/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Anglerr74 353346 2012. február 17. 17:13
Válasz erre
Kedves TAMÁS78!

Köszönöm előre is fáradozásod. e-mail-em: anglerr@freemail.hu
Egyébként én is Tamás, ezért akár TAMÁS74 is lehetnék :-)
TAMÁS78 353345 2012. február 17. 13:42
Válasz erre
Szia, Anglerr!

Nekem van egy pár a másik gépemen, ha tudsz várni esetleg vasárnapig, előbányászom neked.

Tamás
Anglerr74 353344 2012. február 17. 07:33
Válasz erre
Kedves Mindenki!

Használható hansa kogge tervet keresek.

Tud valaki segíteni?
Anglerr74 353343 2012. február 15. 07:43
Válasz erre
Kedves Mindenki!

Használható hansa kogge tervet keresek.

Tud valaki segíteni?
fizimokus 353342 2012. január 4. 23:40
Válasz erre
Van még egy bevlált technika. A ronggyá mosott kisdobos/úttörő ing. Rendkívül becses kincs, a sok mosás szépen elvékonyítja az anyagot. Természetesen a szétmosott, kidobásra ítélt lepedő is nagyon kiváló. A lényeg, hogy ne legyen túl vastag, hiszen valahogy természetes esést kellene létrehozni modell méretben. HIGED teába áztasd. A kivágáshoz, varráshoz, és esetleges festéshez lehet keményíteni úgy, hogy utána a keményítőt kimosod belőle. A textilfesték nem ázik át a keményítésen, viszont nem jön ki a kiáztatásnál, tehát kiváló minták és díszítések festhetőek így.
pcurtis 353341 2011. december 21. 15:41
Válasz erre
Sima lepedővászon egy napig teában áztatva. Vasalás után ceruzával rajzolható, jól varrható, nekem eddig bevált. Könnyű beszerezni.
Trucker39 353340 2011. december 19. 08:57
Válasz erre
Batiszt - gyolcs

finom, igen sűrü fehér vászon, mely szálainak lágysága szilárdsága s egyformasága által tünik ki. Állítólag Baptiste Chambray flandriai vászongyáros után nyerte nevét. Legfinomabb az indiai B., melyet ott bastosnak neveznek s sokan ettől származtatják a B. nevet. A B. mindkét végén aranyszálakkal szokott áttörve lenni; minél több ily szállal bir a kelme, annál finomabb; miután azonban e szálak a B. árát drágítják, az európai kereskedők rendesen ezek nélkül rendelik meg a kelmét. Az európai B.-ot leginkább Franciaországban, Belgiumban, Sziléziábán. Cseh- és Szászországban gyártják; legfinomabb ezek közül a francia B. Ujabb időben gyapotból is készítenek B.-t. A skót B. vagy B. musszelin, bár látszatra finomabb, de távolról sem oly tartós, mint az eredeti B., ára azonban olcsóbb s azért rendkivül elterjedt. Gyártják majdnem mindenütt, ahol a finomabb textilipar meghonosodott.

Forrás: Pallas Nagylexikon
Gyuri 353339 2011. december 18. 19:29
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Segítségre lenne szükségem. Azt szeretném kérdezni, hogy vitorlavászonhoz milyen anyagot használtok, hogy élethűbb legyen, mint a gyári műanyag?
Előre is köszi!
Szép napot
misu 353337 2011. december 10. 13:24
Válasz erre
gondoltam már mindenre,miből meg hogyan,de eszembe nem jutott hogy valaki ilyesmit esztergálna.kösz a segítséget.
TAMÁS78 353335 2011. december 9. 19:16
Válasz erre
TAMÁS78 353334 2011. december 9. 18:30
Válasz erre
Ha hajlandó vagy költeni rá, pl. a GPM-től lehet rendelni különböző esztergált ágyúcsöveket és kartonból (lézerrel elővágva) a hozzájuk tartozó lafettákat. Kifogástalan ágyú állítható össze belőlük görcsölés nélkül.
misu 353333 2011. december 9. 18:18
Válasz erre
Sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy 1/96 os méretarányban hogyan lehetne normálisan kinéző ágyút készíteni,van valami külön módszer vagy ahogy jólesik?
sipi 353332 2011. december 7. 21:12
Válasz erre
Szia.
Az Airfix készletben volt (1:180 Victory)
az utmutató abban segít hogy hogyan csináljam de a rögzitésröl semmit.
A cérnát rátekertem és itt megáll.
Jozsi 353331 2011. december 7. 20:37
Válasz erre
"Szeva" Sipi!
Hát én segítenék, de nem tudom, hogy milyen keretet és hogy kell kötni.
Nincs semmilyen szerelési rajz?
Üdv.: JOzsi
sipi 353330 2011. december 7. 18:11
Válasz erre
Jóestét!
Segítségre lenne szükségem a csarnak kötelek készítésében.A gyártó adott hozzá 1 keretet amin szépen meg lehet csinálni de az a problémám hogy a cérnaszálakat mivel rögzítsem egymáshoz. Tudna ebben segíteni valaki?
Előre is köszönöm.
pistike 353329 2011. november 27. 11:46
Válasz erre
Évekkel ezelőtt a nyakamon ragadt egy hajómakett.
A Heller 1:150 léptékű Amerigo Vespucci készletéről van szó.
Meglehetős igénytelenséggel lett összeállítva és festve. (nem általam.)
A makettet egy második próbálkozás szándékaval nagyjából szétbontottam, aztán úgy maradt. A készlet elvileg hiánytalan. (Ezt nem ellenőriztem.)
A nagy doboz sok helyet foglal a kamrában. :-)

Ha valaki kellő elszántságot érez hozzá, postaköltség ellenében az övé lehet.

Üdvözlettel:
Szabó István
balint_szabo@algyoktv.net
bk109 353328 2011. november 3. 13:40
Válasz erre
Sziasztok !
Ma pakolásztam a régi cuccok között,és rátaláltam egy pár régi " Modellezés" című
folyóiratra,és benne a tervrajzokra.Én már más témában makettezgetek,ezért
ha valakit érdekelnek a következők írjon:
1895-s "Brigg" tervrajza
1780-as "Berbice" Baltimore clipper
1840-s "Trafalgar" Kelet Indiai Társaság hajója
1805-s Victory Angol zászlóshajó
Üdvözlettel Karcsi
bk109@freemail.hu
06302499685
boatman 353327 2011. október 6. 22:15
Válasz erre
Sziasztok!
A hajómakett találkozón többek között, erröl lehetett látni egy szép bemutatót!
forum.modelsworld.ru/topic8073.html
TAMAS78 353326 2011. szeptember 20. 12:09
Válasz erre
Hát ez egy olyan jó keresztkérdés, hogy fogalmam sincs. Én zirci vagyok, és Veszprémben van egy Fa-Centrum nevű üzlet, én mindig ott szereztem be. Azért írom múlt időben, mert a jómúltkor úgy bespájzoltam, hogy rég nem jártam feléjük.

Tamás
MrChef 353325 2011. szeptember 20. 11:57
Válasz erre
Szia Tamás!

Köszönöm a válaszodat! Sokat segítettél.

Már alig várom, hogy kipróbáljam.:-) Amikor leírtam a kérdésemet, már a fejemhez is kaptam, hogy szike és fémvonalzó...:-) ki is ment a fejemből (és gyakorlatomból), mert legalább 10 hónapja szüneteltetem a makettezést, költözés és egyebek miatt.

Még csak annyi, hogy a Pantonból vegyem a balsafát, vagy érdemes megnézni a Zatikot? (www.zatik.hu)

Üdv,

Tamás
TAMAS78 353324 2011. szeptember 20. 11:48
Válasz erre
Szia, Tamás!

Azért merek hozzászólni, mert már elég sokat dolgoztam balzafával, az egyik kedvenc alapanyagom. Én mindig Palma Fa Expressz faragasztót használok hozzá, kiváló a célra, bárhol kapható és elég olcsó, egy 250grammos olyan 7-800 Forint. Ha ívre kell mondjuk hajlítanom a fát (pl. hajó palánkozás), és nincs kedvem sokáig tartani, egy-egy pöttyintésnyi géles pill.ragasztóval rögzítem, az a helyén tartja, míg dolgozik a Palma.

Szikével vagy modellkéssel (sniccerrel) tökéletesen vágható fémvonalzó mellett. A vágás tiszta és éles lesz. Picit gyakorolj előtte, hogy a vágás síkjára merőlegesen tartsd a sniccert.

Ha van kérdésed, szólj!

Tamás
MrChef 353323 2011. szeptember 20. 11:31
Válasz erre
Sziasztok!

Lakásmakettet készítek balsafából, és ebben szeretném segítségeteket kérni.
A fa ragasztására faragasztót vagy például "folyékony szöget" (Pattex) ajánlotok, esetleg mást?
Az ablak és ajtó kivágására mi a legjobb eszköz? (kb. 8cm x 4 cm-es rések) Nyílegyenes lyukakat kell vágni a fába.

Köszi és üdv,

Tamás
moha 353322 2011. szeptember 11. 20:17
Válasz erre
Nem túl nagy a tolongás, úgyhogy még 1x:

TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! 

Kedves hajómakettezők!
3 hét múlva, szeptember 25-én, vasárnap 9.00 és 18.00 óra között, itt a következő Hajómakett találkozó, a szokott helyszínen, Budapesten, Pálvölgyi József műhelyében, a XVI. kerület Új kőbánya utca 11-ben. A hivatalos meghívót letölthetitek innen: hajomakett.hu/images/stories/moha_33/talalka/meghivo3.pdf
Az eddigi találkozókon is sokan voltak, 30-40 fős társaság fordult meg, jó hangulat, hasznos eszmecserék és szép makettek kísérték az eseményt. Idén is lesz sok makett, könyv, bemutatók, sőt, még egy házi készítésű CNC esztergagépet is működésre bírunk, ha minden jól megy. MINDENKIT SZERETETTEL VÁRUNK!
P.S.: Aki jönni szeretne, kérem, dobjon egy e-mailt a gytoth.risspo@gmail.com címre, a várható létszám becslése végett! 
hajómester 353321 2011. szeptember 4. 22:55
Válasz erre
Hansekogge
Hansekogge
Kogge
Kogge

Itt látható a hajó, illetve ami megmaradt belőle, valamint egy modellje.
Volt valahol néhány képem a replikáról is, de sehol nem találom.
ZOKSZO 353320 2011. szeptember 4. 20:13
Válasz erre
Szia Hajómester

Igen a méretarány...ha sikerül abban a méretben építem meg amit izgalmasnak aposztrofáltam. 1/10
Ha nem lennének ennyire jók a rajzok nem izgatna a dolog ilyen mértékben.

De addig még sok víz lefolyik a Dunán.

Üdv Zokszo
Jozsi 353319 2011. szeptember 4. 17:23
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Jó lenne, ha sokan eljönnétek erre az összeröffenésre. Itt lehet látni, nézni, kérdezni, magyarázni és mutatni.
Tisztelettel.: Bechler József
hajómester 353318 2011. szeptember 4. 16:34
Válasz erre
Ismert az eset.A Weser folyó hordaléka betemette, ezért őrződött meg. Az északi hajóépítés kutatása szempontjából régészeti fontossága legalább akkora, mint a gokstadti és az osebergi hajóé.
A hajónak megépítették a replikáját. Ennek kipróbálásával megdőlt az a régi feltételezés, hogy a kogg egy esetlen, lassú, rossz vitorlás volt.
Hátszélben 5-6 csomóval ment, és kitűnően haladt félszél, vagy negyedszél estén is.
Jó tengerállónak bizonyult, nem okozott neki különös nehézséget az Északi tenger viharos időjárása.
Ezekkel a hajókkal több évszázadon keresztül bonyolították Észak Európa tömegárú kereskedelmét,nyilvánvaló, ha erre képes volt, nem lehetett rossz hajó.
De hát a szobatudósok?
A teljes hossza 23,4 m, 1:10-es arány nem lesz túlzott? Ez azt jelenti, hogy a modellje 2,3 m hosszú lenne.
ZOKSZO 353316 2011. szeptember 4. 14:40
Válasz erre
Kép 005
Kép 005
Kép 004
Kép 004
Kép 001
Kép 001
Kép 002
Kép 002
Kép 003
Kép 003

Üdv

Van egy projekt ami egyre jobban birizgálja a fantáziámat.
Nemrégiben hozzájutottam egy kiadványhoz ami a maga idejében arany áron volt kapható ,mostanában beszerezhetetlen ,vagy ha igen akkor jóban vagy a fentiekkel.

A Német Tengerészeti Múzeum kiadványa DIE KOGGE VON BREMEN

Bemutatja a hajó feltárását,teljes dokumentációval együtt ,ami 1962 -ben indult.
Egy igazi kogge került a napvilágra hihetetlenül jó állapotban.
Ez alapján készült 37 nagyalakú tervrajz,rekonstrukciós rajz ami alapján szerintem tényleg egy autentikus pontos makett készíthető e korai hajótípusról.
Itt én az 1/10 hez arányt tartom igazán izgalmasnak de majd meglátjuk ,mi lesz.
Talán valamikor nekiállok addig elejtem fejben az oroszlánt.
Néhány képet teszek fel a kiadványról és egy kicsit álmodozom hogy elkezdem.

Zokszo
hajómester 353315 2011. szeptember 4. 13:39
Válasz erre
Szia!
Igazad van. Ezt a hajót bevonta a történelem patinája. A leírás szerint 1800-ból származik és francia foglyok faragták teljesen fából, még a vitorlázatot is.Bizonyára eladták aztán, hogy nehéz sorsukon javítani tudjanak.
Akik megvették talán tényleg a gyerekeknek adták játéknak.
Mint a múlt egy relikviája valóban ott a helye ahol van.
Na persze aki napjainkban akar makettet építeni, az azért ne erről vegye a példát.
ZOKSZO 353314 2011. szeptember 4. 08:56
Válasz erre
Kép 006
Kép 006

Üdv

Sok érdekes bumfordi hajómakett található a múzeumokban amiket főleg azért emeltek be a múzeum tárgyai közé mivel tényleg egy letűnt kor tárgyai.
Jobbára talán gyermek játékok voltak ,vagy akkori unatkozó mesterek , rabok tengerészek készítették őket nagy szeretettel.
Időszámításunk előttről is szép számmal vannak hajómakettek / játékok ? kegytárgyak ? / és nem csak az egyiptomi hajómakettekre gondolok.
Mindenesetre az addigi esetleges,tetszőleges méretarány,és kivitel nem az a szint amit a mai értelemben használunk a múzeumi minőségre ,az inkább az Admiralty-modellekkel kezdődött. Gondolom ezt célozzák meg a mai modellezők ,több kevesebb sikerrel.
Az egyedileg gyártott , esetleg kevésbé sikerült makett még lehet később értékes ,
ellentétben a sorozatban gyártott elnagyolt giccsparádékkal.

Egy kedvencet rakok fel mivel Magyar vonatkozású , / Washington-i hajózási múzeumban található / igaz nem kimondott vitorlás,de azért árbocai vannak .

Nagyon ütős ... Hajómester ! Szerintem téged vallatni lehetne vele...

Zokszo
hajómester 353313 2011. szeptember 3. 17:41
Válasz erre
F5882-001
F5882-001

Szia Johnie!
Ez a makett is egy múzeumben található, mégpedig a grenwichi National Maritime Museumban.
Na most akkor hol kezdődik a múzeumi minőség?
Elgondolkodtató.
moha 353312 2011. szeptember 3. 11:19
Válasz erre
TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! - TALÁLKOZÓ! 

Kedves hajómakettezők!

3 hét múlva, szeptember 25-én, vasárnap 9.00 és 18.00 óra között, itt a következő Hajómakett találkozó, a szokott helyszínen, Budapesten, Pálvölgyi József műhelyében, a XVI. kerület Új kőbánya utca 11-ben. A hivatalos meghívót letölthetitek innen: hajomakett.hu/images/stories/moha_33/talalka/meghivo3.pdf

Az eddigi találkozókon is sokan voltak, 30-40 fős társaság fordult meg, jó hangulat, hasznos eszmecserék és szép makettek kísérték az eseményt. Idén is lesz sok makett, könyv, bemutatók, sőt, még egy házi készítésű CNC esztergagépet is működésre bírunk, ha minden jól megy. MINDENKIT SZERETETTEL VÁRUNK!

P.S.: Aki jönni szeretne, kérem, dobjon egy e-mailt a gytoth.risspo@gmail.com címre, a várható létszám becslése végett! 
hajómester 353310 2011. szeptember 2. 12:14
Válasz erre
Szia Johnie!
Ha ezt minden idők egyik legpocsékabb hajómakettjének példájaként helyzeted ide, akkor ezt itt el tudom fogadni. Ha viszont azt akarod ezzel szolgálni, hogy egy hajómakett akár ilyen is lehet, akkor szerintem rossz úton jársz.
Borzalmas az egész.
Johnie 353309 2011. szeptember 2. 11:52
Válasz erre
DSC01073
DSC01073
DSC01076
DSC01076

Csak hogy ne álljon a topik. A régi képeslapok közt keresgélve találtam valamit. Körülbelül az 1960-70-es évekbeli kép lehet. A lap hátoldalán a modell fellelhetősége is fel van tüntetve :-)
ZOKSZO 353307 2011. augusztus 26. 08:35
Válasz erre
Kép 060
Kép 060
Kép 061
Kép 061
Kép 062
Kép 062
Kép
Kép
516lHxHQUDL._SL500_AA300_
516lHxHQUDL._SL500_AA300_

Üdv Mindenkinek

A hajó a Cutty Sark ami mostanában sajnos lassan készül ,ugyanis elég sokat dolgozom és így esténként csak egy hideg sörre van energiám . Valamint adatgyűjtésre.
Ez a hajó alapjában véve egy Artesaniás készletből lett volna de a kitek gyalázatos minőségét tekintve jórészt saját kútfőből oldom meg.
Mivel ez egy kompozit hajó így ami fém volt a hajón azt én is fémből / rézlemez / csináltam meg ,úgy mint mellvéd .Kegyetlen macerás meló de ha kellően átszellemül az ember akkor megoldható.
Mivel a könnyebb ellenállás irányába haladok ,ezért minden lehetőséget megragadok hogy elrontott,elkezdett,el sem kezdett kiteket felvásároljak ,a faanyag miatt ami egyedül hasznosítható többnyire ./ A tervrajzok is gyenge pontatlan ábrákat tartalmaznak./
Tehát gyűjtögetek mindent ami hasznosítható .
Itthon készleten rengeteg nemes fát halmoztam fel körtétől,a gyertyánig szinte mindenből van ,itthon. Mivel bútorokat is restaurálok így sok régi akár több száz éves faanyag is marad nálam ami szintén szépen hasznosítható a fahajó modelleknél.
Próbálom a legpontosabban lekövetni a hajó eredeti kinézetét ,és felhasználni azokat az anyagokat amit eredetileg is használtak. Természetesen sok fa nem alkalmas arra hogy a modellezésben felhasználjuk,/Pl tölgy amiből azért épült néhány hajó az idők során / ezért igyekszem sűrű szövetű faanyagot használni hogy a méretarány miatt ne legyen nagyon mozaikos a kinézete .
A Cutty Sark vízvonal alatti részét Szil fával palánkozták ,amit én nem követtem mivel amúgy sem látszik a réz lemezek miatt,viszont a talapzatot ami a hajót tartja azt bizony Szil fából csináltam ,és így csak rá kell mutatnom,hogy íme eredetileg ilyen fával palánkozták a hajót .
A fedélzethez itt Ramin léceket használtam viszonylag elfogadható volt a felület amit mutatott.
Ez valamikor előzőleg beszerzett készletből származik. Amúgy ,mahagóni,és dió van még felhasználva a fedélzeten.
Amit sellakk politúrral kezeltem ,utána fémgyapot,majd filc lappal políroztam vissza ,hogy selyemfényt kapjak.
Hogy most parkolópályán van a hajó azt azért nem bánom ,mert még az Amazon.com-nál van egy néhány könyv amit szeretnék megvásárolni ,és utána bátrabban folytatnám az építést. Foton felteszem azt ami a Cutty Sark-ra vonatkozik.
Yalamint azokat a könyveket amit a Victory keresztmetszete építésekor haszonnal forgattam ,és a keresztmetszetről is teszek fel néhány képet .
A keresztmetszet szinte teljesen leeső,maradék faanyagokból készült.

Üdv. Zokszo
boatman 353306 2011. augusztus 25. 13:16
Válasz erre
108882605
108882605

Hajómester
Én erre gondoltam:www.olcso.hu/arak/nitrolakk
Zokszo
Szép munka!Szerintem dió és sellak?
Jozsi 353305 2011. augusztus 25. 11:33
Válasz erre
Halihó!
Ez tényleg szép! Szerintem a CUTTY SARK.
Üdv.: Jozsi
hajómester 353304 2011. augusztus 25. 10:43
Válasz erre
Szia!
Nagyon szépen dolgozol.
Melyik hajó ez? Én a részletekből kiindulva klippere tippelnék.
Milyen fából készült a fedélzet és mivel fényezted?
Nagyon örülnék, ha láthatnánk róla teljes képet is.
ZOKSZO 353303 2011. augusztus 24. 23:30
Válasz erre
Kép 037
Kép 037
Kép 039
Kép 039
Kép 040
Kép 040
Kép 041
Kép 041

Szia

Most a Phoenixről nem tudok feltenni képet,mert nincs itthon,de van egy készülő hajómakettem arról tettem fel közeliket.

Üdv Zokszo
hajómester 353302 2011. augusztus 24. 21:11
Válasz erre
Szia!
Nitrolakkot? A nitró alapú festékeket és lakkokat már kivonták a forgalomból.
Régen, amikor kis hazánkban a modellezés is a tervgazdálkodás része volt, az államilag támogatott modellező klubok minden korszerű terméket megkaptak, de az otthon magukban dolgozgató makettezők még akkor sem juthattak hozzá ezekhez, ha a beszerzéshez a maguk pénzét költötték volna. Azért nem, mert egyszerűen nem volt kapható az ilyen termék sehol.
Maradtak tehát a hagyományos festő ipari termékek így a nitrók is.Ezek azonban erre a célra nem voltak valami jók, persze azért a zománc és olajfestékenél használhatóbbnak bizonyultak.
Ma már azonban jobb ha elfelejtjük ezeket.
boatman 353301 2011. augusztus 24. 13:08
Válasz erre
Szia Zokszo!
Lehetne néhány közeli képet a felületről?(pl.Phoenix) Én alapvetően egyetértek a felületkezelésről,még jónak találom a hígított matt nitrolakkot.
ZOKSZO 353300 2011. augusztus 23. 07:31
Válasz erre
Lazúrt én semmiképpen nem használnék hajómaketten.
Nemes fa / esetleg furnér / , vizes pác ,kemény olaj,sellak politúr ...+a felület simaságának végső eléréséhez fémgyapot 000-ás ,esetleg ha tudsz szerezni bronzgyapot.
Ezeket festés előtt is alkalmazom.
Ez ad szép patinás felületet Szerintem.
Ami pedig nem natúr hanem festett felület ott szabad a pálya,kinek mi vált be.
Próbafestés mindig javasolt.

Üdv Zokszo
hajómester 353299 2011. augusztus 22. 13:41
Válasz erre
Szia!
Valószínűleg nem a lakkbenzin okozza az összeférhetetlenséget, mert a lakkbenzin a megszáradt akril festékre közömbös hatású. Inkább a lazúr összetevőiben lehet valamiféle reagens anyag.
Ezt a tulajdonságát ki akartam használni arra, hogy akril festékkel javítom a színező hatását, de a keverékből egy használhatatlan kotyvalék lett. Egymást tönkretették.
TAMAS78 353298 2011. augusztus 21. 20:36
Válasz erre
Hát, az nagy bosszúság lehetett, még kis méretben is. Nekem pedig pont azért praktikusak a lazúrok, mert a ház körüli és egyéb barkácsolásnál sűrűn használom őket, szóval mindig van itthon bőven. Nekem eddig a Xyladekor vékonylazúrjai tetszenek leginkább.

Juharon és bükkön valószínűleg egész más a hatása, a kifüggesztett mintákat is mindig fenyőre festik, és én is többnyire azon használom, azon működik.

De, mivel az oldószere általában a H-100 vagy a lakkbenzin, azt aláírom, hogy nagyon óvatosan használandó.

Tamás
attis77 353297 2011. augusztus 21. 20:24
Válasz erre
Szia!

Köszönöm szépen a jó tanácsokat,utána járok a folyékony fának.
hajómester 353296 2011. augusztus 21. 20:16
Válasz erre
Szia Tamás 78!
A lazúrt is lehet sok helyen használni, hiszen különben nem gyártanák.
Ahogy tudom,olyan helyeken hasznos, ahol a fa gyakran érintkezik nedvességgel.
Olyan modelleknél, amelyeket vízre tesznek valószínűleg kiváló védőanyag, de a vitrin modelleknél nem szükséges. Én már egyszer kipróbáltam és az egészet le kellett kaparnom.
Azzal fáztam rá, hogy a fedélzeti padlózat tömítéséhez, fekete akrillal színezet ragasztót használtam. Amikor rákentem a lazúrt, a festéket feloldotta és az egész fedélzet feketés-szürkében tündökölt.Pocsékul nézett ki.
Szerencsém volt, hogy ez egy kis hajó építésénél történt, így a lekaparása nem volt nagy feladat.
Ezért mondom hogy kerüljük, akárcsak a lakkozást.
A lakkozás még az akkori időknek a maradványa, amikor olajfestékeket használtak.Ez igényelt egy vékony lakkbevonatot, de a mostani akrill festékeknél ez már szükségtelen.
Mellesleg a lazúr is jó drága, és alig használ fel belőle valamit a modellező.
Nekem is ott hányolódik a szekrényemben már vagy 10 éve 4 db literes doboz, nem tudok vele mit kezdeni.
A színező hatását nem érzékeltem valami jónak, pedig kipróbáltam tölgy, dió, mahagóni, és fenyő színeket.Sem a juhar, sem a bükk felületén nem értem el vele azt a hatást, amit az árúházban kifüggesztett mintakollekció ígért.
A tölgyet azt megszínezte, de hát az amúgy is tölgy színű.
TAMAS78 353295 2011. augusztus 21. 19:24
Válasz erre
Szia, hajómester!

A lazúr kontra akril kérdéshez nem tudok hozzászólni, de feltételezem, hogy ha elsőként visszük fel a lazúrt, aztán megvárjuk a száradási időt, azt már az akril nem fogja oldani.

A többi megállapításoddal viszont nem, vagy nem teljesen értek egyet. Az, hogy a felületen végül marad egy vékony, részben fedő réteg, az következik a lazúrfestékek alapelvéből: nem zárják el teljesen a fát a külvilágtól, mint egy fedőfesték vagy lakk, de ez a vékony filmszerű réteg a rákerülő víz nagy részét lepergeti.

Hogy a festőhatása csekély lenne? Ezt nem teljesen értem. Én fenyőre és balzára (ami szintén egy fenyőfajta) használtam eddig makettezésben, és fenyőre, gyertyánra és tölgyre bútor- és kerítéskészítésben, és minden alkalommal kiváló festőhatást tapasztaltam, pedig legalább 7-8 féle lazúrt használtam már. A különböző lazúrok különböző mértékben fényes ill. matt felületet produkálnak, ezt ki kell próbálni minden fajtánál, és a kapott színt is kötelelező kipróbálni előzőleg az adott fán.

Hogy a port kötné, ill. lemoshatatlan lenne, na ezzel viszont egyáltalán nem értek egyet. Természetesen nem olyan könnyű ugyan letakarítani róla, mint egy lakkozott felületről (én finom, puha, nedves szivaccsal szoktam), de semmivel nem köti jobban, mint a natúr fafelület, sőt. Ez logikusan következik is az említett vékony filmrétegből.

Úgyhogy szerintem aki még nem próbálta, próbálja ki néhány semleges fadarabon, és a tapasztaltak fényében döntse el, használni akarja-e a jövőben. Én biztosan használni fogom továbbra is.

Tamás
hajómester 353294 2011. augusztus 21. 17:09
Válasz erre
Szia Tamás78
Én nem ajánlanám a fa lazúrokat.Nagyon csábító az, hogy többféle fa utánzatnak megfelelő színben kaphatók, de Én azt tapasztaltam, hogy a festőhatása csekély, csak úgy érvényesül, ha arra a fa fajtára kenjük, amire a megnevezése szól.Vagyis tölgy a tölgyre, mahagóni a mahagónira stb.
A másik probléma az, hogy akárhogy hígítjuk, végül marad egy vékony lakkszerű filmréteg, ami a kis méretek miatt nem valami esztétikus, ráadásul nagyon köti a port, ami szinte lemoshatatlan róla.
Gondot okozhat az is, hogy az akrill festékeket oldja, így aztán a határrészen nagyon gyorsan kialakulhat egy színkavalkád.
TAMAS78 353293 2011. augusztus 21. 16:03
Válasz erre
További lehetőség vmi jobb minőségű falazúr használata.
hajómester 353292 2011. augusztus 21. 15:17
Válasz erre
Szia Attis!
Így már más a tészta, vagyis a hajótest kész.Tömítéshez vegyél folyékony fát, ez kitölti a réseket,aztán szépen lecsiszolod.Többféle színben is létezik, olyant válassz ami a palánkozáshoz leginkább passzol.
Festéshez az akrill a legjobb.Kis üvegekben árulják a hobby és művész boltokban, sajnos elég borsos áron.De csak mattszínűt válassz, a fényes nem mutat jól.Újabban tubusokban is forgalomba került, de az nem a legjobb.
Lakkozás nehogy eszedbe jusson.
Én a festéket száradás után ruhával át szoktam dörzsölni, ettől simább felületet ad, mert a festési egyenetlenségek eltűnnek.
A natúr felületeket elég fabeeresztő olajjal átkenni, ettől a fa szép meleg fényt ad.Ezt sem árt a száradás után ruhával átdörzsölni.
Ha sötétíteni akarod, akkor ajánlom a következő eljárást.galeria.hajomakett.hu/main.php/v/users/haj__mester/Unicorn/t__k__r+03.JPG.html
A vitorlákat természetesen legjobb vékony, agyonmosott pamut vagy lenvászonból készíteni.
A készítésük bővebb leírást igényel, ezért most erre nem térek ki.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.