<<< Vissza | Tovább >>> |
sainz | Adatlap | 355215 | 2007. június 2. 12:21 | ||
gábor76 | Adatlap | 355214 | 2007. június 2. 12:03 | ||
Pont a héten olvastam egy cikksorozatot az Arab Izraeli háborukról,ott is ezt irták.Mondjuk a J7-et nem. Van képed egyiptomi j7-ről.A Mig 21 kinai változata? | |||||
sainz | Adatlap | 355213 | 2007. június 2. 11:24 | ||
A 17-es és a 21-es az 1970 előtti időszakból van, amikor még nagy volt a barátság a Szovjetúnióval. Miután összevesztek a "Nagytestvérrel", a franciák(akik talán a leggátlástalanabb fegyverkereskedők a világon) voltak a legelsők, akik eladtak nekik modern fegyvereket, innen a Mirage. A Phantom volt a nagy mumus az izraeliekkel vívott háborúkban, így az volt az első, amit az USA-tól kértek. A kínai J-6-os csak egy olcsó megoldás(állítólag szinte ingyen kapták azokat, miután átadtak néhány 21MF-et és MiG-23MS -23BN-t Kínának tanulmányozásra. | |||||
gábor76 | Adatlap | 355212 | 2007. június 2. 11:09 | ||
Jó tudni. Akkor viszont logisztikai szempontbol tragédia csak.Tudni hogy ennyiféle géphez kell alkatrész.Kicsit értelmetlennek tünik,vagy inkább feleslegesnek.Végülis három külömbözö ország gépeit látjuk a képen. | |||||
sainz | Adatlap | 355211 | 2007. június 2. 10:59 | ||
Az egyiptomi hadiipar mindent képes gyártani a 21-eshez, ami "fogyóalkatrész". Kabinplexi, gumik, radaralkatrészek, még puhafalú tartályokat is. Kivéve a hajtóműveket, amiből viszont szépen bevásároltak a jugóktól és a bolgároktól is nemrégiben. Egyesek szerint a kínai J-7III-asok hajtóművével is repül több MF Egyiptomban. | |||||
gábor76 | Adatlap | 355210 | 2007. június 2. 10:52 | ||
És akkor még nincs is a képen az F-16. Az alkatrész gondok valoszinüleg csak az orosz tipusokat sujtják,hiszen Szadat elnök óta azokhoz nem jut alaktrész. | |||||
sainz | Adatlap | 355209 | 2007. június 2. 10:39 | ||
sainz | Adatlap | 355208 | 2007. május 10. 12:09 | ||
video.google.de/videoplay
video.google.de/videoplay Iraki MiG-23ML Jugoszláviában. Kevesen tudják, hogy a nyolcvanas évek végén képeztek iraki, líbiai pilótákat a jugoszláviai Mostar-ban. Egy egész századnyi 23-as repült ott akkoriban... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 355207 | 2007. május 9. 06:15 | ||
Petibát ajánlanám én is. Nekem is segített a múltkor. Miggyuri | |||||
notarius | Adatlap | 355205 | 2007. május 8. 20:42 | ||
Miért nem csináltatsz? Keresd Petibá-t (Toff)! | |||||
gábor76 | Adatlap | 355204 | 2007. május 8. 19:48 | ||
Jók a képek.Kár hogy nem lehet iráni matricakészlethez jutni:( Vagy csak nekem nem jön össze? | |||||
sainz | Adatlap | 355203 | 2007. május 5. 20:45 | ||
sainz | Adatlap | 355201 | 2007. május 5. 20:26 | ||
sainz | Adatlap | 355200 | 2007. április 25. 11:02 | ||
sainz | Adatlap | 355199 | 2007. április 25. 11:00 | ||
Miggyuri | Adatlap | 355198 | 2007. április 25. 10:33 | ||
sainz! A mondatodat figyeltem csak, az előtő hsz-ben a képet nem. Sorry! A kettő együtt tiszta már. Jól értem Líbia eladta Kongónak, ezért ex-líbiai? Ne sírj! :)) A szőrszálat nem hasogatom, hanem növesztem :) Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 355197 | 2007. április 25. 10:19 | ||
Kongó nem arab, Líbia igen... Gondoltam inkább nem nyitok egy "ex-arab MiG-ek" topikot. Szőrszálhasogattok ? Akkor sírok egy kicsit és inkább visszamegyek a makettasztalhoz...o:)) | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 355196 | 2007. április 24. 15:21 | ||
Miggyuri | Adatlap | 355195 | 2007. április 24. 14:54 | ||
sainz | Adatlap | 355194 | 2007. április 24. 10:17 | ||
nem arab, de ex-líbiai | |||||
sainz | Adatlap | 355193 | 2007. április 24. 10:17 | ||
Rumcájsz | Adatlap | 355192 | 2007. április 23. 22:33 | ||
Elnézést,téves.Az elsüllyesztett hajó tényleg romboló volt, eredetileg egy II.világ- háborús angol Z-osztályú egység, az Eilat korvett ennek az utódja volt, megörökölve a nevet, amely az izraeli flottában hagyományos hajónév /izraeli kikötőváros neve/ Rumcájsz | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 355191 | 2007. április 23. 22:33 | ||
Elnézést,téves.Az elsüllyesztett hajó tényleg romboló volt, eredetileg egy II.világ- háborús angol Z-osztályú egység, az Eilat korvett ennek az utódja volt, megörökölve a nevet, amely az izraeli flottában hagyományos hajónév /izraeli kikötőváros neve/ Rumcájsz | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 355190 | 2007. április 21. 19:00 | ||
A MiG-17 farokrésze mögött a háttérben egy Styx NATO-kódjelzésü hajó-hajó osztályú rakéta hátsó része látszik.Ilyen rakétát használtak az OSA-osztályú orosz rakéta-gyorsnaszádokon, de állitólag volt szárazföldi inditású változata is partvédelmi célokra. Állitólag ilyen rakétával/-kkal süllyesztették el 1967 októberében az egyiptomiak az izraeli Eilat korvettet /akkoriban a propaganda "romboló"-ként emlegette az izraeli hajót, hadd mutasson még nagyobb szenzációt/. | |||||
sainz | Adatlap | 355189 | 2007. április 21. 18:29 | ||
| |||||
sainz | Adatlap | 355188 | 2007. április 21. 18:27 | ||
| |||||
gábor76 | Adatlap | 355187 | 2007. február 5. 15:43 | ||
Az egyik igen,de én elfogadom referenciának.Erööl az oldalrol indulva találtam mindkettőt. | |||||
gábor76 | Adatlap | 355183 | 2006. december 22. 11:17 | ||
| |||||
sainz | Adatlap | 355182 | 2006. december 7. 14:17 | ||
| |||||
sainz | Adatlap | 355181 | 2006. november 23. 14:33 | ||
aviaforum.ru/showthread.php
www.fencecheck.com/forums/index.php/topic,3538.0.html Egyiptomi miG-21-esek napjainkban. | |||||
sainz | Adatlap | 355180 | 2006. április 26. 00:04 | ||
| |||||
sainz | Adatlap | 355179 | 2006. április 24. 16:29 | ||
| |||||
sainz | Adatlap | 355178 | 2006. április 24. 16:10 | ||
Szu-20 és MiG-21PFM van a háttérben. A Gnat érdekes tipp, Egyiptom fejlesztett egy hasonló gépet indiai segítséggel. | |||||
Joce | Adatlap | 355177 | 2006. április 24. 15:39 | ||
Nem lehet hogy egy Folland Gnat? (Csak tipp) | |||||
Mekett | Adatlap | 355176 | 2006. április 20. 20:33 | ||
A háttérben, a Mig-17 fasrokrésze mögött minek a vezérsíkjai látszanak? Elég érdekesnek tűnik de nem tudom azonosítani semmivel. | |||||
MrChef | Adatlap | 355174 | 2006. április 20. 13:55 | ||
Mögötte, a háttérben pedig egy T-34-es, gondolom azon kevesek egyike, amit nem lőttek ki az izraeliek a Hatnapos Háborúban:-) | |||||
notarius | Adatlap | 355173 | 2006. április 20. 12:47 | ||
Az iraki 21-eseket a jugók újították fel (vegyesen bis-t, SMT-t, valamint 23ML-t), aztán a '91-es embargó miatt nem lettek visszaszállítva Irakba. A délszláv háború alatt kerültek rá a Jugoszláv felségjelek, de rendszerbe állítva nem lettek hivatalosan. Részletesebben a délszláv háborúval/légierővel, valamint a belgrádi múzeum gépeivel foglalkozó cikkekben volt hír róluk. | |||||
Pirate | Adatlap | 355172 | 2006. április 20. 08:37 | ||
Jó! A függőleges vezérsíkra a zászló jól van felvestve...:-))) | |||||
sainz | Adatlap | 355171 | 2006. április 19. 22:57 | ||
Archy | Adatlap | 355170 | 2006. március 25. 12:47 | ||
Matador! Köszi, ezt én is megtaláltam, de közben változott a terv. Angolai lesz. :-) Áron | |||||
Matador | Adatlap | 355169 | 2006. március 24. 18:53 | ||
nem tudom aktuális-e még az eritreai szu-27, nekem van egy fotom: | |||||
sainz | Adatlap | 355168 | 2006. március 24. 10:19 | ||
Nekem az első fotó 17-esről, levegő-levegő rakétával! | |||||
sainz | Adatlap | 355167 | 2006. március 24. 10:15 | ||
| |||||
sainz | Adatlap | 355166 | 2006. március 24. 10:14 | ||
| |||||
sainz | Adatlap | 355165 | 2006. március 14. 15:07 | ||
sainz | Adatlap | 355164 | 2006. március 10. 14:13 | ||
sainz | Adatlap | 355163 | 2006. március 10. 14:12 | ||
A márciusi Aranysasban találtok ezzel a címmel egy cikket, ebben érdekes részletek olvashatóak a szír légierő szerepéről a IV. Arab-Izraeli Háborúban. http://www.acig.org/artman/publish/article_279.shtml Ezen a Linken találjátok az írás alapját képező cikket, bővebb információkkal és illusztrációkkal. A Szu-22 nagyon eredményesen szerepelt ebben a háborúban. Kismagasságú, egyetlen rácsapásból álló bevetésein többnyire sebezhetetlennek bizonyult az izraeliek számára. Ez is hozzájárult a típus jelentős túlértékeléséhez a kor nyugati szaksajtójában és komoly exportsikereket ért el a következő néhány évben, főként a harmadik világban, de ekkor terjedt el igazán a Szu-22-es a Keleti-Blokkban is(Magyarországon is ezidőtájt született döntés a rendszeresítéséről). A cikkben téves adat szerepel a lelőtt Fitterek számaként. Szíria csupán 1 Szu-22M2-est veszített 1982 Június 11-én. Egy F-16A lőtte le gépágyúval, ez a Falcon a 117.század 107-es számú gépe volt, pilótája pedig "Ethan" százados. A csatolt fotókon egy izraeliek által lelőtt "tankvadász" szíriai Gazelle helikopter látható. | |||||
sainz | Adatlap | 355162 | 2006. március 6. 14:04 | ||
| |||||
sainz | Adatlap | 355161 | 2006. február 16. 18:51 | ||
MrChef | Adatlap | 355160 | 2006. február 15. 14:10 | ||
Hja, de minek is bemenni a szárazföldre? Irakból is elég lett volna kivonulni Szaddám kézrekerítése után, aztán csá. (azért a szerbeket megfingatták rendesen) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
netről ennyi