<<< Vissza | Tovább >>> |
mig23papa | Adatlap | 355345 | 2008. március 6. 08:40 | ||
sainz | Adatlap | 355343 | 2008. március 6. 01:12 | ||
Valoszinuleg tul messzire nem tudta elvinni a ket 500kilost sem, vmi nagyon durva legellenallasa lehet ket ilyen bombanak... Egyik pilotank mutatta nekem a fuzeteben(Krasznodar, tananyag) a szamitasokat a 800literes pottankra. Ivan ugy tanitotta, a benne levo keronak csak kevesebb mint egyharmada hasznos, a tobbi elmegy a plusz suly, legellenallas miatt. Foto: A szomszedoknal van mit a foldre dobni, inditani: | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 355342 | 2008. március 5. 23:49 | ||
Ha a külső pilonon a 49o l-es póttank van függesztve, a belsőre függeszthető az R-3Sz rakéta vagy az UB-16-57 rakétablokk. Ha a belsőre 5oo kg-ot akasztanak, akkor a kül- sőre már túl sok lenne a póttartály súlya /több mint 400 kg/, azt viszont nem tudom, belefér-e még egy R-3Sz vagy kis UB. Szerintem nem valószinű, hiszen a bisz szárnya erősebb, mint a korábbi tipusoké,mégsem függesztettek az 500-as bombák mellé még egy kis UB-t sem pl.az afganisztáni fotók szerint sem, pedig alacsonytámadó bevetésnél előnyös lett volna /bár egy kizáró ok azért lehetett, lehet hogy a súlyhatárba még belefért volna, csak igy már nem érte volna el a célpontot, hiszen minden függesztmény hatótáv-csökkenést okoz/. | |||||
sainz | Adatlap | 355340 | 2008. március 5. 22:42 | ||
www.airforce.ru/staff/fighter/index.htm
www.airforce.ru/staff/fighter/gallery/index.htm Itt van nehany erdekes fuggesztmeny Afganisztant megjart szovjet bis-eken: Itt is egyedul van a belso pilonon az 500kg-os. Most akkor fel lehet meg tenni melle a kulso pilonra a pottartalyt, vagy az mar sok a szarnynak? | |||||
Makettezõ | Adatlap | 355339 | 2008. március 5. 22:31 | ||
Szia Mig23papa! Érdekel, hogy ilyen négyzáras bombatartót honnan lehet szerezni 1:72- ben, mert nekem több géphez is kell ilyen.Esetleg tudsz valakit akinek van eladó?? Üdv: Viktor | |||||
sainz | Adatlap | 355338 | 2008. március 5. 22:31 | ||
Muzzy! " Elhiszem, hogy rengeteg ismeretet szedtel ossze, de sok esetben csak masodkezbol es mendemondakbol " Soha, sehol nem allitottam ennek az ellenkezojet. En mar sokszor irtam itt hulyeseget, es valoszinuleg fogok is. Amikor erre ravezetnek - nalam okosabb(ez itt nehany embernek eletbevagoan fontos), tapasztaltabb, szakkepzett emberek - en ezt elismerem. De hadd ne tapsoljak mar, amikor a mindentudo szerepeben tetszelegve, repulogepszerelok(az Internetes segitseget felhasznalva) belekeverednek az altalanos iskolas fizikaba, hangrobbanas fogalmaba, nagypalyasan nyilatkoznak arrol mi (nem)tortent a repteren ahol tizeneveket szolgaltak es leugatjak a "civileket"... Sajnos ki kell hangsulyoznom, hogy az en szememben sokkal inkabb hitelet veszti egy volt hivatasos, ha hulyesegeket irkal a szakmajarol(!!!), mint ha egy makettezo "civil" teszi ezt. Es nyilvan konnyebb nekiesni itt valakinek, megprobalni lejaratni az illetot, mint felretenni a szakmai buszkeseget es azt mondani: Vazze, ezt nem tudtam...vagy; hoppa, hulyeseget irtam ... En azt gondolom, ez a hangnem az, amire semmi szukseg ezen a forumon. Nem kell velem egyeterteni... Aki erdemben velemenyt akar alkotni errol, az vegye a fardtsagot es olvasgasson vissza a forumon, de jo messzire... De szerencsere vannak itt tobben is hivatasosok, szakmabeliek, akiktol lehet es erdemes kerdezni, es hajlandoak kozerthetoen valaszolni egy hozzam hasonlo foldi kutyanak is... OKET tisztelem ismeretlenul is. A masik csoporton csak rohogok es csodalkozom... | |||||
mig23papa | Adatlap | 355336 | 2008. március 5. 22:10 | ||
Kedves sainz Tanár úr! Nem vitatkozok, inkább kérdezek :-) Mi az a "homogén test" ? "A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogram per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű." Kérnék legalább egy olyan "testet" megnevezni, ami megfelel a fenti állításnak. | |||||
mig23papa | Adatlap | 355335 | 2008. március 5. 22:06 | ||
uzzy ezen nem veszünk össze "A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogram per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű." mutass olyan nem gáz halmazállapotú anyagot (folyadék, fém) amire a fenti állítás igaz lehet. petróleum (keró) 0,85 de nem (kg/m3) | |||||
sainz | Adatlap | 355334 | 2008. március 5. 21:41 | ||
www.mek.oszk.hu/00000/00056/html/083.htm " a sűrűség fogalmát gázoknál használják " A sűrűségnek csak homogén testeknél van értelme. De talan hivjuk segitsegul Öveges tanár úrat, mert itt megint akkora kavarodas van...:)) | |||||
Muzzy | Adatlap | 355333 | 2008. március 5. 21:37 | ||
Mig23Papa! Bocsi, de a suruseget nem csak gazoknal hasznaljak. Nem akarom untatni a forumot, ezzel, de az altalad belinkelt lapon nem emlitik a surusegnel, hogy az csak gazokra vonatkozik... :d A fajsuly es a suruseg viszont egymassal osszefuggo dolgok. Igazad van, a fajsulyt kellett volna hasznalnom, de a lenyeget akartam csak kiemelni, hogy a keronak nem 1 kp/dm3 a fajsulya. En a benzinet ideztem be, nincs nalam kezikonyv, es nem akartam ennyire melyrehato lenni. Nem veletlen a terhelesi korlatozas, ezert lehet, hogy peregon valtozatnal hasznalhatjak a tartalyokat, de nem lehet (nem erdemes, mert ahogy te is megjegyezted leszakad a szarny) vele turtelhelt figurakat vegrehajtani. (Vagy csak minimalis ttulterhelesu figurakat.) Sainz Igen kerdezz nyugodtan, ezzel nincs semmi bajom, csak azzal, hogy ha valaszolnak, akkor nem hiszed el a valaszt masokra hivatkozva. Elhiszem, hogy rengeteg ismeretet szedtel ossze, de sok esetben csak masodkezbol es mendemondakbol. A szarny es a torzsre szerelt fuggesztmenyeket ne hasonlitsuk ossze. Nem akarok ebbe melyebben belemenni, de torzs alatti fuggesztmeny nem olyan hatassal van a szarnyra, mint a szarnyon elhelyezett fuggesztmeny. Muzzy | |||||
sainz | Adatlap | 355332 | 2008. március 5. 21:14 | ||
sainz | Adatlap | 355331 | 2008. március 5. 21:08 | ||
Rumcajsz! " Én bombafegyverzetről beszéltem, amit a 21-en csak a szárny alá függeszthetsz " Kiveve az atombombat, ami a torzs ala kerul...:))...ez most szorszalhasogatas, be ne ragj rajta.. Nekem laikuskent csak most kezd derengeni: Tehat szarnyankent 500kg, ha fent van a teli 490l-es, mar nem teheted fel melle a 250kg-ost vagy a nagyobbik UB-blokkot sem? muzzy! " Szorozd meg 0.78al. Ugyanis a kero surusege 0.78 igy 1170 kg-ot kapsz!" Igen, es akkor megkapom a kero sulyat. De meg mindig nem tudom a pottartalyok sulyat - hany kilo a badog ? - ezert kerdeztem itt meg. Ami gondolom nem sok, de a repulesben gondolom minden kg szamit. | |||||
mig23papa | Adatlap | 355330 | 2008. március 5. 21:08 | ||
muzzy a sűrűség fogalmát gázoknál használják web.inc.bme.hu/fpf/kemszam/szarmegzs.html A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogramm per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű. Amiről te beszélsz az a fajsúly. A fajsúly mértékegysége a kilopond per köbdeciméter (kp/dm3). kerozin nem más mint finomított petróleum, melynek fajsúlya 0,8-0,82 ezen számok birtokában ki lehet számítani a szükséges paramétereket függesztett és feltöltött póttartályokkal lehet légiharcot vívni de nem érdemes , mert a túlterhelés hatására szépen leszakadna a szárnyról a 21-es ez iránnyú korlátozásait nem ismerem, de függesztett póttartályokkal korlátozva van a túlterhelés mértéke (Mig23-nál póttartállyal a túlterhelés max 3 G lehet) | |||||
sainz | Adatlap | 355329 | 2008. március 5. 20:58 | ||
muzzy! " Bocsi hogy hozza mertem szolni, hiszen itt te vagy aki sokat tudsz. " Neked meg mi a franc bajod van ? Ha rajtad mulna, mar kerdezni sem lehetne ezen a forumon ? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 355328 | 2008. március 5. 20:37 | ||
Én bombafegyverzetről beszéltem, amit a 21-en csak a szárny alá függeszthetsz, tehát a póttartály-függesztési lehetőség minden fegyverzet-variációnál megvan, csak az en- gedélyezett max felszállótömeget kell betartani/bár éles harci helyzetben nem biztos, hogy ez elsőrendű szempont lenne/. | |||||
muzzy | Adatlap | 355327 | 2008. március 5. 20:23 | ||
Sainz! Szorozd meg 0.78al. Ugyanis a kero surusege 0.78 igy 1170 kg-ot kapsz! Bocsi hogy hozza mertem szolni, hiszen itt te vagy aki sokat tudsz. Rumcajsz meg hozzatette, hogy harci teherrol van szo! Nagyobb terhelesnel repulesi korlatozasokkal elkepzelheto a terheles, a harom tartallyal nem fog legiharcot vivni. Muzzy | |||||
sainz | Adatlap | 355326 | 2008. március 5. 19:42 | ||
Rumcajsz! Ne haragudj, de nekem ez nem all ossze sehogy...marmint az 1tonna. Harom pottartallyal + 2xRSz-2USz raketaval vigan kirepultek az MF-ek Lengyelorszagba loveszetre.Ez azert 1tonna felett van, bar lehet h nem sokkal...(hany kilo a 3x490l-es?). 87-ben volt az egyetlen olyan loveszet Asztrahanyban, amikor sajat geppel repultek ki a mieink. 2x490l + 1x800l + 2xR-3R volt fuggesztve a kirepulo gepekre. Vagy a pottankokon felul nelkul ertendo az 1tonna? | |||||
mig23papa | Adatlap | 355325 | 2008. március 5. 10:16 | ||
Monox | Adatlap | 355324 | 2008. március 5. 10:05 | ||
MiG-23papa! Értelek, nem is állítottam, hogy nem lehetséges az MF-re felrakni ezt a fajta függesztést csak anyit, hogy nem akadtam a nyomára. Kiindulva abból, hogy az infravörös AA-2 Atoll (R-3S) rakéta súlya mintegy 75kg így elvileg szerintem nem volt akadálya, hogy a 4 bomba mellé a külső síre feltegyék. Végülis Szolnokon is ugyanez a variáció van a már említett gépen. | |||||
mig23papa | Adatlap | 355323 | 2008. március 4. 23:39 | ||
Monox Ha már így előjött a szó a négyzáras bombatartóról, íme néhány kép a kicsikéről, A színes képen lévő makettet én követtem el. Az meg egy MF. Mielőtt nekiálltam, biztos ami biztos megkérdeztem az akkori ezred fegyvermérnököt, hogy függeszthető-e rá a négyzáras, igent mondott, nem a hasamra ütve tettem fel rá. Az persze más kérdés , hogy mit lehet még ez mellé felpakolni a gépre? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 355322 | 2008. március 4. 18:07 | ||
A 21 MF és bisz terhelhetősége 1 tonna harci teher, tehát 2x5oo, 4x25o, 1ox1oo kg bombák esetében, utóbbi esetben a belső függesztőkön 4-4 darab a négyzáras tartón. Ha a belső függesztőkre túlméretes cuccot akasztanak /ilyen pl az UB-32-57 "kövér malac" néven is ismert nagyobbik rakétatár is/,akkor a futószáron lévő felső bori- tólemezből leszerelnek egy direkt e célból külön anyagból gyártott ives szekciót, igy elfér a méretesebb anyag is. | |||||
Monox | Adatlap | 355320 | 2008. március 4. 08:37 | ||
Érdekes dolog ez a négyzáras tartó. Én a cseh irodalomból nézak utána dolgoknak (az angolból, v. az oroszból kéne - de nincs), de ez általában csak az MF verzióig tárgyalja a dolgokat, lévén náluk ez volt a legmagasabb típusváltozat. Talán ezért is van, hogy semmit nem találtam arra vonatkozóan, hogy az MF verzióra négyzáras bombatartót lehetne függeszteni. Ha elmész Szolnokra és ott körbenézel a 3945-ös BISZEN láthatod a 4 záras bombatartót a belső sínen, mindezt úgy, hogy a külsőn ott az R-3-as rakéta. Nos, ezt a variációt alakulati fotón sosem láttam, de miután tudom, hogy a ebben a múzeumben nem hülyék állítják össze a fegyverzet a kiállított gépekre (ellentétben egy másik múzeumunkkal) így nem elképzelhetetlen, hogy a biszre fel lehetett tenni. Ismeretes, hogy a bisz szárnya bár közel azonos az MF-ével, de sokkal erősebb annál. A fenti fotó is onnan származik. Jó szögben áll ahoz, hogy elgondolkodjunk azon, hogyha minden bombát feltesznek a tartóra, akkor hol marad helye a futóműnek? Egyébként az előbbiekben említett 4 db FAB-250-es 2-2db azaz szárnyanként (nem függesztési pontonként) 2 db bombát takar. | |||||
sainz | Adatlap | 355319 | 2008. március 3. 23:46 | ||
Egyaltalan nem kotozkodes. Sajnos leszedni nemtom a makettrol, nem en csinaltam(szinten sajnos...sztem nagyon jol nez ki). Es a negyzaras bombatarto? 4x100kg + a szerkezet(nemtom hany kg?) Ezek szerint ha ezt feltettek az MF-re, a masik pilonra mar nem volt szabad fuggeszteni semmit? | |||||
Monox | Adatlap | 355318 | 2008. március 1. 10:38 | ||
Sainz! Nem kötözködni akarok, de az itt szereplő maketten lévő 4 db RBK-500-as bomba sem igazán fedi a valóságot. Az MF szárnya max. 4db FAB-250-est bírt el. | |||||
sainz | Adatlap | 355317 | 2008. február 22. 19:59 | ||
sainz | Adatlap | 355316 | 2008. február 22. 17:04 | ||
Esetleg cifrazhatod a gepet azzal, h felteszed ra az R550 MATRA Magic legiharcraketat(mint ezen az indiai 21bis-en). Elvileg az iraki MF-ek es bis-ek alkalmassa lettek teve ezek hordozasara is a franciak altal. De hogy ennek milyen lathato nyomai lettek a kabinban es hogy nez ki pontosan az inditosin - nos errol megint hiaba kutatsz hasznalhato fotok utan. | |||||
sainz | Adatlap | 355315 | 2008. február 22. 16:52 | ||
http://www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-militaer-modern/3061-mig-21-mf-fishbed-j.html Szamomra eleve megkerdojelezi a keszito hozzaerteset, hogy feltette az MF-re az R-3R legiharcraketat, amit az MF nem tudott alkalmazni. Valoszinuleg ugyanilyen kamu a foltterkep es a szinek is. En a helyedben alapvetoen meghataroznam az idopontot, amikor a festeni kivant makett szolgalatban allt. Szerintem a legizgalmasabb idoszak az irak-irani haboru elso evei, amikor a 21-est tomegesen alkalmaztak, tobb-kevesebb sikerrel. Abban az idoszakban nagy valoszinuseggel minden iraki 21-es a standard szovjet homok-zold kamot viselte, nemileg kifakult allapotban. | |||||
Levi | Adatlap | 355314 | 2008. február 22. 16:32 | ||
Szia! A folttérképről nem tudok nyilatkozni. Nem láttam erről a gépről fotót. A sainz által idézett szövegből annyi derül ki, hogy a STANDARD, oroszok által festett gépeknél nem használtak barnát, csak zöldet. A KP által adott kamó, valami helyi festés, nem orosz minta. | |||||
borisz | Adatlap | 355313 | 2008. február 22. 12:59 | ||
Levi! Az az iraki folttérkép akkor most jó? Vagy a barna helyett zöldet kell(érdemes) használni? Kicsit megkavarodtam. | |||||
sainz | Adatlap | 355312 | 2008. január 22. 21:20 | ||
sainz | Adatlap | 355311 | 2008. január 15. 20:13 | ||
sainz | Adatlap | 355310 | 2008. január 15. 20:03 | ||
sainz | Adatlap | 355309 | 2008. január 15. 20:02 | ||
czzoli | Adatlap | 355308 | 2008. január 6. 11:02 | ||
gábor76! Ha megnézed azt a helyet amit sainz a 327-es hozzászólásban megadott, a 19.oldal alján van egy szép kép egy Szu 24MK-ról | |||||
gábor76 | Adatlap | 355307 | 2008. január 6. 10:46 | ||
Sziasztok. Libiai Su-24 et látott már valaki? | |||||
sainz | Adatlap | 355306 | 2008. január 6. 10:40 | ||
borisz | Adatlap | 355305 | 2008. január 6. 00:48 | ||
csak sajna nem jön be, legalábbis nekem | |||||
sainz | Adatlap | 355304 | 2008. január 5. 23:30 | ||
bp2.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/R2ZajvkAWEI/AAABrI/KGYbiprRPCo/s1600-h/HURGADA+F-7+4518+24-11-07.JPG
bp3.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/R2Zaj_kAWFI/AAABrQ/6-6LdTMg7JU/s1600-h/HURGADA+F-7+4506+25-11-07.JPG bp0.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/R2ZakPkAWGI/AAABrY/tzXO0Vvf4o0/s1600-h/HURGADA+F-7+4515+25-11-07.JPG F-7B Egyiptom, Hurghada: | |||||
sainz | Adatlap | 355303 | 2007. szeptember 23. 12:14 | ||
sainz | Adatlap | 355302 | 2007. szeptember 23. 12:11 | ||
1969-ben MiG-21MF átképzésen voltak pilótáink Krasznodárban. Az Egyiptomi Légierő akkor küldte az első csoport pilótát MiG-21R tanfolyamra ugyanoda. Mari-ból(az orosz "Top-Gun") érkezett néhány oktató hogy a legfrisebb légiharc-kiképzési elveket átadja az egyiptomi pilótáknak. Ők nemegyszer a reptér felett "csavartak" kőkeményen, ezt sokan látták a mieink közül. Az orosz instruktorok nagyon jó véleménnyel voltak az egyiptomi pilóták akkori képzettségéről. | |||||
sainz | Adatlap | 355301 | 2007. szeptember 23. 11:09 | ||
1973 Yom Kippur War | |||||
sainz | Adatlap | 355300 | 2007. szeptember 23. 11:07 | ||
Levi | Adatlap | 355299 | 2007. szeptember 14. 11:50 | ||
sainz | Adatlap | 355298 | 2007. szeptember 14. 11:23 | ||
In early '90s, the Super Scale International issued a decal sheet with markings for aircraft of the Iraqi Air Force. This sheet (Super Scale Decal No. 72-607) included markings for two MiG-21MFs (as well as for two Mirage F.1EQs, a MiG-23MF and a Mi-25). One was the fighter with the serial "681", the other carried a serial "4902". Together with decals, the Super Scale issued also a sheet with painting instructions (but for one side only). According to that sheet, both 681 and 4902 carried a variation of the standard camo pattern for MiG-21MFs. One can find examples of MiG-21s painted that way in many other air forces: for example, all Angolan MiG-21s were painted that way, some Egyptian and Yemeni (and even Soviet) as well. Early this year, the Czech company KP Kopro issued the old KP's MiG-21MF (a 1:72 model, well known from the '80s, but then available only in the Eastern Europe) with a set of Iraqi markings (well, not much more than usual markings and the serial "712"), as well as a pretty good painting guide. | |||||
sainz | Adatlap | 355297 | 2007. szeptember 14. 11:17 | ||
OK. Talán késő este. Most indulok le Kemétre a hajózótalálkozóra. | |||||
Levi | Adatlap | 355296 | 2007. szeptember 14. 11:02 | ||
Oké, kérlek Sainz az angolul nem tudoknak egy rövid összefoglalót dobjál be az eddigiekről. | |||||
sainz | Adatlap | 355295 | 2007. szeptember 14. 11:00 | ||
Mindez a foltos festésre értendő. | |||||
sainz | Adatlap | 355293 | 2007. szeptember 14. 10:56 | ||
Tom Cooper szerint(ő több iraki pilótát személyesen is ismer): " What is important to remark if you're looking for colour guides of Iraqi MiG-21s: they never wore any kind of brown, and all guides stating that there was brown should be wrong. The basic (yellow) colour would be Humbrol 74, with several drops of Humbrol 94, and over it sploches of olive green. " | |||||
sainz | Adatlap | 355292 | 2007. szeptember 14. 10:51 | ||
sainz | Adatlap | 355288 | 2007. szeptember 14. 10:36 | ||
Talán a legteljesebb anyag, amit erről a neten találni: Since 1966, over 400 examples were purchased by Iraq, including at least 60 MiG-21F-13s (in 1966) and at least 80 - possibly up to 120 - F-7Bs (from China, via Egypt, in 1983). By 1991, up to 200 remained in service (US intelligence sources say "263", but it seems they haven't counted any losses), and currently, there should still be something like 70 airworthy examples. Now, if you're readying a MiG-21MF of the IrAF the first question is: from which period of the war and what kind of decals are available? Namely, the war was long (September 1980-August 198 , and there were several distinct periods of very intensive fighting. Furthermore, somewhere around 1987-1988, the IrAF changed its serialing system from three or four digits, to five, with the first two designating the type. I.e. in the case of MiG-21s, you could find serials which were very similar to those of the JRViPVO (Yugoslav Air Force), like 21202, 21203 etc.. These were carried not only very small on the top of the fin (underneath the dielectric pannel; hard to see on any of pictures available) or on the rudder, but foremost - in larger characters - under the cockpit. Before that, anything possible was used, but it seems, that the MiG-21F-13s were generally in the range 500-560, and MiG-21MFs in the range 600-699 (first 60 delivered in 1973; examples are 681 and 682) or 4901-4999 (those delivered in 1982), with lower numbers being "reserved" for two-seaters (which usually carried three-digit serials at that period of time). That with lower serials being painted on two-seaters remained so also after the five-digits system was introduced in 1987-1988. For example, I don't know about any MiG-21UM being serialed over 21030. On the other side, it seems, that older one-seater versions have got serials in the range 21100-21199, while MiG-21MFs and MiG-21bis were in the range 21200-21299. Reg. comparission with Egyptian MiG-21MFs: early MiG-21MFs painted in the camo pattern I talked about were actually brought there by Soviets, in early 1970, and by 1973, most of them were re-painted in a new original Egyptian camo pattern, which has nothing to do with the earlier one or the one Iraqi aircraft carried. Any way, you can't use the original pattern of the EAF MiG-21MFs delivered in 1970 as example for Iraqi planes which took part in the IGW, as sploches of green are too light and too small. Namely, original Iraqi MiG-21MFs were also painted in the original Soviet pattern, but by 1980 green fields grew in size. In that sence, I'm coming to your question about the book "MiG-21 in foreign service", by V. Kotlobovsky. That book is not providing any similar information (at least not the poor little issue in Russian, I have got) about Iraqi MiG-21s. BUT, it has a picture of Somali and Ethiopian MiG-21s, which were painted in EXACTLY the same camo pattern (just don't forget what I said about the green and NO brown): no wonder, their MiG-21MFs were produced at the same time like those delivered to Iraq in 1982. Last, but no least: no individual markings of Iraqi aircraft (other than serials) are known to me. There was nothing similar to "my plane" in the IrAF and no case of "kill markings" being applied is known to me. There was no chaos either, but a certain aircraft would be assigned to a certain unit, and then to a certain pilot for a certain period of time (ranging from one sortie up to all the scramble shifts of the next four days). Around 1982, a kind of "distinguished unit marking" was introduced, showing the Iraqi flagg in the form of a small shield, outlined in yellow. I haven't, however, ever seen any such markings on any Iraqi MiG-21s. Only on Su-22s, MiG-23s and Mirage F.1s (also, I don't believe that any Iraqi Su-24s carried any such markings, despite some drawings which indicate this, published in certain Czech and Slovak magazines). For all these reaons, I'm having a problem in telling you which serial to "make": I don't know about some explicit aircraft that scored something "special" (and Iraqi MiG-21s scored a number of kills against Iranian Phantoms and Tigers, and - possibly - also one against an Iranian Tomcat). All the mentioned series of MiG-21MFs took part in the fighting, and that at high intensity and repeatedly. "My" IrAF MiG-21MF (1:72) is painted in the described camo pattern, carrying the simple serial "612", three drop tanks (painted in aluminium overall; the carriage of three drop tanks was pretty much a standard for interceptors of the IrAF ADC) and two R.550 Magic Is. It depicts an aircraft shot by the recce camera of an RF-5A on the airfield in Kirkuk, in late 1980 (the Magics are my attachment, as my "educated guess" is, that the plane survived until 1982, when these were mounted on many Iraqi MiG-21MFs |
<<< Vissza | Tovább >>> |
tudomásom szerint, sehol sem lehet szerezni, akkor sem lehetett,(1984-ben) magam bütyköltem a maketthez, talán elég jól sikerült :-)