/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Flamenco 352372 2010. szeptember 22. 00:23
Válasz erre
Na ez csuda jo! Hogyan tudok akkor ide irni, ha még nem léptem be? Vicces! S akkor mért jelenik meg az én ernyömön a Nick nevem meg az E-Mail cimem? Vagy a rendszer ide NO-ba nem ugy müködik, ahohy otthon?
Johnie 352371 2010. szeptember 21. 23:31
Válasz erre
Na ha már lakkozás akkor gyorsan lenne is egy kérdésem: Ha nagyon kis szélességű furnérdarabból (1-2 mm) kell csinálnom egy ívelt "lécet" akkor a szétesés, szétmorzsolódás elkerülése érdekében jó alaposan felhígított faragasztóval szoktam előtte a még egyben levő furnérdarabot beáztatni, átitatni. Jól átjárja a rostokat a híg ragasztó és a szabásnál már nem esik szét. Nyoma nem marad mert áttetszőre szárad. Kérdésem az lenne, hogy ezen a ragasztóval átitatott de már megszáradt darabon egy késöbbi lakkozás nem-e okoz felületi foltosodást vagy bármilyen színbéli elváltozást?
ZOKSZO 352370 2010. szeptember 21. 22:00
Válasz erre
Üdv. Flamenco

Az első levelemben csak az írtam hogy én mit használok.
Gondolom te is úgy vagy vele hogy azt használod ami az évek alatt bevált.
Én is ,és gondolom te is több száz év élettartamban gondolkodsz a hajóiddal kapcsolatban,ezért alázattal közelítek minden munkámhoz,és nem szégyen tanulni 43 évesen sem ,így most is folyamatosan tanulok.
A bölcsek köve sem nálam ,sem nálad nem található.
Az általad használt felületkezelési technikát feltétlenül ki fogom próbálni.
Mindent kipróbálok ,és utána török pálcát.
Nincs bajom a modern lakkokkal ,csak én nem használom őket natúr fa felületen remélem nem gond?
Hangsúlyozom a munkáid elsőrangúak , van mit tanulni tőled ezért nem értem miért rugózol azon hogy ki mit használ. Csak leírtam hogy nálam mi a trend és úgy érzem nem pejoratív felhangon fogalmaztam meg.
Szerintem nálunk is mindenki a csúcsra tör ,csak más utakon.

Jó munkát...

Üdv Zokszo
Jozsi 352369 2010. szeptember 21. 21:52
Válasz erre
A HAZÁM makettjét, ha jó infót kaptam a hajó valamikori Kapitánya készítette és a tulajdonában van!
A véleményemmel nem nevelem sem magamat, sem másokat trehányságra. Írd le a neveket akik nem mézeskalács lovakat csinálnak, hagy lássák azt, hogy büszkék lehetnek a munkájukra.
lucky 352368 2010. szeptember 21. 20:43
Válasz erre
Viszont a kilépés már kék színnel lesz, de a helye ugyanott van
lucky 352366 2010. szeptember 21. 20:42
Válasz erre
Szia!
Azért hiányzik mert még be sem vagy lépve.
A bal oldalon van egy zöld regisztráció belépés button.
Ez vált át kilépésre akkor ha sikeresen beléptél.
Flamenco 352365 2010. szeptember 21. 20:41
Válasz erre
BS1
BS1

Ahoi!
Kösz Johnie a segitséged, de sajnos nem jött be. A nálam megjelenö kezdö oldalon hiányzik a kilépés Button. :-)
Ja az off... be van kapcsolva
Flamenco 352364 2010. szeptember 21. 20:28
Válasz erre
Ahoi!
Gondolom egy Stradivari replikát sem fújnál le csónaklakkal PL.
Ugye ezt viccnek szántad?

Én a natur fa felületeket Holzöl-lel kezelem , majd Marabu Selyemmattlakkal lakkozom. Ez alatt is szépen megérik a fa. Szoval nem tudom, hogy mit értettél modern lakkok alatt.
Üdv- Flamenco
vargagerp 352362 2010. szeptember 21. 14:59
Válasz erre
Szia a nagyméretű fájl darabolása A4-be nem jelent problémát egy kis progi kell hozzá...
Keress meg és megoldjuk...A progi A4-es fájlokká is tud darabolni de egyből nyomtatni is tud...Jelezd amennyiben segítség kell
Johnie 352361 2010. szeptember 21. 11:14
Válasz erre
kilépés
kilépés

Bal oldalt lent a Kilépés gombra kattintva elvileg ki tudsz jelentkezni. A Nick neved és e-mail címed viszont így is megmarad a hozzászólások ablakban mert csak ezen rubrikák kitöltésével tudsz hozzászólást írni. Sajnos a Makettinfo sem tökéletes ezen a téren ( sőt!) mert bárki bármilyen gépről írva ha kitölti a rubrikákat akárki nevével- sajnos így is tud hozzászólást írni bárkinek. Még csak be sem kell hozzá jelentkezni. Szóval ...ez egy nagy hiányosság. Utólagosan szerkeszteni és hozzászólást törölni csak az oldal üzemeltetőinek van lehetősége.
Más: Az "off hozzászólások mutatása" gomb be van kapcsolva nálad?
ZOKSZO 352360 2010. szeptember 21. 08:14
Válasz erre
Üdv Flamenco
Látom nem ismered a restaurálás anyagait ,viaszokat,politúrokat ,antik lakkokat.
Ez az ujj lenyomatos dolog ,meg a csontenyv felhozása egy nagy butaság a részedről.
Látszik ebben a témában tényleg nem vagy otthon.
Messze nem arról van szó hogy nehézszagú műhelyekben kotyvasztott anyagokkal dolgozzon az ember, én is sok modern terméket használok ott ahol annak van helye ,de a FA HAJÓMODELL szerintem egy olyan tárgy ami megérdemli a tradicionális anyagok használatát,amik kiváló minőségben beszerezhetőek de nagyon kell érteni hozzájuk.
Gondolom egy Stradivari replikát sem fújnál le csónaklakkal PL.
Minden ott dől el hogy minek tartod a hajómodellt ,műtárgynak vagy dísztárgynak.
Ha műtárgynak akkor a fa tisztelete és ismerete az első .
A makettezés egyéb technikáit / felületkezelésre értem / nem lehet átültetni egy az egyben a fa hajómodellezésre .

Erről a hajóról pl el tudnád képzelni hogy szintetikus lakkal fújná le valaki?
Ugye nem.

http://www.arsenal-modelist.com/index.php?page=shipimg&ship=74guns&part=vgvp&image=74canons_18

A festett felületet igen is fessük / nagyon jó festékek kaphatók/ de a natúr felületeket én máshogy kezelem . Nem magasztalva a saját technikámat és nem kritizálva a más módon kezelt felületet.
Én így szoktam meg ,és így láttam az értékes antik hajómodelleken amik még évszázadokig fognak létezni,és egyre patinásabbak lesznek az idők folyamán.
Igaz csak 23 éve dolgozom fával /nagy alázattal közeledve minden darabhoz/ és bízom benne hogy végre több idő lesz a hajómodellezéssel is foglalkozni.
Addig sajnos az eddig megszokott ütemben fognak készülni a dolgaim és a tervek csak gyűlnek ,gyűlnek.

Üdv Zokszo
Johnie 352359 2010. szeptember 20. 23:43
Válasz erre
ajaxa (571)
ajaxa (571)
ajaxa (593)
ajaxa (593)

A ma délutáni "termés" egy tartószerkezet összeeszkabálása volt. Valamint felkerült végre a tattükör. Lehet, hogy kicsit korai volt?
Flamenco 352355 2010. szeptember 20. 21:53
Válasz erre
Ez a sok szemét ott jött be mindenhol, ahol én csak sima kötöjeleket irtam!
Flamenco 352354 2010. szeptember 20. 21:33
Válasz erre
Hát hogy ez a sok 8222 meg hasonlo szemét honnan jött ide bele, azt nem tudom! Én ilyeneket nem irtam. Talán a két külömbözö szerkesztö miatt van? S itt megint eljutok az egyik elözö kérdésemhez: Mért nem lehet az irtakat egy "vázlatban" megtekinteni, mielött elküldöm, s mért nem lehet késöbb (akármikor) az irt cikkembe ill. hozzászolásomba belejavitani?
Flamenco 352353 2010. szeptember 20. 21:27
Válasz erre
Ahoi Tengerészbanda és Fa-(papir :-) ) kukacok!

Mielött érdemben tovább irnák, lenne néhány kérdésem ill. megjegyzésem az Adminokhoz, amennyiben ide is bekukkantanak.
A kérdés: hogy a csudába tudok kiszállni, ha egyszer bejelentkeztem, mert napok ota be vagyok jelentkezve, de nem találom a Buttont, hogy hol lehet kiszállni – lehet, hogy csak uj szemüveg kellene? :-)
Ha egyszer irtam egy hozzászolást, akkor ezt késöbb nem tudom javitani ill. másitani.
Lehet, hogy el vagyok az itteni forumokkal kényeztetve, de elég nehézkes a válaszomban (válaszaimban) idézeteket betenni. Ja, felismertem, hogy van ilyen: „válasz erre“ De mi van akkor, ha amire éppen válaszolni akarnák az meglehetösen hosszu, ill. én éppen csak két sorra akarnék válaszolni, amit egy idézettel be lehetne tenni?

Addig is nem használom ezt „válasz erre“ modust, ha egyetlen hozzászolásban többeknek is válaszolni akarok, hanem – ha kicsit nehézkesen is – de beteszek inkább idézeteket.

S akkor kezdem hátulrol:

@ Trucker: (2270)
"A te blogod volt a kivétel. Még annak idején elküldted privátban nekem, mikor elmagyaráztad, mire is szolgál az a gerenda a Bellona orrfedélzetén. Szoktam nézegetni a munkáidat, amiket felteszel, csak sajnos olyan messze vagy tudásban és tapasztalatban, hogy többnyire csak nézek, de érdemben hozzászólni nem tudok."
Valoszinüleg valoban elég messze vagyok, de hidd (higgyétek) el: nem felejtettem el, hogy én is voltam valamikor véres kezdö! S tkp. annak is örvendek ha egyáltalán nézegetik amiket irok ill. bemutatok.

"Megsértődni meg nem sértődtem meg. Nagyjából tudom, mire vagyok képes makett építés szempontjából és azt hiszem azt is megemlítettem néhányszor, hogy első vitorlásom lesz, ha egyszer sikerül befejezni ."
Emlitettem, hogy nem értek a papirhajokhoz. De talán megnyugtat az a tudat, hogy az én elsö ladikjaim sokkal rosszabbak voltak! Igaz, hogy én 16-17 éves korban kezdtem. Még szerencse, hogy ezek már csak halványan léteznek az emlékezetemben. :-)

"Nem is akarom a szavakat szaporítani tovább, csak még egy valami apróság. Azt vettem észre magamon, de gondolom másnál is valami hasonló dolog előfordulhat, hogy a hozzászólások adnak bizonyos motivációt, lendületet, így nagyobb kedve van az embernek a dögunalmas, sok-sok ugyanolyan alkatrészt is elkészíteni."
a, nekem is jol esik (esne) ha több hozzászolást kapnék a blogomban. Nem kell nekem a májamat hájjal kenegetni. Talán szégyentelenül hangzik, de tudom, hogy hol állok. Mindig hangsullyozom, hogy nincs sok idöm FELESLEGEN irkálni! A hangsuly a Feleslegesen van! Erröl még késöbb is.

@ Zokszo (2275)
Az elején elutasítom azt hogy a Magyarok ilyenek,meg olyanok /te sem szereted az általánosítást/,volt szerencsém sok nációval kapcsolatba kerülni és rájöttem hogy mindenki másképp egyforma.
Ja, minden népnek megvannak a Stereotypiái más nemzetekröl. De ne felejtsd el, hogy én 40 évig éltem otthon, s igy volt elég idöm személyesen meggyözödni a magyarok néhány rossz tulajdonságárol.

"Tény hogy itt Magyarországon elég zilált a helyzet a hajómodellezéssel kapcsolatban is.Kevés a komoly építési leírás,kevés a profi modellező,pláne kevés aki meg is osztja a tudását."
Viszont van elég sok „profi“ és szakértö, aki legalábbis annak tartja magát! :-)
Nagyon is jol ismerem hajomodellépitöterületen is a „kocsmafilozofusokat“ , és az elméleti „szakértöket“, akik a kérdésre: s te eddig mennyi s milyen modellt épitettél már, megsértödve válaszolnak: tudtam, hogy most ezzel jöttök! :-) Elöfordult ilyesmi a Hajomakettban is, de nem csak amikor én kérdeztem ilyen szégyentelen dolgot. A Hajomester is megkérdezett valakit, hogy mért nem mutatod be a modelljeidet? Az illetö azota se jelentkezett! Most akkor az ilyen esetekben mire lehet gondolni?
Ilyenekkel NO-ban is tele van a padlás.
Ezekután talán nem is olyan nagy csoda, hogy a kissé komolyabb épitök egy idö után visszavonulnak a csigaházukba. De igazán, nekem sincs kedvem ilyen „szakértökkel“ alapvetö tényeken s a saját elméleti s gyakorlati tudásomon vitatkozni!

"Sajnos a munkát nem lehet megspórolni ,rengeteget kell kutatni,olvasni,és nem mindig elhinni egy blog-ban olvasottakat"
Na ez az amit nem lehet elkerülni! (De máshol sem!) Természetesen nem kell mindent elhinni.
De a kezdök egyik legnagyobb problémája, hogy nem tudják, hogy ebben az Internetes világban kinek is higgyenek?
Az hogy a Lusci – és a hozzá hasonlo lezser olasz „tervezök“ rajzai s az azok után 30-40 év ota változatlanul piacra dobott dobozmodellek nagy része meghasalt, amiknek a történelmi hüséghez semmi de semmi köze sincs, lassan lassan beszivárog a „köztudatba“ , még nem igazán segiti a kezdöket, söt inkább összezavarja öket.Tudomásul kellene venni, hogy ami tegnapelött még igaz volt – lehetett, az ma már nem feltétlenül igaz.
A magát hajomodelles félistennek tartott Herr Mondfeldröl is kiderült már egy s más.

@Bigboy:(2278)

"Üdv,még 2008 ban kérdeztem a H.M.S VICTORY val ,kapcsolatban ,választ nem kaptam ,ezért 1 hónappal később ,megunva a várakozást ,töröltem az oldalt"
Én soha nem voltam Vici szakértö, mert egyszerüen nem tetszik a ladik. De ha te 1 honap után a gabonába veted a flintát, akkor nem igazán jo a hozzáállásod. Még a Netes korszakban is elöfordulhat, hogy aki válszolni tudna, éppen nem ér rá.

@Trucker(2280)
"Úgy tűnik, kissé belepiszkáltam olyan dolgokba, amibe talán nem kellett volna. :)"

Néha azomban nem is árt!

"Sikerült néhány ember lelkét "megsimogatnom". Mindegyikük leírásában szerepel, hogy mennyire nem érnek rá, azután meg tessék... :) Legalább nincs punnyadás."
Még jo ha csak „simogatod“! Én idönként „durvább“ vagyok. S én a hülyeségekre nem érek rá.

"Már csak egy kérdésem lenne. Miért csak akkor irtok ide, ha úgy érzitek, valaki talán egy kicsit is megsértette a büszkeségeteket?"
Ezt inkább nekem személyesen kellett volna irnod, mert én kezdtem felkavarni a hangyabolyt. A büszkeségemet senki nem sértette meg , csak éppen meguntam a sok szöveget arrol, hogy nincs elég
segitö kéz, meg kevés magyar szakirodalom, (ami egyébként igaz, s ami van az elég gyenge), meg mit tudom én! Megint csak oda jutok, hogy nem akarásnak nyögés a vége. Én n em tehetek arrol, ha sokan még azt a kevés adott lehetöséget se akarják kihasználni, ami éppen van. (1.- elnézést ha számomra érthetetlen az utazásssal kapcsolatos fobiád, ez a te gondod, de Bp.- Kecskemét csak 70 km.2.- Igazat kell a Mohának adnom, hogy manapság sajnos – legalábbis egy „primitiv“ nyelvtudás nélkül elég nehéz a Neten eligazodni. S anélkül, hogy bárkit is meg szeretnék sérteni, s vállalva a veszélyt, hogy most én is általánositok: a tapasztalatom szerint a magyarok nagyrészének – föleg talán az öregebbeknek, de sok fiatalnak is – nem igazán fekszenek az idegen nyelvek. Hogy miért?
Lustaság? Elöitélet? Vagy a sajátmagadleértékelése? Én erre nem vagyok képes, én ehhez már öreg vagyok? Nem tudom. S hogy mért nem irok ide? Ill. többet? Nos föleg azért, mert idönként épiteni is szeretnék. A blogomon kivül irok cikkeket még két itteni forumban. De ezekben se nagyon sokszor szolok hozzá mások munkájához, ezt megteszik a többiek. Nem is hinnétek, hogy a németek milyen „szófosók“! Oldalakat képesek filozofálni fölösleges dolgokrol, s sokszor a lényeget felejtik el.

@Zokszo: (2291)
"Flamenco ! Megnéztem a hajómodelljeidet,és blogodat.
Látom nem középiskolás szinten /én is József Attilával jövök / műveled az ipart.
Irigylésre méltó hogy van energiád ilyen részletességgel leírni a folyamatokat."

Örvendek, hogy valaki egyáltalán észreveszi, hogy azért néha elég részletes vagyok! Már emlitettem , hogy ott leszek részletes, ahol ugy gondolom, hogy részletesnek kell lennem. De, elnézést a talán „durva“ kifejezésért, nem vagyok hajlando a WC papirt is a kezetekbe adni, s nagyito alatt elmagyarázni, hogyan is kellene a feneketeket kitörölni. :-)

"Az általad nyújtott minőségi munka is inspirálja talán az itt lévőket és egyre jobb minőséget produkálnak majd."
Ezt legalábbis remélem. Nem akarok senkit elijeszteni.

"Mindenesetre modern lakkokat nem használok a hajóimon,kizárólag sellak politúr,és viaszolással antikolom,ami a farészeket szépen feltüzeli."
Nem akarok belenyulni a szakmádba, - nem is értek igazán hozzá , de a sellak és a politur és a viasz nagyon klasse lehet egy antik butoron. De: mie lenne ha megismernéd az ujabb technologiákat?
Ismered bizonyára az öreg Hoffy viccet: Lehet e a kecskével? Hogyne, de mi lesz ha megismered a tehenet is? A sellak politur a mübutorasztalosokon s a restaurátorokon kivül manapság mér eléggé ismeretlen s ráadásul eléggé kényelmetlen eljárás, a viaszolásnak meg a legnagyobb hátránya, hogy nagyon érzékeny a vizre, és mindenféle kivülröl jövö koszra. (ujjlenyomat pl.)
Remélhetöleg nem sirod vissza a régi asztalosok állati csontokbol elöállitott melegenyvét ma, amikor a piac tele van jobbnál jobb fehérenyvekkel s gel pillanatragasztokkal, s lakkozásra is kiválo
mattlakkok s selyemmattlakkok is bagoért rendelkezésre állnak, amik már jo néhány éve megbizhato eredménnyel a piacon vannak.

@Hajomester. (2300)
"Az a szomorú Moha, hogy mindezt innen kell megtudni. A Hajómakett hu megszűnésével a hajómakettezés egy fontos orgánuma fog eltűnni."
Mért innen kell megtudni? Köztudott dolog, hogy a Hajomakett évek ota döglödik, mint ahogy az is, hogy ugyancsak évek ota egyes „bennfentesek“ otthon – a Moha, a Máté, a Joe s félig kivülálloként szerény szeméyem is azon törjük a fejünket, hogyan lehetne jobban csinálni, a Hajomakett meglehetösen értékes anyagát átmenteni egy jobban s egyszerübben kezelhetö oldalba.

"A makett blog sose fogja pótolni, mert a jelenlegi formájában semmire sem jó.
A megjelenése óta figyelem,de semmi nincs rajta, és az az érzésem ez így is fog maradni."

Már elnézést! Az, hogy a Tommy tkp. Semmit sem tesz a blogjáért, arrol én nem tehetek. Arrol sem, hogy ezidáig majdcsak én vagyok az egyetlen, aki kihasználta ezt a lehetöséget! Ha nem vetted volna észre, az elmult 4-5 honapban eléggé tele pakoltam a saját blogomat! Hogy sokan csak a saját bog nyitásáig, ill. csak a bemutatkozásig jutottak el, arrol sem én tehetek! Én megprobáltam a „Blogkészités Pistike modra“ cimü cikkemben segiteni.
Már elnézést! Tisztában vagyok vele, hogy nem csiped a fejemet, ill. a szerinted „utszéli“ stilusomat! De: megprobáltad legalább, hogy egy saját blogot csinálj?
Ugyhogy nem igazán szerencsés, hogy itt egymásra kigyot-békát kiabálunk! Igaz én elég sokat kritizálok/kritizáltam, de ugy gondolom, hogy az mellett tettem is már egy keveset az asztalra.
Függetlenül attol, hogy a Tommy idöhiány miatt, netán lustaságbol ill. érdektelenségböl nem foglalkozik a Hajomakettel vagy a saját blogjával, a lehetöséget megadta mindenkinek - neked is! - egy saját blogot szerkeszteni. S hogy ez igy marad-e, az rajtatok, rajtunk mulik.
Ennyit erröl.

@Jozsi:(2316)
Örvendek, hogy „reklámozod“ a találkozokat! S sok mindenben egyetértek veled! De:
"Újpesten van egy kiállítás a magyar hajógyártásról. Van ott egy makett,a HAZÁM nevű teherhajó makettje. Szombaton és vasárnap bontjuk a kiállítást és ha tudok akkor csinálok fotókat erről a makettről. Nem lehet leírni ezt a "csodát". Látszik, hogy bicskával faragták, talán valami raklap deszkákból. A festést akármilyen zománc festékkel csinálták. A hajó nevét iskolai ecsettel a zománc festékbe mélyen belemártva festették fel, de mégis sokáig csodáltam mert látszik, hogy aki csinálta az szívből csinálta és a lehető legjobbat hozta ki abból ami a lehetősége volt. Állítólag a hajón szolgált. Nem volt nagy öreg makettező, de csinált hajót és a lényeg!"
Ebben sajnos nem értek veled együtt! Ilyen alapon el kellene fogadnunk a sok délszaki kis boltokban vásárolhato „turistafogo“ „hajomodellförmedvényeket „ s a kinai meg a Mauritiusi tömegárut is hajomodellnek! Már ujra elnézést! Honnan tudod, hogy aki ezt csinálta, valoban „szivböl“ csinálta? De ha igen is, mi az hogy szivböl? Alighanem a véleményeink erösen külömböznek! Semmi kifogásom a szobadiszhajomodellépitökel szemben, feltéve ha maguk is elismerik, hogy – a Marjai szavával élve – csikobörös kulacsot csinálnak, vagy egyszerüen szeretnének egy „csuda jol“ kinézö „hajomodellt“ csinálni a rokonok és az ismerösök vagy saját maguk elképesztésére – hüjja! De ügyes igy vagyok én! S azt meg végképp nem igazán szeretem, ha valaki a saját „modellremekeit“ muzeumi modellként akarja a köztudatttal elhitetni. (Ha valaki netán nem tudná, nyugodtan megirhatom, kire gondolok.)
S itt már a „sziv“ nem elég.

"Nem volt nagy öreg makettező, de csinált hajót és ez a lényeg!"
Nem ez a lényeg! Ill. ez csak a kezdetekben lehet esetleg lényeg.
Ilyen alapon a gyerekkorunkban egy szál deszkalapbol barkácsolt hajocskák is hajomodellek, talán azok is gyerekfejjel gondolva. De mi már – remélhetöleg – ebben a tekintetben kinöttünk a gyerekkorbol!
Hajomodellt s valamifélehajorahasonlitokütyüt csinálni az szerintem két homlokegyenest ellenkezö dolog!
Most barkácsolunk, vagy megprobálunk a lehetö legjobb tudásunk szerint egy féligmeddig hihetö, elfogadhato s többé- kevéssbé autentkus modellt épiteni?
Szerintem meg ez a lényeg!
Ezzel a véleménnyel – mindegy csak hajo legyen, vagy messziröl annak nézzen ki – szerintem csak sajátmagad s a többieket neveled trehányságra, eleve engedélyt adva arra, hogy rosszul és meggondolatlanul dolgozzunk.
Vagy talán: „az a szép, ami nekem tetszik“ ?
Hmm.
Szerencsére ahogy látom egyre többen lesznek azok, akik veszik maguknak a fáradtságot ahhoz, hogy ne csak mézeskalács lovat probáljanak hajomodellnek álcázni. Nem akarok it most neveket is irni, akik nyitott szemmel nézik az oldalakat, azok tudják, hogy kikre gondoltam. Akármyennire is mondjuk, hogy döglödik a Hajomakett , mégis az elmult két évben több komolyabb modell épitését kezdték el, mint az elötte levö 5 évben. „Akiknek megjosolják a halálát, azok hosszabb ideig élnek“?

Godewind - Flamenco
dasboat 352347 2010. szeptember 18. 22:39
Válasz erre
kész vagyok teljesen ezzel a kép sorozattal az utolsó döfést is megkaptam ez valami eszméletlen:-)
www.modellmarine.de/index.php
TAMAS78 352346 2010. szeptember 18. 17:23
Válasz erre
Akármit is mondasz, Johnie, ez borzasztó jól alakul!
Johnie 352345 2010. szeptember 18. 15:40
Válasz erre
ajaxa (528)
ajaxa (528)
ajaxa (531)
ajaxa (531)
ajaxa (551)
ajaxa (551)
ajaxa (552)
ajaxa (552)

Köszi Józsi! Elkészültek a bütykök a hátsó rész korlátaira is, hát össz-vissz ennyire telt ma tőlem.
dasboat 352344 2010. szeptember 18. 10:15
Válasz erre
leo1
leo1
leo2
leo2

Sziasztok!Ezt a hajót szeretném vízvonal makettben megépíteni(úgy mint a német úriember az 1/160-as jupitert, lásd lentebb a linket az a gondom,hogy a rajzokat egységes méretbe kellene hozni valahogy, mert az egyik 1:96 a másik 1:192 az ágyúk meg 1:48.Meg persze az is gond,hogy tudom úgy megoldani,hogy ne legyen túl nagy de túl kicsi sem a diorámába.Arról nem beszélve,hogy ki is kell valahogy nyomtatni a rajzokat A4-be, "szeletelve"aztán meg összeragasztgatni,még mindig ez a legolcsóbb mint elvinni egy "nyomdába"Szerintem 1:144-be kellene megépíteni mert abban a méretarányban ,még kaphatók figurák is.Mivel nekem nincs semmilyen progim, amivel tudnék a méretekkel játszani és nem is értek a corel,autocad és hasonló progikhoz így segítségeteket kérem!Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Üdv:Dasboat
Jozsi 352342 2010. szeptember 17. 21:33
Válasz erre
Halihó!
Te, ez nagyon szép ez a kivitelezés.
Johnie 352341 2010. szeptember 17. 16:43
Válasz erre
ajaxa (526)
ajaxa (526)
ajaxa (527)
ajaxa (527)

Szép napot!
No, végre felkerült a másik oldalra is a korlát.
dasboat 352339 2010. szeptember 17. 14:26
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!Valami ilyesmi dión gondolkodom, egyenlőre csak terv szinten bolygatja a fantáziám,ebben kérnék segítséget, mivel ez egy vízvonal makett és nem tudom,hogy kezdjek hozzá...de nagyon tetszik:-)és nem foglal nagy helyet...
www.modellmarine.de/index.php www.modellmarine.de/index.php
hajomester 352335 2010. szeptember 16. 22:27
Válasz erre
Moha, ha megengeded. Én azt javasolnám, hogy a sok hozzászólási lehetőséget( üzenőfal,cikkek kommentálása, fórum )azt egy beszélgető oldalba kellene összehozni, mint itt.A főfejezeteken belüli, sok alfejezetet is fel kellene számolni.
Az építésről szóló beszámolókat, a galéria mintájára lehetne üzemeltetni és nem cikkekben.
Szerintem ez felgyorsítaná,és kiterjesztené a működést.
Jozsi 352334 2010. szeptember 16. 21:41
Válasz erre
Hajós Joe műhelye? Ha minden kütyüre csak egy napot szántok akkor is kb. két évre meg van a program. :-)))
hajomester 352332 2010. szeptember 16. 19:30
Válasz erre
Köszönöm Moha, így már mindjárt más.Szerintem sem kell eltemetni,hanem gyökeresen átszervezni. De lesz aki megcsinálja?
Johnie 352331 2010. szeptember 16. 16:00
Válasz erre
ajaxa (514)
ajaxa (514)
ajaxa (518)
ajaxa (518)

A mai nap termése egypár kis "bütyök ácsolása" a párkányra. Valamint most már tényleg kell csinálnom egy tartót, mert meguntam, hogy ide -oda bukfencezik a hajó mikor hozzáérek. Hát nekiláttam.
hajomester 352327 2010. szeptember 16. 09:34
Válasz erre
Az a szomorú Moha, hogy mindezt innen kell megtudni. A Hajómakett hu megszűnésével a hajómakettezés egy fontos orgánuma fog eltűnni.
A makett blog sose fogja pótolni, mert a jelenlegi formájában semmire sem jó.
A megjelenése óta figyelem,de semmi nincs rajta, és az az érzésem ez így is fog maradni.
Ha az lesz amit mondasz, akkor csak ez az egy hely marad.
Trucker39 352326 2010. szeptember 16. 08:42
Válasz erre
Elkészült és a helyére került újabb két vitorla rúd. Már "csak" hat db van hátra.
dasboat 352325 2010. szeptember 15. 23:23
Válasz erre
10_werft_1800
10_werft_1800
11_werft_1800
11_werft_1800
12_werft_1800
12_werft_1800
13_werft_1800
13_werft_1800
14_werft_1800
14_werft_1800
15_werft_1800
15_werft_1800
16_werft_1800
16_werft_1800
01_kogge
01_kogge
02_kogge
02_kogge
11_lazy_oxen
11_lazy_oxen
12_nef
12_nef
13_jupiter
13_jupiter
15_jupiter
15_jupiter
16_jupiter
16_jupiter
17_jupiter
17_jupiter
18_jupiter
18_jupiter
24_hafenszene1700
24_hafenszene1700
28_hafenszene1700
28_hafenszene1700
32_goldenhind
32_goldenhind
33_goldenhind
33_goldenhind
886
886
886b
886b
886c
886c
dscn4587
dscn4587
ship04_werft1600
ship04_werft1600
ship05_werft1600
ship05_werft1600
ship06_werft1600
ship06_werft1600
ship07_werft1600
ship07_werft1600
ship08_hafen1820
ship08_hafen1820
ship09_hafen1820
ship09_hafen1820

Üdv Mindenkinek!Én ezeket találtam a "nagyvilágban"Esetleg valakinek még jól jöhet,ha van kedve diót építeni...
Johnie 352323 2010. szeptember 15. 21:36
Válasz erre
A könyv megvan, gyorsan bele is olvasok. Látod, látod, én már azt is elkönyveltem magamban hogy biztos átépítésen estek át ezek a hajók mikor jött egy háború :-)
hajomester 352322 2010. szeptember 15. 21:28
Válasz erre
Johnie!
Az amelyiken nincs háló, hanem korlát az nem békeidős változat. Az ágytartályt a 18-ik szd-ban kezdték alkalmazni.Kezdetben egy deszkából készült vályú volt, majd egy U alakban meghajlított vasrudakra szerelt léckorlát, amit később kiegészítettek hálóborítással, végül egyszerűen csak kötél volt kifeszítve a háló megtartására.
A kereskedelmi hajókon ágytartály sose volt, mert nem volt akkora létszámú személyzet, hogy meg tudták volna tölteni, a hadihajókon meg mindig rajt volt, békében és háborúban egyaránt.
A hajomakett hu -n le lehet tölteni Marjai: Hajómodellezés c. könyvét. Egyesek szerint nem a legjobb, de azért használható, erről az ágytartályos dologról is ír többek között.
ZOKSZO 352318 2010. szeptember 15. 17:37
Válasz erre
Flamenco ! Megnéztem a hajómodelljeidet,és blogodat.
Látom nem középiskolás szinten /én is József Attilával jövök / műveled az ipart.
Irigylésre méltó hogy van energiád ilyen részletességgel leírni a folyamatokat.
Sajnos én a munkám mellet bútorokat restaurálok,és csak utána jön a modellezés.
Ez van ha egy fizetésből nem lehet megélni.
De látva az itteni pezsgést amihez te is hozzá járultál,én is aktivizálom magam .
Az általad nyújtott minőségi munka is inspirálja talán az itt lévőket és egyre jobb minőséget produkálnak majd.
Én sem őrzöm a technikákat hét lakat alatt szívesen megosztom bárkivel.
Egyedül a tükörpolitúrozásról nem nyilatkozom,de ez nem is ide tartozik.
Mindenesetre modern lakkokat nem használok a hajóimon,kizárólag sellak politúr,és viaszolással antikolom,ami a farészeket szépen feltüzeli.

Üdv Zokszo
Johnie 352317 2010. szeptember 15. 17:35
Válasz erre
Köszönöm szépen mindkettőtöknek :-) Soha nem jöttem volna rá magamtól.
ZOKSZO 352316 2010. szeptember 15. 17:21
Válasz erre
Igen ágytartály.Ide tették összehajtva a függőágyakat,amik háborús helyzetben golyófogóként szolgáltak.
Üdv Zokszo
Trucker39 352315 2010. szeptember 15. 17:13
Válasz erre
Szerintem ágytartály, de lehet hülyeséget írok.
Johnie 352314 2010. szeptember 15. 17:06
Válasz erre
Diana_02_06_lrg
Diana_02_06_lrg

Nos ,teszek is fel rögtön egy képet és egy kérdést is hozzá ami egy ideje foglalkoztat. A bekarikázott részen látható pár drótból készült keret amire háló van kifeszítve. Nagyon sok fregatt modellen láttam már ilyent, és ha jól emlékszem csak a hadi változatokon. Az Ajax hadi változata is tartalmaz ilyen hálót, a békeidős változata viszont faragott korlátokat ugyanitt. Mi célt szolgált egyáltalán ez a háló? Miért cserélték le néha a fa korlátokat ilyenre?
Flamenco 352311 2010. szeptember 15. 16:05
Válasz erre
Ahoi!
Csak nagyon röviden irok most, mert néha épiteni is szeretnék. Kimondottan örvendek, hogy sikerült egy kicsit megkavarni a dolgokat, mint ahogy annak is, hogy mindenki igyekezett nagyon is intelligesen, nem bántóan véleményt mondani a válaszában.
A késöbbeikben még igyekszem sokatok megjegyzéseire válszolni, de ez most egyszerre olyan sok lett,hogy majd több idöt kell rászánnom, mire átböngészem.
Godewind - jo szelet - Flamenco
Flamenco 352310 2010. szeptember 15. 16:05
Válasz erre
Ahoi!
Csak nagyon röviden irok most, mert néha épiteni is szeretnék. Kimondottan örvendek, hogy sikerült egy kicsit megkavarni a dolgokat, mint ahogy annak is, hogy mindenki igyekezett nagyon is intelligesen, nem bántóan véleményt mondani a válaszában.
A késöbbeikben még igyekszem sokatok megjegyzéseire válszolni, de ez most egyszerre olyan sok lett,hogy majd több idöt kell rászánnom, mire átböngészem.
Godewind - jo szelet - Flamenco
bigboy 352309 2010. szeptember 15. 15:57
Válasz erre
Üdv azért van így mert mindannyian tanulunk.Nézem munkáitokat és közben viszem át az itt látottakat,nem egy hsz mentettem már el.Most miért is volna baj hogy jó hangulatban vagyunk. Szeretek itt lenni,és ha baromságot mondunk ,úgy is ránk szól vagy jozsi vagy Kalóz vagy Hajómester.Mi meg tanulunk belőle.
Üdv bigboy
moha 352306 2010. szeptember 15. 14:45
Válasz erre
Könyvek
Könyvek

Sziasztok!

Mint ős hajomakett.hu-s persze én is mindig a saját kutyánk kölykit védem, de tény - és erről is volt szó az utolsó találkozón - hogy az oldalunk enyhén szólva vegetál, se a fórum nem aktiv, a publikálás meg katasztrófa. Jószerivel már senki se veszi rá magát, hogy irjon valamit, annyira körülményes. Hát, ezen változtatnák is, egészen pontosan új weboldallal, új koncepcióval, főleg, ha lesz rá idő...

Az is tény továbbá, hogy az eddigi két találkozón (meg az azokat megelőzőeken) SENKI NEM VOLT INNEN, pedig magam tettem fel ide is a meghivót. Az egyetlen kivétel, aki biztatott is benneteket, Bechler Józsi volt, aki szerencsére hajót is hozott, igy a látogatók láthattak is valamit. Márpedig voltak érdeklődők, totális kezdők, akik odajöttek a bontatlan dobozzal, és megkérdezték, hogy akkor most mi lesz... többen közülük azóta rendszeresen járnak Hajós Joe-hoz. Ehhez csak annyi kellett, hogy eljöjjenek, és megnézzék, miről is van szó. Mindkét alkalommal olyan 30-40 ember gyűlt össze, és közel sem csak a hajomakett.hu-ról...

Tény, hogy Magyarország nem hajós nemzet, de az internet korában ez nem zárja ki az információ megszerezhetőségét. Minden beszerezhető, megtudható, csak időt kell rá szánni. Valóban, ez olyan "sport", ahol nem lehet megúszni a tanulást. Mivel magyar nyelvű szakirodalom nincs (s ami van, erősen kétséges), ezért nagyon sajnálom, de idegen nyelven KELL beszélni ahhoz, hogy megfelelő információkhoz juthasson az ember. Többek között ezért én is szinte teljesen átmentem a modelshipworld.com-ra. A szakirodalom nyelve is az angol és a német elsősorban. Szerencsére nem kell újra végigjárni azt az utat, amit mondjuk a hajomakett.hu megtett a műanyag kitektől Szeibel Laci cikkeiig, mert azokban pl. benne vannak a jó szakkönyvek cimei, csak el kell olvasni őket. Én kb. 2-3 éve gyűjtöm az irodalmat, csaknem minden könyvemet (kb. 40 db, csatolom a képet) elvittem a Hajómakett-találkozóra, ahol szabadon meg lehetett tekinteni.

Magáról a makettezésről annyit, hogy nálunk nincsenek profik, a profik ui. hivatásszerűen csinálják a dolgot (pl. nézzétek meg a szentpétervári ruszkikat (Dobrenko család, Alexander Romaschenko, stb.), vagy Gerard Delacroix, Bernard Frölich, Jean Boudriot, Alois Schwarz, Ivan Trtanj munkáit). Az ő modelljeik múzeumok megrendeléseire készülnek. Mi itt csak a felszint súroljuk, de pár évtized alatt persze el lehet jutni odáig is, ahol ők vannak. Megfelelő alázattal. Ehhez kapcsolódik Laci mondása, hogy "érted haragszom...". Én gond nékül lebontottam a francba a hajóm egyes részeit, mikor nem voltam elégedett, vagy kiderült, hogy hülyeséget csináltam. Nem sok időm van, és már 2 éve épülget, de egyszer kész lesz, és inkább kevés jót szeretnék, mint akár szép, de történelmi szempontból értéktelen tömegtermelést. Azt javaslom, hogy akinek van ideje, szánja rá magát, olvasson, tanuljon nyelvet, kérjen segitséget, kapni fog, az tuti.

Végül pedig, embere válogatja, hogy ki hogy szereti. Hajós Joe se erőlteti rá senkire a szakmai fogásokat, se azt, hogy meg kell fogadni, de talán érdemes. Ettől még mindenki magának épit. Nem kell itt a "mester"-ek lelkét simogatni. Az meg, hogy közzé teszi-e valaki a saját módszereit, szakmai fogásait, megint csak egyéni kérdés. Egyáltalán, a legutóbbi (azt hiszem szolnoki) makettkiállitáson is volt olyan "szakértő" zsűri (de ez soksozr jellemző a magyarországi kiállitásokon a fahajós szekcióra, ha egyáltalán van), aki maga is alig tudta megkülönböztetni, melyik a hajó eleje meg a vége... Kérdem én, hogy miért akarnám kitenni ilyeneknek magamat? Kicsit hasonló helyzet állt elő a hajomakett.hu-n is. Több esetben megtörtént, hogy mondjuk valaki sok időt ölt bele, hogy tájékozódjon, hogy jó legyen a modell, helyes, ezeket közölte, aztán néhányan hozzákezdtek "szakérteni". Többségében önjelölt szakértők. Ezt is érdemes elkerülni.

Hát, nagyjából ennyi jutott az eszembe.
Johnie 352304 2010. szeptember 15. 12:21
Válasz erre
Üdv László!
Nem is tudom, hozzászóljak-e én is vagy esetleg inkább maradjak csendben...de inkább leírom én is a gondolataimat, remélem ezzel rosszat nem csinálok.
Tehát amikor megkaptam az első hajómakettem, és azt sem tudtam dobozbontáskor, hogy mily módon fogom majd összerakni, tudtam, hogy segítség kell. Ott volt internet, hát nosza, meg is találtam a www.hajomakett.hu weboldalt. Gyorsan regisztráltam is rá (2009 január 07), hogy kérdezhessek, hozzászólhassak és cikket is bemutathassak az épülő hajómról. Építés közben a már régebb óta fent levő cikkeket olvasgattam, (volt olyan amit többször is) kinéztem magamnak egypár hajótípust ami számomra megtetszett, hogy majd egyszer talán azokat is megépítem. Olvastam olyan eszmecseréket történelmi változásokról, hajótípusokról és azok felszereléseiről, hogy csak tátott szájjal néztem az ott leírtakat, és azt sem tudtam miről beszélgetnek, vitáznak az illetők, de már akkor láttam, hogy itt bizony találok hozzáértő embereket. Szóval jó helyen vagyok. És valóban ha kérdésem volt mindig kaptam segítő választ. Kaptam még leírásokat, könyveket, képeket, sőt te magad László még azt is felajánlottad, hogy megvarrod nekem a Santa Maria vitorláit. :-)
Lassan készülgetett a hajóm , csináltam egy cikket is róla picit belemélyedve a hajomakett.hu cikkszerkesztőjébe. Nem egyszerű eset használni, de valahogy sikerült megszerkeszteni és változtatás nélkül publikálták. Így már mindenki láthatta ,hogy mit hogyan építek, és hozzá is tudtak szólni, mit csináltam jól vagy rosszul.
Közben nézelődtem még e széles világhálón, találtam angol, német, spanyol, francia hajómakettezéssel foglalkozó weboldalakat de mivel egyik nyelvet sem beszélem, ezért maradt a képek nézegetése. (Azért az oldalakat elmentettem, mert hát ugye később is be akartam nézni)
Másik specifikusan hajómakettezéssel foglalkozó magyar nyelvű oldalt nem találtam. A Makettinfo.hu-ra 2009 július 10 körül regisztráltam mert itt is találtam egy hajóépítéssel foglalkozó fórumot. Ekkor már egy icike picike papír HMS Bellonát építettem, majd egy papírbelső-fafurnér külhéjas icipici San Francisco galleont.
Eme oldalon is megismertem jópár segítőkész emberkét akik ugyancsak elláttak kiadványokkal, jó tanáccsal, alapanyaggal, valamint visszaköszöntek hajomakett.hu tagok. Eme oldalra is tettem fel cikket, aminek a cikkszerkesztőjével már nem tartott 3 hétig egy cikk megírása. A Történelmi vitorlások topikban pedig chat-szerűen beszélgetve, (korlátlan képfeltöltési lehetőséggel) akár azonnali és folyamatos építési lehetőség bontakozott ki. Feltettem X képet este nyolckor valamilyen már elkészített alkatrészről és fél kilenckor jött rá Y kép ,hogy állj, nem úgy hanem így. És ez a mai napig megmaradt nálam, hogy majdnem napi rendszerességgel felteszem az építés folyamatát , mert ha rontok akkor remélem még időben szólnak és még tudok javítani.
Ez a folyamatosságot nem leltem meg a hajomakett.hu-n. Ha módosítom a publikált cikkem akár egy betűvel is, ismét rendszergazda kell az újbóli publikációhoz. Az újbóli publikáció pedig időigényes, a hajó pedig épül tovább, újabb fázisokhoz ér az ember, újabb képek készülnek, új képekkel bővül a cikk, újból keress meg valakit aki publikálná...
Szóval számomra itt van ez a két oldal. A Makettinfo.hu az egyszerű kezelhetőségével és gyorsaságával valamint a Hajomakett.hu a maga jó cikkeivel, és fórumával amelyeket elolvasva kérdezés nélkül is tanulhatunk, tapasztalhatunk, ismerkedhetünk a hajóépítéssel, a hajózás történelmével. Kár hogy nincs több ilyen oldal. De ha 50 ilyen magyar oldal lenne a széles világhálón valószínű mind az ötvenben valamilyen módon jelen lennék. Lehet, hogy csak egyszerű sima olvasóként. Ha olvasmányban megtalálom az egyszerű kérdésemre a válasz, akkor ki is próbálom gyakorlatban. Ha nem sikerül a dolog akkor már kérdezek. A válasz alapján újra nekilátok javítva vagy módosítva. És addig csinálom míg sikerül.Ha nem sikerül akkor hagyom a fenébe. Így vagyok én a vitorlákkal. A vitorláknál már tudom, hogy ami nem megy nem kell erőltetni.:-)

Johnie
Corto_Maltese 352303 2010. szeptember 15. 10:17
Válasz erre
Santa Maria
Santa Maria
1267_rd
1267_rd
111_rn
111_rn

Sziasztok!

Eladnám az alábbi maketteket:

Santa Maria, Heller 1:75 7000.-Ft
www.model-making.eu/heller-80865-santa-maria-p-1-110192.html Golden Hind, Heller 1:200 7000.-Ft
www.model-making.eu/heller-80829-golden-hind-p-1-110179.html
Cutty Sark, Academy 1:150 9000.-Ft
www.model-making.eu/academy-14403-cutty-sark-p-1-1266744.html

Érdeklődni: corto@citromail.hu
ZOKSZO 352302 2010. szeptember 15. 07:56
Válasz erre
Üdv Flamenco.

Nem teljesen érdektelen amit írtál DE...
Igazából szerintem az arányokkal van baj és ha rendesen helyi értéken kezeljük a dolgokat akkor mindjárt árnyaltabb lesz a kép.
Az elején elutasítom azt hogy a Magyarok ilyenek,meg olyanok /te sem szereted az általánosítást/,volt szerencsém sok nációval kapcsolatba kerülni és rájöttem hogy mindenki másképp egyforma.
Az elszigetelt nyelv ,az életszínvonal milyensége ,a kultúra történelmi gyökerei nagyban meghatározzák a mi nemzetünk attitűdjét. /is/
Tény hogy nem vagyunk tengeri nemzet,és nem is voltunk igazából azok, soha sem.
Így nehéz lenne hasonlítani magunkat egy olyan országhoz /országokhoz/ ahol a tengeri hajózás mindig is része volt /zsigeri szinten/ az életnek ,és kultúrának.

Tény hogy itt Magyarországon elég zilált a helyzet a hajómodellezéssel kapcsolatban is.Kevés a komoly építési leírás,kevés a profi modellező,pláne kevés aki meg is osztja a tudását.
De én nem várom hogy a drága idejét bárki is arra használja hogy blogokat írjon .
Én úgy tapasztaltam hogy ha valakit kérdezek egy dologról az többnyire szívesen válaszol,és én is szívesen válaszolok bármilyen építéssel kapcsolatos kérdésre,amit más makettezők tesznek fel.
Sajnos a munkát nem lehet megspórolni ,rengeteget kell kutatni,olvasni,és nem mindig elhinni egy blog-ban olvasottakat.
Ha a fával kapcsolatos alapvető technikák rendelkezésre állnak /elméleti is/ akkor már nagy baj nem lehet hiszen minden információ beszerezhető,a neten,vagy könyvekből is.
És akkor jöhet a párbeszéd aminek itt van a helye,és nem feltétlenül hosszú építési leirásokat kell ide beküldeni./annak is van helye valahol máshol/

MOST VISSZATÉREK ARRA HOGY KEVÉS NÁLUNK A PROFI HAJÓMODELLEZŐ AKI MEGOSZTJA TUDÁSÁT..
Számszakilag igen,de arányaiban nem.
A 10 milliós lélekszámhoz viszonyítva igen is sokan vagyunk ,és az a néhány valóban profi is teljesen megfelel az arányoknak.
Pl a 306 milliós Egyesült Államokban naná hogy számszakilag több a profi modellező,az angol nyelvterület pedig szinte kiapadhatatlan forrás.
Németországban kb.8x többen élnek mint itt tehát 8x többen is modelleznek vagy nem...?
A nemzetközi hajós oldalakon ha nagy monolitokat összeadjuk bőven milliárdos a nagyságrend és ahhoz arányítva mennyi is a hajómodellező...?
Ez a kis 10 milliós Magyarország nem kell hogy szégyenkezzen.
PLÁNE ÚGY ...HOGY NEM TENGERI NEMZET.

Tehát: SEGÍTSÜNK EGYMÁSNAK,BESZÉLJÜNK EGYMÁSSAL,KÉRDEZZÜNK EGYMÁSTÓL !

Itt van erre ez a fórum,ahol akár a nem szorosan vett hajómodellezéssel kapcsolatban is kutakodhatunk,fórumozhatunk.

Mindenkinek sikeres munkát kívánok.

Zokszo
Johnie 352301 2010. szeptember 15. 07:28
Válasz erre
ajaxa (510)
ajaxa (510)
ajaxa (509)
ajaxa (509)
ajaxa (504)
ajaxa (504)
ajaxa (499)
ajaxa (499)

Korlátrendszer folytatása. A ma éjszakai haladás.
Johnie 352300 2010. szeptember 15. 07:22
Válasz erre
Üdvözlet Flamenco itt a Makettinfón!
Flamenco 352296 2010. szeptember 14. 22:41
Válasz erre
Ahoi Mindenki!
Megmondom öszintén, hogy eddig nem akartam a Makettinfonál regisztrálni, hogy miért, azt a következökben megtudjátok. Most is azért irok csak, mert néhány hozzászolás enyhén szolva kiütötte a biztositékot. Nem tudom eldönteni, hogy akik irták csak éppen nem igazán gondolták át, amit irtak, vagy éppen csak irhatékuk volt, mert tudatos rosszindulatot nem akarok feltételezni.
Mielőtt bele kezdtem a Bellona építésébe, jól körülnéztem az interneten, de alig találtam olyan "szájbarágós" leírást, mint amit most készítek. Lehetséges, hogy mindenki már tud mindent és azért nem kell.
@Trucker39:
"Külföldi oldalakon találtam olyan fórumokat, hogy az utolsó cérnaszál csomózásig minden le van fotózva és le van irva. Szerintem így lehet tanulni.
Az olyan "oktatást" nem igazán szeretem, mikor a "mester" lelkét kell folyamatosan simogatni, persze személyesen, hogy megossza a tudását. Ez olyan jellemezően magyar vonás. Persze a szó rossz értelmében. Node nem akarok egyetlen "mester" lelkébe sem beletaposni és nem is szeretném megsérteni őket, de a blog már nem épp mai találmány. Milyen sok makett építéséről lehetne például ott megosztani a gondolatokat és a jobbnál jobb megoldásokat. Mégis, alig találni ilyet. Pedig épp a hajó makettezés az a műfaj szerintem, ahol nagyon is kellene ilyen. Nem csak az a néhány ember épít szerintem vitorlás makettet, aki rendszeresen ide jár, de hol vannak az építésről készített fotóik, leírásaik? Mert én nem találom. Persze tisztelet a kivételnek, mert néhányat azért találtam :)"
Trucker, ami nem passzol rád, azt ne is vedd magadra kérlek.

Az igaz, hogy kimondottan történelmi modellekkel kapcsolatos hajomodelles forum otthon kevés van, gyakorlatilag a Hajomakett.hu és az alforum. De aki keres az talál.
Tény hogy a Hajomakett évek ota döglödik. De miért? Igaz, hogy a cikkirás meglehetösen nehézkes, attol függetlenül még él egy-két jo épitési leirás, és forum ott is van, ahova lehetne irni. A legtöbb tapasztalt tag pedig szivesen segit. Szoval mért is döglödik? Mert pont ti, akik állitolag érdekeltek, nem irtokk az ottani forumba. Egyszer a Moha is kifejtette itt a vélemyényét, amihez én is csak csatlakozni tudok. Egy páran sértödötten átköltöztek ide, söt a cikkkeiket is kievetették a Hajomakettbol. Állitolag itt jobb a légkör. Hát persze, mert itt senki nem kritizál csak dicsér.Számtalan helyen irjátok, hogy szivesen fogadjátok a kritikát, amit én itt nem látok, mert ha pl. én irnák egy-két kritikát akkor többen felhuznák az orrukat, ahogy néha a Hajomakettban is megtörtént. A magyarok hajlamosak a szakmai kritikát összetéveszteni a személyes sértéssel.
Olvastátok a meghivot a Joenál tartott mindkét találkozora, söt néhányatokat személyesen is meghivtak? Mért nem jötettek el? Talán féltek mégis a kritikáktol?
Zavar az is, hogy állandoan az "öregeket" meg a "mestereket" emlegetitek pejorativ értelemben, mint valami fekete bárányt. Én ugyan nem ismerem a mai magyar "öregeket", egyedül a Joet meg a Bádogost, s ök aztán nem nagyképüek. De ha tiz "öreg"közül csak 2 van aki nem olyan, mint ahogy ti be akarjátok állitani, akkor máris nem szabad általánositani.
Már március ota müködik a blogom,http://szeibel.makettblog.hu/ de eddig több idegen nyelvü hozzászolást kaptam, mint magyart. (Sajnos hiába kértem a Tommyt hogy tegyen be egy számláltm igy azt sem tudom, hogy egyáltalán érdekel e valakit.) Mi ez, ha nem érdektelenség?
Igaz, hogy én nem számolok be olyan részletesen az épitésröl, mint ahogy a Trucker szeretné, mert nincs se idöm se kedvem alapvetö dolgokat, amik máshol is megtalálhatók ismételgetni. A közeljövöben nyitok is ott egy forumot, nagyon kiváncsi vagyok, hogy lesz e értelme.
@bigboy:
"Üdv sok igazság van abban amit írtál.Nehezen fogadnak be újakat .Hiába kérdeztem ,nem is válaszoltak, ezért kezdtem magamat képezni."
Szeretném tudni, hogy kik nem fogadnak be ujakat, s ki nem válaszolt?

Szoval jo lenne elfelejteni az általánositásokat.

Én szivesen segitek mindenkinek. S ha valamelyiteknek megint sértödös napja lenne:
Nem emlékszem pontosan talán Józsf Attila irta: "Érted haragszom, nem ellened."

Ebben az értelemben - jó szelet - Flamenco
Johnie 352282 2010. szeptember 14. 14:43
Válasz erre
Megfigyeltem: a választ is automatikusan off-ra állítja a rendszer , ha az a hozzászólás amire válaszolunk off volt.
Trucker39 352280 2010. szeptember 14. 12:01
Válasz erre
Valami miatt off-ban írok ...:/
bigboy 352276 2010. szeptember 13. 20:51
Válasz erre
Üdv köszönjük nagyon jó képek.Üdv bigboy
Solo 352275 2010. szeptember 13. 20:49
Válasz erre
Picture 267
Picture 267
Picture 268
Picture 268
Picture 269
Picture 269
Picture 270
Picture 270
Picture 271
Picture 271
Picture 272
Picture 272
Picture 273
Picture 273
Picture 275
Picture 275
Picture 266
Picture 266
Picture 265
Picture 265

Ezeket Portsmouth-ban lőttem. Sajna elég sötét volt a múzeumban. :(
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.