<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78. |
ChevyG | Adatlap | 356835 | 2007. november 5. 21:33 | ![]() | |
salou | Adatlap | 356834 | 2007. november 5. 21:23 | ![]() | |
Igen ugyanaz. A lényeg hogy a kiváltás akkora maradjon hogy a maratást azért fel tudd ragasztani. Tehát egy picit kissebb legyen. És tűreszelővel egy kicsit ferdére "lecsapod" a széleket hogy a rács már ilyenkor közel síkba kerüljon a felülettel. Ezután 0-ás vagy kicsit nagyobb ecsettel folyékony tömítővel Pl, surfacer-el körbekened, és polírpapírral nagyon óvatosan véglegesre igazítod. Ezt az egészet én csak azért tanácsolom neked, mert ha már megvetted az Eduard lapot ez az egyetlen olyan látványos részlet amit mindenképp érdemes megcsinálni. Amúgy a magánvéleményem az, hogy hasonlóan több más maratáshoz egy nagy része ennek is csak hókusz-pókusz. Ja és a legfontosabb, ha már úgy érzed hogy olyan jól odaragasztottad hogy félő megsérül a levételtől akkor inkább hagyd a csudába az egészet. | |||||
Atis | Adatlap | 356833 | 2007. november 5. 20:54 | ![]() | |
köszi Salou.. de én pont ezt a rácsozatott terveztem leszedni.. és az oldalsókat fenthagyni.. Azon is ugyanez a módszer? üdv. | |||||
salou | Adatlap | 356832 | 2007. november 5. 19:31 | ![]() | |
Kalóz | Adatlap | 356831 | 2007. november 5. 19:25 | ![]() | |
Atis | Adatlap | 356830 | 2007. november 5. 18:17 | ![]() | |
Sziasztok ha már ennyire tetszik akkor bepötyögöm a válaszokat.:) Köszönöm Grande, igen ez 1/72-es, néha már az idegbaj kerülget a sok 1nm2-es darabkáktól.:) Köszi Keri, még nem jutottam el odáig hogy megvegyem, reményeim szerint a héten fogok hozzájutni.. aztán majd meglátjuk. Ha megvannak ugyis kereslek.:) Salou: Köszönöm szépen a kiígazítást, feltétlenül javítom a hibákat. A kipufoggórendszert még értettem is, szerintem a felsőket el tudom távolítani még, de a csisszantós dologra kiváncsi lennék. Ha esetleg a Tiédről tudnál részletfotókat feltenni, milyennek is kéne kinézni, akkor azt igazán megköszönném. És ha már teljesen belemerültünk a C7-esbe... az lenne a kérdésem hogy Neked mennyire tünt valóságosnak, eredetinek az U-571-es filmben szereplő naszád, észrevettél-e olyan dolgokat a hajón ami a valóságban nem úgy volt, egyáltalán megfelel-e a kihirdetett hajószám arra a Tengóra? köszi szépen mégegyszer mindenkinek, következő képek asszem festés környékén várhatóak. üdv. | |||||
salou | Adatlap | 356829 | 2007. november 5. 17:20 | ![]() | |
Szia Narn! A tiéd is szuper, azt hiszem én is veszek egyet!! | |||||
salou | Adatlap | 356828 | 2007. november 5. 17:14 | ![]() | |
Szia Atis! Tetszik a masina, nagyon szép lessz! Még a korlátok alatti talpacskákat is feltetted. Hát bizony az enyémről ezeket lespórolom. Az Eduard kb,50 darab ajtózsanérjával úgy jártam, hogy 8-at sikerult feltennem 25 kirepült a csipeszből, a többit kidobtam a francba. Egy apró észrevételt engedj meg, talán elkerülte a figyelmedet. A diesel motorok légfelvevőiből, vagy a két felsőt, vagy értelemszerűen a két oldalsót teheted fel. Mind a négyet nem, ez százbiztos. Ezért is kapsz a maketthez kétféle tornyot, és szintén két készlet levegőcsatornát. Válaszd ki az általad elkészítendő tipusváltozatot, és annak megfelelően tedd fel vagy egyik, vagy másik párat. És még egy apróság bármelyik mellett is döntessz mard ki mögötte a műanyagot és egy picit csiszold össze a rácsokat a felülettel, hidd el megéri. Az enyémen is van egy orbitális tévedés amit azóta sem vett észre senki. Csak én már nem tudom kijavítani. És csak kisrészben az én hibám, túlságosan megbíztam a Special Navy összeállítási rajzában. Innen csókoltatom a céget, és a rajzolóját. Nálad még nincs festve a torony úgyhogy könnyen korrigálhatod a dolgot. Talán nekiállok és teszek fel egy képet az enyémről. Még egyszer gratula, és várom a folytatást!! | |||||
ChevyG | Adatlap | 356827 | 2007. november 5. 15:25 | ![]() | |
Keri | Adatlap | 356826 | 2007. november 5. 13:12 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 356825 | 2007. november 5. 12:38 | ![]() | |
Narn | Adatlap | 356824 | 2007. november 5. 10:42 | ![]() | |
Grande! Köszi.Igyekszem, amihez kedvem van, azzal nem lacafacázok sokat :) Sajnos elég kevés fényképes infó maradt róla, eléggé a végén került képbe, aztán véget is ért a háború. Nekem azért tetszik nagyon, mert szép formás és mégis kicsit fenyegető. | |||||
Narn | Adatlap | 356823 | 2007. november 5. 10:38 | ![]() | |
ChevyG! Legyszi keress meg private . miklosb@ioi.dk | |||||
Grande | Adatlap | 356822 | 2007. november 5. 08:46 | ![]() | |
Narn, Atis! Srácok ezek gyönyör?ek eddig! Atis a réz nagyon feldobja az egészet, gondolom ez 1/72-es. Narn, most vetted és máris kész? :)) Azt hiszem ez lesz a következô, ha befejeztem a TypeVIID-t. Szép készlet! Keri! Köszi, ha találsz képeket! Egy aknáról nincs véletlenül fotód? Hátha lesz kedvem megcsinálni... Köszönöm a segítséget! A cstomm@freemail.hu-ra küldd, ha van valami... Közben Én is lassan, de haladok. Karácsonyig csak elkészülök... Üdv. Grande | |||||
Narn | Adatlap | 356821 | 2007. november 5. 02:06 | ![]() | |
Atis | Adatlap | 356820 | 2007. november 4. 21:49 | ![]() | |
Na szép estét Falkatagok. A 7 végén volt időm haladni a C7-el, a toronyról készítettem pár képet. még nem tökéletes, a felső hullámvédő hiányzik, a hátsó zászlórúd is.. bocsánat.. lobogórud. aztán a festés lesz még egy érdekes művelet. A további készültségekről majd jönnek a képek. üdv. | |||||
Keri | Adatlap | 356819 | 2007. november 4. 21:19 | ![]() | |
Szia! Átnézem a képeket és küldöm! Igen,lényegében vagy az akna alját csinálod meg vagy egy megfelelő átmérőjű csövet raksz bele. Keri | |||||
Grande | Adatlap | 356818 | 2007. november 4. 21:08 | ![]() | |
Keri! A belinkelt VIIDről nincs még képed? Igazából a ballaszttartály feletti vízbeömlőrés érdekel. Ott látszik a linkelt képed felső részén...Ott tartok, hogy kimarnám és Varjúbácsi (1184-es hozzászólás) adataira támaszkodva megcsinálnám a tartóbakokat hozzá.. Aztán lehet, passzolom a dolgot és nem csinálom meg... És ahogy írtad, a négy aknavetőcső alja üres vagy üregesek, tehát nem zártak. Ezek szerint fel kéne fúrni őket, hogy nagyjából utánnozni lehessen a valóságot. Vagy csinálni valami aknafélét.. és azt elhelyezni a cső aljába. Üdv. Grande | |||||
Keri | Adatlap | 356817 | 2007. november 4. 16:05 | ![]() | |
Hopp,még infó! A függőleges tárolócsövek alján nem volt ajtó(!),azokon csak az aknák alja látszódott vagy maga az üres cső.A felső lemezek ezért is voltak lyukacsosak,ti. hogy a víz szabadon bejuthasson a csőbe. A betöltött aknákhoz kint a tengeren már semmilyen módon nem tudtak hozzányúlni,a vetőcsövek hermetikusan le voltak választva a nyomásálló testtől. | |||||
Keri | Adatlap | 356816 | 2007. november 4. 15:46 | ![]() | |
Sziasztok! Megjött a válasz a német úbótosoktól.Hát,nem lettünk okosabbak...Annyi bizonyos lett,hogy az aknavetés maga tényleg az alsó nyílásokon át történt,felül csak az "újratöltés".Nem tudta megmondani,1 vagy több részből álltak volna ezek a fedelek.Ők a Fritz Köhl által rajzolt planroll-ék alapján dolgoztak,és azokon 1 darabból van a fedél. Közben találtam még egy fotót,amin a fedelek nagyban hasonlítanak a ChevyG által belinkelt maratáshoz,gyanítom ez alapján a fotó alapján készítették ilyenre az Eduardnál az 1:144-hez adott rézlapot. Keri | |||||
KUPI | Adatlap | 356815 | 2007. november 4. 13:34 | ![]() | |
KERI! Köszönöm az ajándékodat.Megkaptam és érdeklődéssel olvasgatom. Üdvözlettel:KUPI | |||||
ChevyG | Adatlap | 356814 | 2007. november 4. 12:22 | ![]() | |
Szia! Sokat agyaltam a tartón, minden hajómat hasonló tartóra rakom, de ez eldőlt volna, ha nem így helyezem rá. Csak az orránál volt hullámos, de azt kijavítottam. (letömítettem) Eddig a legnehezeb művelet a maratott fedélzet felhelyezése volt. Szörnyű a két fél illeszkedése, és nagyon nehéz pozicionálni. (a pillanatragasztó rögtön megfogja, ahgoy a testhez ér:S) Ha csak a dobozból "méregeted " a kittet, könnyű prédának mutatja magát, pedig messze nem az! Minden alkatrészt össze kell dolgozni. Még véletlenül se passzol tökéletesen. (jó példa erre a hajócsavartengelyek "V" tartói) Tetézi a problémát, hogy nem volt meg a torony kerete:S:S. a kötsög mirázsosok pedig halgatnak mint a sír. (az oldalukon 3 emilcímet is találtam, mindre írtam) A 88as messze van a tökéletestől, de a makrómód brutálisan jó a f.gépen. baráti üdv: C | |||||
Keri | Adatlap | 356812 | 2007. november 4. 09:44 | ![]() | |
Szia! Picike makett,csinálj neki valami látványos festést!:-)Eddig jól néz ki szerintem,nem lett hullámos a maratás,ahogy felragasztottad? Egy dolgot változtatnék meg a helyedben.A talapzatnak azok a függőleges benyúló ágai teljesen elrontják a típus vonalvezetését,nagyon megtörik azt.Esetleg jobb lenne két csappal az aljában felfogatni a makettet. Csinálnál belőle 3-4-et,egész jó kis dió lenne,ahogy a tengeren találkoznak,és még sok helyet sem foglalna. Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356810 | 2007. november 3. 23:07 | ![]() | |
Keri | Adatlap | 356809 | 2007. november 3. 23:01 | ![]() | |
Sziasztok! Elektronak és Gabinak hála sikerült képeket csinálni az éppen épülő Kilo-ról. Illeszkedés jellegzetes Trumpis:a törzsdarabok össze-vissza voltak hajolva,görbülve,vetemedve.Forró víz ill. segédlapok beragasztásával sikerült úgyahogy összehozni a törzset,majd jött a tömítés.Orrnál akkor jó az illeszkedés,ha hátul szétnyitom,illetve fordítva.:-)Nem tudom,ez csak az én példányonnál volt-e így,de nagy levegőt vegyen mindenki,ha elkezdi.:-) Amúgy kidolgozásra egész jó a kit.A tornyon érdekes hosszanti mélyedések voltak,gondolom a fröccsöntési technológiából adódóan.Itt megcsináltam a dízelek kipufogónyílását a csücsöknek a két oldalán,majd beléjük ragasztottam az áramlásterelő lapokat.Még 1-2 kisebb feljavítás lesz rajta,de amúgy dobozból épült lesz.Egy jó kopott indiai festést tervezek hozzá,meglátjuk,hogyan sikerül.További képek később. Keri | |||||
Sámán | Adatlap | 356808 | 2007. november 3. 22:50 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Ha már a Revell Type XXI-es tengeralattjáró a téma... Nekem is összerakatlan még a belsőteres változat. Hozzá se nyúltam még, mert hiányzik a matricalap. Ha valakinek van felesleges matricája, festési rajza (a zárt készlethez) és szakirodalma érdekelne. Köszönöm a figyelmet. Zoli | |||||
Keri | Adatlap | 356806 | 2007. november 3. 19:33 | ![]() | |
Hát ezen nagyot nevettem!A sok pihentagyú!:-))) A zene is marha jó!:-) | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 356805 | 2007. november 3. 19:25 | ![]() | |
KUPI | Adatlap | 356804 | 2007. november 3. 18:58 | ![]() | |
Keri | Adatlap | 356803 | 2007. november 3. 18:58 | ![]() | |
Narn,ne haragudj már,múltkor nem írtam le a mail-címed,írd meg,kérlek, még egyszer!Köszi! Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356802 | 2007. november 3. 18:55 | ![]() | |
Némó! Egy teljesen jó kis kit,lényegében olyan mint a Special Navy/MPM Typ 23-asa,csak a gyanták és a rezek nélkül.Megéri megvenni! Alanger csődjét én is egyre több helyről hallom,de neten még nem láttam írva. Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356801 | 2007. november 3. 18:53 | ![]() | |
Némo | Adatlap | 356800 | 2007. november 3. 18:09 | ![]() | |
Sziasztok! Én nem vagyok elkötelezett U-bootos,de nagyon teccik az ICM által 1:144-ben kiadott német késő gyártású boot.Láttam ugyanazt a tipust az Alanger kínálatában csak 1:72-ben. Tud valaki valamit erröl a készletröl,mert az elmult napokban azt hallotam Vándor Karcsitol hogy az Alanger csődbe ment?? | |||||
ChevyG | Adatlap | 356798 | 2007. november 3. 17:50 | ![]() | |
szia! nekem is van 21esem. szép, mutatos makettet lehet belőle építeni -akár dobozból is-! van 15 könyvem pdf-ben. ha kell szivesen megosztom veled. (fel tudom tölteni mammutra) üdv! | |||||
Grande | Adatlap | 356797 | 2007. november 3. 12:53 | ![]() | |
Narn! Én is megvettem a készletet. Szép darab, sok sikert hozzá! Üdv. Grande | |||||
KUPI | Adatlap | 356796 | 2007. november 3. 12:31 | ![]() | |
A következők érdekelnének -MOLC -HECHT -BIBOR -SEEHUND Bár ezek közül többnek egyforma volt a felfogatása,ha jók az értesüléseim. | |||||
Narn | Adatlap | 356795 | 2007. november 3. 12:19 | ![]() | |
Keri! Ha akad valami, ami jól jön főleg a festéshez, azt nagy örömmel fogadom. :) Köszi! | |||||
Keri | Adatlap | 356794 | 2007. november 3. 11:34 | ![]() | |
Szia Narn! Gratula,jó készlet!Én is nemrég szereztem be.Ahogy néztem,ugyanaz,mint a régi 2540-es belsőteres kit,csak megcsinálták a hiányzó oldalfalat.Sok sikert az építéshez!Dokumentáció van? KUPI! Valamelyik konkrétan?Vagy az öszesről kellene? Keri | |||||
KUPI | Adatlap | 356793 | 2007. november 3. 11:20 | ![]() | |
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék tőletek. Dokumentáció érdekelne engem a II.vh német minitengeralattjárókról,különös tekintettel az oldakukra rögzített torpedókról és rögzítésükről. Sajnos erről nem találtam még hasznnálható fotót,rajzot stb.Ha valakinek van erről bármi információja és megosztaná velem azt megköszönném. E-mail:kupai.sandor@chello.hu | |||||
Narn | Adatlap | 356792 | 2007. november 3. 00:47 | ![]() | |
Hello! Ma megleptem magam ezzel a kedves kis műanyaghalommal :)) Már össze is raktam, most várom, hogy rendesen megszáradjon és lehessen resyelni, javítani. Ha minden jól megy, akkor hamar megleszek a XXI-essel. Készítettem pár képet, hátha valaki nem ismerné stb :) | |||||
Keri | Adatlap | 356791 | 2007. november 2. 09:45 | ![]() | |
Sziasztok! 2008-ban Lindberg-modelstől jönnek szép 1:72-es japán tengók!Éljen a megalománia! www.lindberg-models.com/models-in_the_water.html Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356790 | 2007. október 30. 08:45 | ![]() | |
Jah,a kiállításon volt egy aknarakó is a modellek között,azon is egy darabból volt a fedél,két zsanérral. | |||||
Keri | Adatlap | 356789 | 2007. október 30. 08:44 | ![]() | |
Urak! A vetőtubusok nem voltak túlnyomásosak,tehát ezek ún "wet mines"-ok voltak.Ezért van a perforáció ill rácsozat a fedeleken.Sajna,magáról a telepítés mozzanatairól én sem tudok többet.Mivel az aknák,amiket ezekből a tubusokból telepíteni tudtak,azok egy lánccal vagy erős sodronnyal egy a fenéken lévő nehezékhez voltak rögzítve,és maga a robbanótest,detonátor a vízfelszín alatt lebegett,valószínüleg az alsó nyílásokból telepítették őket.De beszéltem most a bécsi Messén osztrák és német úbótosokkal,olyanokkal is,akik tengeralattjárókon szolgáltak,és megigérték,hogy küldenek egy kis anyagot,képeket,hogyan is működtek ezek a dolgok. Fodi! Nagyon jó kis helyeken mászkálsz te!:-) Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356788 | 2007. október 30. 08:28 | ![]() | |
Szia Gabi! Hú,ez lenne az,köszi,hogy megtaláltad! Keri | |||||
Gabi | Adatlap | 356787 | 2007. október 29. 20:48 | ![]() | |
Fodi | Adatlap | 356786 | 2007. október 28. 10:49 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 356785 | 2007. október 25. 21:58 | ![]() | |
most ítt tartok. nem akarom védeni magam, de mégis: a 88as makrózva iszonyat hüjén néz ki. (12mm hosszú) Az alapot én burványoltam. nem szeretem a gyári "álványokat". (eddig csak 1 hajónál találkoztam elfogadhatóval) | |||||
salou | Adatlap | 356783 | 2007. október 24. 22:01 | ![]() | |
Teljesen egyetértek veled. Látjátok minél tovább boncolgatjuk a témát annál sötétebb az egész. Talán az U-boat.net modellező fórumán teszek egy kísérletet. | |||||
Kalóz | Adatlap | 356782 | 2007. október 24. 20:11 | ![]() | |
A képen felülről a második ajtó biztosan egy darabból készült, a többinél ez inkább két félnek látszik. Viszont mért tettek volna ugyanarra a célra különféle fedeleket fel? Viszont ha nem ugyanazt acélt szolgálták az alattuk lévő kamrák?? Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 356781 | 2007. október 24. 20:07 | ![]() | |
Nem egészen! Mivel a fedelek csapágy(zsanér) körül fordulnak el, a nyitáshoz nyomaték szükséges. A teli fedél súlya = G, a nyomaték karja d/2, azaz a nyitó nyomaték M= Gxd/2 = 0,5Gxd A kettéosztott fedélnél a súly G/2, a súlypont a zsanértól kb 0,6r (nem pontos, de nincs kéznél a könyvem, amiben benne van, fejből meg nem tudom), így a nyomaték M = (G/2)x 0,6D/2 =GxDx0,6/4 = 0,15Gxd! Azonos nyitószerkezetet feltételezve a különbség közel háromszoros (i = 0,5/0,15)(igaz, ez egy félfedélre értendő, és kettő van belőle, ráadásul a kérdést árnyalja, hogy a nyitó nyomatékhoz szükséges erőt lehet változtatni a nyomatékkar változtatásával, de itt a nyomaték az érdekes!) Na, sikerült jó bonyolulttá tenni a levezetést, üdv: Kalóz |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78. |
Főleg ebben a témában van anyagom:
-hajók (elsősorban IIvh, de +/- 50 év:)
-repülők (IIvh, főleg német, amcsi, angolok, és replic számok)
-most kezdem az 1940-60as évekből gyüjteni harcjármű témában.
amúgy most jött le egy gyüjtemény: 276 osprey füzet, 8,5gb
a kisdobos ott segít ahol tud!
szólj bátran ha keresel valamit!
üdv