<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
Keri | Adatlap | 356801 | 2007. november 3. 18:53 | ||
Némo | Adatlap | 356800 | 2007. november 3. 18:09 | ||
Sziasztok! Én nem vagyok elkötelezett U-bootos,de nagyon teccik az ICM által 1:144-ben kiadott német késő gyártású boot.Láttam ugyanazt a tipust az Alanger kínálatában csak 1:72-ben. Tud valaki valamit erröl a készletröl,mert az elmult napokban azt hallotam Vándor Karcsitol hogy az Alanger csődbe ment?? | |||||
ChevyG | Adatlap | 356798 | 2007. november 3. 17:50 | ||
szia! nekem is van 21esem. szép, mutatos makettet lehet belőle építeni -akár dobozból is-! van 15 könyvem pdf-ben. ha kell szivesen megosztom veled. (fel tudom tölteni mammutra) üdv! | |||||
Grande | Adatlap | 356797 | 2007. november 3. 12:53 | ||
Narn! Én is megvettem a készletet. Szép darab, sok sikert hozzá! Üdv. Grande | |||||
KUPI | Adatlap | 356796 | 2007. november 3. 12:31 | ||
A következők érdekelnének -MOLC -HECHT -BIBOR -SEEHUND Bár ezek közül többnek egyforma volt a felfogatása,ha jók az értesüléseim. | |||||
Narn | Adatlap | 356795 | 2007. november 3. 12:19 | ||
Keri! Ha akad valami, ami jól jön főleg a festéshez, azt nagy örömmel fogadom. :) Köszi! | |||||
Keri | Adatlap | 356794 | 2007. november 3. 11:34 | ||
Szia Narn! Gratula,jó készlet!Én is nemrég szereztem be.Ahogy néztem,ugyanaz,mint a régi 2540-es belsőteres kit,csak megcsinálták a hiányzó oldalfalat.Sok sikert az építéshez!Dokumentáció van? KUPI! Valamelyik konkrétan?Vagy az öszesről kellene? Keri | |||||
KUPI | Adatlap | 356793 | 2007. november 3. 11:20 | ||
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék tőletek. Dokumentáció érdekelne engem a II.vh német minitengeralattjárókról,különös tekintettel az oldakukra rögzített torpedókról és rögzítésükről. Sajnos erről nem találtam még hasznnálható fotót,rajzot stb.Ha valakinek van erről bármi információja és megosztaná velem azt megköszönném. E-mail:kupai.sandor@chello.hu | |||||
Narn | Adatlap | 356792 | 2007. november 3. 00:47 | ||
Hello! Ma megleptem magam ezzel a kedves kis műanyaghalommal :)) Már össze is raktam, most várom, hogy rendesen megszáradjon és lehessen resyelni, javítani. Ha minden jól megy, akkor hamar megleszek a XXI-essel. Készítettem pár képet, hátha valaki nem ismerné stb :) | |||||
Keri | Adatlap | 356791 | 2007. november 2. 09:45 | ||
Sziasztok! 2008-ban Lindberg-modelstől jönnek szép 1:72-es japán tengók!Éljen a megalománia! www.lindberg-models.com/models-in_the_water.html Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356790 | 2007. október 30. 08:45 | ||
Jah,a kiállításon volt egy aknarakó is a modellek között,azon is egy darabból volt a fedél,két zsanérral. | |||||
Keri | Adatlap | 356789 | 2007. október 30. 08:44 | ||
Urak! A vetőtubusok nem voltak túlnyomásosak,tehát ezek ún "wet mines"-ok voltak.Ezért van a perforáció ill rácsozat a fedeleken.Sajna,magáról a telepítés mozzanatairól én sem tudok többet.Mivel az aknák,amiket ezekből a tubusokból telepíteni tudtak,azok egy lánccal vagy erős sodronnyal egy a fenéken lévő nehezékhez voltak rögzítve,és maga a robbanótest,detonátor a vízfelszín alatt lebegett,valószínüleg az alsó nyílásokból telepítették őket.De beszéltem most a bécsi Messén osztrák és német úbótosokkal,olyanokkal is,akik tengeralattjárókon szolgáltak,és megigérték,hogy küldenek egy kis anyagot,képeket,hogyan is működtek ezek a dolgok. Fodi! Nagyon jó kis helyeken mászkálsz te!:-) Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356788 | 2007. október 30. 08:28 | ||
Szia Gabi! Hú,ez lenne az,köszi,hogy megtaláltad! Keri | |||||
Gabi | Adatlap | 356787 | 2007. október 29. 20:48 | ||
Fodi | Adatlap | 356786 | 2007. október 28. 10:49 | ||
ChevyG | Adatlap | 356785 | 2007. október 25. 21:58 | ||
most ítt tartok. nem akarom védeni magam, de mégis: a 88as makrózva iszonyat hüjén néz ki. (12mm hosszú) Az alapot én burványoltam. nem szeretem a gyári "álványokat". (eddig csak 1 hajónál találkoztam elfogadhatóval) | |||||
salou | Adatlap | 356783 | 2007. október 24. 22:01 | ||
Teljesen egyetértek veled. Látjátok minél tovább boncolgatjuk a témát annál sötétebb az egész. Talán az U-boat.net modellező fórumán teszek egy kísérletet. | |||||
Kalóz | Adatlap | 356782 | 2007. október 24. 20:11 | ||
A képen felülről a második ajtó biztosan egy darabból készült, a többinél ez inkább két félnek látszik. Viszont mért tettek volna ugyanarra a célra különféle fedeleket fel? Viszont ha nem ugyanazt acélt szolgálták az alattuk lévő kamrák?? Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 356781 | 2007. október 24. 20:07 | ||
Nem egészen! Mivel a fedelek csapágy(zsanér) körül fordulnak el, a nyitáshoz nyomaték szükséges. A teli fedél súlya = G, a nyomaték karja d/2, azaz a nyitó nyomaték M= Gxd/2 = 0,5Gxd A kettéosztott fedélnél a súly G/2, a súlypont a zsanértól kb 0,6r (nem pontos, de nincs kéznél a könyvem, amiben benne van, fejből meg nem tudom), így a nyomaték M = (G/2)x 0,6D/2 =GxDx0,6/4 = 0,15Gxd! Azonos nyitószerkezetet feltételezve a különbség közel háromszoros (i = 0,5/0,15)(igaz, ez egy félfedélre értendő, és kettő van belőle, ráadásul a kérdést árnyalja, hogy a nyitó nyomatékhoz szükséges erőt lehet változtatni a nyomatékkar változtatásával, de itt a nyomaték az érdekes!) Na, sikerült jó bonyolulttá tenni a levezetést, üdv: Kalóz | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 356780 | 2007. október 24. 15:19 | ||
Grande! A tartók kiosztása ugyanolyan, mint a vízürítők (slotok) kiosztása. Mérd meg, hogy a két kiömlő között mekkora a távolság, annak a felénél van a tartó, (ott kellene egy szegecssor), ugyanilyen osztással beteheted a balaszt tartály fölé is. Varjú bácsi | |||||
salou | Adatlap | 356779 | 2007. október 24. 13:15 | ||
Nem vagyok benne biztos hogy a felső fedeleket normál esetben ill. víz alatt kinyitották volna. Mert akkor mire valók az alsó fedelek??? Szerintem a tojásokat alul rakta ki. /persze adódik a kérdés hogy akkor meg hogy nem koppantak neki a hajónak/ Amúgy pedig valszeg ezek nem hermetikus aknák és a hajó egyéb részeivel nem voltak kapcsolatban és vízzel bizonyára megtelt. Márpedig ha megtelt nincs értelme külömböző hidrosztatikai okfejtésekbe bonyolódni. De lehet hogy tévedek. | |||||
Grande | Adatlap | 356778 | 2007. október 24. 09:05 | ||
Varjúbácsi! Lassan marnám ki az 1162-es hozzászólásomban látható, ballaszttartály feletti beömlőrést. Viszont a maketten nem látom a tartók helyét, melyet meg kell hagyni és írtál is róluk. Nincs rajzod vagy rajza valakinek ezek pontos helyéről? Persze nem ígérem, hogy Én pontos leszek. 1/144 TypeVIID-ről van szó. És a legszebb. A torony hátulján körbefutó korlát.. olyan tíz darabban található a zacsiban hehe. Darabokra tört, mire ideért. Üdv, Grande | |||||
ChevyG | Adatlap | 356777 | 2007. október 24. 09:03 | ||
Topi | Adatlap | 356776 | 2007. október 24. 08:42 | ||
Hali! Ha mondjuk elárasztják előtte a teret, akkor szinte mindegy. A fedelek a fotón lyukacsosnak tűnnek, így lehet, hogy merüléskor befolyik a víz, így a nyitás nem akkora gond.Bár kétségtelen, fél ajtónak fele a súlya. Topi | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 356775 | 2007. október 24. 08:12 | ||
Sziasztok! Sajnos nem találtam értékelhető képet a gyüjteményben a nyitható fedélről. A fizikai tanulmányaimra visszagondolva a kétoldalra nyitást valószínűsítem. A felületi nyomás - és az ennek legyőzéséshez szükséges erő - a vízoszlop magasság és a nyomott felület nagyságának függvénye. Tehát ha víz alatt kell az ajtót nyitni, akkor a felezett ajtófelület fele akkora nyitóerőt feltételez. Vagy nem!!?:-))) Varjú bácsi | |||||
Keri | Adatlap | 356774 | 2007. október 23. 20:26 | ||
Örülök neki,ha számodra ilyen egyértelmű!:-) Most találtam egy olyan képet,ahol nem perforált lemez a fedél,hanem rácsos,és nem látok a far felé eső oldalon zsanért. Nálam még mindig sok a kérdés.:-)Asszem írok a német úbótosoknak,remélem tudnak a dologról valamit. | |||||
salou | Adatlap | 356773 | 2007. október 23. 14:02 | ||
Szia! A cím barcelona1031@freemail.hu Köszönöm a képet, nagyszerű!! De most már tényleg tiszta káosz ez az egész. Látjátok hogy egy látszólag egyszerűnek tűnő rész ill. részlet és mennyi mennyi kérdőjel?? Ezen képen a napnál világosabb hogy a fedelek két félből vannak. tisztán látszanak a zsanérok elöl és hátul is. És a szélső két-két fülecs pedig nekem is egyszerű leszorítófülnek tűnik. És két fedél félig fel is nyílt. Szerintem nem középen összeszegecselt két fél. Még egyszer köszönöm, kitűnő kép! | |||||
Keri | Adatlap | 356772 | 2007. október 23. 12:22 | ||
Ennyire nem egyértelmű a dolog. Fritz Köhl-féle rajzokon,amiket az eredeti tervekről másolt,szintén egy darabból van a fedél,rajta 2 zsanér, többi csak rögzítőfül.A többi tervrajz,amit néztem,szintén így mutatja.Ez azért nem lehet véletlen.Lehet,hogy gyárilag 2 félből összeszegecselték a fedeleket,amik a használat során(hullámverés,örvények,esetleg mélységi bombák nyomáshulláma) deformálódtak,esetleg elpattantak a szegecsek,ezáltal szétvált a két fél. Sajna,ezekből az aknarakókból csak pár db készült,kevés a fotó róluk. Tényleg,esetleg Typ XB-ről nincsen valakinek generalplan-ja? Keri | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 356771 | 2007. október 23. 11:47 | ||
Én ugyan nem vagyok U-boot-os,de nekem ez a fedél - főleg a toronyhoz legközelebbi - nagyon úgy néz ki, mint amit két félből szabtak ki, elöl-hátul zsanérokkal, a két-két oldalsó lemezke a kis bütyökkel meg leszoritó-rögzitőfülek, amiket esetleg belülről, tehát merülésben lévő hajóból is müködtetni, nyitni lehet. Egyébként minek a fedelei ezek, esetleg viziaknák telepitésére használták a hajót? | |||||
Keri | Adatlap | 356770 | 2007. október 23. 11:28 | ||
salou! Küldj,kérlek,egy címet nekem,mert már megint nem látom a te e-mail-címedet mint nem regisztráltat...:-((( Küldtem volna pár tervrajzot meg monográfiát,de emiatt a nem tudok. | |||||
Keri | Adatlap | 356769 | 2007. október 23. 11:22 | ||
salou! Utánakerestem a zárófedeleknek,és sikerült elbizonytalanodnom.Megnéztem pár tervrajzot,mindegyiken egy darabból ábrázolja a fedelet,amin két zsanér van az orr felé,és így nyílik előre.Na most itt egy kép,ezeken meg teljesen olyan mintha két fél lemezből lennének,meg zsanér sem kettő van... Varjú bácsi,nem tudsz erről többet? Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356768 | 2007. október 23. 11:14 | ||
hearth68! Jók ezek a videók.Ember így elálmodozik közben:hm,saját kis makettbolt,pult mögött munka közben makettezel...hm...:-)) | |||||
heart68 | Adatlap | 356767 | 2007. október 22. 11:56 | ||
www.youtube.com/watch vagy a másidik?? már magam se tudom...bocsi ki is vagyok?:):):) | |||||
heart68 | Adatlap | 356766 | 2007. október 22. 11:54 | ||
www.youtube.com/watch az elsö rész lemaradt:):) | |||||
heart68 | Adatlap | 356765 | 2007. október 22. 11:53 | ||
Sziasztok Tengo-sok! találtam érdekes dolgott, ahol egy Japán mester épitt egy revell tengot, érdemes mindenkinek megnézni!!! www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch Azt hiszem van mit tanulnuk... | |||||
Kalóz | Adatlap | 356764 | 2007. október 21. 21:23 | ||
Bagoly mondja verébnek! :))) | |||||
Ákos | Adatlap | 356763 | 2007. október 21. 12:30 | ||
Szokás szerint őrült munkát készítesz :) | |||||
Keri | Adatlap | 356762 | 2007. október 20. 05:09 | ||
Grande | Adatlap | 356761 | 2007. október 19. 18:03 | ||
Salou! Igazan van, bocsánat. Nem ki kell, hanem KI LEHET marni azt a bizonyos rést. Én is csak próbaképpen kezdtem el, s mivel tetszett a végeredmény, gondoltam végig kimarom a beömlôket. Szóval mindeki csak "saját felelôsségére" kezdje el :))) | |||||
salou | Adatlap | 356760 | 2007. október 19. 17:13 | ||
Ja a lényeg lemaradt, Varjú bácsira "ne halgass" ő egy maximalista. | |||||
salou | Adatlap | 356759 | 2007. október 19. 17:10 | ||
Szia! Pontosabban nem ki kell kimarni, hanem ki LEHET marni!! Nekem éppen szükségem volt erre a hosszú ragasztási felületre, hiszen ha ezt eltüntetem, semmi nem tartotta volna a hatalmas felsőrészt. Szóval évekig lehetne farigcsálni ezen a maketten, de még ebben az életemben be is szeretném fejezni. Ha majd oda jutok, ez a rés feketére lessz fújva és a kis apró bordák is benne lesznek. Ha te a 144-esen ezt a rést kivágod én megsüvegelem a dolgot de értelmét nem látom. Egyébként örülök hogy tetszik. Jelenleg még mindig csiszatolás alatt van, szeretném ha minél hamarabb megkapná az alapozó réteget. Keri!! Köszönöm a gratulációt! Sikerült valamit találnod??? | |||||
Grande | Adatlap | 356758 | 2007. október 19. 16:02 | ||
Chevy! A képen nyillal jelöltem, melyik résrôl beszélek. Szóval ezt a beömlôt a ballaszttartáj felett végig ki kell marni. Salou képein látszik, hogy a ballaszt elôtt és mögött lévô vízbeömlôk ki vannak marva. Varjúbácsi! Köszi az infot. Hétvégén megnézem és nekiállok kimarni. Gondolom a tartóbakok szintén a hajó sz?rke színét kapják. | |||||
ChevyG | Adatlap | 356757 | 2007. október 18. 17:29 | ||
Varjúbá, Grande! Képen ez hogy is néz ki? C | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 356756 | 2007. október 18. 16:47 | ||
Bocs 0,4x2mm!!! Varjú bácsi | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 356755 | 2007. október 18. 16:46 | ||
Grande! Ki kellene marni, és a belső oldalra függőleges tartókat ragasztani. (lapos sztirol szál, merőleges az oldalfalra, mérete 1/72-ben kb. 0,4x20 mm) Varjú bácsi | |||||
Grande | Adatlap | 356754 | 2007. október 18. 16:04 | ||
Ez nagyon szép lesz Salou! Én most ügyködöm az 1:144 TypeVIID-n. Felmerült egy kérdés a makettedet látva. Én is kimartam a hajó oldalán a sok kis vízbeömlôt (2-3 napos munka), viszont a Te maketteden látom, hogy a ballaszttartáj feletti hosszú, egybefüggô beömlôrés nincs kimarva. Ezt ki kellene marni vagy nem? Tudja valaki? Remélem érthetô voltam... Üdv, Grande | |||||
Keri | Adatlap | 356753 | 2007. október 18. 10:04 | ||
Szia! Revellhez nem tudok hozzászólni,életben nem használtam még...:-( Szerintem amiket írtál Humbrol az is jó!Ha túl kék,keverj hozzá szürkét!Mindenképpen mondanám,hogy keverd ki a színt,ha nem találsz megfelelőt.Én szinte nem is használok "sima" festéket,mindig keverem valamivel,hogy jobb legyen az eredmény. Ha nem akarsz peecselni a mixelgetéssel és van lehetőséged kintről rendelni,akkor szerezz be innen pár tégellyel: www.whiteensignmodels.com/acatalog/Online_Catalogue_Kriegsmarine_Colours_50.html Keri | |||||
salou | Adatlap | 356752 | 2007. október 17. 22:02 | ||
Szia! Nem csináltam külön fotót a készletről, de a neten biztos megtalálod. Tulajdonképp a fotókon rajta van minden, a sötétebb színű műanyag, és a két hatalmas gyanta hasáb a készlet. Picike maratás, kikötőbakok, és matrica semmi más. Persze mindezt össze kell gyúrni. A nagyon hosszú illeszkedő felületek miatt, a hajótestet rendkívül figyelmesen és pontosan kell kettévágni stb, stb, különben a végeredmény egy szép óriáskifli lessz. | |||||
Keri | Adatlap | 356751 | 2007. október 17. 21:56 | ||
Szia salou! Gratulálok,eszméletlen jól néz ki már most is a "púpos" !:-)) Emlékezetem szerint zárófedelek egy darabból voltak,és az orr irányába nyíltak.De hétvégén majd átnézem a füzeteket,egyikből rémlik egy ilyen kép.Átküldöm,plusz még néhány tervrajzot én is. Keri | |||||
Kaloz | Adatlap | 356750 | 2007. október 17. 21:51 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
Egy e-mail címet kérnék szépen!