<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Mekett | Adatlap | 353943 | 2008. július 21. 21:17 | ||
Muzzy | Adatlap | 353941 | 2008. július 21. 09:18 | ||
Mekett! Nagyon sok helikopternek a forgószárny tengelye valamilyen irányba döntött (többnyire előre) Ez azért van, mert a forgássikra merülegesen ébred felhajtóerő. Na most ha előre akarsz haladni, akkor meg kell dönteni a forgássíkot, de ennek vannak bizonyos korlátai, ezért eleve előre döntik a tengelyt, igy nem a lapátbekötéseknél kell nagyobb kitérést produkálni. (kisebb terhelés) A különböző erők kompenzálására oldalra i dönthetik a tengelyt. Nem véletlen, hogy a MI-24 szemből olyan elcsavartnak tűnik, ugy van tervezve, hogy egyenesen tudjon repülni, ha megsérül a faroklégcsavar. Muzzy | |||||
Mekett | Adatlap | 353940 | 2008. július 19. 09:17 | ||
Valamelyik újságban nemrég bemutatták a típust, szerintem ott olvastam, hogy a forgószárny-tengely tényleg ferde. Ha jól tévedek, ez az előrehaladás közbeni stabilitást javítja. | |||||
borisz | Adatlap | 353939 | 2008. július 18. 15:28 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 353938 | 2008. július 18. 14:34 | ||
borisz úgy tünik, igaza van a sas-szemednek, szerintem is ferdének tünik a tengely, emmiatt kissé ferde a rotorlapátok sikja is, sőt, a két hajtómű szivótorka sincs egy sikban, tehát a bekötési pontjaik igazodnak a ferdén beállitott és bekötött főreduktorhoz /ebből áll kia a rotortengely - persze igy nem csoda, ha nem pontosan függőleges/ | |||||
PusiLaci | Adatlap | 353937 | 2008. július 18. 11:48 | ||
Zozó | Adatlap | 353936 | 2008. július 18. 11:17 | ||
http://www.legatokits.cz/ AZ Model 1/72 MD.500 E | |||||
borisz | Adatlap | 353935 | 2008. július 18. 11:03 | ||
Muzzy | Adatlap | 353934 | 2008. július 18. 10:06 | ||
Ronin! Jelenleg senki nem adja ki ezt a változatot, új kabintetőt kell húzni, mert mint Zozó is irta, ez a leglátványosabb eltérés. Én is félfüllel hallottam valahol, hogy nemsokára kiadja valamelyik cég, de részleteket nem tudok. Ha jól tudom a fényszóró mindenképpen megkülönbözteti a többi polgári változattol. Muzzy | |||||
Zozó | Adatlap | 353933 | 2008. július 17. 20:38 | ||
Szia Ronin! Ha vársz egy kicsit, akkor legalább a csúcsos orral nem kell szenvedned. Az AZ Models (ex Legato) hamarosan kiadja 1/72-ben ezt a változatot. Én semmi különöset nem vettem észre egyébként rajtuk, pedig eleget látom őket Ferihegyen. Üdv Zozó | |||||
Ronin | Adatlap | 353932 | 2008. július 17. 20:17 | ||
Sziasztok! A Magyar légirendészet Md 500 asát szeretném megépítteni. Tudna valaki segíteni néhány jó fotóval, esetleg építési tanácsokkal, olyan részletekkel csak ezeknek a gépeknek a sajátossága? Érdekelne pl, hogy amikor kommandósokat szállít a csúszótalpon állva, hol vannak biztosítva a srácok. (rögzítési pont...) Üdv Ronin | |||||
Fodi | Adatlap | 353931 | 2008. július 12. 21:05 | ||
Hind | Adatlap | 353930 | 2008. április 16. 19:21 | ||
Solo | Adatlap | 353929 | 2008. április 16. 19:14 | ||
Helló! A Russian Project Mi-8-ast a helyedben jó messzire elkerülném. Több esélyed van egy tömb műanyagból Minyót kifaragni, mint abból a szörnyűségből. Marad a régi orosz, ami csak egy fokkal jobb, mint a RP. Létezett egy Navigator gyártmányú is, de arról még képet se láttam. Pedig állítólag az a legszebb. | |||||
Hind | Adatlap | 353928 | 2008. április 16. 16:27 | ||
Jampecok,és gyűjtögetők! Mi-8-ast keresnék,mégpedig 1:48-as méretarányban. Egyszer régen ,már vettem egy orosz gyártmányú Mi-8P-st,de jólenne mégegy.Ha van valakinek,aki megszabadulna tőle,értesítsen. Vagy egy másik lehetőség,A Russian product -gyártónak is volt pár évvel ezelőtt egy Mi-8as makettje.Aztán ahogy jött,úgy el is tűnt. Száz szónak is egy a vége.Honnan lehetne ezeket beszerezni? Robi | |||||
Muzzy | Adatlap | 353927 | 2008. április 8. 11:28 | ||
Szia Kalóz! Valószínüleg azert nem látod mások címét, mert nem regisztraltál be. (regisztralni kell, illetve a forumozás előtt a Regisztráció, belépésre kell kattintani.) Igen, légy szíves küld át az anyagot. Maradhat az orosz benne, bírom a nyelvet. (meg hogyan tudnám másképp összehasonlítani? :D) Üdv Muzzy keszthelyi.zoltankukacgkm.gov.hu | |||||
Kalóz | Adatlap | 353926 | 2008. április 5. 21:28 | ||
oké, ha megvan átküldöm. oroszul tudsz, mert ha nem, akkor kiveszema z eredeti szöveget belőle. Meg egy mélcyím sem ártana, én ugyanis nem látom a többiekét :-8 Kalóz | |||||
Hind | Adatlap | 353925 | 2008. április 5. 07:57 | ||
Szevasztok! Revell 1:32-es Apache-ot keresek,valaki látott valahol? | |||||
Muzzy | Adatlap | 353924 | 2008. április 4. 21:41 | ||
Kaloz! Ha erdekel, szakmailag "lektoralhatom" ha gondolod! Muzzy | |||||
Kalóz | Adatlap | 353923 | 2008. április 4. 21:18 | ||
Bocsesz, akit érint! A két helikopteres (Ka-22) cikk fordítása lassan (nagyon lassan) kész (egy bő oldal van még hátra, bár oroszul már azt is elolvastam, a második katasztrófáról és a végjátékról szól), Vándor Karesszel megbeszéltem, hogy átnyálazza szakmailag, de őt most nem akarom zavarni, van baja elég, viszont ha sikerül elfogadható (értsd érthető) szöveget összehozni, akkor elküldöm Mekettnek, hoygy tegye fel. Különösen az egyik érdekes dolgokat tartalmaz, mivel a gép létrehozásában tevékenykedő személy írta. Kalóz | |||||
Hind | Adatlap | 353922 | 2008. április 1. 20:50 | ||
Zozó! Az nekem is vanMD-500D.Azért is kerestem inkább a nem D-st. | |||||
Zozó | Adatlap | 353921 | 2008. április 1. 10:14 | ||
Hind! Academy Hughes 500D TOW van 48-ban, ha kell. Üdv Zozó | |||||
Hind | Adatlap | 353920 | 2008. április 1. 09:10 | ||
Szevasztok Srácok! OH-6 ost keresnék,lehetőleg nem 1:72-ben! Hol kutakodjak? Hind | |||||
Ronin | Adatlap | 353919 | 2008. március 30. 19:23 | ||
Sziasztok! Aluette II helikoptert építtek, 1:32 ben, de nincs referenciám a hajtómű bekábelezéséhez. Ha valaki tudna segíteni jó minőségü képekkel, megköszönném! Üdv: Ronin | |||||
f2d | Adatlap | 353918 | 2008. március 24. 10:52 | ||
f2d | Adatlap | 353917 | 2008. március 24. 10:50 | ||
Köszi Fodi. Ez a fejembe nem jutott volna. | |||||
Fodi | Adatlap | 353916 | 2008. március 24. 10:44 | ||
Lehet, hogy mégsem adom el a Trumpi Mi-4-esemet. :) | |||||
Fodi | Adatlap | 353915 | 2008. március 24. 10:43 | ||
f2d! Kicsit OFF: 1:48 másik neve a "quarter scale", 1/4 inch 1 lábnak felel meg ebben a méretarányban. Európában nagyon belénk rögzült a metrikus rendszer, azért furák nekünk ezek a méretarányok. A 48 és a 72 között meg van egy 2/3-os szorzó. Ugyanez igaz a 32-re is. | |||||
Topi | Adatlap | 353914 | 2008. március 24. 09:14 | ||
Hali! A Hellernél óvatosan kell bánni az 1/50 méretaránnyal. Az AS 350 Ecureuil-t kiadták olyan dobozban ami 1/50 feliratot viselt magán, majd 1/48-at. A két makett pontosan ugyanaz volt. És most jön a csattanó. Mivel hosszú évekig dolgoztam ezen a tipuson, volt módomban leméricskélni helikoptert. Az 1/47 től az 1/51-ig mindenféle méretarány volt rajta. A dolog érdekessége, hogy mind a makett, mind az igazi Franciaországban készült. A legutólsó bőrt a " rókáról" tavaly húzták le, amikor kiadták ugyanezt a makettet új matricával, arról a gépről ami felrepült a Mount Everestre. Üdv: Topi | |||||
f2d | Adatlap | 353913 | 2008. március 24. 08:20 | ||
Nincs túl bonyíltva az biztos. Ez az 1/50-es méretarány elég rövid életű volt. Mondjuk én nem látom a logikát az 1/48 és az 1/32 elterjedésében, amikor van/volt 1/50 és 1/35. www.master194.com/maquettes/plagnard/sa360/index.htm | |||||
Solo | Adatlap | 353912 | 2008. március 24. 07:42 | ||
Megvan nekem is ez a makett. Ezt kihozni belőle nem lehetett kis munka. :) | |||||
f2d | Adatlap | 353911 | 2008. március 23. 20:07 | ||
Különleges helikopter maketteket kedvelőknek, 1/50-es ős Dauphin. www.master194.com/maquettes/plagnard/sa360/Images/index.html | |||||
zsury | Adatlap | 353908 | 2008. március 9. 10:04 | ||
Erre tényleg csak ezt lehet kinyögni : b+ :)) :)) :)) ha volna kalapom, most megemelném...vagy százszor :)) :)) :)) | |||||
f2d | Adatlap | 353907 | 2008. március 9. 09:54 | ||
Ez tényleg b+. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 353906 | 2008. március 9. 08:36 | ||
Bocs a kifejezésért, de amikor megláttam, csak ennyit tudtam kinyögni: b+... Kicsit civilizáltabban: "Hűazannya!" www.aircraftresourcecenter.com/Gal8/7201-7300/gal7277-Mi-4-Doering/00.shtm | |||||
borisz | Adatlap | 353905 | 2008. február 2. 09:54 | ||
Most már ezt is tudom:) A tegnapi katasztrófa után nyolc Mi-8 maradt a hét Mi-17-et leszámítva? | |||||
Muzzy | Adatlap | 353904 | 2008. február 1. 21:09 | ||
Borisz! Alapvetoen az utasszallito valtozatnak volt szogletes ablaka, a kerek ablakokat fel lehetett hajtani, ez azokon keresztul a fedelzeten levo katonak is tuzet tudtak nyitni, Bar nem mindegyik fert az ablakhoz. Az utasvaltozatnal viszont mar szogletes ablakok voltak. Szoval az utasszallitobol (P jelzes) alakitottak ki a vip-et (Passzazsirszkij Szalon - PSZ). Nem csak a vip-nek volt szogletes ablaka, bar teny, hogy a fotorol nekem PSZ-nek tunik Muzzy | |||||
borisz | Adatlap | 353903 | 2008. február 1. 20:23 | ||
ez egy ideiglenes felségjel volt a módszerterváltás környékén. Az ablakok azért szögletesek, mert különleges elbánásban részesítendő-VIP- személyek szállítására volt. A fontos bácsi jól ki tudott nézni az ablakon, és örült. Ha valamit rosszul írtam, remélem az okosabbak kijavítanak | |||||
f2d | Adatlap | 353902 | 2008. február 1. 20:16 | ||
Ennek a minyonak az ablakai is elégfurák. | |||||
sib | Adatlap | 353901 | 2008. február 1. 19:34 | ||
Sziasztok! Erről a magyar felségjelről mit kell tudni? cdn-www.airliners.net/photos/photos/6/4/8/0236846.jpg | |||||
borisz | Adatlap | 353900 | 2008. január 27. 19:05 | ||
Sziasztok! UH-1B hajítóművéről tunátok nekem képeket adni? Az Italeri letudta az egészet egy dobozzal meg csővel. :( | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 353899 | 2008. január 22. 17:34 | ||
Igen,mivelhogy a Hind NATO-kódnév azt jelenti,hogy szarvastehén. Ezzel a látványos festéssel repült a gép a tavalyi kecskeméti légibemutatón. | |||||
borisz | Adatlap | 353898 | 2008. január 22. 17:28 | ||
Jól látom, szarvas van ráfestve? | |||||
halaci | Adatlap | 353897 | 2008. január 22. 15:17 | ||
borisz | Adatlap | 353896 | 2008. január 14. 17:16 | ||
kundec | Adatlap | 353895 | 2008. január 14. 14:16 | ||
Köszi, sokat segítettél, várom a képeket! Mégegyszer köszönöm! | |||||
Hind | Adatlap | 353894 | 2008. január 14. 05:57 | ||
Kissé fakóbb ,világosabb kék mint a gép hasa! De ha pont ugyan olyanra fested mint az alsó szín,akkor sem vétkezel.Egy kevés fehérrel kifakítod,és az agy körül megkoszolod(természetesen sugárirányban)akkor megfelel.Az agy pedig Acél-szinű,vagy ha jobban tetszik,titán.Mondjuk ez utóbbi nem sok van benne,de a kicsapódó zsír,és a hajtómű korom így szinezi meg.Délután teszek fel képeket!!! | |||||
kundec | Adatlap | 353893 | 2008. január 13. 23:14 | ||
Pipi! holnap megkereslek magánban. Üdv! | |||||
kundec | Adatlap | 353892 | 2008. január 13. 23:09 | ||
Hello Hind! Tudnál segíteni abban,hogy a mi-24-es farok rotorja milyen színű? Előre is köszi. Üdv: kundec | |||||
Hind | Adatlap | 353891 | 2008. január 13. 22:44 | ||
Holnap kezdem a termelést!! Csak keringett bennem a nátha,de vagy három hétig!Nem láttam,és nem kaptam levegőt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Most hirtelen ezt találtam Gugliban:
"For instance, the Sikorsky Sky Crane has the main rotor tilted forward and to the side to allow the cyclic control stick to be better centered during a hover (this machine was designed for lifting, not transport). The US Army’s Black Hawk has the tail rotor canted at a slight angle to provide some lift as well as anti-torque, vastly improving the CG capability of this utility aircraft."
www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/docs/poh/heli-01.htm