/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
Keri 357185 2008. május 10. 12:16
Válasz erre
Gabusch 357184 2008. május 10. 12:16
Válasz erre
A torpedócsövek vízszintesen vannak hosszirányukat tekintve, de egymás fölött a hajó középvonalában.
KossuthLajos 357182 2008. május 10. 12:09
Válasz erre
Ha valaki felhív, és nem veszed fel, akkor illik vissza hívni.
Kossuth Lajos
Keri 357181 2008. május 10. 11:57
Válasz erre
Szia!

A hollandoknak a Whitehead vállalat tervei alapján készült úbótok közül az O 4 és O 5(vagy O V)-öt vonták ki utoljára '35-ben.
Erről a függőleges torpedócsőről mondhatnál többet,mert még nem hallottam róla.Esetleg avval tévesztheted,hogy 2 vetőcső volt az orrban,egymás felett vízszintesen.
Mivel ezek teste még "single hull type" volt,tehát nem nyomásálló test-áramvolanaló burkolat,hanem a nyomásálló test volt a külső burkolat,valamint relatíve kicsi volt a merülési mélységük(max 40 méter),ezért könnyen előfordulhatott az ideálistól eltérő bordaprofil.

Keri
heart68 357180 2008. május 8. 20:55
Válasz erre
HPIM0331
HPIM0331
HPIM0332
HPIM0332
HPIM0321
HPIM0321

Egy kis folytatás...
Ltg. 357179 2008. május 8. 09:27
Válasz erre
Keri!

A Havmanden gyakorlatilag egy megnövelt Holland-tipus volt, egy csavarral és függőlegesen elhelyezett torpedótubussal. A Dán és a Holland haditengerészet a 30-as évek közepéig használta ezeket (ez utóbbi ha jól emlékszem az O5-öt 1937-ben vonta ki a hadrendből.
A Csonkarét-könyvben található metszeti bordarajzok közül az egyik nekem gyanús (olyan furcsa szív alakú és hát teljes kör keresztmetszetnek kellene lennie). A Dán és a Holland hajókról van több fotóm is. Azokon nem tudom kontrolálni ennek a valóságtartalmát.

üdv,

LS
heart68 357178 2008. május 7. 19:59
Válasz erre
HPIM0316
HPIM0316
HPIM0317
HPIM0317
HPIM0318
HPIM0318

Sziasztok!
Elöre bocsájtom,ezeket a képeket elöbb rakom ide fel mint hogy a gazdája látná...:)Bocsi Öcskös:):):)
Szóvval, Robbe U-47, 1:40 RC-modell torony készülget, természetessen megfelelö dokumentáciok segitségével./thanks Keri-szan!/ Több információ a tengorol és épitéséröl KBT-töl :):)

További jó épitgetést mindenkinek!
Király József U-1405. kaposvár.
Keri 357177 2008. május 5. 16:40
Válasz erre
Próbálkozok velük mindenképpen,mert a Csonkaréti könyvben lévő rajzoknál komolyabbra van szükség.
Októberben esedékes bécsi Messén pedig az osztrákoktól hozok pár szép tervrajzmásolatot.

Periszkópmélységre!
Keri
SIG 357176 2008. május 3. 23:01
Válasz erre
Tényleg köszi és örülök, hogy az ááánglius fikázásomból, eljutottunk végül ide :) Jó kis dumcsi volt, sokat okosodtam, élmény volt Veletek... Üdv...
Gabusch 357175 2008. május 3. 22:49
Válasz erre
Nincs mit SIG, vannak még rejtett ötleteim, de akkor az minimum három hét. :)
Viszont jutiból felülhetsz egy fél Shermanra, meg egy Pantherre is. :)
Gabusch 357174 2008. május 3. 22:48
Válasz erre
Nem kijavítani akartalak, csak talán ez magyarázatot ad a viselkedésükre. Ha "hivatalból" keresed meg őket, lehet, hogy segítőkészebbek.

K.u.K. U-bootokról megjelent egy könyv (Gyorsmerülés), abban vannak rajzok, de csak a Havmanden típus tűnik esetleg megépíthetőnek azok alapján.
Keri 357173 2008. május 3. 22:44
Válasz erre
Rosszul írtam,nem múzeum,archívum.Éna régi k.uk.-s ubootokról meg a Type XB-ről keresem az infót.Leveleztem velük,de nagyon hektikusan válaszoltak.Mindegy,oda el kell menni!:-)
Köszi a választ!
Keri
SIG 357172 2008. május 3. 22:43
Válasz erre
Köszönöm !!! Le a kalappal, ezt egyszer bejárom mocival, anyura :))) Ki is nyomtatom, hogy tudjak miből puskázni ;)
Keri 357171 2008. május 3. 22:41
Válasz erre
Valamelyik régi Top Gunban asszem volt is egy cikk a kiemeléséről(ti. U-534).Egy dán milliomos emeltette ki abban bízva,hogy aranyat talál a fedélzeten.Nem talált,nem is érdekelte a továbbiakban.Ezért kallódott azóta.Angol,német kormány szégyellje magát,kötelességük lett volna törődni ezzel a szépséggel!
Gabusch 357170 2008. május 3. 22:39
Válasz erre
Mert nem hívtam fel őket és rosszul időzítettem.

Igazság szerint elfelejtettem, mert volt egy "pici" gondunk: lerepült az egyik tetőablak a lakókocsiról valahol Münster és Cuxhaven között. Azt javíttattam fél napig, eszetlen örömömre, mit ne mondjak. Igaz, hogy "maketteztem" egyet az eredeti helyére, de elindulni nem mertem vele. Valami edényszetet vettem a hipermarkecben 8 euróért, aztán spárgával felkötöttem a tetejét a fogantyúkra, hogy ne essen be az eső. Mert az persze egyből elkezdett csepegni, ahogy észrevettük, hogy valami nincs rendben. Persze beesett, de felapplikáltam egy nejlonszatyrot a szúnyogháló keretére úgy, hogy a víz a kémiai wc-be csepegjen róla. Egy élmény volt! :) Valahol vannak róla képek is.

Namost amíg ezzel szarakodtunk, elmúlt a péntek és vasárnap már menni kellett, szombaton meg jól be is voltak zárva.

Egyébként szerintem az nem múzeum - bár valami kiállítás van benne - kutatni meg az ember nem ad-hoc megy.
Gabusch 357169 2008. május 3. 22:30
Válasz erre
Ha valaki nem akar olyan rohadt messze elmenni (pedig nagyon megéri) a nelsejét 100%-ig lemásolták a Bavaria filmstúdióban a Das Boothoz. Az egyetlen lényeges különbség, hogy más a színbe, hogy még komorabb legyen a filmen. Csekély díjazás ellenében megtekinthető Münchenben.

Ugyanott az U-1, I. VH-s tengeralattjáró a Deutchses múzeumban, sok más mellett. Az a múzeum minimum egy teljes nap, nyitástól zárásig, de nem biztos, hogy mindent látni fogsz. Nem pont makettezéssel kapcsolatos, de a bányászati része a pincében eszméletlen és kábé egy óra, mire végigér rajta az ember. De van ott minden más is, mindenféle Messer, Focke-Aeghelis (vagy hogy írják), V1, V2, Fokker triplán, Zeppelin alkatrészek.

Mellette Dachau szintén megér egy misét, bár nagyon szomorú és lehangoló hely.
Keri 357168 2008. május 3. 22:29
Válasz erre
Hali!
Cuxhavenben én is szeretnék bejutni az u-boot múzeumba.Miért nem sikerült neked bejutni?Elég rossz a kommunikációjuk,e-mail címük nem volt,levélre nagy késéssel válaszoltak.
Keri
Gabusch 357167 2008. május 3. 22:24
Válasz erre
Az U-995 az utolsó megmaradt Typ VII, egészen pontosan egy VIIC/41. Azt hiszem, a Revell Atlantic kitjében van is hozzá matrica.
Gabusch 357166 2008. május 3. 22:22
Válasz erre
Ha jól értettem a Keri által belinkelt cikket, akkor az U-534 esetében a tulaj dán és 5 milla euróért akarta átengedni a hajót. Mivel nem volt jelentkező, le akarta bontatni. Ekkor jött a most daraboló cég, áldassék tehát a neve!
A jelenlegi helyén, miután bezárt az őt kiállító múzeum, parkolót kívánnak építeni, tehát ott nem maradhat. Ezért - még egészben - elvitték párszáz méterrel arrébb, ami mintegy negyedmillió fontba került. Darabokban a szállítás jóval olcsóbb, valamint az egyetlen rendelkezésre álló kiállítóhelyen nem férne el egészben. Ezért a darabolás, amit úgy végeznek, hogy később, ha minden klappol ismételten össze lehessen állítani. Addig a részeket lezárják, állagmegőrzési céllal. A látványtervek szerint ezt átlátszóra akarják csinálni, hogy a nagyérdemű beletekinthessen.

U-995. Nagyon fejből, a tévedés joga fenntartva.
A háború után Norvégia kapta, ahol szolgálatban is állt kb. a hatvanas évek közepéig. Ekkor felajánlották az NSZK-nak, ami szart rá, de valami alapítvány megvette jelképes 1 márkáért.
(Innen biztos.) Ezután felújították és kiállították a laboe-i sétányon a Tengerészeti emlékmű alatt.

Szuper kis nyaralóváros Laboe, Stein felé 2 km-re kitűnő kemping, kis szerencsével kibírható hőfokú tenger. 6 Km-rel arrébb Möltenortban tengeralattjárós emlékmű. Oda-vissza körülbelül 3000 km, de akkor már érdemes tenni egy kis kitérőt Cuxhavenbe (kemping, hajóroncs-múzeum, benne angol tengótorony, Seehunde, stb.), U-Boot archivum (nem jutottam be), illetve kábé fél óra Bremerhavenben a Hajózástörténeti Múzeum, benne Seehunde, egy Kogge, meg természetesen az U-2540. Visszafelé Hamburgtól délre 100 km-re Munster (NEM tévesztjük össze Münsterrel!!!), ahol egy baromi nagy csörömpmúzeum van, benne minden, A7V-től királytigrisig, bár a Tiger I-et nem láttam, de állítólag van nekik az is. De Leopárd, Sherman, mindenféle más ami szarok a T34 mellet. És amikor arra jártam 2001-ben, élvezetes egyenruha- és kézifegyvergyűjteményük is volt.

Ezen felül útközben amire érdemes odafigyelni. A csehországi Brozanyban gondolom még megvan a kemping (mellette étterem, hűs Staropramennel), ez 12 km-re található Terezíntől. Ez a kis K.u.K. erődváros mint Theresienstadt vonult be a történelembe, megtekintésére körülbelül fél napot kell szánni. Távolabbi környezetében található Lidice, illetve odafelé menet nagyon érdemes tenni egy kis kitérőt a Prágától 40 km-re lévő Karlstejn megtekintésére, feltéve, hogy odaér az ember mondjuk délután háromig bezárólag, mert a parkoló messze esik a vártól.
Vissszafelé, hogy ne legyen olyan unalmas, válasszuk a colditzi kempinget, a vár megtekintése kb. 2-3 órát vesz igénybe, éjfélre egymenetben haza is lehet érni.
Amit itt leírtam, az egy hét alatt (5 nap szabi) viszonylag kényelmesen bejárható,
bár vannak benne hosszú etapok.
Laboe-re és Cuxhavenre két éjszakát kell szánni, Brozanyra csak akkor, ha Terezín látogatása tervbe van véve. Én ugyan onnan déli indulással este negyed kilenckor leparkoltam a Laboe melletti kemping előtt az 1.0-s Swifttel, de az hét éve volt és azóta kicsit megváltozott ott is a világ, nem biztos, hogy ezt meg lehet csinálni. Tehát mindenképpen reggeli indulást javaslok.

Sátorral, saját főzővel, konzervekkel viszonylag olcsón ki lehet hozni és hogy életre szóló élményt jelent egy makettezőnek, abban biztos vagyok. :)
SIG 357165 2008. május 3. 22:20
Válasz erre
Dánke vagyok :) Az U-995-ös milyen típus volt ? IX-es ?
Keri 357164 2008. május 3. 22:10
Válasz erre
Szia SIG!
Ha megengeded,válaszolok a kérdésedre.
Az U-995-öt a háború végén elfoglalták a szövetségesek,majd átadták Norvégiának,akik rendszerbe is állították a saját haditengerészetüknél Kaura néven.'65-ben felajánlották visszavásárlásra a német kormánynak jelképes 1 DM-ért,de az nem kellett nekik.Végül a Német Tengerészeti Szövetség eszmélt, megvette a hajót,és kiállíttata a Kiel melletti parti fövenyen,ahol ma is látogatható.
Keri
SIG 357163 2008. május 3. 21:39
Válasz erre
Én Kerivel értek egyet. Mondtam, nekem is csak az fáj, hogy ha ez az egyetlen ami egyben volt, akkor nekem kicsit gáz, hogy ez lett a sorsa. Nem kétlem, hogy nem a jó szándék vezérli ezeket az embereket, hisezn dolgoznak vele és költenek rá.
Mint írtam az előbb, a Cutty és egy U-Boot szerintem sem egy kategória és azért mertem azt feltételezni, hogy a németek lecsapnának rá, mert ezt tették azzal a Ju-88 G1-el, amit néhány éve a Balcsiból emeltek ki. Amikor kiderült, hogy az egy G1-es és abból nincsen a világon egy darab sem, a németek állták a számlát, kiemelték és el is vitték szépen a gépet. Bár ha jól tudom azóta megint itt van a gép Magyarországon, de ez már tényleg eltér az eredeti témától.

Viszont az U-995-ről írnál egy pár sort, hogy annak mi volt a "sztorija" ? Mindig tanul az ember és nem tudok róla semmit. Ezzel el is árultam, hogy nem vagyok megrögzött tengeralattjárós, de mint haditechnikai eszköz, ez is érdekel :)
Gabusch 357162 2008. május 3. 21:05
Válasz erre
Nem mondom, hogy megnyugtató, hogy nem csak nálunk vannak állatok. De mindjárt érthetőbb lett a művelet, legalábbis számomra.
Keri 357161 2008. május 3. 20:32
Válasz erre
Na,akkor ezt a témát körbejártuk.:-)
Még utoljára itt egy jó kis áttekintés az egész műveletről:
www.atlantik-pirat.com/U-534page2.htm
Gabusch 357160 2008. május 3. 20:08
Válasz erre
Be. :)

Keri, neked igazad van abban, hogy nem nyerő szétvágni. De, ha ő csak így akarja/tudja bemutatni, sajnos az a szíve joga. Nem ismerjük a hátteret. Lehet, hogy a szükség vitte rá, bár megjegyzem össze is lehetne az új helyen hegeszteni. Az is lehet, hogy nem kapott engedélyt másképpen a belső bemutatására. Annál mindenképpen jobb, mintha lebontották volna, ahogy szinte az összes többit.

Valaki írta, hogy át lehetett volna adni Németországnak. Nos, nekik voltaképpen az U-995 sem kellett, ha jól ismerem a sztorit.
Keri 357158 2008. május 3. 18:31
Válasz erre
Anyám,ezek belógtak?!:-))
Fodi 357157 2008. május 3. 18:25
Válasz erre
www.level-two.co.uk/u534.php
Inkább olvasgassatok, milyen is volt belülről. :)
Keri 357156 2008. május 3. 18:11
Válasz erre
Uraim!
Én ebből a szempontból konzervatív vagyok.Az a pár darab,ami még megmaradt a IX-esekből ezen a bolygón,az ne így végezze,én azt mondom!Az 505-ös nem vágták szét,pedig amcsiban tényleg mindent a látogatóért.Az,hogy pár belső falon megnagyobbították a nyílást,hogy jobban tudjanak közlekedni benne,számomra teljesen elfogadható.Érdekes módon,ott felépítettek életnagyságú parancsnoki tornyot,legénységi szállást stb.Meg tudták oldani,hogy a látogatók szabadon és hozzányúlhatva,kipróbálhatva tudjanak ismerkedni a történelemmel.Azzal,hogy szétvágták ezt a monstrumot,és ezzel láthatod a most nem látható részeket,hát elnézést,a kettő valahogy nincsen egyensúlyban.Ez egy (elvileg)felbecsülhetetlen értékű háborús emlék,ne az legyen a fő szempont,hogy a látogató megnézhesse az utolsó,legeldugodtabb helyet is rajta.Vagy akkor építsék meg életnagyságban az érdekesebb részleteket mellette.Így összedarabolva azon a látványterven olyan mint pár darab füstölt heringfilé.Ezek a hajók valahogy még partravetve vagy éppen rozsdásan a sólyán is büszkeséget sugároztak magukból.Így feltrancsírozva viszont...
Vágjanak nyílásokat a törzsön vagy a fedélzeten,esetleg bontsák meg az egyik oldalán a burkolólemezeket,nyomásálló héjat.Ennél a vagdalkozásnál minden jobb!
Ahhoz,hogy látogadhatóvá tegyék,meg úgyis kívűl-belül fel kellett volna újítaniuk,különben nem kapnak rá engedélyt.Ebből a szempontból még nyugodtan maradhatott volna egyben.
No,ez meg az én véleményem.:-)

Keri
Gabusch 357155 2008. május 3. 15:45
Válasz erre
Me-163 és Me-262 is van a Deutsches Museumban, Münchenben. Meg egy I. VH-s tengeralattjáró is. Egy tengerből kiemelt stuka-rom pedig Sinsheimben látható.

Annak alapján el lehet képzelni, hogy nézhet ki közelről ez a tengó. Azt a rozsdatelepet iszonyatos költséggel lehetett volna bemutathatóvá tenni, hogy a nagyérdemű a ruházatát ne csessze teljesen szét és még konzerválva is legyen, ne rohadjon tovább. Újszerű állapotba pedig elég nehéz lenne hozni.
Belülről pedig ezek eléggé szűkösek.

Ahogy elnéztem valamelyik linken a terveket, van hozzá valamilyen épület, amiben gondolom én, el lehet helyezni képeket, maketteket, stb. Ezek alapján mindenki elképzelheti, milyen volt, mielőtt szétvágták volna.

A Cutty Sark és az U-Boot pedig szerintem nem összehasonlítható. Az előbbi egyfajta szimbólumuk, az U-Boot pedig legfeljebb negatív értelemben lehetne az. :)
SIG 357154 2008. május 3. 15:11
Válasz erre
Nem mondtam, hogy ne vágjanak ajtót az oldalán, ha megakarják mutatni belülről, de ez annál egy kicsit több :S Igazad van abban, hogy gyakran engedni kell, de nekem igazán azért nem tetszik így a dolog, mert ha egy olyan ember nézi meg /pölö gondolj csak egy családtagodra, aki Veled van éppen/, aki teljesen kívülálló és soha nem látott ilyet még képen sem, annak vadul magyarázgatod, hogy ez egyben különben lenyűgöző látvány, de így nem más, mint egy csicsás "roncstelep". Hidd el, tavaly jártam a Cutty Sark-nál - már ami megmaradt belőle - és bárki megnézheti a látványterveket, hogy milyen lesz. Egy szóval: Gatyaszaggató !!! Tudom, hogy nem egy kategória bemutatni egy vitorlást és egy Das Boot-ot, de ott gondolom nem merült fel, hogy ha már úgyis leégett, akkor vágjuk szét...
És eszemben sincsen az angolok hozzáállását a miénkhez hasonlítani, ami sajnos tragikus :( Viszont rengeteg olyan cuccuk van, ami náluk látható, máshol viszont nem. /Me-163, Me-262 és még sorolhatnám.../ Ha ott egy múzem bezár és ez az U-Boot esetleg roncstelepre került volna, talán fel kellett volna ajánlani a Német állambácsinak, akié tulajdonképpen. Na mindegy, egy kicsit elkalandoztam. Nem vitatkozni akartam, csak egy vélemény volt, hogy nekem így nem tetszik és kész...
Gabusch 357153 2008. május 3. 15:04
Válasz erre
Aszongya, hogy:
"The council of Alsonemedi had forced the owner to scrap his collection,"

Igen gazdag ország vagyunk, mindig tudtam.

Szerintem ezentúl az alsónémedi "tanács" nem kapjon többet egy kanyi grand támogatást sem, mert elég gazdag ahhoz, hogy mindent kiküldjön a roncstelepre, kohóba, stb. Rákosi elvtárs legjobb magyar tanítványai, "gyűjtsd a vasat és a fémet". :(
Fodi 357152 2008. május 3. 14:39
Válasz erre
Én is inkább Gabusch álláspontját osztom. Én csak két tengeralattjárón jártam, egy szétdarabolton Koppenhágában és egy egészben hagyott hajón, Malmöben. A malmöi oldalára is ajtót vágtak, mert másképp veszélyes lenne bemászni. Igy is mindenhol figyelmeztető feliratok vannak.
Az említett hajót egy bezárrásra ítélt múzeumból vitték el, rendberakják és megóvják. Enélkül viszont tuti roncstelep lett volna a történet vége. Igy legalább megmarad - igaz darabokban. Nem a legjobb megoldás, de gyakran engedni kell...

Ja igen, és mielőtt leírjuk az angolokat (akiknél nagyon sok veterán jármű van, repülőgéptől kezdve a harcjárműig), nézzünk körül Magyarisztánban is:
cdn-www.airliners.net/photo/Russia---Air/Yakovlev-Yak-28R/1313236/M/
Az infó téves, mára már ezt is bezúzták...
Gabusch 357151 2008. május 3. 14:15
Válasz erre
i400a
i400a

A méretek érzékeltetésére: I-400, IXC, VIIC. Utóbbiak egy Hasegawa 1:700-as szetből lettek kétszeresre nagyítva, de nem csak ezért randák, hanem, mert 20 éve csináltam őket. :)
Gabusch 357150 2008. május 3. 12:52
Válasz erre
Biztosan megoldhatták volna másként, de az fix, hogy ilyen, vízből kiemelt állapotában vagy így mutatják be belülről, vagy kábé sehogy, mert balesetveszélyes és koszos. Volt szerencsém kipróbálni eddig három tengót belülről (Speyer, Bremerhaven, Laboe) csak az elsőnél oldották meg, hogy a rendes nyílásain legyen megközelíthető a belseje. A másik kettőnél ajtót vágtak az oldalukba. Nagyon nem zavaró, megjegyzem.
Az 505-ösben pedig az oldalára vágott ajtókon kívül a belső falakat is szétvagdalták, hogy a nagyérdemű könnyebben közlekedhessen. Az is picit baromság szerintem.

Valószínűleg az 534-est sosem fogom látni, de ha mégis, akkor biztos, hogy jobban fogom élvezni szétvágva, mintha csak kívülről nézhetném meg. További öröm az ürömben, hogy így látszani fog azon berendezések egy része, amelyek a nyomásálló testen kívül, a fedélzet alatt helyezkedtek el.
SIG 357149 2008. május 3. 12:51
Válasz erre
Izléstelen bunkók és kész. Nem tisztelik másnak a vagyonát vagy kultúráját. Csak meg kell nézni, hogy hány népet és azok kultúráját tüntették el a föld színéről a történelmük alatt... Na mindegy, tényleg befejeztem, csak nem értem, hogy ha valami megmaradt egyben, akkor azt miért kell szétszedni ? Én is általában valami döglött dologból szoktam diorámát készíteni, nem pedig valami százhúúútvencsilliárd dolláros makettet bombázok szét. Ufff, én szóltam :)
Keri 357148 2008. május 3. 12:35
Válasz erre
Keri 357147 2008. május 3. 12:24
Válasz erre
Schumi7vb 357146 2008. május 3. 11:58
Válasz erre
tényleg hülyék ezek...Mi jó ebben?tengeralattjáró az akkor jó ha egyben van,és nem darabokban,igy nem adja vissza azt az élményt.Szerintem brit háborús emléket nem vágták volna szét,szerintem ez is egyfajta bosszú a régi sérelmekért...
SIG 357145 2008. május 3. 11:31
Válasz erre
Több dolog is van, ami miatt az angolokat nem tartom túl sokra és elég izléstelen népnek tartom, de ez most visz mindent :((( Idén augusztusban mentem volna Skóciába és terveztem megnézni ezt a gyönyörűséget. Szerintetek ez így szép lesz ??? Miért nem a Cutty Sark-ot vagy a Belfast-ot vágják darabokba az idióták ??? Ha már csak ennyire képesek, miért nem adják vissza a tulajnak ??? Bocsi a kirohanásomért...
Keri 357144 2008. május 3. 11:09
Válasz erre
www.msichicago.org/online-science/videos/video-detail/activities/moving-the-u-505-submarine/

Meg lehet ezt oldani elegánsabban is,lásd Chicago!
Hüle britek,szétvágni azt a csodát...:-(
Keri 357143 2008. május 3. 10:43
Válasz erre
Schumi7vb 357140 2008. május 2. 23:32
Válasz erre
lenne kedvem megépíteni,pénzem is lenne rá,csak böszme nagy és per pillanat nem tudom hová raknám...
Elektrolakatos 357138 2008. május 2. 22:13
Válasz erre
amenniyben van ekdved és késztetésed megépítni,valamint helyed eltárolni akkor feltétlen csak rajtad áll a dolog!
Keri 357137 2008. május 2. 22:13
Válasz erre
Schumi7vb 357136 2008. május 2. 21:47
Válasz erre
Keri 357135 2008. május 1. 09:06
Válasz erre
Keri 357134 2008. május 1. 09:03
Válasz erre
Szia!
www.revell.de/en/products/model_kits/services/info_channel/picture_galleries/submarine_gato_class/ www.ipmsstockholm.org/news/article.asp
130 centis "kis" szörnyeteg.Másfél-két éve adta ki a Revell.Tavaly a Red Devilsen láttam összerakva.Eszméletlen impozáns,a Type VII-es eltörpült mellette a maga 93 centis hosszával.
Közülünk Atis már megvette.Kibontottuk,hát tényleg lenyűgöző.Megvette hozzá az Edu nagy maratását is.Az sem pite.
Egyébként már elég sok dobozbontás,review megjelent róla.Érdemes keresgélni a neten.
Megalománoknak kötelező!:-)
Várjuk a Type IX-est!!:-)

Keri
Schumi7vb 357133 2008. május 1. 00:39
Válasz erre
nézzétek mit találtam:
www.jatek-makett.hu/index.php

Van valakinek erről több infója?
Keri 357132 2008. április 28. 08:25
Válasz erre
Hm,igéretes terveik vannak.Hidegháborús szovjet nukisok,hú!:-)
A November class az Zvezda átvétel.Többire én is kiváncsi vagyok!
Hajrá!

Keri
Narn 357131 2008. április 21. 14:32
Válasz erre
Ez jó hír. Ha kijön valami konkrét, akkor derül ki igazán, hogy menyire jók.
Én reménykedem benne.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.