/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Solo 353443 2006. augusztus 3. 14:10
Válasz erre
mi-28_07_of_24.jpg méret: 197.1 KB
Igen, nem irányított rakéta (NIR) konténer.
Stefan 353442 2006. augusztus 3. 13:55
Válasz erre
Egyébként az rakétavető, amit éppen szednek ki a ládából?
Archy 353441 2006. augusztus 3. 13:12
Válasz erre
igazad lehet. de akkormis bizarr :-D
Áron
Solo 353439 2006. augusztus 3. 10:10
Válasz erre
lbg97ag_mi28n_h.jpg méret: 54.4 KB
Még nem álltam Mi-28 kiömlő alatt de nem hinném, hogy olyan meleg. Ha foró lenne valszeg felfelé vezették volna el, hogy csökkentsék a hőképet és megvédjék a gép körül dolgozó műszakiakat. Szerintem valami hűtőrendszer higítja a kiáralmló levegőt. A másiok az, hogy a kiömlő nem pont a gép törzse mellett van van egy kis távolság. Ott el lehet oldalazni ha mégis forró. :))

A képen látszik is.
Archy 353438 2006. augusztus 3. 09:48
Válasz erre
Hát visszatérve az ajtóra. Pilóta legyen a talpán, aki oda bemászik, mert hogy lepörköli mindenét a hajtómű, az tuti. Ezek az oroszok nem normálisak.
Áron

Találtam egy mi-26 videót, de nem tudom letölteni
www.helis.com/movies/vivos.phpképen mindenesetre simán meg lehet számolni :-D
Áron
Solo 353437 2006. augusztus 2. 22:44
Válasz erre
Hát szerintem nem. :) Max az agynál, de ott is pörög azért rendesen. Ha nem is annyira, mint egy MD-500-nak.
Fodi 353436 2006. augusztus 2. 21:42
Válasz erre
Akkor talán ugorjunk a következő megoldandó helikopteres legendára. Valóban meg lehet számolni a Mi-26 rotorlapátjait repülés közben? Egy ejtőernyős ismerősömtől hallottam. :)
Solo 353435 2006. augusztus 2. 21:37
Válasz erre
Solo 353434 2006. augusztus 2. 21:34
Válasz erre
Jó akkor egyszerre találtuk meg :)
Solo 353433 2006. augusztus 2. 21:33
Válasz erre
Képet nem találtam, de az kiderült, hogy a bal oldalon a szárnycsonk mögött van egy rádiós tér amiben szükslég esetén elfér 2-3 ember. Nem lehet túl kénylemes. Se ablak, se szellőzés. :)
Fodi 353432 2006. augusztus 2. 21:33
Válasz erre
Javaslom a "Derítsük ki a Mi-28 rejtélyes kabinjának helyét" MOK szakosztály megalakítását. :)

Én ezt találtam:
"port-side door, aft of wing, provides access to avionics compartment large enough to permit combat rescue of two or three persons on ground, although it lacks windows, heating and ventilation."
Link:
www.aeronautics.ru/archive/vvs/mi28-01.htm
Solo 353431 2006. augusztus 2. 20:29
Válasz erre
Több helyen (megbízhatóbb, mint a wiki) találtam rá utalást. 2-3 főt képes szállítani, függően az emberkék méretétől. Valahol a törzs hátsórészben. Képet, rajzot még nem talátam.
Archy 353430 2006. augusztus 2. 20:05
Válasz erre
épp azt beszéltük G'cart-tal hogy max a ball oldali kiömlő alatt van némi hely. Akkor viszont a megmentendő delikvens kap egy laza 300-400 fokos szauna kúrát. Lehet ettől összemegy, és könyebben elfér :-D
Solo 353429 2006. augusztus 2. 20:02
Válasz erre
Végignéztem a képeimet nem látok ember elnyelésére alkalmas ajtót. :) Tényleg nem lehet nagy. Lehet, hogy csak befeküdni tud valahová. De még utánanyesek.
rcm 353428 2006. augusztus 2. 19:54
Válasz erre
Solo 353427 2006. augusztus 2. 19:53
Válasz erre
A Tamiya ugyanaz, mint a régi Italeri. Sokkal roszabb minőség és egy régebbi verzió.
Archy 353426 2006. augusztus 2. 19:51
Válasz erre
na ezt én sem tudom. elvileg a ball oldalon a fegyverkonzol előtt van egy kis ajtó, amin befér egy pilóta (tehát nem felfegyverzett katona, csak egy anorákos manusz). eddig úgy tudtam csak egy embert tud szállítani, de a wikipedián azt írták hármat. de lehet, hogy ebbe a személyzetet is belevették (valószínű).
De hogy az az ajtó hol van pontosan, arra nem bírtam rájönni.
Áron
Archy 353425 2006. augusztus 2. 19:40
Válasz erre
rcm 353424 2006. augusztus 2. 19:37
Válasz erre
Köszi a választ!A Tamiya milyen nem tudod?Nem nagyon helikopterezek 5-6 db vár összerakásra azok is filmes darabok de ez Ka-52 nagyon durva.
Solo 353423 2006. augusztus 2. 19:37
Válasz erre
3 utast is szállíthat? Na ez nekem új. :) Hol szállítja őket?
Mindíg tanul az ember valamit. :)
Archy 353422 2006. augusztus 2. 19:25
Válasz erre
Bár a Ka-50-es 50 kmh-val gyorsabb (350 az elméleti csúcssebesség), és a koaxiális rotor hatalmas előny a harctéren( mozgékonyabb, gyorsabb, kevésbé sérülékeny, hallkabb), sőtt még katapultülés is van benne, mindezek ellenére én is a Mi-28-ra szavazok. Egyrészt kétszemélyes, ami megincsak növeli a túlélőképességet, mert a pilótának csak a repülésre kell figyelni. Aztán meg van gépágyú (30mm) torony, ami számomra döntő érv. És végül 3 utast is szállíthat (bár gondolom korlátozásokkal), ami nagyban növeli a taktikai rugalmasságát. De ami minden érv felett áll: a "csapatpróbán" csecsenföldön a Mil jobbnak bizonyult. Márpedig komolyabb csapatpróbát mint egy gerillaháború, nehéz elképzelni. Szóval Mi-28.
Áron

UI.: A Ka-52 Aligator nekem nem tetszik, és jóval nehezebb is lett a Ka-50-esnél, ezért jelentősen romlott az egyébként kitűnő repülési teljesítmény, szóval még az oroszok sem számoltak vele.

aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_a.jpg aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_b.jpg
aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_c.jpg aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_d.jpg
aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_e.jpg aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_f.jpg
aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_g.jpg aeroweb.lucia.it/rap/Paris97/lbg97ag_mi28n_h.jpg
img49.exs.cx/img49/7065/mi28-2.jpg www.airforce.ru/show/maks2001/isaev/Mi28n.jpg
www.airliners.net/open.file/0925874/M/ www.airliners.net/open.file/0925770/M/
www.airliners.net/open.file/0920759/M/ www.airliners.net/open.file/0915636/M/
www.airliners.net/open.file/0833909/M/
Solo 353421 2006. augusztus 2. 19:23
Válasz erre
Helló!

48-as Ka-52-ről nem tudok, de 72-es van. A Zvezda adta ki , de megvehető Italeri és Revell dobozban is. A Revellt ajánlanán, mert abban a legjobb a matrica.

Ha megszállott vagy akkor átalakítod a Revell 48-as Ka-50-ét Ka-52-re :) Lényegében csak az orr más. Egy kicsit. :))
rcm 353420 2006. augusztus 2. 17:02
Válasz erre
Sziasztok!
Megnéztem miröl is beszéltek és megtetszett a Ka-52 Alligator.
Néhány cég gyártja,melyiket érdemes megvenni?
1/48 ban kiadta valaki vagy csak 1/72?
zsury 353419 2006. augusztus 2. 16:09
Válasz erre
Nekem a Kamov 50. Talán azért, mert kölyökkoromban kamov helikopter volt, amit először láttam közelről...
Amúgy meg tényleg nagyon brutális!
Lecho 353418 2006. augusztus 2. 15:23
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem a Ka-52. Mert az kicsit olyan, mint a merevszárnyúak között az A10-es. "Brutális állat a pályán". :D
Tibcsi 353417 2006. augusztus 2. 15:08
Válasz erre
A Mi-28.

Indoklás: mert anak nem akadnak össze a rotorlapátjai egy élesebb fordulóban. :-)))

Meg különbenis: mert nekem a Mi-28 teccik jobban és slussz-passz! :-))
Solo 353416 2006. augusztus 2. 15:04
Válasz erre
Helló!

Ha már szóbakerült egy másik topikban. Ki mit gondol? Melyik orosz gyönyörűség jobb?

Mi-28
Ka-50
Ka-52

Várom a véleményeket. Indoklást is kérek. :))
Kislõcsös 353415 2006. július 22. 09:20
Válasz erre
P7070107.JPG méret: 146.5 KB
P7070108.JPG méret: 141.5 KB
P7070109.JPG méret: 142.2 KB
P7070110.JPG méret: 142 KB
P7070111.JPG méret: 145.2 KB
Áhoj!
Én úgy hallotam hogy idén magyar lajstromot kap mind a 3 heli.
Én majd csak akkor álok neki megcsinálni,jól fog mutatni a MI-2-es mellett.
lucky 353414 2006. május 28. 10:19
Válasz erre
Ez a heli nekem is tetszik!
Rendszeresen előfordul a Bp-n lévő Baleseti Intézetnél a Fiumei úton.Olyan érdekes hangja van.Már amikor hallatszik mert azért nagyon csendes.
Archy 353413 2006. május 27. 21:49
Válasz erre
Hát ez nekem nagyon teccik. Ugye csak a gépek osztrákok, a pilóták magyarok? Mer olvastam az omsz honlapján, hogy az ÖAMTC leányvállalata nyerte el az üzemeltetési tendert, és ők adják a gépeket is.
Áron
Fodi 353412 2006. május 27. 19:50
Válasz erre
Ha nincs felpörgetve, akkor csak "valamit" mutat. Bekapcsolás után biztosan jól működött mindkettő. Legalábbis remélem. :D
Akos 353411 2006. május 27. 19:39
Válasz erre
Maradjunk abban, hogy iszonyat nagy mázlink volt, (másnak meg nagyon rossz napja) hogy repülni láttuk.
Kalóz 353410 2006. május 27. 19:36
Válasz erre
Azért aranyos, hogy a két műhorizont nem ugyanazt az értéket mutatja! Vajon repülés közben is ez a helyzet? :)))
Kalóz 353409 2006. május 27. 18:15
Válasz erre
Hát, ha "utas" lett volna, inkább belső fotókat látnánk ...
Mekett 353408 2006. május 27. 18:10
Válasz erre
Archy: Fuji FinePix S3500-zal. Tudtommal két ilyen gépünk van.

Ákos: Engem inkább a "hol?" és a "milyen apropóból?" érdekelne. Remélem, nem utas voltál.
Fodi 353407 2006. május 27. 18:09
Válasz erre
HA jól tudom, akkor ez már a harmadik. Az első Budaörsre került, a második nemtom és azt hiszem ez a harmadik.
A gép nagyon szép, egészen "újautó szaga van". :)
Archy 353406 2006. május 27. 18:04
Válasz erre
Ez király! Ez az egy van?
És a képek is szépek. Mivel fotóztad Ákos?
Áron
Elektrolakatos 353405 2006. május 27. 18:03
Válasz erre
A szomorú csak az, hogy a sógoroktól kaptuk őket kölcsönbe !
Kalóz 353404 2006. május 20. 20:39
Válasz erre
Hali mindenkinek!
Köszi a segítséget. A Walk Around képekről annyi kiderült, hogy az Italeri matricái kicsit túlméretesek (kb 1:60), bár ezt a felrakásuknál is észrevettem (nem férnek el a megadott helyen, kicsit odébb kell őket csúsztatni. Egyébként a képek második fele az Italeri USA változatát mutatják.
A főrotor lapátok színe továbbra sem egyértelmű, tehát maradok a sötétszürke mellett, mint Archy ajánlotta (mellesleg én is hasonlóban gondolkoztam).
A farokrotoré megvan adva a leírásban, és az a fotókkal egyezik is. (piros-fehér-piros-fekete-piros befelé haladva) A rotoragyak meg maradnak gunmetallban.
A főrotor végek festése sehol nem látható, viszont a sárga-krémsárga változat határozottan tetszik. Legfeljebb nem lesz pont az eredeti változat szerint festve. Na, bumm! Volt már nagyobb eltérésem is.
Mégegyszer köszi:
Kalóz
Akos 353403 2006. május 20. 19:36
Válasz erre
Egy részletfotó sorozat az OH-6-ról, látszanak a lapátok és a rotoragy is.
www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/301-400/walk331_h-6/walk331.htm
Zoli 353402 2006. május 20. 19:31
Válasz erre
calca.jpg méret: 52.6 KB
Szia Kalóz!
A kit nekem is megvan, de még nem néztem meg alaposabban. Viszont van hozzá egy Aztec matricám, az alapján talán valamit tudok segíteni. Bár amerikai jelzéseket nem tartalmaz a készlet, de gondolom a lapátok színe egyforma volt. Szóval a rajz szerint minden gépnél feketék a főrotor és fehérek a farokrotor lapátjai. A főrotor lapátok vége sárga vagy piros (mexikóinál piros-fehér-zöld csíkos némelyiknél), kb 5mm szélesen, de ferdén van festve, a vékonyabb széle kb 4,5mm széles. Felülről nézve a jobb oldali lapát alsó szélén keskenyebb ez a sáv, illetve az alsó él vége kb 12,5mm hosszan és 0,5mm szélesen krémszínű. A mellékelt matricán láthatod ezeket a jelzéseket a lap felső részén a Remove Before Flight zászlók fölött. A lapátok tőrésze természetesen fémszínű (gunmetal-nak tűnik). A fehér farokrotor lapátok vége piros-fehér-piros csíkozású, de az egyik kolumbiai gépen fekete-fehér-fekete. A fehér csíkok minimálisan szélesebbek 1mm-nél, míg a színesek kb ugyanennyivel keskenyebbek. Remélem, elég érthető volt...
z
Archy 353401 2006. május 20. 19:18
Válasz erre
Kalóz!
Szerintem fesd nagyon sötét szürkére. Ne feketére, mert az illúzióromboló (szerintem). Jobb ötletem nincs.
Áron
Kalóz 353400 2006. május 20. 14:23
Válasz erre
Lehet, hogy naív kérdés: milyen színűek az Italeri dobozában található OH-6A Cayuse rotorlapátjai? Az összeállítási útmutatóban u.i. nem jelzik, a doboz hátoldalán lévő festési útmutatón meg olive drab az egész (rotoraggyal együtt), ami kicsit nemvalószerűnek tűnik. Az ö.á. útmutató és a doboz hátlapján lévő képek között elég sok az eltérés, de ez az Italeritől nem meglepő.
A neten sem találtam képet, ami ezt a részt tartalmazta volna.
Bombraider 353399 2006. május 17. 15:04
Válasz erre
Sziasztok!
Pár walkaround:
smg.photobucket.com/albums/v11/ziggyfoos%40hotmail.com/

üdv:bomb
Elektrolakatos 353398 2006. május 16. 14:50
Válasz erre
Hát igen...néhány év eltelt a forgatás óta !
Solo 353397 2006. május 16. 14:37
Válasz erre
Solo 353396 2006. május 3. 12:54
Válasz erre
Archy 353395 2006. május 2. 12:51
Válasz erre
Hogy ezek még nem estek szét...?! :-D
www.airliners.net/open.file/1038839/L/
Áron
Hooligan 353394 2006. április 7. 12:58
Válasz erre
53_ext_Humvee4.jpg méret: 209.9 KB
AngelCammo.jpg méret: 54.4 KB
ch53_1.jpg méret: 39 KB
www.jetwalls.com/html/showall.html
Jó kis hátterek vannak itt!
Bombraider 353393 2006. április 7. 12:06
Válasz erre
Sziasztok!
Jáááj,azthiszem ilyet is kell venni...:)
www.cybermodeler.com/hobby/kits/it/kit_it_1065.shtml

üdv:bomb
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.