<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
dasboat | Adatlap | 351842 | 2010. június 28. 23:58 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Tami!Én csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani,én úgy csináltam,hogy forró vagy elég meleg vízbe áztattam a vékony furnérokat,aztán letöröltem a vizet a fáról és rá idomítottam a bordára a palánkot ahol kellet elvettem a palánkot és kézzel segítettem az ív létrehozását,ha éreztem,hogy elakar törni gyorsan vízbe raktam megint és megint eljátszottam az említett dolgokat,még annyi,hogy én csak akkor ragasztottam az első réteghez a palánk csíkot amikor már teljesen passzolt a helyére...szóval én is sokat szenvedtem a palánkozással:-) Előzmény: (351832) Tami 2010. június 28. 22:28 | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351838 | 2010. június 28. 23:44 | ||||||||||||||||||||||||
Te úristen már írni sem tudok...bocs nézd el nekem | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351837 | 2010. június 28. 23:43 | ||||||||||||||||||||||||
Ez az eladás dolog úgy kezdődött ,hogy van egy kissé remegő kezű ,az alkoholt eléggé imádó "asztalos" kollegám, akki a briget meg szeretné venni. Jó szívű emberkő amúgy, hisz hozott nekem ilyen - olyan faanyagot, egy keveset fel is használtam belőle :-) De a briget már az építés legelején az asszonyomnak szántam, ezért arra gondoltam, hogy a kolléga ingyen megkapja a San Franciscót, az asszonykám pedig e briget. ( Kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad ) | |||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 351836 | 2010. június 28. 23:41 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Józsi!Köszönöm szépen a gratulációt nagyon jól esik!Amúgy,hogy haladsz a hajóval és a vitorlákkal? | |||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 351835 | 2010. június 28. 23:37 | ||||||||||||||||||||||||
Hali Johnie!Köszönöm szépen!Igen egy román manusz csinálta de 4 hajó lenne az csak nem látszik a legelső, hát a minőségükről inkább nem mondok semmit:-)de gondolom te is látod.. Johnie én sajnálnám eladni a brigedet már annyit melóztál vele nem beszélve a sok "sufni tuningon"ahogy az autósok mondják:-)Ilyen méretarányban ez nagyon részlet gazdag.Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351834 | 2010. június 28. 23:29 | ||||||||||||||||||||||||
Mekkora az a rétegelt fa lemez? (hossz-szélesség-vastagság)Valamint milyen fa? | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351833 | 2010. június 28. 23:27 | ||||||||||||||||||||||||
Tami | Adatlap | 351832 | 2010. június 28. 22:28 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Kezdő vagyok a fa hajók területén, első hajómat építem, de máris akadályba ütköztem. Egy kisebb rétegelt fa lemezt kellene ráhajlítanom a hajó testére de attól félek eltörik. Olvastam, hogy vízben kell áztatni, majd forrasztó pákával meghajlítani. De nem tudom, hogy pontosan hogyan kell ezt elvégezni. De ha van más technika azt is szívesen meghallgatom. | |||||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351831 | 2010. június 28. 21:20 | ||||||||||||||||||||||||
Hali Dasboat! Most figyelem csak! Látom péntek este megfented a kaszát. :-) Gratulálok a nyereményeidhez! Üdv : Jozsi | |||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 351830 | 2010. június 28. 16:48 | ||||||||||||||||||||||||
Szevasztok! Kora középkor hajóiról szeretnék többet megtudni. 5-10. század közötti időszak hajótípusai érdekelnének. A bizánci dromont ismerem, ezen kívül azonban semmit sem. Hol lehetne utánajárni a témában? Kösz. Sz. | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351829 | 2010. június 28. 10:04 | ||||||||||||||||||||||||
Úgyszintén én is gratulálok a megérdemelt díjakért! :-) Nagyon jól mutat a polcodon a hajó a kupákkal körülvéve:-) A 4-es képen az első három hajóban sok hasonlóságot látok. Lehet ,hogy mindhármat ugyanaz az ember építette? | |||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 351828 | 2010. június 27. 23:18 | ||||||||||||||||||||||||
bigboy | Adatlap | 351827 | 2010. június 27. 22:51 | ||||||||||||||||||||||||
Üdv gratulálok Dasboat a Miskolci versenyen elért 1 helyezésedért,és a külön díjért. Üdv bigboy | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351826 | 2010. június 26. 15:49 | ||||||||||||||||||||||||
Nemsokára elkészülök a hajóval. Megcsináltam mindkét oldalra az oldalzsebeket, esetleg ha fel lehetne dobni még valamivel akkor várom az ötleteiteket. Feltekertem még egypár "kötelet" a szegekre is, valamint csináltam két lámpást a tatra. Majd a San Franciscoval bemutatkoztak egymásnak :-) | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351825 | 2010. június 23. 19:26 | ||||||||||||||||||||||||
Köszi das, a szegek maradnak natúr cirokseprűszál színüek:-) Ahol kötél is rendeltetik hozzá ott nem gáz, de marad egy pár üresen tátongó szeg is. Viszont lehet ,hogy azokra is majd feldobok egy-két külömböző átmérőjű és színű "spulnit". Jól látod, a fehérre festett rész ahol túl vastag lett a festékréteg, ott valóban berepedezett, de ez már a festés másnapján megtörtént tehát 2010 február 26-án. Mutatok is egy képet a friss festésről. Azóta is ilyen, nem is gondoltam rá hogy kijavítsam, így olyan "öreges" hatású. Az oldalzsebek elkészítése így utólag nem egyszerű, mert még nem fogalmazódott meg teljesen a fejemben hogy milyen is legyen. Kicsit útban vannak a dörzsfák is, de levágni a túlnyúló részeket egyelőre még nem merem, míg nem lesz teljes a kép számomra. | |||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 351823 | 2010. június 23. 15:43 | ||||||||||||||||||||||||
Üdv Johnie!Szépen csinosodik a hajód.A kötélfogó szegeket is befested vagy natúran hagyod?Figyu a vízvonal alatti fehérre festett rész mintha megrepedt "be cserepesedett volna" bár lehet,hogy csak az én szemem rossz?Az oldal zsebek jó ötlet volt,további jó építést kívánok.. | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351822 | 2010. június 23. 07:38 | ||||||||||||||||||||||||
A hajóm tovább alakulgat, csináltam horgonyt, csinálok pár feltekert kötelet a szegekre, valamint a tat rész oldalzsebeit próbálom valahogy úgy megcsinálni, hogy passzoljon a tattükörhöz. Egyelőre még nincs odaragasztva, minden alkatrész az oldalára fektetett hajóra van csak rápakolva. Még variálgatom, hogy is legyen, mint is legyen... | |||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 351818 | 2010. június 22. 16:50 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Józsi!Szívesen és örülök,hogy tudjátok hasznosítani.A "célszerszám" valóban jó minőség a minap beletörtem a hegyét vágás közben a "vágó lapomba" de még így is tudok vele élesen vágni.Ha majd elfogy ,majd még beszélünk és valahogy eljuttatom hozzátok:-) Közben elkezdtem az SM-t,egyenlőre a váznál tartok,még be kell iktatnom pár merevítőt is.Sajnos anyagi jellegű okok miatt nemsokára meló helyet kell váltanom és nemzetközi gépkocsivezetőnek kell szegődnöm,úgyhogy nem tudom mennyi időm lesz majd a hobbira...:-( Üdv mindenkinek! | |||||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 351817 | 2010. június 21. 21:37 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Dasboat! Ma megkaptam a szikéket a Lajostól. Ma találkoztunk először a verseny óta. Tényleg nagyon jók! Vágtam vele papírt, furnért. Köszönöm! Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 351815 | 2010. június 20. 12:05 | ||||||||||||||||||||||||
Csak nem az illem helye? | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351814 | 2010. június 20. 11:19 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Das! Köszi az újságmellékleteket. Ha jól látom akkor ezek a néhai Modell és Makettből valók. Böngészgetem a netet, töltögetem lefele a kiadványokat, legutóbb az Anatomy of the ship sorozatból a 32 ágyús Essex fregattét töltöttem le. Nézegetem a belső rajzokat, hát a kapitányi kabin elhúzható ajtós oldalzsebén akadt meg a szemem. Szerintetek is az aminek én gondolom? :-) | |||||||||||||||||||||||||||
Das | Adatlap | 351813 | 2010. június 19. 16:07 | ||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351812 | 2010. június 19. 13:38 | ||||||||||||||||||||||||
Megnéztem mindhárom hajót és sajnos még nem tudok dönteni. Tervrajzom és dokumentációm egyikről sincs, ezért megköszönném előre a fáradtságodat ha részemre el tudnád őket juttatni. Az Anatomy of the Ship kiadványból e- formátumban csak a HMS Bellona és a Kolumbusz hajói van meg nekem. Hasonló méretű hajók tervrajzait még régebben letöltöttem és most ezeket is átböngészgetem, ezek a: Essex fregatt illetve az HMS Ajax. Előbb-utóbb majd csak döntésre jutok :-) | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351811 | 2010. június 18. 23:17 | ||||||||||||||||||||||||
Nagyon köszönöm Gyula előre is a segítséget, holnap rászánom magam egy kis böngészésre, keresésre, mert az utóbbi egy hétben nem is igazán értem rá leülni a gép elé hosszabb időre. | |||||||||||||||||||||||||||
fizimokus | Adatlap | 351810 | 2010. június 18. 13:43 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Johnie! Ajánlanám még a következőket: HMS Pandora, HMS Diana, 20-gun ship Blandford. Keress rá a neten az Anatomy of the Ship sorozatra, ezek abból valók. Azért ajánlatos, mert mindegyikről egy-egy komplett könyv szól (ezek nekem megvannak, tehát ha valamelyik megtetszik, át tudom küldeni a könyvet, meg a tervrajzokat is). Ezek a tervrajzok tökéletesek, megbízhatóak, és persze nem muszáj minden részlethez feltétlenül ragaszkodni, lehet egyszerűsíteni, de nem kerülsz abba a hibába, hogy egy kétséges eredetű, és nem is elég részletes tervrajz mentén haladsz, ahová egyre többször kell majd "odaálmodni" részleteket. A Lexington is jól dokumentált, Howard I. Chapelle: The history of american sailing ships könyvében tuti van róla rajz (jövő héten tudom megnézni, mert a hajómakett találkozón maradt a könyv), de itt sok plusz információ fog kelleni. | |||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 351809 | 2010. június 13. 00:11 | ||||||||||||||||||||||||
és spanyol honbólwww.modelismonaval.com/foro/viewtopic.php
lengyel blokk:-)www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php ngay hirtelen ennyit találtam | |||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 351808 | 2010. június 12. 23:47 | ||||||||||||||||||||||||
Szia!Na azért én is találtam neked valamit a kelet európai régióból:-) www.koga.net.pl/component/option,com_joomlaboard/Itemid,293/func,view/id,16450/catid,524/limit,6/limitstart,0/ | |||||||||||||||||||||||||||
vargagerp | Adatlap | 351806 | 2010. június 12. 18:46 | ||||||||||||||||||||||||
Huuu Johnie már megint te vagy a megmentőm. Te indítottad el a a hajóm készítését a tervrajzokkal, most meg találsz nekem egy ilyen oldalt. 100000000000 köszönet | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351805 | 2010. június 12. 18:12 | ||||||||||||||||||||||||
Hopp még egy Mayflower: www.modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php | |||||||||||||||||||||||||||
vargagerp | Adatlap | 351803 | 2010. június 12. 17:36 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Kis segítségre lenne szükségem. Nézegettem a rajzaimat (Mayflower) és kicsit elbizonytalanodtam, mert úgy számoltam, hogy a főárbóc kb.olyan magas lesz mint amilyen hosszú a gerinc. Ez mennyire reális? | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351802 | 2010. június 12. 16:00 | ||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351797 | 2010. június 11. 14:48 | ||||||||||||||||||||||||
Nem gond a két árboc. Erről a hajóról legalább találni információkat. Megtaláltam a Feldman által vezetett weboldalt is az építés menetével:-)www.lombardsnest.com/www.briglex.org/ Elképzelhető hogy ezt választom következő hajónak. Lemértem a Golden Star hosszát. Fartól az orrtőkéig 32 cm., fartól az orrárboc csúcsáig 42 cm. Csináltam pár képet is az éjszaka, elég gyengék lettek. Érdekes, sötét háttér előtt mennyire látszanak a kötelek...:-) Emellett az 1. ábrán látható hajó után kutatok, nagyon tetszik de egyelőre se a nevét, se semmit nem tudok róla. | |||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 351796 | 2010. június 10. 20:57 | ||||||||||||||||||||||||
Hát hajrá! :) Nem baj, ha ez is két árbocos, mint a Golden Starod? Próbáld elkészíteni 1/72-ben, nem volt nagy hajó, alig 27 méter a gerinctő mérete. Kíváncsi leszek a robbantott megoldásra. Sz. | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351795 | 2010. június 10. 20:33 | ||||||||||||||||||||||||
A USS Lexingtonról is vannak tervrajzaim, igaz nem a Shipyard-é hanem valami Clayton A. Feldman nevű úriemberé. Nem is rosz ez a hajó:-) | |||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 351794 | 2010. június 10. 20:06 | ||||||||||||||||||||||||
Itt vagyok ám mindig, csak szemlélődöm, meg mostanában sok a munka. :) Az a helyzet, ha kisebb hadi hajót szeretnél, akkor az már nem három árbocos. A 18. század második feléről van egy nagyszerű, egyszerű amerikai hajó, az USS Lexington (1776), amely két árbocos és kevés ágyúval rendelkezik. Van róla rajzom, le is töltöttem a shipyard makettjét róla. :) Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351792 | 2010. június 10. 19:47 | ||||||||||||||||||||||||
Helló Tanár úr! Végre téged is "látni"! Én is észrevettem a bárka formát a fregatton:-) Rájöttem miért csinált a kit gyártója csúszótalpakat. Mert a szellőző nyiláshoz olyan közel került a maketten az ágyú ,hogy ha kerekei lennének sem tudna tőle hátrasiklani :-) Köszönöm szépen, az Endeavour-ról van tervrajzom. Még csemegézek a tervek között, valamilyen csinos, kissebb hadihajóra vadászva. | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 351791 | 2010. június 10. 19:39 | ||||||||||||||||||||||||
Sőt nekem meg megvan az anatomy of the ship-es kiadvány is. | |||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 351790 | 2010. június 10. 19:21 | ||||||||||||||||||||||||
Szevasz! Én is utánanéztem az interneten, de semmi használhatót nem találtam erről a hajóról. VISZONT! Kísértetiesen hasonlít James Cook első hajójára, a HMS Endeavour-re, amely egy öblös, szénszállító hajó volt. A fregattok valamivel karcsúbbak voltak és a maketten látható 12 ágyú nagyon kevésnek tűnik, nem is beszélve a csúszó talpas, 15-16. századi típusú ágyúiról. Legalább 24-30 ágyúnak kellene lennie a fregatton, mert így csak korvett, vagy még inkább szlup típusba sorolnám. Megoldás: maga a hajótörzs eléggé robosztus és viszonylag kevés ívből áll. Én a helyedben James Cook hajóját építeném meg, mert ha kibontva (robbantva) szeretnéd bemutatni, nagyon sok érdekes dolgot tudsz bele pakolni a raktérbe és az ágyúnyílásokkal sem kellene vesződnöd, mert ágyúk csak a korláton voltak, forgatható állványokon. Ha érdekel, tudok küldeni linket, esetleg képeket a HMS Endeavour-ről. Üdv! Tanárúr | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351789 | 2010. június 10. 18:10 | ||||||||||||||||||||||||
