/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
f2d 354000 2009. január 18. 19:18
Válasz erre
Én is így jártam a legutóbbi helikopter makettemmel, csak annál pont a kabin eleje (átlátszó alkatrész) volt elvetemedve, így csak nagyon vékony felületen lehetett ragasztani. Én a Revell folyékony ragasztóját használtam az alkatrészek összehúzatásához. Eddig még nem esett szét, kíváncsi leszek meddig bírja.
Muzzy 353999 2009. január 18. 18:45
Válasz erre
Amatőr!
Óvatosan meleg vízben esetleg vissza tudod hajlítani, de légy nagyon óvatos, ha nem elég meleg, nem tudod hajlítani, ha túl meleg összeugrik. Esetleg fogasd meg egy két helyen pillanatragaccsal, és utána oldószeressel ragaszd végig.
Muzzy
Amatõr 353998 2009. január 18. 15:32
Válasz erre
A tehén is bonyolult állat, de én megfejtem!
Hála istennek azért még tudom mi forog rajta :)

Ellenben összepróbáltam a törzsfeleket, illetve negyedeket :) és a pilótafülkénél sajnálattal vettem észre, hogy elég rendesen el van csavarodva. Ha feszítés nélkül összeillesztem simán van benne 2-3 mm! Csavarva feszítve passzol, de nem tudom milyen ragasztó fogja igy megfogni
borisz 353996 2009. január 17. 10:25
Válasz erre
Nagyon figyelj a rotorra("propeller"), mert bonyolult.
molnark 353995 2009. január 16. 19:55
Válasz erre
Én is haszonló cipőben járok mint te, igaz, autókat nem c sináltam eddig. :)
De bármilyen tanácsot szivesen veszek.
én a lejjebb látható makettnek álltam ma neki.
Amatõr 353994 2009. január 16. 19:15
Válasz erre
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Szert tettem egy 1/72 Zvezda Ka-52 -re, mert úgy megtetszett.
Ez lesz az első heli makettem (eddig autóztam)
Szóval szeretnék egy kis festési, összeállítási, -mire figyeljek segítséget kérni.

Előre is köszönöm.

Peti
vlevi 353993 2009. január 7. 20:43
Válasz erre
Jó, de a matricázás miatt úgyis fényesnek kellene lennie. Ennyi erővel lehetne minden makettfesték selyemfényű is, azt a legkönnyebb kezelni. De csak erőltetik, hogy matt, meg fényes, nemistudom minek :)
molnark 353992 2009. január 7. 20:25
Válasz erre
1
1

Legújabb szerzeményem, egyben első helikopter makettem.
Tibcsi 353991 2008. december 30. 14:09
Válasz erre
Az attól függ :) Katonai gépekhez elsősorban matt kell, a polgári helikhez pedig inkább fényes.
molnark 353990 2008. december 30. 13:01
Válasz erre
Hello!

Matt festékek jók a helikopter makettekhez?
vagy azokhoz inkább fényes kell?
xcraft 353987 2008. december 4. 20:10
Válasz erre
Szia RaPe!

Nekem megvan a legato, nem rendelek cheyene miatt, de észben tartom, ha importálok valamit szólok. :)
RaPe 353985 2008. december 4. 16:08
Válasz erre
X!
Ha esetleg megrendelnéd, sikíts már előtte, mert akkor lehet beszállnék a rendelésbe én is, csak egy Sikorsky s-67-tel :)

www.anigrand.com/AA2022_S-67.htm
xcraft 353983 2008. december 4. 13:18
Válasz erre
Sziasztok!

Jövő év januárban megjelenő újdonság, Lockheed Cheyenne (AH-56)
www.anigrand.com/AA2085_AH-56.htm
Ismerve az Anigrand termékeit, nem túl jó minőségű öntvényekre lehet számítani, de mindenképpen kuriózum. A Legato régi gyanta makettje fehér holló a piacon.
borisz 353982 2008. november 16. 11:25
Válasz erre
f2d 353981 2008. augusztus 23. 08:05
Válasz erre
BapJack2Lg
BapJack2Lg
BapJack4Lg
BapJack4Lg
CapReg1lg
CapReg1lg
CapReg4lg
CapReg4lg
Global4lg
Global4lg
PortMem1Lg
PortMem1Lg
umich1lg
umich1lg
UofIowa1Lg
UofIowa1Lg
UofIowa2Lg
UofIowa2Lg
vandy5lg
vandy5lg

Helipad ötletek diorámához. Persze, ha valakit érdekel a polgári repülés.
Muzzy 353980 2008. augusztus 17. 16:10
Válasz erre
Tibcsi!
Még lét tippem van:
Nézd meg a kiegyensúlyozást, és a kotyogásokat!
Muzzy
Tibcsi 353979 2008. augusztus 15. 19:26
Válasz erre
Muzzy,

Igen, mindig ugyanarra. De a jelenség nem állandó. Néha előjön, néha nem. Engem igazából ez zavar. A forgószárnyak kétlapátúak, a felsőn a Bell helikről ismert röpsúlyos stabilizáló rendszer van. A lapátok bekötése fix állásszögű (az alsóké) de egy forgáspont körül előre-hátra ell tud fordulni. A felsők állásszögét a röpsúlyos rendszer állítja.

Az egy kúpon futást azért még ellenőrzöm, köszi a tippet! :)
Muzzy 353978 2008. augusztus 15. 16:36
Válasz erre
Tibcsi!
Mindig ugyan abban az iányban kezd el kitörni?
Ha igen, lehet, hogy nem egy kúpon fut az egyik lapátsor.
Muzzy
Tibcsi 353977 2008. augusztus 15. 11:40
Válasz erre
Félig OFF leszek. :)

Van egy repülőképes helikopter modellem. Koaxiális rotorral plusz egy faroklégcsavarral van ellátva, amit az oldalkormánnyal működtetek. Az lenne a kérdésem, hogy mitől lehet az, hogy a helikopter a levegőben függ, nagyjából egy helyben, egy irányban és (látszólag) minden ok nélkül elkezd forogni, amit csak a faroklégcsavarral tudok megállítani? Aztán meg viszaáll az előző állapot.

Hozzáteszem, hogy egyáltalán nem precíziós szerkezet, tehát akár lötyögések is okozhatják... a két forgószárny fogaskerék kapcsolatban van, elvileg a fordulatszámuk kötött... van valakinek tippje?

Kösz: Tibcsi
pipi 353976 2008. augusztus 3. 16:33
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valaki rendelkezne olyan képpel, amelyen Uaz-t próbálnak betuszkolni egy Mi-17-be kérem ossza meg velem!
Köszi előre is!
Üdv mindekinek!
balaton 353975 2008. augusztus 1. 14:43
Válasz erre
AZ Model 1-72 MD500E%20(2)
AZ Model 1-72 MD500E%20(2)

Aki magyar rendőrségi MD-t akar építeni, már nagyobb átalakítás nélkül is megteheti. AZ Models 1/72
Solo 353974 2008. augusztus 1. 10:15
Válasz erre
Helló!

Talán még nem látta mindenki. :)
Egy érdekes videó.

www.patricksaviation.com/videos/Contrail_25/2851/
Ronin 353972 2008. július 28. 16:17
Válasz erre
Köszi Borisz! Így már világos! tényleg csak a majrévas tartja őket?
A magyar Md-k tényleg papucsorrúak de a Dragon készlet amiből építtem, szintén az.
Elárulod hogy sikerült hozzájutnod az infóhoz? Igérem, nem kopogtat miatta este a Tesz...:)
Üdv: Ronin
borisz 353971 2008. július 27. 13:43
Válasz erre
Na, utánajártam.
Úgy vannak ők oda rakva, hogy van fejmagasság felett egy kapaszkodó, egyrészt abba kapaszkodnak és egy ún. "dzsént" akasztanak bele, hogy kevéssé essenek le.
Fekete, egyébként hétköznapi alpintechnikai beülő és mellheveder van rajtuk. A mellhevederen elől-mellkasnál- van egy D csat nevű eszköz, ezen egy kötél, a kötél másik végén pedig a már említett "dzsén"(sajna nem tudom hogy kell írni).
És ha jól emlékszem papucs orrúak a magyarországi MD-500(D?)-k.
Samee 353970 2008. július 27. 06:35
Válasz erre
Sziasztok.

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

SH-60 Seahawk helikopterhez keresek szegecstérképet.
Ha vki tud; vagy tud vkit aki tud; vagy ...:) kérem jelezze.

Köszönettel:
Szemi
Ronin 353969 2008. július 27. 00:24
Válasz erre
SwatChopper
SwatChopper

Valahogy így képzelem csak 4 fővel...
Ronin 353968 2008. július 27. 00:21
Válasz erre
Köszi az infókat, megnézem ezeket az oldalakat! Teszről van jó pár képem, úgy tűnik a felszerelés csak néhány részletben tér el, mondjuk akár a SWAT cuccaitól.Korábban tényleg volt AMD. Általában eddig látott bemutatókon, a kopterrel érkező egységnél még UZI-t véltem felfedezni. Mióta az Mp5-öt, és M4-et is kaptak, még nem láttam újj képet. Ha elkezdem igyekszem bemutatni a fejleményeket!
Üdv:Ronin
borisz 353967 2008. július 25. 12:09
Válasz erre
Használnak.
Nincs teljesen egységesítve, illetve feladatfüggő A maroklőfegyver típusa is változott néhányszor az elmúlt évek folyamán. Állítólag azt szeretik az AMDben, hogy ha amennyire lehet egyszerű, és igénytelen is. Vizes lesz megszárad, leesik fel kel venni.
Valahogy ez lett az utóbbi egy évben egy másik érdeklődési köröm. TESZ, REBISZ, felszereléseik, harceljárások, utcai harcok lebonyolódása. Itt még ezek sem olyanok mint máshol.
Krisi 353966 2008. július 25. 09:39
Válasz erre
Végülis igaz amit írsz,de a TESZ-nél nem használnak AMD-t.MP5-öseik vannak.
borisz 353965 2008. július 25. 01:26
Válasz erre
Azért egy "sima" rendőr nem uaz. mint egy TESZ-es. Kapásból kell 3 év szógálati idő, hogy jelentkezni lehessen, aztán a majd féléves kiképzés és a többi megpróbáltatás. Bár gondolom neked, Ronin leginkább olyan dolgok kellenének, mint felszerelés, a ruhák színei stb. Egyébként valami direkt kommandós készletet ajánlanék neked, mert a legszembetűnődd egy katona és egy TESZes közt az nyilvánvaló és szembetűnő, mégpedig, hogy egy ilyen felszámoló akkora, mint egy jólnevelt ruhásszekrény. A fegyvereket is érdemes lecserélni AMD-re, ilyesmik.
Eseteleg a szénatéri bankrablásról keress elő videókat, azon látszik a felszerelés.
Krisi 353964 2008. július 25. 00:56
Válasz erre
Hát a TESZ-es srácokat nehéz megtalálni. Viszont itt egy fórum ahová,ha beírod a kérésdet akkor szerintem azonnal ma és régen állományban lévő rendőr fog neked annyi képet és információt adni amennyit csak szeretnél! Sok kitartást a munkához és várjuk a z elkészülés mozanatait!

A fórum:

www.policecars.hu/f
borisz 353963 2008. július 23. 12:26
Válasz erre
Kerepesi út, Készenléti rendőrség laktanyájába menj be, és mond meg, hogy szeretnéd dicsőíteni a céget egy munkáddal.
Vagy segítenek, vagy nem:D
Ha ott nincsennek, akkor az azzal szembelévő kocsmába nézz be.
Ronin 353962 2008. július 23. 10:10
Válasz erre
Természetesen a rotordóm, és a gépágyú dobozban marad... Valami hasonló szitut képzeltem el. A TESZ-es srácok hol fórumoznak?:)
Üdv:Ronin
Muzzy 353961 2008. július 23. 09:35
Válasz erre
Tibcsi!
Ha halad, mindenképpen keletkezik rajta felhajtóerő!
Álló helyzetben is kap kevés megfúvást.
Egyébként a másik sima megoldás, hogy amelyik irányba kívánsz fordulni, az annak ellene dolgozó forgószárnyon keletkező felhajtóerőt csökkented, és máris rendelkezésre áll az elforgató nyomaték.
(ugye éppen azért alkalmazzák az egyfőrotoros szerkezetnél a farokrotort, mert a főrotoron keletkező forgatónyomatékot kell kompenzálni.)
Muzzy
Solo 353960 2008. július 23. 09:33
Válasz erre
Az oldalkormány csak egy bizonyos sebesség felett működik hatékonyan, de majd megomndja valaki, aki ismeri a kamovot, hogy mennyi is ez a sebbesség. :)
Tibcsi 353959 2008. július 23. 09:14
Válasz erre
Ok, de amikor "egyhelyben", függés közben kell megfordulni? Vagy amikor (épp a Kamov) permetezés közben a sor végére ér és egy "harcfordulóval" visszafordul? Akkor is működik az oldalkormány?
Tibcsi 353958 2008. július 23. 09:12
Válasz erre
Hááát... nemtudom... nekem a helikopter vezetés egyszerűbbnek tűnik. :-)))
Muzzy 353957 2008. július 23. 09:08
Válasz erre
Tibcsi!
pl. mint a Ka-26-osnál oldalkormányt használnak!
Muzzy
borisz 353956 2008. július 23. 08:55
Válasz erre
Ha lehet szavazni TESZ egységek ereszkedjenek róla:)
Viszont a tetején lévő gömböt a tartószerkezettel együtt el kell távolítsd, mert a magyarországiakon nincs rajta!
borisz 353955 2008. július 23. 08:53
Válasz erre
ÓÓÓ, Solo bácsi én is köszönöm.
Olyan lehet, mint egykereküzni:)
Ronin 353954 2008. július 23. 01:01
Válasz erre
3526
3526

Ő lessz az alany...
Ronin 353953 2008. július 23. 00:48
Válasz erre
Sziasztok!
Ami az MD 500at illeti nem kispájázok, a Dragon 1:35 ös készletét használom, ebben már gyárilag a csúcsos orr van... Csak a csúszótalptalp szárait kell meghosszabítani, és a fegyverzetet elhagyni. Még nem tudom hogy balatoni szörfösriogatós,vagy kommandós szálítós diorámába tegyem.
Üdv: Ronin
Tibcsi 353952 2008. július 22. 22:54
Válasz erre
Solo,

Kösz a választ. :)
Solo 353951 2008. július 22. 20:41
Válasz erre
A forgószárny fordulatszámát a lapátok beállítási szöge erősen befolyásolja. Ha növeled a beállítási szöget a fordulatszám leesik, ezért általában a hajtómű fordulatszámát is autómatikusan növelik, hogy a fordulat megmaradjon. Ha a fordulatszámot változtatnák, akkor a hajtómű vezérlésébe kellene belenyúlni a pedálokkal, ami szerintem nem túl valószínű. A lapátok beállítási szögének változtatása egyszerűbb és gazdaságosabb is. Emellett gyorsabb.

A heli úgy tud előre- hátra vagy oldalra haladni, hogy a forgószárny forgási síkjának megdöntésével egy előre(hátra) és/vagy oldalra ható víszintes összetevője keletkezik a forgószárnyon ébredő felhajtóerőnek.
A helikopter kormányzása elég összetett. Ha belenyúlsz az egyensújba akkor gyakorlatilag az összes kormányszervet meg kell mozdítani, hogy a kivánt irányba mozduljon a gép.
Pl: ha előre nyomod a botot, akkor előre ható összetevő jelenik meg ,de így csökken a függőleges, ami a helikopter sűlyedéséhez vezet. Ha ezt nem akarod húzni kell a egyesítet vezérlő karján (gázkar). Ha húzol rajta akkor lépni kell a pedált is, mert különben elfordul a gép a reakciónyomaték miatt. Ha viszont léped a pedált ,akkor teljesítményt veszel el a forgószárnytól. Ezért egy kicsit többet kell húzni a gázon. :)
Kbolyan mint egy labda tetején egyensúlyozni. Megtanulni olyan , mint a bicajozást. Egyszer csak ráérzel és megy. Viszont gyakorlás nélkül ez elfelejtődik. :)
Minden gépnek egyedi a kormányzása. Méret, kialakítás , felszereltségfüggő.
Aki Mi-2-n tanult meg helit vezetni, az a Minyót is Mi-2 stílusban vezeti, még akkor is ha nem veszi észre. :)
borisz 353950 2008. július 22. 20:26
Válasz erre
Jót kérdeztél, bár szerintem a fordulatszámal.
Ha már itt tartunk, az előre, oldlalra stb haladást hogy oldják meg a helik?
Tibcsi 353949 2008. július 22. 19:15
Válasz erre
Ha már szóbakerült: a koaxiális rotoros helikoptereknél hogyan oldják meg az oldalkormányzást? A forgószárnyak fordulatszámával variálnak, vagy a lapátok állásszögével?
Muzzy 353948 2008. július 22. 12:42
Válasz erre
Mekett!
Igen jól tudod. Pl. a faroklégcsavar általában a gép vízszintes tengelye felett helyezkedik el ezésrt egy billenbő erőt hoz létre, pl. baloldalon van (húzó légcsavar) akkor a gépet balra is bedönti. Ezt több módon lehet kompenzálni, egyik megoldás, jobbra döntöd a forgószárny síkját, Hogy ezt hogyan éred el, rád van bízva (döntötd a tengelyt, vagy a ciklikussal variálsz) Mivel sokat függeszkedik, vélhetően a tervező célszerűbbnek látta a tengelyt dönteni.
Muzzy
Solo 353946 2008. július 21. 22:09
Válasz erre
Igen Borisz előre is. :) Csak hirtelen aszittem Mekett úgy értlmezi, hogy a oldalra pakolták a tengelyt. :)
Késő van már. :)
borisz 353945 2008. július 21. 21:54
Válasz erre
Solo 353944 2008. július 21. 21:31
Válasz erre
Helló!

A szöveg szerint csak döntve van oldalra.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.