/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
dasboat 351842 2010. június 28. 23:58
Válasz erre
Szia Tami!Én csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani,én úgy csináltam,hogy forró vagy elég meleg vízbe áztattam a vékony furnérokat,aztán letöröltem a vizet a fáról és rá idomítottam a bordára a palánkot ahol kellet elvettem a palánkot és kézzel segítettem az ív létrehozását,ha éreztem,hogy elakar törni gyorsan vízbe raktam megint és megint eljátszottam az említett dolgokat,még annyi,hogy én csak akkor ragasztottam az első réteghez a palánk csíkot amikor már teljesen passzolt a helyére...szóval én is sokat szenvedtem a palánkozással:-)
Johnie 351838 2010. június 28. 23:44
Válasz erre
Te úristen már írni sem tudok...bocs nézd el nekem
Johnie 351837 2010. június 28. 23:43
Válasz erre
Ez az eladás dolog úgy kezdődött ,hogy van egy kissé remegő kezű ,az alkoholt eléggé imádó "asztalos" kollegám, akki a briget meg szeretné venni. Jó szívű emberkő amúgy, hisz hozott nekem ilyen - olyan faanyagot, egy keveset fel is használtam belőle :-) De a briget már az építés legelején az asszonyomnak szántam, ezért arra gondoltam, hogy a kolléga ingyen megkapja a San Franciscót, az asszonykám pedig e briget. ( Kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad )
dasboat 351836 2010. június 28. 23:41
Válasz erre
Szia Józsi!Köszönöm szépen a gratulációt nagyon jól esik!Amúgy,hogy haladsz a hajóval és a vitorlákkal?
dasboat 351835 2010. június 28. 23:37
Válasz erre
Hali Johnie!Köszönöm szépen!Igen egy román manusz csinálta de 4 hajó lenne az csak nem látszik a legelső, hát a minőségükről inkább nem mondok semmit:-)de gondolom te is látod..

Johnie én sajnálnám eladni a brigedet már annyit melóztál vele nem beszélve a sok "sufni tuningon"ahogy az autósok mondják:-)Ilyen méretarányban ez nagyon részlet gazdag.Üdv!
Johnie 351834 2010. június 28. 23:29
Válasz erre
Mekkora az a rétegelt fa lemez? (hossz-szélesség-vastagság)Valamint milyen fa?
Johnie 351833 2010. június 28. 23:27
Válasz erre
DSCF1739
DSCF1739
DSCF1740
DSCF1740
DSCF1741
DSCF1741
DSCF1748
DSCF1748
DSCF1749
DSCF1749
DSCF1751
DSCF1751
DSCF1752
DSCF1752
DSCF1757
DSCF1757
DSCF1761
DSCF1761

Ma végre kisütött a nap és a már majdnem kész hajóról is tudtam szép képeket csinálni.
Tami 351832 2010. június 28. 22:28
Válasz erre
Sziasztok!

Kezdő vagyok a fa hajók területén, első hajómat építem, de máris akadályba ütköztem. Egy kisebb rétegelt fa lemezt kellene ráhajlítanom a hajó testére de attól félek eltörik. Olvastam, hogy vízben kell áztatni, majd forrasztó pákával meghajlítani. De nem tudom, hogy pontosan hogyan kell ezt elvégezni. De ha van más technika azt is szívesen meghallgatom.
Jozsi 351831 2010. június 28. 21:20
Válasz erre
Hali Dasboat!
Most figyelem csak! Látom péntek este megfented a kaszát. :-) Gratulálok a nyereményeidhez!
Üdv : Jozsi
Szamuráj 351830 2010. június 28. 16:48
Válasz erre
Szevasztok!

Kora középkor hajóiról szeretnék többet megtudni. 5-10. század közötti időszak hajótípusai érdekelnének. A bizánci dromont ismerem, ezen kívül azonban semmit sem. Hol lehetne utánajárni a témában?
Kösz.

Sz.
Johnie 351829 2010. június 28. 10:04
Válasz erre
Úgyszintén én is gratulálok a megérdemelt díjakért! :-) Nagyon jól mutat a polcodon a hajó a kupákkal körülvéve:-) A 4-es képen az első három hajóban sok hasonlóságot látok. Lehet ,hogy mindhármat ugyanaz az ember építette?
dasboat 351828 2010. június 27. 23:18
Válasz erre
1
1
2
2
a hajó a helyén(kicsit sok a vaku bocsi a kép minőségért)
a hajó a helyén(kicsit sok a vaku bocsi a kép minőségért)
4
4
A legszebb asztal a a hajósok szívének:-)
A legszebb asztal a a hajósok szívének:-)

Szia Bigi!Köszönöm szépen!Hazaérve kicsit módosítottam a a zászlókat így már élethűbb a hatás...
és képek a hajókról..Üdv!
bigboy 351827 2010. június 27. 22:51
Válasz erre
Üdv gratulálok Dasboat a Miskolci versenyen elért 1 helyezésedért,és a külön díjért.
Üdv bigboy
Johnie 351826 2010. június 26. 15:49
Válasz erre
bri (997)
bri (997)
bri (999)
bri (999)
bri (974)
bri (974)
bri (975)
bri (975)
bri (978)
bri (978)
bri (984)
bri (984)
bri (986)
bri (986)
bri (1006)
bri (1006)
bri (1011)
bri (1011)
bri (1020)
bri (1020)

Nemsokára elkészülök a hajóval. Megcsináltam mindkét oldalra az oldalzsebeket, esetleg ha fel lehetne dobni még valamivel akkor várom az ötleteiteket. Feltekertem még egypár "kötelet" a szegekre is, valamint csináltam két lámpást a tatra. Majd a San Franciscoval bemutatkoztak egymásnak :-)
Johnie 351825 2010. június 23. 19:26
Válasz erre
2010 02 25
2010 02 25

Köszi das, a szegek maradnak natúr cirokseprűszál színüek:-) Ahol kötél is rendeltetik hozzá ott nem gáz, de marad egy pár üresen tátongó szeg is. Viszont lehet ,hogy azokra is majd feldobok egy-két külömböző átmérőjű és színű "spulnit".
Jól látod, a fehérre festett rész ahol túl vastag lett a festékréteg, ott valóban berepedezett, de ez már a festés másnapján megtörtént tehát 2010 február 26-án. Mutatok is egy képet a friss festésről. Azóta is ilyen, nem is gondoltam rá hogy kijavítsam, így olyan "öreges" hatású.
Az oldalzsebek elkészítése így utólag nem egyszerű, mert még nem fogalmazódott meg teljesen a fejemben hogy milyen is legyen. Kicsit útban vannak a dörzsfák is, de levágni a túlnyúló részeket egyelőre még nem merem, míg nem lesz teljes a kép számomra.
dasboat 351823 2010. június 23. 15:43
Válasz erre
Üdv Johnie!Szépen csinosodik a hajód.A kötélfogó szegeket is befested vagy natúran hagyod?Figyu a vízvonal alatti fehérre festett rész mintha megrepedt "be cserepesedett volna" bár lehet,hogy csak az én szemem rossz?Az oldal zsebek jó ötlet volt,további jó építést kívánok..
Johnie 351822 2010. június 23. 07:38
Válasz erre
bri (910)
bri (910)
atel (201)
atel (201)
bri (957)
bri (957)
bri (948)
bri (948)
bri (946)
bri (946)
bri (943)
bri (943)

A hajóm tovább alakulgat, csináltam horgonyt, csinálok pár feltekert kötelet a szegekre, valamint a tat rész oldalzsebeit próbálom valahogy úgy megcsinálni, hogy passzoljon a tattükörhöz. Egyelőre még nincs odaragasztva, minden alkatrész az oldalára fektetett hajóra van csak rápakolva. Még variálgatom, hogy is legyen, mint is legyen...
dasboat 351818 2010. június 22. 16:50
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Szia Józsi!Szívesen és örülök,hogy tudjátok hasznosítani.A "célszerszám" valóban jó minőség a minap beletörtem a hegyét vágás közben a "vágó lapomba" de még így is tudok vele élesen vágni.Ha majd elfogy ,majd még beszélünk és valahogy eljuttatom hozzátok:-)

Közben elkezdtem az SM-t,egyenlőre a váznál tartok,még be kell iktatnom pár merevítőt is.Sajnos anyagi jellegű okok miatt nemsokára meló helyet kell váltanom és nemzetközi gépkocsivezetőnek kell szegődnöm,úgyhogy nem tudom mennyi időm lesz majd a hobbira...:-(
Üdv mindenkinek!
Jozsi 351817 2010. június 21. 21:37
Válasz erre
Szia Dasboat!
Ma megkaptam a szikéket a Lajostól. Ma találkoztunk először a verseny óta. Tényleg nagyon jók! Vágtam vele papírt, furnért. Köszönöm!
Üdv.: Jozsi
lucky 351815 2010. június 20. 12:05
Válasz erre
Johnie 351814 2010. június 20. 11:19
Válasz erre
frigate_essex
frigate_essex
1
1
2
2

Szia Das! Köszi az újságmellékleteket. Ha jól látom akkor ezek a néhai Modell és Makettből valók.
Böngészgetem a netet, töltögetem lefele a kiadványokat, legutóbb az Anatomy of the ship sorozatból a 32 ágyús Essex fregattét töltöttem le. Nézegetem a belső rajzokat, hát a kapitányi kabin elhúzható ajtós oldalzsebén akadt meg a szemem. Szerintetek is az aminek én gondolom? :-)
Das 351813 2010. június 19. 16:07
Válasz erre
s1
s1
s2
s2
s3
s3
s4
s4
s5
s5
s6
s6
s7
s7

Sziasztok!Találtam egy kis olvasni valót,feltöltöttem hátha jó lesz valakinek,valamikor.
All right reserved:-)
Johnie 351812 2010. június 19. 13:38
Válasz erre
Megnéztem mindhárom hajót és sajnos még nem tudok dönteni. Tervrajzom és dokumentációm egyikről sincs, ezért megköszönném előre a fáradtságodat ha részemre el tudnád őket juttatni. Az Anatomy of the Ship kiadványból e- formátumban csak a HMS Bellona és a Kolumbusz hajói van meg nekem.
Hasonló méretű hajók tervrajzait még régebben letöltöttem és most ezeket is átböngészgetem, ezek a: Essex fregatt illetve az HMS Ajax. Előbb-utóbb majd csak döntésre jutok :-)
Johnie 351811 2010. június 18. 23:17
Válasz erre
Nagyon köszönöm Gyula előre is a segítséget, holnap rászánom magam egy kis böngészésre, keresésre, mert az utóbbi egy hétben nem is igazán értem rá leülni a gép elé hosszabb időre.
fizimokus 351810 2010. június 18. 13:43
Válasz erre
Szia Johnie!

Ajánlanám még a következőket: HMS Pandora, HMS Diana, 20-gun ship Blandford. Keress rá a neten az Anatomy of the Ship sorozatra, ezek abból valók. Azért ajánlatos, mert mindegyikről egy-egy komplett könyv szól (ezek nekem megvannak, tehát ha valamelyik megtetszik, át tudom küldeni a könyvet, meg a tervrajzokat is). Ezek a tervrajzok tökéletesek, megbízhatóak, és persze nem muszáj minden részlethez feltétlenül ragaszkodni, lehet egyszerűsíteni, de nem kerülsz abba a hibába, hogy egy kétséges eredetű, és nem is elég részletes tervrajz mentén haladsz, ahová egyre többször kell majd "odaálmodni" részleteket. A Lexington is jól dokumentált, Howard I. Chapelle: The history of american sailing ships könyvében tuti van róla rajz (jövő héten tudom megnézni, mert a hajómakett találkozón maradt a könyv), de itt sok plusz információ fog kelleni.
dasboat 351809 2010. június 13. 00:11
Válasz erre
dasboat 351808 2010. június 12. 23:47
Válasz erre
vargagerp 351806 2010. június 12. 18:46
Válasz erre
Huuu Johnie már megint te vagy a megmentőm.
Te indítottad el a a hajóm készítését a tervrajzokkal, most meg találsz nekem egy ilyen oldalt.

100000000000 köszönet
Johnie 351805 2010. június 12. 18:12
Válasz erre
vargagerp 351803 2010. június 12. 17:36
Válasz erre
Sziasztok

Kis segítségre lenne szükségem.
Nézegettem a rajzaimat (Mayflower) és kicsit elbizonytalanodtam, mert úgy számoltam, hogy a főárbóc kb.olyan magas lesz mint amilyen hosszú a gerinc.
Ez mennyire reális?
Johnie 351802 2010. június 12. 16:00
Válasz erre
atel (163)
atel (163)
atel (164)
atel (164)

Na de jöjjön ismét egy kis brigg kötélzet napsütésben. Meg szélben. Annyira fújt a szél a fényképezéskor, hogy hallottam a cérnák között a szél vinnyogását. :-)
Johnie 351797 2010. június 11. 14:48
Válasz erre
atel (158)
atel (158)
atel (159)
atel (159)
atel (160)
atel (160)
atel (161)
atel (161)
atel (162)
atel (162)
1_abra
1_abra

Nem gond a két árboc. Erről a hajóról legalább találni információkat. Megtaláltam a Feldman által vezetett weboldalt is az építés menetével:-)www.lombardsnest.com/www.briglex.org/ Elképzelhető hogy ezt választom következő hajónak.
Lemértem a Golden Star hosszát. Fartól az orrtőkéig 32 cm., fartól az orrárboc csúcsáig 42 cm. Csináltam pár képet is az éjszaka, elég gyengék lettek. Érdekes, sötét háttér előtt mennyire látszanak a kötelek...:-)
Emellett az 1. ábrán látható hajó után kutatok, nagyon tetszik de egyelőre se a nevét, se semmit nem tudok róla.
Szamuráj 351796 2010. június 10. 20:57
Válasz erre
Hát hajrá! :) Nem baj, ha ez is két árbocos, mint a Golden Starod? Próbáld elkészíteni 1/72-ben, nem volt nagy hajó, alig 27 méter a gerinctő mérete. Kíváncsi leszek a robbantott megoldásra.
Sz.
Johnie 351795 2010. június 10. 20:33
Válasz erre
RiggingPlan
RiggingPlan

A USS Lexingtonról is vannak tervrajzaim, igaz nem a Shipyard-é hanem valami Clayton A. Feldman nevű úriemberé. Nem is rosz ez a hajó:-)
Szamuráj 351794 2010. június 10. 20:06
Válasz erre
Itt vagyok ám mindig, csak szemlélődöm, meg mostanában sok a munka. :) Az a helyzet, ha kisebb hadi hajót szeretnél, akkor az már nem három árbocos. A 18. század második feléről van egy nagyszerű, egyszerű amerikai hajó, az USS Lexington (1776), amely két árbocos és kevés ágyúval rendelkezik. Van róla rajzom, le is töltöttem a shipyard makettjét róla. :)
Üdv!
Johnie 351792 2010. június 10. 19:47
Válasz erre
Helló Tanár úr! Végre téged is "látni"! Én is észrevettem a bárka formát a fregatton:-) Rájöttem miért csinált a kit gyártója csúszótalpakat. Mert a szellőző nyiláshoz olyan közel került a maketten az ágyú ,hogy ha kerekei lennének sem tudna tőle hátrasiklani :-) Köszönöm szépen, az Endeavour-ról van tervrajzom. Még csemegézek a tervek között, valamilyen csinos, kissebb hadihajóra vadászva.
lucky 351791 2010. június 10. 19:39
Válasz erre
Sőt nekem meg megvan az anatomy of the ship-es kiadvány is.
Szamuráj 351790 2010. június 10. 19:21
Válasz erre
Szevasz!
Én is utánanéztem az interneten, de semmi használhatót nem találtam erről a hajóról. VISZONT! Kísértetiesen hasonlít James Cook első hajójára, a HMS Endeavour-re, amely egy öblös, szénszállító hajó volt. A fregattok valamivel karcsúbbak voltak és a maketten látható 12 ágyú nagyon kevésnek tűnik, nem is beszélve a csúszó talpas, 15-16. századi típusú ágyúiról. Legalább 24-30 ágyúnak kellene lennie a fregatton, mert így csak korvett, vagy még inkább szlup típusba sorolnám.
Megoldás: maga a hajótörzs eléggé robosztus és viszonylag kevés ívből áll. Én a helyedben James Cook hajóját építeném meg, mert ha kibontva (robbantva) szeretnéd bemutatni, nagyon sok érdekes dolgot tudsz bele pakolni a raktérbe és az ágyúnyílásokkal sem kellene vesződnöd, mert ágyúk csak a korláton voltak, forgatható állványokon. Ha érdekel, tudok küldeni linket, esetleg képeket a HMS Endeavour-ről.

Üdv!
Tanárúr
Johnie 351789 2010. június 10. 18:10
Válasz erre
2b7f60667b8db2a2a7772b1fc09e8a03
2b7f60667b8db2a2a7772b1fc09e8a03
9e6753ea60f816c1f6f186c92147224c
9e6753ea60f816c1f6f186c92147224c
70fc76c30fa880b703032838ffd1c1e6
70fc76c30fa880b703032838ffd1c1e6
86d5d17986c40f8eea95fb4c1d06cce1
86d5d17986c40f8eea95fb4c1d06cce1
c429dbd1ac5be4a1bc7a64bd056834ba
c429dbd1ac5be4a1bc7a64bd056834ba
c1040847518d1813c30137f21fd65cba
c1040847518d1813c30137f21fd65cba
cfecf76f9f08c7e828b3f854001192bc
cfecf76f9f08c7e828b3f854001192bc
d1b6f08abb75dd02d22ea3030b819290
d1b6f08abb75dd02d22ea3030b819290
faf39c1e4051ce54ee6655ffa6299c2f
faf39c1e4051ce54ee6655ffa6299c2f
hms_president_792
hms_president_792
HMSPresident009
HMSPresident009

Mint említettem azon töröm a fejem, melyik legyen a következő hajó amely hajótestének egyik oldalát nyitottan szeretném megcsinálni. Kisebb, kevés ágyús, nem sok vitorlás hajót keresve,az itthon levő tervrajzok közül a HMS President-re bukkantam mint esetleges megfelelőre. Gyorsan rákerestem a neten ,letöltöttem az összerakott makettekről pár fényképet. Ezeket most megosztom veletek, mivel már most kétségekbe ütköztem. A leírás szerint a hajó valamikor az 1760-as években létezett. Csak sajnos nem találok semmit róla. Lehet hogy ez a makett is egy kitalált fantáziahajó?
Nos ami nem igazán tetszik a kész modellen: Nem értem miért csúszótalpasra csinálták a modellen az ágyúkat, valamint kevesellem is ezt a 12 darabot. A tattükör és az oldalzsebek öntvényből elkészítve szörnyen néznek ki. A kötélzet 99% világos színű. Tehát van ismét egy semmitmondó makett és egy nagy üresség az eredetit illetően.
Egyelőre további tervrajzokat keresek körülbelül ekkora hajókról, ha nektek akadna otthon a gépen, cd-n akkor nagyon szépen megköszönném elküldésüket a számomra.
Pettyes 351785 2010. június 9. 22:57
Válasz erre
Üdv, gratulálok az elért eredményhez, szép munka. Ugye-Ugye, hogy nem egészen "csak" szoba dísz lett a műből. :)
Johnie 351781 2010. június 9. 15:13
Válasz erre
atel (130)
atel (130)
atel (133)
atel (133)
atel (135)
atel (135)

A brigg ha lassan is de készülget. A főárboc alsó vitorlatartó rúdját kétszer csináltam meg. Az első túl vékonynak tűnt és nem illett a képbe. Vitorlák nem lesznek rajta, de megpróbálom a lehető legtöbb kötélzettel megcsinálni. Ezek most telefonos képek.
Kalóz 351778 2010. június 9. 09:33
Válasz erre
Az oldalnézetről levehető, hogy a borda és a gerinc találkozási pontja hova esik. Ez lehet fix viszonyítási pont. Persze, lehet, nekem ez természetes, mivel munkám során sok ilyen műveletet végeztem már el. Persze valódi hajók valódi tervrajzain. :)))
Johnie 351773 2010. június 8. 15:52
Válasz erre
1
1
DSC00002
DSC00002

Ezekre a gerinc vájatokra gondoltam mint fix viszonyítási pontok. És ilyesmi lenne a teli borda átalakítva halszálkaszerűvé, a satírozott rész kiesik.
Johnie 351772 2010. június 8. 15:39
Válasz erre
Köszönöm. Értelek, csak nálam minden borda külön van. De az ötlet alkalmazható így is, csak a bordákat kell pontosan egymásra tenni és egy közös fix pontot találni rajtuk. Ez az oldalnézeti kép alapján a gerinchez csatlakozó vájat alsó pontja lehet ami a 2-es bordától a 8-ig tök egyforma magasan van.
Kalóz 351771 2010. június 8. 15:28
Válasz erre
A belső fedélzet megrajzolása legegyszerűbb az ún. bordametszetek rajzon, amikor minden borda egymásra van rajzolva. ekkor a megfelelő magasságban meghúzott vonal elmetszi a bordákat a megfelelő szélességre, amiből megrajzolható az adott fedélzet.
Ha túl bonyolult , keress meg magánban!
Üdvözlettel:
Kalóz, a hajómérnök
Johnie 351770 2010. június 8. 14:26
Válasz erre
Hát akkor csaljunk :-) Sok minden úgysem lenne a hasában, csak a szokásos hordók, zsákok, lépcsők, meg ilyenek.
lucky 351769 2010. június 8. 14:17
Válasz erre
Igen a párhuzamtű így működik.

Fedélzet ügyben:
Mivel nincs róla anyag így lehet csalni.
Csalni csak úgy lehet, ha hasonló hajóról van anyag.
Én így csinálnám.
Johnie 351768 2010. június 8. 13:55
Válasz erre
Clipboard01
Clipboard01
Clipboard02
Clipboard02

Vízvonal rajzolása.
Johnie 351767 2010. június 8. 13:48
Válasz erre
c429dbd1ac5be4a1bc7a64bd056834ba
c429dbd1ac5be4a1bc7a64bd056834ba

Hát nem tudom, akkor talán kettőt kellene beletenni? Röntgenrajzot még nem találtam az eredetiről:-)Arra gondoltam, hogy úgy lehetne a legegyszerűbben a belső plusz fedélzeteket a bordákra megrajzolni, mint amikor a vízvonal részt rajzolják. A modell egyenesen le van fixálva a munkaasztalra a bordákkal és egy ceruzával ellátott ,beállított távtartót a munkaasztalon húzva egyenest kapunk. Végül is a modellről készült oldalnézeti kép alapján elférne két fedélköz is...
lucky 351766 2010. június 8. 13:27
Válasz erre
Nagy fába vágtad a fejszédet.
Sztem lehetett ott több fedélköz is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.