<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Johnie | Adatlap | 352088 | 2010. augusztus 6. 10:53 | ![]() | |||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352086 | 2010. augusztus 4. 23:29 | ![]() | |||||||||||||
Nos én sem tétlenkedtem, hanem elkezdtem a másik oldal palánkozását is amit tele palánkozok. Itt középtájon az illesztésekre már jobban figyelnem kell mivel a túloldalon benézve ugyanezek a sorok mint belső palánkok látszódni fognak. Ez a kőris furnér sikeresen életleníti a vágókészletem pengéit, ráadásul ma sikerült egy vágószerszámot kettétörnöm olyan erővel nyomtam neki. | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352085 | 2010. augusztus 4. 23:23 | ![]() | |||||||||||||
Ez a tapétás fedélzeti palánk megoldás ,így a képeket nézve nem is tűnik rossznak. Az oldalpalánkozás is ezzel a módszerrel készül majd? Valamint lenne egy kérésem, mégpedig a hordókészítés. Be tudnád mutatni lépésről lépésre hogyan csinálod képekkel illusztrálva? Előre is köszi! :-) | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352084 | 2010. augusztus 4. 23:18 | ![]() | |||||||||||||
Egyre szebb lesz ez a Bellona. Tetszik! | |||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352083 | 2010. augusztus 4. 20:06 | ![]() | |||||||||||||
Hali Trucker39!Jól haladsz,első hajóként kemény fába vágtad a fejszéd,de a képeket elnézve állod a sarat:-)minden elismerésem! Közben kicsit én is haladtam... | |||||||||||||||||
Trucker39 | Adatlap | 352082 | 2010. augusztus 4. 18:19 | ![]() | |||||||||||||
Kicsit haladtam én is a makett építésével. Képek, leírások a szokott helyen. www.papirmakett.hu/forum/viewtopic.php | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352081 | 2010. augusztus 4. 18:02 | ![]() | |||||||||||||
Helló. Eddig kartonpapírcsíkokkal csinálam az alap palánkozást. Mikor kész volt, nem adott elég erős tartást, ezért gyantás folyékony fával átkentem. Ez már megkeményítette a felületet, így le tudtam gittelni Neoflex autójavító tapasszal. A mostani hajón az alap palánkozás is fa. Erre elég bármilyen fagittet rávinnem, de lehet, hogy ez is Neoflexel lesz kitömítve és símitva. | |||||||||||||||||
cario | Adatlap | 352080 | 2010. augusztus 4. 17:17 | ![]() | |||||||||||||
pcurtis | Adatlap | 352079 | 2010. augusztus 4. 15:44 | ![]() | |||||||||||||
Szia! Nem téglából készült, csak úgy néz ki, fából építették.Onnan jobban lehetett az ellenségre szórni az "áldást". | |||||||||||||||||
cario | Adatlap | 352078 | 2010. augusztus 4. 14:08 | ![]() | |||||||||||||
cario | Adatlap | 352077 | 2010. augusztus 4. 12:34 | ![]() | |||||||||||||
Egész jol halad a hajó,egyébként milyen anyaggal gitteled a részeket ? üdv | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352076 | 2010. augusztus 3. 23:28 | ![]() | |||||||||||||
Egészen pofás kis hajó lett! Dobok fel én is pár képet az enyémről. Szereztem mahagóni és kőris furnért, kissé vastagabbak mint a 0.6 bükköm de nem érik el az 1millimétert. A mahagóni könnyen törik-reped, de a kőrissel nekiláttam az alsó palánkozásnak. Ezt még hanyagul, elnagyolva teszem fel mert még nem szükséges itt annyira pontosnak lennem. A hézagokat mejd kitölti a fagitt, és egy átcsiszolás után jön majd csak rá a második réteg bükk palánkozás. De már most sokkal jobban tetszik a tartása a kőrispalánkozásnak mint az eddigi hajóimon alkalmazott alsó réteg kartonpapír megoldásom. | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352075 | 2010. augusztus 3. 06:52 | ![]() | |||||||||||||
Sziasztok! Találtam török hajókról képeket, van köztük hadi gálya és kisebb kereskedő hajó. Érdekes, hogy a leengedett vitorlarúdra feszítették ki a napellenző sátrat. Van egy link is: www.barbaros.biz/DOWNLOAD.htm | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352074 | 2010. augusztus 2. 22:06 | ![]() | |||||||||||||
Hahó! Meg lesz öregbítve, amint kapok újabb szabadnapot! :) Tanárúr | |||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 352073 | 2010. augusztus 2. 20:10 | ![]() | |||||||||||||
Hali! Szerintem.: A napszítta, barna hajótesthez egy kicsit meg kellene "öregíteni" a vitorlázatot. Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||||
cario | Adatlap | 352072 | 2010. augusztus 2. 16:47 | ![]() | |||||||||||||
ok ok ,már bele kezdtem és idáig meg teszi a ragasztó :) üdv | |||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 352071 | 2010. augusztus 2. 16:16 | ![]() | |||||||||||||
Szia, Cario! Ha balzát használsz, tökéletesen elég a ragasztás. Ha egy pici géles pillanatragasztót is nyomsz rá, fél, max. egy perc után el is engedheted, már megfogta. Tamás | |||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 352070 | 2010. augusztus 2. 15:50 | ![]() | |||||||||||||
Én most a military-machine.blogspot.com oldalt böngészem, ott is rengeteg anyag van, igaz eléggé szétszórtan, ráadásul a deposit file oldalról elég lassú a letöltés, kivéve, ha valaki nem fizetős tag. | |||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 352069 | 2010. augusztus 2. 13:09 | ![]() | |||||||||||||
És nem árt beregisztrálni, mert másképp lehet, hogy nem enged letölteni :((( | |||||||||||||||||
cario | Adatlap | 352068 | 2010. augusztus 2. 12:05 | ![]() | |||||||||||||
és még annyit hogy az oldal palánkozást ragasztjátok vagy apró szegekkel rögzititek ? üdv | |||||||||||||||||
cario | Adatlap | 352067 | 2010. augusztus 2. 12:04 | ![]() | |||||||||||||
Hello,tetszik a beltér gratula egyébként a padlólemezeken a léc formákat és szeg helyeket egy nagyobb fa lemezre rajzolod ? üdv én is bele kezdtem első fa hajómba még viszonylag kezdetleges : | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352066 | 2010. augusztus 2. 12:00 | ![]() | |||||||||||||
Hahó! Látom a kötélzetnél tartasz a Bellona építésében, mert kötélverőt is eszkábáltál, hát elég munkás, az már biztos. Beleolvastam a papírmakett fórumba az építésedbe, félelmetesen néz ki. Gratulálok, nagyon szép munka. Nekem az angol hajók közül a Bellonánál 100 évvel öregebb sorhajók tetszenek, amelyekkel a hollandjaim ellen harcoltak. HMS Loyal London, HMS Swiftsure és társaik. Ősszel biztosan belekezdek egyikbe, a holland Fazant mellett. Egyelőre ez a kicsike török hajó érdekel nagyon. :) Üdv! Tanárúr | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352065 | 2010. augusztus 2. 11:46 | ![]() | |||||||||||||
Trucker39 | Adatlap | 352064 | 2010. augusztus 2. 09:02 | ![]() | |||||||||||||
Hasonló jókat kívánok. A kötélzet "munkálatokról" tudnék mesélni. Mostanában ültem(álltam) neki újra építgetni egy kicsit. Arra már rájöttem a Bellona építése során - de gondolom a többi sorhajó esetében is valahogy igy van - hogy mindenböl sok van. Tök mindegy, milyen részét építem, abból biztos hogy csinálni kell további 20-40-rengeteg hasonló darabot. Most az oldalkötélzetre a hágószálakat erösítem fel. Csak az alsó szintre kell kössek kb 900 (kilencszáz)nyolcas csomót. De mit tehetnék, nekem csak ezek a robosztus alkatú, nagy sorhajók tetszenek. Jól mutatnak az asztalon, a barátaim, meg tátott szájjal leülnek mellé, vagy hosszú ideig ácsorognak a makett felett és bámulják, pedig még nagyon sok munka van még vele. Remélem, készen még mutatósabb lesz. | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352063 | 2010. augusztus 2. 08:43 | ![]() | |||||||||||||
Sziasztok! Haladás az ottomán vitorlás ügyében. :) A vitorla papír zsebkendőből van, szépen feltekerve. Szerencsére megúszom a kötélzetet, mert a gályákon elég primitív volt. Ma még lesz egy szabadnapom, így a strandolás mellett kihasználom minden egyes percét. Annyira fel tudja dobni a perzsa szőnyeg mintázata a kishajót, élőben sokkal hatásosabb a látvány. További jó építkezést Mindenkinek! Tanárúr | |||||||||||||||||
pcurtis | Adatlap | 352062 | 2010. augusztus 1. 19:17 | ![]() | |||||||||||||
Sziasztok! Közérdekű információként szeretném közreadni: www.farposst.ru - forum ( alulról a második a menüben ) - katalog - Conway Maritine Press ezen belül talán az összes Anatomy of the Ship-s füzet megvan. Ingyen letölthető. Az oldal ugyan orosz nyelvű, de ha jól emlékszem van angol fordítása is. Az oldalon érdemes még a flot-navy menüben is böngészgetni, illetve a papír-hajósoknak is vannak kiadványok. Rengeteg könyv és tervrajz van... Jó böngészést! Péter | |||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 352061 | 2010. augusztus 1. 15:18 | ![]() | |||||||||||||
Urak! 2 db sebek terv a netről data.hu/get/2818022/xebec.rar és a shipyard sebekje data.hu/get/2467900/006_sebek.rar | |||||||||||||||||
vargagerp | Adatlap | 352060 | 2010. augusztus 1. 13:22 | ![]() | |||||||||||||
Johnie IGAZÁN köszönöm a gyorsaságot és kedvességed hogy ilyen gyorsan elküldted. KÖÖÖSSSZZZI | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352059 | 2010. július 31. 22:03 | ![]() | |||||||||||||
Nem sokkal nagyobb ám ez a hajóm a tiednél, eddig 37 centire nőtt. Az 1 képen látható felső 1765-ös állapotot szeretném megcsinálni, itt még nem volt neki rézborítása. Viszont díszesebb volt. Nagyon erősen gondolkodom rajta ,hogy csak minimális festést alkalmazok, a domináns szín a natúr fa lenne, kevéske fekete és minimális sötétbarna elemekkel. Hasonlót mint a Halászkirályon. | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352058 | 2010. július 31. 21:48 | ![]() | |||||||||||||
Értem, köszönöm.:-) | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352057 | 2010. július 31. 21:29 | ![]() | |||||||||||||
Kedves Tamás! Írtam neked emailt a San Martínnal kapcsolatban. Tanárúr | |||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 352056 | 2010. július 31. 21:28 | ![]() | |||||||||||||
Szia Johnie! Az a kötél amit a csörlő mozgat végtelenítve van.Ehhez a nippers-ekkel rögzítik a tényleges horgony kötelet. Tehát felhúzáskor a hajóoldalhoz közelebb esővel felkötik a végtelenítettre majd mikor ez a pont a tárolórekesz nyílásához ér oldják a kötést. Leengedéskor sztem nem vacakoltak a csörlővel, mivel a horgony amúgy is húzta lefelé a kötelet. | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352055 | 2010. július 31. 21:19 | ![]() | |||||||||||||
Na! Kezd alakulni, ez már méretes hajónak tűnik. A vízvonal alatti ki nem robbantott részén lesz rézborítás? Beereszted majd a fa felületet valamilyen lakkal? | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352054 | 2010. július 31. 21:16 | ![]() | |||||||||||||
Szia! A szőnyegeket a nyomtatóm festette meg. A festményt és a neten talált mintákat figyelembe véve döntöttem a színekben. A makett 34,5 cm hosszú, ez kábé 25 méteres hosszúságnak felel meg a valóságban. Az alapanyag a triplex karton (2 mm) és némi sztirol meg 0,5 mm-es karton. Maradék hajómakett alkatrészekkel kiegészítve, valamint a munkahelyemen gyűjtött kis fa hulladékok a kertből (Jókai Mór Emlékház, Balatonfüred). A triplex kartonba szikével bevéstem a deszka padlózatot. A festés: prisma color mahagónival lefújtam az alkatrészeket. Ez eltömítette a papír szőrös felületét. Ezután finoman csiszoltam a felületeket, majd panno color sziéna és umbra keverékével lefestettem. Ezután makettfestékekből kikevertem világosabb barna árnyalatokat, majd szárazecseteltem a felületeket. A teljes száradás (min. egy nap) után barna pasztellkréta porral átecseteltem, és matt lakkal rögzítettem. Nagyjából ennyi a története. :) Tanárúr | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352053 | 2010. július 31. 20:46 | ![]() | |||||||||||||
Segítséget kérnék. Adva vagyon az alábbi hajócsörlő és a hozzá tartozó "végtelenített" kötél. Értem én a működését elméletben, de mégis gondban vagyok a gyakorlatival. A rajzot nézve elképzeltem hogy "megtekerem". Az óramutató járásával egy irányban felhúzom, ellenkezőleg tekerve leengedem a horgonyt. Eddig oké ! De mivel ott vannak a rögzítők ( Nippers) ezért egy-két méter tekerés után megakadna mindkét irányban. Jól gondolom-e és elképzelhető az, hogy ha tovább akarták lefelé engedni a horgonyt akkor kivették az első rögzítőt, és betették legutolsónak? (Visszafelé pedig fordítva munkálkodtak?) | |||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 352052 | 2010. július 31. 20:02 | ![]() | |||||||||||||
Megérkeztek, letöltődtek. Köszönöm, Johnie, nagyon rendes tőled! Jövök neked eggyel (kettővel)! :) Tamás | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352051 | 2010. július 31. 19:41 | ![]() | |||||||||||||
Jó olvasást mindkettőtöknek:-) | |||||||||||||||||
vargagerp | Adatlap | 352050 | 2010. július 31. 19:26 | ![]() | |||||||||||||
JOHMIE tudom hogy nekem szántad de nekem is el tudnád küldeni ezt a két könyvet. Email cím vargagerp@gmail.com | |||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 352049 | 2010. július 31. 19:26 | ![]() | |||||||||||||
Johnie! Mi az hogy nem gond, még nagyon szépen meg is köszönném! Az emilcímem panzerschiff@freemail.hu Tamás | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352048 | 2010. július 31. 19:23 | ![]() | |||||||||||||
A ?-jel lemaradt.. | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352047 | 2010. július 31. 19:17 | ![]() | |||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352046 | 2010. július 31. 19:16 | ![]() | |||||||||||||
Tamás! Nem gond ha küldenék egy könyvet .pdf-ben. Ha megvan akkor bocs. | |||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 352045 | 2010. július 31. 18:39 | ![]() | |||||||||||||
Szia, Szamuráj! Én próbálom elkövetni a San Martínt 1/70-ben tavaly ősz óta, de az elmúlt közel fél évben szinte semmit nem haladtam vele. Mostanában gyülekezik bennem az erő és a késztetés, hogy folytassam. Ha ez valóban egy számodra kedves hajó, akkor nagyon szívesen társalognék róla veled, hogy további információk ragadjanak rám a hajóról és a korról! Üdvözlettel: Tamás | |||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352044 | 2010. július 31. 15:46 | ![]() | |||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352043 | 2010. július 31. 15:39 | ![]() | |||||||||||||
Egy éjszaka alatt meg is szőtted a perzsaszőnyeget? :-) Ügyes, ügyes! Esetleg valamit megtudhatnánk a hajó méreteiről? Javarészt sztirolból készül ez is és olajfestékkel színezed? | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352042 | 2010. július 31. 07:06 | ![]() | |||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352041 | 2010. július 30. 15:30 | ![]() | |||||||||||||
Üdv Tanárúr! Kövek lesznek, (inkább nagyon apró murva :-)),hordók is de túlzásokba nem akarok esni a berendezéssel. Inkább marad itt-ott szellős a tér. Világítás semmiképp nem lesz, (elég lesz így hogy a hajó oldala hiányzik ) de zseblámpával bevilágítva minden apróságra fény derül. Sajnos már most elkövettem egy szarvashibát: az asztalok kötélen függtek a menyezetről és nem lábakon álltak. Hmmm... ez van... | |||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352040 | 2010. július 30. 13:50 | ![]() | |||||||||||||
Szép napot! Kedves szamuráj! Ez a hajó nem egy kisméretű gálya, de még csak nem is galliote, mert az is min. 17-23 pár evezővel rendelkezett. Kisebb gálya változat volt a brigantin ( nem tévesztendő össze a későbbi schonerbriggnek is nevezett kétárbocossal) 8-16 pár evezővel, evezőnként egy emberrel. Illetve volt egy még kisebb típus is 6-12 evezővel, amit fregattnak neveztek.Hajód talán ennek legkisebb változataként nevezhető meg. Sebeknek semmikép nem tekinthető, mert annak nem voltak evezőpadjai, ezek helyén ágyúsor állt.A sebek az egy nagy hajó, 28-32 ágyúval volt felszerelve. Kisebb változatát feluccának nevezték. A feluccák csak kisméretű forgatható ágyukat hordoztak, és ezeknek sem volt beépített evezőpadja. Az evezőhasználat ezeknél a hajóknál csak szükség esetén fordult elő, míg a gályáknál ez volt a fő hajtásmód.Éppen ezért a gályákat nagy szélesség-hosszúság viszonyszámmal (1:6, 1:7 ) építették. A kép alapján a Tiéd mintha nem tartaná ezt. A mediterráneumban a keresztény és a moszlim hajósok egyaránt ugyanazon típusokat használták, gyakran a nevük is megegyezett.Különbséget tenni nem igazán lehet, legfeljebb a díszítésekben. Mindez annak a következménye, hogy mindkét fél hajói a Kelet-Római (bizánci)hajózás örökségeként fejlődtek ki. Erőltetett az a feltevés, hogy a Földközi tengeri muszlim hajók az Indiai óceáni arab dauk leszármazottai. Ennek okán a lucky kolléga hivatkozott linkjének állításaiban súlyos tévedések fordulnak elő. Viszont látásra. | |||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 352039 | 2010. július 30. 12:16 | ![]() | |||||||||||||
hajomakett.hu/content/view/691/70/lang,hu/ még egy sebek | |||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352038 | 2010. július 30. 11:11 | ![]() | |||||||||||||
Köszönöm lucky! Este áttanulmányozom, nemsokára munka. :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Majdnem kész az alap. Még 2-3 csík van hátra. De már most látszik, hogy ismét lesz meg lesz a dolgom az ívekkel és a javítógittel, mert ez a hajótest is huplis.