/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
Gabusch 357441 2009. február 3. 23:47
Válasz erre
Nichimo IXC/40
Nichimo IXC/40
Ez is a Nichimo IXC/40
Ez is a Nichimo IXC/40

A Nichimonak van két 1/200-as Typ IX-es kitje, 20-25 dolláros áron. Igaz, hogy ezek elvileg akár motorizálhatók, ezért többen játéknak nézik, meg az is igaz, hogy elég régi darabok már, de mindettől függetlenül elég dekoratív kis darabok építhetők belőle.

Az is tény azonban, hogy nem hasonlítottam össze a Vom Original Zum Modell könyvemmel, tehát lehet, hogy vannak hibái. Minden esetre ennyi pénzért nem rossz vétel szerintem (bár most nagyon ócska a forint).

Itt van a IXB-ről egy rewiew,
www.modelingmadness.com/scotts/misc/ships/type9bpreview.htm

a IXC/40-ről pedig megpróbálok belinkelni két képet a sajátomról (Nem röhög! Dobozból, az összes kiegészítés, hogy némelyik figura új beállítást kapott húzott szálból.)
zsola 357440 2009. február 3. 23:05
Válasz erre
"(bárcsak kiadnák a fontosabb japán társaikat és a IX-es típust)"
milyen igaz! IX C41...például.
Gabusch 357439 2009. február 3. 20:21
Válasz erre
Pedig sok szempontból nagyon emlékeztetnek egymásra. Beleértve pl. a tökegyforma belső merevítéseket. Sajnos a Wolfpack kitet már összeépítettem, így nem tudom összehasonlítani a kicsivel, hogy mennyiben más az alkatrészbontása.
ChevyG 357438 2009. február 3. 16:20
Válasz erre
félre értés ne essék, szerintem szuperek a 144-es készletei a revellnek!

(bárcsak kiadnák a fontosabb japán társaikat és a IX-es típust)
sanyi 357437 2009. február 3. 16:15
Válasz erre
Hát idén se sok 144-es úszógépezetmakettet fogok venni:(
Sanyi
ChevyG 357436 2009. február 3. 16:13
Válasz erre
szerintem a Revell 72-es és 144-es tengoknak közük nincs egymáshoz! (ez nem tamija)
Gonzo 357435 2009. február 3. 15:08
Válasz erre
Sziasztok Kollégák!

Érdeklődnék hogy van e valakinek tapasztalata a BRONCO 1/350-es modern tengeralatjárókkal kapcsolatban SEAWOLF, KILO, SUNG (e két utóbbi ha jól értem teljesen új szerszám)

Köszi: Gonzo
Gabusch 357434 2009. január 23. 20:54
Válasz erre
Igen. Szerintem az 1:144 ugyanaz, csak a felére kicsinyítve. Ez meg gondolom még kisebbre nyomva.
ChevyG 357433 2009. január 23. 19:55
Válasz erre
Gabusch 357432 2009. január 23. 19:11
Válasz erre
Félelmetes, hogy a Revell hány bőrt képes lehúzni az 1/72-es rajzairól! :) Még javasolnám, hogy a kicsinyítés helyett, ha megnövelnék 1:35-re, az volna a buli! 100-150 eurót lazán el lehetne kérni érte. És lehet, hogy meg is venném, bár fogalmam sincs, hova tudnám tenni.
ChevyG 357431 2009. január 23. 18:00
Válasz erre
2009-es év újdonságai hajós témában:

www.cybermodeler.com/special/2009_naval_manuf.shtml

lesz sok tengeralattjárós finomság is!
Gabusch 357430 2009. január 20. 00:21
Válasz erre
Köszi szépen! Ez sem rossz. Ez olyan, mint a mi a Williamson könyvben volt. Legalább le lehet önteni egyben. :)

Nézd meg a 1807-es hozzászólásomat, ott van róla egy elég rossz fénykép. Annak alapján nem hajlott rá a tartó, csak egy sima kerete volt. Hasonlónak tűnik ehhez a megoldáshoz:
www.history.navy.mil/photos/images/h00001/h00085.jpg
Ez sem SMA, de szerintem látszik rajta a rudazat működése:
www.firstworldwar.com/photos/graphics/cpe_german_mine_01.jpg

Ez sem SMA (meg nem is német), de hasonlónak tűnik:
www.dutchsubmarines.com/pictures/images/o19/loading_mines_o19_a.jpg
Ez egy SMA robbanófej:
www.navweaps.com/Weapons/WAMGER_SMA_cutaway.jpg

Ezen felül van valahol egy egyedi VIID makett látszólag rézből, ahhoz is tartozik.
Csak most nem találom. :(
rittal 357429 2009. január 19. 22:16
Válasz erre
SMA -  (Schachtmine A) mina
SMA - (Schachtmine A) mina

a kép meg lemaradt :(
rittal 357428 2009. január 19. 22:15
Válasz erre
Az SMA-ról csak egy sematikus rajzom van, nem tudom egyáltalán reális-e? De ha találsz egy használható rajzod engem is érdekelne!
Gabusch 357427 2009. január 19. 21:09
Válasz erre
Szép darab, örülnék egy leeső biztonsági másolatnak. Mert egyébként rettenetes ára van. :)
Ákos 357426 2009. január 19. 20:29
Válasz erre
Gabusch 357425 2009. január 19. 02:52
Válasz erre
Ha netán valakinek megvan a Harhaus XB tervrajza, legyen már olyan jó és a jobb alsó sarokból szkennelje már ki nekem azt a dög SMA aknát! A Neten találtam egy kicsinyített rajzot, de az még A4-ben is torzít, holott nincs több 7 mm-nél. Annyi látszik, hogy volt neki egy kerete (az általam szkennelt képen is látszik), arra lennék kíváncsi, hogy hány keresztrúdja volt, illetve arra, hogy volt-e esetleg olyan verziója, ahol a tartólécek ráhajlottak az akna gömbölyű részére (l. Gordon Williamson U-Boats vs. Destroyer Escorts 39. oldal).

De bármelyik egyéb Typ X-zel foglalkozó tervrajzon szerepelhet elvileg.

Köszönöm.
Varjúbácsi 357424 2009. január 12. 09:25
Válasz erre
Heart68!
Köszönöm, szuper.
heart68 357423 2009. január 11. 20:48
Válasz erre
A XVII-B tipust RC-be KBT már megcsinálta leirása hamarosan olvasható lesz ...

Tisztelettel minden merülő hajosnak.

Király József U-1405. Kaposvár.
heart68 357422 2009. január 11. 20:46
Válasz erre
17
17
hmsmeteorite3ht
hmsmeteorite3ht
meteorite30dq
meteorite30dq
meteorite45rw
meteorite45rw
meteorite58rf
meteorite58rf
M044
M044

Varjúbácsi!
Most elsöre csak ennyire futotta...
Varjúbácsi 357421 2009. január 9. 11:28
Válasz erre
Kerese= keresek, és H.H.S.Meteorite=H.M.S.Meteorite
Bocs
Varjúbácsi 357420 2009. január 9. 11:27
Válasz erre
Sziasztok!
Kéne némi segítség, több szem többet lát alapon. Kerese képeket a Type XVIIB (H.H.S.Meteorite) típusról, de összesen 1 azaz egy képet találtam róla, ahol a rakparton áll feldúcolva. Ha valakinek van még képe róla, vagy tud forráshelyet, kérem segítsen ki.
zsola 357419 2009. január 8. 21:31
Válasz erre
Hamarosan azt hiszem elkezdem zaklatni Szikla-főnix-éket hogy mi újság ezzel kapcsolatban:) ahogy néztem még "available soon" kategória ez,de majd meglátjuk.
üdv.
Keri 357418 2009. január 8. 20:44
Válasz erre
Hali!
Jaja,a II-es volt.Szééép makett!
Keri
exec 357417 2009. január 8. 20:32
Válasz erre
Ahojj Keri,

Móváron Type II-t vettünk együtt? Mert az azóta kísért ;-)
exec
Keri 357416 2009. január 8. 20:30
Válasz erre
Hali!
Lényeget leírtad,ha nem akarsz gyantát,rezet hozzá a dobozban,nem zavarnak a pontatlanságok,akkor meg kell venni,mert jóval olcsóbb mint a SN.A dobozgrafika valami szörnyű,de hát a belbecs fontosabb.:-)
Egyébként az Airfix-főnök igérete szerint párat kapunk a MOK-Kupára is,úgyhogy már emiatt is érdemes eljönni Berénybe!Szép nyeremények lesznek tengeralattjárós kategóriában (is)!
Keri
zsola 357415 2009. január 8. 20:12
Válasz erre
hali!
ahogy nézelődtem megakadt a szemem azon hogy az Airfix is kiadja Type XXIII-at,72-esben. a látszólag meglepően otromba doboz,elvileg az Alanger átvett termékét rejti majd,legalábbis ezt olvastam. az Alanger-nek utána néztem,és nem egy Special navy,de a mérethibák ellenére szerintem szépen mutatna...és amennyiben ehhez társul egy aranyos Airfix-es árcédula,akkor megéri beszerezni.
vélemény?
Gabusch 357414 2009. január 6. 23:09
Válasz erre
Griffon1
Griffon1
Griffon2
Griffon2
Griffon3
Griffon3
Griffon4
Griffon4
Griffon5
Griffon5
Griffon6
Griffon6

No kérem, itt a Griffon VIIC-hez való nagyobbik maratás (meg esztergált cuccok) összerakási útmutatója. Ennek alapján szerintem ki-ki eldöntheti, megér-e neki 8500 Ft-ot HobbyEasytől szállítással. Meg egy elektromikroszkópot... :)
Gabusch 357413 2009. január 2. 18:21
Válasz erre
Gabusch 357412 2008. december 31. 00:17
Válasz erre
Szia!

Közben találtam egy árnyrajzot, méret lekicsinylése visszavonva. :)
Az, hoyg eredeti azt jelenti, hogy elég jelentős részükön van valamilyen pecsét. Általában gótbetűsek, jelentős részükön svasztikával. :)

Találtam képet XB elejéről, azon látszólag mások a fedelek, de azok is ívesek.
Keri 357411 2008. december 30. 23:35
Válasz erre
Hali!
Ugyanúgy aknák mentek abba is mint a függőleges csövekbe középen.Az,hogy látszólag eredeti rajzok,az mit jelent?:-)
Nem tudni,mikor estek le azok a lemezek,aktív szolgálat,deadlight miatti elsüllyesztés,esetleg utána,ki tudja?
Sajna,csak találgatás mindannyiunk részéről...
Keri
Gabusch 357410 2008. december 30. 23:15
Válasz erre
Szia Keri!

Sajnos nekem csak egy XB tervrajzom van Richard Lakowski Deutsche U-Boote Geheim 1935-1945 c. munkájában. Eszerint az orrban (Ahol a hetesnek a torpedóterme van) volt 6 db aknacső (Bugminenr[aum] felirat), a 12-12 darab nyílás pedig egyértelműen "Tauchz" (gondolom Tauchzelle) néven fut. A farban két torpedóvetőcső. Kinézetre nem olyan marha nagy, ha a toronyhoz, meg az ágyúhoz viszonyítom, sajnos méret nincs rajta.
Található továbbá 8 db. "Minenz" feliratú rész, 1-4 a nyomásálló testen kívül, 5-8 pedig azon belül.
A könyvben látszólag eredeti rajzok és fotók vannak.

Az általam linkelt búvár-képen az U-218 van, állítólag Operation Deadlight, tehát háború utáni elsüllyesztés. Ettől persze leeshetett előbb is.

De! Figyelmesen megnézve az azt hiszem általad is adott képet (azt tettem be én is) látszik, hogy a hármas fedél felhajlott lemeze alatt van egy gömbvas váz.
A kettes fedél vagy hiányzik, vagy egyszerűen nyitva van. A zsanérok illeszkedési
pontja a torony felé eső oldalon minden esetre látszik, míg a másik oldalon nem!
Ha feltételezzük, hogy azért nem, mert nyomtalanul kiszakadt, akkor a tőle 20-30 cm-re lévő 3. cső fedelének torony felőli része is sokkal jobban sérült volna, márpedig egész jól egyben van, szemben a másik oldalával.
Ebből én arra következtetek, hogy
1. a vékony lemez + gömbvas váz elég könnyű volt ahhoz, hogy két ember felemelje,
2. mivel az akna alul távozott és nem kellett a víz alatt nyitogatni, ebben az esetben nyugodtan nyílhatott egy oldalra - és a látszat szerint ez így is volt.

Az rendben van, hogy likas a tubus alja, de ha nem akarták, hogy ahogy bepakolják, már essen is ki alul, csak kellett valamilyen eszköz, ami megfogta őket. Továbbá,
amennyire tudom, az aknák összeérintése meglehetősen egészségtelen, tehát valamilyen távtartónak is kellett lennie, minthogy itt tubusonként 3 akna volt egymás fölött. Nem értek az aknarakáshoz, de gondolom, nem mind a hármat egyszerre hajították ki, mert akkor a 15 darab akna elég kevés, tehát szerintem kellett valamilyen szerkezet, amivel egyesével tudták kiengedni őket. Ez lehetett akár egy hosszú "csavar", ami valami karommal a helyén tartotta a cuccot és valami kerék megtekerése által egyre lejjebb eresztette a csőben az aknákat, majd végül letekeredett és szabadon engedte azt, ő meg eltűnt a mélyben.

Jó lenne, ha valaki le tudná fordítani azt a német szöveget, mert lehet, hogy okosabbak lennénk tőle.
Keri 357409 2008. december 30. 22:26
Válasz erre
Meg volt pluszban mindkét oldalon 12-12.Nézz meg pár tervrajzot.Hatalmas hajók voltak.
Gabusch 357408 2008. december 30. 22:20
Válasz erre
A tizesnek hat csöve volt elöl középen. De lehet, hogy tényleg az. Akkor ezek beömlőnyílások (volt a hetesen is ugye) és megint nem látszik, hogy néztek ki a nyitott fedelek. :(
Keri 357407 2008. december 30. 22:19
Válasz erre
Hejhó!
Nem biztos,hogy lerohadtak,inkább a hullámverés,a használat,esetleg az elsüllyedéskor vagy éppen közeli mélységi bomba robbanása elvitte.Azon a pár képen,amin látszanak a perforált lemezek,mindegyiken hiányosak,elhajlottak.
Persze,ott van a gyűrű,de az csak az aknák helyben tartását,illetve telepítését szolgálta,attól még 'likas' volt a tubus alja.
Egy volt német tengeralattjárós mondta,hogy egyenként engedték ki őket.Vele a bécsi Messén beszélgettem.Vagy elhisszük vagy nem.Bár mindenképpen így az ésszerűbb.Hogyan-miként,ehhez el kellene menni Németországba vagy megszerezni valamilyen manualt,kiképzési könyvet.
Jaja,Gabusch képén egy XB van.
Keri
Gabusch 357406 2008. december 30. 20:30
Válasz erre
Szia Keri!

Arról van valami elképzelés, hogy a rákban oldották ki az aknákat? Valaminek a helyén kellett tartani őket, meg azt sem hiszem, hogy röhögőgörcsöt kaptak volna, ha egymás tetején ugrálnak ott hárman. :)
Gabusch 357405 2008. december 30. 20:27
Válasz erre
Találtam ezt.
www.periscopepublishing.com/images/Deadlight%20gallery%20pages/U218c.htm
Igen sajnálatos módon úgy fest, hogy ha ez valóban az a része, amit állít a képaláírás, akkor az ajtók takarólemezei lerohadtak. :(
salou 357404 2008. december 30. 19:41
Válasz erre
A második képeden, szerintem egy X-es típus oldalsó tárolócsövei láthatóak.
De lehet hogy tévedek. Na ez sem lenne utolsó 72-esben.
Gabusch 357403 2008. december 30. 18:44
Válasz erre
VIID aknacsövek
VIID aknacsövek
sma akna
sma akna

Én eléggé maratás-ellenes vagyok, mert az esetek elég jelentős hányadában nem igazán lendítenek akkorát a dolgokon,amennyit van pofájuk kérni értük. Kedvencem a "cseréljük a korlátot, mert az eredeti vastag" c. lemez, ami valamiért megáll "az így viszont lapos és nem kerek a metszete" folytatás előtt. :)

Az általad kritizált kitekből én a magam részéről a VIID-t tartom mókusvakításnak, mert az a doboz nem sokkal (kb. semmivel) nem jobb, mint amit a Revell adott hozzá.
A végén megkísérlek bedobni két képet. Az egyiken egy VIID van, szerintem azon teljesen jól látszik, hogy az aknák csövekben voltak (ez hiányzik a maratásból), illetve úgy tűnik, hogy a fedelek íveltek voltak és nem laposak.
A VIIC kit ellenben nem rossz azzal az torpedóbetöltővel. Bár az esztergált cuccokkal kapcsolatban a véleményünk megegyezik, a periszkópbak kiegészítője nagyon szép. Nem annyira kicsi ez a tengó, hogy ne látszódjon olyan nagyon. Cserébe a periszkópon lévő spirális nemtommik vagy a képen vannak rosszul elhelyezve, vagy túlméretesek (inkább ez), mert látszólag nem lehet tőlük betolni a periszkópot, ami baromság (és megint ott tartunk, hogy de hasznosak is a maratások).

A másik képen egy SMA akna látszik betöltés közben. Azt nem tudom, mibe rakják, de annak meg teljesen mások a fedelei. Van valami szöveg is mellékelve, sajnos nem tudok németül. Ha valaki le tudná fordítani és bedobná ide, meglehet, nem lenne teljesen érdektelen.

Az Anatomy of the Shipben én csak a B4/1-es rajzon látom a 7-es számmal jelzett "alsó erősítőgyűrűt", aminél még megjegyzi, hogy a csövekben szabadon áramlott a víz.
Az én példányomban rosszul számozott B4/2 rajzon 12-es számmal mutatja az aknakioldót. Mást én nem találtam erről sajnos.
Topi 357402 2008. december 30. 17:40
Válasz erre
Szia István!
A Vadász szeretne beszélni veled makettkiállítással kapcsolatban!
Üdv és BÚÉK! Tóni
pipi 357401 2008. december 30. 16:31
Válasz erre
Sziasztok!
Eladom a tengóimat, ha érdekel valakit: cserebere 20116hsz
Üdv Kellemes évvégét!
salou 357400 2008. december 30. 16:26
Válasz erre
Fiúk!
Amit írok csak magánvélemény, és senkit sem akarok befolyásolni az ilyesfajta készletek beszerzését illetően, de ahogy azt az enyémnél már említettem volt, szerintem ennek a készletnek a java része is csak mókusvakítás. Persze nagyon megkapó látvány a csillogó rezekkel telepakolt nyers makett. Ha esetleg valaminek értelme van, akkor az a torpedócsuszka, ill, annak szekrénye, de ezt is semmi pillanat alatt el tudjátok készíteni saját magatok is. Az meg példul hogy 144-es méretarányban fémből van-e a periszkóp vagy nem, hát...azárt valahol érzitek hogy egy kicsit "morbid" a dolog nem?
Szóval én elszámolnék 10-ig mielőtt megrendelném.
Szia Keri!
Az U-boat anatomy című könyv szerint ami tele van műszaki rajzokkal, egy ún. önbeálló reinforcing ring volt a csövek alján, amik valami tengely körül forogtak.
Azt is jó lenne tudni hogy egy csőből egyszerre zuttyantak ki az aknák, avagy egyenként?
Keri 357399 2008. december 30. 11:58
Válasz erre
Hali!
Eddig két forrás erősítette meg,hogy semmi nem volt a tubusok alján.Képem sajnos nincs.Hogy ez mennyire befolyásolta a sebességet,zajt,nem tudom.Mivel csak pár D készült,ezért valszeg nem tettek szert elegendő tapasztalatra,hogyan lenne a jobb:takarva vagy meghagyva az alsó nyílást.
Aknafedeleket elég jól kitárgyaltuk salou D-jének építése kapcsán,olvass vissza!
A Revell tervezőiben ne bízz,amire nem találnak választ vagy nincs fotójuk,ott rögtönöznek.Illetve még ezek birtokában is hibáznak.
Keri
Gabusch 357398 2008. december 29. 23:35
Válasz erre
Azt tudja esetleg valaki, hogy nézett ki a VIID alján az aknatárolók ajtaja?
Ugyanúgy, mint fent? Van Schatton aknám, ahhoz a felsőkhöz hasonló tetőt
adott maratásból. De keveset.

Adott továbbá egy fénymásolt képet, ahol az SMA aknát teszik be valami nyílásba, annak a teteje pont olyan, mint a kiten az eredeti, tehát nem lyukasztott, hanem "vágott".
De nem vagyok róla 100%-ig meggyőződve, hogy az egy tengeralattjáró. Viszont a Revell tervezői valószínűleg azt ismerték.
Gabusch 357397 2008. december 29. 22:28
Válasz erre
A VII/C cucc 8500 Ft szállítással. Mivel ott kb. féláron van maga a hajó, vastagon megéri. Kár, hogy olyanom már van.
Gabusch 357396 2008. december 29. 21:39
Válasz erre
Hm, lehet, hogy ha megjavul a dög hobbyeasy, már hozza is a Jézuska?
Gabusch 357395 2008. december 29. 21:36
Válasz erre
Luckynál most kell fontban fizetni! :D Kb. 1:1 az Euróhoz. :)
Grande 357394 2008. december 29. 20:39
Válasz erre
Gabusch 357393 2008. december 29. 20:21
Válasz erre
A kisebbik VII szet 22 dollár. A nagyobbiknak még nincs ára, de ezek alapján minimum egy ötvenesre tudok gondolni.
Keri 357392 2008. december 29. 19:37
Válasz erre
Szia Varjú bácsi!
A Vom Original... füzetet el tudom küldeni,ha jó.
Griffon aranyárban van,ez a multimédiás valszeg még drágább lesz.
Keri
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.