<<< Vissza | Tovább >>> |
Levi | Adatlap | 355346 | 2008. március 6. 10:06 | ||
mig23papa | Adatlap | 355345 | 2008. március 6. 08:40 | ||
Heló Makettező tudomásom szerint, sehol sem lehet szerezni, akkor sem lehetett,(1984-ben) magam bütyköltem a maketthez, talán elég jól sikerült :-) | |||||
sainz | Adatlap | 355343 | 2008. március 6. 01:12 | ||
Valoszinuleg tul messzire nem tudta elvinni a ket 500kilost sem, vmi nagyon durva legellenallasa lehet ket ilyen bombanak... Egyik pilotank mutatta nekem a fuzeteben(Krasznodar, tananyag) a szamitasokat a 800literes pottankra. Ivan ugy tanitotta, a benne levo keronak csak kevesebb mint egyharmada hasznos, a tobbi elmegy a plusz suly, legellenallas miatt. Foto: A szomszedoknal van mit a foldre dobni, inditani: | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 355342 | 2008. március 5. 23:49 | ||
Ha a külső pilonon a 49o l-es póttank van függesztve, a belsőre függeszthető az R-3Sz rakéta vagy az UB-16-57 rakétablokk. Ha a belsőre 5oo kg-ot akasztanak, akkor a kül- sőre már túl sok lenne a póttartály súlya /több mint 400 kg/, azt viszont nem tudom, belefér-e még egy R-3Sz vagy kis UB. Szerintem nem valószinű, hiszen a bisz szárnya erősebb, mint a korábbi tipusoké,mégsem függesztettek az 500-as bombák mellé még egy kis UB-t sem pl.az afganisztáni fotók szerint sem, pedig alacsonytámadó bevetésnél előnyös lett volna /bár egy kizáró ok azért lehetett, lehet hogy a súlyhatárba még belefért volna, csak igy már nem érte volna el a célpontot, hiszen minden függesztmény hatótáv-csökkenést okoz/. | |||||
sainz | Adatlap | 355340 | 2008. március 5. 22:42 | ||
www.airforce.ru/staff/fighter/index.htm
www.airforce.ru/staff/fighter/gallery/index.htm Itt van nehany erdekes fuggesztmeny Afganisztant megjart szovjet bis-eken: Itt is egyedul van a belso pilonon az 500kg-os. Most akkor fel lehet meg tenni melle a kulso pilonra a pottartalyt, vagy az mar sok a szarnynak? | |||||
Makettezõ | Adatlap | 355339 | 2008. március 5. 22:31 | ||
Szia Mig23papa! Érdekel, hogy ilyen négyzáras bombatartót honnan lehet szerezni 1:72- ben, mert nekem több géphez is kell ilyen.Esetleg tudsz valakit akinek van eladó?? Üdv: Viktor | |||||
sainz | Adatlap | 355338 | 2008. március 5. 22:31 | ||
Muzzy! " Elhiszem, hogy rengeteg ismeretet szedtel ossze, de sok esetben csak masodkezbol es mendemondakbol " Soha, sehol nem allitottam ennek az ellenkezojet. En mar sokszor irtam itt hulyeseget, es valoszinuleg fogok is. Amikor erre ravezetnek - nalam okosabb(ez itt nehany embernek eletbevagoan fontos), tapasztaltabb, szakkepzett emberek - en ezt elismerem. De hadd ne tapsoljak mar, amikor a mindentudo szerepeben tetszelegve, repulogepszerelok(az Internetes segitseget felhasznalva) belekeverednek az altalanos iskolas fizikaba, hangrobbanas fogalmaba, nagypalyasan nyilatkoznak arrol mi (nem)tortent a repteren ahol tizeneveket szolgaltak es leugatjak a "civileket"... Sajnos ki kell hangsulyoznom, hogy az en szememben sokkal inkabb hitelet veszti egy volt hivatasos, ha hulyesegeket irkal a szakmajarol(!!!), mint ha egy makettezo "civil" teszi ezt. Es nyilvan konnyebb nekiesni itt valakinek, megprobalni lejaratni az illetot, mint felretenni a szakmai buszkeseget es azt mondani: Vazze, ezt nem tudtam...vagy; hoppa, hulyeseget irtam ... En azt gondolom, ez a hangnem az, amire semmi szukseg ezen a forumon. Nem kell velem egyeterteni... Aki erdemben velemenyt akar alkotni errol, az vegye a fardtsagot es olvasgasson vissza a forumon, de jo messzire... De szerencsere vannak itt tobben is hivatasosok, szakmabeliek, akiktol lehet es erdemes kerdezni, es hajlandoak kozerthetoen valaszolni egy hozzam hasonlo foldi kutyanak is... OKET tisztelem ismeretlenul is. A masik csoporton csak rohogok es csodalkozom... | |||||
mig23papa | Adatlap | 355336 | 2008. március 5. 22:10 | ||
Kedves sainz Tanár úr! Nem vitatkozok, inkább kérdezek :-) Mi az a "homogén test" ? "A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogram per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű." Kérnék legalább egy olyan "testet" megnevezni, ami megfelel a fenti állításnak. | |||||
mig23papa | Adatlap | 355335 | 2008. március 5. 22:06 | ||
uzzy ezen nem veszünk össze "A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogram per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű." mutass olyan nem gáz halmazállapotú anyagot (folyadék, fém) amire a fenti állítás igaz lehet. petróleum (keró) 0,85 de nem (kg/m3) | |||||
sainz | Adatlap | 355334 | 2008. március 5. 21:41 | ||
www.mek.oszk.hu/00000/00056/html/083.htm " a sűrűség fogalmát gázoknál használják " A sűrűségnek csak homogén testeknél van értelme. De talan hivjuk segitsegul Öveges tanár úrat, mert itt megint akkora kavarodas van...:)) | |||||
Muzzy | Adatlap | 355333 | 2008. március 5. 21:37 | ||
Mig23Papa! Bocsi, de a suruseget nem csak gazoknal hasznaljak. Nem akarom untatni a forumot, ezzel, de az altalad belinkelt lapon nem emlitik a surusegnel, hogy az csak gazokra vonatkozik... :d A fajsuly es a suruseg viszont egymassal osszefuggo dolgok. Igazad van, a fajsulyt kellett volna hasznalnom, de a lenyeget akartam csak kiemelni, hogy a keronak nem 1 kp/dm3 a fajsulya. En a benzinet ideztem be, nincs nalam kezikonyv, es nem akartam ennyire melyrehato lenni. Nem veletlen a terhelesi korlatozas, ezert lehet, hogy peregon valtozatnal hasznalhatjak a tartalyokat, de nem lehet (nem erdemes, mert ahogy te is megjegyezted leszakad a szarny) vele turtelhelt figurakat vegrehajtani. (Vagy csak minimalis ttulterhelesu figurakat.) Sainz Igen kerdezz nyugodtan, ezzel nincs semmi bajom, csak azzal, hogy ha valaszolnak, akkor nem hiszed el a valaszt masokra hivatkozva. Elhiszem, hogy rengeteg ismeretet szedtel ossze, de sok esetben csak masodkezbol es mendemondakbol. A szarny es a torzsre szerelt fuggesztmenyeket ne hasonlitsuk ossze. Nem akarok ebbe melyebben belemenni, de torzs alatti fuggesztmeny nem olyan hatassal van a szarnyra, mint a szarnyon elhelyezett fuggesztmeny. Muzzy | |||||
sainz | Adatlap | 355332 | 2008. március 5. 21:14 | ||
sainz | Adatlap | 355331 | 2008. március 5. 21:08 | ||
Rumcajsz! " Én bombafegyverzetről beszéltem, amit a 21-en csak a szárny alá függeszthetsz " Kiveve az atombombat, ami a torzs ala kerul...:))...ez most szorszalhasogatas, be ne ragj rajta.. Nekem laikuskent csak most kezd derengeni: Tehat szarnyankent 500kg, ha fent van a teli 490l-es, mar nem teheted fel melle a 250kg-ost vagy a nagyobbik UB-blokkot sem? muzzy! " Szorozd meg 0.78al. Ugyanis a kero surusege 0.78 igy 1170 kg-ot kapsz!" Igen, es akkor megkapom a kero sulyat. De meg mindig nem tudom a pottartalyok sulyat - hany kilo a badog ? - ezert kerdeztem itt meg. Ami gondolom nem sok, de a repulesben gondolom minden kg szamit. | |||||
mig23papa | Adatlap | 355330 | 2008. március 5. 21:08 | ||
muzzy a sűrűség fogalmát gázoknál használják web.inc.bme.hu/fpf/kemszam/szarmegzs.html A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogramm per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű. Amiről te beszélsz az a fajsúly. A fajsúly mértékegysége a kilopond per köbdeciméter (kp/dm3). kerozin nem más mint finomított petróleum, melynek fajsúlya 0,8-0,82 ezen számok birtokában ki lehet számítani a szükséges paramétereket függesztett és feltöltött póttartályokkal lehet légiharcot vívni de nem érdemes , mert a túlterhelés hatására szépen leszakadna a szárnyról a 21-es ez iránnyú korlátozásait nem ismerem, de függesztett póttartályokkal korlátozva van a túlterhelés mértéke (Mig23-nál póttartállyal a túlterhelés max 3 G lehet) | |||||
sainz | Adatlap | 355329 | 2008. március 5. 20:58 | ||
muzzy! " Bocsi hogy hozza mertem szolni, hiszen itt te vagy aki sokat tudsz. " Neked meg mi a franc bajod van ? Ha rajtad mulna, mar kerdezni sem lehetne ezen a forumon ? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 355328 | 2008. március 5. 20:37 | ||
Én bombafegyverzetről beszéltem, amit a 21-en csak a szárny alá függeszthetsz, tehát a póttartály-függesztési lehetőség minden fegyverzet-variációnál megvan, csak az en- gedélyezett max felszállótömeget kell betartani/bár éles harci helyzetben nem biztos, hogy ez elsőrendű szempont lenne/. | |||||
muzzy | Adatlap | 355327 | 2008. március 5. 20:23 | ||
Sainz! Szorozd meg 0.78al. Ugyanis a kero surusege 0.78 igy 1170 kg-ot kapsz! Bocsi hogy hozza mertem szolni, hiszen itt te vagy aki sokat tudsz. Rumcajsz meg hozzatette, hogy harci teherrol van szo! Nagyobb terhelesnel repulesi korlatozasokkal elkepzelheto a terheles, a harom tartallyal nem fog legiharcot vivni. Muzzy | |||||
sainz | Adatlap | 355326 | 2008. március 5. 19:42 | ||
Rumcajsz! Ne haragudj, de nekem ez nem all ossze sehogy...marmint az 1tonna. Harom pottartallyal + 2xRSz-2USz raketaval vigan kirepultek az MF-ek Lengyelorszagba loveszetre.Ez azert 1tonna felett van, bar lehet h nem sokkal...(hany kilo a 3x490l-es?). 87-ben volt az egyetlen olyan loveszet Asztrahanyban, amikor sajat geppel repultek ki a mieink. 2x490l + 1x800l + 2xR-3R volt fuggesztve a kirepulo gepekre. Vagy a pottankokon felul nelkul ertendo az 1tonna? | |||||
mig23papa | Adatlap | 355325 | 2008. március 5. 10:16 | ||
Monox | Adatlap | 355324 | 2008. március 5. 10:05 | ||
MiG-23papa! Értelek, nem is állítottam, hogy nem lehetséges az MF-re felrakni ezt a fajta függesztést csak anyit, hogy nem akadtam a nyomára. Kiindulva abból, hogy az infravörös AA-2 Atoll (R-3S) rakéta súlya mintegy 75kg így elvileg szerintem nem volt akadálya, hogy a 4 bomba mellé a külső síre feltegyék. Végülis Szolnokon is ugyanez a variáció van a már említett gépen. | |||||
mig23papa | Adatlap | 355323 | 2008. március 4. 23:39 | ||
Monox Ha már így előjött a szó a négyzáras bombatartóról, íme néhány kép a kicsikéről, A színes képen lévő makettet én követtem el. Az meg egy MF. Mielőtt nekiálltam, biztos ami biztos megkérdeztem az akkori ezred fegyvermérnököt, hogy függeszthető-e rá a négyzáras, igent mondott, nem a hasamra ütve tettem fel rá. Az persze más kérdés , hogy mit lehet még ez mellé felpakolni a gépre? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 355322 | 2008. március 4. 18:07 | ||
A 21 MF és bisz terhelhetősége 1 tonna harci teher, tehát 2x5oo, 4x25o, 1ox1oo kg bombák esetében, utóbbi esetben a belső függesztőkön 4-4 darab a négyzáras tartón. Ha a belső függesztőkre túlméretes cuccot akasztanak /ilyen pl az UB-32-57 "kövér malac" néven is ismert nagyobbik rakétatár is/,akkor a futószáron lévő felső bori- tólemezből leszerelnek egy direkt e célból külön anyagból gyártott ives szekciót, igy elfér a méretesebb anyag is. | |||||
Monox | Adatlap | 355320 | 2008. március 4. 08:37 | ||
Érdekes dolog ez a négyzáras tartó. Én a cseh irodalomból nézak utána dolgoknak (az angolból, v. az oroszból kéne - de nincs), de ez általában csak az MF verzióig tárgyalja a dolgokat, lévén náluk ez volt a legmagasabb típusváltozat. Talán ezért is van, hogy semmit nem találtam arra vonatkozóan, hogy az MF verzióra négyzáras bombatartót lehetne függeszteni. Ha elmész Szolnokra és ott körbenézel a 3945-ös BISZEN láthatod a 4 záras bombatartót a belső sínen, mindezt úgy, hogy a külsőn ott az R-3-as rakéta. Nos, ezt a variációt alakulati fotón sosem láttam, de miután tudom, hogy a ebben a múzeumben nem hülyék állítják össze a fegyverzet a kiállított gépekre (ellentétben egy másik múzeumunkkal) így nem elképzelhetetlen, hogy a biszre fel lehetett tenni. Ismeretes, hogy a bisz szárnya bár közel azonos az MF-ével, de sokkal erősebb annál. A fenti fotó is onnan származik. Jó szögben áll ahoz, hogy elgondolkodjunk azon, hogyha minden bombát feltesznek a tartóra, akkor hol marad helye a futóműnek? Egyébként az előbbiekben említett 4 db FAB-250-es 2-2db azaz szárnyanként (nem függesztési pontonként) 2 db bombát takar. | |||||
sainz | Adatlap | 355319 | 2008. március 3. 23:46 | ||
Egyaltalan nem kotozkodes. Sajnos leszedni nemtom a makettrol, nem en csinaltam(szinten sajnos...sztem nagyon jol nez ki). Es a negyzaras bombatarto? 4x100kg + a szerkezet(nemtom hany kg?) Ezek szerint ha ezt feltettek az MF-re, a masik pilonra mar nem volt szabad fuggeszteni semmit? | |||||
Monox | Adatlap | 355318 | 2008. március 1. 10:38 | ||
Sainz! Nem kötözködni akarok, de az itt szereplő maketten lévő 4 db RBK-500-as bomba sem igazán fedi a valóságot. Az MF szárnya max. 4db FAB-250-est bírt el. | |||||
sainz | Adatlap | 355317 | 2008. február 22. 19:59 | ||
sainz | Adatlap | 355316 | 2008. február 22. 17:04 | ||
Esetleg cifrazhatod a gepet azzal, h felteszed ra az R550 MATRA Magic legiharcraketat(mint ezen az indiai 21bis-en). Elvileg az iraki MF-ek es bis-ek alkalmassa lettek teve ezek hordozasara is a franciak altal. De hogy ennek milyen lathato nyomai lettek a kabinban es hogy nez ki pontosan az inditosin - nos errol megint hiaba kutatsz hasznalhato fotok utan. | |||||
sainz | Adatlap | 355315 | 2008. február 22. 16:52 | ||
http://www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-militaer-modern/3061-mig-21-mf-fishbed-j.html Szamomra eleve megkerdojelezi a keszito hozzaerteset, hogy feltette az MF-re az R-3R legiharcraketat, amit az MF nem tudott alkalmazni. Valoszinuleg ugyanilyen kamu a foltterkep es a szinek is. En a helyedben alapvetoen meghataroznam az idopontot, amikor a festeni kivant makett szolgalatban allt. Szerintem a legizgalmasabb idoszak az irak-irani haboru elso evei, amikor a 21-est tomegesen alkalmaztak, tobb-kevesebb sikerrel. Abban az idoszakban nagy valoszinuseggel minden iraki 21-es a standard szovjet homok-zold kamot viselte, nemileg kifakult allapotban. | |||||
Levi | Adatlap | 355314 | 2008. február 22. 16:32 | ||
Szia! A folttérképről nem tudok nyilatkozni. Nem láttam erről a gépről fotót. A sainz által idézett szövegből annyi derül ki, hogy a STANDARD, oroszok által festett gépeknél nem használtak barnát, csak zöldet. A KP által adott kamó, valami helyi festés, nem orosz minta. | |||||
borisz | Adatlap | 355313 | 2008. február 22. 12:59 | ||
Levi! Az az iraki folttérkép akkor most jó? Vagy a barna helyett zöldet kell(érdemes) használni? Kicsit megkavarodtam. | |||||
sainz | Adatlap | 355312 | 2008. január 22. 21:20 | ||
sainz | Adatlap | 355311 | 2008. január 15. 20:13 | ||
sainz | Adatlap | 355310 | 2008. január 15. 20:03 | ||
sainz | Adatlap | 355309 | 2008. január 15. 20:02 | ||
czzoli | Adatlap | 355308 | 2008. január 6. 11:02 | ||
gábor76! Ha megnézed azt a helyet amit sainz a 327-es hozzászólásban megadott, a 19.oldal alján van egy szép kép egy Szu 24MK-ról | |||||
gábor76 | Adatlap | 355307 | 2008. január 6. 10:46 | ||
Sziasztok. Libiai Su-24 et látott már valaki? | |||||
sainz | Adatlap | 355306 | 2008. január 6. 10:40 | ||
borisz | Adatlap | 355305 | 2008. január 6. 00:48 | ||
csak sajna nem jön be, legalábbis nekem | |||||
sainz | Adatlap | 355304 | 2008. január 5. 23:30 | ||
bp2.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/R2ZajvkAWEI/AAABrI/KGYbiprRPCo/s1600-h/HURGADA+F-7+4518+24-11-07.JPG
bp3.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/R2Zaj_kAWFI/AAABrQ/6-6LdTMg7JU/s1600-h/HURGADA+F-7+4506+25-11-07.JPG bp0.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/R2ZakPkAWGI/AAABrY/tzXO0Vvf4o0/s1600-h/HURGADA+F-7+4515+25-11-07.JPG F-7B Egyiptom, Hurghada: | |||||
sainz | Adatlap | 355303 | 2007. szeptember 23. 12:14 | ||
sainz | Adatlap | 355302 | 2007. szeptember 23. 12:11 | ||
1969-ben MiG-21MF átképzésen voltak pilótáink Krasznodárban. Az Egyiptomi Légierő akkor küldte az első csoport pilótát MiG-21R tanfolyamra ugyanoda. Mari-ból(az orosz "Top-Gun") érkezett néhány oktató hogy a legfrisebb légiharc-kiképzési elveket átadja az egyiptomi pilótáknak. Ők nemegyszer a reptér felett "csavartak" kőkeményen, ezt sokan látták a mieink közül. Az orosz instruktorok nagyon jó véleménnyel voltak az egyiptomi pilóták akkori képzettségéről. | |||||
sainz | Adatlap | 355301 | 2007. szeptember 23. 11:09 | ||
1973 Yom Kippur War | |||||
sainz | Adatlap | 355300 | 2007. szeptember 23. 11:07 | ||
Levi | Adatlap | 355299 | 2007. szeptember 14. 11:50 | ||
sainz | Adatlap | 355298 | 2007. szeptember 14. 11:23 | ||
In early '90s, the Super Scale International issued a decal sheet with markings for aircraft of the Iraqi Air Force. This sheet (Super Scale Decal No. 72-607) included markings for two MiG-21MFs (as well as for two Mirage F.1EQs, a MiG-23MF and a Mi-25). One was the fighter with the serial "681", the other carried a serial "4902". Together with decals, the Super Scale issued also a sheet with painting instructions (but for one side only). According to that sheet, both 681 and 4902 carried a variation of the standard camo pattern for MiG-21MFs. One can find examples of MiG-21s painted that way in many other air forces: for example, all Angolan MiG-21s were painted that way, some Egyptian and Yemeni (and even Soviet) as well. Early this year, the Czech company KP Kopro issued the old KP's MiG-21MF (a 1:72 model, well known from the '80s, but then available only in the Eastern Europe) with a set of Iraqi markings (well, not much more than usual markings and the serial "712"), as well as a pretty good painting guide. | |||||
sainz | Adatlap | 355297 | 2007. szeptember 14. 11:17 | ||
OK. Talán késő este. Most indulok le Kemétre a hajózótalálkozóra. | |||||
Levi | Adatlap | 355296 | 2007. szeptember 14. 11:02 | ||
Oké, kérlek Sainz az angolul nem tudoknak egy rövid összefoglalót dobjál be az eddigiekről. | |||||
sainz | Adatlap | 355295 | 2007. szeptember 14. 11:00 | ||
Mindez a foltos festésre értendő. | |||||
sainz | Adatlap | 355293 | 2007. szeptember 14. 10:56 | ||
Tom Cooper szerint(ő több iraki pilótát személyesen is ismer): " What is important to remark if you're looking for colour guides of Iraqi MiG-21s: they never wore any kind of brown, and all guides stating that there was brown should be wrong. The basic (yellow) colour would be Humbrol 74, with several drops of Humbrol 94, and over it sploches of olive green. " | |||||
sainz | Adatlap | 355292 | 2007. szeptember 14. 10:51 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
Sűrűsége minden anyagnak van! Ez független attól, hogy az milyen halmazállapotú. A fajsúlyt már jó ideje nem használjuk. Az SI mértékegység rendszer 1976 óta hatályos Magyarországon. Így a súly, a fajsúly és a kp is a múlté. Egyszerűen kifejezve a súly azért bukott meg, mert a súly gravitáció arányos! Az viszont a földön nem egyenletes, más bolygókról, vagy az úrállomásról nem is beszélve!
"A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). Az --1-- kilogram per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű." Az eredeti bevágott mondatban nem volt benne az 1. Azért írtam oda, hogy egyértelmű legyen.
Ha meg 0,55 kg/m3 akkor az azt jelenti, hogy 1 köbméter ilyen anyag tömege 0,55kg.
A keró sűrűsége 0,8 kg/dm3 azaz 800 kg 1 m3. Egyébként VAN olyan gáz aminek a sűrűsége nagyobb mint 1 kg/m3! Pl. ilyen a levegő is, 1,293 kg/m3! Szóval csak lassan a testtel :)!
Az aluminium sűrűsége 2,7 kg/dm3, azaz 2700 kg egy köbméter.