| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
| Solo | Adatlap | 359072 | 2007. szeptember 4. 09:19 | ![]() | |
| Tibcsi | Adatlap | 359071 | 2007. szeptember 4. 08:44 | ![]() | |
|
Feri, Szerintem ezt, amit írtál a Főszerk biztosan kapásból cáfolná... (mármint azt, hogy nem független lap). Nyilván az újság profiljából adódóan könnyen ütközhetnek olyan témába, ami ma még titkosnak minősül. Ilyenkor jobb lenne egyenesen megmondani, hogy erről-és-erről nem írhatunk, mert katonai titkot képez. Pont. :) Igazából én is már csak megszokásból veszem, főleg Grófúr cikkei miatt. Viszont a makettező rovata engem kimondottan idegesít: a PM-ben látott/olvasott makettek köszönnek vissza rám. Bár amióta nem veszem a PM-et, találkoztam újdonsággal is. :) Bocs, ha én is eltértem a témától. :) Üdv: Tibcsi | |||||
| Csapó | Adatlap | 359070 | 2007. szeptember 4. 07:56 | ![]() | |
|
Én még veszem, az első példánytól megvan, ezért már hozzám nőt, de pár éve egy másik fórumon, volt egy vita az Aranysas főszerkesztőjével. Megkérdezte töllünk, az olvasóktól hogy mi hiányzik az újságból. Egyértelmű volt a válasz hogy a magyar téma, és abból is a jelen. Erre az volt a homályos válasz hogy a jelen olyan szar hogy nincs mit írni róla. Nó ez igy szerintem nem igaz de tény hogy az ujság igencsak függ a honvédségtől, bármikor keresztbe tehetnek nekik (pld. nézd meg a szerkesztőség címét), tehát amikor az ujságot olvasod nem egy független lapot tartasz a kezedben. Ezért nem írhatnak meg mindent, szerintem magyar témában igencsak cenzúrázzák magukat. Ez természetesen szigóruan magánvélemény. De az furcsa hogy ha Mexikóban Rodrigez kifingotta a pilóta ruháját arról a következő számban cikk van, de hogy a Balatonon szörfözött a 29-es az máig tabu, de ennél lájtosabb történetek sem jelennek meg az újságban. Illetve régebben volt pár cikk (pld. egykori pilóták irásai),de ezek mára már eltüntek. Pedig biztos hogy a szerkesztőségnek, naprakész és sokkal pontosabb értesülései vannak, ám mégsem irták (írhatták) meg a sztorit vagy bármi mást. Ehelyett vezérkari főnőkők, ezredesek fantasztikusan ívelő életrajzait olvashatjuk egy repülős szakujságban. Könyörgöm... Biztos hogy nehéz az olvasok információéhsége és (mivel katonai területről van szó) a kiadható sztorik, adatok között lavírozni és megtartani valahogy az újságolvasókat. Gondold el hogy még ma is egy olyan közegben kell dolgozniuk ahol a nemzetközi repnapon, jó hangosan hagy röhögjön rajtunk mindenki, komolyan bemondják, hogy csak a műsort és a kiállított tárgyakat fotózhatod különben elveszik a fényképezőgépet, mert ez katonai terület...Vagy Pápán a Mig-21-esek Mig-23-asok kivonásakor nem engedték fotózni az oktató teremben a gépek rendszereit ábrázoló tablókat mert az katonai titok...De azért lenne miről írni itthonról is, és nem csak propagandát. Ezért egyre fásúltabban veszem meg az újságot, mint sokan mások közüllünk. De ilyenkor mindíg eszembe jut az az idő amikor TopGun sem volt, meg amikor izgultunk érte hogy a jogi viták után egyáltalán megmaradjon. Bocs ha eltértem a témától. Üdv: Csapó Ferenc | |||||
| borisz | Adatlap | 359069 | 2007. szeptember 3. 16:54 | ![]() | |
|
Te, nem ingyen, hanem a másik kettőért cserébe! | |||||
| Robidoki | Adatlap | 359068 | 2007. szeptember 3. 14:49 | ![]() | |
|
Maximálisan igazad van. Emlékszem arra az időre,amikor szóbaakerült UH-1 esek vásárlása,már a kiutazó csapatot szervezték.Többen benne is voltunk,aztán semmi nem lett belőle. Visszatérve a csőrlőre,tényleg elég gnóm megoldás.Kb mintha trabantra hátsó ajtót vágnának.Jobban jártunk vona ha ezt a két izompacsirta helit odaadjuk annak aki kérte,azok pedig ingyen korszerűsítették volna a többit. | |||||
| borisz | Adatlap | 359067 | 2007. szeptember 3. 13:30 | ![]() | |
|
az aranysassal én is leálltam, mert érdemben nem sokat ír. Csak hogy minden tök jó, az is jó, ami régi volt de az újabb még jobb meg satöbbi | |||||
| Csapó | Adatlap | 359066 | 2007. szeptember 3. 07:14 | ![]() | |
|
No de mire kell nekik egy ekkora csörlő ami elég nagy helyet foglal el az utastérből. Azt tudom elképzelni hogy kereső mentésre (bemelni együt a mentőkosarat a személyzetel), de akkor hol a többi cucc hozzá, pld. reflektorok, stb. Tehát most van egy nagy hatótávolságú Mi-17-esünk, egy baromi nagy csörlővel benne, ami ideális lenne SAR feladatra (gondolom én), de ezt nem is említettétek, csak a szállító kapacítást (oda meg minek a spéci csörlő), ezért számomra a pontos feladata egy kicsit zavaros maradt továbbra is. Ha esetleg valakinek van kedve kifejthetné bővebben a témát, akár egy tipusleirásban , személy szerint érdeklődve olvasnám. Gondolom ha peruban (vagy legalább 300KM-re hazánktól)alakította volna át a légierő magának akkor már megírt volna a magyar szaksajtó mindent róla, de ami itt zajlik nálunk arról semmi cikk nem jelenik meg, pedíg téma kishazánkban is akadna bőven. Szégyen...A külföldi Mi-17 átalakításokat a múltkor rendesen kivesézték az Aranysasban de a magyar Mi-17PP-ről egy szó se esett...Néha már nem is tudom minek veszem meg hónapról-hónapra az ujságot? Áttérek a Dörmögőre, abban több infó van. Üdvözlettel: Csapó Ferenc | |||||
| Muzzy | Adatlap | 359065 | 2007. szeptember 2. 11:44 | ![]() | |
|
Pontosabban a bejárati ajtó feletti csörlőröl van szó | |||||
| Muzzy | Adatlap | 359064 | 2007. szeptember 2. 11:44 | ![]() | |
|
Ha jól emlékeszem a külső csörlő teherbírása 150 kg, tehát két embert nehezen emel fel (csak a tervezőasztalon 75 kg egy utas, egyébként a népi mondás szerint ember csak 100 kg felett van :) Muzzy | |||||
| Csapó | Adatlap | 359063 | 2007. augusztus 31. 11:08 | ![]() | |
|
No ez volt az első jó hír a Trumpival kapcsolatban, azon kívűl hogy egyáltalán létezik és már otthon van... | |||||
| Solo | Adatlap | 359062 | 2007. augusztus 31. 10:57 | ![]() | |
|
Nem leszel bajban, mert a Trumpi maketten a megnövelt tartályok vannak :) Ezért is lehet csak a 706 /707-et megépíteni nagy faragás nélkül. | |||||
| Csapó | Adatlap | 359061 | 2007. augusztus 31. 10:45 | ![]() | |
|
Szia Ajaj a megnővelt méretű póttartályok kívülről is jól látszanak? Mert akkor bajba leszek a Trumpival. Csapó Feri | |||||
| Solo | Adatlap | 359060 | 2007. augusztus 31. 10:25 | ![]() | |
|
Helló! A PP-ken eredetileg nem volt csörlő és ami a Minyókon és a 17-eken van az eléggé gyenge. Két embert nem igazán bír el. Az új csörlő már simán megbírkózik akár három emberrel is. Igaz foglal egy kis helyet a tehertérből. A PP-ket szállító feladatra szánták. Fegyverzetet nem lehet rá rakni. Mostanában hallottam, hogy az oroszok vagy ukránok is nagyot csodálkoztak rajta, hogy ez meg mi a fene és ki alakította így át őket. :) Mostani állapotában egy 17-hez képest is bivalyerős helikopter, a megnövelt méretű tartályok miatt a hatótávolsága is másfélszerese egy Minyónak vagy régebbi 17-nek. Igaz belülre már nem lehet póttartályt rakni. | |||||
| Sanjurjo | Adatlap | 359059 | 2007. augusztus 31. 08:10 | ![]() | |
|
Sziasztok! Szia Solo! Egy ilyen, Mi 17 PP csörlőt, én is megnéznék. Apukám a hetvenes évek végén a Pg-ben Mi 8-asokat szerelt, úgyhogy azokhoz, van anyagom, a csörlőjükkel kapcsolatban is van elképzelésem:). Amikor a Mi 17-esek jöttek akkor már Fater otthagyta a céget, így azokról már kevesebbet tudok, ráadsul ezek nem is sima szállító Mi 17-esek, hanem vissza (le) épített gépek, ha jól tudom? Mostanában ugyan nem tervezek helikopter építést, de már csak kíváncsíságból is megnézném a gép ezen részét, és más a szokványostól eltérő alkatrészeit is, úgyhogy ha akkár ide, akkár az e-mailmre tudnál ezekről képet küldeni, megköszöném. Szia! | |||||
| Csapó | Adatlap | 359058 | 2007. augusztus 31. 07:31 | ![]() | |
|
Sziasztok, még egyszer köszönöm a gyors válaszotokat, és a képeket. Az érdekelne még, de nagyon, hogy miért nem a hagyományos ajtó feletti csörlőt szerelték fel ,(két embert az is elbír), a beemelésekre meg ott van a törzs alatti függesztés, egyszóval mi ez a különleges csörlő, és mire használják tulajdonképpen a géppel együtt? A Mi-17PP-t az átépítés után mire szánták, és a fegyverzet pilonokat fel szokták-e rakni rájuk? Mi ez a csodamasina ami csak nekünk van? Ja és miért nem lehet olvasni róla sehol sem...(de ez már csak költői kérdés volt az Aranysas, Jetfly stb. felé) Köszönettel: Csapó Ferenc | |||||
| Samee | Adatlap | 359057 | 2007. augusztus 31. 00:37 | ![]() | |
|
Üdv! A HAD magyar Sutkához (meg rajta volt még egy messer ill egy fóka is) kiadott matricívéről keresem az először említett géphez tartozó oldalszámokat. Ha valakinek van kérem jelezze. Köszönettel: Samee | |||||
| Csapó | Adatlap | 359056 | 2007. augusztus 30. 14:57 | ![]() | |
|
Köszönöm a gyors infókat, holnap tüzetesen átnézem őket most rohanok a gyerekért az oviba... | |||||
| Solo | Adatlap | 359055 | 2007. augusztus 30. 12:48 | ![]() | |
|
Lehet nem is neked küldtem képeket? :) Korán van még. Lehetséges, hogy egy másik ferenc volt. :) MIndegy akkor elküldöm neked az egész pakkot 2biggel. | |||||
| Solo | Adatlap | 359054 | 2007. augusztus 30. 12:42 | ![]() | |
|
Helló! Azért más az ajtó felett a csörlő, mert a 706/707-nek nem az ajtó felett van ha nem bent a tehertérben egy nagyob teherbírású. :) Úgy emlékeztem, hogy arról is küldtem képeket, de valahogy kimaradtak. :)Küldöm őket postafordultával. :) | |||||
| Tophatters | Adatlap | 359053 | 2007. augusztus 30. 10:47 | ![]() | |
|
Kinagyítani úgy tudod, hogy jobb klikk, Open Image in New Window | |||||
| Tophatters | Adatlap | 359052 | 2007. augusztus 30. 10:44 | ![]() | |
|
Szia! Van itt néhány képem, hátha segít: harcihelikopter.freeweb.hu/images/fotosok/Csecs%20Zoltan/Mi-17%20kepek/706%20berepules.html | |||||
| Samee | Adatlap | 359051 | 2007. augusztus 30. 09:26 | ![]() | |
| Csapó | Adatlap | 359050 | 2007. augusztus 30. 09:04 | ![]() | |
|
Sziasztok A szállítóváltozattá visszaépített 2 db. Mi-17PP-ről (706,707-es), keresek fotókat, és érdekelne hogy az ajtó feletti csörlő miért más mint a többi mi-17-esen, illetve milyen látható eltérések vannak még. Azért vadászom pont ezt a kettőt mert a Trumpeter 1/35-ös Mi-17-eséhez ezek hasonlítanak (doppler magasság mérő a farok alatt, zavaró berendezés a rotor mögött, fegyverzet pilonok hiánya) a legjobban, a többitt igen nagy farigcsálással lehetne csak kihozni belőle. Így is lesz mit dolgozni rajta, néha elgondolkozom a heli nézegetése közben hogy a makett tervezője látta-e azt a változatot amelyikhez a matricát adják mert komoly eltérések vannak... Köszönettel: Csapó Ferenc | |||||
