/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
snus 359265 2008. június 12. 23:45
Válasz erre
A gyorsaság talán abban keresendő, hogy az ő gépeik csak vadászfeladatot látnak el. Így szerintem gyorsítani lehet a kiképzést. Talán a 21-esek leváltása is sürgős volt, ezért a gyorsaság.
balaton 359264 2008. június 12. 16:04
Válasz erre
Újabb típusokkal bővült az adatbázisom.
Plusz megadtam pár linket, ahol beszerezhető az Savoia Marchetti SM-75 és a Caproni Ca-101 makettje.
Solo 359263 2008. június 11. 22:16
Válasz erre
Viccet félretéve. Vannak országok, akik tudják mit akarnak és meg is csinálják.
Asszem csak 8 pilóta adta az elején a szolgálatot. Így is lehet csinálni.
Solo 359262 2008. június 11. 21:43
Válasz erre
Nem 2008 június 30 akart lenni? :)
Solo 359261 2008. június 11. 21:42
Válasz erre
Tibcsi 359260 2008. június 11. 21:09
Válasz erre
Most olvasom az Aero magazinban a cseh légierőről: 2005. június 30.-án a MiG-ek utoljára adtak készültséget, majd július elsején a légtér védelmét - csupán 74 nappal az első gép beérkezése után - a Gripenek vették át.

Ezt hogyan csinálták?
balaton 359259 2008. június 11. 20:13
Válasz erre
Embörök!

Akit érdekelnek a magyar témájú makettek és, hogy az adott típust gyártja-e valaki, az a honlapomon indult adatbázisban böngészhet.
www.gportal.hu/balaton-modell A főmenü alatt baloldalon található "Magyar gépek" címszó alatt.
balaton 359258 2008. június 10. 22:50
Válasz erre
balaton 359257 2008. június 10. 22:49
Válasz erre
hung109gd
hung109gd
hung109gg
hung109gg

Jó estét!
Ezt most találtam. A Punka-féle Hungarian Air Force borítóján szerepel egy festményen.
Otto 359256 2008. június 10. 20:56
Válasz erre
Ez a gép látlató az első képen. il2_11
Miggyuri 359255 2008. június 10. 19:16
Válasz erre
Egy másik(?) kiállításra került a BNV területén rendezett hadizsákmány-kiállításon.
Miggyuri
balaton 359253 2008. június 10. 10:33
Válasz erre
Szevasztok!

Nem egyértelmű, hogy ferde-e a kereszt az oldalán. A faágaktól ui. csak egy részlet látszik belőle.
A források szerint 2db IL-2 került a légierő állományába. 1942-44 között repültek.
Zebi 359251 2008. június 10. 10:22
Válasz erre
Az álcázáson a faágakat kell érteni :-)
hofi 359250 2008. június 10. 10:18
Válasz erre
Az álcázásból csak az következik, hogy odaszánták, az még nem, hogy oda is ért...
Timur 359249 2008. június 10. 10:09
Válasz erre
Biztos, hogy a fotónak a hadszíntéren kellett készülnie. Különben mire kellett volna az álcázás?
halaci 359248 2008. június 10. 09:51
Válasz erre
A kép egyértelmű, az Academy pedig nem éppen a mindenre kiterjedő pontosságáról ismert, ezzel együtt osztom balaton véleményét, hogy nincs befejezve a festés a fényképen lévő gépen. A hadszintér azonosító törzscsík nélkül egy ismert ellenséges géptípust pillanatok alatt lelőttek volna, de legalább is a pilótának fölöslegesen nagy kockázat lett volna vele repülni. Egyetlen lehetőség, ha a típus mélyen a hátországban állomásozott, akkor viszont kiesik a "nem volt rá idő" magyarázat. Summa summárum, egy kép alapján szerintem csak az állítható, hogy volt a festésnek egy olyan fázisa, amikor csak a fehér csík volt a vezérsíkon. Ha viszont valaki a matricákat használja fel, akkor fesse fel a törzscsíkot is.
Podva 359247 2008. június 10. 09:47
Válasz erre
Arról hallottam már, hogy volt több il-2-nk. A képen látható gép navigációs tévedés miatt szállt le magyar reptéren.
Állítólag haza is került, és az RKI ki is értékelte ami ugye több tesztrepülést is jelentett magyar légtérben. (A magyar pilótáknak nem volt nagy véleményük a gép műszerezettségéről és repülési tulajdonságairól.) Ebből elvileg az következik, hogy a trikolórt később komplettirozták. Természetesen amíg fotó nincs az egész csak fikció...Az Ottó által küldött képen kikandikál a fehér sáv alól a lefestett csillag tehát piros zöld sáv ekkor nem volt rajta. Én ragaszkodnék ehhez a verzióhoz
Üdv Podva
Levix 359246 2008. június 10. 09:22
Válasz erre
Ja, a kép szerint nem is volt rajta a trikolor, legalább is akkor nem, amikor ez a kép készült. A kereszt tényleg ferde. Balaton gépe viszont szép!
Miggyuri 359244 2008. június 10. 06:00
Válasz erre
Kérdés, hogy a vízszintes vezérsíkokk volt-e magyar színcsík-sor?
Miggyuri
Donor 359243 2008. június 9. 23:15
Válasz erre
És tényleg ferde volt az oldalán a kereszt?
Donor
Otto 359242 2008. június 9. 21:00
Válasz erre
Zebi 359241 2008. június 9. 18:05
Válasz erre
Hol lehet fellelni a képet a makett eredetijéről?
Levix 359240 2008. június 9. 17:32
Válasz erre
Hmm rossz a matrica. A vízszintes vezérsíkon rossz a színsorrend.
Zebi 359237 2008. június 9. 16:01
Válasz erre
Az nem éppen ázsiai makett lesz, ez valójában az Accurate soha nem kiadott készlete. Meg a fillérekben sem bízok, az Academy újabban veri a Hasegawa árakat. A matricák nem tudom mennyire lesznek használhatóak, a tapasztalatom az, hogy az Academy matricák leginkább semmire se valók.
balaton 359236 2008. június 9. 15:54
Válasz erre
Az alap ugyanaz, úgyhogy képzelem, milyen lehet az Edu. :)

A Dako-val is megjártam, mert 1 héttela megvétele után észrevettem, hogy egy másik, jobb gyártó is kiadta (Toko, ha jól tévedek.)

Az Academy-nek vagy van egy másik fotója is a mi gépünkről, vagy hülyeséget követett el. Az egyetlen általam ismert fotón egyértelműen látszik, hogy csak a fehér csík van felfestve. Nyilván festés közben készülhetett a kép, bár ennek némileg ellentmondhatna, hogy gallyakkal be van takarva az egész... De lehet, hogy ez az igazság, mert a sárga törzscsík sem látszik a képen, pedig azt minden gépre fel kellett festeni a földi légvédelem miatt. Pláne igaz ez egy ellenségtől zsákmányolt típusra...
De az is lehet, hogy megsemmisült a gép, mielőtt a piros és zöld sávok is fel kerültek volna. Vagy egyszerűen nem volt náluk ilyen színű festék.
Mindegy, a lényeg hogy ilyen szimpla fehér csíkkal biztosan repült.
f2d 359235 2008. június 9. 15:49
Válasz erre
Az Aca Il-2-ese biztos nem lesz olcsó, mert Cartograf matricával jön ki. Vadász szerint nem is Academy, hanem az Accurate makettje. Ami viszont ezekböl következik, hogy biztos nagyon tuti lesz.
balaton 359234 2008. június 9. 15:49
Válasz erre
Na találtam nagy nehezen egy képet.

Lehet magyar gépeket csinálni. Egyre több gyártó ad ki a gépekhez magyar matricát is. Már csak ember kell, aki összerakja őket.

www.hlj.com/product/ACD12417
hofi 359233 2008. június 9. 15:44
Válasz erre
A Dako együlésese sz@r csak, a kétüléses állítólag jobb, mint az Eduard.
balaton 359232 2008. június 9. 15:42
Válasz erre
*@&#*@&#@&@!

Hoztam a formámat. Összekínlódtam egy irdatlan ...makettet és mikor végre kész, akkor jön az ázsiai kistigris és szinte fillérekért az arcomba nyomja a csúcsminőségű IL-2-esét magyar matricával.

Nem volt egy leányálom ez a Dako Plast-féle (Ukrán vagy orosz cég.) IL-2. Zabálta a tömítőpasztát rendesen. Mindegy. Már túl vagyok ezen is :)))

Most az RS Models He-112-vel szenvedek. Ellentmondásos makett. Az alapkészlet szerintem a legjobb az amúgy igen kicsi He-112 kínálatban. De ehhez adtak műgyanta motort, amit ugye be kellett építeni, ha már van. Csak épp nem nagyon passzol a gépbe.
De mire kész lesz, kiadja a Revell 1400 Ft-ért ezt is :)))
f2d 359231 2008. június 9. 15:38
Válasz erre
Tibcsi 359230 2008. június 9. 15:36
Válasz erre
Bocs... természetesen IL-2-est. :)
Tibcsi 359229 2008. június 9. 15:36
Válasz erre
Azt az Il-10-est, amit megépítetteél a 304-ben. :)
balaton 359228 2008. június 9. 15:33
Válasz erre
Kösz.

pilotka!

Megöl a kíváncsiság, de a linken nem jön be semmi. Nekem legalábbis. Mit ad ki az Academy magyar felségjellel?

üdv. balaton
pilotka 359227 2008. június 8. 20:35
Válasz erre
Ezt most kiadja az Academy 72-ben, magyar festéssel! remek
www.academy.co.kr/eng/ssCartimate/itemDetail.jsp
borisz 359226 2008. június 7. 15:27
Válasz erre
balaton 359225 2008. június 7. 13:10
Válasz erre
IL-2_001
IL-2_001
IL-2_02
IL-2_02

Szomorú, hogy ez a topik legtöbbször a nézettségi lista közepén kullog.

Most készült el magyar felségjelű IL-2-esem. A háborúban zsákmányoltunk egy ilyet. A Squadron IL-2 füzetében van is egy archiv fotó erről a gépről, ugyanígy, félig hátulnézetből készült. A festésminta pedig az ugyanitt közölt színes oldalprofil alapján készült.
Vorangee 359224 2008. május 25. 11:33
Válasz erre
Igen igazad, van nekem a gyerekkori emlékek együlésessé tették :) Viszont akkor több mint valószínű, hogy a másik nem volt állványon csak arra is én emlékszem rosszul. Sajnos képem nekem már csak akkorról van amikor már a földön pihent. :(
Monox 359222 2008. május 25. 09:51
Válasz erre
01
01
02
02
01
01

Vorangee!

Arrol nem tudtam, hogy az is állványon lett volna, az viszont bizonyos, hogy az is UTI volt, lásd a két fényképet. És hamár, akkor legyen itt egy olyan fotó, amikor még a másik gép is az állványon volt. Az első két kép az időközben eltünt gépről készült, a harmadik pedig magáért beszél.
Vorangee 359221 2008. május 24. 23:49
Válasz erre
Emlékszem a másik gépre is és nagyon rövid ideig az is állványon volt. Az együléses volt erre emlékszem még. Az UTI-nak pedig egy vihar pecsételte meg a sorsát amikor is feldöntötte és összetört az orra. A másik géppel nem tudom mi lett.
hondarider 359220 2008. május 23. 22:14
Válasz erre
Bizony, bizony...
Hogy egy klasszikust idézzek:
"Akinek humora van az mindent tud, akinek nincs, az mindenre képes..."
:)
mig23papa 359219 2008. május 23. 15:32
Válasz erre
Mty

Az már nagy baj, ha nem érted a viccet :-))

"Kémkedünk, kémkedünk...?:)"
Mty 359218 2008. május 21. 17:56
Válasz erre
Mty 359217 2008. május 21. 17:56
Válasz erre
Solo 359216 2008. május 18. 14:52
Válasz erre
Helló!

Mig-29, Jas-39, L-39, Jak-52, An-26, Mi-8, Mi-17, Mi-24 (D,V,P)
hondarider 359215 2008. május 18. 13:22
Válasz erre
Mty 359214 2008. május 18. 12:07
Válasz erre
Sziasztok milyen gépek vannak most a m. légierőnek?
Monox 359213 2008. május 1. 18:04
Válasz erre
9778980
9778980

Több mint 10 éve álldogál Solt mellett az egykori 202-es oldalszámú MiG-15UTI az állványról való leesés után. Valaha volt itt egy másik gép is amit már fel sem tettek az álványra mert nem fértek el alatta a kamionok. Tud erről bővebb infót valaki? Mi lett vele, hová került el, esetleg mi módon került(ek) a gép(ek) erre a helyre...?
A másik gép még ennél is sokkal leharcoltabb állapotban volt.
migi 359212 2008. május 1. 11:25
Válasz erre
Csepel 2 008
Csepel 2 008
Csepel 274
Csepel 274

Sziasztok
Tibcsi itt két közelebbi kép az emelőkről.
Rumcájsz_52 359211 2008. május 1. 10:38
Válasz erre
A futómű-működtetéstől függetlenül is jobb ha emelőkön áll a gép, mert nem nagyon tenne jót a gumiknak, hogy mindig azonos felületet terhelve kapjon hideget-meleget éveken keresztül /mert ugye egy Tanműhelyben nem túl sűrűn gurulgatnak a repülővel/. Ezért a múzeumokban álló gépeket is legtöbbször olyan bakokra állitják, ami a futóművek fix fém-részeit támasztja-tartja, a kerekeket meg a levegőben tartva tehermentesiti.
Tibcsi 359210 2008. május 1. 10:13
Válasz erre
...és a főfutója is?

A futóműbehúzó mechanika működését oktatták?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.