<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
Kalóz | Adatlap | 356136 | 2007. január 5. 11:52 | ||
Köszi a válaszokat. Éppen találkoztam már néhány szovjet! (még) repülőgép makettel, nos, éppen azok sem a részletesség nonplusultrái :) | |||||
CsTom | Adatlap | 356135 | 2007. január 5. 09:12 | ||
Kalóz! Két éve vettem 4500 Ft-ért az U-99-et.. Gyúrj rá, mert sok meló lesz Vele... Én félbehagytam a Type VIID miatt. Rossz ránézni az U-99-re ez mellett... Üdv. CsTom | |||||
Keri | Adatlap | 356134 | 2007. január 5. 09:01 | ||
www.internethobbies.com Náluk konkrétan van is,mind a két méretarányút árulják,de ha közelebbi boltot akarsz,akkor írj a Cottage-nak,hol van a legközelebbi viszonteladójuk. Keri | |||||
ChevyG | Adatlap | 356133 | 2007. január 5. 08:45 | ||
én 1800ért vettem, hmmm valamire jo lesz... | |||||
Keri | Adatlap | 356132 | 2007. január 4. 20:35 | ||
omoroka. | Adatlap | 356131 | 2007. január 4. 19:32 | ||
Sziasztok! Nincs valakinek egy "Hunley" eladó, vagy hol lehetne beszerezni? | |||||
Kalóz | Adatlap | 356130 | 2007. január 4. 19:30 | ||
CsTom | Adatlap | 356129 | 2007. január 4. 09:46 | ||
Kalóz! a 305 hozzászólásban még képeket is láthatsz a VIID makettrôl... és persze ne vedd meg az U-99-et.. Üdv. CsTom | |||||
ChevyG | Adatlap | 356128 | 2007. január 4. 08:31 | ||
nekem meg van! inkább vedd meg a VIID-t (szintén Revell) | |||||
Kalóz | Adatlap | 356127 | 2007. január 3. 19:19 | ||
Keri | Adatlap | 356126 | 2007. január 3. 19:10 | ||
Kalóz! Olvass vissza,kérlek,volt már róla szó! Keri | |||||
Kalóz | Adatlap | 356125 | 2007. január 3. 18:03 | ||
Hali! Infokat kérnék a Revell 125-ös U99-eséről. Köszi: Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 356124 | 2007. január 3. 14:08 | ||
Sziasztok! Nekem a VII-esek és IXesek tetszenek a legjobban. Kár, hogy az utobbibol nincs normális makett. a XXIesek voltak sztem a legjobbak (amiket sorozatban gyártottak). Tezszik még nagyon a GATO osztály is (USN). Főleg a méretük (1 VIIC-töl kb 40%al hosszabbak) Sajnálom, hogy meltatlanul hanyagolják a japán tengokat. Szerintem egy nagyon kiaknázatlan terület ez a makettgyártóknak. Nem értem mért nem mozdulnak rá. Gondoljunk pl a repülőgép szállitó tengeralattjárókra... | |||||
Keri | Adatlap | 356123 | 2007. január 1. 13:08 | ||
www.modellversium.de/kit/bilder/1823-19922.jpg Sziasztok! Nagyszerű hír,kijön az U214,év közepére várható,és elvileg új szerszám! Keri | |||||
Kaloz | Adatlap | 356122 | 2006. december 31. 22:31 | ||
Kalóz | Adatlap | 356121 | 2006. december 31. 17:58 | ||
Keri | Adatlap | 356120 | 2006. december 31. 13:58 | ||
Üdvözlet a tagságnak! Pár hónap kihagyás után ismét nekiálltam a Seawolfnak!Kipróbáltam rajta a Tamiya folyékony tömítőjét,amit Brúnó kalbászszaktárs javasolt.Nekem nagyon bejött!Ecsettel vékonyan felkentem,majd 2000-es polírral vizesen visszacsiszoltam. Majd ha jó lehet megint képet csatolni az infón,felrakom a festés előtti állapotot. Bujjék! Keri kepfeltoltes.hu/view/061231/seawolf_sonar_www.kepfeltoltes.hu_.jpg | |||||
Keri | Adatlap | 356119 | 2006. december 26. 20:33 | ||
Hali! Hát,szerintem mindenképpen ott vannak a legjobbak között,ha nem a legjobbak voltak!A kedvenc tengóim!Hm,a kifejlesztésük is megérne egy jó kis cikket,Hellmuth Walter egy zseni volt! Arról nem is beszélve,hogy a háború utáni első évtizedek nukleáris tengeralattjárói nagyban köszönhetik létüket ezeknek a szivaroknak(ti. a Type XVIII,XXI,XXIII). 20 mm-es majd 30 mm-es duplacsöves Flakokkal voltak építve. Keri | |||||
Pman | Adatlap | 356118 | 2006. december 25. 19:33 | ||
Szia Keri! Na képről kérdeznék. 21. osztályú naszadákok voltak a legjobbak? Milyen Flak van ott? | |||||
Keri | Adatlap | 356117 | 2006. december 25. 12:05 | ||
Hú,egy gyönyörű Type XXI-es építés közben!Még hiányzik a Flak a toronyból. Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356115 | 2006. december 23. 12:38 | ||
Üdvözlet a tagságnak! Ismét eltelt egy év,ismét gazdagabbak lettünk pár műanyagszivarral(illetve laposodott a pénztárcánk).A tengóhívők létszáma nőtt,viszont még mindig kevesen vagyunk,de nem elegen!:-))Elsődleges feladatunk,ezért,a tagság bővítése,minél több feltétlen hívőt toborozni a Vidám vasárnap és a Barátok közében megbúvó rejtett reklámok által! Kijött pár igen szép újdonság az idén,a Revell kitett magáért,a Mirage Hobby is sok újdonsággal jelentkezett.Jó lenne,ha a Trumpeter kijönne a modern orosz csodákkal 144-es méretben,na és egy Type IX-es sem lenne hátrány 72-ben.:-) Mindenkinek nagyon kellemes ünnepeket kívánok sok szép makettel a fa alá és műanyagfarigcsálásban boldog új esztendőt! Külön nagy köszönet annak a pár embernek,aki kommentel ebbe a topikba,ezzel nem hagyva,hogy eltűnjön a MOK TSZ a süllyesztőben! Keri,aki mán nem tudja,hanyadszorra tömíti ezt a Seawolfot... ui:Máté,én mondtam,hogy vedd ki a sört a csomagtartóból!Kibontottam,fele a nyakamba jött:-)) | |||||
ChevyG | Adatlap | 356114 | 2006. december 22. 17:42 | ||
:) (de van két tengom dobozban! majd azok elintézik...:D) | |||||
Kopi | Adatlap | 356113 | 2006. december 22. 15:45 | ||
Akkor az eredeti már rendesen megszokta a vizet ! :-) Minden kollégának makettekben gazdag karácsonyt s boldog új Évet kívánok ! Kopi | |||||
lucky | Adatlap | 356112 | 2006. december 20. 20:16 | ||
Az eredeije úgyis lennt van... Ha jól értettem a doboz feliratát A Finister foktól nyugatra 500 mérföldre süllyesztette el az U-536 1943 novemberében. Élt majdnem 3 évet. | |||||
Keri | Adatlap | 356111 | 2006. december 20. 18:13 | ||
Szia! Hát,én még csak előrendelésben láttam,de lehet,hogy néhány bolt magánúton behozott párat.Pilotkát kérdezd,ő többet tud mondani,mikor érkezik be az országba! Keri | |||||
ChevyG | Adatlap | 356110 | 2006. december 20. 18:12 | ||
Kopi | Adatlap | 356109 | 2006. december 20. 18:08 | ||
ChevyG ! Nem, nem kövezünk meg! Torpedókat fogunk használni ! :-) Bár egy kicsit sportserütlen lesz egy Snowberry ellen ennyi tengo . Üdv Kopi | |||||
ChevyG | Adatlap | 356108 | 2006. december 20. 14:30 | ||
Kövezzetek meg!:D Beszereztem 1 tengo-vadászt: H.M.C.S. Snowberry:D | |||||
ChevyG | Adatlap | 356107 | 2006. december 20. 14:29 | ||
Sziasztok! Láttatok már Országunkban GATO-t? (72es REVELL) Chevy | |||||
CsTom | Adatlap | 356106 | 2006. december 19. 10:34 | ||
Köszi Keri! Ma is tanultam valamit... | |||||
Keri | Adatlap | 356105 | 2006. december 19. 09:31 | ||
Szia! Azok a kiálló izék a test két oldalán a ballaszttartályok. Erre a forrasztásra kiváncsi lennék,ha majd tudsz,légyszi,rakj fel képeket! Szegecsek nekem is a mumusaim...:-) Keri | |||||
CsTom | Adatlap | 356104 | 2006. december 19. 09:15 | ||
Keri! Teljesen kimaszkoltam a szegecseket, de a hajótest és a fedélzet illesztésétôl tényleg tizedekre a szegecs! Lemaszkoltam... és reménykedem. Ebben a méretben annyira kicsi (1:144) és Én pedig kezdô vagyok, hogy nem tudom pótolni... A tornyon is szívesen lecserélném a ráöntött korlátokat, rézre, de ott a szegecs és képtelenségnek t?nik megcsinálni, legalább is Nekem... Szépen kimartam a vízbeömlôket is a hajótest oldalán és fekete kartonnal helyettesítettem a nyomásálló burkolatot.. No itt is fellépett a probléma, ugyanis az oldalsó - nem tudom, hogy hívják a két oldalon középen, de nem teljesen végigfutó, a hajótestbôl kiálló részt - na szóval felette kimartam a hosszú beömlôt, viszont csak ragasztás után vettem észre, hogy elmozdult és megcsavarodott az egyik fele... Most a torony alatt és mögötte kivágom a fedélzetet és valahogy "aládúcolom", hogy egy szintben legyen a másikkal... Kb így állok... A torony is félig kész, s ha precíz akarok lenni, akkor a fedélzeten lévô korlátokat is rezbôl forrasztom meg... Üdv. CsTom | |||||
Keri | Adatlap | 356103 | 2006. december 19. 09:07 | ||
CsTom! Ilyenkor azt szoktam csinálni,hogy fogok egy csodás színű szigetelőszalagot,és szépen kitakarom vele végig a szegecseket.Utána már nyugodtan csiszolhatsz,nincs az a veszély,hogy véletlenül eltünteted.Remélem,van hozzá elég helyed az illeszkedés mellett! Keri | |||||
CsTom | Adatlap | 356102 | 2006. december 19. 09:03 | ||
Keri, Atis! Köszönöm az infokat! És tényleg Atis által említett a címe, már beugortt. Már csak meg kell keresnem... valahol a kazettaáradatban. Viszont nem készülök el - sajnos - a Revell Type VIID -vel karácsonyra... Ezek a szegecsek megôrítenek.. Az illesztésektôl tizedmiliméterekre vannak a szegecsek, vigyázok Rá, mint a hímes tojásra és már csiszoltam két napot... és még nincs vége! Üdv. CsTom | |||||
Keri | Adatlap | 356101 | 2006. december 18. 18:48 | ||
Hát akkor rajta,mondd el a véleményed!:-) | |||||
Pman | Adatlap | 356100 | 2006. december 18. 16:52 | ||
Miért az amerikaiak teng. alt.j.-i (tudom nincs sorrend)de,mégis -erről szívesen beszélgetnék vitatkoznék-milyenek voltak a 3. birodalomhoz képest | |||||
Keri | Adatlap | 356099 | 2006. december 18. 09:57 | ||
Megjött a Trmpeter 1:144-es Kilo-ja.Olvasva az illeszkedéséről,beszereztem még egy tubus neoflexet!:-) Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356098 | 2006. december 18. 08:57 | ||
Pman! Hát,jó kérdés.:-) Minden bizonnyal átvettek a szövetségesek technikai megoldásokat,hiszem a német hadiipar gyakorlatilag minden ága az akkori csúcstechnológiát képviselte,szerintem.Az,hogy a fegyvernemen belül a legjobb volt-e,nemtom.De talán nincs is nagyon értelme sorrendet felállítani.Biztos,hogy korszakalkotó technikai vívmányokat vetettek be.A Type XXI-estől már radikálisan más lett a külső:jóval áramvonalasabb lett a burkolat,ezért nőtt a menetsebesség,nőtt a hatósugár,kevesebb lett az egységnyi fogyasztás.Jött a korszerű dízel-elektromos meghajtás,a csöves védelem áramvonalas burkolatba került,majd végül el is hagyták azokat.A felhasznált anyagok minősége is kiváló volt.Nagyon érdekes terveket készítettek a háboró vége felé,amik,ugye,már nem valósulhattak meg,és amikből minden bizonnyal merítettek a szövetségesek is. Tengeralattjárósnak lenni nagyon nagy dolognak számított,hatalmas megbecsülés jellemezte a fegyvernemet.Itt szolgálni megtiszteltetés volt,ellenére a sokkoló veszteségi mutatóknak.Mindenképpen a kor csúcstechnikáját képviselte.De ugyanez elmondható mondjuk a Bismarck-ról vagy a tervezett repülőgéphordozójukról is,nem?Hm,egy történész biztosan ki tudná nekünk fejteni részletesen.:-)) Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356097 | 2006. december 17. 18:08 | ||
Hali! Ez a Uss Scorpion roncsa '68-ból:www.history.navy.mil/photos/sh-usn/usnsh-s/ssn589-k.htm Threshernél pedig eleve tudták a koordinátákat,mivel még az utolsó kétségbeesett üzeneteket vették pár perccel a katasztrófa előtt. Mindkét esetben a szerencsétlenség után az első kontakt a tengókkal a Navy kutató-mentő egységei részéről volt meg még anno '63-ban és '68-ban!Jó,nem ismerjük név szerint őket és nem olyan híresek mint Ballard,de mégiscsak az elsők voltak,akik odaértek a helyszínre.Az,hogy Ballard a 80-as évek közepén kormányzati pénzen,a pontos koordinátákat ismerve, ismét kutatta a rocsokat,szerintem nem ugyanaz.Szerintem...Ezek mellett egy nagyon jó kutatónak tartom,és egyáltalán nem becsülöm le az érdemeit! Keri,aki hegyre ment fel,a túloldalon meg leesett... | |||||
Atis | Adatlap | 356096 | 2006. december 17. 11:18 | ||
Kedves Keri és CsTomm. Elolvasva az eszmecseréket a következőket kotyognám bele: Lényegében az van a filmben amit CsTom elmondott. A Thraser valóvan vízszivárgás miatt veszett oda, szinte atomjaira robbant a 450 méteres mélységet tullépve. A Scorpion torpedóakumulátor hiba miatt pusztult el, vagy a telepei fedélzeti robbanása vagy a kilőtt és célkereső funkció hatástalanításának hibája okozta. Mindkettőnél Bob Ballard merült le és kereste meg a roncsokat. a film a Tengeralatjárok, Titkok és Kémek címet viseli. Előkerestem, nem DVD minőség de eccer meg lehet nézni. üdv. | |||||
cstomm | Adatlap | 356095 | 2006. december 17. 10:58 | ||
Keri! Akkor összecseréltem a két hajót:))) A filmet megnézem, de csak két ünnep között, mikor elvileg szabin leszek. A címét sem tudom, de remélem nem vettem Rá újabb filmeket... Üdv. CsTom | |||||
Pman | Adatlap | 356094 | 2006. december 16. 22:45 | ||
Hello mindenkinek! Szerintetek lehet az hogy 2. vh német U-Bootokból átvettek néhány technológiai dolgot az oroszok vagy szövetségesek? Amúgy abban az időben tényleg a német U-Bootok voltak a fegyvernem csúcsai? | |||||
Keri | Adatlap | 356093 | 2006. december 15. 18:59 | ||
Hát,kár hogy nem láttam ezt a filmet. Igen,a Trasher a reaktor sós vízű hideg körének csővezetékeinél bekövetkezett repedés(hegesztés elengedett) okozta reaktorleállás miatt pusztult el. Scorpiont balesetét még ma is találgatják,mivel nem tudják felhozni a 3ezer méteres mélységből. A Scorpiont nem Ballard(nem kicsinyíteni akarom az érdemeit,csak az igazság kedvéért mondom) találta meg,csak kutatta,mivel a 68-as megtalálás óta sokat fejlődött a technika,és az amerikaiak többet szerettek volna tudni a hogyan,mikéntről. A Trsher felkutatásában,ha jól tudom,nem vett részt(a Mizar igen:-)). Hm,esetleg nem tudod előkeresni a filmet?Vagy csak a címe kellene,és utánaérdeklődnék. Köszi a felvetést,érdekes a téma! Keri | |||||
CsTom | Adatlap | 356092 | 2006. december 15. 15:00 | ||
Szia Keri! Ajajj, nem vagyok szakértô. Két katasztrófával foglalkoztak a filmben. A Thraser és a Scorpion esete. Viszont... a feltételezés szerint a Thraser (vagy a Scorpion - most már megkeveredtem) egyik torpedóját, annak akkumulátorhibája miatt kilôtték.. viszont az célt keresve a hajót semmisítette meg! És a másik eset, melynél merülés közben a hajó belsejében lévô csôvezetékek adták fel. A m?sort anno felvettem videóra, ha megvan visszanézem. Erre a két tényre határozottan emlékszem a filmbôl, s arra is mikor a narrátor Ballardot említi megtalálónak, mutatva a kutatóhajóról készült roncsfelvételeket és természetesen a CIA Titanic fedôsztoriját is. Más kérdés mennyire hiteles maga a dokumentumfilm. Ebben volt egy másik érdekes eset egy orosz elsüllyedt K-209 (vagy valami hasonló számú) szivarral. Az amcsik megtalálták a helyét a víz alatti mikrofonrendszerükkel. A CIA fedôsztorija Haward Hughes a milliárdos, kirôl elhitették - mivel ôrült ötletei voltak -, hogy egy Glomar Explorer nevezet? óriáshajóval fenékkutatást végez vagy aranyat vagy nem tudom mit keres. Persze a hajó belül tök üres volt, melyben egy óriási tartály lapult a leendô "zsákmánynak". Megtalálták a hajót, de emelés közben a hajó darabokra tört és egy tíz méteres maradványt sikerült felemelni. A hidegháború végefelé átadták az oroszoknak az abban talált emberi maradványokat. A sztori kiderült és nagy botrány volt belôle... Bocsánat a hosszúságért, de erre emlékszem a filmbôl. | |||||
Keri | Adatlap | 356091 | 2006. december 15. 13:41 | ||
Szia! A filmet,sajnos,nem láttam,de akkor valamit félreérthettél.Nem Ballard találta meg a Scorpiont.A tengó '68. május végén adta az utolsó rádióüzenetét,júniusban nyílvánították "eltűntnek",és a US Navy kutató búvárhajója találta meg (USNS Mizar) ősszel,októberben.Azt sokan találgatták,hogy mitől is pusztult el,még anno a Navy honlapján azt olvastam,hogy az egyik torpedó akkumulátora robbant fel,elharapódzott a tűz és emiatt pusztult el a tengeralattjáró.Amit írtál,egy újabb verzió.Sikerült is bebizonyítania Ballardnak? Keri ui:egyébként érdemes utánanézni ezeknek a kutató-mentő kis búvárhajóknak,igen érdekes szerkezetek,engem nagyon érdekel a téma. | |||||
CsTom | Adatlap | 356090 | 2006. december 15. 10:33 | ||
Keri! A Scorpionról volt egy film a NG-n. Robert Ballard találta meg, a CIA fedôsztorija szerint a Titanicot kereste... A film szerint a mélységi merülés közben a hajó belselyében lévô csövezetékek nem bírták a nyomást, s eldurrantak a hajó már nem tudott feljönni, hiába próbáltak azonnal vészemelkedést, ballaszott.. Túl sok volt már a víz... | |||||
Keri | Adatlap | 356089 | 2006. december 14. 21:31 | ||
Na,de micsoda hajóka van ottan mögötte?!:-)) | |||||
Keri | Adatlap | 356088 | 2006. december 11. 20:03 | ||
Szia Atis! Igen,jól gondolod,nincsen számottevő különbség a két osztály között.A Balao lényegében a Gato osztály továbbfejlesztett változata.Javítottak a nyomásálló testen,emiatt mélyebbre tudott merülni.A felépítés gyakorlatilag ugyanaz maradt,pár minimális változtatás mellett. Keri | |||||
Hooligan | Adatlap | 356087 | 2006. december 11. 19:31 | ||
Atis! Megtévedtél? Ezeknek nincse kereke, sem vontatmánya! : P | |||||
Atis | Adatlap | 356086 | 2006. december 11. 19:28 | ||
üdvözlet a tagságnak. Keri... mi a különbség az amerikai BALAO és GATO tengeralattjáró tipúsok között? Utánanézelődtem kicsit, a vízkiszorításuk a fegyverzetük és a sebességük is megegyezik. Esetleg Te tudsz valami érdemit mondani, mind kinézetre.. mind összeségében mondani? üdv. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |