/ Fórumok /

Arab Migek

Annak ellenére , hogy több évtized is eltelt már az utolsó arab-izraeli háború óta , még mindig hihetetlenül nehéz jő fotókat találni egyiptomi , szíriai , iraki Migekről , amelyek részt vettek a konfliktusban !
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
sainz 355215 2007. június 2. 12:21
Válasz erre
4547 F-7II Egypt
4547 F-7II Egypt
J-7 Egypt
J-7 Egypt
f-7
f-7

netről ennyi
gábor76 355214 2007. június 2. 12:03
Válasz erre
Pont a héten olvastam egy cikksorozatot az Arab Izraeli háborukról,ott is ezt irták.Mondjuk a J7-et nem.
Van képed egyiptomi j7-ről.A Mig 21 kinai változata?
sainz 355213 2007. június 2. 11:24
Válasz erre
A 17-es és a 21-es az 1970 előtti időszakból van, amikor még nagy volt a barátság a Szovjetúnióval.
Miután összevesztek a "Nagytestvérrel", a franciák(akik talán a leggátlástalanabb fegyverkereskedők a világon) voltak a legelsők, akik eladtak nekik modern fegyvereket, innen a Mirage.
A Phantom volt a nagy mumus az izraeliekkel vívott háborúkban, így az volt az első, amit az USA-tól kértek.
A kínai J-6-os csak egy olcsó megoldás(állítólag szinte ingyen kapták azokat, miután átadtak néhány 21MF-et és MiG-23MS -23BN-t Kínának tanulmányozásra.
gábor76 355212 2007. június 2. 11:09
Válasz erre
Jó tudni.
Akkor viszont logisztikai szempontbol tragédia csak.Tudni hogy ennyiféle géphez kell alkatrész.Kicsit értelmetlennek tünik,vagy inkább feleslegesnek.Végülis három külömbözö ország gépeit látjuk a képen.
sainz 355211 2007. június 2. 10:59
Válasz erre
Az egyiptomi hadiipar mindent képes gyártani a 21-eshez, ami "fogyóalkatrész".
Kabinplexi, gumik, radaralkatrészek, még puhafalú tartályokat is.
Kivéve a hajtóműveket, amiből viszont szépen bevásároltak a jugóktól és a bolgároktól is nemrégiben.
Egyesek szerint a kínai J-7III-asok hajtóművével is repül több MF Egyiptomban.
gábor76 355210 2007. június 2. 10:52
Válasz erre
És akkor még nincs is a képen az F-16.
Az alkatrész gondok valoszinüleg csak az orosz tipusokat sujtják,hiszen Szadat elnök óta azokhoz nem jut alaktrész.
sainz 355209 2007. június 2. 10:39
Válasz erre
line
line

És ezek mind egyszerre üzemelnek(tek)Egyiptomban.
Nem kell a "szomszédba" menni egy hadgyakorlatra, ha különböző típusok közötti légiharcot akarnak gyakorolni.

Alkatrészraktáros azért nem lennék ott...

(jaaajj dehogynem lennék...o:)))
sainz 355208 2007. május 10. 12:09
Válasz erre
video.google.de/videoplay
video.google.de/videoplay

Iraki MiG-23ML Jugoszláviában.

Kevesen tudják, hogy a nyolcvanas évek végén képeztek iraki, líbiai pilótákat a jugoszláviai Mostar-ban.
Egy egész századnyi 23-as repült ott akkoriban...
Miggyuri 355207 2007. május 9. 06:15
Válasz erre
Petibát ajánlanám én is. Nekem is segített a múltkor.
Miggyuri
notarius 355205 2007. május 8. 20:42
Válasz erre
Miért nem csináltatsz? Keresd Petibá-t (Toff)!
gábor76 355204 2007. május 8. 19:48
Válasz erre
Jók a képek.Kár hogy nem lehet iráni matricakészlethez jutni:(
Vagy csak nekem nem jön össze?
sainz 355203 2007. május 5. 20:45
Válasz erre
21e-018
21e-018
21e-017
21e-017
21e-021
21e-021
21e-027
21e-027
21e-037
21e-037

Egyiptom
sainz 355201 2007. május 5. 20:26
Válasz erre
sainz 355200 2007. április 25. 11:02
Válasz erre
sainz 355199 2007. április 25. 11:00
Válasz erre
Miggyuri 355198 2007. április 25. 10:33
Válasz erre
sainz!
A mondatodat figyeltem csak, az előtő hsz-ben a képet nem. Sorry! A kettő együtt tiszta már. Jól értem Líbia eladta Kongónak, ezért ex-líbiai?
Ne sírj! :)) A szőrszálat nem hasogatom, hanem növesztem :)
Miggyuri
sainz 355197 2007. április 25. 10:19
Válasz erre
Kongó nem arab, Líbia igen...
Gondoltam inkább nem nyitok egy "ex-arab MiG-ek" topikot.

Szőrszálhasogattok ?

Akkor sírok egy kicsit és inkább visszamegyek a makettasztalhoz...o:))
boriszjelszint 355196 2007. április 24. 15:21
Válasz erre
talán most már nem az
vagy hallgassak mára??
Miggyuri 355195 2007. április 24. 14:54
Válasz erre
A líbiai miért nem arab?
Miggyuri
sainz 355194 2007. április 24. 10:17
Válasz erre
nem arab, de ex-líbiai
sainz 355193 2007. április 24. 10:17
Válasz erre
Rumcájsz 355192 2007. április 23. 22:33
Válasz erre
Elnézést,téves.Az elsüllyesztett hajó tényleg romboló volt, eredetileg egy II.világ-
háborús angol Z-osztályú egység, az Eilat korvett ennek az utódja volt, megörökölve
a nevet, amely az izraeli flottában hagyományos hajónév /izraeli kikötőváros neve/
Rumcájsz
Rumcájsz 355191 2007. április 23. 22:33
Válasz erre
Elnézést,téves.Az elsüllyesztett hajó tényleg romboló volt, eredetileg egy II.világ-
háborús angol Z-osztályú egység, az Eilat korvett ennek az utódja volt, megörökölve
a nevet, amely az izraeli flottában hagyományos hajónév /izraeli kikötőváros neve/
Rumcájsz
Rumcájsz 355190 2007. április 21. 19:00
Válasz erre
A MiG-17 farokrésze mögött a háttérben egy Styx NATO-kódjelzésü hajó-hajó osztályú rakéta hátsó része látszik.Ilyen rakétát használtak az OSA-osztályú orosz rakéta-gyorsnaszádokon, de állitólag volt szárazföldi inditású változata is partvédelmi célokra. Állitólag ilyen rakétával/-kkal süllyesztették el 1967 októberében az egyiptomiak az izraeli Eilat korvettet /akkoriban a propaganda "romboló"-ként emlegette
az izraeli hajót, hadd mutasson még nagyobb szenzációt/.
sainz 355189 2007. április 21. 18:29
Válasz erre
19egypt.jpg méret: 69.6 KB
Egyiptomi J-6:
sainz 355188 2007. április 21. 18:27
Válasz erre
21egypt.jpg méret: 37.2 KB
Még egy camo-verzió Egyiptomban:
gábor76 355187 2007. február 5. 15:43
Válasz erre
Az egyik igen,de én elfogadom referenciának.Erööl az oldalrol indulva találtam mindkettőt.
gábor76 355183 2006. december 22. 11:17
Válasz erre
Su-24-in-Iraq-color.jpg méret: 64.9 KB
IRAK 1990 SU-24.jpg méret: 246.3 KB
ezek is ritka fotók.iraki Su-24 szinesben.A gép az egyik kedvencem.
sainz 355182 2006. december 7. 14:17
Válasz erre
x.jpg méret: 26.5 KB
xx.jpg méret: 38 KB
iraq21bis a.jpg méret: 46 KB
iraq21bis c.jpg méret: 83.4 KB
n?vtelen.jpg méret: 209.9 KB
Iraq
sainz 355181 2006. november 23. 14:33
Válasz erre
sainz 355180 2006. április 26. 00:04
Válasz erre
SR-Iraq08.jpg méret: 124.3 KB
Nagyon ritka egy-egy ilyen fotó :
sainz 355179 2006. április 24. 16:29
Válasz erre
HA-300.JPG méret: 29.5 KB
Íme :
sainz 355178 2006. április 24. 16:10
Válasz erre
Szu-20 és MiG-21PFM van a háttérben.

A Gnat érdekes tipp, Egyiptom fejlesztett egy hasonló gépet indiai segítséggel.
Joce 355177 2006. április 24. 15:39
Válasz erre
Nem lehet hogy egy Folland Gnat? (Csak tipp)
Mekett 355176 2006. április 20. 20:33
Válasz erre
A háttérben, a Mig-17 fasrokrésze mögött minek a vezérsíkjai látszanak? Elég érdekesnek tűnik de nem tudom azonosítani semmivel.
MrChef 355174 2006. április 20. 13:55
Válasz erre
Mögötte, a háttérben pedig egy T-34-es, gondolom azon kevesek egyike, amit nem lőttek ki az izraeliek a Hatnapos Háborúban:-)
notarius 355173 2006. április 20. 12:47
Válasz erre
Az iraki 21-eseket a jugók újították fel (vegyesen bis-t, SMT-t, valamint 23ML-t), aztán a '91-es embargó miatt nem lettek visszaszállítva Irakba. A délszláv háború alatt kerültek rá a Jugoszláv felségjelek, de rendszerbe állítva nem lettek hivatalosan. Részletesebben a délszláv háborúval/légierővel, valamint a belgrádi múzeum gépeivel foglalkozó cikkekben volt hír róluk.
Pirate 355172 2006. április 20. 08:37
Válasz erre
Jó!
A függőleges vezérsíkra a zászló jól van felvestve...:-)))
sainz 355171 2006. április 19. 22:57
Válasz erre
Archy 355170 2006. március 25. 12:47
Válasz erre
Matador!
Köszi, ezt én is megtaláltam, de közben változott a terv. Angolai lesz. :-)
Áron
Matador 355169 2006. március 24. 18:53
Válasz erre
su27eritrea.jpg méret: 41.5 KB
üdv
nem tudom aktuális-e még az eritreai szu-27, nekem van egy fotom:
sainz 355168 2006. március 24. 10:19
Válasz erre
cuba 1.jpg méret: 33.6 KB
Cuba F 252.jpg méret: 6.8 KB
Cuba F a.jpg méret: 7.6 KB
Kubai MiG-17-esek.
Nekem az első fotó 17-esről, levegő-levegő rakétával!
sainz 355167 2006. március 24. 10:15
Válasz erre
angola 2.jpg méret: 32.3 KB
Angolai 17-es:
sainz 355166 2006. március 24. 10:14
Válasz erre
055.jpg méret: 45.1 KB
Tesztelésre az USA-ba szállított ex-szíriai MiG-17F:
sainz 355165 2006. március 14. 15:07
Válasz erre
VIDEÓ !

Egyiptomi MiG-ek, Su-7...

victory.octoberwar.info/Site%20Files/videos.htm
sainz 355164 2006. március 10. 14:13
Válasz erre
sainz 355163 2006. március 10. 14:12
Válasz erre
1.jpg méret: 79.2 KB
2.jpg méret: 71.4 KB
3.jpg méret: 67.4 KB
A HALÁL VÖLGYE

A márciusi Aranysasban találtok ezzel a címmel egy cikket, ebben érdekes részletek olvashatóak a szír légierő szerepéről a IV. Arab-Izraeli Háborúban.

http://www.acig.org/artman/publish/article_279.shtml

Ezen a Linken találjátok az írás alapját képező cikket, bővebb információkkal és illusztrációkkal.

A Szu-22 nagyon eredményesen szerepelt ebben a háborúban.
Kismagasságú, egyetlen rácsapásból álló bevetésein többnyire sebezhetetlennek bizonyult az izraeliek számára.
Ez is hozzájárult a típus jelentős túlértékeléséhez a kor nyugati szaksajtójában és komoly exportsikereket ért el a következő néhány évben, főként a harmadik világban, de ekkor terjedt el igazán a Szu-22-es a Keleti-Blokkban is(Magyarországon is ezidőtájt született döntés a rendszeresítéséről).

A cikkben téves adat szerepel a lelőtt Fitterek számaként.
Szíria csupán 1 Szu-22M2-est veszített 1982 Június 11-én.
Egy F-16A lőtte le gépágyúval, ez a Falcon a 117.század 107-es számú gépe volt, pilótája pedig "Ethan" százados.

A csatolt fotókon egy izraeliek által lelőtt "tankvadász" szíriai Gazelle helikopter látható.
sainz 355162 2006. március 6. 14:04
Válasz erre
y iraqi a.jpg méret: 147.5 KB
Irak
sainz 355161 2006. február 16. 18:51
Válasz erre
www.acig.org/forum/viewtopic.php

Archy !
Itt nézted?
MrChef 355160 2006. február 15. 14:10
Válasz erre
Hja, de minek is bemenni a szárazföldre? Irakból is elég lett volna kivonulni Szaddám kézrekerítése után, aztán csá.
(azért a szerbeket megfingatták rendesen)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.