<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Johnie | Adatlap | 351440 | 2010. április 2. 18:33 | ||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351439 | 2010. április 2. 18:30 | ||||||||||||
Amúgy elég gyorsan szárad ez a gyurma. Pláne, hogy ilyen pici 0.5 cm-es darabokkal dolgozok. Ha benedvesítem akkor nyúlik, ragad mindenhez. | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 351438 | 2010. április 2. 18:28 | ||||||||||||
talán ha nem kinyújtott tésztából készíted, hanem 3D-ben, jobb lehetett volna.Igaz, a festéssel még javíthatsz rajta. További jó munkát: Kalóz | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351437 | 2010. április 2. 18:26 | ||||||||||||
Köszi Kalóz, de a lényeg, hogy még gyakorolnom kell ezt a díszkészítést. Kíváncsi vagyok, ha a gyurma megszárad, mennyire lesz kemény állapotában faragható, reszelhető. Sok díszt úgysem akarok a hajóra aggatni, de az a kevés is nézzen már ki valahogy. Igazából oroszlánfejet akartam csinálni, de hát "macskanyúl" lett belőle... :-) | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 351436 | 2010. április 2. 18:18 | ||||||||||||
Nem mindegy? fartükör dísz, oszt kész! A macskafej amúgy sem úgy néz ki, és nem is ott van a helye, ahová szántad! A lényeg, hogy szép a hajó! Kalóz | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351435 | 2010. április 2. 18:15 | ||||||||||||
macskanyúl :-) | |||||||||||||||
bigboy | Adatlap | 351434 | 2010. április 2. 18:04 | ||||||||||||
Üdv ,a hajó szép ,a macskafej,meg ördögien vicces.De hát gyakorlás teszi a mestert.Üdv bigboy | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351433 | 2010. április 2. 15:56 | ||||||||||||
Köszönöm az infót és a képeket. Akkor csigasoros lesz. Szerencsére még nem tömtem be a tatnál levő lyukat ahol a kormánylapát függőleges rúdja jön fel a fedélzetre. Így hogy le van vágva a plussz fedélzet lehet, hogy kicsit hülyén fog kinézni, de majd csinálok egy kis "tyúkólat" föléje ha szükséges. Ismét egy újabb kormánykerékkel jövök. Ez már pofásabb lett. Igaz lehetne vékonyabb a kerék de a banándugót csak ennyire tudtam megfúrni 7-es furóval. A küllők cirokseprű szálból készültek. Készült egy kis sámli is. Aztán nekiláttam gyurmázni...Huhhh...hát nem egyszerű dolog. Gondoltam készítek valami ördögi macskafejet, de inkább nyúlra hasonlít :-) Jól átgyúrtam a gyúrmát, "sodrófával" kilapítottam majd szikével vagdostam körbe. Kicsit ráncos lett így is a széle, de nedves ecsettel valamennyire eldolgoztam. Szikével nyomtam bele a szemet, orrot, szájat és a pálmalevelek lombozatát. Megszáradt, így híg festékkel át is kentem. Bemutatom ezt a művemet is, hááát én nem vagyok tőle elragadtatva. :-) | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351431 | 2010. április 2. 10:03 | ||||||||||||
Halihó! A kormánykötelek vezetése 1902-ben a PREUSSEN-en. A kormánytól vagy negyven méteren keresztül vezetik a fedélzeten sípcsont magasságban. Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351430 | 2010. április 1. 22:43 | ||||||||||||
Áh, bárcsak 25 cm átmérőjű lenne az a huszas. Ugyanabba a hibába estem ezzel a hajóval is mint a San Franciscoval. A4-es lapokra nyomtattam a kivágandó bordákat, gerincet, hát persze, hogy így nem tudok kitörni ebből a bűvös 25-30-35 centis hosszúságból. De az Aranycsillag legalább az orrárboccal együtt már megközelíti az 50 centit:-) | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351429 | 2010. április 1. 22:34 | ||||||||||||
Szevasz! Hát...úgy tudom olyan XVII-XVIII-ik századi. A Mantua tervein szerepel kormánykerék. Szóval lehet akkor jó nagy a kerék csak legyen valamivel vékonyabb(mert ezeken a képeken valóban nagy kerekek vannak) Nekem is feltűnt az enyém vastagsága. Persze ez csak egy próba kormánykerék volt ,leragasztva nincs gondoltam előbb kikérem a véleményetek, és majd addig csinálom míg megfelelő nem lesz. A másik dolog: hoppá...az utolsó képen ( a rajzon) pont az a kormánykerék és csigasor összeköttetés van szerepeltetve amit egyszer a bigboy-al kiveséztünk ,hogy szegény szaladgáló matrózok miket eshettek - kelhettek azokban a kötelekben. Nem tartottuk valószínünek ,hogy ilyen létezhetettmár a balesetveszély miatt sem :-) ezért abban maradtunk, hogy a kormánykerékről lejövő köteleket egyből leviszem a hajótestbe két furaton át. De most mégiscsak itt eme kép. A terveken is ilyen módon szerepel a kormányzás. Neked mi a meglátásod erről? Megcsináljam csigasorokon átvezetett "hajtással" vagy vigyem le a hajófenékbe a köteleket és le van tudva az egész alles zusammen... | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351428 | 2010. április 1. 20:58 | ||||||||||||
Halihó! Ez mikori hajó lenne? Biztos,hogy volt akkor már kormány kerék? Nekem is van 25 cm átmérőjű 20 Ft- osom :-) Méretarányilag nemigazán jó. Az átmérő az 1 métertől akár 2 méterig is terjedhet. A kerék vastagsága és szélessége kb. 10-15 cm között van. A küllők átmérője 5-10 cm. A felsorolt méreteket az ujjammal saccoltam úgy hogy nem hitelesek. Néhány kép, igaz, hogy a 20. század elejéről, de az arányokat mutatja. | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351427 | 2010. április 1. 16:34 | ||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351421 | 2010. március 31. 20:59 | ||||||||||||
Hmm szerintem teljesen fehér biztosan nem volt még anno...Szerintem | |||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 351420 | 2010. március 31. 20:57 | ||||||||||||
Üdv mindenkinek!Azt szeretném megkérdezni,hogy lehet-e olyan,hogy egy hajón több fajta színű(árnyalatú)kötél is előfordulhat,én mint szárazföldi patkány úgy gondolom a nagyon élénk kirívóan majdnem fehér színű az új kötél a barnásabb,koszosabb az agyon használt kötél de lehet,hogy tévedek szóval ez a kérdésem.Köszönöm! | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351416 | 2010. március 30. 22:53 | ||||||||||||
Üdv az Uraknak! Lehet hogy korai a kérdés, de Mo'váron ki lesz ott vasárnap? | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351415 | 2010. március 29. 23:23 | ||||||||||||
Nagyon szépen köszi az infót Jozsi! Mindenképpen kipróbálom a süthetőt is. Valamelyik biztosan beválik. | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351414 | 2010. március 29. 23:10 | ||||||||||||
Ez ugyan olyan fóliába csomagolt henger formában kapható mint a gyerekkori plasztik gyurmád. Több színben kapható. A szilárdságát a konyhai tűzhely sütőjében éri el kb. 120 C fokon 10-15 perc után. Gyakorlatilag egy műanyag figurát kapsz ami nagyjából a PVC tulajdonságaival rendelkezi. Fúrható, faragható. Nekem ebből van a CUTTY SARK gallion figurája. A festéket (MODELL MASTER) még nem dobta le egy év után sem tehát egész jól festhető. A kinyújtott bal karjába egy drótszál van beépítve ezáltal merevebb, de utána egy kicsit hajlíthatóbb, alakíthatóbb is lett a karja. Sütéskor ki volt támasztva mellközépbe, mert ilyenkor felpuhul és a gravitációnak engedve lekonyult volna, mert az eredeti pozíciójában volt sütve. Na, röviden ennyi. De próbád ki élesben, 200-300 Ft.-ot megér. Üdv:Jozsi | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351413 | 2010. március 29. 22:38 | ||||||||||||
Amúgy pár szót írhatnál a sütős gyurma tulajdonságairól. Napokig alakítható marad még az elkészített forma és csak a kisütés után válik kőkeménnyé? Miután kisütötted még fúrható, faragható marad roncsolásmentesen anélkül hogy vigyázni kellene az egész minta épségére? | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351412 | 2010. március 29. 22:32 | ||||||||||||
A BÓLYAI óta azon töröm a fejem, hogy lehetne az Öreget kizökkenteni a durcijából. A fiam mondta: "ez az ember mindent tud a harcjárművekről, fegyverekről. Nincs az a téma amihez ne tudna hozzászólni érdemben." És otthon akar maradni ! Szerintem elmegyünk tapsolni az eredményhirdetésre. Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 351411 | 2010. március 29. 22:23 | ||||||||||||
Szia Józsi! Szóval , az Ubul felülbirálta a korábbi döntését , miszerint többet nem megy versenyre és kiállitásra sem. Most ugy gondolta , hogy elhamarkodta a dolgot. A következő alkalommal részt vesz a Mosonmagyaróvári Makett Versenyen. A benevezni kivánt produktum : cca: 9O db aluminium harcjármű és három darab saját épitésű hadihajó. Remélem Te is jössz Móvárra. Üdv János | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351410 | 2010. március 29. 22:10 | ||||||||||||
Igen volt hasonló áron sütőben süthető gyurma is. az az igazság, hogy egyiket sem ismerem még , gondoltam teszek egy próbát ezzel, aztán majd a sütőben süthetővel is. Remélem a levegőn száradó hamar megszárad, mert amiket utoljára gyerekkoromban öt évesen használtam azok állandóan ragadtak, nyúltak, formázhatók maradtak. | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351409 | 2010. március 29. 21:51 | ||||||||||||
Szeva! Én "sütőgyurmát" szoktam használni. Ezekben a normál környezetben használhatóvá váló barkácsanyagokban nem igazán van bizodalmam. Továbbá nem használok diszperziós festékeket, lakkokat. Még nincs rá referencia idő. | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351408 | 2010. március 29. 21:45 | ||||||||||||
Nem lemezelve készült, de már készülőben van a lemezelt változat. | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351407 | 2010. március 29. 21:31 | ||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 351404 | 2010. március 29. 20:35 | ||||||||||||
Szia Józsi! Ezidáig is tudtam , hogy nem semmi amit épitesz , de igy festve az igazi. Már már egy igazi hajó látszatát kelti.Minden elismerésem a Tied, gratulálok! Cáfolva a Lucky szavait , ide is be be látogatok ha időm engedi, de mostanában egy mini csatahajó nem engedi ( LAJTA ) azaz annak a Nordenfelt szoró lövege 1:1 ben . Mindjárt teszek is fel képeket a cs.h. topikba. Üdv mindenkinek Ui:Az Ubul Móváron visszatér a versenyzéshez. | |||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 351403 | 2010. március 29. 20:34 | ||||||||||||
Üdv Mindenkinek!Kicsit megint haladtam oda próbálgattam a vitorla rudakat az árbochoz.Még egy hátra van az orr vitorla rúd (vagy elő?)elkészítése utána egy kis festés és lehet készíteni a vitorlákat.A varrás nélküli vitorla gyártás próbáját újra átnyálaztam,marjai könyvekben találtam utalást,hogyan csináljam.Az átfedéses módszernél maradok a dolog egyszerű, vékony csíkokat vágok akkora ráhagyással,hogy az illesztésnél fedjék egymást a csíkok, ezeket mint a visszahajtásokat is palma fa ragasztóval ragasztom a csíkok foszlása könnyen elkerülhető, ha fa ragasztóba mártott újjal az éleket végig húzzuk ez gyorsan megszárad és nem engedi foszlani a vászont a varrást persze utánoztam rotring ceruzával.Üdv! Más: józsi le a kalappal! Johnie alakul alakul jó lesz az a létra. | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351402 | 2010. március 29. 20:29 | ||||||||||||
lucky | Adatlap | 351400 | 2010. március 29. 09:23 | ||||||||||||
Józsi! Grat! Bigi! A Titanic rézhálóra forrasztott lemezeléssel készült, de van róla cikk is itt az infón.Hajókovács az építője.A csatahajós topicban szokott előfordulni. | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351399 | 2010. március 28. 22:00 | ||||||||||||
Azt a mindenit de szép! És jó sokat haladtál vele november vége óta. Persze én akkortájt még az ASAN első vitorláját álmodtam meg a hatból, január óta meg az Aranycsillagot építgetem, de hát méretekben te jóval nagyobb "falatokba harapsz". Nagyon szép munka , csak ámulok, bámulok. Tetszenek a korlátok, de nem is részletezem, mert minden részlete tetszik a hajónak. Minden elismerésem! | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351397 | 2010. március 28. 19:38 | ||||||||||||
Haliho! Köszönöm. Nem minden sikerült az elképzelésem szerint. Kész van az összes fedélzeti cucc, csak a térkép szoba nincs. Azt berendezve akarom megcsinálni térkép tároló szekrényekkel, asztallal székekkel. A fedélzet még ragadós volt azért olyan fényes. Pár nap múlva felrakom rá a gépeket. Van közel 20db csörlő. Üdv.: Jozsi Ui: Tudsz ilyen "lemezelve" készült más makettról? | |||||||||||||||
bigboy | Adatlap | 351396 | 2010. március 28. 19:20 | ||||||||||||
Üdv Jozsi, még jó hogy ültem miközben a Preussent képeket néztem.Azt elárulnád hogyan zsugorítod össze ,az eredeti hajót ilyen kicsire?lenyűgöző,gratulálok .üdv bigboy | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351395 | 2010. március 28. 19:00 | ||||||||||||
bigboy | Adatlap | 351394 | 2010. március 27. 21:52 | ||||||||||||
