/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
kamovos 354411 2011. november 25. 14:34
Válasz erre
Szia Neo954!

Revell HH-53C Super Jolly Green Giant
Italeri MH-53 E Sea Dragon
Italeri MH-53J Pave Low III "Stallion
Italeri CH-53E Super Stallion
Bilek CH-53D Sea Stallion

Üdv: kamovos
Neo954 354410 2011. november 25. 11:15
Válasz erre
Szia!

Köszi! :)

Melyik altípusok vannak meg neked?

Üdv.:Neo
kamovos 354409 2011. november 24. 20:49
Válasz erre
Szia Neo954!

Jól mutat a falon! :)

Szépen haladsz.
Talán egyszer én is neki tudok állni annak a négy 53-asnak, amit eddig be spájzoltam.

Üdv: kamovos
Neo954 354408 2011. november 24. 15:06
Válasz erre
201111242426
201111242426
201111242428
201111242428

Sziasztok!

Haladok a géppel tovább, kifaragtam a tolórudak helyét a dőlésautomatán, gömbölyűre reszeltem a rotortartót, illetve kifurkáltam a lyukakat a fedőlemezen.

Kamovos! A második képen a szobafalam látható, remélem tetszik! :)

Üdv.:Neo
Neo954 354407 2011. november 24. 13:39
Válasz erre
MH-53M_69-5784_14628
MH-53M_69-5784_14628

Szia!

Találtam róla valamelyest jobb képet bár ez MH-53M már más a tartó, illetve a denfer is. Lényegében akkor ez egy olyan (zárt)munkahenger ami hidroakkumulátor is egyen nem?

Érdekes a képen a munkahengerszáron a kábel gyorskötöző. :)

Üdv.:Neo
Kamovos 354406 2011. november 24. 11:35
Válasz erre
tn_800x600_1505554_24716_mh53e_sea_dragon_42_of_43aa
tn_800x600_1505554_24716_mh53e_sea_dragon_42_of_43aa
Ka-26
Ka-26

Szia Neo954!

Nany valószínűséggel ez lehet a denferje ami a lapát sietését, és kését csillapítaná!
Pont ez a rész az amit szeretnék közelebről saját szememmel is látni. :)

Amit én jelöltem be az 53-on, az pedig a centrifugáli belógás határoló.

Ez szintén ott van a kamovon is, vékony piros körök csak egyszerűb kivitelben.
A vastag piros körben pedig a denfer van.

Üdv: kamovos
Neo954 354405 2011. november 24. 09:52
Válasz erre
mh-53e_sea_dragon_42_of_43aa
mh-53e_sea_dragon_42_of_43aa

Ejnye, ejnye! XD

Gonosz billentyűzeted megrontja itt a tinédzsereket. :)

Bejelöltem a képen egy holmit, az a lapát lengéscsillapítója lehet?

A kép vonal a tengelyeket jelölik.

Üdv.:Neo
Kamovos 354403 2011. november 24. 09:20
Válasz erre
Szia

Őőőő...
Az nem Csikló, csak forgáspont!
A vizszintes, függőleges, és az axiál stimmel.
Ettől függetlenűl szeretnék egyet a saját szememmel is látni, mert azért itt látok pár dolgot amit az Oroszon nem találni.

Üdv: kamovos
Neo954 354402 2011. november 24. 08:13
Válasz erre
mh-53e_541_1
mh-53e_541_1

Szia!

Igen pofásan néz ki így is, csak az a baj, hogy a farkát is be kellene csukni, úgy meg olyan doboz formája lesz a gépnek.

Üdv.:Neo
Snowman 354401 2011. november 23. 22:20
Válasz erre
Szia!

Te is érzed, hogy ez egy tökéletes dioráma ötlet? Baromi jól mutatna a hangárliftben álló helikopter... :D
Neo954 354400 2011. november 23. 21:41
Válasz erre
mh-53e_sea_dragon_42_of_43
mh-53e_sea_dragon_42_of_43
USS Boat Lift
USS Boat Lift

Szia!

De van mert ez összecs*klós rotor. :)

Üdv.:Neo
Kamovos 354398 2011. november 23. 20:59
Válasz erre
Sziasztok!

Hát...!
Ennek sincs keveseb csiklója mint az Orosz agyrendszereknek!

Üdv: kamovos
Neo954 354397 2011. november 23. 20:30
Válasz erre
mh-53e_sea_dragon_01_of_43
mh-53e_sea_dragon_01_of_43

Na mégegyszer.
Neo954 354396 2011. november 23. 20:30
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kép! Címe agyrém. :)

Üdv.:Neo
Kamovos 354392 2011. november 23. 07:48
Válasz erre
Sziasztok!

Erről a manőverről, illetve, hogy hogyan tudja végrehalytani, és miért szívesen diskurálnék, ha mást is érdekel.

Üdv: kamovos
Neo954 354389 2011. november 22. 22:31
Válasz erre
Meg mindenhova felvan matricázva, hogy mit kell vele csinálni. :) hátha elfelejtette az pilóta úr.. :)
piratvitorla 354388 2011. november 22. 22:28
Válasz erre
Ja, meg a technika is olyan: a ruszkinál olajnyomásnál számok, a nyugatinál: zöld mező-sárga mező-piros mező
piratvitorla 354387 2011. november 22. 22:27
Válasz erre
Szia
Így van: a ruszkinál csak a főnökök repülnek több típust egyszerre, a nyugatiaknál meg a pórnép is...
Zoli
Neo954 354386 2011. november 22. 22:23
Válasz erre
Mert a ruszki megköveteli, hogy értse is az ember mitől repül a helikopter, az amcsi meg erre nem ér rá. :)

Üdv.:Neo
piratvitorla 354385 2011. november 22. 22:07
Válasz erre
Érdekes, hogy a két forgási sík egymással különböző szögeket zár be a különböző üzemmódokon. De logikus. 
Na ilyen részletekbe nem megy bele az amcsi leírás. A ruszkiban ezt 3 oldalon vezetnék le. 
piratvitorla 354384 2011. november 22. 22:04
Válasz erre
Hát igen, egy keleti könyvben ezen oldalak harmada képletekből állna :)
piratvitorla 354383 2011. november 22. 22:00
Válasz erre
Szia
Hát jó lenne beszerezni egy gyakorlati aerodinamika könyvet CH-46-hoz vagy 47-hez. Már kérdeztem egy aerodinamikai szakembert (tanár) de ő nem tud ilyenről.
Hiába, a keleti képzés azért ilyen szempontból (üzemeltetés) komolyabb (konkrétabb). (ezt egyébként épp tegnap beszéltük egy Kanadából nemrég hazatért sráccal).
A másik: a gyakorlati aerodinamika könyv néha ellentmond a légiüzemeltési utasításnak és más szabályzóknak...
üdv
Zoli
Neo954 354382 2011. november 22. 21:52
Válasz erre
chin1
chin1
chin2
chin2
chin3
chin3
chin4
chin4

No ilyenek vannak benne. :)

Üdv.:Neo
Neo954 354381 2011. november 22. 21:37
Válasz erre
CH-47D_Drawing
CH-47D_Drawing

Sziasztok!

Silent! Tibcsi már belinkelte a videót. :)

Kamovos! Én személy szerint nem! Zoli felvetette a témát és elmélkedtünk, de most töltöm le az 1967-es chinook kezelési utasítást, és majd megfejtem mi a trükk.

Ha kell valakinek szóljon majd pdf 100 mb körül van.

Illetve itt egy elég nagy kép oldalt néhány adattal.

Üdv.:Neo
Kamovos 354380 2011. november 22. 20:42
Válasz erre
Sziasztok!

Van itt valaki aki tényleg ismeri a tandem rotoros helikopter vezérlését?
Vagy csak tippelgettek?

Üdv:kamovos
silent8 354379 2011. november 22. 20:02
Válasz erre
Sziasztok!

Javaslom a video megtekintését. Főleg snowmannak, neonak ill. piratvitorlanak! :DD
Egyébként szerintem is egy kicsit lejebb adhatnád a géped orrát. 1. jobban látszana a rengeteg munkád a raktérben. 2. Ebben a dőlésszögben a hátsó rotorlapátok beleérnének a sziklába. Egyébként nagyon szép lett.

www.youtube.com/watch 
Neo954 354378 2011. november 22. 19:38
Válasz erre
Szia Zoli!

Ezek szinte mindig nyitva repülnek, legalábbis bevetéseken.

Gondolkozok rajta, hogy feldobok a rámpára egy gépágyút is. :)

Neked nincs véletlenűl ilyen Gau-21-es holmi?

Így működik: www.youtube.com/watch :)

Üdv.:Neo
piratvitorla 354377 2011. november 22. 19:33
Válasz erre
Szia
Ezért jobb az én gondolatmenetem: nem szoktam nyitott rampás gépeket csinálni, mert megtörik a gép vonalát.
Bár az An-12-nél úgy tervezem majd.
üdv
Kuolema 354376 2011. november 22. 18:47
Válasz erre
Neo954 354375 2011. november 22. 17:50
Válasz erre
201111222421
201111222421
201111222420
201111222420

Sziasztok!

Jobb oldali agyhalál! :)

Egész nap ezzel szöszmötöltem, szerintetek?

Üdv.:Neo

U.i.: még egy videó :P www.youtube.com/watch
piratvitorla 354374 2011. november 22. 17:25
Válasz erre
Szia
Igen, kb ez a gép állásszöge függéskor. Az első nagyon soknak tűnt... A taiwani fotón is hasonló, csak ott a hegyoldal eleve lejt.
A Mi-8/17 is kicsit hátrafelé áll...
üdv
Zoli
Snowman 354373 2011. november 22. 17:16
Válasz erre
Szia!

Nagyon jó volt Gödöllőn!
Ha beleolvasol a Versenyek topicba, akkor láthatod, hogy folyamatos a dicséret áradat és ez mind jogos! Sajnos helikopterrel nem találkoztam egyáltalán vagy csak az éjszakai építés miatt nem emlékszem rá...
Rengeteg fórumozóval találkoztam/beszéltem és ez külön óriási élmény volt! Azt azért sajnálom, hogy nem sikerült összefutni egy kopteres kollégával sem. :( Talán jövőre ...

A videohoz:
Vazzzeee! Ilyen gép nekem is kell! :D
Snowman 354372 2011. november 22. 17:07
Válasz erre
Taiwan_NFA-802
Taiwan_NFA-802

Szia!

Köszönöm szépen a dicséretet és a tanácsot is!
Mivel abszolút nem konyítok a repüléshez, ezért fogalmam sem volt az általad leírtakról. Amikor elkezdtem csinálni a gépet úgy terveztem, hogy a betonon fog állni nyitott ajtókkal. De aztán meggyőztek, hogy látványosabb lenne ha "repülne"...találtam egy képet (lásd fönn), ami nagyon megfogott és ez alapján találtam ki ezt a beállítást. Ennyi műfüvet az életben nem tudtam volna se megvenni, se felrakni, így maradt a sziklás környezet :-) Legalább kipróbáltam a wc papír+ tapétaragasztó technikát...
Megpróbálom lejjebb engedni az orrát néhány centivel és reménykedem, hogy a hátsó futók nem fognak gondot okozni...
A hasra visszatérve egy mondat erejéig:
Az általam feltett képen a vaku nagyon nagy árnyékot vetett erre a területre, ezért ennyire szembe ötlő az eltérés, egyébként nem olyan vészes...szerintem :D

Sok sikert a HH-60-hoz!
Üdv:Snowman
Tibcsi 354371 2011. november 22. 16:29
Válasz erre
CHINOOK_ROOF_LANDING_IN_Afghanistan
CHINOOK_ROOF_LANDING_IN_Afghanistan

Találtam egy elég életszerű videót: www.youtube.com/watch

És egy képet is. :)
piratvitorla 354370 2011. november 22. 10:28
Válasz erre
Sziasztok
Keresek maradék 1/72-es COAST GUARD-os matricákat.
HH-3-ashoz lesz.
A Revell Duphiné tökéletes lenne, ha valaki a francia gépet csinálta.
Vagy más is OK (pl HH-60).
piratvitorla@freemail.hu
Köszi
Zoli
piratvitorla 354369 2011. november 22. 10:26
Válasz erre
Sziasztok
Keresem csereberére
a Bilek 968 Sea Stallion készlet egyik matricáját:http://www.model-making.eu/Bilek-CHa53-A-G-quot-Sea-Stallion-quot--p-1-106 1048.html
 VAGYa Bilek 944-es készletből a tengerészgyalogos (MARINES) matricát a szürke géphez:http://www.model-making.eu/Bilek-Cha53D-Sea-Stalion-p-1-889416.htmlVAGYaz Italeri 1065 (ugyanez a 71065 is pár festékkel)készletéből a nagy oldaltartály darabjait (akár roncs, sérült is OK).http://www.model-making.eu/Italeri-MHa53E-Sea-Dragon-p-1-366027.htmlVAGYmás, a fentiekhez hasonló "kistartályos" festéshez matricát (MARINES, NAVY) stb. Lényeg, hogy ne terepszínű legyen (hogy kiadja a gép szép formáját). piratvitorla@freemail.hu
piratvitorla@citromail.huköszi
Zoli
piratvitorla 354368 2011. november 22. 10:24
Válasz erre
Szia
A függés (függőleges átáramlási üzemmód) nagyon bonyolult üzemmód.
Az elmélet, hogy a forgási kúp kb. vízszintes. De szerintem nincs olyan típus ahol teljesen így van.
A Mi-8/17-nél pl. függésnél kb 2-2,5 fokos jobb bedöntés van a faroklégcsavar miatt...
Ha jól emlékszem a BO-105-nél is volt valami "furmány", bár azzal nem sokat repültem...

A hegyi, sziklás stb leszállásoknál nem mindig függésből szállnak le, hanem sokszor "menetből" a siklópályát tartva. Ez azért van, mert a nagy magasság miatt nem elég a teljesítménytartalék, a függéshez kell a legnagyobb teljesítmény.
A Chinook mondjuk pont arról híres, hogy nagy a teljesítménytartaléka.
Láttam már olyan képet ahol Chinook hasonló állássszöggel közel van a földhöz, de az bemutató volt reptéren. Hegyes sziklás terepen szerintem nem életszerű. Azért egy ilyen gépnek azért elég nagy a tehetetlensége (Már a Mi-8/17-nek is az néha)...

CH-53-asból eddig egy Airfixet csináltam jó pár éve izraeli festéssel, fel is raktam ide amikor utólag lelakkoztam.
Most szereztem be cserebere útján egy Italeri HH-53-ast. Azért is kérdeztem nincs-e valakinek szép festéshez matricája. Vagy MH-53-ast csinálok belőle a megfelelő átalakításokkal (3. hajtómű, nagytartályok stb.)
üdv
Zoli
Neo954 354367 2011. november 22. 10:06
Válasz erre
Szia Zoli!

"Tehát a Te helid az ábrázolt szituációban igencsak hátrafelé haladna a vonóerő vektora miatt... "

Vagy fékezve ereszkedne. :) Bár ezzel a döggel ilyen közel a sziklához elég bátor cselekedet lenne. :)

Szerintem elméletben a rotorkúpnak kell vízszintesnek lennie hiszem a kollektívval irányítod csak (gyakorlatban meg korrigálod a szelet, gépmozgásokat, stb), tehát függéskor a rotortengely függőlegesen állna és a gép igazodik hozzá, attól függően mennyire van megdöntve előre a tengely.
Ha tévedek javítsatok ki. :)

Még akartam tőled kérdezni, hogy hány variációt építettél 53-asból?

Üdv.:Neo
piratvitorla 354366 2011. november 22. 09:22
Válasz erre
Szia
Nagyon szépet csinálsz, már korábban is tetszett.
Viszont ha megengedsz egy építő jellegű megjegyzést:
A helikopterek függéskor kb vízszintesek, különösen a tandem elrendezésű helik. (általában van pár fokos dőlés hátrafelé, mert a vízszint az utazósebességhez van, hogy ott kisebb legyen a homlokellenállás).

Tehát a Te helid az ábrázolt szituációban igencsak hátrafelé haladna a vonóerő vektora miatt... Ez nagyon nagy szög... 

Ha még nem késő szerintem csökkentsd a beállítási szögét. (úgy az előttem említett hasi rész se látszik annyira).

Remélem nem későn írtam és nem bántalak meg vele.
Amúgy gyönyörű, pláne hogy fényes. Én most küzdöttem meg egy COAST GUARD-os HH-60-assal, ha elkészül felrakom.
Jó makettezést
Zoli
Neo954 354365 2011. november 22. 06:56
Válasz erre
Szia!

Köszönöm! Iparkodom! :)
Milyen volt Gödöllő?

Most találtam ezt a videót www.youtube.com/watch médiasztár a gépem. :) HC-4/ 41

Szép látvány mikor a Blackhawk-ot viszi. :)

Üdv.:Neo
Snowman 354364 2011. november 21. 17:47
Válasz erre
Szia!

Tetszik ez a gép, biztos pazarul megcsinálod!
Tegyél fel sok képet, majd figyelek :D Én lehet kicsit visszatérek a sci-fihez vagy nem...még nem tudom. Egyenlőre próbálok regenerálódni.
Neo954 354363 2011. november 21. 08:17
Válasz erre
201111202412
201111202412
201111192402
201111192402
201111192404
201111192404
201111202405
201111202405

Sziasztok!

Haladtam egy kicsit a Dragonnal.

Van rajta javítanivaló bőven.

Üdv.:Neo
Neo954 354362 2011. november 18. 18:29
Válasz erre
201111182388
201111182388
201111182389
201111182389
201111182390
201111182390
201111182392
201111182392
201111182396
201111182396

Sziasztok!

Nekiestem az MH-53-nak.

Pár kép.

Üdv.:Neo
Snowman 354361 2011. november 18. 12:26
Válasz erre
Szia Kamovos!

Köszönöm az észrevételt, ha hiszed, ha nem ez már a legjobb megoldás volt, amit összetudtam hozni. Sajnos gyárilag mind a két törzs fél deformált volt. Az oldal fal és az alsó rész nem volt derékszögben. Próbáltam javítani, de nem sikerült. Erre még rájött a teljes belső átépítés, ami csak rontott a helyzeten...
A "lebegő" beállítás miatt nem volt kivitelezhető a merevítő bordák beépítése sem.

Nagyon köszönöm a részletes leírást, szerintem nemcsak nekem szolgált sok ötlettel.
Nem akarok mentegetőzni, mert igazad van, csak leírtam azt amiről nem tudhatsz. :-)

Remélem találkozunk Gödöllőn és tudunk személyesen is beszélni!

Üdv:Snowman
Kamovos 354360 2011. november 18. 08:37
Válasz erre
Szia Snowman!

Sajnos, a regisztrációdból nem látom milyen korcsoportba tartozol.

Ezért csak halkan jegyzem meg, hogy a helikopter hasán, ragasztási, és illeszkedési hibákat látok.
Ezért nem is kritizálnék, hanem elmondom, hogy én mit szoktam tenni, ha a gép törzsek a hosszú felület miatt ilyen hullámosak.

A gyártók illeszkedő stiftekkel, lapokkal látják el a két fél törzset.
Sajnos néhány esetben ezek nem elegendőek.
A hullámossá vált felületeket, nehéz ezekkel a stiftekkel, illesztő lapokkal összerakni, mert minden igyekezetünk ellenére nem fognak passzolni és az egyik törzs fél befelé, a másik kifelé áll.

Többszöri száraz illesztgetésekkel azonban megállapíthatjuk, hol emelkedik kifelé, és hol süllyed befelé.
Ahol kifelé áll, oda öntőkeretből csiszolunk póttartó bordát, a kiálló részre belülről rá ragaszuk, úgy hogy az átérjen a másik félbe is.
A törzs másik oldala lefogja szorítani a kiemelkedést az átlógó bordával, és talán tömíteni sem kell.
Amikor besüllyedés van, akkor a besüllyedéssel szemközti törzsbe teszünk átlógó bordát, és az kifogja emelni a besüllyedt részt.
A bordakészítés helyett lehet vastagabb 1-1.5 mm-es sztirollapot is használni.

Olyan esetetekben, ahol nem nyitott a törzs, mindenképpen sztirolból érdemes belső bordát készíteni.
Ilyenkor a teljes keresztmetszetet készítem el, és a sztirol borda fogja belülről kinyomni a törzset.
A kipúposodott törzset pedig hozzá tudjuk nyomni a bordához.
Ebben az esetben, először ott ragasztunk, ahol nem áll el a bordától.
A ragasztás száradása után nyomjuk hozzá az elálló részt.
Amikor a borda hozzá kötött a törzshöz, száraz illesztéssel ellenőrizzük, hogy a beragasztott borda megfelelően nyomta-e ki a törzset.

Remélem úgy írtam le, hogy nem csak én értem, amit mondani akartam.

Üdv: kamovos
Neo954 354359 2011. november 17. 21:22
Válasz erre
Sziasztok!

Snowman! Gratulálok! Gyönyörű lett a madárka!

Közben nekem is megérkezett a madaram (Sea Dragon), holnap rakok fel képeket, meg szerintem neki is állok a munkálatoknak.

Üdv.:Neo
STEMI 354358 2011. november 17. 20:27
Válasz erre
Csak csatlakozni tudok Indyhez: szuper lett!
Megérdemled azt a 3 figurát, amit neked csomagoltam!:)

Tuti az alap.
Indiana73 354357 2011. november 17. 19:14
Válasz erre
Hát kedves ikertestvérem:)

Hagy legyek akkor én az első aki megdicséri a munkádat, nekem nagyon tetszik:) Kíváncsi szemekkel várom, hogy láthassam élőben is:)
Csak azt sajnálom, hogy az a sok szép minden amit készítettél és bent van a gépben alig látszik:(
Snowman 354356 2011. november 16. 22:01
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Sziasztok!

Utolsó bejelentkezés Gödöllő előtt.
Sok a meló, kevés az idő...
kamovos 354355 2011. november 14. 20:40
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Na igen!
Ha biztosan tudnám, hogy egykori osztályfőnököm, a következő Szolnoki versenyen történő találkozó alkalmával nem kasztrál.
Akkor most azt merném mondani, hogy szívesen látnék vagy 60 db-ot Szolnokon szanaszét Magyar ékekkel, a Mi-8 helyet!
Mert azért azt szomorúan megkel vajam, hogy a Mi-8 sajnos nem képes arra a laza de elegáns vezetett orsóra, amire ezek a forgószárnyasok.
Még ha némi Orosz eredetű vér is csörgedezik bennük.
Igor Sikorsky

Ezen a videón látni, hogy dolgoztak éles helyzetben.
Javaslom megtekintésre a Német fegyvertársainknak is!

www.youtube.com/watch

No, az orsó meg nem találom.

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.