<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Jozsi | Adatlap | 352542 | 2010. október 7. 21:17 | ![]() | |
Az előzőt Fókának írtam, csak elfelejtettem kijelölni. Előzmény: (352536) Fóka 2010. október 6. 21:09 | |||||
Jozsi | Adatlap | 352541 | 2010. október 7. 21:08 | ![]() | |
Örülök, hogy egyet értünk! Persze vannak akik az általuk faragott valamit múzeumi darabnak titulálják (Exodus). Na én nem ezekről beszélek, hanem azokról akik megcsinálják és közzé teszik vagy itt, vagy versenyen, kiállításon. Profi munkák pedig nincsenek! Valaki ilyet tud, valaki olyat. Ez nem kötelező mint a napi munkavégzés. Aki a makettezést vagy modellezést csinálja bármelyik kategóriában és bármiből (repülő, harcjármű, hajó stb.)azt önként csinálja. Amit csinál az a véleményem szerint a lehető legjobb a tudásához, képességéhez és lehetőségéhez viszonyítva. Mert ha nem az lenne akkor miért csinálná? Na, de ez az én véleményem és még mindig vannak azok aki csak tökéletest csinálnak. Üdv.: Jozsi | |||||
Johnie | Adatlap | 352540 | 2010. október 7. 16:57 | ![]() | |
Azt hiszem megtaláltam az HMS Surprise makettjén ugyanezt az eszközt. | |||||
Trucker39 | Adatlap | 352538 | 2010. október 7. 09:02 | ![]() | |
Idézet dr. Marjai Imre: Hajómodellezés című könyvének 176-ik oldaláról. " A kivonó kötél (szarvkötél) melett egy másik kötelet is találunk, amelyet szélszarvkötélnek neveztek. Az előbbi hátra, az utóbbi pedig előre huzta a vitorla csücskét. A szélszarv kötél is vastag kötélkábel, amely a régi hajókon (18.század) a fővitorla csücskétől a mellvédre szerelt külső bordához vezetett, s az ide beszerelt kötéltárcsán , majd a mellvédbe beépített csigán át a kivonó kötélhez hasonlóan a fedélzeten rögzítették le." | |||||
Johnie | Adatlap | 352537 | 2010. október 7. 07:25 | ![]() | |
Jó reggelt kivánok! Ismét megzavarom a témát a hajómmal :-) Készülnek a dörzsfák, díszítő csíkok, létra stb. A tervrajzon találtam egy "valamit" bekarikázva amiről nem tudom ,hogy mi lehet és hogy nézhet ki. (valami amiben egy tárcsa van) Megköszönném ha elmagyaráznátok számomra. | |||||
Fóka | Adatlap | 352536 | 2010. október 6. 21:09 | ![]() | |
Szia Józsi! Nos, nagyon egyetértek azzal, amit írtál. Még hozzátennék valamit, bár kicsit félve, mert nem biztos, hogy teljesen racionális: minden makettnek a látható tulajdonságain túl van egy nem látható, ám valahgy "érezhető" része: mindaz a szeretet, amivel csinálták, és a belé fektetett munka valahogy "benne van". Beleértve a készlet tervezőjét és a modell elkészítőjét is. Nekem pl. különösen kedves az a repülőgép, amit a hitvesem csinált 25 éve, hogy kipróbálja az én hobbimat. Hatalmas tisztelettel és csodálattal adózom a végtelenül profi munkáknak, amiknek valószínűleg sohasem tudok majd a nyomába érni, de egy egyszerűbb készlet szárnypróbálgatás gyanánt elkészített példányának is nagyon tudok örülni, ezért különösen hálás közönsége vagyok a makettversenyeknek és -kiállításoknak. Így igaz, a lényeg, hogy makettezzen az emberfia (és lánya):-) 10-15 éve általános iskolákban makettszakkört is vezettem többedmagammal, sejthető, hogy ott még nem profi munkák születtek, de a gyerekek lelkesedését és buzgalmát látni hatalmas élmény volt :-) Azóta már lehet, hogy közülük is kikerültek versenygyőztes műremekek alkotói... Derűs napot, Fóka | |||||
geriatis | Adatlap | 352535 | 2010. október 6. 20:07 | ![]() | |
Üdvözletem Mindenkinek! Nem tudom, hogy jó helyen kérdezősködöm.. Az után érdeklődnék, hogy milyenek az AIRFIX makettek, autó, hajó (vitorlás) verzióban? Érdemes-e esetlegesen vásárolni ilyen készletet? Eddig Italeri-t, Heller-t, Revell-t építettem.. Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv : Attila | |||||
Jozsi | Adatlap | 352534 | 2010. október 6. 19:36 | ![]() | |
Hali Fóka! Örülök a maketthez "történő hozzáállásodhoz". Múltkorában közzé tettem a véleményemet arról, hogy van aki jobbat csinál, van aki rosszabbat, csak építsen hajót. Megkaptam, hogy trehányságra biztatom magamat és másokat is. Itt viszont igazolod a véleményemet és biztos, jó makettet csinálsz ebből a dobozból. Azért lesz jó mert tisztába vagy azzal, hogy miből mit akarsz csinálni. Ja, és még talán többet is tudsz a hajóról mint az átlagos halandók. Üdv :Jozsi | |||||
Johnie | Adatlap | 352533 | 2010. október 6. 13:03 | ![]() | |
Fóka | Adatlap | 352525 | 2010. október 6. 09:33 | ![]() | |
Na, hogy jól elvitatkozzak magammal - közben eszembe jutott, hogy a Wasa írásmód leginkább német nyelvterületen szokásos - talán azért, mert az eredeti kiejtés szerint próbálták átírni németbe, hiszen a Vasa németül olvasva másképp hangzana, magyar fülnek különösen érdekesen: "fasza" :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 352523 | 2010. október 6. 09:25 | ![]() | |
...még valami a hajó nevéről: a svédek kiejtése egészen érdekes, a magyarra jellemző zárt a hang talán más nyelvben nem is fordul másutt elő, mint a nákuk, és hangsúlyos helyzetben sem lesz belőle "á". A Vasát tehát valahogy így ejtik: "vaaasza". Miképp a Scania eredeti kiejtése sem "szkánia", hanem "szkaaania". Mivel én ott hallottam először a hajóról, ez a kiejtés maradt meg bennem, és mosolyogtak már meg néhányszor, amikor így mondtam :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 352522 | 2010. október 6. 09:18 | ![]() | |
Kedves Flamenco, pcurtis, hajomester! Az Igra készlet általatok említett hiányosságaival többé-kevésbé tisztában vagyok, és hát a cég neve is sejteti, hogy itt nem hajszálpontos modellről van szó (Igra = játék). Mégsem csappant meg a lelkesedésem, mert egyrészt a fő vonalaiban mégiscsak az eredetit igyekeztek megmintázni, másrészt pedig igyekszem feljavítani a modellt, ahogy pcurtis kolléga javasolta. Egy évig Stockholmban dolgoztam, volt hát alkalmam többször alaposan megnézni a Vasát élőben, és csináltam is párszáz fotót. Van a múzeumban egy hatalmas makett is, az lesz a referencia a Björn Landström monográfia mellett - nem bízom hát a véletlenre a dolgot. Mindazonáltal egy ilyen régi makettnek számomra jókora nosztalgikus értéke is van. Fő profilom az utasszállító repülőgépek építése, és kedvenceim az egykori NDK makettek, amik az Igra hajóihoz hasonlíthatók kategóriájukban, ám nagyszerűen feljavíthatók. Még annyit tennék hozzá, hogy ezt a hajót általában kétféle írásmóddal is emlegetik: Vasa és Wasa. Az Airfix műanyag készlet dobozán pl. Wasa szerepel. A helyes azonban a Vasa, hiszen a W betű a svéd nyelvben nemigen használatos, és a múzeum, továbbá a mértékadó szakirodalom is Vasa néven jelöli. Fóka | |||||
Flamenco | Adatlap | 352521 | 2010. október 5. 22:59 | ![]() | |
De a Hajomakett.hu - Egyebek/Makettblog.hu -rol is oda lehet navigálni | |||||
Flamenco | Adatlap | 352520 | 2010. október 5. 22:56 | ![]() | |
Ahoi Vargagerp! "Szia le tudnád írni a blogod címét." Ezt nekem irtad? Itt van: http://szeibel.makettblog.hu/ | |||||
dasboat | Adatlap | 352516 | 2010. október 5. 22:11 | ![]() | |
Ezt a 1979-ben készült papír victory modellt renoválja fává egy lengyel úriember, érdemes végig nézni apró kuriózum,hogy a a hajónak még lakója is volt:-)www.koga.net.pl/component/option,com_joomlaboard/Itemid,293/func,view/id,42558/catid,524/limit,6/limitstart,0/ | |||||
hajomester | Adatlap | 352515 | 2010. október 5. 21:22 | ![]() | |
Hát ezt a Wasát kár volt megvenni. Megépíteni lehet, de az a hajó nem a Wasa lesz, mert a tervrajz alapján semmiben sem hasonlít rá. A Wasát kiemelték, restaurálták, nem lehet hát mondani, hogy akár ilyen is lehetett volna. | |||||
vargagerp | Adatlap | 352514 | 2010. október 5. 20:49 | ![]() | |
Szia le tudnád írni a blogod címét... | |||||
pcurtis | Adatlap | 352513 | 2010. október 5. 19:29 | ![]() | |
Szia! Nem tudtam megállni, hogy ne reagáljak...gyermekkoromban a Triál árulta ennek a Csehszlovák készletnek a másik két "testvérét" : a SANTA MARIA és a GOLDEN HIND hajókat.Akkoriban 500 Ft-ba került és sokáig kellett takarékbélyegeket gyűjtenem, mire megvehettem a SANTA MARIA-t. Szerencsére nem mertem nekiállni,mert nem sok köze volt az eredeti hajóhoz. Néhány éve kezdtem neki több tapasztalattal, információk és rajzok alapján volt mit átépíteni. Később beszereztem a GOLDEN HIND-et, mely szerintem valósághűbbre sikeredett, ezt most más rajzok alapján le tudom mérni. A képeid tanulsága szerint volt egy harmadik hajó a WASA is a sorozatban. A műanyag alkatrészek ( árbockosár, csigák, csónak,egyéb kütyük...) szabványosak mindhárom makettnél, és nem is használhatóak fel a legtöbb esetben. Még a tervrajz kivitele is azonos. Az eredeti hajóhoz ez is csak közelit, de feljavítva szép hajó készíthető belőle. Szakirodalom szükséges, a tömbös törzset lehet palánkozni. Sok sikert hozzá! Péter | |||||
Flamenco | Adatlap | 352512 | 2010. október 5. 17:28 | ![]() | |
Ahoi! Kolombusz idejében nem ismerték még az indián függöágyat. A fekhelyek - kojék - un. dobozágyak voltak, "fönököknek" meg esetleg un. szekrényágyak, ajtóval vagy függönnyel. Nézd meg a blogomban a flamad galeonnál meg a Prince Royalnal. | |||||
Flamenco | Adatlap | 352511 | 2010. október 5. 17:23 | ![]() | |
Ahoi! Ezzel a dobozos modellel csak egy baj van, de az nagy! Mint sejted lehet vagy 30 éves, s majdcsak teljesen fantázia. A hátulja abszolut nem hasonlit az igaz Vasára! http://www.wasadream.com/Index/indexgerman.html Gyakorlásnak talán jo lesz. | |||||
Corto_Maltese | Adatlap | 352506 | 2010. október 5. 14:01 | ![]() | |
Sziasztok! Eladnám az alábbi maketteket: Santa Maria, Heller 1:75 7000.-Ft www.model-making.eu/heller-80865-santa-maria-p-1-110192.html Golden Hind, Heller 1:200 7000.-Ft www.model-making.eu/heller-80829-golden-hind-p-1-110179.html Cutty Sark, Academy 1:150 9000.-Ft www.model-making.eu/academy-14403-cutty-sark-p-1-1266744.html Érdeklődni: corto@citromail.hu | |||||
Johnie | Adatlap | 352504 | 2010. október 5. 13:13 | ![]() | |
Hopp az 5 forintosom ott figyel! Tök jó , még lakat is került a láda pántjára:-) A briggnél én egy kihegyezett 0.5-ös rotring ceruzával rajzoltam valami térképfélét... | |||||
dasboat | Adatlap | 352503 | 2010. október 5. 13:12 | ![]() | |
dasboat | Adatlap | 352502 | 2010. október 5. 13:05 | ![]() | |
dasboat | Adatlap | 352501 | 2010. október 5. 12:55 | ![]() | |
Sziasztok!Közben megint kicsit haladtam a "sánta marival".Most a belső kabinokat rendezem be,várok tippeket mit tegyek még a kapitányi kabinba a hátsó "fülkébe" egy ágyat tervezek, csak nem tudom hogy nézhettek ki az akkori ágyak.Tudom,hogy függő ágyak voltak,de a kapitánynak nem dukálhatott egy "normális"ágyikó?Egy térképen gondolkodom az asztalra.Egy 15.századi térkép másolatát amit a neten is lehet találni,szerintetek le lehetne kicsinyíteni 1/96-ra,illetve tudna nekem ebben segíteni valaki?Köszönöm! | |||||
Fóka | Adatlap | 352498 | 2010. október 5. 11:45 | ![]() | |
Fa megmunkálása 1/100-ban - a műanyag és műgyanta makettek készítésénél nekem nagyon bevált a kis kézifúróm különféle marófejekkel - szinte mindent ki tudtam vele alakítani. Adódik a gondolat, hogy fával is kipróbáljam, talán azzal is menni fog. A keményfa tapasztalataim szerint a műgyantához hasonlatosan munkálható miniatűr méretekben. Na, majd meglátjuk... | |||||
Fóka | Adatlap | 352497 | 2010. október 5. 11:41 | ![]() | |
Szia Trucker! Amint írtam, nekem sincs problémám a műanyaggal, meg aztán nekem ez az első famodellem, ennél kezdőbb tehát nehezen lehetnék :-) Valószínűleg leginkább a dobozból építem meg a Vasát, pl. a hátsó díszítés matricája olyan szép, hogy mindeképpen fel akarom rakni, mégha az eredeti domború is volt. Az oroszlánfejeken még hezitálok, mert emlékszem Johnie kolléga gyurma-mesterdarabos míves figuráira. A fából kifaragást azt pl. a mentőcsónakra értettem, ami már elég nagy ahhoz, hogy szebben mutasson eredeti anyagból. Fóka | |||||
Trucker39 | Adatlap | 352495 | 2010. október 5. 09:12 | ![]() | |
Tudnám javasolni a szobrok elkészítésére azt a módszert, amit magam is használtam. Egy próba erejéig mindenképp megéri. Ez a "csináljunk mindent fából, mégha belepusztulok is" ez valami betegség nálatok? Lehet, hogy baromira kezdő vagyok, de felhasználok mindenféle anyagot, ha abból a makett alkatrésze szebben elkészíthető, mint fából. Szerintem, ha egy anyag, fa-,fém-, müanyag-, papír-, stb. megfelelően van felületkezelve, akkor az tartós darab lesz. Lehet, hogy amit leírtam, az felétek valamiféle "szentségtörés"-nek minősül, de akkor is igy gondolom. | |||||
Fóka | Adatlap | 352494 | 2010. október 5. 00:07 | ![]() | |
Ó, bizony ez az :-) Ez eddig a legrészletesebb beszámoló a Vasa építéséről, remek segédlet lesz. Amit már eldöntöttem: a magamét az "újabb" kutatások szerinti élénkpiros alapszínű festésmintával szeretném elkészíteni, és a rengeteg kis szobrot, ami a tat-részt díszítette, és nincs a készletben, szintén meg fogom csinálni. Csak még nem tudom, hogyan :-) Képeim már vannak róla, hát csodálatos lesz, ha sikerül. Johnie, bizony vannak műanyag alkatrészek - nekem ezzel nincsenek ellenérzéseim, hiszen egész eddigi életemben műanyag maketteket készítettem. De még az is lehet, hogy valamiképpen megkísérlem legyártani őket fából, ha már nagyon belejöttem. | |||||
dasboat | Adatlap | 352490 | 2010. október 4. 23:54 | ![]() | |
Fóka!Úgy néz ki megtaláltam neked az "igrás vázát" egy lengyel oldalon,megépítvewww.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php | |||||
Fóka | Adatlap | 352484 | 2010. október 4. 23:14 | ![]() | |
Szia Lucky! Köszönöm! Közben megtörtént a dobozbontás, és teljesen le vagyok nyűgözve. Rendkívüli élmények elé nézek, az már biztos. Ismét elővettem a tőletek kapott irodalmat, és szorgosan készülök. Jobb így, hogy a legelejétől magam készíthetem az első famodellemet, a restaurálás egyelőre nem jött be. Derűs napot, Fóka | |||||
Johnie | Adatlap | 352483 | 2010. október 4. 23:13 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 352481 | 2010. október 4. 18:02 | ![]() | |
Ja, a hódos és praktikus barkácsáruházakban szokott is lenni | |||||
lucky | Adatlap | 352480 | 2010. október 4. 18:00 | ![]() | |
Szia Fóka! Lombfűrészlapból van olyan is ami 0,5-0,8 mm széles.Fához és fémhez is, többféle fogsűrűséggel. Úgy látom ebben is olyan van www.modellhungaria.hu/lombfuresz-p-3346.html | |||||
Fóka | Adatlap | 352479 | 2010. október 4. 13:14 | ![]() | |
Sziasztok! Talán még emlékeztek rám: fél éve jelentkeztem ezen a fórumon, amint első fahajómodellként egy régi 1:100-as Igra gyártmányú Vasa modell restaurálásába kezdtem. Aztán kicsit elbizonytalanodtam, mert egyre több probléma támadt és egyre több kudarc ért: már szinte teljesen le kellett bontani a modellt, és egyre kevésbé tűnt megvalósíthatónak az újjáépítése. Mit szépítsem: a végső elrontás előtt elajándékoztam a művet. Aztán közbejött egy teherautó-makett, aminek köszönhetően egy számomra merőben új kategóriába is belekezdtem. A napokban azonban új esélyt kaptam a Sorstól - és Mustang kollégától :-) Ma este fogom átvenni a modell újabb példányát, ezúttal teljesen összerakatlanul! Tiszta lap, új lehetőség :-) Máris újjáéledt bennem a lelkesedés. És persze a kérdések... Mivel ezt a nulláról kezdem, máris van egy, ami eddig nem merült fel: a funérlapra nyomott elemek kifűrészeléséhez létezik valami speciális makettező lombfűrész? Ami nekem otthon van, az meglehetősen bumfordi, a fűrészlapja legalább 1 mm széles. A kicsi darabokhoz és a résvágáshoz valószínűleg használhatatlan. Köszönettel, Fóka | |||||
Johnie | Adatlap | 352477 | 2010. október 4. 09:33 | ![]() | |
A rézveret ( a rajz szerint) az 1802-es változaton van. Én az 1765-öst próbálom megcsinálni, ott nem volt rézveret. | |||||
Trucker39 | Adatlap | 352475 | 2010. október 4. 08:58 | ![]() | |
A rézveret mikor fog rákerülni? :) Láttam a rajz jobb felső sarkában. | |||||
Johnie | Adatlap | 352471 | 2010. október 3. 23:20 | ![]() | |
antonio | Adatlap | 352470 | 2010. október 2. 12:59 | ![]() | |
Azért szeretném az Amati tervrajzot mert már megvan a Nina és a Pinta az Amatitól és mind három hajó arányaikat tekintve egyforma léptékben készült. Nem utolsó szempont hogy a három hajóhoz van step by step segítség.Nem sürgősek a rajzok,még csak kacérkodom a gondolattal hogy egyszer jó lenne megépíteni ezt a három hajót. Egyenlőre mivel kezdő vagyok csak figyelem és tanulmányozom a munkáitokat,és a hozzászólásaitokból szeretném leszűrni mindazt ami egy kezdőt elindít a hajóépítés világában.Moha érdekelne Santa Maria rajz ami szerinted a léptékét és a kialakítását tekintve legjobban hasonlít az Amati tervrajzra. Megadom az e-mail címem mert a regisztrációval problémám adódott.Ezúton szeretném megköszönni hogy megpróbáltok a segítségemre lenni. anti270@freemail.hu | |||||
hajomester | Adatlap | 352469 | 2010. október 2. 12:54 | ![]() | |
A Santa Maria féle tervrajzok legnagyobb hibája megítélésem szerint az, hogy legtöbbjük szögletes tattal ábrázolja a hajót, az pedig a korabeli ábrázolások alapján szinte teljesen biztos, hogy Kolombusz útja idején a hajók a naotól a karackig,de a karavellák is mind kerek tatkiképzéssel épültek. A szögletes tatkiképzés csak az 1510-es évek után alakult ki. Figyelemmel arra, hogy Kolombusz hajói jóval az 1492 útja előtt épültek, teljesen kizárható a szögletes tat. Ezért ha valaki a valósághoz leginkább közelítő Kolombusz hajókat kívánja megépíteni, akkor olyan tervrajzot keressen, amelyiken kerek tattal vannak ábrázolva. Van ilyen is, csak ritka. | |||||
Kalóz | Adatlap | 352468 | 2010. október 2. 12:13 | ![]() | |
Igazából Kolumbusz hajóiról pontos rajzok nem maradtak fent, sőt még a típusuk is kérdőjeles, tehát mindegy, milyen tervek alapján építed meg. | |||||
moha | Adatlap | 352467 | 2010. október 2. 12:08 | ![]() | |
Nekem van 10 féle Santa Maria tervrajzom, a legsilányabb kit tervrajztól az Anatomy of the Ship sorozat könyvéig, csak épp az Amati nincs... feltétlenül ragaszkodsz hozzá? Ha nem, akkor tudok küldeni. | |||||
antonio | Adatlap | 352465 | 2010. október 1. 22:32 | ![]() | |
Sziasztok. Az Amati féle Santa Maria tervrajzai érdekelnének. Ha valamelyikőtök tudna ez ügyben segíteni nagyon szépen megköszönném. | |||||
Johnie | Adatlap | 352464 | 2010. szeptember 29. 22:40 | ![]() | |
Köszönöm hajómester, ezek szerint a többi ágyú is elkészülhet így. | |||||
Johnie | Adatlap | 352463 | 2010. szeptember 29. 22:32 | ![]() | |
Köszönöm fiúk, nagyon rendesek vagytok de most igazán érdemes ennyit vesződnötök velem? Természetesen az ágyú rajzot a méretekkel elküldöm, de megmondom őszintén a rajzot sem tudom néha olvasni, érteni. Az alsó ágyúk rajza "Artigleria da 12 libbre" néven fut, gondolom értelemszerűen ez a 12 fontos. A felső picik 4 fontosak. Az Euromodel rajz méretezése ezen ágyúkról : Scala 2:1. Valamint található egy legfelső fedélzeti ágyú rajza összeszerelve kötelekkel, csigákkal. Az Euromodel kit méretei a következők: MAXIMUM LENGTH 760 mm. HULL LENGTH 640 mm. MAXIMUM WIDTH 390 mm. HULL WIDTH 150 mm. MAXIMUM HEIGHT 720 mm. APPAREL / GUNS 38 SCALE 1:72 Mármost én 1/123 méretarányú hajót építek ezen kit rajzai alapján. A mai nap csinált 4 fontos ágyúcsöveim fogpiszkálóból készültek. A hosszuk 12mm ,az átmérőjük pedig 2mm a "vastagabbik" részen. A lafetta kartonpapír : 6mm hosszú, 2mm magas. A kerekek 1mm átmérőjű kábel szigetelés. Szóval elég pici itt minden. Szabad szemmel sem igazán kivehető az összes részlet rajta, csak a fényképezőgép makró módra állításával, kézremegésmentesen, jó fény mellett lehet megszemlélni ezt azt egy kész ágyún. Nagyon valószínűnek tartom, hogy a felső fedélzeti ágyúk kötélzetét és csigáit sem fogom tudni normálisan megcsinálni ilyen pici méretben. Az alsó fedélzeti ágyúkét pedig biztosan nem mert még a legkisebb csipesz sem fér be már oda. Tehát csak annyit akarok mondani, hogy a ti jóvoltatokból esetleg lenne pár normális ágyúcsövem, de a többi eleme az ágyúnak akkor is ilyen olyan talált anyag marad:-)Valamint tényleg nem akarlak azzal megsérteni benneteket ,hogy mellőzöm a segítségeteket, de inkább magam csinálnék mindent rajta. ( Na jó tudom, a gerinc és a bordák alapanyagát is az OBI áruház csinálta, a furnért sem én hántoltam vagy késeltem egy általam nevelt fából :-)) De nézzétek ezt el nekem. Egyelőre úgy vagyok ezzel, hogy még soha nem is próbáltam az öntési technikát. Persze tudom, nem ártana pótólni már csak a megismerése miatt is. A másik ok ugye, hogy a hajó a munkahelyemen készül. Nem csak ez ,a többi is ott született meg:-). Komplett műhelyt azért mégsem csinálhatok a vezénylőteremből. Így is épp elég műhelyszagúvá alakítottam már, és azért vannak határok amiket nem szeretnék átlépni. A vezénylőt pedig munkaidőben elhagynom tilos, (megoldhatatlan, hogy esetleg egy másik helyiségben öntödét működtessek:-). Itthon pedig ... nem tudom, idehaza valahogy nem megy a makettezés:-). De szóljatok már rám, hogy elég mára belőlem...Szóval a rajzok: | |||||
hajomester | Adatlap | 352462 | 2010. szeptember 29. 22:06 | ![]() | |
Na így már jó lesz, ügyes vagy.Egyébként ha valaki figyelmesen tanulmányozza a kit rajzokat legtöbbnél megfigyelhető, hogy a hajókra tulméretes ágyukat raknak. Messziről ordít, hogy azokat nem lehetett volna működtetni. | |||||
lucky | Adatlap | 352461 | 2010. szeptember 29. 20:46 | ![]() | |
Flamenco | Adatlap | 352460 | 2010. szeptember 29. 20:23 | ![]() | |
Ahoi Johnie! Ha küldesz rajzot az ágyukrol, akkor drehálok neked 1-1 csövet rézböl vagy alubol, amiket ösmintának használhatsz Zinn öntéshez. | |||||
Johnie | Adatlap | 352459 | 2010. szeptember 29. 16:29 | ![]() | |
Johnie | Adatlap | 352458 | 2010. szeptember 29. 16:26 | ![]() | |
Sziasztok. Hát én megpróbáltam. Ilyen lett:-) Nem a legszebb, nem a legjobb, de ami a lényeg, hogy a nyílásba gond nélkül befér. A nagyobb ágyúkat pedig betettem az alanti fedélzetre. Helyeztem így ,helyeztem úgy ,hát...itt meg alacsonynak tűnnek. De legalább kiláttak felette mikor céloztak:-) A pici ágyú fogpiszkálóból készült, a lafetta kartonpapír, a kerekek telefonvezeték szigeteléséből. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |