/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
Keri 356801 2007. november 3. 18:53
Válasz erre
KUPI!
Egy e-mail címet kérnék szépen!
Némo 356800 2007. november 3. 18:09
Válasz erre
Sziasztok! Én nem vagyok elkötelezett U-bootos,de nagyon teccik az ICM által 1:144-ben kiadott német késő gyártású boot.Láttam ugyanazt a tipust az Alanger kínálatában csak 1:72-ben. Tud valaki valamit erröl a készletröl,mert az elmult napokban azt hallotam Vándor Karcsitol hogy az Alanger csődbe ment??
ChevyG 356798 2007. november 3. 17:50
Válasz erre
szia!
nekem is van 21esem. szép, mutatos makettet lehet belőle építeni -akár dobozból is-!

van 15 könyvem pdf-ben. ha kell szivesen megosztom veled. (fel tudom tölteni mammutra)

üdv!
Grande 356797 2007. november 3. 12:53
Válasz erre
Narn!

Én is megvettem a készletet. Szép darab, sok sikert hozzá!

Üdv.
Grande
KUPI 356796 2007. november 3. 12:31
Válasz erre
A következők érdekelnének
-MOLC
-HECHT
-BIBOR
-SEEHUND
Bár ezek közül többnek egyforma volt a felfogatása,ha jók az értesüléseim.
Narn 356795 2007. november 3. 12:19
Válasz erre
Keri!
Ha akad valami, ami jól jön főleg a festéshez, azt nagy örömmel fogadom. :)
Köszi!
Keri 356794 2007. november 3. 11:34
Válasz erre
Szia Narn!
Gratula,jó készlet!Én is nemrég szereztem be.Ahogy néztem,ugyanaz,mint a régi 2540-es belsőteres kit,csak megcsinálták a hiányzó oldalfalat.Sok sikert az építéshez!Dokumentáció van?

KUPI!
Valamelyik konkrétan?Vagy az öszesről kellene?

Keri
KUPI 356793 2007. november 3. 11:20
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék tőletek.
Dokumentáció érdekelne engem a II.vh német minitengeralattjárókról,különös tekintettel az oldakukra rögzített torpedókról és rögzítésükről. Sajnos erről nem találtam még hasznnálható fotót,rajzot stb.Ha valakinek van erről bármi információja és megosztaná velem azt megköszönném.

E-mail:kupai.sandor@chello.hu
Narn 356792 2007. november 3. 00:47
Válasz erre
PB020001
PB020001
PB020003
PB020003
PB020004
PB020004
PB020006
PB020006
PB020007
PB020007

Hello!
Ma megleptem magam ezzel a kedves kis műanyaghalommal :))
Már össze is raktam, most várom, hogy rendesen megszáradjon és lehessen resyelni, javítani. Ha minden jól megy, akkor hamar megleszek a XXI-essel.
Készítettem pár képet, hátha valaki nem ismerné stb :)
Keri 356791 2007. november 2. 09:45
Válasz erre
Sziasztok!
2008-ban Lindberg-modelstől jönnek szép 1:72-es japán tengók!Éljen a megalománia!
www.lindberg-models.com/models-in_the_water.html
Keri
Keri 356790 2007. október 30. 08:45
Válasz erre
Jah,a kiállításon volt egy aknarakó is a modellek között,azon is egy darabból volt a fedél,két zsanérral.
Keri 356789 2007. október 30. 08:44
Válasz erre
Urak!
A vetőtubusok nem voltak túlnyomásosak,tehát ezek ún "wet mines"-ok voltak.Ezért van a perforáció ill rácsozat a fedeleken.Sajna,magáról a telepítés mozzanatairól én sem tudok többet.Mivel az aknák,amiket ezekből a tubusokból telepíteni tudtak,azok egy lánccal vagy erős sodronnyal egy a fenéken lévő nehezékhez voltak rögzítve,és maga a robbanótest,detonátor a vízfelszín alatt lebegett,valószínüleg az alsó nyílásokból telepítették őket.De beszéltem most a bécsi Messén osztrák és német úbótosokkal,olyanokkal is,akik tengeralattjárókon szolgáltak,és megigérték,hogy küldenek egy kis anyagot,képeket,hogyan is működtek ezek a dolgok.

Fodi!
Nagyon jó kis helyeken mászkálsz te!:-)

Keri
Keri 356788 2007. október 30. 08:28
Válasz erre
Szia Gabi!
Hú,ez lenne az,köszi,hogy megtaláltad!
Keri
Gabi 356787 2007. október 29. 20:48
Válasz erre
IMG_0105_1
IMG_0105_1
IMG_0106_1
IMG_0106_1

Keri!
Ezt találtam.
Gabi
Fodi 356786 2007. október 28. 10:49
Válasz erre
U3
U3
U3
U3
U3
U3
U3
U3

Hétvégén a makettverseny mellett körbenéztem a múzeumban is. Van egy tengeralattjárójuk, ha már ott voltam, akkor megnéztem azt is. :) Egy dolgot megtanultam, a tengeralattjárók nem 185 cm magas emberek számára vannak tervezve...
ChevyG 356785 2007. október 25. 21:58
Válasz erre
resizedDSC00962
resizedDSC00962
resizedDSC00963
resizedDSC00963
resizedDSC00964
resizedDSC00964
resizedDSC00965
resizedDSC00965
resizedDSC00966
resizedDSC00966
resizedDSC00967
resizedDSC00967

most ítt tartok.

nem akarom védeni magam, de mégis: a 88as makrózva iszonyat hüjén néz ki. (12mm hosszú)

Az alapot én burványoltam. nem szeretem a gyári "álványokat". (eddig csak 1 hajónál találkoztam elfogadhatóval)
salou 356783 2007. október 24. 22:01
Válasz erre
Teljesen egyetértek veled. Látjátok minél tovább boncolgatjuk a témát annál sötétebb az egész. Talán az U-boat.net modellező fórumán teszek egy kísérletet.
Kalóz 356782 2007. október 24. 20:11
Válasz erre
A képen felülről a második ajtó biztosan egy darabból készült, a többinél ez inkább két félnek látszik. Viszont mért tettek volna ugyanarra a célra különféle fedeleket fel? Viszont ha nem ugyanazt acélt szolgálták az alattuk lévő kamrák??
Kalóz
Kalóz 356781 2007. október 24. 20:07
Válasz erre
Nem egészen! Mivel a fedelek csapágy(zsanér) körül fordulnak el, a nyitáshoz nyomaték szükséges. A teli fedél súlya = G, a nyomaték karja d/2, azaz a nyitó nyomaték M= Gxd/2 = 0,5Gxd
A kettéosztott fedélnél a súly G/2, a súlypont a zsanértól kb 0,6r (nem pontos, de nincs kéznél a könyvem, amiben benne van, fejből meg nem tudom), így a nyomaték
M = (G/2)x 0,6D/2 =GxDx0,6/4 = 0,15Gxd!
Azonos nyitószerkezetet feltételezve a különbség közel háromszoros (i = 0,5/0,15)(igaz, ez egy félfedélre értendő, és kettő van belőle, ráadásul a kérdést árnyalja, hogy a nyitó nyomatékhoz szükséges erőt lehet változtatni a nyomatékkar változtatásával, de itt a nyomaték az érdekes!)
Na, sikerült jó bonyolulttá tenni a levezetést, üdv:
Kalóz
Varjúbácsi 356780 2007. október 24. 15:19
Válasz erre
Grande!
A tartók kiosztása ugyanolyan, mint a vízürítők (slotok) kiosztása. Mérd meg, hogy a két kiömlő között mekkora a távolság, annak a felénél van a tartó, (ott kellene egy szegecssor), ugyanilyen osztással beteheted a balaszt tartály fölé is.
Varjú bácsi
salou 356779 2007. október 24. 13:15
Válasz erre
Nem vagyok benne biztos hogy a felső fedeleket normál esetben ill. víz alatt kinyitották volna. Mert akkor mire valók az alsó fedelek??? Szerintem a tojásokat alul rakta ki. /persze adódik a kérdés hogy akkor meg hogy nem koppantak neki a hajónak/ Amúgy pedig valszeg ezek nem hermetikus aknák és a hajó egyéb részeivel nem voltak kapcsolatban és vízzel bizonyára megtelt. Márpedig ha megtelt nincs értelme külömböző hidrosztatikai okfejtésekbe bonyolódni. De lehet hogy tévedek.
Grande 356778 2007. október 24. 09:05
Válasz erre
Varjúbácsi!

Lassan marnám ki az 1162-es hozzászólásomban látható, ballaszttartály feletti beömlőrést. Viszont a maketten nem látom a tartók helyét, melyet meg kell hagyni és írtál is róluk. Nincs rajzod vagy rajza valakinek ezek pontos helyéről? Persze nem ígérem, hogy Én pontos leszek. 1/144 TypeVIID-ről van szó.

És a legszebb. A torony hátulján körbefutó korlát.. olyan tíz darabban található a zacsiban hehe. Darabokra tört, mire ideért.

Üdv,
Grande
ChevyG 356777 2007. október 24. 09:03
Válasz erre
Topi 356776 2007. október 24. 08:42
Válasz erre
Hali!
Ha mondjuk elárasztják előtte a teret, akkor szinte mindegy.
A fedelek a fotón lyukacsosnak tűnnek, így lehet, hogy merüléskor
befolyik a víz, így a nyitás nem akkora gond.Bár kétségtelen, fél
ajtónak fele a súlya.
Topi
Varjúbácsi 356775 2007. október 24. 08:12
Válasz erre
Sziasztok!
Sajnos nem találtam értékelhető képet a gyüjteményben a nyitható fedélről. A fizikai tanulmányaimra visszagondolva a kétoldalra nyitást valószínűsítem. A felületi nyomás - és az ennek legyőzéséshez szükséges erő - a vízoszlop magasság és a nyomott felület nagyságának függvénye. Tehát ha víz alatt kell az ajtót nyitni, akkor a felezett ajtófelület fele akkora nyitóerőt feltételez.
Vagy nem!!?:-)))
Varjú bácsi
Keri 356774 2007. október 23. 20:26
Válasz erre
Örülök neki,ha számodra ilyen egyértelmű!:-)
Most találtam egy olyan képet,ahol nem perforált lemez a fedél,hanem rácsos,és nem látok a far felé eső oldalon zsanért.
Nálam még mindig sok a kérdés.:-)Asszem írok a német úbótosoknak,remélem tudnak a dologról valamit.
salou 356773 2007. október 23. 14:02
Válasz erre
Szia!
A cím barcelona1031@freemail.hu
Köszönöm a képet, nagyszerű!!
De most már tényleg tiszta káosz ez az egész. Látjátok hogy egy látszólag egyszerűnek tűnő rész ill. részlet és mennyi mennyi kérdőjel?? Ezen képen a napnál világosabb hogy a fedelek két félből vannak. tisztán látszanak a zsanérok elöl és hátul is. És a szélső két-két fülecs pedig nekem is egyszerű leszorítófülnek tűnik. És két fedél félig fel is nyílt. Szerintem nem középen összeszegecselt két fél.
Még egyszer köszönöm, kitűnő kép!
Keri 356772 2007. október 23. 12:22
Válasz erre
Ennyire nem egyértelmű a dolog.
Fritz Köhl-féle rajzokon,amiket az eredeti tervekről másolt,szintén egy darabból van a fedél,rajta 2 zsanér, többi csak rögzítőfül.A többi tervrajz,amit néztem,szintén így mutatja.Ez azért nem lehet véletlen.Lehet,hogy gyárilag 2 félből összeszegecselték a fedeleket,amik a használat során(hullámverés,örvények,esetleg mélységi bombák nyomáshulláma) deformálódtak,esetleg elpattantak a szegecsek,ezáltal szétvált a két fél.
Sajna,ezekből az aknarakókból csak pár db készült,kevés a fotó róluk.
Tényleg,esetleg Typ XB-ről nincsen valakinek generalplan-ja?
Keri
Rumcájsz 356771 2007. október 23. 11:47
Válasz erre
Én ugyan nem vagyok U-boot-os,de nekem ez a fedél - főleg a toronyhoz legközelebbi -
nagyon úgy néz ki, mint amit két félből szabtak ki, elöl-hátul zsanérokkal, a két-két
oldalsó lemezke a kis bütyökkel meg leszoritó-rögzitőfülek, amiket esetleg belülről,
tehát merülésben lévő hajóból is müködtetni, nyitni lehet.
Egyébként minek a fedelei ezek, esetleg viziaknák telepitésére használták a hajót?
Keri 356770 2007. október 23. 11:28
Válasz erre
salou!
Küldj,kérlek,egy címet nekem,mert már megint nem látom a te e-mail-címedet mint nem regisztráltat...:-(((
Küldtem volna pár tervrajzot meg monográfiát,de emiatt a nem tudok.
Keri 356769 2007. október 23. 11:22
Válasz erre
VIID_zárófedelek
VIID_zárófedelek

salou!
Utánakerestem a zárófedeleknek,és sikerült elbizonytalanodnom.Megnéztem pár tervrajzot,mindegyiken egy darabból ábrázolja a fedelet,amin két zsanér van az orr felé,és így nyílik előre.Na most itt egy kép,ezeken meg teljesen olyan mintha két fél lemezből lennének,meg zsanér sem kettő van...
Varjú bácsi,nem tudsz erről többet?
Keri
Keri 356768 2007. október 23. 11:14
Válasz erre
hearth68!
Jók ezek a videók.Ember így elálmodozik közben:hm,saját kis makettbolt,pult mögött munka közben makettezel...hm...:-))
heart68 356767 2007. október 22. 11:56
Válasz erre
www.youtube.com/watch
vagy a másidik?? már magam se tudom...bocsi ki is vagyok?:):):)
heart68 356766 2007. október 22. 11:54
Válasz erre
www.youtube.com/watch
az elsö rész lemaradt:):)
heart68 356765 2007. október 22. 11:53
Válasz erre
Sziasztok Tengo-sok!
találtam érdekes dolgott, ahol egy Japán mester épitt egy revell tengot, érdemes mindenkinek megnézni!!!
www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch

Azt hiszem van mit tanulnuk...
Kalóz 356764 2007. október 21. 21:23
Válasz erre
Ákos 356763 2007. október 21. 12:30
Válasz erre
Szokás szerint őrült munkát készítesz :)
Keri 356762 2007. október 20. 05:09
Válasz erre
Hali!
Hosszúhétvégén utánanézek!
Keri
Grande 356761 2007. október 19. 18:03
Válasz erre
Salou!

Igazan van, bocsánat. Nem ki kell, hanem KI LEHET marni azt a bizonyos rést. Én is csak próbaképpen kezdtem el, s mivel tetszett a végeredmény, gondoltam végig kimarom a beömlôket. Szóval mindeki csak "saját felelôsségére" kezdje el :)))
salou 356760 2007. október 19. 17:13
Válasz erre
Ja a lényeg lemaradt, Varjú bácsira "ne halgass" ő egy maximalista.
salou 356759 2007. október 19. 17:10
Válasz erre
Szia!
Pontosabban nem ki kell kimarni, hanem ki LEHET marni!! Nekem éppen szükségem volt erre a hosszú ragasztási felületre, hiszen ha ezt eltüntetem, semmi nem tartotta volna a hatalmas felsőrészt. Szóval évekig lehetne farigcsálni ezen a maketten, de még ebben az életemben be is szeretném fejezni. Ha majd oda jutok, ez a rés feketére lessz fújva és a kis apró bordák is benne lesznek. Ha te a 144-esen ezt a rést kivágod én megsüvegelem a dolgot de értelmét nem látom. Egyébként örülök hogy tetszik. Jelenleg még mindig csiszatolás alatt van, szeretném ha minél hamarabb megkapná az alapozó réteget.
Keri!!
Köszönöm a gratulációt! Sikerült valamit találnod???
Grande 356758 2007. október 19. 16:02
Válasz erre
TypeVIID
TypeVIID

Chevy!

A képen nyillal jelöltem, melyik résrôl beszélek. Szóval ezt a beömlôt a ballaszttartáj felett végig ki kell marni. Salou képein látszik, hogy a ballaszt elôtt és mögött lévô vízbeömlôk ki vannak marva.

Varjúbácsi! Köszi az infot. Hétvégén megnézem és nekiállok kimarni. Gondolom a tartóbakok szintén a hajó sz?rke színét kapják.
ChevyG 356757 2007. október 18. 17:29
Válasz erre
Varjúbá, Grande!

Képen ez hogy is néz ki?

C
Varjúbácsi 356756 2007. október 18. 16:47
Válasz erre
Bocs 0,4x2mm!!!
Varjú bácsi
Varjúbácsi 356755 2007. október 18. 16:46
Válasz erre
Grande!
Ki kellene marni, és a belső oldalra függőleges tartókat ragasztani. (lapos sztirol szál, merőleges az oldalfalra, mérete 1/72-ben kb. 0,4x20 mm)
Varjú bácsi
Grande 356754 2007. október 18. 16:04
Válasz erre
Ez nagyon szép lesz Salou!

Én most ügyködöm az 1:144 TypeVIID-n. Felmerült egy kérdés a makettedet látva. Én is kimartam a hajó oldalán a sok kis vízbeömlôt (2-3 napos munka), viszont a Te maketteden látom, hogy a ballaszttartáj feletti hosszú, egybefüggô beömlôrés nincs kimarva. Ezt ki kellene marni vagy nem? Tudja valaki? Remélem érthetô voltam...

Üdv,
Grande
Keri 356753 2007. október 18. 10:04
Válasz erre
Szia!

Revellhez nem tudok hozzászólni,életben nem használtam még...:-(
Szerintem amiket írtál Humbrol az is jó!Ha túl kék,keverj hozzá szürkét!Mindenképpen mondanám,hogy keverd ki a színt,ha nem találsz megfelelőt.Én szinte nem is használok "sima" festéket,mindig keverem valamivel,hogy jobb legyen az eredmény.
Ha nem akarsz peecselni a mixelgetéssel és van lehetőséged kintről rendelni,akkor szerezz be innen pár tégellyel:
www.whiteensignmodels.com/acatalog/Online_Catalogue_Kriegsmarine_Colours_50.html

Keri
salou 356752 2007. október 17. 22:02
Válasz erre
Szia!
Nem csináltam külön fotót a készletről, de a neten biztos megtalálod.
Tulajdonképp a fotókon rajta van minden, a sötétebb színű műanyag, és a két hatalmas gyanta hasáb a készlet. Picike maratás, kikötőbakok, és matrica semmi más.
Persze mindezt össze kell gyúrni. A nagyon hosszú illeszkedő felületek miatt, a hajótestet rendkívül figyelmesen és pontosan kell kettévágni stb, stb, különben a végeredmény egy szép óriáskifli lessz.
Keri 356751 2007. október 17. 21:56
Válasz erre
Szia salou!
Gratulálok,eszméletlen jól néz ki már most is a "púpos" !:-))
Emlékezetem szerint zárófedelek egy darabból voltak,és az orr irányába nyíltak.De hétvégén majd átnézem a füzeteket,egyikből rémlik egy ilyen kép.Átküldöm,plusz még néhány tervrajzot én is.

Keri
Kaloz 356750 2007. október 17. 21:51
Válasz erre
Köszi4
Tudtam, hogy valahonnan ismerős.
Kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.