/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
lucky 351641 2010. április 22. 19:11
Válasz erre
eddig úgy néz ki h
06m sebek
07m Zolty Lev
11m Yacht
14m ?
18m ?
30m Lexington
lucky 351640 2010. április 22. 19:04
Válasz erre
Jobb lenn ha a hajók neveit is megadnád.
A Lex megvan az tuti
dasboat 351639 2010. április 22. 18:54
Válasz erre
06m
06m
07m
07m
11m
11m
12m
12m
14m
14m
18m
18m
18m
18m
30m
30m

Köszi Lucky ez fantasztikusan jó minőség.:-)))Még ezeket keresem hasonló jó minőségben ha esetleg valakinek meg vannak?Nagyon köszönöm a gyors segítséget!
lucky 351638 2010. április 22. 17:51
Válasz erre
Johnie 351634 2010. április 22. 15:15
Válasz erre
dasboat 351633 2010. április 22. 15:05
Válasz erre
nina and santa maria
nina and santa maria

Üdv!Keresem a shipyardtól a fent látható hajóit és az lenne még a kérdésem,hogy ez A4-ben van beszkennelve?Ha valakinek megvan és elküldené nekem az emilemre nagyon megköszönném.Üdv!Peti
Johnie 351632 2010. április 22. 07:14
Válasz erre
bri (739)
bri (739)
bri (747)
bri (747)
bri (750)
bri (750)
bri (755)
bri (755)
bri (748)
bri (748)
bri (749)
bri (749)

Jó reggelt!
Haladok de lassan az állókötélzettel. Ma a macskafejek melletti duplasoros csigákat és kötélzetüket csináltam meg. Mivel éjjel a neonlámpa fényénél nem fókuszál be a fényképező, ezért felkapcsoltam a hajó mellé egy olvasólámpát is. De így minden olyan rózsaszínű lett. Csináltam pár közelit. Jozsi nem tudsz alami trükköt, hogyan lehet a készre szerelt macskafejeket úgy beállítani, hogy szépen egyenesen álljanak? Most egyik kissé balra másik kissé jobbra csavarodik...
dasboat 351631 2010. április 21. 20:32
Válasz erre
a lyukasztó pad
a lyukasztó pad
szimpla blokkok
szimpla blokkok
két oldal felrakva
két oldal felrakva
formára vágás és csiszolás után átfúrás
formára vágás és csiszolás után átfúrás
a nútok reszelővel készültek  lehet szeletelni
a nútok reszelővel készültek lehet szeletelni
festés előtt és érzékeltetve a méretarányt
festés előtt és érzékeltetve a méretarányt
festve éppen száradnak
festve éppen száradnak

Üdv mindenkinek!Kicsit kísérletezgettem.Készítettem pár blokkot kartonból,mert még kell majd a futókötélzethez a kartont pillanatragasztóval kentem át,hogy bírja a reszelgetést,csiszolgatást,átfúrást.Majd a végén festve lett akril festékkel.(Ahhoz,hogy kellő kemény "fa tulajdonságú legyen"minden munkafolyamatnál át kell kenni pillanat ragaccsal a munkadarabokat!)Üdv!Jó építést mindenkinek!
Johnie 351628 2010. április 19. 23:30
Válasz erre
bri (726)
bri (726)
bri (728)
bri (728)
bri (730)
bri (730)
bri (731)
bri (731)

:-)
Johnie 351627 2010. április 19. 23:27
Válasz erre
Bocs, de nem bírtam kihagyni :-)
Jozsi 351626 2010. április 19. 20:36
Válasz erre
Menjél már ezekkel a barkácsolt ötforintosokkal!
Johnie 351625 2010. április 18. 23:31
Válasz erre
atel (121)
atel (121)
atel (113)
atel (113)
atel (120)
atel (120)
bri (698)
bri (698)
bri (705)
bri (705)

Szép estét!
Ma felkerült egypár csarnakkötél. A macskafejek távtartójának tűzőgép kapcsokat használtam, a végüket tűhegyesre köszörülve mert csak így fért bele a lukba. Aztán jöhettek a feszítőkötelek amiknek a befűzéséhez saját készítésű tűbefűzőt kellett csinálnom mert a gyári tűbefűző sem ment át a lukon. De végül győztem.
Trucker39 351624 2010. április 18. 17:50
Válasz erre
Köszönöm, majd megpróbálkozom vele.
Szamuráj 351623 2010. április 18. 17:40
Válasz erre
Szia Trucker!
Nagyon baba! A fedélzet palánkjai közé én folyatnék nagyon híg sötétbarnát, hogy jobban kiemelje a deszkázatot. Minden elismerésem, szép lesz.
Szamuráj
Trucker39 351622 2010. április 18. 17:30
Válasz erre
Üdv!
Néhány alkatrész elkészült. Ha kíváncsiak vagytok rá, a szokásos linken megtekinthetőek a képek.

www.papirmakett.hu/forum/viewtopic.php
Johnie 351620 2010. április 18. 10:48
Válasz erre
Nagyon látványos az a vitorla! Szerintem varrógéppel sem csináltál volna jobbat.
Jól tart a ragasztás? Persze tudom, hogy nem akarod befogni vele a legvadabb szeleket :-)
Nálam is kupi van a munkahelyen mikor nekilátok a hajónak. De gondolom, mindenkinél így van: központi helyen a modell, körben az anyagok meg a szerszámok. Minnél tovább építjük és nem rakunk rendet magunk után, ez a kör egyre nagyobb lesz. Egy idő után már zavaró, hogy nem találjuk az éppen a nemrég kezünk ügyében levő szerszámot. Akkor van igazán baj ha már a modell épségét veszélyezteti a kupi :-) ( ráborul, rádől)
Ja! amúgy meg akarják venni a kishajómat ha kész lesz. Rábólintottam. Legyen 10.000 Ft a licit kezdő ár. :-)
dasboat 351619 2010. április 18. 10:30
Válasz erre
akril festékek
akril festékek
a végeredmény
a végeredmény
csináltam egy tárolót hengerekből
csináltam egy tárolót hengerekből
készül a tolda vitorla felfűzése
készül a tolda vitorla felfűzése
fél természetes fénynél
fél természetes fénynél
természetes fénynél
természetes fénynél

Üdv Mindenkinek!Az elmúlt pár nap termése.Kipróbáltam a "cérnákat" akril festékkel festeni(amúgy még annak idején bigboy ajánlotta nekem)Egy tálkába összekevertem két "kötél" szerű színt, majd egy kicsi vízzel összekevertem,ezek után mehet bele a cérna,be kell áztatni a löttybe,majd kivenni és lehúzogatni róla a felesleget a szárításhoz felakasztottam de nem szükséges hamar megszárad.Azért jobb mint az "enamel" festékes mert nem veszít a rugalmasságából a cérna.Csináltam egy tárolót is hengerekből (amit faragasztóval ragasztottam) mert untam,hogy nincsenek kezemre a szerszámok.Végül készül a toldavitorla "felöltése" és persze a varrás imitálás ceruzával is készülget.Üdv!Johnie jól néznek ki a blokkok vagyis a dupla soros csigák.
Johnie 351618 2010. április 18. 00:19
Válasz erre
atel (101)
atel (101)
bri (664)
bri (664)
atel (105)
atel (105)
bri (693)
bri (693)
bri (694)
bri (694)
bri (695)
bri (695)

Ma duplasoros csigákat készítettem. Meg egypár tarcskötelet is felhelyeztem. A csigákat nem közvetlenül a hajón fűztem össze hanem az asztal és az asztalfiók között. Mikor úgy láttam hogy túl hosszú és túl feszes a kötél, csak nyomtam a hasammal egyet befele a fiókon és mindjárt engedett :-).
Johnie 351617 2010. április 17. 23:47
Válasz erre
Moha, a Hajomakett.hu teljes tartalma kincs, úgyhogy elveszíteni nem szabad. Ha esetleg nem is tud menni a mostani arculatával, az utókor részére meg kell menteni, mert mint mondtad nagyon sok ,nagyon jó cikk található rajta a barkácstól kezdve a kitek osztályozásán át a történelemig, és még sorolhatnám. Jómagam is van amit többször elolvasok, vagy visszatérek rá. Az oldal tartalma!
Az hogy esetleg veszekedések alakultak ki az oldalon nyílvánosan,(volt ,hogy nem is hajómakett témában :pl. Exodus - hajómester konfliktusa. Meg is volt a büntijük úgy tudom 1 hónap némaság) arról bizony nem ti az oldal alapítói tehettetek. Nektek is szomorúan kellett nézni hogy szapulja egymást két tag úgy mint két ovodás.
Talán ezután az eset után "csökkent a forgalom". De lehet hogy csak én látom így. Szó mi szó én ezután meg sem mertem szólalni a Társalgóban, pláne mellőzni a hajómakettes témát mert féltem hogy leharapják a fejemet :-) De itt a Makettinfón akár arról is tudnánk beszélni, hogy ki mennyit böfizett ebéd után, mert nem kell félni a lehurrogástól :-)
A C1-es kategória megcélzása hatalmas falat ám ...nagyon sokan kiesnek majd a rostán...de szorítok, és tudom hogy kitartásal sok minden elérhető.
fizimokus 351614 2010. április 17. 21:19
Válasz erre
Meg még valami: a hajomakett.hu-n iszonyat mennyiségű segítség van a cikkekben, építési leírásokba, ha valaki elolvassa őket. Praktikák, egyszerűsítések, nagyon jó ötletek, stb. Pl. ott van Flamenco cikksorozata, ami éppen azt taglalja, hogy lehet épeszű időben hajót építeni, mi az, amivel meg lehet felezni, harmadolni a munkaórák számát, a minőség romlása nélkül. Én is igyekeztem pontosan azért írni, hogy lehessen látni, nem kell sok pénz, sok gép, sok hely, a praktikai fogások révén lehet minőséget produkálni kicsiben is. DE: ha nem olvassa el senki a cikkeket, nem szól hozzá semmihez semmit, nem dolgozik, nem publikál, csak okoskodik, azzal nem tudok mit kezdeni. Ezért mondom, hogy tök felesleges volt idejönni, az oldal a tagok passzivitásától halt meg, de az információtartalma igen magas. Érdekes volt, hogy mindenki, aki megjelent, egyből nekünk esett 100 kérdéssel, amire a cikkekben ott van a válasz, csak hát végig kéne olvasni. Ezt ne feledjük el. Na, kb. ennyit a másik oldalról, meg a viszonyról. Máma ismét elővettem a hajót, sőt, 2 repülőn is dolgozom, amikor nem lehet zajongani...
fizimokus 351613 2010. április 17. 21:03
Válasz erre
Én is vágyom már a változásra. A hajomakett.hu oldallal kapcsolatban sok probléma merült föl az utóbbi 1 évben: sok passzív tag, regisztrálnak, de nem csinálnak semmit. Ahogy a tagok száma nő, a szélsőségeké is. Amint valaki, aki aktív, feltesz VÉGRE valamit, azonnal előkerül 1-2 "szakértő", hát nem csoda, hogy manapság inkább csak maguknak építenek. Emellett nagyon rendszerezetlen az oldal tartalma, igen körülményes a használata is, nem úgy, mint ezé itt. Sajnos az átalakítás nem megy úgy, ahogy elterveztük, és ez az oldal életébe fog kerülni... Szeretnénk a témával komolyabban foglalkozni szándékozókat összefogni, hogy ennek ne legyenek kitéve. Ez az oldal pl. egészen jó, látszik, hogy a műanyagosok fejlődni, tanulni akarnak. Persze, ott van is verseny! Nagyon sokan csinálják a műanyagozást, ott eredményt kell produkálni, és valódi szakértők bírálnak! A fahajó más: sokkal több időt igényel, viszont sokkal kevesebben értenek hozzá, ezért hát megpróbál mindenki szakértő lenni. Hát, egyszer csak kilábalunk ebből, remélem. Pálvölgyi Józsi műhelyet készít, ahol közös alkotó munka megvalósítása lenne a cél. Jelenleg 4-en vagyunk, a gépeken dolgozunk, de minden érdeklődőt szerettel vár, pl. első körben a nemsoká megrendezésre kerülő hajómakettes találkozón, amiről a meghívót erre a fórumra is el fogom juttatni.
pcurtis 351612 2010. április 17. 15:56
Válasz erre
Teljesen egyetértek a soraiddal. Én is a hajómakett.hu-n kezdtem az internetes kommunikációt, de régóta már csak vendégként figyelem az oldalt. Sok dologban hasznos volt, én személy szerint inkább ötleteket várnék egy oldaltól, az építés során ki hogyan old meg problémákat ( a szakkönyvek leírásain túl ), illetve a kezdő, haladóbb, a különböző szinteken álló makettezők esetleg kérdéseikre is választ kaphatnának. Egyfajta ötletmegosztó dologra gondolok. Ez talán mentes lenne a félreérthető kritikai felhangoktól és a fejlődést is előbbre vihetné. Ez mellett a történelmi dolgok, makettek leírása is helyet kaphatna. Kíváncsian várom az új oldal megjelenését. Annyival egészíteném még ki ha szabad, hogy Pálvölgyi József Budapesten lakik, aki tényleg próbálja összefogni a hajósokat nem csak virtuálisan és ezért köszönet illeti.

Kovács Péter
fizimokus 351611 2010. április 17. 13:09
Válasz erre
Viszzatérve a hajókhoz, meg makettezéshez: azt elismerem, hogy sajnos a hajomakett.hu döglődik. Akik a találkozón ott voltak, inkább maguknak építgetnek, inkább személyesen kommunikálnak, az oldalt már kihagyják. Így persze az "újoncok" nem jönnek. A fő gond egyébként az, hogy annak ellenére, hogy az oldal fenntartójával megbeszéltük a szükséges átalakításokat annak érdekében, hogy könnyebben lehessen mindent használni és funkcionális legyen, fél éve semmi nem történik. Azt hiszem, pár hónapon belül be is rekesztjük a működését. Csinálunk egy kicsike oldalt, nem regisztrálósat, hanem csak pár ember, hobbiból, és inkább csak olvasható segítséget nyújtunk interneten, interaktív okoskodásra nincs szükség. Pálvölgyi Józsi indít egy műhelyet, jelenleg készül a berendezés, ott lesz nála, oda lehet jönni segítségért, stb. Inkább élőben akarjuk a dolgot művelni. Mindenki másnak meg itt van ez az oldal, meg egy másik, ahol blog szerűen lehet irkálni az építés folyamatáról, mindenféle témában. A hajomakett.hu értelmes anyagát, tartalmát meg alighanem átmentjük a kis honlapra. Végülis nem akarunk népsprotot csinálni belőle, de a szabad hozzászólás és minden ilyesmi lehetőségével igen megnőtt az okoskodók és okoskodások száma, és ezt elég rosszul tűrik azok, akik már hosszú évek munkáját belefektették a hajóépítésbe.
fizimokus 351610 2010. április 17. 13:02
Válasz erre
Hihetetlen, folyamatosan mellényomok. Szóval, be is fejeztem a topic offolását...
fizimokus 351609 2010. április 17. 13:01
Válasz erre
Váli pincészet, Badacsonyi Kéknyelű, 2008-as. Az utolsó tucatot tudtuk a munkatársammal megszerezni, mert a többit megvette az Akadémia... viszont ajánlom melegena pincsészetet, a Szeremley-vel vígan összemérhető. Na, be id fejeztem a tpoic offolását :).
Johnie 351608 2010. április 17. 10:27
Válasz erre
Kiegészítem előző hozzászólásom az alábbiakkal: "Megpróbálom kissé feljavítani úgy ,hogy csak a kit összeszerelési rajza van a kezemben" illetve pár segítőkész emberke online :-)
Johnie 351607 2010. április 17. 09:58
Válasz erre
Sziasztok Gergő és Tamás! Köszönöm, de lehetne szebb is, jobb is. Ha visszaolvastok a topikban láthatjátok ,hogy ez egy kitgyártó cég eléggé elrontott brigantinja: a Golden Star. Megpróbálom kissé feljavítani úgy ,hogy csak a kit összeszerelési rajza van a kezemben.
Jozsi 351606 2010. április 16. 21:06
Válasz erre
bigboy 351603 2010. április 16. 18:18
Válasz erre
Üdv én csak saját véleményemet hangoztatom ,hogy nekem mi tetszik.Rengeteg munka van egy fa vitorlás hajó modellben.Elismerésem az építőiknek.De én makettezem,az én látásmódom más .Ha más is így szemléli annak csak örülök.Én nagymértékben tisztelem a szaktudást,és figyelembe is veszem.Tudom dasboat,kissé hirtelen de helyén a szíve,ha vitorlás hajókról van szó.Nagyon megköszönnénk, ha Moha ,szaktudásoddal segítenéd munkánkat.Üdv bigboy
dasboat 351602 2010. április 16. 17:20
Válasz erre
Üdv Moha!Kezdem úgy érezni,hogy miattam van az egész, mert nem tetszett,hogy töröltettem a hajomakett.hu-ról a a cikkemet,no álljunk már le végre, én egy szóval sem mondtam,hogy "gagyik vagytok" Ahogy írtad sokat köszönhetünk a hajómakett.hu-nak ez így is van, bár nem is tudom ki küldött neked linkeket letölthető könyvekről,oldalakról ami most ott van a letöltések között.Én csak az igazat mondom kihalt,élettelen oldal és aki ide átjött az megelégszik egy "szoba dísszel is" nem beszélve arról,hogy nem akarok 10 évig építeni egy hajót meg igazi bordák meg natúran meg stb..Minden makett beleértve a hajókat is úgy élethű ha festik,koszolják és diorámába teszik ezt Bigboynak köszönhetem ő ébresztett rá erre és hidd el, nekem a precíz kivitelezés másodrendű főleg,hogy magamnak építem.Üdv!
Fóka 351601 2010. április 16. 09:58
Válasz erre
308
308

Találtam egy képet egy másik makettről, aminek a tábláján egészen jól látszik a méretarány, ami a múzeum legtöbb makettjére jellemző, 1:75. Szinte pontosan eltaláltad :-)
Üdv, Fóka
zaran 351600 2010. április 16. 08:33
Válasz erre
Johnie le a kalappal előtted.
Szerintem nagyon élethű eddig. A tervek honnét vannak? Gondolom láttad a filmet is :)
Nagyon szép munka. Minden elismerésem.
fizimokus 351599 2010. április 15. 23:55
Válasz erre
Valóban, a bor volt a hibás! Különben nem is írtam volna. Nem akartam direktben írni, csak finoman, de akkor túl finom lett... Akkor hát a két utolsó mondatnak az a jelentése, hogy nem egészen értem, miért fikázzátok itt a hajomakett.hu-t, mikor ti jöttetek ide át. Nyilván azért, mert ott nem bírtátok a kritikát. Mi is játszottunk kacsaúsztatót azon az oldalon, olyat, mint most ez itt, hogy "jaj de szép, jaj de jó...", míg egyszer csak valaki azt mondta, hogy hé, nem akarunk fejlődni? Én akkor kezdtem könyveket vásárolni, meg olvasni, meg Pálvölgyihez járni... ahova meg meghívtuk azokat az újoncokat is, akik most itt osztják az észt a "nagyöregekről". De nem jöttek el, erről már ne én tehessek, de a viselkedésük minősíthetetlen! Erről szólt volna óvatosan az utolsó két mondat, csak nem akartam így leírni, nehogy túl rövidre sikerüljön a makettinfo-s szereplésem az adminisztrátorok munkája nyomán. De valóban igaz, annyira finom akartam lenni, hogy elveszett a lényeg.
Jozsi 351598 2010. április 15. 21:58
Válasz erre
Az utolsó két mondat, " Kérem mindezt ..." ha én jól értem mire gondolsz akkor nem "méltató" hangvételt, hanem méltatlan hangvételt kellet volna írnod. Lehet hogy én értem félre a gondolatodat, de mostanában elhangzott itt a Hajomakett.hu -t lefitymáló hozzászólás. Egy ilyen oldalt az olvasói és hozzászólói tartanak életben. Ha a kritizáló sem éltette akkor miért reklamál?
Üdv.. Jozsi
vargagerp 351597 2010. április 15. 20:46
Válasz erre
Szia Johnie !

Gyönyörű a hajó amit csinálsz.
Nem nagyon értek még a hajókhoz ezért nem vagyok benne teljesen biztos,hogy pontosan melyiket is építed?
Csak azért kérdem mert én nekikezdtem a mayflowernek és ha jól gondolom te is ezt építed.Amennyiben ez így van nagyon sokat segítene ha valahogy el tudnád nekem jutattni az összes képet amit az építés alatt csináltál, persze ha csak nem túl nagy kérés.
válaszod előre is köszönöm.
pcurtis 351596 2010. április 15. 17:39
Válasz erre
Szia!
Írtam, hogy én is így készítem az oldalkötelek macskafejeit. Annyival egészíteném ki - esetleg ötletadó is lehet - , hogy én a drótot egyszer tekerem csak meg alul, majd rövidre vágom ( 1-2 mm ) és az alsó részt visszahajlítom az oldalpárkány aljára. Ez alulról nem látszik ( fenyőbe belenyomható ) , majd egy másik darab drótból nagyobb hajóknál esetleg kettőből, kisebbeknél egy darabból készítem el az alsó részét. Ha eredetiben lapos volt akkor kicsit kalapálással lapítok rajta. Pillanatragasztóval jól rögzíthető. Tudom ez sem a legautentikusabb, de nem menetes szál lesz és jobban hasonlít az eredetihez.
Szamuráj 351595 2010. április 15. 17:23
Válasz erre
Akkor jól saccoltam. :)
A hollandiai Oudenshild városkában van a Holland Tengerészeti Múzeum (Texel szigetén), ahol egy 18 x 4 méteres terepasztalon mutatják be a 17. századi holland hajótípusokat. Nagyon hatásos, jó lenne egyszer ellátogatni oda. :)

modelshipworld.com/phpBB2/gallery/album175/
www.dereedevantexel.nl/
dasboat 351594 2010. április 15. 16:36
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!Egy érdekes link,a toldavitorla felkötése kapcsán találtam ezt az oldalt.Más kiadványok is vannak itt on-line formában.Esetleg ha valakinek van valami rajza vagy képe a toldavitorlákról megköszönném.(marjai,wolfram zu mondfeld könyvei megvannak)Üdv!www.hnsa.org/doc/steel/part4.htm
Fóka 351593 2010. április 15. 16:26
Válasz erre
Ó, akkor az enyémre is teljes átfestés vár...
Fóka 351592 2010. április 15. 16:24
Válasz erre
294
294

Igen, szerintem is 1:72 a méretarány. Több más dioráma is van a múzeumban, emlékeim szerint azonos méretarányban. A kiemelés egyes fázisait külön-külön is megörökítették. A mellékelt képen emberek is látszanak a hajó mögött, lehet tehát viszonyítani. Ez a hajó valamivel nagyobbnak tűnik, mint az én 1:100-as makettem, úgyhogy valóban 1:72 lehet.

Pettyes! Ma késő este tudom küldeni a cuccot, itt a munkahelyemen le van tiltva a toldacuccot.hu.
zs180 351591 2010. április 15. 16:07
Válasz erre
Valóban, az angol nyelvű változat kitér a színek kérdésére, megerősítve, hogy korábban gondolt kék-arany festés nem hiteles és a vörös alapú, többszínű festés korrekt a hajó faanyagán talált festékmaradványok alapján. Fontos (legalábbis nekem), mert én is akarok építeni egy Vasat, igaz, csak az Airfix kitből.
Johnie 351590 2010. április 15. 15:42
Válasz erre
bri (657)
bri (657)
bri (655)
bri (655)
bri (660)
bri (660)

Egy macskafejet ma kipróbáltam. Nekem eddig tetszik. Folytattam az árbocokat is.
Johnie 351589 2010. április 15. 15:35
Válasz erre
Üdv moha! Nagyon örvendek a hozzászólásodnak, és teljes mértékben egyetértek vele.
Szamuráj 351588 2010. április 15. 14:03
Válasz erre
Köszönöm! Hát ez csodálatos! Az orromban érzem a faforgács illatát. Nagyon jól eltalált és tálalt életképet alkottak. Érződik rajta a történelmi hűség és a korabeli metszetek hangulata. Azt lehet tudni milyen méretarányban készült? Én 1/72-re tippelek.
Üdv:
Sz.
Pettyes 351587 2010. április 15. 13:55
Válasz erre
vagy itt az angol nyelvű változat, kicsit bővebb írás.
en.wikipedia.org/wiki/Vasa_%28ship%29
Pettyes 351586 2010. április 15. 13:51
Válasz erre
Nem tudom mennyire lehet hagyatkozni a wikipédiára hu.wikipedia.org/wiki/Vasa_%28haj%C3%B3%29 de itt az alsó képeknél azt írják, hogy eredeti színű reprodukció a festése amit a fedőlapokon csináltak. A képen piros. De majd valamelyik szakértő csak tud valami tuti infót.
Fóka 351585 2010. április 15. 13:31
Válasz erre
Csatlakoznék a kérdéshez: a harmincéves csehszlovák makettem még kék-arany díszítlésű. Vajon ez az igazi, vagy az "új", piros?
Fóka 351584 2010. április 15. 13:27
Válasz erre
A múzeumban összesen 111 képet csináltam, ezek egy 91 MByte-os fájlt alkotnak tömörítve. Szívesen elküldöm a toldacuccot.hu-n keresztül pár napon belül, ha írtok egy címet ide:

fokaprem@gmail.com

Derűs napot,
Fóka
Fóka 351583 2010. április 15. 13:21
Válasz erre
318
318
319
319

Kedves Szamuráj Tanár úr!

Arról a diorámáról sajnos csak két képet készítettem, ezeket most eredeti nagyságban felteszem.

Üdv, Fóka
zs180 351582 2010. április 15. 11:16
Válasz erre
Meg tudná mondani valaki, hogy miért változott meg a Vasa festésével kapcsolatos elképzelés? Évtizedekig kék alapszínnel, arany (vagy sárga) díszítésekkel ábrázolták, ez a piros alapszínű és sokkal több színt tartalmazó változat csak pár éve látható.

P.Gy.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.