<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Trucker39 | Adatlap | 352162 | 2010. augusztus 25. 09:04 | ![]() | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352161 | 2010. augusztus 25. 07:10 | ![]() | |||||
De gyönyörű a második képen látható hajó! A fekete és a fehér szépen mutat. Egyre jobban tetszenek ezek a 18. századi vitorlások. Tanulmányoztam a spanyolok hajóit, Trucker-nek egyszer említettem, hogy jövőre vagy még az év végén elkezdem a Santíssima Trinidad-ot. Na erről egyelőre lemondtam, mert túlságosan bonyolultnak tűnik, viszont a Victory-hoz rendkívül hasonló vitorlásra bukkantam. A Purísima Concepción, amely részt vett az angolok elleni nagy tengeri ütközetekben. Egykor a Santíssima Trinidad is ilyen volt, aztán 1797 körül építették rá a negyedik ütegfedélzetet. Üdv! Tanárúr | |||||||||
Johnie | Adatlap | 352159 | 2010. augusztus 24. 15:38 | ![]() | |||||
Hát, ha az ujjam nem is , akkor majd a csipesz. De a nyitott oldalról simán be fogok férni. Amúgy a fedélzet oldalnézetből nem marad ilyen egyenes, mert fent is lesznek kisebb ágyúk, de amolyan "korlátfélék" között elhelyezve. Úgy nézem, hogy békeidőben az Ajaxhoz hasonló hajók a legfelső fedélzeten el voltak látva mindenféle díszes lépcsőkkel, korlátokkal, faragvánnyal, amiket háborús időkben leszereltek, megerősítettek és átfestettek, kissé más arculatot is adva ugyanannak a hajónak. | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352158 | 2010. augusztus 24. 08:00 | ![]() | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352157 | 2010. augusztus 24. 07:51 | ![]() | |||||
Grat! Még szerencse, hogy a bontott oldalon csak három nyílást kellett kireszelni! Be fog férni az ujjad, amikor majd az ágyúkat kell beragasztanod? :) Tetszik ez a fregatt nagyon, számomra szokatlan az egyenes fedélzete és a letisztult hajótest. Üdv! Tanárúr | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352156 | 2010. augusztus 24. 06:50 | ![]() | |||||
Szia! Termetes darab lesz, mekkora a méretarány? Kíváncsian várom a folytatást. Ez a vitorlás szép színes és díszes volt. Belegondoltál már a Tudor-kori galeonok festésébe? :)Én most az Airfix 72-es Golden Hind-jére vadászom. Hasonló volt a Mayflowerhez. Üdv! Tanárúr | |||||||||
vargagerp | Adatlap | 352155 | 2010. augusztus 23. 21:14 | ![]() | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 352154 | 2010. augusztus 23. 18:42 | ![]() | |||||
Naggyon fáintos! | |||||||||
lucky | Adatlap | 352153 | 2010. augusztus 23. 18:01 | ![]() | |||||
Makettezni ugyan nálunk nem lehet, de ha minden a tervek szerint alakul éjfél és 4 óra között nyugi van. Illetve ez a szemle ideje... | |||||||||
Tommy | Adatlap | 352152 | 2010. augusztus 23. 17:14 | ![]() | |||||
Nekem még mindig kell egy ilyen munkahely...:) | |||||||||
Johnie | Adatlap | 352151 | 2010. augusztus 23. 15:33 | ![]() | |||||
Johnie | Adatlap | 352143 | 2010. augusztus 21. 07:27 | ![]() | |||||
Jó reggelt! Nekiláttam kireszelgetni az ágyúnyílásokat. Hat ablakot nagy nehezen kialakítottam, mikor rámszóltak a kollegáim, hogy de jó lenne ha nem kellene a reszelő nyikorgását, visitását hallgatni éjjel kettőkor. (valóban hasonlított a művelet hangja még az iskolás éveinkben átélt táblán csikorgó kréta hangjához) :-) Abbahagytam eme tevékenységet, mert az én fülemet is bántotta a hang, de megjegyeztem, hogy azért picit örüljenek annak is, hogy nem a 120 ágyús Victory-t építem. Kerestem másik tevékenységet, gondoltam a tat ablakok kereteit megcsinálom, és megpróbálom az osztásokat is elkészíteni. Hát így sikerült. | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352142 | 2010. augusztus 20. 08:35 | ![]() | |||||
Sziasztok! Egyelőre nem tudom építeni a gályát, a mostani hétvége lesz a legnehezebb a munkahelyemen, az utolsó nyári hosszú hétvége, rengeteg látogató, turista lesz. Talán szeptember elejétől már menni fog az építés. Hasznos időtöltést és makettezést Nektek! Tanárúr | |||||||||
cario | Adatlap | 352141 | 2010. augusztus 17. 18:51 | ![]() | |||||
HEllo,köszi ,sikerült megoldást találnom fát találtam és egy ismerős felajánlotta hogy meg csinálja üdv | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352140 | 2010. augusztus 16. 06:10 | ![]() | |||||
Köszönöm Hajómester! A rajzok alapján hatalmas monstrum lehetett ez a fajta galeassz. Az arányok betartása érdekéken mindenképpen nagy segítség a két rajz. Nekem meg pont a teli kör alapú bástyás változat tetszik. Ha 1/72-ben megépítem, akkor pont akkora lesz, mint a Heller Reale de France gályája. Nem semmi! Üdv! | |||||||||
lucky | Adatlap | 352139 | 2010. augusztus 15. 10:14 | ![]() | |||||
Tanár Úr! Nagyon szép! | |||||||||
lucky | Adatlap | 352138 | 2010. augusztus 15. 10:13 | ![]() | |||||
hajomester | Adatlap | 352137 | 2010. augusztus 14. 21:00 | ![]() | |||||
Kedves Szamuráj! Csak képről ismerem az említett makettet, a tervrajzát eddig nem sikerült megszereznem.A lepantói csatát ábrázoló képeken is hasonló geleaszok láthatók annyi különbséggel, hogy az első bástya nem teljes, hanem csak félkör. Én így építeném meg.Ezzel persze nem azt mondom, hogy teljes körbástya nem jó, csak nekem így tetszene jobban. Van egy tervrajzom a La Royale 17.-dik szd-i francia galeaszról, annak főfedélzeten mért hossza 50,6 m a teljes hossza 58 m. A galeasszok hossza maximum 62m körül volt.Hosszabbak voltak minta kortárs sorhajók Az érdeklődök kedvéért feleszem ide a rajzot. | |||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 352136 | 2010. augusztus 13. 21:04 | ![]() | |||||
üdv. Cario Mi a pontos méret a hossz és a szélesség is kellene,valamint milyen fából gondoltad? Ez az összetett megoldás az elvárás? Homogén egzóta ,nemes fa nem jöhet szóba? Szerintem jobban nézne ki. Üdv Zokszo És Johnie-nak.. Jól haladsz gratulálok. | |||||||||
Johnie | Adatlap | 352135 | 2010. augusztus 13. 15:34 | ![]() | |||||
Johnie | Adatlap | 352134 | 2010. augusztus 13. 15:28 | ![]() | |||||
Mennyivel élesebbek így a képek! Nagyon nagyon szép már most. | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352133 | 2010. augusztus 13. 10:44 | ![]() | |||||
Haló Johnie! Megfogadtam a tanácsodat és kivittem a hajót napozni egyet. Jelenleg így fest. Jövő héten tudok haladni vele többet. Üdv! Tanárúr | |||||||||
cario | Adatlap | 352132 | 2010. augusztus 13. 09:21 | ![]() | |||||
Lenne egy kérdés valaki nem foglalkozik esetleg makett talapzat készitéssel ? a gályám alá szeretnék egyet csak sajnos az asztalos ismerősöm elhunyt most nem tudok kihez fordulni valami hasonlót szeretnék mint a képen (természetesen kerestem először a neten is csak sok helyen egy darabot nem lehet rendelni meg fixek a méretek) üdv | |||||||||
cario | Adatlap | 352131 | 2010. augusztus 13. 09:14 | ![]() | |||||
Szép,gratulálok hozzá . | |||||||||
Johnie | Adatlap | 352129 | 2010. augusztus 12. 20:27 | ![]() | |||||
Helló! Sajnos maradtak huplik. Ha napfénynél nézem a hajótestet bizony megmutatkoznak a nem odavaló domborulatok. Ha majd teljesen lepalánkoztam a testet kíváncsi leszek hogy egységes színnél mennyire látszanak. Ha nagyon, akkor valószínűleg ismét ámegyek rajta egy réteg javítótapasszal. De arra viszont megint kell egy réteg furnérpalánk. Ha így lesz akkor nem panaszkodhat a hajótest, rendesen meg lesz erősítve:-) Az ágyúnyílásokat tűreszelővel szoktam kireszelgetni, előtte viszont át kell fúrnom 4-5mm fúrószárral a helyüket. A rajzot elnézve két ágyúnyílás van két borda közt. A bordákat egyrészt a nyitott túloldalon keresztül látni lehet így nem fúrhatok "mellé", de a biztonság kedvéért a fedélzeten is nagyon halványan meg vannak jelölve ceruzával a tele oldal felöl is. Szép, nagy gályád lesz ám, külön tetszik ,hogy az olajfestékkel is jól bánsz. A fényképezőgéppel is végre már sokkal jobb minőségű fotókat láthatunk a maketteidről, de ha egyszer az időd engedi csinálnál egypár fényképet kint a szabadban? Az sem baj ha süt a nap ,csak az a lényeg háttal állj neki. :-) Johnie | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352128 | 2010. augusztus 12. 19:43 | ![]() | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352126 | 2010. augusztus 12. 09:04 | ![]() | |||||
Trucker39 | Adatlap | 352125 | 2010. augusztus 12. 08:33 | ![]() | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352124 | 2010. augusztus 12. 06:33 | ![]() | |||||
Kedves Hajómester! Nagyon úgy néz ki, hogy a következő hajó, amit építeni fogok, egy 16. századi velencei galeassz lesz. Ismered az Imai 1/160 méretarányú galeassz makettjét? Ha igen, mi a véleményed róla? Fel lehet-e használni mintaként? Van pár letöltött szakirodalmam (1571 -Lepanto, Renaissance war galley, a Galeons and galleys és a The age of the galley) és a csatákról készült korabeli festmények. Mekkora lehetett pontosan ez a fajta galeassz? Én kb. 60 méter hosszúra tippelem. Itt a makett: www.radekshipmodels.cz/plany-lodi/galeasse-ship-plan Köszönettel: Sz. Tanárúr | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352123 | 2010. augusztus 12. 05:20 | ![]() | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352121 | 2010. augusztus 12. 05:13 | ![]() | |||||
Haló! Bátor vagy! Ügyesen eltüntetted a huplikat, ez a második réteg palánk már szépen visszaadja a fregatt vonalát. Az ágyúnyílásokat hogyan fogod kivágni? Jó kis meló lesz, sok türelmet hozzá! Üdv! Tanárúr | |||||||||
Johnie | Adatlap | 352120 | 2010. augusztus 11. 15:50 | ![]() | |||||
Johnie | Adatlap | 352119 | 2010. augusztus 11. 15:44 | ![]() | |||||
Nagyon szép lesz ez a hajó is . Különösen tetszik ,hogy tőled általában különlegességek építésétláthatjuk. | |||||||||
hajomester | Adatlap | 352118 | 2010. augusztus 11. 14:17 | ![]() | |||||
Szamuráj! Elfelejtettem megemlíteni, hogy az általad felrakott 1.sz kép baloldalán is látható több galeasz. | |||||||||
hajomester | Adatlap | 352117 | 2010. augusztus 11. 13:45 | ![]() | |||||
Szép napot Szamuráj! A gályákon és az attól kisebb evezős hajókon, így a galliotokon sem volt az evezősök felett fedélzet. Ami a képen annak tűnik, az az evezősök között végigfutó gyaloghíd, ami a hajó két vége közötti közlekedést biztosította.Innen ellenőrizték és irányították az evezősök munkáját is. Harc közben ez a rész is természetesen zsúfolva volt katonákkal. Kialakult a 16. sz-ban egy nagyobb típus a galeasz, ezeken már az evezősök fölött is összefüggő fedélzet volt, amelyen oldalra néző ágyukat helyeztek el.Ez azonban hatalmas hajó volt, egy evezőt már 10-12 ember kezelte úgy, hogy egymással szemben álltak.Sokkal szélesebb volt mint a gálya, ezért meglehetősen lomha volt. A Lepantói csatában résztvevő 12 keresztény galeaszt például úgy kellet gályákkal az ütközet helyére vontatni, ott aztán hatalmas tűzérségüknek köszönhetően már eredményesen működtek, és döntő szerepük volt a győzelem kivívásában. A hajódon az evezősök fölötti fedélzet nem lenne tehát korhű. Néhány kép a galeaszokról, ha sikerül létrehoznom a galériát. A lepantó csatát ábrázoló festmény jobb oldalán is van egy. | |||||||||
cario | Adatlap | 352116 | 2010. augusztus 11. 11:00 | ![]() | |||||
...valahogy a hajó fényképezés még nem nagyon megy mert élőben szebbnek látom mint igy a képről visszanézve... | |||||||||
cario | Adatlap | 352115 | 2010. augusztus 11. 10:58 | ![]() | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352114 | 2010. augusztus 11. 09:20 | ![]() | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352113 | 2010. augusztus 10. 15:06 | ![]() | |||||
Szamuráj | Adatlap | 352112 | 2010. augusztus 10. 10:14 | ![]() | |||||
Sziasztok! Elsősorban Hajómester véleményét kérném! Nézegettem a lepantói ütközet képeit és arra lettem figyelmes, hogy a festményeken szereplő gályákon az evezősök felett ideiglenes futó fedélzet emelkedik, végig a hajók hosszában. Gondolom a katonaság és a közelharc érdekében. Fel merjem tenni a galiótámra, vagy csak a tat előtti kisebb emelvényt építsem meg, ahonnét a janicsárok nyilazni tudtak? Tanárúr | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352111 | 2010. augusztus 10. 09:28 | ![]() | |||||
Haladtam a galiótával. Egyre jobban tetszik az áramvonalas alakja, nagyon jól eltalálták az akkori hajóépítő mesterek mit és hogyan. Tanárúr Érdemes kipróbálnotok a pannocolor olajfestékeit, erősen hígítva a papír -és fa felületekre, csodákra képes. Kevés égetett umbra pigmentporral teljes száradás után lakkozva elképesztő hatás érhető el. Jól utánozza a kifakult fa felületeket. | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352110 | 2010. augusztus 9. 20:52 | ![]() | |||||
Köszönöm, nagyon sokat segítettél az akkori tömör leírásoddal! Úgy éreztem, érdemes egy jellegzetes török hajóval emlékezni a lepantói ütközetnek. Tanárúr | |||||||||
hajomester | Adatlap | 352109 | 2010. augusztus 9. 20:29 | ![]() | |||||
Látom figyeltél a kritikámra, ez már valóban gallióta lesz. | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352106 | 2010. augusztus 9. 18:37 | ![]() | |||||
Közben kaptam három nap szabadságot, így nem tétlenkedtem, már vagy 3 hete elkezdtem ezt az oszmán török galiótát építeni. Jellegzetes 16. századi közepes gálya a lepantói ütközet (1571) idejéből. A felhasznált faanyag a Jókai Emlékház kertjéből származik, nagyon jól lehet faragni és csiszolni. A makett 53 cm hosszú. Tanárúr | |||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352105 | 2010. augusztus 9. 18:32 | ![]() | |||||
Hahó! Szép lesz az Ajax! Lassan állvány kell alá, ne dülöngéljen szegény. Tanárúr | |||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 352095 | 2010. augusztus 9. 07:15 | ![]() | |||||
Ennek is kezd elég gusztusossá válni a látványa, mint az eddigi hajóidé! | |||||||||
Johnie | Adatlap | 352094 | 2010. augusztus 9. 07:11 | ![]() | |||||
Ma átcsiszoltam dörzspapírral a hajótestet ,pár alakhibát még kijavítgattam, ismét átcsiszoltam, majd jó alaposan "befestettem" hígított faragasztóval. Remélhetőleg jól beszívta a tapasz. Neki is láttam az első pár darab külső palánk felrakásának. | |||||||||
Johnie | Adatlap | 352093 | 2010. augusztus 8. 07:14 | ![]() | |||||
Befejeztem a maradék palánkozást, átkentem a hajótestet kívülről bőven Palma Fa Expressz ragasztóval, száradás után pedig nekiláttam a gittelésnek. Neoflex helyett most Trinát mestertapaszt használok, szerintem ugyanolyan minőségű. Jól bekentem vele a huplisabb részeket majd eltettem száradni. Addig nekiláttam a tattükörnek. | |||||||||
dasboat | Adatlap | 352092 | 2010. augusztus 6. 15:56 | ![]() | |||||
Hali Johnie!Látom te is jól haladsz tetszik ez a robbantott hajó,nagyon látványos.A tapétázásról:Igen én is ezt vontam le,hamar belejön az ember a tapétázásba:-)Sok előnye van,de azért ennek is megvan a maga technikája pl.az erezet és a részletek,úgy "jönnek elő"ha barnás akrillal befested a tapétázott felületet, majd vársz és amikor már szárad, letörlöd egy száraz papír törlővel,így a felület mélyebben fekvő részeibe meg marad a festék,miután a festett felület megszáradt, azt már vízzel nem tudod leszedni.A tapéta is jól ragad, nem kell ragasztóval bekenni és ha nem úgy sikerül ahogy szeretném, még kb.20 percig lehet alakítani a csíkokat, utána végleg ráragad és csak mechanikai úton távolítható el.(mondjuk én csak egy márkát használok d-c-fix-et amin ott virít a made in germany,gondolom ez is számít a minőség szempontjából)A hordókról amint lesz időm teszek fel képsorozatot.Igen a palánkozás is ezzel készül majd,tervben van az összes shipyardos hajó elkészítése ezzel a módszerrel,de szépen sorban most a 15.században építek aztán a Revenge van kinézve,érdekesség kép még azt is kipróbáltam lehet-e "telibe" festeni a tapétát akrillal,2 réteg festék meglepően jól tapad, ha megszáradt ezt sem lehet lemosni, csak mechanikai úton lehet eltávolítani,azért kísérletezgetek mert a későbbi hajóknál már elég szépen festegették a hajókat és ezt nekem is utánozni kell majd.Meg persze szeretek új módszereket kipróbálni:-)Hali! | |||||||||
cario | Adatlap | 352089 | 2010. augusztus 6. 11:32 | ![]() | |||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Valahol mintha olvastam volna, hogy ez a típusú hajó eredetileg francia hajóépítő mérnökök "találmánya" volt. Hajó zsákmányolása után vették át az angolok. Gondolom, a spanyolok meg az éppen aktuális szövetség során juthattak hozzá. Gondolom, majd egy hazai szakértő kijavít, ha nem így történt.
Közben nézegettem a Victory fedélzetéről készült képeket. Jelentős újításnak tartom, amit akkor kitaláltak. Gondolok itt arra, hogy alig találtam eltérést a Victory és a Bellona fedélzetének összehasonlítása során. Az akkori tengerészeknek elég rövid idő kellhetett,hogy megtaláljanak mindent,ha egyik ilyen tipusú hajóról a másikra kerültek,
Makettezőknek is nagy segítség. :)
Komoly vállalkozás lesz majd megépíteni azt a szép spanyol hajót. Nem elrettentés képp, de már korábban írtam, hogy mindenből SOK! van rajta.
Mostanában számoltam össze mennyi macskafejet kell a Bellonára elkészítenem. Gondolom, a spanyol sorhajón sem lesz egy darabbal sem kevesebb.
Nos, nem árulok el vele nagy titkot, hogy nekem 186! (száznyolcvanhat) db macskafejet kell, kellett elkészítenem, különböző méretben. Szerencsére 90% már készen van.
Ha elgondolom, hogy mindegyiket 3 darabbol ragasztottam össze és 3 furatot furtam rá...