<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
kamovos | Adatlap | 354411 | 2011. november 25. 14:34 | ||
Neo954 | Adatlap | 354410 | 2011. november 25. 11:15 | ||
Szia! Köszi! :) Melyik altípusok vannak meg neked? Üdv.:Neo | |||||
kamovos | Adatlap | 354409 | 2011. november 24. 20:49 | ||
Szia Neo954! Jól mutat a falon! :) Szépen haladsz. Talán egyszer én is neki tudok állni annak a négy 53-asnak, amit eddig be spájzoltam. Üdv: kamovos | |||||
Neo954 | Adatlap | 354408 | 2011. november 24. 15:06 | ||
Neo954 | Adatlap | 354407 | 2011. november 24. 13:39 | ||
Szia! Találtam róla valamelyest jobb képet bár ez MH-53M már más a tartó, illetve a denfer is. Lényegében akkor ez egy olyan (zárt)munkahenger ami hidroakkumulátor is egyen nem? Érdekes a képen a munkahengerszáron a kábel gyorskötöző. :) Üdv.:Neo | |||||
Kamovos | Adatlap | 354406 | 2011. november 24. 11:35 | ||
Szia Neo954! Nany valószínűséggel ez lehet a denferje ami a lapát sietését, és kését csillapítaná! Pont ez a rész az amit szeretnék közelebről saját szememmel is látni. :) Amit én jelöltem be az 53-on, az pedig a centrifugáli belógás határoló. Ez szintén ott van a kamovon is, vékony piros körök csak egyszerűb kivitelben. A vastag piros körben pedig a denfer van. Üdv: kamovos | |||||
Neo954 | Adatlap | 354405 | 2011. november 24. 09:52 | ||
Ejnye, ejnye! XD Gonosz billentyűzeted megrontja itt a tinédzsereket. :) Bejelöltem a képen egy holmit, az a lapát lengéscsillapítója lehet? A kép vonal a tengelyeket jelölik. Üdv.:Neo | |||||
Kamovos | Adatlap | 354403 | 2011. november 24. 09:20 | ||
Szia Őőőő... Az nem Csikló, csak forgáspont! A vizszintes, függőleges, és az axiál stimmel. Ettől függetlenűl szeretnék egyet a saját szememmel is látni, mert azért itt látok pár dolgot amit az Oroszon nem találni. Üdv: kamovos | |||||
Neo954 | Adatlap | 354402 | 2011. november 24. 08:13 | ||
Szia! Igen pofásan néz ki így is, csak az a baj, hogy a farkát is be kellene csukni, úgy meg olyan doboz formája lesz a gépnek. Üdv.:Neo | |||||
Snowman | Adatlap | 354401 | 2011. november 23. 22:20 | ||
Szia! Te is érzed, hogy ez egy tökéletes dioráma ötlet? Baromi jól mutatna a hangárliftben álló helikopter... :D | |||||
Neo954 | Adatlap | 354400 | 2011. november 23. 21:41 | ||
Szia! De van mert ez összecs*klós rotor. :) Üdv.:Neo | |||||
Kamovos | Adatlap | 354398 | 2011. november 23. 20:59 | ||
Sziasztok! Hát...! Ennek sincs keveseb csiklója mint az Orosz agyrendszereknek! Üdv: kamovos | |||||
Neo954 | Adatlap | 354397 | 2011. november 23. 20:30 | ||
Neo954 | Adatlap | 354396 | 2011. november 23. 20:30 | ||
Sziasztok! Egy kép! Címe agyrém. :) Üdv.:Neo | |||||
Kamovos | Adatlap | 354392 | 2011. november 23. 07:48 | ||
Sziasztok! Erről a manőverről, illetve, hogy hogyan tudja végrehalytani, és miért szívesen diskurálnék, ha mást is érdekel. Üdv: kamovos | |||||
Neo954 | Adatlap | 354389 | 2011. november 22. 22:31 | ||
Meg mindenhova felvan matricázva, hogy mit kell vele csinálni. :) hátha elfelejtette az pilóta úr.. :) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354388 | 2011. november 22. 22:28 | ||
Ja, meg a technika is olyan: a ruszkinál olajnyomásnál számok, a nyugatinál: zöld mező-sárga mező-piros mező | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354387 | 2011. november 22. 22:27 | ||
Szia Így van: a ruszkinál csak a főnökök repülnek több típust egyszerre, a nyugatiaknál meg a pórnép is... Zoli | |||||
Neo954 | Adatlap | 354386 | 2011. november 22. 22:23 | ||
Mert a ruszki megköveteli, hogy értse is az ember mitől repül a helikopter, az amcsi meg erre nem ér rá. :) Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354385 | 2011. november 22. 22:07 | ||
Érdekes, hogy a két forgási sík egymással különböző szögeket zár be a különböző üzemmódokon. De logikus. Na ilyen részletekbe nem megy bele az amcsi leírás. A ruszkiban ezt 3 oldalon vezetnék le. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354384 | 2011. november 22. 22:04 | ||
Hát igen, egy keleti könyvben ezen oldalak harmada képletekből állna :) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354383 | 2011. november 22. 22:00 | ||
Szia Hát jó lenne beszerezni egy gyakorlati aerodinamika könyvet CH-46-hoz vagy 47-hez. Már kérdeztem egy aerodinamikai szakembert (tanár) de ő nem tud ilyenről. Hiába, a keleti képzés azért ilyen szempontból (üzemeltetés) komolyabb (konkrétabb). (ezt egyébként épp tegnap beszéltük egy Kanadából nemrég hazatért sráccal). A másik: a gyakorlati aerodinamika könyv néha ellentmond a légiüzemeltési utasításnak és más szabályzóknak... üdv Zoli | |||||
Neo954 | Adatlap | 354382 | 2011. november 22. 21:52 | ||
No ilyenek vannak benne. :) Üdv.:Neo | |||||
Neo954 | Adatlap | 354381 | 2011. november 22. 21:37 | ||
Sziasztok! Silent! Tibcsi már belinkelte a videót. :) Kamovos! Én személy szerint nem! Zoli felvetette a témát és elmélkedtünk, de most töltöm le az 1967-es chinook kezelési utasítást, és majd megfejtem mi a trükk. Ha kell valakinek szóljon majd pdf 100 mb körül van. Illetve itt egy elég nagy kép oldalt néhány adattal. Üdv.:Neo | |||||
Kamovos | Adatlap | 354380 | 2011. november 22. 20:42 | ||
Sziasztok! Van itt valaki aki tényleg ismeri a tandem rotoros helikopter vezérlését? Vagy csak tippelgettek? Üdv:kamovos | |||||
silent8 | Adatlap | 354379 | 2011. november 22. 20:02 | ||
Sziasztok! Javaslom a video megtekintését. Főleg snowmannak, neonak ill. piratvitorlanak! :DD Egyébként szerintem is egy kicsit lejebb adhatnád a géped orrát. 1. jobban látszana a rengeteg munkád a raktérben. 2. Ebben a dőlésszögben a hátsó rotorlapátok beleérnének a sziklába. Egyébként nagyon szép lett. www.youtube.com/watch | |||||
Neo954 | Adatlap | 354378 | 2011. november 22. 19:38 | ||
Szia Zoli! Ezek szinte mindig nyitva repülnek, legalábbis bevetéseken. Gondolkozok rajta, hogy feldobok a rámpára egy gépágyút is. :) Neked nincs véletlenűl ilyen Gau-21-es holmi? Így működik: www.youtube.com/watch :) Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354377 | 2011. november 22. 19:33 | ||
Szia Ezért jobb az én gondolatmenetem: nem szoktam nyitott rampás gépeket csinálni, mert megtörik a gép vonalát. Bár az An-12-nél úgy tervezem majd. üdv | |||||
Kuolema | Adatlap | 354376 | 2011. november 22. 18:47 | ||
Neo954 | Adatlap | 354375 | 2011. november 22. 17:50 | ||
Sziasztok! Jobb oldali agyhalál! :) Egész nap ezzel szöszmötöltem, szerintetek? Üdv.:Neo U.i.: még egy videó :P www.youtube.com/watch | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354374 | 2011. november 22. 17:25 | ||
Szia Igen, kb ez a gép állásszöge függéskor. Az első nagyon soknak tűnt... A taiwani fotón is hasonló, csak ott a hegyoldal eleve lejt. A Mi-8/17 is kicsit hátrafelé áll... üdv Zoli | |||||
Snowman | Adatlap | 354373 | 2011. november 22. 17:16 | ||
Szia! Nagyon jó volt Gödöllőn! Ha beleolvasol a Versenyek topicba, akkor láthatod, hogy folyamatos a dicséret áradat és ez mind jogos! Sajnos helikopterrel nem találkoztam egyáltalán vagy csak az éjszakai építés miatt nem emlékszem rá... Rengeteg fórumozóval találkoztam/beszéltem és ez külön óriási élmény volt! Azt azért sajnálom, hogy nem sikerült összefutni egy kopteres kollégával sem. :( Talán jövőre ... A videohoz: Vazzzeee! Ilyen gép nekem is kell! :D | |||||
Snowman | Adatlap | 354372 | 2011. november 22. 17:07 | ||
Szia! Köszönöm szépen a dicséretet és a tanácsot is! Mivel abszolút nem konyítok a repüléshez, ezért fogalmam sem volt az általad leírtakról. Amikor elkezdtem csinálni a gépet úgy terveztem, hogy a betonon fog állni nyitott ajtókkal. De aztán meggyőztek, hogy látványosabb lenne ha "repülne"...találtam egy képet (lásd fönn), ami nagyon megfogott és ez alapján találtam ki ezt a beállítást. Ennyi műfüvet az életben nem tudtam volna se megvenni, se felrakni, így maradt a sziklás környezet :-) Legalább kipróbáltam a wc papír+ tapétaragasztó technikát... Megpróbálom lejjebb engedni az orrát néhány centivel és reménykedem, hogy a hátsó futók nem fognak gondot okozni... A hasra visszatérve egy mondat erejéig: Az általam feltett képen a vaku nagyon nagy árnyékot vetett erre a területre, ezért ennyire szembe ötlő az eltérés, egyébként nem olyan vészes...szerintem :D Sok sikert a HH-60-hoz! Üdv:Snowman | |||||
Tibcsi | Adatlap | 354371 | 2011. november 22. 16:29 | ||
piratvitorla | Adatlap | 354370 | 2011. november 22. 10:28 | ||
Sziasztok Keresek maradék 1/72-es COAST GUARD-os matricákat. HH-3-ashoz lesz. A Revell Duphiné tökéletes lenne, ha valaki a francia gépet csinálta. Vagy más is OK (pl HH-60). piratvitorla@freemail.hu Köszi Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354369 | 2011. november 22. 10:26 | ||
Sziasztok Keresem csereberére a Bilek 968 Sea Stallion készlet egyik matricáját:http://www.model-making.eu/Bilek-CHa53-A-G-quot-Sea-Stallion-quot--p-1-106 1048.html VAGYa Bilek 944-es készletből a tengerészgyalogos (MARINES) matricát a szürke géphez:http://www.model-making.eu/Bilek-Cha53D-Sea-Stalion-p-1-889416.htmlVAGYaz Italeri 1065 (ugyanez a 71065 is pár festékkel)készletéből a nagy oldaltartály darabjait (akár roncs, sérült is OK).http://www.model-making.eu/Italeri-MHa53E-Sea-Dragon-p-1-366027.htmlVAGYmás, a fentiekhez hasonló "kistartályos" festéshez matricát (MARINES, NAVY) stb. Lényeg, hogy ne terepszínű legyen (hogy kiadja a gép szép formáját). piratvitorla@freemail.hu piratvitorla@citromail.huköszi Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354368 | 2011. november 22. 10:24 | ||
Szia A függés (függőleges átáramlási üzemmód) nagyon bonyolult üzemmód. Az elmélet, hogy a forgási kúp kb. vízszintes. De szerintem nincs olyan típus ahol teljesen így van. A Mi-8/17-nél pl. függésnél kb 2-2,5 fokos jobb bedöntés van a faroklégcsavar miatt... Ha jól emlékszem a BO-105-nél is volt valami "furmány", bár azzal nem sokat repültem... A hegyi, sziklás stb leszállásoknál nem mindig függésből szállnak le, hanem sokszor "menetből" a siklópályát tartva. Ez azért van, mert a nagy magasság miatt nem elég a teljesítménytartalék, a függéshez kell a legnagyobb teljesítmény. A Chinook mondjuk pont arról híres, hogy nagy a teljesítménytartaléka. Láttam már olyan képet ahol Chinook hasonló állássszöggel közel van a földhöz, de az bemutató volt reptéren. Hegyes sziklás terepen szerintem nem életszerű. Azért egy ilyen gépnek azért elég nagy a tehetetlensége (Már a Mi-8/17-nek is az néha)... CH-53-asból eddig egy Airfixet csináltam jó pár éve izraeli festéssel, fel is raktam ide amikor utólag lelakkoztam. Most szereztem be cserebere útján egy Italeri HH-53-ast. Azért is kérdeztem nincs-e valakinek szép festéshez matricája. Vagy MH-53-ast csinálok belőle a megfelelő átalakításokkal (3. hajtómű, nagytartályok stb.) üdv Zoli | |||||
Neo954 | Adatlap | 354367 | 2011. november 22. 10:06 | ||
Szia Zoli! "Tehát a Te helid az ábrázolt szituációban igencsak hátrafelé haladna a vonóerő vektora miatt... " Vagy fékezve ereszkedne. :) Bár ezzel a döggel ilyen közel a sziklához elég bátor cselekedet lenne. :) Szerintem elméletben a rotorkúpnak kell vízszintesnek lennie hiszem a kollektívval irányítod csak (gyakorlatban meg korrigálod a szelet, gépmozgásokat, stb), tehát függéskor a rotortengely függőlegesen állna és a gép igazodik hozzá, attól függően mennyire van megdöntve előre a tengely. Ha tévedek javítsatok ki. :) Még akartam tőled kérdezni, hogy hány variációt építettél 53-asból? Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 354366 | 2011. november 22. 09:22 | ||
Szia Nagyon szépet csinálsz, már korábban is tetszett. Viszont ha megengedsz egy építő jellegű megjegyzést: A helikopterek függéskor kb vízszintesek, különösen a tandem elrendezésű helik. (általában van pár fokos dőlés hátrafelé, mert a vízszint az utazósebességhez van, hogy ott kisebb legyen a homlokellenállás). Tehát a Te helid az ábrázolt szituációban igencsak hátrafelé haladna a vonóerő vektora miatt... Ez nagyon nagy szög... Ha még nem késő szerintem csökkentsd a beállítási szögét. (úgy az előttem említett hasi rész se látszik annyira). Remélem nem későn írtam és nem bántalak meg vele. Amúgy gyönyörű, pláne hogy fényes. Én most küzdöttem meg egy COAST GUARD-os HH-60-assal, ha elkészül felrakom. Jó makettezést Zoli | |||||
Neo954 | Adatlap | 354365 | 2011. november 22. 06:56 | ||
Szia! Köszönöm! Iparkodom! :) Milyen volt Gödöllő? Most találtam ezt a videót www.youtube.com/watch médiasztár a gépem. :) HC-4/ 41 Szép látvány mikor a Blackhawk-ot viszi. :) Üdv.:Neo | |||||
Snowman | Adatlap | 354364 | 2011. november 21. 17:47 | ||
Szia! Tetszik ez a gép, biztos pazarul megcsinálod! Tegyél fel sok képet, majd figyelek :D Én lehet kicsit visszatérek a sci-fihez vagy nem...még nem tudom. Egyenlőre próbálok regenerálódni. | |||||
Neo954 | Adatlap | 354363 | 2011. november 21. 08:17 | ||
Neo954 | Adatlap | 354362 | 2011. november 18. 18:29 | ||
Snowman | Adatlap | 354361 | 2011. november 18. 12:26 | ||
Szia Kamovos! Köszönöm az észrevételt, ha hiszed, ha nem ez már a legjobb megoldás volt, amit összetudtam hozni. Sajnos gyárilag mind a két törzs fél deformált volt. Az oldal fal és az alsó rész nem volt derékszögben. Próbáltam javítani, de nem sikerült. Erre még rájött a teljes belső átépítés, ami csak rontott a helyzeten... A "lebegő" beállítás miatt nem volt kivitelezhető a merevítő bordák beépítése sem. Nagyon köszönöm a részletes leírást, szerintem nemcsak nekem szolgált sok ötlettel. Nem akarok mentegetőzni, mert igazad van, csak leírtam azt amiről nem tudhatsz. :-) Remélem találkozunk Gödöllőn és tudunk személyesen is beszélni! Üdv:Snowman | |||||
Kamovos | Adatlap | 354360 | 2011. november 18. 08:37 | ||
Szia Snowman! Sajnos, a regisztrációdból nem látom milyen korcsoportba tartozol. Ezért csak halkan jegyzem meg, hogy a helikopter hasán, ragasztási, és illeszkedési hibákat látok. Ezért nem is kritizálnék, hanem elmondom, hogy én mit szoktam tenni, ha a gép törzsek a hosszú felület miatt ilyen hullámosak. A gyártók illeszkedő stiftekkel, lapokkal látják el a két fél törzset. Sajnos néhány esetben ezek nem elegendőek. A hullámossá vált felületeket, nehéz ezekkel a stiftekkel, illesztő lapokkal összerakni, mert minden igyekezetünk ellenére nem fognak passzolni és az egyik törzs fél befelé, a másik kifelé áll. Többszöri száraz illesztgetésekkel azonban megállapíthatjuk, hol emelkedik kifelé, és hol süllyed befelé. Ahol kifelé áll, oda öntőkeretből csiszolunk póttartó bordát, a kiálló részre belülről rá ragaszuk, úgy hogy az átérjen a másik félbe is. A törzs másik oldala lefogja szorítani a kiemelkedést az átlógó bordával, és talán tömíteni sem kell. Amikor besüllyedés van, akkor a besüllyedéssel szemközti törzsbe teszünk átlógó bordát, és az kifogja emelni a besüllyedt részt. A bordakészítés helyett lehet vastagabb 1-1.5 mm-es sztirollapot is használni. Olyan esetetekben, ahol nem nyitott a törzs, mindenképpen sztirolból érdemes belső bordát készíteni. Ilyenkor a teljes keresztmetszetet készítem el, és a sztirol borda fogja belülről kinyomni a törzset. A kipúposodott törzset pedig hozzá tudjuk nyomni a bordához. Ebben az esetben, először ott ragasztunk, ahol nem áll el a bordától. A ragasztás száradása után nyomjuk hozzá az elálló részt. Amikor a borda hozzá kötött a törzshöz, száraz illesztéssel ellenőrizzük, hogy a beragasztott borda megfelelően nyomta-e ki a törzset. Remélem úgy írtam le, hogy nem csak én értem, amit mondani akartam. Üdv: kamovos | |||||
Neo954 | Adatlap | 354359 | 2011. november 17. 21:22 | ||
Sziasztok! Snowman! Gratulálok! Gyönyörű lett a madárka! Közben nekem is megérkezett a madaram (Sea Dragon), holnap rakok fel képeket, meg szerintem neki is állok a munkálatoknak. Üdv.:Neo | |||||
STEMI | Adatlap | 354358 | 2011. november 17. 20:27 | ||
Csak csatlakozni tudok Indyhez: szuper lett! Megérdemled azt a 3 figurát, amit neked csomagoltam!:) Tuti az alap. | |||||
Indiana73 | Adatlap | 354357 | 2011. november 17. 19:14 | ||
Hát kedves ikertestvérem:) Hagy legyek akkor én az első aki megdicséri a munkádat, nekem nagyon tetszik:) Kíváncsi szemekkel várom, hogy láthassam élőben is:) Csak azt sajnálom, hogy az a sok szép minden amit készítettél és bent van a gépben alig látszik:( | |||||
Snowman | Adatlap | 354356 | 2011. november 16. 22:01 | ||
kamovos | Adatlap | 354355 | 2011. november 14. 20:40 | ||
Szia piratvitorla! Na igen! Ha biztosan tudnám, hogy egykori osztályfőnököm, a következő Szolnoki versenyen történő találkozó alkalmával nem kasztrál. Akkor most azt merném mondani, hogy szívesen látnék vagy 60 db-ot Szolnokon szanaszét Magyar ékekkel, a Mi-8 helyet! Mert azért azt szomorúan megkel vajam, hogy a Mi-8 sajnos nem képes arra a laza de elegáns vezetett orsóra, amire ezek a forgószárnyasok. Még ha némi Orosz eredetű vér is csörgedezik bennük. Igor Sikorsky Ezen a videón látni, hogy dolgoztak éles helyzetben. Javaslom megtekintésre a Német fegyvertársainknak is! www.youtube.com/watch No, az orsó meg nem találom. Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Revell HH-53C Super Jolly Green Giant
Italeri MH-53 E Sea Dragon
Italeri MH-53J Pave Low III "Stallion
Italeri CH-53E Super Stallion
Bilek CH-53D Sea Stallion
Üdv: kamovos