Mint említettem azon töröm a fejem, melyik legyen a következő hajó amely hajótestének egyik oldalát nyitottan szeretném megcsinálni. Kisebb, kevés ágyús, nem sok vitorlás hajót keresve,az itthon levő tervrajzok közül a HMS President-re bukkantam mint esetleges megfelelőre. Gyorsan rákerestem a neten ,letöltöttem az összerakott makettekről pár fényképet. Ezeket most megosztom veletek, mivel már most kétségekbe ütköztem. A leírás szerint a hajó valamikor az 1760-as években létezett. Csak sajnos nem találok semmit róla. Lehet hogy ez a makett is egy kitalált fantáziahajó? Nos ami nem igazán tetszik a kész modellen: Nem értem miért csúszótalpasra csinálták a modellen az ágyúkat, valamint kevesellem is ezt a 12 darabot. A tattükör és az oldalzsebek öntvényből elkészítve szörnyen néznek ki. A kötélzet 99% világos színű. Tehát van ismét egy semmitmondó makett és egy nagy üresség az eredetit illetően. Egyelőre további tervrajzokat keresek körülbelül ekkora hajókról, ha nektek akadna otthon a gépen, cd-n akkor nagyon szépen megköszönném elküldésüket a számomra. | |||||||||||||||||||||||||||
Pettyes | Adatlap | 351785 | 2010. június 9. 22:57 | ||||||||||||||||||||||||
Üdv, gratulálok az elért eredményhez, szép munka. Ugye-Ugye, hogy nem egészen "csak" szoba dísz lett a műből. :) | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351781 | 2010. június 9. 15:13 | ||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 351778 | 2010. június 9. 09:33 | ||||||||||||||||||||||||
Az oldalnézetről levehető, hogy a borda és a gerinc találkozási pontja hova esik. Ez lehet fix viszonyítási pont. Persze, lehet, nekem ez természetes, mivel munkám során sok ilyen műveletet végeztem már el. Persze valódi hajók valódi tervrajzain. :))) | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351773 | 2010. június 8. 15:52 | ||||||||||||||||||||||||
Ezekre a gerinc vájatokra gondoltam mint fix viszonyítási pontok. És ilyesmi lenne a teli borda átalakítva halszálkaszerűvé, a satírozott rész kiesik. | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351772 | 2010. június 8. 15:39 | ||||||||||||||||||||||||
Köszönöm. Értelek, csak nálam minden borda külön van. De az ötlet alkalmazható így is, csak a bordákat kell pontosan egymásra tenni és egy közös fix pontot találni rajtuk. Ez az oldalnézeti kép alapján a gerinchez csatlakozó vájat alsó pontja lehet ami a 2-es bordától a 8-ig tök egyforma magasan van. | |||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 351771 | 2010. június 8. 15:28 | ||||||||||||||||||||||||
A belső fedélzet megrajzolása legegyszerűbb az ún. bordametszetek rajzon, amikor minden borda egymásra van rajzolva. ekkor a megfelelő magasságban meghúzott vonal elmetszi a bordákat a megfelelő szélességre, amiből megrajzolható az adott fedélzet. Ha túl bonyolult , keress meg magánban! Üdvözlettel: Kalóz, a hajómérnök | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351770 | 2010. június 8. 14:26 | ||||||||||||||||||||||||
Hát akkor csaljunk :-) Sok minden úgysem lenne a hasában, csak a szokásos hordók, zsákok, lépcsők, meg ilyenek. | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 351769 | 2010. június 8. 14:17 | ||||||||||||||||||||||||
Igen a párhuzamtű így működik. Fedélzet ügyben: Mivel nincs róla anyag így lehet csalni. Csalni csak úgy lehet, ha hasonló hajóról van anyag. Én így csinálnám. | |||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351768 | 2010. június 8. 13:55 | ||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 351767 | 2010. június 8. 13:48 | ||||||||||||||||||||||||
Hát nem tudom, akkor talán kettőt kellene beletenni? Röntgenrajzot még nem találtam az eredetiről:-)Arra gondoltam, hogy úgy lehetne a legegyszerűbben a belső plusz fedélzeteket a bordákra megrajzolni, mint amikor a vízvonal részt rajzolják. A modell egyenesen le van fixálva a munkaasztalra a bordákkal és egy ceruzával ellátott ,beállított távtartót a munkaasztalon húzva egyenest kapunk. Végül is a modellről készült oldalnézeti kép alapján elférne két fedélköz is... | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 351766 | 2010. június 8. 13:27 | ||||||||||||||||||||||||
Nagy fába vágtad a fejszédet. Sztem lehetett ott több fedélköz is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |