<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
fizimokus | Adatlap | 353052 | 2011. január 11. 17:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ilyen nekem is van. Ez a google images kezdőoldala... Előzmény: (353048) Zsolti1537 2011. január 2. 18:16 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353050 | 2011. január 7. 23:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zsolti1537 | Adatlap | 353049 | 2011. január 2. 18:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zsolti1537 | Adatlap | 353048 | 2011. január 2. 18:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Van nekem egy ilyen: www.google.hu/imgres el nem készülő makettem. Hiányos is, néhol sajnos csúnyán ragasztott. Akit mégis érdekelne íz írjon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 353047 | 2011. január 2. 10:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Trucker! Nemrég futottam át a hajód elkészültéről készült milliónyi fotót, olyan részletességgel még nem, hogy elmondhassam a kifogásaimat is, de így, összességében te is hasonló kategóriába tartozol számomra, mint Johnie: nagyon jókezű haladó, akinek jó érzés ránézni a munkáira, mert bár biztos vannak kritizálható részletek, az összkép mégis igen-igen gusztusos. Ennél jobban nem lehet kedvet csinálni másoknak a makettezéshez, pláne ehhez a két, sokkal munkaigényesebb területhez, a saját építéshez és a papírmakettezéshez, mint az efféle, jól sikerült alkotásokkal! Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353046 | 2011. január 1. 01:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úgyszintén mindenkinek békés ,boldog új évet kívánok! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 353045 | 2011. január 1. 00:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezúton kivánok mindenkinek Boldog, Békés Új Évet a TIT HMHE csapata nevében. Bicskei János | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353039 | 2010. december 30. 07:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 353037 | 2010. december 29. 19:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali! A hibiszkuszt locsoljátok meg, teljesen el van kókadva. Üdv.:Jozsi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353036 | 2010. december 29. 12:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353035 | 2010. december 28. 23:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Trucker! Említetted még régebben, hogy nem szeretsz véleményt mondani előre egy készülő projektről, hanem majd akkor amikor már teljes az összkép. Hasonlóan gondolkodom én is. Szép nagy hajót építettél első nekifutásra. Őszintén mondom én nem mertem volna belevágni egyből egy ekkora munkába. Dolgoztam már papírral, (nem ekkora méretekben) de tudom mennyire nem teherviselő anyag és mennyire sérülékeny. Ami engem annyira nem fogott a hajódon az az oldalának a festése ( picit foltosnak tűnik a képeken). A vitorlákat egész jól összehoztad de mégis nekem úgy tűnik mintha csak ott lógnának. Tudom ,elég nagy és súlyos darabokról van szó. A fedélzet padlójáról és a többi elemről valamiért hiányolom a koszolást, de nem tudom megmagyarázni hogy ez miért tűnik fel nekem mikor az én épülő hajóm is teljesen steril lesz majd a végén. Összességében szerintem nagyot alkottál így első nekifutásra, szép a test formája, arányaiban a hajó ott van, lehetőségeidhez képest precízen próbáltál leutánozni és megjeleníteni minden alkatrészt és a kötélzetet. Az összkép nagyon jó. Komolyan örülnék ha folytatnád egyszer egy másik hajóval. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trucker39 | Adatlap | 353034 | 2010. december 27. 20:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trucker39 | Adatlap | 353033 | 2010. december 27. 18:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szépen alakul "odafönt" a helyzet. Megint haladtam egy keveset magam is. Képek és leírás a szokott helyen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353032 | 2010. december 26. 23:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trucker39 | Adatlap | 353030 | 2010. december 26. 10:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Látom, a munka nem áll meg még ilyenkor sem. Kicsit magam is haladtam. A képek a szokott helyen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353029 | 2010. december 26. 09:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fizimokus | Adatlap | 353028 | 2010. december 25. 22:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Áldott, békés Karácsonyt és Boldog Új Évet kívánok mindnyájatoknak! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 353027 | 2010. december 24. 19:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajósok! Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Újévet Kívánok Nektek! Tanárúr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353026 | 2010. december 24. 19:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Minden kedves topikbeli építőkollegának nagyon boldog ünnepeket kívánok! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 353024 | 2010. december 22. 15:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
na ez a nem semmi...www.victorysculpture.com/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 353021 | 2010. december 21. 23:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A doris féle technológia a faragványok készítésére,már csak egy jó szlovák tolmács kellene:-) www.papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ronin | Adatlap | 353020 | 2010. december 21. 19:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Annak idején egy halászkutternél mi megoldottuk, hogy a meglévő oldalnézetet, és felülnézetet alapján kiszerkesztettük a bordarajzokat, úgy hogy egy másik nagyjából hasonló hajó bordarajzait torzítottuk hozzá. Minket is meglepett, de csak egy borda nem passzolt.:) Ehhez képest neked egyszerűbb a dogod, ahogy nézem, a rajzon vannak vízszintes, és hosszanti metszetvonalak is. Ezek egy olyan rácsot alkotnak, ami alapján már meg lehet szerkeszteni a bordákat. Használd, mondjuk, minden második függőleges vonalat bordaként. Mintha koordinátás rendszert szerkesztenél. Üdv: Ronin | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 353019 | 2010. december 21. 14:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lucky ! Szerintem a sörét is jó,bár nem tudom az mennyire egyenletes.Mindenesetre jó ötlet. De azok nagyobbak 2mm-nél. Mindenesetre ha a hajó méretaránya azt kívánja meg akkor simán felhasználható.Egyébként a jó ég tudja hány fajta méret van. Nekem készleten elég sok fajta gyűlt össze az évek alatt,nyitott szemmel járok,miből mit lehet kihozni. Üdv Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 353018 | 2010. december 21. 14:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Ronin Bordarajznak kellett lennie ,de én csak ezt a két rajzot tudtam megszerezni ami a fényképen látszik. Eredeti tervrajzokról másoltam le. Még nincsen veszve semmi ugyanis Szamuráj /tanár úr / adott egy telefonszámot ahol esetleg tudnak segíteni borda ügyben. Ha nem sikerül akkor ebből kell rajzolni bordákat biztos van rá megoldás,hiszen a meglévő vonalrajz nagyon részletes.Majd hajómesternél utánajárok.Vagy valami profi tervezőt keresek,mint Pl. aki a Phoenix gálya tervrajzait rajzolta.Ez az a projekt ami kútba esett itt Keszthelyen.A tervrajzok azért megvannak. Üdv Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 353017 | 2010. december 21. 13:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zokszó! Sörét? Vadász ismeretsége előny. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ronin | Adatlap | 353016 | 2010. december 21. 12:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocsi, a kép egy másik kérdéshez kellett volna, de közben már nem aktuális...:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ronin | Adatlap | 353015 | 2010. december 21. 12:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Zoli! Jól értem hogy egy ,,eredeti" hajó tervrajzán nem szerepel bordarajz? Ez akkor a csak modelleknél jellemző? Egy ideje én is szemezgetek ilyen balatoni túravitorlás építésével... Üdv:Ronin | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 353010 | 2010. december 20. 21:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali! Üsd be a gugliba, hogy csapágygolyó. Rengeteg forgalmazó van, de félő, hogy csak több ezressével csomagolva kapható. Egyszer akartam venni néhány tized milliméter átmérőjű csapágygolyókat, de csak 10000/ csomag kiszerelésben volt, de változnak az idők... Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353006 | 2010. december 20. 16:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Zoli de az areométer választékot már az üzem laborjában ahol dolgozom végignéztem melyiket törhetném el de 3mm.-nél kisebb átmérőjűt nem találtam sajnos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 353005 | 2010. december 20. 16:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie Én az ágyúgolyó kérdést úgy oldottam meg hogy lecsaptam minden fellelhető fajsúlymérőre/Mustfokoló,szeszfokmérő stb./ Ezekben többnyire ólom golyók vannak többféle méretben.Borászok ismeretsége előny,így lehet törötteket is szerezni. Előnye hogy még festeni sem kell ugyanis az ólom sötét szürke színe megfelelő. Most nem vagyok műhely közelben de birizgálja a fantáziámat hogy mi a legkisebb méret ami ezekben az eszközökben van.Ugyanis neked extrém aprók kellenek. A számtan az számtan ,azt nem ellenőriztem hogy jól számoltál-e. Üdv Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353004 | 2010. december 20. 14:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Volna még egy kérdésem. Szeretnék egy pár ágyúgolyót megjeleníteni a legfelső fedélzeten a 4 fontos ágyuk közelségében. A Marjai könyvben találtam is egy táblázatot az ágyugolyók méretezéséről. Megerősítéseteket kérném jól számoltam-e ki a méretezést az én hajómhoz ami 1/123-as meretarányú: A 4 fontos ágyúgolyó átmérője 3.053 angol hüvelyk 1 angol hüvelyk = 25.4mm. tehát egy 4 fontos ágyúgolyó átmérője = 77.54mm. volt 1/123 as méretarányban a 4 fontos ágyúgolyó átmérője 0.6304 mm lenne De honnan is szerezzek ilyen pici méretű golyócskákat? Ismét az ioncserélő gyanta felé fordultam segítségért ezek közül a legnagyobbak átmérője 0.5 mm. Jó lesz? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 353002 | 2010. december 20. 07:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352989 | 2010. december 19. 07:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352987 | 2010. december 18. 22:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Imi!Ezeket találtam a hajódról...remélem tudod használni őket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352985 | 2010. december 18. 20:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352982 | 2010. december 18. 15:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trucker39 | Adatlap | 352979 | 2010. december 17. 17:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Némi haladás Bellona építés ügyében. Képek, szöveg a szokott helyen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 352978 | 2010. december 16. 21:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tanár úr Köszönöm a segítségedet,a telefonszám feltétlenül kell sokat segítene. Egyébként néhány balatoni hajót mindenképpen szeretnék elkészíteni,tehát más hajóról is érdekelnek rajzok egyebek. Egyébként Galyatetőként fogom megépíteni ha minden igaz. Egy érdekesség ..tátva maradt a szám amikor diafilmen megláttam ezeknek a hajóknak az építését és egyebeket,nem gondoltam volna hogy dián szerepelhet ilyen téma.Én megmaradtam a mesefilmeknél. Sajnos a címére nem emlékszem ,valami ezüstflotta vagy mifene volt . Üdv Zokszo A tel. számot a zokszo@freemail.hu- ra küldheted | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352977 | 2010. december 16. 21:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Zoltán! Ma megszereztem a Balatonfüredi Hajógyár történetéről szóló könyvet, ebben nem szerepel kép a vitorlásról, azonban ma beszéltem egy bácsival telefonon, aki a nagyapámmal együtt dolgozott és ő ajánlott egy embert Füreden, akit meg fogok keresni, mert nála talán vannak bordarajzok. Galyatetőként ismerte a vitorlás közösség ezt a hajót. Ha gondolod, megadom ennek az úrnak a telefonszámát, Angyal Imrének hívják. Sok rajzot a Veszprém Megyei Levéltárnak adott. Nagyapám papírjai között a régi füredi Yacht kikötő műhelyeiről találtam képeket, valamint a Tünde motoros készítéséről. Üdv: Tanárúr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 352976 | 2010. december 16. 20:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tanárúr Mellékelek néhány fényképet az eredeti tervrajzról ,legalább is annak fénymásolatáról. Nagyon részletes használható anyag,s mivel Keszthelytől nincs messze tudom tanulmányozni közelebbről is. Fotók s egyebek. Mindössze a bordarajzot kell elkészíteni valahogy ebben segítséget elfogadok. Ha valami használhatót találsz annak nagyon örülnék. Üdv Zoltán | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dasboat | Adatlap | 352967 | 2010. december 16. 10:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek!Elkészültek az oldalpárkány macskafejei,hát nem egy nagy szám,de majd a belehúzott cérna sok mindent eltakar, azért a pillanat ragasztós beitatás sokat keményít.Papírból,drótból és gombostűfejből készült,majd ki furkáltam,némelyik kicsit csálé is,készül még pár szarvkötélbak is mert a rajzon kevésnek bizonyul,lassan készen leszek a testtel és jöhetnek az árbocok.:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352965 | 2010. december 16. 08:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia ZOKSZO! Reggel megnéztem a nagyapám iratait, rengeteg van, ez egy egész estés tanulmányozást von maga után, munka után átnézem őket. Pár éve készült egy könyv a Balatonfüredi Hajógyár történetéről, ezt ma délelőtt megérdeklődöm a városi múzeumban (mellette dolgozom). Egyébként a Phoenix-hez hasonló cirkálók nyertek Kékszalagot többször is a Balatonon. Ilyen vitorlás volt a Nemere vagy a Kishamis. Számomra a Pajtás utasszállító tragédiája megkapó, elterveztem, hogy meg fogom építeni ezt a kishajót egyszer. Üdv: Tanárúr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 352962 | 2010. december 15. 20:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj Nagyon örülnék ha sikerülne a projekt . Látom képben vagy a témával kapcsolatban nem is mertem feltételezni hogy valaki ismeri az eredeti nevét a hajónak. Valahogy a balatoni hajók mostohagyerekek nálunk ... nálam is ,de most akarok nekihasalni ennek a témának.A következő kedvenc a Csobánc. Addig is köszönöm. Zokszo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 352961 | 2010. december 15. 20:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia ZOKSZO! Én balatonfüredi vagyok! A Phoenix vitorlás eredetileg Galyatető néven épült 1956-ban a füredi hajógyárban. Több társával együtt Angliába tervezték, de a forradalom miatt az angolok visszamondták a rendelést. Nagyapám (kétszeres olimpiai keret tag-vitorlázás, és 16szoros magyar bajnok), dolgozott a hajógyárban Füreden, maradtak neki dokumentumok, ha érdekel, megnézhetem holnap a félretett papírjai között, hátha rátalálok. Ha nem lesz meg, valamit kitalálunk. Üdv: Tanárúr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 352960 | 2010. december 15. 20:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Látom nehéz emberek a hajósok,magamat is beleértve. De így szép az élet ha zajlik.Szegény Wasa és a Sánta Mária mennyi baj forrása volt az utóbbi időben.Azóta én is sandán nézek a meglévő tervrajzaimra ,pedig egy Santa Maria-t szeretnék a közeljövőben építeni. hajosmester ,és dasboat két remek hajómodellező,remélem elássátok a csatabárdot. MÁS Egy kérdés Hajosmesterhez ,Vagy Fizimokus-hoz remélem kiderül ki tud segíteni. Hamarosan szeretnék építeni egy balatoni vitorlást a Füredi hajó gyár terméke volt és tengerre építették de valami miatt mégis itt maradt a Balatonon. Jelenleg Phoenix néven fut Balatonbogláron található jelenleg. No a lényeg . Megszereztem az eredeti tervrajzokat,de szívfájdalom csak vonalrajz ,oldanézet felülnézet stb. No ehhez kellene nekem bordarajz hogy neki tudjak állni. Az eredeti tervrajz fénymásolatát biztosítom. Nem kívánom ingyen. Üdv Zoltán | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
croc | Adatlap | 352959 | 2010. december 15. 12:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözlet minden hajót építő társnak. :) Ha nem bánjátok szeretném megosztani mindenkivel az ELSŐ saját építésű hajóm ( Ceasar Bireme Romana ) tapasztalatait. Első sorban nagyon sok köszönet Exodus-nak az itt megtalálható tökéletes tervekért. Ezek nélkül nem sok kiindulási alapom lett volna. Sokáig gondolkodtam, hogy neki merjek állni egy teljesen saját készítésű hajónak. Műanyagból préselt előre adott alkatrészekből már készítettem hajót, de valami hiányzott. Nem találtam elég kreatívnak monoton és érdektelen volt a számomra ( elnézést azoktól akik ezt a műfajt kedvelik ) Szóval gondoltam egy nagyot és neki láttam. A hajó teljesen egyszerűnek tűnt ennek ellenére egyik gond jött a másik után amit kizárólag tapasztalat útján lehet csak megoldani, ennek hiányában annak ellenére, hogy nem bonyolult típust választottam sok fejtörést okozott. Végül sikerült a felmerülő gondokat megoldani. Jelenleg a teljes hajótest készen van a festése folyamatban. most arról amiért ezt itt teszem közzé. A munka megkezdése előtt az építésekkel kapcsolatos fórumokat és mindent ami csak egy kis segítséget adhatott elolvastam. Kicsit szomorú lettem tőle, mert azt láttam, hogy sokan sok helyen degradálják leszólják a mások munkáját, és gondolatait. És sajnos az ellenkezőjét is tapasztaltam, voltak akik az egekig magasztalták a saját munkájukat. Az én véleményem egy minimális kis tapasztalattal mögöttem, hogy bárki aki egy ilyen csodát létre tud hozni a maga nemében páratlan ember, és a páratlan emberek egyik fő erénye a szerénység. ( pl: Bishmark csatahajó készítője ). Mindezektől függetlenül nagyon szeretnék ebbe a közösségbe tartozni mert azt hiszem, hogy megtaláltam azt a hobbit amiben minden kreativitásom gondom, bajom, örömöm kiélhetem. Ezúton szeretnék köszönteni mindenkit aki olvassa egy első hajó készítő első hozzászólását | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ltg. | Adatlap | 352957 | 2010. december 15. 10:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
30 éve alig vártam, hogy legyen egy IGRA WASA modellem. Soha sem lett! A cimborámnak lett. Tizen-húszon évesen be is gyakorolta rajta szinte az összes fogást, ami a bordás-palánkos építéshez kell. Valószínüleg annyira nem lehet feljavítani, hogy WASA legyen belőle, de meg lehet rajta tanulni azt, hogy hogyan lehet építeni egy WASA modellt. Ráadásul a cimborámnak is az a kedvenc darabja, annak ellenére, hogy építet már jó néhány szebbet is. Olyan ez, mint az első NŐ az ember életében, Arra legtöbbször jóleső érzéssel szoktunk visszagondolni. (Ez csak egy vélemény, véletlenül sem akarok "békebíróként" szerepelni) üdv; LS | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 352955 | 2010. december 15. 09:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352953 | 2010. december 14. 21:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tisztelt dasboat Úr! Akinek nincs valódi érve, nincs megalapozott értékítélete, az többnyire azt teszi amit Őn. Tegye ezt. Alapvetően ez is csak magánügy. Építse a hajóit és folytassa az önfényezést, ehhez itt rengeteg partnere akad. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hajomester | Adatlap | 352950 | 2010. december 14. 20:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Tamás 78! Tiszteletre méltó az az igyekezete, ahogy békebíróként lépett fel, de engedje meg, hogy kifejtsem a magam álláspontját is. Az Én véleményem szerint a makettezés az teljesen magánügy, mindenki olyan makettet csinál, amilyet akar, olyan minőségben amilyenre képes és önmaga ítéli meg alkotóképességének a termékét olyannak amilyenek akarja. Ez fennáll mindaddig, amíg nem mutatja be azt a nyilvánosságnak azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy véleményt kér róla.A megítélés aztán nem biztos hogy egybe fog esni az elvárásaival. Az igénytelenség sehol sem lehet értékmérő, ha valaki mégis elfogadhatónak gondolja, akkor készüljön fől arra, hogy az ilyen ízlés szerinti ítéletalkotás csak a dilettánsok körében lesz elfogadott. Tisztelt dasboat Uriember, Önnek csak annyit, ne tartsa vissza a véleményét, mondja csak el nyugodtan, de azok szakmai érvek legyenek és ne személyeskedők. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |