/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Robidoki 359068 2007. szeptember 3. 14:49
Válasz erre
Maximálisan igazad van.
Emlékszem arra az időre,amikor szóbaakerült UH-1 esek vásárlása,már a kiutazó csapatot szervezték.Többen benne is voltunk,aztán semmi nem lett belőle.
Visszatérve a csőrlőre,tényleg elég gnóm megoldás.Kb mintha trabantra hátsó ajtót vágnának.Jobban jártunk vona ha ezt a két izompacsirta helit odaadjuk annak aki kérte,azok pedig ingyen korszerűsítették volna a többit.
borisz 359067 2007. szeptember 3. 13:30
Válasz erre
az aranysassal én is leálltam, mert érdemben nem sokat ír. Csak hogy minden tök jó, az is jó, ami régi volt de az újabb még jobb meg satöbbi
Csapó 359066 2007. szeptember 3. 07:14
Válasz erre
No de mire kell nekik egy ekkora csörlő ami elég nagy helyet foglal el az utastérből. Azt tudom elképzelni hogy kereső mentésre (bemelni együt a mentőkosarat a személyzetel), de akkor hol a többi cucc hozzá, pld. reflektorok, stb. Tehát most van egy nagy hatótávolságú Mi-17-esünk, egy baromi nagy csörlővel benne, ami ideális lenne SAR feladatra (gondolom én), de ezt nem is említettétek, csak a szállító kapacítást (oda meg minek a spéci csörlő), ezért számomra a pontos feladata egy kicsit zavaros maradt továbbra is. Ha esetleg valakinek van kedve kifejthetné bővebben a témát, akár egy tipusleirásban , személy szerint érdeklődve olvasnám. Gondolom ha peruban (vagy legalább 300KM-re hazánktól)alakította volna át a légierő magának akkor már megírt volna a magyar szaksajtó mindent róla, de ami itt zajlik nálunk arról semmi cikk nem jelenik meg, pedíg téma kishazánkban is akadna bőven. Szégyen...A külföldi Mi-17 átalakításokat a múltkor rendesen kivesézték az Aranysasban de a magyar Mi-17PP-ről egy szó se esett...Néha már nem is tudom minek veszem meg hónapról-hónapra az ujságot? Áttérek a Dörmögőre, abban több infó van.
Üdvözlettel: Csapó Ferenc
Muzzy 359065 2007. szeptember 2. 11:44
Válasz erre
Pontosabban a bejárati ajtó feletti csörlőröl van szó
Muzzy 359064 2007. szeptember 2. 11:44
Válasz erre
Ha jól emlékeszem a külső csörlő teherbírása 150 kg, tehát két embert nehezen emel fel (csak a tervezőasztalon 75 kg egy utas, egyébként a népi mondás szerint ember csak 100 kg felett van :)
Muzzy
Csapó 359063 2007. augusztus 31. 11:08
Válasz erre
No ez volt az első jó hír a Trumpival kapcsolatban, azon kívűl hogy egyáltalán létezik és már otthon van...
Solo 359062 2007. augusztus 31. 10:57
Válasz erre
Nem leszel bajban, mert a Trumpi maketten a megnövelt tartályok vannak :)
Ezért is lehet csak a 706 /707-et megépíteni nagy faragás nélkül.
Csapó 359061 2007. augusztus 31. 10:45
Válasz erre
Szia

Ajaj a megnővelt méretű póttartályok kívülről is jól látszanak? Mert akkor bajba leszek a Trumpival.
Csapó Feri
Solo 359060 2007. augusztus 31. 10:25
Válasz erre
Helló!

