<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Robidoki | Adatlap | 359068 | 2007. szeptember 3. 14:49 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 359067 | 2007. szeptember 3. 13:30 | ![]() | |
az aranysassal én is leálltam, mert érdemben nem sokat ír. Csak hogy minden tök jó, az is jó, ami régi volt de az újabb még jobb meg satöbbi | |||||
Csapó | Adatlap | 359066 | 2007. szeptember 3. 07:14 | ![]() | |
No de mire kell nekik egy ekkora csörlő ami elég nagy helyet foglal el az utastérből. Azt tudom elképzelni hogy kereső mentésre (bemelni együt a mentőkosarat a személyzetel), de akkor hol a többi cucc hozzá, pld. reflektorok, stb. Tehát most van egy nagy hatótávolságú Mi-17-esünk, egy baromi nagy csörlővel benne, ami ideális lenne SAR feladatra (gondolom én), de ezt nem is említettétek, csak a szállító kapacítást (oda meg minek a spéci csörlő), ezért számomra a pontos feladata egy kicsit zavaros maradt továbbra is. Ha esetleg valakinek van kedve kifejthetné bővebben a témát, akár egy tipusleirásban , személy szerint érdeklődve olvasnám. Gondolom ha peruban (vagy legalább 300KM-re hazánktól)alakította volna át a légierő magának akkor már megírt volna a magyar szaksajtó mindent róla, de ami itt zajlik nálunk arról semmi cikk nem jelenik meg, pedíg téma kishazánkban is akadna bőven. Szégyen...A külföldi Mi-17 átalakításokat a múltkor rendesen kivesézték az Aranysasban de a magyar Mi-17PP-ről egy szó se esett...Néha már nem is tudom minek veszem meg hónapról-hónapra az ujságot? Áttérek a Dörmögőre, abban több infó van. Üdvözlettel: Csapó Ferenc | |||||
Muzzy | Adatlap | 359065 | 2007. szeptember 2. 11:44 | ![]() | |
Pontosabban a bejárati ajtó feletti csörlőröl van szó | |||||
Muzzy | Adatlap | 359064 | 2007. szeptember 2. 11:44 | ![]() | |
Ha jól emlékeszem a külső csörlő teherbírása 150 kg, tehát két embert nehezen emel fel (csak a tervezőasztalon 75 kg egy utas, egyébként a népi mondás szerint ember csak 100 kg felett van :) Muzzy | |||||
Csapó | Adatlap | 359063 | 2007. augusztus 31. 11:08 | ![]() | |
No ez volt az első jó hír a Trumpival kapcsolatban, azon kívűl hogy egyáltalán létezik és már otthon van... | |||||
Solo | Adatlap | 359062 | 2007. augusztus 31. 10:57 | ![]() | |
Nem leszel bajban, mert a Trumpi maketten a megnövelt tartályok vannak :) Ezért is lehet csak a 706 /707-et megépíteni nagy faragás nélkül. | |||||
Csapó | Adatlap | 359061 | 2007. augusztus 31. 10:45 | ![]() | |
Szia Ajaj a megnővelt méretű póttartályok kívülről is jól látszanak? Mert akkor bajba leszek a Trumpival. Csapó Feri | |||||
Solo | Adatlap | 359060 | 2007. augusztus 31. 10:25 | ![]() | |
Helló! A PP-ken eredetileg nem volt csörlő és ami a Minyókon és a 17-eken van az eléggé gyenge. Két embert nem igazán bír el. Az új csörlő már simán megbírkózik akár három emberrel is. Igaz foglal egy kis helyet a tehertérből. A PP-ket szállító feladatra szánták. Fegyverzetet nem lehet rá rakni. Mostanában hallottam, hogy az oroszok vagy ukránok is nagyot csodálkoztak rajta, hogy ez meg mi a fene és ki alakította így át őket. :) Mostani állapotában egy 17-hez képest is bivalyerős helikopter, a megnövelt méretű tartályok miatt a hatótávolsága is másfélszerese egy Minyónak vagy régebbi 17-nek. Igaz belülre már nem lehet póttartályt rakni. | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 359059 | 2007. augusztus 31. 08:10 | ![]() | |
Sziasztok! Szia Solo! Egy ilyen, Mi 17 PP csörlőt, én is megnéznék. Apukám a hetvenes évek végén a Pg-ben Mi 8-asokat szerelt, úgyhogy azokhoz, van anyagom, a csörlőjükkel kapcsolatban is van elképzelésem:). Amikor a Mi 17-esek jöttek akkor már Fater otthagyta a céget, így azokról már kevesebbet tudok, ráadsul ezek nem is sima szállító Mi 17-esek, hanem vissza (le) épített gépek, ha jól tudom? Mostanában ugyan nem tervezek helikopter építést, de már csak kíváncsíságból is megnézném a gép ezen részét, és más a szokványostól eltérő alkatrészeit is, úgyhogy ha akkár ide, akkár az e-mailmre tudnál ezekről képet küldeni, megköszöném. Szia! | |||||
Csapó | Adatlap | 359058 | 2007. augusztus 31. 07:31 | ![]() | |
Sziasztok, még egyszer köszönöm a gyors válaszotokat, és a képeket. Az érdekelne még, de nagyon, hogy miért nem a hagyományos ajtó feletti csörlőt szerelték fel ,(két embert az is elbír), a beemelésekre meg ott van a törzs alatti függesztés, egyszóval mi ez a különleges csörlő, és mire használják tulajdonképpen a géppel együtt? A Mi-17PP-t az átépítés után mire szánták, és a fegyverzet pilonokat fel szokták-e rakni rájuk? Mi ez a csodamasina ami csak nekünk van? Ja és miért nem lehet olvasni róla sehol sem...(de ez már csak költői kérdés volt az Aranysas, Jetfly stb. felé) Köszönettel: Csapó Ferenc | |||||
Samee | Adatlap | 359057 | 2007. augusztus 31. 00:37 | ![]() | |
Üdv! A HAD magyar Sutkához (meg rajta volt még egy messer ill egy fóka is) kiadott matricívéről keresem az először említett géphez tartozó oldalszámokat. Ha valakinek van kérem jelezze. Köszönettel: Samee | |||||
Csapó | Adatlap | 359056 | 2007. augusztus 30. 14:57 | ![]() | |
Köszönöm a gyors infókat, holnap tüzetesen átnézem őket most rohanok a gyerekért az oviba... | |||||
Solo | Adatlap | 359055 | 2007. augusztus 30. 12:48 | ![]() | |
Lehet nem is neked küldtem képeket? :) Korán van még. Lehetséges, hogy egy másik ferenc volt. :) MIndegy akkor elküldöm neked az egész pakkot 2biggel. | |||||
Solo | Adatlap | 359054 | 2007. augusztus 30. 12:42 | ![]() | |
Helló! Azért más az ajtó felett a csörlő, mert a 706/707-nek nem az ajtó felett van ha nem bent a tehertérben egy nagyob teherbírású. :) Úgy emlékeztem, hogy arról is küldtem képeket, de valahogy kimaradtak. :)Küldöm őket postafordultával. :) | |||||
Tophatters | Adatlap | 359053 | 2007. augusztus 30. 10:47 | ![]() | |
Kinagyítani úgy tudod, hogy jobb klikk, Open Image in New Window | |||||
Tophatters | Adatlap | 359052 | 2007. augusztus 30. 10:44 | ![]() | |
Szia! Van itt néhány képem, hátha segít: harcihelikopter.freeweb.hu/images/fotosok/Csecs%20Zoltan/Mi-17%20kepek/706%20berepules.html | |||||
Samee | Adatlap | 359051 | 2007. augusztus 30. 09:26 | ![]() | |
Csapó | Adatlap | 359050 | 2007. augusztus 30. 09:04 | ![]() | |
Sziasztok A szállítóváltozattá visszaépített 2 db. Mi-17PP-ről (706,707-es), keresek fotókat, és érdekelne hogy az ajtó feletti csörlő miért más mint a többi mi-17-esen, illetve milyen látható eltérések vannak még. Azért vadászom pont ezt a kettőt mert a Trumpeter 1/35-ös Mi-17-eséhez ezek hasonlítanak (doppler magasság mérő a farok alatt, zavaró berendezés a rotor mögött, fegyverzet pilonok hiánya) a legjobban, a többitt igen nagy farigcsálással lehetne csak kihozni belőle. Így is lesz mit dolgozni rajta, néha elgondolkozom a heli nézegetése közben hogy a makett tervezője látta-e azt a változatot amelyikhez a matricát adják mert komoly eltérések vannak... Köszönettel: Csapó Ferenc | |||||
Bombraider | Adatlap | 359049 | 2007. június 24. 11:06 | ![]() | |
Robidoki | Adatlap | 359048 | 2007. június 24. 10:45 | ![]() | |
Bocsi de behavazódtam ,pénteken ment a gépsor!Most az egyszer | |||||
Cébés | Adatlap | 359047 | 2007. június 24. 10:24 | ![]() | |
Robidoki | Adatlap | 359046 | 2007. június 20. 19:24 | ![]() | |
Pénteken lefotózom,ha akarod,hiszen a cég udvarán parkol!! | |||||
Bombraider | Adatlap | 359040 | 2007. június 19. 08:53 | ![]() | |
Sziasztok! 114es oldalszámú L-39esről keresnék minnél több képet. (Amit most raktak fel a hunaviára,azt már néztem:)) Előre is köszönöm! üdv:bomb | |||||
kezdo | Adatlap | 359039 | 2006. december 12. 16:12 | ![]() | |
Nagyon szépen köszönöm! Farkaskoma: nem vagyok pesti, de köszi. | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 359038 | 2006. december 12. 15:59 | ![]() | |
mi kell pontosan? Hová valósi vagy? Mert ha pesti, akkor szépen küldesz nekem mailt, egyeztetünk egy időpontot, kicsattogsz velem a Ferihegyi repülűmúzeumba, én kinyitom neked a madarat, és azt fotózol amit csak akarsz, meg ahogy csak akarod... Ha viszont csak pár fotó kell a belső térről, illetve a magáról a madárról, akkor www.repulogepemlekpark.hu ott közérájon Terasz-képgaléria, legördülő menüből Mil Mi-2 és lehet nézegetni. | |||||
Bombraider | Adatlap | 359037 | 2006. december 12. 15:58 | ![]() | |
kezdo | Adatlap | 359036 | 2006. december 12. 15:49 | ![]() | |
Sziasztok! Magyar Mi-2-ről keresnék fotóanyagot, sajnos az interneten eddig nem nagyon találtam. Ha vkinek van és megosztaná velem akkor nagyon Happy lennék:) Előre is köszi (remélem hogy jó topicba írok, ha nem akkor bocs) kezdo | |||||
Miggyuri | Adatlap | 359035 | 2006. november 17. 16:39 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 359034 | 2006. november 17. 13:33 | ![]() | |
Kösz! Jobb későn, mint soha. :-)) | |||||
Solo | Adatlap | 359033 | 2006. november 17. 12:55 | ![]() | |
Helló! Igen van közöm. :)) Mint Tibcsi is említette, főleg forgószárnyas vonalon. | |||||
Cébés | Adatlap | 359032 | 2006. november 17. 12:44 | ![]() | |
Szia Tibcsi! Akkor a sejtésem beigazolódott. Elküldtem a gépedet,remélem mihamarabb megkapod. Tényleg bocsi a várakozásért,most hírtelen körülnéztem hogy mit küldhetnék még grátisz,de már csak roncsok vannak. üdv:Cébés | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359030 | 2006. november 17. 12:00 | ![]() | |
Bocs, hogy én válaszolok, de igen, van köze hozzá. Forgószárnyas vonalon. A többit majd ő. :-) | |||||
Cébés | Adatlap | 359029 | 2006. november 17. 11:53 | ![]() | |
Szia Solo! Volt,vagy van valamilyen közöd a légierőhöz? Csak azért kérdem mert a hozzászólásaidat olvasva gyanítom hogy igen. Vagy csak elég jól informált vagy? Taszáron eltöltöttem a reptéren egy egész nyarat,anno amikor még nagyüzemben döngettek a migek meg a szuhojok,hallottam és láttam egyet s mást ez idő alatt. Láttam brutális mélyrepüléseket,hangsebesség "feszegetését" földközelben,sőt... Láttam szuhojokat fák,épületek mögött elhúzni,szóval nagyon komoly dolgokat műveltek a pilóták. Sajna ez már csak múlt. üdv:Cébés | |||||
Miggyuri | Adatlap | 359021 | 2006. november 13. 05:53 | ![]() | |
Szuhojról hallottam/olvastam, hogy mélyrepülésben mentek s a kabinba benézett egy kombájnvezető. Nagyjából felülről. :) Miggyuri | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 359020 | 2006. november 12. 20:22 | ![]() | |
tehát nem kicsit ment alacsonyan? amúgy ez valami hadititok, vagy micsoda, hogy igazából senki semmi feketét-fehéret nem tud/mond? fecó | |||||
Solo | Adatlap | 359019 | 2006. november 12. 19:24 | ![]() | |
Én úgy tudom, szentkirályi repnap után történt. A szörfdeszka már közelebb áll a valósághoz. :))) | |||||
xcraft | Adatlap | 359018 | 2006. november 12. 11:38 | ![]() | |
Ez az amit soha senki nem fog megtudni pontosan. :) Azt is hallottam, hogy Kecskeméten egy ideig szörfdeszkának becézték az egyik 29-est. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 359017 | 2006. november 12. 11:21 | ![]() | |
akkor hogyan is volt pontosan? ostmár érdekel:)! | |||||
xcraft | Adatlap | 359016 | 2006. november 12. 00:08 | ![]() | |
Szia Solo! Ez a legend nem akkor volt, mikor Kilitin rendeztek repülőnapot? Itt voltak a Fehér Albatroszok L-39- cel, és bemutatót tartott az "azóta politikus" is MiG 29 en. Nagyon emlékezetes volt a repnap, a barátnőm itt látott először vadászgépet, és azonnal megtanulta, mi az a MiG29/Vári Gyula páros. | |||||
Solo | Adatlap | 359015 | 2006. november 11. 23:43 | ![]() | |
Ez jó. :) Már " urban legend"? :)) Majdnem stimmel. Volt a történetben Mig-29, Balaton és hattyú is. De ez nagy titok ám. :) A pilóta azóta politikus. :)) (egy hattyú sem vesztette életét az eseményben) | |||||
feco-csakazertis-borisz | Adatlap | 359014 | 2006. november 11. 22:33 | ![]() | |
tényleg, hamár itt tartunk, akkor had kérdezzek arra rá, hogy: van egy olnan urban legen, hogy valamelyik pilótánk fulcrummal benyelt egy hattyút a balaton felett igaz? | |||||
Bendeguz | Adatlap | 359013 | 2006. november 11. 22:17 | ![]() | |
Fatrom mesélte, hogy anno még a "hőskorszakban", amikor építették tiszafüreden a nyaralót, a pilóták(hogy ruszki, vagy magyar, azt ő sem tudja) mindig azzal szórakoztak, hogy a tisza felett lépték át a hangsebességet. Ez azért volt jó játék, mert a víz felülete jobban vezeti a hangot(ez dehülyén hangzik), mint mondjuk egy szántóföld. Ilyenkor rendszeresen poroszlótól tiszaörvényig mindenki összefosta a bokáját :PPP | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 359012 | 2006. november 11. 14:24 | ![]() | |
Neked is köszi! :) Nem tudtam, én eddig még nem nagyon hallotam olyat, hogy átlépték volna ezért is kérdeztem hátha ti tudjátok. | |||||
Solo | Adatlap | 359011 | 2006. november 11. 14:18 | ![]() | |
Hi. Természetesen átlépték. Rendszeresen végeznek nagysebességű repüléseket. Nem csak gyakorlaton. | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 359010 | 2006. november 11. 11:33 | ![]() | |
Köszi csak kíváncsi voltam. | |||||
Atlasz | Adatlap | 359009 | 2006. november 11. 11:30 | ![]() | |
Gyakorlaton valószínűleg... Üdv: Atlasz | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 359008 | 2006. november 11. 11:26 | ![]() | |
Lehet nagyon nagy marhaságot kérdezek ami a következő lenne: A mi Mig-29-eseink átlépték valaha a hangsebességet? | |||||
Solo | Adatlap | 359007 | 2006. október 27. 18:34 | ![]() | |
Ma mentek haza. :) | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 359006 | 2006. október 27. 18:03 | ![]() | |
Jah tényleg ma 27.-ike van.Boccs |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Emlékszem arra az időre,amikor szóbaakerült UH-1 esek vásárlása,már a kiutazó csapatot szervezték.Többen benne is voltunk,aztán semmi nem lett belőle.
Visszatérve a csőrlőre,tényleg elég gnóm megoldás.Kb mintha trabantra hátsó ajtót vágnának.Jobban jártunk vona ha ezt a két izompacsirta helit odaadjuk annak aki kérte,azok pedig ingyen korszerűsítették volna a többit.