| Bombraider | Adatlap | 359049 | 2007. június 24. 11:06 | ![]() | |
| Robidoki | Adatlap | 359048 | 2007. június 24. 10:45 | ![]() | |
|
Bocsi de behavazódtam ,pénteken ment a gépsor!Most az egyszer | |||||
| Cébés | Adatlap | 359047 | 2007. június 24. 10:24 | ![]() | |
| Robidoki | Adatlap | 359046 | 2007. június 20. 19:24 | ![]() | |
|
Pénteken lefotózom,ha akarod,hiszen a cég udvarán parkol!! | |||||
| Bombraider | Adatlap | 359040 | 2007. június 19. 08:53 | ![]() | |
|
Sziasztok! 114es oldalszámú L-39esről keresnék minnél több képet. (Amit most raktak fel a hunaviára,azt már néztem:)) Előre is köszönöm! üdv:bomb | |||||
| kezdo | Adatlap | 359039 | 2006. december 12. 16:12 | ![]() | |
|
Nagyon szépen köszönöm! Farkaskoma: nem vagyok pesti, de köszi. | |||||
| Farkaskoma | Adatlap | 359038 | 2006. december 12. 15:59 | ![]() | |
|
mi kell pontosan? Hová valósi vagy? Mert ha pesti, akkor szépen küldesz nekem mailt, egyeztetünk egy időpontot, kicsattogsz velem a Ferihegyi repülűmúzeumba, én kinyitom neked a madarat, és azt fotózol amit csak akarsz, meg ahogy csak akarod... Ha viszont csak pár fotó kell a belső térről, illetve a magáról a madárról, akkor www.repulogepemlekpark.hu ott közérájon Terasz-képgaléria, legördülő menüből Mil Mi-2 és lehet nézegetni. | |||||
| Bombraider | Adatlap | 359037 | 2006. december 12. 15:58 | ![]() | |
| kezdo | Adatlap | 359036 | 2006. december 12. 15:49 | ![]() | |
|
Sziasztok! Magyar Mi-2-ről keresnék fotóanyagot, sajnos az interneten eddig nem nagyon találtam. Ha vkinek van és megosztaná velem akkor nagyon Happy lennék:) Előre is köszi (remélem hogy jó topicba írok, ha nem akkor bocs) kezdo | |||||
| Miggyuri | Adatlap | 359035 | 2006. november 17. 16:39 | ![]() | |
| Tibcsi | Adatlap | 359034 | 2006. november 17. 13:33 | ![]() | |
|
Kösz! Jobb későn, mint soha. :-)) | |||||
| Solo | Adatlap | 359033 | 2006. november 17. 12:55 | ![]() | |
|
Helló! Igen van közöm. :)) Mint Tibcsi is említette, főleg forgószárnyas vonalon. | |||||
| Cébés | Adatlap | 359032 | 2006. november 17. 12:44 | ![]() | |
|
Szia Tibcsi! Akkor a sejtésem beigazolódott. Elküldtem a gépedet,remélem mihamarabb megkapod. Tényleg bocsi a várakozásért,most hírtelen körülnéztem hogy mit küldhetnék még grátisz,de már csak roncsok vannak. üdv:Cébés | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 359030 | 2006. november 17. 12:00 | ![]() | |
|
Bocs, hogy én válaszolok, de igen, van köze hozzá. Forgószárnyas vonalon. A többit majd ő. :-) | |||||
| Cébés | Adatlap | 359029 | 2006. november 17. 11:53 | ![]() | |
|
Szia Solo! Volt,vagy van valamilyen közöd a légierőhöz? Csak azért kérdem mert a hozzászólásaidat olvasva gyanítom hogy igen. Vagy csak elég jól informált vagy? Taszáron eltöltöttem a reptéren egy egész nyarat,anno amikor még nagyüzemben döngettek a migek meg a szuhojok,hallottam és láttam egyet s mást ez idő alatt. Láttam brutális mélyrepüléseket,hangsebesség "feszegetését" földközelben,sőt... Láttam szuhojokat fák,épületek mögött elhúzni,szóval nagyon komoly dolgokat műveltek a pilóták. Sajna ez már csak múlt. üdv:Cébés | |||||
| Miggyuri | Adatlap | 359021 | 2006. november 13. 05:53 | ![]() | |
|
Szuhojról hallottam/olvastam, hogy mélyrepülésben mentek s a kabinba benézett egy kombájnvezető. Nagyjából felülről. :) Miggyuri | |||||
| boriszjelszint | Adatlap | 359020 | 2006. november 12. 20:22 | ![]() | |
|
tehát nem kicsit ment alacsonyan? amúgy ez valami hadititok, vagy micsoda, hogy igazából senki semmi feketét-fehéret nem tud/mond? fecó | |||||
| Solo | Adatlap | 359019 | 2006. november 12. 19:24 | ![]() | |
|
Én úgy tudom, szentkirályi repnap után történt. A szörfdeszka már közelebb áll a valósághoz. :))) | |||||
| xcraft | Adatlap | 359018 | 2006. november 12. 11:38 | ![]() | |
|
Ez az amit soha senki nem fog megtudni pontosan. :) Azt is hallottam, hogy Kecskeméten egy ideig szörfdeszkának becézték az egyik 29-est. | |||||
| boriszjelszint | Adatlap | 359017 | 2006. november 12. 11:21 | ![]() | |
|
akkor hogyan is volt pontosan? ostmár érdekel:)! | |||||
| xcraft | Adatlap | 359016 | 2006. november 12. 00:08 | ![]() | |
|
Szia Solo! Ez a legend nem akkor volt, mikor Kilitin rendeztek repülőnapot? Itt voltak a Fehér Albatroszok L-39- cel, és bemutatót tartott az "azóta politikus" is MiG 29 en. Nagyon emlékezetes volt a repnap, a barátnőm itt látott először vadászgépet, és azonnal megtanulta, mi az a MiG29/Vári Gyula páros. | |||||
| Solo | Adatlap | 359015 | 2006. november 11. 23:43 | ![]() | |
|
Ez jó. :) Már " urban legend"? :)) Majdnem stimmel. Volt a történetben Mig-29, Balaton és hattyú is. De ez nagy titok ám. :) A pilóta azóta politikus. :)) (egy hattyú sem vesztette életét az eseményben) | |||||
| feco-csakazertis-borisz | Adatlap | 359014 | 2006. november 11. 22:33 | ![]() | |
|
tényleg, hamár itt tartunk, akkor had kérdezzek arra rá, hogy: van egy olnan urban legen, hogy valamelyik pilótánk fulcrummal benyelt egy hattyút a balaton felett igaz? | |||||
| Bendeguz | Adatlap | 359013 | 2006. november 11. 22:17 | ![]() | |
|
Fatrom mesélte, hogy anno még a "hőskorszakban", amikor építették tiszafüreden a nyaralót, a pilóták(hogy ruszki, vagy magyar, azt ő sem tudja) mindig azzal szórakoztak, hogy a tisza felett lépték át a hangsebességet. Ez azért volt jó játék, mert a víz felülete jobban vezeti a hangot(ez dehülyén hangzik), mint mondjuk egy szántóföld. Ilyenkor rendszeresen poroszlótól tiszaörvényig mindenki összefosta a bokáját :PPP | |||||
| Sonka_papa | Adatlap | 359012 | 2006. november 11. 14:24 | ![]() | |
|
Neked is köszi! :) Nem tudtam, én eddig még nem nagyon hallotam olyat, hogy átlépték volna ezért is kérdeztem hátha ti tudjátok. | |||||
| Solo | Adatlap | 359011 | 2006. november 11. 14:18 | ![]() | |
|
Hi. Természetesen átlépték. Rendszeresen végeznek nagysebességű repüléseket. Nem csak gyakorlaton. | |||||
| Sonka_papa | Adatlap | 359010 | 2006. november 11. 11:33 | ![]() | |
|
Köszi csak kíváncsi voltam. | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Helló!
A csörlő igazából nagyon fontos és használható dolog egy helikopter esetében.
Kutató-mentő feladatokon, árvizi mentésnél életet menthet, egyes deszant feladatoknál is nagyon hasznos. Sőt még tűzoltókat is ki lehet vele menteni egy esetleges erdőtűznél.
A régi csörlőkkel sokkal körülményesebben lehet csak menteni.
Szóval azért sokkal hasznosabb ,mint egy hátsó ajtó egy trabanton.
A két ex PP 17-es sokat jár ki nemzetközi SAR gyakorlatokra. Gondolom a csörlőt is jobban ki tudják használni. Olyan sok helyet meg azért nem foglal a gépben, hogy ne lehetne elférni tőle. :)