Üdv már nézem is köszönöm.Üdv bigboy | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 351393 | 2010. március 27. 20:52 | ||||||||||||
Urak! Ha vkit érdekel a monarchiás csatahajó az SMS Szent István nézzetek át a csatahajós topicba! Nem rég tettem fel a papírmakettjét két részletben. | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351392 | 2010. március 27. 19:29 | ||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351389 | 2010. március 27. 08:19 | ||||||||||||
Köszönöm Jozsi a dicséretet. A csapóajtók mérete 8 x 8 mm. Zsanérozva nincsenek :-))Sajnos én igazán gondban vagyok az ablak keret készítéssel ,még a tattükör ablakai és keretei sem sikerültek túl szépre , belátni nem lehet, az ablakok helyén egy fekete kartonpapír van . Erre keretet szintén kartonból , az elválasztásokat cérnából csináltam. Úgy vettem észre kissé nehéz a felfogásom mostanában , 3-szor olvastam el a hozzászólásod, hogy milyen módon kellene a létrából kivágni mire felfogtam , de azt hiszem értem már . | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351388 | 2010. március 26. 22:07 | ||||||||||||
Nézegetem a képeket. Nagyon szépen vannak megcsinálva a csapó ajtók. Ha a fedelek helyett világtó ablakok lennének szépen keretbe foglalva..? Olyanok sem voltak még akkoriban, de egy kicsit hitelesebb lenne a fantázia hajó. | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351387 | 2010. március 26. 21:57 | ||||||||||||
Szeva! Szerintem, ha a létra felső sarkánál a tartókat levágod függőlegesen, úgy hogy ne csak egy ponton támaszkodjon akkor kapsz egy kornak megfelelő lépcsőt. Azon pedig el tudsz helyezni néhány "esztergált" oszlopot és már helyén is vagyunk. A méret arány: én most 1:100 hajót csinálok. A lépcsőknél pl. a normál lépési magasság ha 30cm akkor a maketten 3mm. Egy kötél vastagsága 10cm akkor nálam 1mm. Minden elképzelek eredetiben, hogy milyen vastag, hosszú, széles stb. lehetett és ennek megfelelő méretben készítem el. Üdv.: Jozsi Ui.:Ilyen "nemtudommik" nem voltak a fedélzeten. | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351386 | 2010. március 26. 21:43 | ||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351385 | 2010. március 26. 15:34 | ||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 351384 | 2010. március 26. 14:18 | ||||||||||||
Valami ilyenre céloztam én is, csak nekem nincs ilyen képem. Kalóz | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351383 | 2010. március 25. 23:04 | ||||||||||||
Már megijedtem, hogy ki kell cserélnem kötélkorlátokra. Gyönyörű munka ez a faragott oszlopos korlát! Végül is ha ezt nézem talán nem bakiztam nagyot, csak annyiban tér el ,hogy a kialakítása az enyémnek létra és nem lépcső, ezért a létrafokokra nem is tudok faragott oszlopokat tenni. Józsi szeretném megkérdezni, hogy a méretarányokkal szerinted még jól állok-e? Kb. ilyenkor szoktam vagy túl nagyra , vagy túl vastagra csinálni egyes elemeket. | |||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351382 | 2010. március 25. 21:57 | ||||||||||||
Hali! Pl. ilyen? | |||||||||||||||
vargagerp | Adatlap | 351381 | 2010. március 25. 20:35 | ||||||||||||
Sziasztok Éedeklődni szeretnék ti miből szoktátok megcsinálni a hajó kötélzetét. Vgy vastag ccérnából fonogattok? | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351380 | 2010. március 25. 19:09 | ||||||||||||
kotél = kötél | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351379 | 2010. március 25. 18:25 | ||||||||||||
Lehet jobb lenne a fém állványon levő hurkokon átvezetett vastagabb kotél korlátként?... :-O | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351378 | 2010. március 25. 16:42 | ||||||||||||
Félek, hogy későn olvastam az üzeneted :-( Ez bizony lécféle lett... Milyennek kellene lennie? | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 351377 | 2010. március 25. 10:03 | ||||||||||||
Csak nehogy léckorlát legyen! :) | |||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351376 | 2010. március 24. 23:37 | ||||||||||||
Hopp , ez igaz! Fából kell valamit összehoznom. Köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Valami hasonló jó lenne: