<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
f2d | Adatlap | 354000 | 2009. január 18. 19:18 | ||
Én is így jártam a legutóbbi helikopter makettemmel, csak annál pont a kabin eleje (átlátszó alkatrész) volt elvetemedve, így csak nagyon vékony felületen lehetett ragasztani. Én a Revell folyékony ragasztóját használtam az alkatrészek összehúzatásához. Eddig még nem esett szét, kíváncsi leszek meddig bírja. Előzmény: (353998) Amatõr 2009. január 18. 15:32 | |||||
Muzzy | Adatlap | 353999 | 2009. január 18. 18:45 | ||
Amatőr! Óvatosan meleg vízben esetleg vissza tudod hajlítani, de légy nagyon óvatos, ha nem elég meleg, nem tudod hajlítani, ha túl meleg összeugrik. Esetleg fogasd meg egy két helyen pillanatragaccsal, és utána oldószeressel ragaszd végig. Muzzy | |||||
Amatõr | Adatlap | 353998 | 2009. január 18. 15:32 | ||
A tehén is bonyolult állat, de én megfejtem! Hála istennek azért még tudom mi forog rajta :) Ellenben összepróbáltam a törzsfeleket, illetve negyedeket :) és a pilótafülkénél sajnálattal vettem észre, hogy elég rendesen el van csavarodva. Ha feszítés nélkül összeillesztem simán van benne 2-3 mm! Csavarva feszítve passzol, de nem tudom milyen ragasztó fogja igy megfogni | |||||
borisz | Adatlap | 353996 | 2009. január 17. 10:25 | ||
Nagyon figyelj a rotorra("propeller"), mert bonyolult. | |||||
molnark | Adatlap | 353995 | 2009. január 16. 19:55 | ||
Én is haszonló cipőben járok mint te, igaz, autókat nem c sináltam eddig. :) De bármilyen tanácsot szivesen veszek. én a lejjebb látható makettnek álltam ma neki. | |||||
Amatõr | Adatlap | 353994 | 2009. január 16. 19:15 | ||
Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Szert tettem egy 1/72 Zvezda Ka-52 -re, mert úgy megtetszett. Ez lesz az első heli makettem (eddig autóztam) Szóval szeretnék egy kis festési, összeállítási, -mire figyeljek segítséget kérni. Előre is köszönöm. Peti | |||||
vlevi | Adatlap | 353993 | 2009. január 7. 20:43 | ||
Jó, de a matricázás miatt úgyis fényesnek kellene lennie. Ennyi erővel lehetne minden makettfesték selyemfényű is, azt a legkönnyebb kezelni. De csak erőltetik, hogy matt, meg fényes, nemistudom minek :) | |||||
molnark | Adatlap | 353992 | 2009. január 7. 20:25 | ||
Tibcsi | Adatlap | 353991 | 2008. december 30. 14:09 | ||
Az attól függ :) Katonai gépekhez elsősorban matt kell, a polgári helikhez pedig inkább fényes. | |||||
molnark | Adatlap | 353990 | 2008. december 30. 13:01 | ||
Hello! Matt festékek jók a helikopter makettekhez? vagy azokhoz inkább fényes kell? | |||||
xcraft | Adatlap | 353987 | 2008. december 4. 20:10 | ||
Szia RaPe! Nekem megvan a legato, nem rendelek cheyene miatt, de észben tartom, ha importálok valamit szólok. :) | |||||
RaPe | Adatlap | 353985 | 2008. december 4. 16:08 | ||
X! Ha esetleg megrendelnéd, sikíts már előtte, mert akkor lehet beszállnék a rendelésbe én is, csak egy Sikorsky s-67-tel :) www.anigrand.com/AA2022_S-67.htm | |||||
xcraft | Adatlap | 353983 | 2008. december 4. 13:18 | ||
Sziasztok! Jövő év januárban megjelenő újdonság, Lockheed Cheyenne (AH-56) www.anigrand.com/AA2085_AH-56.htm Ismerve az Anigrand termékeit, nem túl jó minőségű öntvényekre lehet számítani, de mindenképpen kuriózum. A Legato régi gyanta makettje fehér holló a piacon. | |||||
borisz | Adatlap | 353982 | 2008. november 16. 11:25 | ||
f2d | Adatlap | 353981 | 2008. augusztus 23. 08:05 | ||
Muzzy | Adatlap | 353980 | 2008. augusztus 17. 16:10 | ||
Tibcsi! Még lét tippem van: Nézd meg a kiegyensúlyozást, és a kotyogásokat! Muzzy | |||||
Tibcsi | Adatlap | 353979 | 2008. augusztus 15. 19:26 | ||
Muzzy, Igen, mindig ugyanarra. De a jelenség nem állandó. Néha előjön, néha nem. Engem igazából ez zavar. A forgószárnyak kétlapátúak, a felsőn a Bell helikről ismert röpsúlyos stabilizáló rendszer van. A lapátok bekötése fix állásszögű (az alsóké) de egy forgáspont körül előre-hátra ell tud fordulni. A felsők állásszögét a röpsúlyos rendszer állítja. Az egy kúpon futást azért még ellenőrzöm, köszi a tippet! :) | |||||
Muzzy | Adatlap | 353978 | 2008. augusztus 15. 16:36 | ||
Tibcsi! Mindig ugyan abban az iányban kezd el kitörni? Ha igen, lehet, hogy nem egy kúpon fut az egyik lapátsor. Muzzy | |||||
Tibcsi | Adatlap | 353977 | 2008. augusztus 15. 11:40 | ||
Félig OFF leszek. :) Van egy repülőképes helikopter modellem. Koaxiális rotorral plusz egy faroklégcsavarral van ellátva, amit az oldalkormánnyal működtetek. Az lenne a kérdésem, hogy mitől lehet az, hogy a helikopter a levegőben függ, nagyjából egy helyben, egy irányban és (látszólag) minden ok nélkül elkezd forogni, amit csak a faroklégcsavarral tudok megállítani? Aztán meg viszaáll az előző állapot. Hozzáteszem, hogy egyáltalán nem precíziós szerkezet, tehát akár lötyögések is okozhatják... a két forgószárny fogaskerék kapcsolatban van, elvileg a fordulatszámuk kötött... van valakinek tippje? Kösz: Tibcsi | |||||
pipi | Adatlap | 353976 | 2008. augusztus 3. 16:33 | ||
Sziasztok! Ha valaki rendelkezne olyan képpel, amelyen Uaz-t próbálnak betuszkolni egy Mi-17-be kérem ossza meg velem! Köszi előre is! Üdv mindekinek! | |||||
balaton | Adatlap | 353975 | 2008. augusztus 1. 14:43 | ||
Solo | Adatlap | 353974 | 2008. augusztus 1. 10:15 | ||
Helló! Talán még nem látta mindenki. :) Egy érdekes videó. www.patricksaviation.com/videos/Contrail_25/2851/ | |||||
Ronin | Adatlap | 353972 | 2008. július 28. 16:17 | ||
Köszi Borisz! Így már világos! tényleg csak a majrévas tartja őket? A magyar Md-k tényleg papucsorrúak de a Dragon készlet amiből építtem, szintén az. Elárulod hogy sikerült hozzájutnod az infóhoz? Igérem, nem kopogtat miatta este a Tesz...:) Üdv: Ronin | |||||
borisz | Adatlap | 353971 | 2008. július 27. 13:43 | ||
Na, utánajártam. Úgy vannak ők oda rakva, hogy van fejmagasság felett egy kapaszkodó, egyrészt abba kapaszkodnak és egy ún. "dzsént" akasztanak bele, hogy kevéssé essenek le. Fekete, egyébként hétköznapi alpintechnikai beülő és mellheveder van rajtuk. A mellhevederen elől-mellkasnál- van egy D csat nevű eszköz, ezen egy kötél, a kötél másik végén pedig a már említett "dzsén"(sajna nem tudom hogy kell írni). És ha jól emlékszem papucs orrúak a magyarországi MD-500(D?)-k. | |||||
Samee | Adatlap | 353970 | 2008. július 27. 06:35 | ||
Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni. SH-60 Seahawk helikopterhez keresek szegecstérképet. Ha vki tud; vagy tud vkit aki tud; vagy ...:) kérem jelezze. Köszönettel: Szemi | |||||
Ronin | Adatlap | 353969 | 2008. július 27. 00:24 | ||
Ronin | Adatlap | 353968 | 2008. július 27. 00:21 | ||
Köszi az infókat, megnézem ezeket az oldalakat! Teszről van jó pár képem, úgy tűnik a felszerelés csak néhány részletben tér el, mondjuk akár a SWAT cuccaitól.Korábban tényleg volt AMD. Általában eddig látott bemutatókon, a kopterrel érkező egységnél még UZI-t véltem felfedezni. Mióta az Mp5-öt, és M4-et is kaptak, még nem láttam újj képet. Ha elkezdem igyekszem bemutatni a fejleményeket! Üdv:Ronin | |||||
borisz | Adatlap | 353967 | 2008. július 25. 12:09 | ||
Használnak. Nincs teljesen egységesítve, illetve feladatfüggő A maroklőfegyver típusa is változott néhányszor az elmúlt évek folyamán. Állítólag azt szeretik az AMDben, hogy ha amennyire lehet egyszerű, és igénytelen is. Vizes lesz megszárad, leesik fel kel venni. Valahogy ez lett az utóbbi egy évben egy másik érdeklődési köröm. TESZ, REBISZ, felszereléseik, harceljárások, utcai harcok lebonyolódása. Itt még ezek sem olyanok mint máshol. | |||||
Krisi | Adatlap | 353966 | 2008. július 25. 09:39 | ||
Végülis igaz amit írsz,de a TESZ-nél nem használnak AMD-t.MP5-öseik vannak. | |||||
borisz | Adatlap | 353965 | 2008. július 25. 01:26 | ||
Azért egy "sima" rendőr nem uaz. mint egy TESZ-es. Kapásból kell 3 év szógálati idő, hogy jelentkezni lehessen, aztán a majd féléves kiképzés és a többi megpróbáltatás. Bár gondolom neked, Ronin leginkább olyan dolgok kellenének, mint felszerelés, a ruhák színei stb. Egyébként valami direkt kommandós készletet ajánlanék neked, mert a legszembetűnődd egy katona és egy TESZes közt az nyilvánvaló és szembetűnő, mégpedig, hogy egy ilyen felszámoló akkora, mint egy jólnevelt ruhásszekrény. A fegyvereket is érdemes lecserélni AMD-re, ilyesmik. Eseteleg a szénatéri bankrablásról keress elő videókat, azon látszik a felszerelés. | |||||
Krisi | Adatlap | 353964 | 2008. július 25. 00:56 | ||
Hát a TESZ-es srácokat nehéz megtalálni. Viszont itt egy fórum ahová,ha beírod a kérésdet akkor szerintem azonnal ma és régen állományban lévő rendőr fog neked annyi képet és információt adni amennyit csak szeretnél! Sok kitartást a munkához és várjuk a z elkészülés mozanatait! A fórum: www.policecars.hu/f | |||||
borisz | Adatlap | 353963 | 2008. július 23. 12:26 | ||
Kerepesi út, Készenléti rendőrség laktanyájába menj be, és mond meg, hogy szeretnéd dicsőíteni a céget egy munkáddal. Vagy segítenek, vagy nem:D Ha ott nincsennek, akkor az azzal szembelévő kocsmába nézz be. | |||||
Ronin | Adatlap | 353962 | 2008. július 23. 10:10 | ||
Természetesen a rotordóm, és a gépágyú dobozban marad... Valami hasonló szitut képzeltem el. A TESZ-es srácok hol fórumoznak?:) Üdv:Ronin | |||||
Muzzy | Adatlap | 353961 | 2008. július 23. 09:35 | ||
Tibcsi! Ha halad, mindenképpen keletkezik rajta felhajtóerő! Álló helyzetben is kap kevés megfúvást. Egyébként a másik sima megoldás, hogy amelyik irányba kívánsz fordulni, az annak ellene dolgozó forgószárnyon keletkező felhajtóerőt csökkented, és máris rendelkezésre áll az elforgató nyomaték. (ugye éppen azért alkalmazzák az egyfőrotoros szerkezetnél a farokrotort, mert a főrotoron keletkező forgatónyomatékot kell kompenzálni.) Muzzy | |||||
Solo | Adatlap | 353960 | 2008. július 23. 09:33 | ||
Az oldalkormány csak egy bizonyos sebesség felett működik hatékonyan, de majd megomndja valaki, aki ismeri a kamovot, hogy mennyi is ez a sebbesség. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 353959 | 2008. július 23. 09:14 | ||
Ok, de amikor "egyhelyben", függés közben kell megfordulni? Vagy amikor (épp a Kamov) permetezés közben a sor végére ér és egy "harcfordulóval" visszafordul? Akkor is működik az oldalkormány? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 353958 | 2008. július 23. 09:12 | ||
Hááát... nemtudom... nekem a helikopter vezetés egyszerűbbnek tűnik. :-))) | |||||
Muzzy | Adatlap | 353957 | 2008. július 23. 09:08 | ||
Tibcsi! pl. mint a Ka-26-osnál oldalkormányt használnak! Muzzy | |||||
borisz | Adatlap | 353956 | 2008. július 23. 08:55 | ||
Ha lehet szavazni TESZ egységek ereszkedjenek róla:) Viszont a tetején lévő gömböt a tartószerkezettel együtt el kell távolítsd, mert a magyarországiakon nincs rajta! | |||||
borisz | Adatlap | 353955 | 2008. július 23. 08:53 | ||
ÓÓÓ, Solo bácsi én is köszönöm. Olyan lehet, mint egykereküzni:) | |||||
Ronin | Adatlap | 353954 | 2008. július 23. 01:01 | ||
Ronin | Adatlap | 353953 | 2008. július 23. 00:48 | ||
Sziasztok! Ami az MD 500at illeti nem kispájázok, a Dragon 1:35 ös készletét használom, ebben már gyárilag a csúcsos orr van... Csak a csúszótalptalp szárait kell meghosszabítani, és a fegyverzetet elhagyni. Még nem tudom hogy balatoni szörfösriogatós,vagy kommandós szálítós diorámába tegyem. Üdv: Ronin | |||||
Tibcsi | Adatlap | 353952 | 2008. július 22. 22:54 | ||
Solo, Kösz a választ. :) | |||||
Solo | Adatlap | 353951 | 2008. július 22. 20:41 | ||
A forgószárny fordulatszámát a lapátok beállítási szöge erősen befolyásolja. Ha növeled a beállítási szöget a fordulatszám leesik, ezért általában a hajtómű fordulatszámát is autómatikusan növelik, hogy a fordulat megmaradjon. Ha a fordulatszámot változtatnák, akkor a hajtómű vezérlésébe kellene belenyúlni a pedálokkal, ami szerintem nem túl valószínű. A lapátok beállítási szögének változtatása egyszerűbb és gazdaságosabb is. Emellett gyorsabb. A heli úgy tud előre- hátra vagy oldalra haladni, hogy a forgószárny forgási síkjának megdöntésével egy előre(hátra) és/vagy oldalra ható víszintes összetevője keletkezik a forgószárnyon ébredő felhajtóerőnek. A helikopter kormányzása elég összetett. Ha belenyúlsz az egyensújba akkor gyakorlatilag az összes kormányszervet meg kell mozdítani, hogy a kivánt irányba mozduljon a gép. Pl: ha előre nyomod a botot, akkor előre ható összetevő jelenik meg ,de így csökken a függőleges, ami a helikopter sűlyedéséhez vezet. Ha ezt nem akarod húzni kell a egyesítet vezérlő karján (gázkar). Ha húzol rajta akkor lépni kell a pedált is, mert különben elfordul a gép a reakciónyomaték miatt. Ha viszont léped a pedált ,akkor teljesítményt veszel el a forgószárnytól. Ezért egy kicsit többet kell húzni a gázon. :) Kbolyan mint egy labda tetején egyensúlyozni. Megtanulni olyan , mint a bicajozást. Egyszer csak ráérzel és megy. Viszont gyakorlás nélkül ez elfelejtődik. :) Minden gépnek egyedi a kormányzása. Méret, kialakítás , felszereltségfüggő. Aki Mi-2-n tanult meg helit vezetni, az a Minyót is Mi-2 stílusban vezeti, még akkor is ha nem veszi észre. :) | |||||
borisz | Adatlap | 353950 | 2008. július 22. 20:26 | ||
Jót kérdeztél, bár szerintem a fordulatszámal. Ha már itt tartunk, az előre, oldlalra stb haladást hogy oldják meg a helik? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 353949 | 2008. július 22. 19:15 | ||
Ha már szóbakerült: a koaxiális rotoros helikoptereknél hogyan oldják meg az oldalkormányzást? A forgószárnyak fordulatszámával variálnak, vagy a lapátok állásszögével? | |||||
Muzzy | Adatlap | 353948 | 2008. július 22. 12:42 | ||
Mekett! Igen jól tudod. Pl. a faroklégcsavar általában a gép vízszintes tengelye felett helyezkedik el ezésrt egy billenbő erőt hoz létre, pl. baloldalon van (húzó légcsavar) akkor a gépet balra is bedönti. Ezt több módon lehet kompenzálni, egyik megoldás, jobbra döntöd a forgószárny síkját, Hogy ezt hogyan éred el, rád van bízva (döntötd a tengelyt, vagy a ciklikussal variálsz) Mivel sokat függeszkedik, vélhetően a tervező célszerűbbnek látta a tengelyt dönteni. Muzzy | |||||
Solo | Adatlap | 353946 | 2008. július 21. 22:09 | ||
Igen Borisz előre is. :) Csak hirtelen aszittem Mekett úgy értlmezi, hogy a oldalra pakolták a tengelyt. :) Késő van már. :) | |||||
borisz | Adatlap | 353945 | 2008. július 21. 21:54 | ||
Előre és balra. | |||||
Solo | Adatlap | 353944 | 2008. július 21. 21:31 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |