<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
fizimokus | Adatlap | 352780 | 2010. november 26. 16:37 | ||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352775 | 2010. november 26. 09:27 | ||||||||||||||||||||||||||||
Gyorsan akadtak megint kritikusaim,akik azt hiszem kevéssé mélyedtek el a témába. Részükre annyit, hogy megnéztem Mondfeld és Brian Lavery könyvét is, de azokban még annyit sem találtam, mint Marjainál. Egyébként nem értem ezt a Marjai útállatot. Xavier könyve néhány hajó replikát ismertet, ennyi az egész, nem olyan mérvadó mint egyesek hiszik.Persze addig könnyű volt ezekre hivatkozni, míg másoknak nem voltak meg ezek a könyvek, de ideje lenne már stílust váltani. Visszatérve a lényegre, Én azt csinálnám,hogy az egyik oldalról levenném a kötelet, mert egyszerre két horgonyt úgyse emeltek, így az egyik oldalon simán alkalmazhatók voltak a feszítő rudak.A másik oldalon is csak 2-3 tekerést hagynék meg, mert ez már biztosította a szükséges súrlódást. Kérdés az is, hogy forgatás közben a fent lévő horgony szabad kötelét egyébként is minek tekerték volna ide oda? Hangsúlyozom újra, ha a horgonyokat a helyükre emelték, a csörlőn nem hagyták rajta a kötelet, mert azt menet közben más célra, súlyos tárgyak ( vitorlarudak, csónak, stb )emelésére is használták. Lehorgonyozva sem a csörlő tartotta a kötelet, mert a csörlőnek a ki és berakodásnál is hasznát vették. Én így csinálnám, ehhez semmilyen lényegi átalakítás nem szükséges. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Trucker39 | Adatlap | 352774 | 2010. november 26. 08:48 | ||||||||||||||||||||||||||||
Elnézést, hogy beleszólok a szakmai vitába, de ha már így felvetődött, feltudnátok sorolni, milyen könyveket, műveket érdemes megnézni, olvasgatni azoknak, akik hajómakettezésre adják a fejüket? Tudom, hogy szegény ország vagyunk, még tengerünk se nincs. Hadi- vagy kereskedelmi flottáról nem is beszélve. Mégis, mit olvasson (olvasson, minő nagy szavakat használok, mikor csak magyarul tudok) a halandó makett építő, ha szeretné a makettjét a lehetőségekhez mérten élethűvé alakítani? Most persze nem magamról beszélek (egyetlen, félig kész hajómakettel "dicsekedhetem"), hanem azokról a kollégákról, akik szeretnének esetleg ebben a témában mélyebben is bele merülni. Tudom, nagyon fontos az egyéni kutató munka, de ha a szakértőink összefoglalnák milyen műveket kellene beszerezni, az bizonyára nagy segítség lenne mindenkinek. Arról nem is beszélve, míg megvitatnátok milyen művek is kerüljenek bele az ajánlottak közé, addig is élne a fórum. Mert ahogy látom, mindenki ide van "feszülve", csak épp a két építő kollégánkon kívül más csak akkor ír, ha "kritikára" van szükség. Most meg ne sértődjék senki, de olvassatok csak nyugodtan vissza. | |||||||||||||||||||||||||||||||
fizimokus | Adatlap | 352773 | 2010. november 26. 03:33 | ||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Dasboat, szerintem is jó, ahogy csináltad,ha jól csalódom, Xavier Pastor könyvében így van, de ezt már Johnie is mondta. Attól újabbat és sem tudok, bár mondjuk nem vagyok Columbus-hajók szakértő, sem különösebb érdeklődő. De ennek ellenére a Xavier Pastor könyvet szeretem referenciának elfogadni, mert szép összefoglaló munka. Ahogy láttam, ott pont úgy van, ahogy csináltad.A horgonyköteled talán kicsit vastag, de nem tudom igazán, csak azt, hogy simán direktben fel lehetett azt tekerni, logikusan, úgy, ahogy csináltad. Későbbi korokban, olyan 250 évvel később persze változott a helyzet. Hogy ezekből a vízszintes csörlőkből mi, mikor és hogyan fejlődött ki, ahhoz elég a kisebb 17-19 szd.-i vitorlások irodalmát nézegetni. A lyukak a dobon számos helyen megtalálhatóak, van, hogy csak kívül (legkorábbi verzió), aztán meg később belül és kívül, végól csak belül vannak. A hajómester által közölt képek egy része (a csörlőtípusok) Marjai Imre: Hajómodellezés című könyvéből valók, és az ő véleményét tükrözik. Azért el lehetne olvasni ehhez Mondfeld-et és Landström-öt is, hogy alakuljon a kép, mint azt már sokszor előhoztuk, Marjai művei jók, de sok bennük a hiba és a tudománytalanság. Ahol nem volt információ, a szerző kitoldotta. Ma ezt a művet és társait jelentőségük ellenére is avíttnak mondanánk, most, hogy idegen nyelveken akármilyen információ, ami létezik, előrhető, érdemes ennél tovább menni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Flamenco | Adatlap | 352772 | 2010. november 26. 02:37 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ahoi Jungens! Nekem ehhez a vitához csak egyetlen szerény kérdésem lenne. Ha a 14-15.szd-i hajoknál a vizszintes csörlöre ( Bratspill ) nem "belülre" tekerték fel a horgonykötelet, akkor hova? Mert a bakokon kivül már nemigen volt hely. S talán nem kellene összekeverni a vizszintes csörlöket (Bratspill) a fügöleges tengelyü csörlövel (Gangspill), mert a vizszintes tengelyü csörlöknél soha nem használtak Kabelaar-t, azaz horgonykötélemelö segédkötelet. S a Sánta Maris meg hasonlo ladikok Focknál találhato vizszintes csörlöit majdcsak mindig a horgonykötelekhez használták! S a SM horgonykötele nem lehetett vastagabb 4-5 cm-nél, tehát fel lehetett tekerni a csörlöre. Ettöl függetlenül persze lehettek lyukak belül is a hajtorudaknak, mert a kötél "menetei" nem kellett hogy szorosan egymás mellett feküdjenek. Megnyugtatlak Dasboat hogy nem sok baj van csörlöddel, nyugodtan ugy maradhat. S ti - Johnie és Dasboat - s ti mások is, akik hajomodellezni akarnak: tessék mindig kételkedni! Kezditek észrevenni, hogy a net informáciogyüjtésre van. Hogy ki hogyan hasznalja s értékeli ezeket az informáciokat az egy más kérdés. Nekem sem kell mindent elhinni! Csak ki kell(ene) probálni amit ajánlok. A Sánta Maris és a kortártsai nekem nem igazán az eseteim, de amit te Dasboat utoljára irtál abban sok igazság van. "Én úgy gondolom azt sem tudhatjuk,hogyan gondolkodott egy 15.századi ember" Ebben neked teljesen igazad van. De nem akarom továbbragozni. A L´Art pour L´Art viták nem vezetnek semmire. Nem elég különféle adatokat különféle századokbol s nemzetektöl összelapátolni s önkényes összefüggésekbe hozni.Ja, bele kellene éreznünk magunkat egy 15., 16. vagy 17. századi matroz vagy akár fötiszt életébe. De egyet nem szabad figyelmen kivül hagyni - azok a régiek sem voltak feltétlenül hülyék! A maguk behatárolt kevés technologiai tudásukbol kellett a lehetö legjobbat kihozniuk. De ez egy hosszu történet. | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352771 | 2010. november 25. 23:57 | ||||||||||||||||||||||||||||
Üdv!Értem,akkor legközelebb jobban figyelek..de mint mondtam szétbarmolni azért nem fogom,most e-miatt.Bár azért mérget ne vegyél arra,hogy nem volt csörlő,mert nem tudjuk arról a századról, csak a katalán nao van mint dísz modell,de az biztos nem 1492-ben épült.A Santa Maria meg már hibrid, Nao+karakk keveréke,de azt sem lehet tudni.Pontos rajz részletesen nincs a csörlő fejlődéséről,én nem tudok arról,hogy valaki könyvet írt a 15.századi hajókról és csörlőikről, vagy egyéb felszerelésükről.Arról nem beszélve,hogy az első tervrajzokat ha jól tudom a 16.század vége fele kezdték használni, addig meg apáról fiúra szállt a tudomány.Tehát a 15.századi hajókról csak a festő vagy rézmetszet adhat információt,minden más a modern ember szüleménye.Én úgy gondolom azt sem tudhatjuk,hogyan gondolkodott egy 15.századi ember,amit mi így látunk, most több mint 500év után akkor az lehet másképp volt.A 15.század egy nagy sötét folt a hajózásban,mert rendkívül kevés információ áll rendelkezésre,szerintem ebben egyet értünk.Szóval szerintem ahhoz,hogy tudjuk mi történt 1400-tól 1500-ig a csörlő fejlődésében egy időgépre lesz szükségünk:-)Vagy mondhatjuk azt is,hogy olyanok ezek a 15.századi hajók ,mostani tervrajzai a doboz kittekben és akármilyen anatomy rajzban, mint a lusci féle rajzok, oda képzeltek valamit, ami lehet fals információ is... | |||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352770 | 2010. november 25. 22:52 | ||||||||||||||||||||||||||||
Hát akkor néhány szó a csörlőkről. A középkori hajókon egészen a 15. szd. végéig nem ismerték a csörlő használatát.A horgonykötelet egy tucat emberrel megmarkoltatva hórukk munkával a horgonnyal együtt felhúzták.A lebocsátott horgony kötelét pedig egy keresztkerendára, vagy egy kötélbakhoz kötözték. Ezt mutatja az a néhány rajz, amit mellékeltem. Nincs rajtuk csörlő. Így megkockáztatom, hogy Kolumbusz hajóin sem volt. A nagyobb hajókon azonban nyilván ekkor már létezett, mert a nyers emberi erő itt kevés volt. Először a csörlő egy 6-8 szögletű, vízszintesen fekvő forgatható gerenda volt, aminek az oldalába lyukakat véstek, ebbe rudakat dugtak és így forgatták. A kötelet ezen 2-3-szor áttekerték és megfeszülése után a súrlódás biztosította a kötél mozgását, de amennyi rátekeredett, annyi le is ment róla. Ennek korszerűbb változata volt, amikor középen már arretáló szerkezettel is ellátták és a két végén, ahova a kötél tekeredett egy mélyedést faragtak. A henger közepére azért nem tekertek kötelet, mert akkor az emelő rudak helyét az lefedte volna.Ez csak olyankor volt lehetséges, ha csekély súlyt emeltek és nem kellett az összes rudat használni.A horgonyemelés nem ez az eset volt. A horgony lebocsátásához nem kellett a csörlő, a kötelet egy erős bakhoz kötötték. Felhúzás után sem hagyták a kötelet a csörlőn, mert azt más munkákra használták hajózás közben. A kötél tehát csörlőn csak emelés közben volt rajta, de akkor is csak az emelést végző segédkötél. A mai hajók egyes csörlői is így működnek, csak azokat gép hajtja meg. | |||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 352769 | 2010. november 25. 21:42 | ||||||||||||||||||||||||||||
Das! Ha megvan a Marjai féle Hajómodellezés ott le is van rajzolva. Ha meg nincs dobj egy mélt. | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352768 | 2010. november 25. 20:08 | ||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352767 | 2010. november 25. 19:53 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szóval találtam pár képet és jó pár variációt,jó lenne ha valaki megmondaná melyik a helyes...Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352758 | 2010. november 24. 07:15 | ||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352755 | 2010. november 23. 13:31 | ||||||||||||||||||||||||||||
Johnie!Kipróbáltam ezt a fa ragasztós+akrilos cuccot, nagyon jó ,úgyhogy én is ezt fogom használni:-) Közben kicsit haladtam az apróságokkal...persze még egy két apróság festetlen, de minden papírból van,na jó az ágyú tengelye fogpiszkáló a kötélfogó szegek meg rézdrót, fa ragasztóval bekenve:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352753 | 2010. november 22. 13:25 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ugyan már nehogy bánd, ebből is látszik, hoy részleteiben is figyeled a projektem. Sokszor makacs vagyok én is, ezt a hajót festetlenül képzeltem el, eddig még nem bántam meg. De sokszor volt ,hogy jobb lett volna hallgatni más javaslatára. Majdnem megkérdeztem, ha már egyszer ez a tatrész ilyen fantáziadúsra sikerült nem-e kellene feldobni két hátrafelé néző csukott ágyúablakkal?, de rájöttem: ez már majdnem a vízvonal alatti rész... | |||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352751 | 2010. november 22. 13:11 | ||||||||||||||||||||||||||||
Azért érdeklődtem ez iránt, mert ezt a kemény diót nekem is fel kell törni, csak nekem egy Unikornis formájában. Kíváncsian várom hát a figurát, meg a beszámolót hozzá. A figurát gondolom ennek a könyvnek az útmutatója szerint készíted. www.farposst.ru/2010/10/04/Modelling_and_Painting_Figures__Osprey_Modelling_Manuals___08_.html | |||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352750 | 2010. november 22. 13:03 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia Johnie! Most már bánkódom, hogy a dolgot nyilvánosságra hoztam. Nyugtasson meg,hogy kevés a szakértő, mások pedig úgyse fogják érteni miről van szó.Aztán meg mindenki követ el hibát, az Én hajóimon is vannak szép számmal, ha ezeket valaki szóvá teszi megértem, mert a szakmai kritika az mindig segítő. Engem mindig csak az értelem nélküli okoskodás bosszant fel. Azt hiszem ez lesz a jó képtávolság, minden részletet szépen megmutat, és az együttes összhatás is kitűnő. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352749 | 2010. november 22. 13:02 | ||||||||||||||||||||||||||||
Bocs ,hogy több száz darabban válaszolok a kérdésedre. A galionfigura kemény dió lesz. Valószínú sütőgyurma lesz drótvázon. De konkrétan még nem tudom mi. Szeretném ha legalább olyan jól sikerülne mint a képen levő utólag készített figura. ( 1/48 HMS Surprise ) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352748 | 2010. november 22. 12:24 | ||||||||||||||||||||||||||||
Bár ha jobban belegondolok, nem feltűnőek a díszek mert messziről (kb. 1 méter) ennyi látszik belőlük: | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352747 | 2010. november 22. 12:18 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia Hajómester! :-) Emlékszel? Még november 5-én írtam dasboatnak: "Az én hajóm fenekének alsó része sajnos nem sikerült megfelelőre. Ordító hibát vétettem rajta építés alatt. Nem mondom meg mit, elég ha én tudom :-) meg az aki már rég felfedezte." Hát most felfedezted... Ha kést szorítanak a nyakamhoz sem tudnám megmondani ,hogy sikerült így a tattükör alsó része. Csak egy magyarázata van: nem nézegettem eléggé a rajzokat építés közben és mentem a magam feje útján mert az eddigi hajóim fara így ért véget. A megszokás. A figyelmetlenség. A sietség. Meg még sorolhatnám, de nincs mentség, ezt elrontottam :-) A még hiányzó díszeket (ablakok alattiak) megpróbálom megcsinálni ugyanezzel az akrilfesték-sűrű faragasztó módszerrel. Jó nagy adagot sikerült kevernem egy zárható tégelyben. Hát a végére jó csicsás lesz a hajó... | |||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352746 | 2010. november 22. 11:49 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia Johnie! Jól csináltad meg a domborműveket. Ilyen kis méretarányban ezeket még a gyári kitteknél is csak imitálják, pedig azok gyártásánál fejlett technika is rendelkezésre áll. Arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy a mitológiai Ajax szobrát hogyan akarod elkészíteni. A képek felrakásához van egy javaslatom. Ne alkalmazz ilyen nagy felbontást. Amikor majd a hajót is megmutatod valakinek, annak se adsz nagyítót a kezébe, hogy pajti ezzel nézegesd. A nagy felbontás zavaró, mert olyan részleteket tár fel, amelyek szabad szemmel nem láthatók. Most vettem csak észre hogy a tattükör alsó része eléggé archaikus lett. A tervrajzon egyáltalán nem ilyen, de ha már így csináltad - mert előfordult azért néha - az nem ilyen volt, hanem lekerekített, ahogy az alábbi rajzon van. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352745 | 2010. november 21. 23:16 | ||||||||||||||||||||||||||||
No, ma délután a tattükör díszítésével folytattam a "matyóhímzést". Vastagon felhordva az általam kutyult massza picit csillog. Na de majd orvosolom. Köszi Tomi a buzdítást, de 1/123-ban ennyi telt tőlem :-) Remélem véget ér nemsokára ez a borongós idő és napsütésben is le tudom fényképezni a díszeket. Neon lámpa fényénél messziről nézve összemosódik az alappal... | |||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 352744 | 2010. november 21. 11:22 | ||||||||||||||||||||||||||||
Johnie! Tudom, hogy nem mész sokra a hozzászólásaimmal, meg lehet, hogy már unod is, de ez megint nagyszerű! Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352743 | 2010. november 20. 23:16 | ||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352742 | 2010. november 19. 23:29 | ||||||||||||||||||||||||||||
Jó estéket! Sikerült a bükk furnéromhoz hasonlító szín majdnem tökéletes kikeverése és besűrítésének receptje. Rayher Decoart matt akrilfestékekből kevertem : 1/3 rész fehér + 1/3 rész kasmír + 1/3 rész Palma Fa Expressz faragasztó. Meg is csináltam vele gyorsan a nyitott oldali díszítéseket. Sebaj Trucker, majd visszatér a kedved és akkor folytatod. Kedv nélkül többet árthatsz , olyankor én is leállok. | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352741 | 2010. november 19. 17:24 | ||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Szépen!Majd utána nézek üvegeseknél... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 352740 | 2010. november 19. 17:22 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia dasboat! Tudod,hol használtam ilyet?Mikor régebben Tiffany-üvegeket/ólomablakokat csináltam,a mai "ál-Tiffanyknál" nem használtunk sűrűn ólom I-profilt,hanem pontosan ilyen öntapadós rézcsíkokat.Megkérdezhetnéd ólomüvegező/üveges alapanyagokat árusító boltban,mi is ott vettük. www.olomuvegezes.hu/szerszamok.php Keri | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352739 | 2010. november 19. 15:26 | ||||||||||||||||||||||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 352736 | 2010. november 17. 20:40 | ||||||||||||||||||||||||||||
Nem veszélyesebb mint a cinlit bang nevű őrület.A festék sokkal durvább mivel főleg BENZOL származékkal dolgozol. Környékezz meg egy kulcsmásoló névtábla gravírózó egységet ott a kiemeléshez használnak úgynevezett feketítő szert. Üdv Zokszo | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352735 | 2010. november 16. 12:23 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ahoj!Köszönöm a segítséget mindenkinek,valószínű,hogy egészségemre való tekintettel, maradok a festésnél.Ez a vegyszerezés nem megoldható egy terasz nélküli panelban... Jó szelet! | |||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 352734 | 2010. november 16. 09:23 | ||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 352733 | 2010. november 16. 09:22 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Urak! Pár vegyi recept fémek kezeléséhez: data.hu/get/3189852/vegyesz.zip A receptek használhatóságáról és beszerezhetőségéről semmi infóm nincs,azok használata közbeni bármilyen kár okozásáért felelősséget nem vállalok. Az anyagok egészségre károsak!Megfelelő védőeszközök nélkül ne használjátok azokat! A linkelt anyag a netről származik. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 352732 | 2010. november 15. 19:27 | ||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! A barnítás olyan mint a festés, csak nincs vastagsága. Ha megkarcolod ugyan úgy kilátszik a fényes réz, mint ha a festéket szedted volna le róla. A kénmáj csak a vörös rézre működik. Én gyógyszertárban szoktam venni, mert ez valami bőrbetegségre fürdő"sóként" működik. ___Sárgarézre ha jól emlékszem rézszulfid nevű lötyit használnak. Na ez egyáltalán nem biztos, mert ilyet még nem használtam.___ Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||||||||||||||||||
fizimokus | Adatlap | 352731 | 2010. november 15. 16:59 | ||||||||||||||||||||||||||||
És van egy előnye: IRGALMATLANUL BÜDÖS :) Dehát ugye a szépségért mindent... :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 352729 | 2010. november 15. 14:55 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Réz barnítására a kénmáj nevű anyag oldatát használták, amit gyógyszertárakban ill. vegyi boltokban lehetett kapni, manapság halvány lila foggalmam sincsen, hol árulják. Üdv: Kalóz | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352727 | 2010. november 15. 12:24 | ||||||||||||||||||||||||||||
Üdv!Arra keresném a választ,hogy a rezet milyen eljárással lehetne sötét színűvé varázsolni,mert gyakori gondom,ha lefestem az apró kampókat és gyűrűket,hogy mikorra az ember beállítgatja ,lekopik a festék a rézről.Ja és lehet-e kapni bolti forgalomban valami "lötyit"amibe bele áztatva elszínezi az "anyagot"...? | |||||||||||||||||||||||||||||||
fizimokus | Adatlap | 352726 | 2010. november 14. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||
Hopp, na látod, emailben pont azt írtam, hogy nekem megvan a Hoeckel rajz, és nem is vettem észre, hogy már itt van. Akkor bocs... | |||||||||||||||||||||||||||||||
fizimokus | Adatlap | 352725 | 2010. november 14. 20:23 | ||||||||||||||||||||||||||||
Az angol galeonokat illetően Flamenco (Szeibel László) a penge, őt érdemes kérdezni... csak egy tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352724 | 2010. november 14. 14:24 | ||||||||||||||||||||||||||||
Üdv!Elküldtem,de sokat nem találtam a hajóról... A rajzokkal, majd jobban vigyázunk!Köszönjük az észrevételt! | |||||||||||||||||||||||||||||||
fizimokus | Adatlap | 352723 | 2010. november 14. 00:58 | ||||||||||||||||||||||||||||
Küldd el, lefordítom: gytoth.risspo@gmail.com | |||||||||||||||||||||||||||||||
fizimokus | Adatlap | 352722 | 2010. november 14. 00:44 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Csak szeretnék szólni, hogy a jogvédett anyagokkal vigyázzatok, mennyire nyilvánosan teszitek közzé. A marha nagyban digitalizált Hinstorff-Verlag rajzok pl. ilyenek. Érdemes inkább csak megírni, hogy "HÉ, nekem megvan XY hajó rajza jó minőségben, ez és ez az emilcímem, akinek kell, jelentkezzen". Természetesen én is így szereztem a rajzaimat, anyagaimat, de ennyire nyilvánosan, publikusan közzétéve veszélyes lehet. Úgy vélem, a Hinstorff esetén sokan már nem fognak jelentkezni, hogy megsértettük a szerzői jogokat, de pl. ANCRE könyv esetén 1-2 éve előfordult ilyesmi egy másik portálon, a könyvben kifejezetten benne volt, hogy semmilyen formában nem tehető közzé még részleteiben sem digitálisan. Az újabb keletű anyagok esetében kérlek, vigyázzatok erre! | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352720 | 2010. november 13. 23:09 | ||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 352719 | 2010. november 13. 16:53 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sajna nekem is csak ezek a rajzok vannak meg. Nem vagyok túl penge az angol galeonokat illetően... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352718 | 2010. november 13. 15:00 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ez a Revenge tisztára egy Golden Hind csak nagyban :-) Ez a kép megvan már? | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352717 | 2010. november 13. 14:51 | ||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Tamás! Köszi,nekem is van,de látható az 1577 és az 1588 közötti különbség,ezért csak korlátozottan tudom használni,de a semminél azért jobb az a legnagyobb bajom,hogy nincs aki leírja vagy lefordítana egy leírást a HMS Revenge-ről:-(mert magyarul szinte semmi nincs róla:-(angolul meg nem tudok olyan jól:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 352715 | 2010. november 13. 09:59 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia, dasboat! 1577-es állapotot ábrázoló terveim vannak, ha érdekel. Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352712 | 2010. november 13. 07:32 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kiscsónak majdnem kész. "Danone" kapitány ki is próbálta. Hogy miért Danone? Majd egyszer elmesélem, a lényeg az ,hogy köze van a yoghurthoz a papíremberkének. Próbáltam díszeket is "festeni" sárga akrilfestékkel összekevert faragasztóval. Nem rossz, csak ki kell még kísérleteznem valami fához hasonló színt. Míg folyékony a faragasztó addig a sárga színnel jól összekeveredik. De száradás alatt kiül a tetejére, a végére teljesen citromsárga lett. Plusz készült egy kormánylapát is. | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352711 | 2010. november 12. 20:42 | ||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352709 | 2010. november 12. 20:09 | ||||||||||||||||||||||||||||
Johnie!Azt tudom tanácsolni,hogy ne igyál több rumos teát,mert jóból is megárt a sok!:-)) találtam egy nagyon kedvemre való képet:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352708 | 2010. november 12. 19:48 | ||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm Jozsi, köszi das, de még nincs teljesen készen. Vékony dörzsfa, kormánylapát, evezők és tartói még rákerül..." Ha kerül!..." :-) De nótás kedvemben vagyok ma:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352707 | 2010. november 12. 19:41 | ||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Minden hajósnak!A HMS Revenge-ről(1588-as állapot) keresek valami anyagot,esetleg tervrajz,könyv vagy hasonlót,tudnátok ebben segíteni?Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352706 | 2010. november 12. 19:39 | ||||||||||||||||||||||||||||
Johnie!Ügyesen összehoztad a kis csónakot!Gratula! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Megpróbálok néhány általános, illetve speciális könyvet ajánlani Trucker kérésére, amik hasznukra lehetnek: hajomakett.hu/content/view/682/50/lang,hu/
Az angol nyelvűeket is összeszedem nemsokára.