A PP-ken eredetileg nem volt csörlő és ami a Minyókon és a 17-eken van az eléggé gyenge. Két embert nem igazán bír el. Az új csörlő már simán megbírkózik akár három emberrel is. Igaz foglal egy kis helyet a tehertérből.
A PP-ket szállító feladatra szánták. Fegyverzetet nem lehet rá rakni. Mostanában hallottam, hogy az oroszok vagy ukránok is nagyot csodálkoztak rajta, hogy ez meg mi a fene és ki alakította így át őket. :)
Mostani állapotában egy 17-hez képest is bivalyerős helikopter, a megnövelt méretű tartályok miatt a hatótávolsága is másfélszerese egy Minyónak vagy régebbi 17-nek.
Igaz belülre már nem lehet póttartályt rakni.
Sanjurjo 359059 2007. augusztus 31. 08:10
Válasz erre
Sziasztok!

Szia Solo!

Egy ilyen, Mi 17 PP csörlőt, én is megnéznék. Apukám a hetvenes évek végén a Pg-ben Mi 8-asokat szerelt, úgyhogy azokhoz, van anyagom, a csörlőjükkel kapcsolatban is van elképzelésem:). Amikor a Mi 17-esek jöttek akkor már Fater otthagyta a céget, így azokról már kevesebbet tudok, ráadsul ezek nem is sima szállító Mi 17-esek, hanem vissza (le) épített gépek, ha jól tudom? Mostanában ugyan nem tervezek helikopter építést, de már csak kíváncsíságból is megnézném a gép ezen részét, és más a szokványostól eltérő alkatrészeit is, úgyhogy ha akkár ide, akkár az e-mailmre tudnál ezekről képet küldeni, megköszöném.

Szia!
Csapó 359058 2007. augusztus 31. 07:31
Válasz erre
Sziasztok, még egyszer köszönöm a gyors válaszotokat, és a képeket.

Az érdekelne még, de nagyon, hogy miért nem a hagyományos ajtó feletti csörlőt szerelték fel ,(két embert az is elbír), a beemelésekre meg ott van a törzs alatti függesztés, egyszóval mi ez a különleges csörlő, és mire használják tulajdonképpen a géppel együtt? A Mi-17PP-t az átépítés után mire szánták, és a fegyverzet pilonokat fel szokták-e rakni rájuk? Mi ez a csodamasina ami csak nekünk van?
Ja és miért nem lehet olvasni róla sehol sem...(de ez már csak költői kérdés volt az Aranysas, Jetfly stb. felé)

Köszönettel: Csapó Ferenc
Samee 359057 2007. augusztus 31. 00:37
Válasz erre
Üdv!

A HAD magyar Sutkához (meg rajta volt még egy messer ill egy fóka is) kiadott matricívéről keresem az először említett géphez tartozó oldalszámokat.
Ha valakinek van kérem jelezze.

Köszönettel:
Samee
Csapó 359056 2007. augusztus 30. 14:57
Válasz erre
Köszönöm a gyors infókat, holnap tüzetesen átnézem őket most rohanok a gyerekért az oviba...
Solo 359055 2007. augusztus 30. 12:48
Válasz erre
Lehet nem is neked küldtem képeket? :)
Korán van még. Lehetséges, hogy egy másik ferenc volt. :)
MIndegy akkor elküldöm neked az egész pakkot 2biggel.
Solo 359054 2007. augusztus 30. 12:42
Válasz erre
Helló!

Azért más az ajtó felett a csörlő, mert a 706/707-nek nem az ajtó felett van ha nem bent a tehertérben egy nagyob teherbírású. :) Úgy emlékeztem, hogy arról is küldtem képeket, de valahogy kimaradtak. :)Küldöm őket postafordultával. :)
Tophatters 359053 2007. augusztus 30. 10:47
Válasz erre
Kinagyítani úgy tudod, hogy jobb klikk, Open Image in New Window
Tophatters 359052 2007. augusztus 30. 10:44
Válasz erre
Samee 359051 2007. augusztus 30. 09:26
Válasz erre
Csapó 359050 2007. augusztus 30. 09:04
Válasz erre
Sziasztok

A szállítóváltozattá visszaépített 2 db. Mi-17PP-ről (706,707-es), keresek fotókat, és érdekelne hogy az ajtó feletti csörlő miért más mint a többi mi-17-esen, illetve milyen látható eltérések vannak még. Azért vadászom pont ezt a kettőt mert a Trumpeter 1/35-ös Mi-17-eséhez ezek hasonlítanak (doppler magasság mérő a farok alatt, zavaró berendezés a rotor mögött, fegyverzet pilonok hiánya) a legjobban, a többitt igen nagy farigcsálással lehetne csak kihozni belőle. Így is lesz mit dolgozni rajta, néha elgondolkozom a heli nézegetése közben hogy a makett tervezője látta-e azt a változatot amelyikhez a matricát adják mert komoly eltérések vannak...
Köszönettel: Csapó Ferenc
Bombraider 359049 2007. június 24. 11:06
Válasz erre
Szia!
Annyira nem sűrgős:)
Köszi!

üdv:bomb
Robidoki 359048 2007. június 24. 10:45
Válasz erre
Bocsi de behavazódtam ,pénteken ment a gépsor!Most az egyszer
Cébés 359047 2007. június 24. 10:24
Válasz erre
Robidoki 359046 2007. június 20. 19:24
Válasz erre
Pénteken lefotózom,ha akarod,hiszen a cég udvarán parkol!!
Bombraider 359040 2007. június 19. 08:53
Válasz erre
Sziasztok!
114es oldalszámú L-39esről keresnék minnél több képet.
(Amit most raktak fel a hunaviára,azt már néztem:))
Előre is köszönöm!

üdv:bomb
kezdo 359039 2006. december 12. 16:12
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm! Farkaskoma: nem vagyok pesti, de köszi.
Farkaskoma 359038 2006. december 12. 15:59
Válasz erre
mi kell pontosan? Hová valósi vagy? Mert ha pesti, akkor szépen küldesz nekem mailt, egyeztetünk egy időpontot, kicsattogsz velem a Ferihegyi repülűmúzeumba, én kinyitom neked a madarat, és azt fotózol amit csak akarsz, meg ahogy csak akarod...

Ha viszont csak pár fotó kell a belső térről, illetve a magáról a madárról, akkor www.repulogepemlekpark.hu ott közérájon Terasz-képgaléria, legördülő menüből Mil Mi-2 és lehet nézegetni.
Bombraider 359037 2006. december 12. 15:58
Válasz erre
kezdo 359036 2006. december 12. 15:49
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar Mi-2-ről keresnék fotóanyagot, sajnos az interneten eddig nem nagyon találtam. Ha vkinek van és megosztaná velem akkor nagyon Happy lennék:)
Előre is köszi (remélem hogy jó topicba írok, ha nem akkor bocs)
kezdo
Miggyuri 359035 2006. november 17. 16:39
Válasz erre
Tibcsi 359034 2006. november 17. 13:33
Válasz erre
Kösz! Jobb későn, mint soha. :-))
Solo 359033 2006. november 17. 12:55
Válasz erre
Helló!

Igen van közöm. :)) Mint Tibcsi is említette, főleg forgószárnyas vonalon.
Cébés 359032 2006. november 17. 12:44
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Akkor a sejtésem beigazolódott.
Elküldtem a gépedet,remélem mihamarabb megkapod.
Tényleg bocsi a várakozásért,most hírtelen körülnéztem hogy mit küldhetnék még grátisz,de már csak roncsok vannak.

üdv:Cébés
Tibcsi 359030 2006. november 17. 12:00
Válasz erre
Bocs, hogy én válaszolok, de igen, van köze hozzá.
Forgószárnyas vonalon. A többit majd ő. :-)
Cébés 359029 2006. november 17. 11:53
Válasz erre
Szia Solo!

Volt,vagy van valamilyen közöd a légierőhöz?
Csak azért kérdem mert a hozzászólásaidat olvasva gyanítom hogy igen.
Vagy csak elég jól informált vagy?
Taszáron eltöltöttem a reptéren egy egész nyarat,anno amikor még nagyüzemben döngettek a migek meg a szuhojok,hallottam és láttam egyet s mást ez idő alatt.
Láttam brutális mélyrepüléseket,hangsebesség "feszegetését" földközelben,sőt...
Láttam szuhojokat fák,épületek mögött elhúzni,szóval nagyon komoly dolgokat műveltek a pilóták.
Sajna ez már csak múlt.

üdv:Cébés
Miggyuri 359021 2006. november 13. 05:53
Válasz erre
Szuhojról hallottam/olvastam, hogy mélyrepülésben mentek s a kabinba benézett egy kombájnvezető. Nagyjából felülről. :)
Miggyuri
boriszjelszint 359020 2006. november 12. 20:22
Válasz erre
tehát nem kicsit ment alacsonyan?
amúgy ez valami hadititok, vagy micsoda, hogy igazából senki semmi feketét-fehéret nem tud/mond?
fecó
Solo 359019 2006. november 12. 19:24
Válasz erre
Én úgy tudom, szentkirályi repnap után történt. A szörfdeszka már közelebb áll a valósághoz. :)))
xcraft 359018 2006. november 12. 11:38
Válasz erre
Ez az amit soha senki nem fog megtudni pontosan. :)
Azt is hallottam, hogy Kecskeméten egy ideig szörfdeszkának becézték az egyik 29-est.
boriszjelszint 359017 2006. november 12. 11:21
Válasz erre
akkor hogyan is volt pontosan?
ostmár érdekel:)!
xcraft 359016 2006. november 12. 00:08
Válasz erre
Szia Solo!
Ez a legend nem akkor volt, mikor Kilitin rendeztek repülőnapot? Itt voltak a Fehér Albatroszok L-39- cel, és bemutatót tartott az "azóta politikus" is MiG 29 en. Nagyon emlékezetes volt a repnap, a barátnőm itt látott először vadászgépet, és azonnal megtanulta, mi az a MiG29/Vári Gyula páros.
Solo 359015 2006. november 11. 23:43
Válasz erre
Ez jó. :)

Már " urban legend"? :))
Majdnem stimmel. Volt a történetben Mig-29, Balaton és hattyú is. De ez nagy titok ám. :) A pilóta azóta politikus. :)) (egy hattyú sem vesztette életét az eseményben)
feco-csakazertis-borisz 359014 2006. november 11. 22:33
Válasz erre
tényleg, hamár itt tartunk, akkor had kérdezzek arra rá, hogy:
van egy olnan urban legen, hogy valamelyik pilótánk fulcrummal benyelt egy hattyút a balaton felett
igaz?
Bendeguz 359013 2006. november 11. 22:17
Válasz erre
Fatrom mesélte, hogy anno még a "hőskorszakban", amikor építették tiszafüreden a nyaralót, a pilóták(hogy ruszki, vagy magyar, azt ő sem tudja) mindig azzal szórakoztak, hogy a tisza felett lépték át a hangsebességet. Ez azért volt jó játék, mert a víz felülete jobban vezeti a hangot(ez dehülyén hangzik), mint mondjuk egy szántóföld. Ilyenkor rendszeresen poroszlótól tiszaörvényig mindenki összefosta a bokáját :PPP
Sonka_papa 359012 2006. november 11. 14:24
Válasz erre
Neked is köszi! :)
Nem tudtam, én eddig még nem nagyon hallotam olyat, hogy átlépték volna ezért is kérdeztem hátha ti tudjátok.
Solo 359011 2006. november 11. 14:18
Válasz erre
Hi.

Természetesen átlépték. Rendszeresen végeznek nagysebességű repüléseket.
Nem csak gyakorlaton.
Sonka_papa 359010 2006. november 11. 11:33
Válasz erre
Atlasz 359009 2006. november 11. 11:30
Válasz erre
Gyakorlaton valószínűleg...
Üdv:
Atlasz
Sonka_papa 359008 2006. november 11. 11:26
Válasz erre
Lehet nagyon nagy marhaságot kérdezek ami a következő lenne:
A mi Mig-29-eseink átlépték valaha a hangsebességet?
Solo 359007 2006. október 27. 18:34
Válasz erre
Sonka_papa 359006 2006. október 27. 18:03
Válasz erre
Jah tényleg ma 27.-ike van.Boccs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.