<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
dasboat | Adatlap | 352626 | 2010. október 25. 23:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
üdv!Még nem köszi:-))) Előzmény: (352625) bigboy 2010. október 25. 23:06 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
bigboy | Adatlap | 352625 | 2010. október 25. 23:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv,dasboat nézted már? www.modellversium.de/galerie/15-schiffe-zivil/8529-mayflower-heller.html Üdv bigboy | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352624 | 2010. október 25. 23:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352620 | 2010. október 24. 15:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352619 | 2010. október 24. 12:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Jól látod a dolgokat, amikor vasalod a vizes fát akkor tulajdonképpen gőzölöd, addig kell tehát a hajlítást elvégezni, amíg forr benne a víz.Amikor már szárítod, akkor fixálod.Itt valójában egy kétlépcsős folyamat van egyesítve. A 2mm-es vastagság az már határeset, tapasztalatom szerint hengeres pákával ettől nagyobb vastagság már nem hajlítható, mert nem képes a fát teljes egészében a megfelelő hőfokra melegíteni és az nem lágyul meg. Ha ilyent kell megcsinálni, akkor már jobb forró vízben kifőzni, a szárítást persze ekkor is el lehet végezni pákával, vagy vasalóval. Ha el akarod kerülni azt hogy a fa megégjen, akkor a kiszáradás után be kell fejezni a melegítést, ha nincs meg a kellő hajlítás, akkor a fát pár percre beáztatjuk és újra melegítve folytatjuk a hajlítást. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352618 | 2010. október 23. 22:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ok, köszi, meg fogom próbálni. Gyorsabb szárításhoz eddig hajszárítót szoktam használni, (kis vékony furnérok hajlítását el tudtam végezni csak környezeti hőmérsékleten ,bevizezve) de vastagabb dolgok hajlításánál biztosan a vizes-vasalásos eljárás a jobb . Gondolom a vasaló közvetlen hőátadásától meg gőzölődnek a bevizezett fa rostjai ami hajlításnál csak rásegít. Most nevetni fogtok : körülbelül fél évvel ezelőtt kipróbáltam a forrasztópákás módszert, de mivel nem volt hengeres pákám, csak a pisztoly alakú, hát azzal. Egy 2 x 2 x 50mm. bevizezett mahagóni pálcikát szerettem volna vele meghajlítani, hát ímmel-ámmal sikerült is csak közben összevissza égettem a pákával a fát. A tanulság: nagyon finom illata van a sült mahagóninak :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352617 | 2010. október 23. 21:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Johnie! Csináld a következőképp.A furnir csíkokat áztasd vízbe, egy sablonra hajlítsd rá, majd vasalóval szárítsad meg a sablonon. Aztán kend be ragasztóval, ragaszd egymásra őket és a sablonra feszítve hagyd hogy a ragasztó megszáradjon, garantáltan tartani fogja az alakját. Én az algíri sebek tatsátrának a tartóit készítettem így, mert vastag anyagból nem ment a hajlítás, kifűrészelve meg eltörtek volna. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352616 | 2010. október 23. 17:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352615 | 2010. október 23. 17:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Bizony véknyák a korlátok. Oldalnézetből eléggé szembetűnő. 0.6-os bükk furnérból készültek, 2mm. széles csíkokra vágva. Mikor nekiláttam a legelső korlátnak, gondoltam én is a több réteges megoldásra és el is készítettem egy korlátot 2 csík egymáshoz ragasztásával. Lett egy úgymond L profil (nem tudom hogy nevezik eredetileg a profilokat, ezért mutatok egy rajzot, hogy én hogyan neveztem el őket :-)) Pillanatragasztóval ragasztottam őket egymáshoz. Majd mikor nedvesen csűrtem - csavartam erre arra hajlítgattam, szétnyílt, elváltak egymástól... Lehet, hogy azért mert hígitott faragasztóval kezeltem le a fát régebben és az eltömítette a pórusokat annyira, hogy a pillanatragasztó már nem tudott beleivódni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352614 | 2010. október 23. 16:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Kolombusz hajóinak tervrajzai tényleg nem maradtak fenn, már csak azért sem, mert abban az időben nem ismerték a hajóépítők a tervrajzot.Viszont sok kép maradt fenn korból, amelyek alapján biztosan megállapítható, hogy a lapos tatvégződés jóval később jelent meg.Hogy a rekonstrukciók ezeket miért nem veszik figyelembe, érthetetlen. Hogy mi volt az oka az új tatvégződés kialakításának, az nem egyértelmű. Egyesek szerint a raktér növelése volt a cél, mások szerint az, hogy a tatfelépítmény növekedése miatt a súlypont hátrébb került, és hogy ez ne okozza a tat nagyobb merülését, a felhajtó erő növelése céljából azt szélesebbre építették, ez viszont csak a csapott tatvégződéssel volt lehetséges. Valószínű hogy ez a igaz, mert később, amikor a magas felépítmények eltűntek ismét visszatértek a kerek tathoz. Johnie' Az orrgalion korlátai sokkal vastagabbak voltak. Próbáld úgy, hogy több réteget egymásra ragasztasz, így jobban hasonlít majd az igazihoz, meg erősebb is lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352613 | 2010. október 23. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 352612 | 2010. október 23. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nemrég töltöttem le én is. A szarvasra keress rá, biztosan találsz hozzá pontos adatokkal rendelkező anyagot. Üdv:Kalóz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352608 | 2010. október 22. 21:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
újabb dió,nem egy nagy,de a figurákért csorog a nyálam:-)))www.wettringer-modellbauforum.de/forum/index.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352607 | 2010. október 22. 21:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
johnie ezt érdemes végig nézned,találsz benne miniatűr ágyú kötélzet elkészítést:-) www.modellboard.net/index.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352606 | 2010. október 22. 21:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sikerült megszereznem a szinte az elsők között kiadott, shipyard rajzokat:-)ez a karakk nagyon tetszik,frankón fel lehetne javítani pl:a rajzokon még papír árbócok meg vitorlarudak vannak!ezeket egyértelmű,hogy fára kell cserélni,meg a hajó színe kissé világos,de az alap nagyon jó,klasszikus shipyard váz szerkezet.Tetszenek ezek az ormótlan hajók:-) A másik a golden hind,na itt már nem vagyok biztos abban,hogy történelmileg hű a makett? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352605 | 2010. október 22. 21:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez fent van a shipyard honlapján is:www.model-shipyard.com/waloryzacja-uk.html Nálam felkerültek a külső védő palánkok az egyik oldalra,meg a gerinc,utóbbinak a hajófar fele volt mit vastagítani,de sikerült egyenesbe hozni:-)Még elég csúnyácska szegény hajó, most ahhoz tudnám hasonlítani amikor a hernyóból egyszer csak ,majd pillangó lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352604 | 2010. október 22. 20:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352603 | 2010. október 22. 16:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Flamenco | Adatlap | 352602 | 2010. október 22. 12:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A Modellmarine.de tele van ehhez hasonlo fotokkal kiállitásokrol, meg épitésröl, meg replikákrol. Érdemes átböngészni! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352601 | 2010. október 22. 11:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
képek egy kiállításról:www.modellmarine.de/index.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 352600 | 2010. október 22. 09:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nem csoda, hiszen Kolumbusz hajóiról nem maradtak fent tervrajzok | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352599 | 2010. október 21. 23:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
ugyanaz csak dióban nagyon jóóógidian-gelaende.de/phpBB/viewtopic.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352598 | 2010. október 21. 23:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jó a link,érdemes megnézni a festés csodálatos, csak nem értem miért fújja le obi lakkal a felületet?gidian-gelaende.de/phpBB/viewtopic.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352597 | 2010. október 21. 21:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez is azt bizonyítja,hogy a shipyard rajzok nem olyan rosszak... hát azért most, nem kezdem el szétszedni a pintámat:-),de azért köszönöm a felvilágosítást. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352596 | 2010. október 21. 21:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Na végre egy Santa Maria ami nem lapos, hanem kerek tattal épül.Ahogy korábban már mondtam a lapos tatvégződés az 1510-ös években jelenik meg.Sajnos szinte az összes tervrajz hamisan mutatja, ahogy a Ninát és a Pintát is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352591 | 2010. október 21. 20:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv!A képek ne tévesszenek meg senkit sem,direkt amortizáltam a külsőt,hisz majd a tapéta "ápol és eltakar"Így viszont szép sima lett a felület a csiszolásoktól.Még mielőtt belekezdenék a tapétázásba,még hátra van a gerinc és a dörzsfák felhelyezése, amit szerencsére elő segít a rajz megmaradt felületei.No azért a shipyard kicsit pontatlan volt a fenék fele,ott sokat kellet levágni a csíkokból,de nem volt vészes a pontatlanság a testből is adódhat..Eddig még pozitív élményt nyújt az építés,mint mondottam ahhoz képest,hogy csak egy "vacak papír hajó",elég jól passzol minden alkatrész.A rajz sem rossz mármint az építési leirás, bár kicsit túlzsúfolt a sok szám,ezért mint az általános iskolában ,színes ceruzákkal színezem a számokat:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352589 | 2010. október 21. 20:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon pofás lesz.Hát minden elismerésem,nekem nem lenne türelmem a furnér hajtogatáshoz...mennyire stabil a szerkezet? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352588 | 2010. október 21. 07:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 352587 | 2010. október 20. 20:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ugyan arra a dologra több féle megoldás is van. Persze így is tökéletes a megoldás. A végeredmény számít! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352586 | 2010. október 20. 20:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Jozsi! Na végre egy kis élet. Látom míg szabin voltam csak dasboat épített és szólt a topikhoz :-) (tisztelet a kivételnek :-)) Nem vettem észre hogy megdagadna a furnér vastagsága bár szerintem csak szemmel nem látom olyan minimális a különbség. Na elmesélem hogy csinálom részletesebben is. Van a furnérlap amit beáztatok nagyon híg Palma fa expresz ragasztós löttybe. Nem is áztatom inkább ecsettel vastagon hordom fel rá a cuccot. Ezt jól beszívja, majd a másik felén is elvégzem a műveletet. Nehezék alatt (mivel kunkorodik) egyenesre szárítom némi langyos levegővel. Áttetszőre szárad a ragasztóréteg rajta-benne, észre sem lehet venni. Másnap-harmadnap leveszem a nehezéket és átcsiszolom a felületét. Majd mikor kell sniccerrel vágok belőle csíkokat. Most 2 mm széleseket, hogy csipesszel meg tudjam még fogni. Ezeket a csíkokat már nem áztatom inkább a két ujjam közt levő vízcseppeken próbálom nedvesíteni. Mivel már előtte átjárta egy ragasztós réteg, nem szívja már úgy a vizet. De mivel vékony, ezért ujjal-körömmel :-) csodásan hajlítható ,óvatosan meg lehet törni a rostjait a furnérnak. Csak hát a pici méret és a bonyolult forma miatt sokat kell hajlítani kis helyen, néha két csipesszel fogok és a köztuk levő szabad részen hajlítok. Ha kész az alakzat pillanatragasztóval ragasztom fel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 352585 | 2010. október 20. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hali! Ha PALMATEX-el ragasztod akkor nem dagad meg a víztől. Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352583 | 2010. október 20. 17:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Helló das! Hát igen ,amíg csak lehet fát használok. Egész jól hajlik ám a 0.6 mm vastagságú bükk furnér ha megszívta magát vízzel:-) Egy 20 x 30 cm.-es furnér darabkát pár héttel ezelőtt alaposan átitattam hígitott faragasztóval, ebből vágok 2 mm széles csíkokat, nedvesítem, ívesre hajlítgatom majd felragasztom. Száradás után a 2 mm szélességet lecsiszolom 1-1.5mm-re. Festés meg ennél több nem lesz:-) A dörzsfák már feketére lettek festve... és ennyi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352582 | 2010. október 20. 16:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Közben kis haladás:glettelve majd csiszolva a test,most majd az oldal falakat vágom a testhez.Aztán,ha felkerül,lehet már végre tapéta palánkozni:-) Keresek a hajómhoz személyzetet, persze csak 1/96-ban:-)ha valaki tudja,hogy hol lehetne rendelni figurákat ebben a méretarányban megköszönném... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352581 | 2010. október 20. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv!Látom megpróbálsz mindent fából csinálni:-)Gondolom a furnér nehezen akart "idomulni"?Egy negatívumom van ,de remélem nem húzol át a gerinc alatt:Festést hiányolom:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352580 | 2010. október 20. 07:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352578 | 2010. október 19. 07:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Letelt az egy hét szabadság :-( Ismét jelentkezem a hajómmal. Megpróbáltam a felső fedélzeti kis ágyúk kötélzetét megcsinálni, de a végeredmény nagyon csúnya lett. Úgyhogy azt hagytam. Inkább nekiláttam a horgonydarunak amit 5 furnércsík egymás mellé ragasztásával készítettem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 352577 | 2010. október 17. 21:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Van vizes lakkban parketta lakk is... A lépcsőmön vígan elvan pár éve. A pill ragacs gőzével vigyázz, ciános. Helyben nincs vágólap? Akár kézimunka boltokban is érdemes körülnézni.Varrógép alá is használják. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352575 | 2010. október 17. 21:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hali!Valószínű,hogy igazad lehet,de nem akarok büdösíteni lakkal itthon,meg csak akril lakkom van(épp emiatt) az meg szerintem nem fog annyira keményíteni(vizes alapú),persze szaga az nem lenne neki ,a pillanat ragasztót lehet venni 12db-osat 300ft.-ért, ha meg nem kell annyi 39-forintól is van már és ide nem kell 500.-ft-os minőség a szaga meg hamar elillan,igaz kicsit könnyezem tőle...Azért köszönöm a segítségedet... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 352574 | 2010. október 17. 20:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Dasboat! Lakkal próbáltál keményíteni? Lehet olcsóbb lenne mint a pill ragacs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352573 | 2010. október 17. 20:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
na azért ez sem rosszwww.modelships.de/Museums_and_replicas/Batavia/Photos_Batavia.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352572 | 2010. október 17. 19:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
ezeknek a képeknek sokan örülni fognak :-))) www.modelships.de/Museums_and_replicas/Frigate_HMS_Rose/Photos_HMS_Rose_replica.htm persze ha csak nem ismerik... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352571 | 2010. október 13. 23:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv!Elkezdtem a test felépítését.Még gyakorolnom kell a papírral:-)sok a hupli,bár még lesz egy rétek váz szerkezet, utána meg a tapéta szóval eltűnnek majd ezek,nem beszélve arról,hogy a másik oldal még csak most jön,amúgy meglepően pontos a shipyard,egy két rossz számozás meg felcserélt betűk azért előfordulnak az ábrákon és az alkatrészeken,"résen kell lenni"különben félrevezetik a megtévedt jószágot",de az Amatit annak idején jobban szidtam:-)ÓÓÓ Tervezőm... Fa ragasztóval ragasztom a héjazatot,majd átkenem pillanat ragaccsal,hogy jobban kössön és csiszolni lehessen,mivel a faragacsos papír,túl rugalmas marad és így elkopik a papír ,meg "szőrösödik".A pillanatragacs teljesen megköti a papír csíkokat, így ezt már próbaképp gletteltem is vizes fakittel,de csak úgy tessék-lássék módjára,(nem puhul meg a papír hisz már a ragasztó "kinyírta" így "fa"tulajdonságú lett)Tudom,hogy a neoflex a favorit,de a kezem nem bírja,kesztyűbe meg nem szeretek dolgozni.Az orr részen még nincs fel ragasztva az orr fedélzet egy darabja,csak beraktam,hogy meglegyen a forma,míg az oldalfalak megszáradnak...a belső palánkozás is még hátra van...folyt köv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 352570 | 2010. október 12. 23:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözletem, hajósok! Talán elmondható, hogy nem töltöttem hiábavalóan ezévi nyári szabadságomat... Mit gondoltok? Pék Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352569 | 2010. október 11. 23:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Egy hasznos link.Nagyon sok videóval,amolyan step-by-step... www.shipmodeling.ca/ Ha ismeritek bocsi... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352567 | 2010. október 9. 13:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Trucker!Jó lesz szerintem,még annak idején én feszegettem,hogy a szegélykötelet elég ragasztani meg,hogy imitálni a varrásokat a csíkoknál.A profik biztos haragszanak most érte.Nekem tetszik 1:50-alatt szerintem megengedhető ennyi "csalás"1:100akárhányba meg már alig látszana,ezért jó a ceruzás módszer erre.A visszahajtásokat én úgy oldottam meg,hogy csíkokat vágtam és fa ragasztóval ragasztottam.A szegélykötelet is faragaccsal ragasztottam és semmi baja... Közben kis haladás:Kolombusz úr nagyon trehány mostanság ,be sem ágyaz maga után:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Trucker39 | Adatlap | 352563 | 2010. október 9. 12:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Közben elkészült az elővitorla hiányzó szereléke és a nap is szépen kisütött. Gondoltam néhány képet készítek természetes fényben, a már elkészült vitorlákról. Itt ami nézendő lenne, a színe, valamint az anyag vastagsága. Remélem, jó lesz, mert nem csinálok újat. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Trucker39 | Adatlap | 352549 | 2010. október 8. 08:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez a beszéd. Én meg vitorlákat "varrogatok". Elkészíteni is elég hosszadalmas. Nem is gondoltam volna, hogy ennyi munka van egyetlen vitorlával is. Kötél szegély, fogásoló kötelek, vászon csíkok a megvastagitáshoz, fülek a különböző kötelekhez. A vitorla nélküli fotók miatt most megszenvedek. A helyére szerelt vitorlarúdra kell nagyon óvatosan rákötözgetni a vitorlát. A vakvitorlát (a nagyobbikat) kb 3 órán keresztül kötözgettem. Persze állva. Még jó hogy csak 11 db lesz összesen rajta. Majd lesznek fotók is. Úgy tervezem, az előderék vitorla elkészítését lefotózom lépésről lépésre. Hátha ötletet kap tőle valaki a papíros fórumon. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352548 | 2010. október 8. 07:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Már megint filozofáltok ahelyett, hogy a kezetek járna:-) Én meg csak itt építgetek... Csináltam egy ilyen kötéltárcsás izét. Belepróbáltam pár kötélfogószeget cirokseprűszálból a nagyobbra fúrt kötélbak lukakba. Meg kicseréltem egyik oldalon az ágytartály sárgaréz drótjait vasra. Itt majdnem sikerült balesetet szenvednie a hajómnak mert túl erősen tartotta a rezet a pillanatragasztó. Ahol pedig nem kellett volna ott viszont engedett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 352544 | 2010. október 7. 22:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
De, az alkotások között nagy különbségek vannak. Én a VASA-t meg sem említettem, csak azt akartam kifejezni, hogy építse meg ezt a hajót örömmel. Olvasd el a dobozbontásáról szóló hozzászólását. A lelkesedését kapásból letörtétek. Miért? Utána néz a dolgoknak és látni fogja majd, hogy nem teljesen az aminek gondolja. Miért lenne az bárkinek is probléma, ha ezt Ő úgy építi meg, hogy ez a VASA. Én is látom, hogy nagyon nem hasonlít rá. A továbbiakban ebben a témában nem szólok hozzá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352543 | 2010. október 7. 22:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Kedves Józsi, Te nem arról beszélsz, amiről mi.A Foka nevezze azt a hajót galleonak, gályának, bárkának, bárminek, csak Vasának ne, mert az nem a Vasa.Ha valaminek a mását építjük, akkor az a minimum követelmény, hogy azért hasonlítson rá. A makettépítés az bizony olyan, hogy van aki bármit meg tud építeni és tökéletesre, és van aki csak vacakot. A kettő között aztán van a tarka sokaság. Ne tegyünk úgy, mintha nem látnánk az egyes alkotások közötti különbséget. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |