<<< Vissza | Tovább >>> |
sanyi | Adatlap | 355411 | 2009. október 14. 10:18 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 355409 | 2009. október 13. 23:21 | ||
Úgy tűnik, hogy orsónak indul, de azután annyira durván és hirtelen megy át bal leborításba, hogy én úgy nézem, a túlzott bal stabilizátor-kitérés miatt nemcsak bedőlni kezdett a gép, hanem durván fordulni is, jobbra kifelé tolva a hátulját (akkor már a forszázs is ment!), úgyhogy szerintem átesett a bal szárny, ezért is nem tudták megfogni. De erről azért jobb lenne, ha nálunk szakértőbb pilóta urak nyilatkoznának, tuti, hogy ők jobban értenek hozzá, inkább az ő véleményükre lennék kíváncsi, mint a saját feltételezéseinkre! R. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 355408 | 2009. október 13. 22:23 | ||
Nekem elsőre orsó féleségnek tűnt. | |||||
Lacy | Adatlap | 355407 | 2009. október 13. 22:22 | ||
Vagy orsó akart lenni a manőver? | |||||
Lacy | Adatlap | 355406 | 2009. október 13. 22:21 | ||
Szia, hát igen. Egyenes repülésből, enyhe emelkedés, majd ilyen dúrva leborítás kis magasságon szándékosan, nem hiszem. A hajtóműből az enyhe kormolás ugyanolyan mint korábban, az nem változott. Inkább valami műszaki hiba lehet. Plusz egy kép líbiai pilótákról. Ők a Mirage F-1-est repülték. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 355405 | 2009. október 13. 20:41 | ||
Halihó Egyértelműen látható, hogy az utolsó másodpercekben a bal stabilizátor/vizszintes vezérsík aszimmetrikusan, jóval nagyobb mértékben ki volt térítve, mint a jobboldali párja. Tehát : 1., az enyhe emelkedés közben vagy szándékosan csűrték balra a botot 2., vagy valami műszaki malőr miatt tért ki a bal kormánylap ilyen durván...- a következmény már ugyanaz. Mindenesetre, ha szándékos volt, akkor nagyon durva hiba vagy figyelmetlenség volt (utóbbiban kevésbé hiszek, hiszen mégiscsak ketten ültek benne, csak nem volt bevodkázva mind a kettő!). Mostanában mintha túl sok lenne az airshow-katasztrófa, lehet, hogy nincs meg hozzá a kellő gyakorlat! R. | |||||
Lacy | Adatlap | 355404 | 2009. október 13. 17:56 | ||
Sziasztok, a múlt héten lezuhant líbiai pilóták és Mig-23UB gépük utolsó másodpercei: www.youtube.com/watch | |||||
sanyi | Adatlap | 355403 | 2009. október 11. 20:24 | ||
borisz | Adatlap | 355402 | 2009. október 11. 20:11 | ||
Monox | Adatlap | 355401 | 2009. október 11. 10:10 | ||
Irígykedve nézem a fotókat. Gyönyörű minőségűek. Olyan gépek repülnek amik európában már kuriózumnak számítanak, arról nem is beszélve, hogy milyen szép sort állnak az arab szájtátók a MiG-25-ös tetején a linken szereplő képek egyikén... Fene a pofájukat! :))) | |||||
Lacy | Adatlap | 355400 | 2009. október 11. 07:31 | ||
Érdekes a Líbiaiak ebben az évben a Mig-21-es típust nem mutatták be. Lehet, hogy az újra üzemkésszé tett Mirage F1-esek azokat váltották le? Pedig a jelenleg üzemelő Líbiai Mig-21bis, Mig-23MLD, Su-22M gépek ugyanolyan korúak, mind a nyolcvanas évek elején készültek. Így a Mig-21bis-eik a legnagyobb élettartamú típusaik. Lehet, hogy csak szemérmesen nem mutatták be az legöregebb tervezésű Mig-21-eseket? | |||||
Lacy | Adatlap | 355399 | 2009. október 9. 21:26 | ||
sainz | Adatlap | 355398 | 2008. október 11. 21:17 | ||
" Egyptian MiG-21PFM and Yemeni MiG-21bis aircraft that have already been upgraded. The Soviet-era aircraft received technology insertions corresponding to "fourth and fifth generation fighters", Odesaremservis claims. A key element of the work was the integration of the Sura helmet-mounted sight, which provides target designation and a firing envelope of +/-75° for R-60 and R-73 short-range air-to-air missiles. Two 5 x 5in (125 x 125mm) multifunction cockpit displays are also offered as options, along with a new head-up display. " A jemeni és egyiptomi 21-esek modernizációja: Sisakcélzó R-60, R-73-hoz, 125mmx125mm MFD. Ez így nem sok infó. | |||||
notarius | Adatlap | 355397 | 2008. október 11. 20:56 | ||
Ez is valami modernizált gép lehet. Új festés, új IFF antanna a vezérsíkon. | |||||
sainz | Adatlap | 355396 | 2008. október 11. 19:49 | ||
mig23papa | Adatlap | 355389 | 2008. március 11. 13:29 | ||
Monox | Adatlap | 355388 | 2008. március 10. 13:23 | ||
Mig23papa! A képeket a Mig-21 rovatban tettem közzé, mert ez mégis az Arab Migek topic :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 355387 | 2008. március 9. 09:48 | ||
Monox | Adatlap | 355386 | 2008. március 8. 23:15 | ||
Mig23papa! Egy fotósorozatom van róla, ha érdekel közzétehetem. | |||||
mig23papa | Adatlap | 355384 | 2008. március 7. 22:03 | ||
Gavallér Valószínű, mert ismerős a neve. Mi lenne a "B" terv? Cimem : mig23papa@freemail.hu | |||||
borisz | Adatlap | 355380 | 2008. március 7. 21:05 | ||
még a Szántóné a másik igazgató helyettes? | |||||
sainz | Adatlap | 355379 | 2008. március 7. 20:53 | ||
Csak egy kis adalek a velemenyalkotashoz az egyiptomi es szir pilotak kepessegeirol; Az izraeliek elismerten a legjobbak a mai napig. Eddig ahanyszor megjelentek Red-Flag gyakorlatokon, "Top-Gun"-ban vagy Decimomannu-ban, valami elkepesztoen lealaztak az amerikai es NATO pilotakat. Kiskanallal felettek oket... 1974 es 1991 kozott pl. 94(!!!)szazalekban gyoztesen kerultek ki a gyakorlo legiharcokbol(sokszor Top-Gun oktatokkal szemben!). Az arab sracoknak veluk kellett verekedniuk, gyengebb technikaval felszerelve... Ennek fenyeben talan kicsit maskent gondokodhatunk roluk. Voltak reszsikereik a vilag legjobbjaival szemben, es vannak egyiptomi, szir aszok is...(igaz, nem sokan) | |||||
Gavallér | Adatlap | 355377 | 2008. március 7. 20:31 | ||
Jaj majd' elfelejtettem: biztos sokan láttátok, de akkor is lenyűgöző: www.youtube.com/watch | |||||
migi | Adatlap | 355376 | 2008. március 7. 20:28 | ||
Szia Én tervbe vettem hogy beszélek tavaszra Bobák tanár úrral egy nyilt fotózással kapcsolatban a tanműhelynél, többen jelezték hogy érdekli őket a téma . Addig egy kis emlékeztető a gépről ezeket 2005 ben csináltam ,szeretném nyomon követni a gép állapotát . | |||||
Gavallér | Adatlap | 355375 | 2008. március 7. 20:28 | ||
Lenne rá nagy igény biztos. Természetesen megérdeklődöm. Gondolom Bagi Mihály úrral beszéltél. ui.:De ha mégse lenne igény rá akkor van egy másik öteletem, de erről ha érdekel küldk majd egy mélt. Üdv.: Gábor | |||||
mig23papa | Adatlap | 355374 | 2008. március 7. 20:16 | ||
Gavallér Ennek nagyon örülök, a közelmúltban beszéltem az igazgatóhelyettessel, (neve nem ugrik be) többek közt arról is hogy alkalomadtán szívesen mesélnék a repülős tanulóknak egy osztályfőnöki órán a repülős élményeimről, esetleg néhány képpel megtámogatva. Kérdezd meg tőle , hogy, lenne -e még erre igény ? | |||||
Gavallér | Adatlap | 355373 | 2008. március 7. 17:08 | ||
mig23papa | Adatlap | 355372 | 2008. március 7. 15:49 | ||
Gavallér ez az a suli ami Csepelen, a Kossuth L.u. 12.- ben van? | |||||
mig23papa | Adatlap | 355371 | 2008. március 7. 15:45 | ||
Monox | Adatlap | 355370 | 2008. március 7. 15:25 | ||
Monox | Adatlap | 355369 | 2008. március 7. 15:24 | ||
Pont ma van 8 éve, hogy utoljára találkoztam ezzel a géppel. Milyen jó is lenne mégegyszer látni és a legújabb technikával is "ropira" fényképezni... | |||||
Gavallér | Adatlap | 355367 | 2008. március 7. 13:19 | ||
Kosuth Lajos Kéttannyelvő Fővárosi Gyakorló Műszaki Közép Iskola. Amúgy csak eggyel kevesegg amire én gondoltam (4407). Üdv.: Gábor | |||||
mig23papa | Adatlap | 355366 | 2008. március 7. 12:31 | ||
Gavallér a makett oldalszámára gondolsz? mert az 4408 melyik tanintézménybe jársz mostanában? | |||||
Gavallér | Adatlap | 355365 | 2008. március 6. 22:55 | ||
Szia papa! Jók a képek. Meg tudnád mondani, hogy mi a gép lajstroma? Mert ha az amire gondolok akkor abban a csodálatos tanintézményben van most ahova járok. Üdv.: Gábor | |||||
Hind | Adatlap | 355364 | 2008. március 6. 21:50 | ||
Csináltak bizony vizibiciklit a 21-es póttartályokból! Nem is keveset.pl KRÜ | |||||
mig23papa | Adatlap | 355363 | 2008. március 6. 21:46 | ||
igazad van, én is olvasgatok itten a sűrűséggel kapcsolatban a homokos példádra hivatkozva, tudtad-e azt hogy ha a földgolyó atommagsúrűségűvé zsugorodhatna, akkor kb akkora lenne mint a Bakony hegység tehát elég hézagos a kis világunk szerencsére, vagyis elég relatíve az a sűrűség :-) volt nálunk is aki a póttankból akart katamaránt csinálni, hogy sikerült is -e neki azt nemtudom, a reptéren kazalszámra henteregtek lezsírozva, de könnyű volt elakadni a bürokrácia útvesztőiben ha az ember akart "szerezni" egy párat amúgy ha ledobta a tóra az kb annyi mint ha a betonra dobta volna, víz nagyon kemény tud lenni egy bizonyos sebesség felett előbb azt kéne tisztázni hogy repülni lehet-e egyáltalán hangsebesség felett póttankkal Mig 21-essel 23-assal 1000 km/óra alatt le kell dobni, mivel a max rep sebesség póttankkal 1000 km/ óra felette valószínű gond lenne | |||||
sainz | Adatlap | 355362 | 2008. március 6. 20:33 | ||
mig23papa! Hallottal valaha pottartalydobasrol Magyarorszagon( -21 -23)? En hallottam egy sztorit: Kunmadarasi MiG-21R ledobott ket pottartalyt a sikondai tora egy taszari haverjanak, hogy tudjon egy horgasz katamarant csinalni maganak...:))) Vmikor a 70-es evek kozepen. Eleg hulyen hangzik, nemtom mi maradt az ures tartalyokbol a vizre eres utan. Allitolag a Dunantuli Naplo is megirta anno az esetet, viszonylag konnyu lesz ellenorizni. Ha igaz, felteszem majd ide a cikket. A masik tortenet szinten Kunmadarassal kapcsolatos(ez szemelyesen a pilotatol): Taszari -21PF-ek attelepultek Kunmadarasra vmi gyakorlaton a 60-as evek vegen. Az egyik gepen nem volt blokkolva a hatso torzsfeklap, es leszallaskor "banant-csinalt" a torzspottartalybol. Este hangarbuli, iszogatas, masnap reggel az oroszok hoztak egy vadonatuj tartalyt, alabiggyesztettek a gep ala...se fizetni nem kllett, se papirmunka... A fuggesztett tartalyokkal Mach 1.5 a 21-es max. sebessege(tudtommal). Le lehet dobni a pottankokat hangsebesseg felett is a gep serulese nelkul? | |||||
sainz | Adatlap | 355361 | 2008. március 6. 19:31 | ||
mig23papa! " A sűrűségnek csak homogén testeknél van értelme. " Ezt innen ideztem(comment 353): hu.wikipedia.org/wiki/S%C5%B1r%C5%B1s%C3%A9g " A sűrűségnek csak homogén testeknél van értelme. Vegyük a homokot példának. Ha egy tárolót lazán feltöltünk homokkal és elosztjuk a homok tömegét a tároló térfogatával, akkor kapunk egy értéket. Ha ezt a tárolót újra feltöltjük, és hagyjuk, hogy a homok jobban összeálljon, akkor az előzőnél nagyobb értéket kapunk. Mindkét esetben a térfogat egy részét a homokszemek közti hézagok foglalják el. " Haaat...nekem ugy tunik, nem csak hozzam hasonlo iskolazatlan hulyegyerekek olvassak a makettinfot. Eleg meleg dolog ide hulyesegeket irogatni, gyorsan helyreteszik az ember fiat...:)) | |||||
mig23papa | Adatlap | 355360 | 2008. március 6. 19:08 | ||
Ja , elfelejtettem előbb mondani, hogy Mig 21 nél függesztett és feltöltött póttartállyal mag 5 G túlterhelés volt engedélyezve, éppen ezért nem volt véletlen (emlékezetem szerint) hogy a kifogyási sorrendnél a pottartályok fogytak ki először, hogy minél előbb le lehessen azokat dobálni, hogy mire légiharcba keveredtek ne,legyen akadék, volt is egy jó eset, Mig21 törzsalatti póttartállyal repült, a póttartály ledobását egy piropatron segítette, amit a fegyveresek elektromosan elfelejtettek összekötni, a pilóta "véletlenül" rányomott a törzspót ledobó gombra, a bombazár ki is nyílott, de csak a légáramlat vitte el a póttankot, ami szépen bele is vert a stabilizátorba, ( én magam nem voltam ott , öregektől hallottam az esetről) de utána , már nem bénáztak a fegyveresek földön is úgy vettük le a törzs póttartályt, hogy kivették a piropatront, és a bombazárat nyitottuk a ledobó gombbal | |||||
mig23papa | Adatlap | 355358 | 2008. március 6. 18:54 | ||
Atlasz "Ha a Föld egyik pontján leejtünk egy tárgyat, a másikon vele szemben egy ugyanolyat, akkor a két tárgy a helyén marad." Már meg ne haragudjál , de ekkora marhaságot nem hallottam már lassan 49 éve :-) Ha így forog az eszed, akkor mivel magyaráznád például a súlytalanság jelenségét? | |||||
Atlasz | Adatlap | 355357 | 2008. március 6. 18:04 | ||
Mig23papa! Aha... Szerinted akkor 1kg = 10 N (pontosabban 9.81) Maximum úgy lehetséges ez hogy: m=1kg, G=10N , de 1kg nem lehet egyenlő 10 N-nal, mert a kg az tömeget, a N meg erőt (súlyt)jelent. KapusiZoli! Pontosan, a G=gravitációs állandó, ami ~10N/kg! Ha a Föld egyik pontján leejtünk egy tárgyat, a másikon vele szemben egy ugyanolyat, akkor a két tárgy a helyén marad. Üdv: LantosA | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 355356 | 2008. március 6. 16:13 | ||
Hello! Lehet, hogy én tanultam rosszul, de a tömeg, az nem egyenlő a súllyal. "Azt az erőt (súlyerő), amelyet a test az alátámasztásra vagy a felfüggesztésre kifejt, súlynak nevezzük. A súly jele: G G = mg (ahol m a test tömege, g a gravitációs gyorsulás - 9,81 m/s2) Tehát egy 1 kg tömegű test súlya: 1 kg . 9,81 m/s2 = 9,81 N G= Fneh A gravitációs gyorsulás értéke, és vele együtt a testek súlya is, változik a Föld különböző pontjain. Legnagyobb a sarkoknál, legkisebb az egyenlítőnél. A kettő közötti eltérés kb. 0,55%." | |||||
mig23papa | Adatlap | 355355 | 2008. március 6. 16:01 | ||
Atlasz Egyébként a súly nem egyenlő a tömeggel... vidd fel a holdra aztán majd megtudod :-) ja vigyél egy mérleget is | |||||
Atlasz | Adatlap | 355354 | 2008. március 6. 15:43 | ||
Sziasztok ! Végigolvasva a hsz-eket, A sűrűségről valójában: Számítása: ro=m/V (azaz, a sűrűség jele = tömeg/térfogat) Mértékegysége: A sűrűség mértékegysége a g/cm3 (gramm/köbcentiméter) és a kg/m3 (kilogramm/köbméter). Pl. Az alumínium sűrűsége 2.7 g/cm3 = 2700 kg/m3 A benziné 0.7 g/cm3 = 700 kg/m3 Mig23papa! Hogy érted azt, hogy a tömege állandó, a súlya változó? Egyébként a súly nem egyenlő a tömeggel... Üdv: LantosA/Atlasz | |||||
mig23papa | Adatlap | 355352 | 2008. március 6. 12:16 | ||
Levi Lemaradtam valamiről, mikor jártál a holdon, vagy még most is ott vagy? A holdon vannak kocsmák? Mert akkor érdemesebb lenni odajárni, ott jó sürü lehet a pia :_) | |||||
Hind | Adatlap | 355351 | 2008. március 6. 12:04 | ||
REAKTORSZIVÁRGÁS!!! | |||||
Levi | Adatlap | 355350 | 2008. március 6. 11:39 | ||
Jaj! Laci NEEE! 1975-ben ezért kaptál volna egy kettest de 1976 után ez csak mentegetőzésnek lenne jó! NEM használjuk ma hivatalosan a fajsúlyt! Nem kell ezt erőltetni. A sűrűség fogalma egyértelmű. Nem kell ezt cifrázni. Azt hogy egy műhelyben meg nemtom hol ki mit használ, milyen műszerei, táblázatai stb. vannak az egy dolog. A HIVATALOS mértékegység rendszer az meg a hivatalos mértékegységrendszer. Egy mérnök ma nem számol fajsúllyal, max egy 80 éves szaki maszekban a nyugdíjas otthonban. És nem használjuk a kilopondot sem. Nincs értelme és zavaró a használata. Az aluminium fajsúlya a holdon nem 2,7! De a sűrűsége igen. HA meg fajsúlyozni akarsz, akkor 76 után N/m3 vagy N/dm3-t használj! :) Akkor mégegyszer. A fajsúly egyenlő súly/térfogat. gamma=G/V A G=m*g azaz gamma=m*g/V A fajsúly látszólag azonos a sűrűséggel, de csak a kocsmában, meg az autószereőmúhelyben meg a repülőgépüzemeltetésben, DE NEM A FIZIKÁBAN! Ennyi. Ezt kell megérteni. A gyakorlatban kis tömegeknél feltételezve, hogy a g=1 gyakorlatilag mindegy. | |||||
mig23papa | Adatlap | 355349 | 2008. március 6. 11:15 | ||
Levi na látod, éppen azért használják a fajsúly mértékegységének a kilopond per köbdeciméter (kp/dm3), mert az anyag tömege állandó, a súlya meg változó, gravitáció arányos, azért is az a neve hogy fajsúly, az anyagnak a fajtáját prezentálja, a szokásos beugrató kérdés amit te is biztosan ismersz, hogy "melyik a nehezebb 1 kg vas, vagy 1 kg levegő?" 1 kg levegőnek is lehet akkora térfogata mint 1 kg vasnak, csak össze kell sűríteni, szoktunk is játszadozni a gondolattal, hogy a levegőskocsinkban lévő palackokban hány kg levegő lehet, a nyomás ott 230atm volt akkor, SI mértékegység rendszer ide vagy oda, a repiparban sokáig megmaradt a kp/cm2, hiába találták ki a bár, mag pascal, és hasonló jólhangzó elnevezéseket "Az eredeti bevágott mondatban nem volt benne az 1. Azért írtam oda, hogy egyértelmű legyen." A sűrűség mértékegysége a kilogramm per köbméter (kg/m3). A kilogramm per köbméter olyan homogén anyag sűrűsége, amelynek 1 köbmétere 1 kg tömegű. Benne van, lesd meg mégegyszer Az aluminiumnál a 2,7 a fajsúlyra vonatkozik, ami meg kp/dm3 , nem pedig kg/dm3 ami azt jelenti hogy az anyag mennyisége e holdon is ugyanannyi legfeljebb könnyebben felemeled, mer a súlya (kg) kevesebb, mert kisebb a gravitáció de mint mondtam ezen nem veszünk össze, igaz? | |||||
Hind | Adatlap | 355348 | 2008. március 6. 11:09 | ||
Levi! Nem csak arra a hozzászólásra reagáltam.De a keró sűrűsége sem állandó.Előtte bevizsgáljaa labor,és megadja a pillanatnyi fajsúlyt,ami szerint lehet számolni a terhelhetőségét a masinának. Én innen megyek,mert még a végén sugárzást kapok a reaktorból. | |||||
Levi | Adatlap | 355347 | 2008. március 6. 10:49 | ||
mig23papa! "petróleum (keró) 0,85 de nem (kg/m3)" Ööö persze, hogy nem. 0,85 kg/dm3. Az lehet 0,85 kp/dm3 akkor ha a g=1, de az SI-ben ezt nem használjuk! Olcsón lehet venni az antikváriumban egy könyvet. Dr. Szalay Béla FIZIKA. Hind! sainz egy vitathatót írt. --- " a sűrűség fogalmát gázoknál használják " A sűrűségnek csak homogén testeknél van értelme. --- A felelete nem válasz az idézetre (ami hamis), de igaz! Más butaságot nem írt, ellenben egy más fórumtárs beírásaira. Papp Levente gépészmérnök |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Sajnos nem vagyok MiG-23 pilóta vagy műszaki, de valami rémlik, hogy a víszinteseit orsózásra is lehet használni, eltérő irányba kitérítve. Szerintem elkezdtek egy orsót és pont a legrosszabbkor történt valami. Kishazánkban is leszakadt egy Flogger stabilizátora, még a 80-asokban. Akik ismerik a típus történetét, biztos emlékeznek rá. Szerencsére ott volt elég magassága a pilótának és katapultált - a nevére és a pontos időre nem emlékszek.
Sanyi