/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Monox 359511 2008. augusztus 3. 14:43
Válasz erre
Úgy látom a Mig-29-esek és az Albák nagyon útban vannak a legfelsőbb vezetésnek...
Azon gondolkodok, hogy utánuk mit fognak kivonni? Már csak a Mi-24-es maradt.
mig23papa 359506 2008. augusztus 3. 09:32
Válasz erre
bgyasoldier

A Szekeres úgy hülye a honmvédséghez és a repüléshez ahogy van. De Havril András vezérezredes vezérkari főnök sincs a helyzet magaslatán. Nem kell mindent elhinni amit mondanak.
Hunyo 359505 2008. augusztus 3. 08:35
Válasz erre
Azt nem tudom, hogy hol zajlik gyorsabban, de hogy nagyon intenzív repülés nincs az fix. Szekeres biztos a szimulátorkoptatásra gondolt...
balaton 359504 2008. augusztus 2. 23:53
Válasz erre
"Gyorsabban zajlik" Ez a szekeres-féléknél azt jelentheti, hogy kevesebb órát repülhetnek, így gyorsabban végeznek a a kiképzéssel?
bgyasoldier 359503 2008. augusztus 2. 23:51
Válasz erre
Sziasztok!

erről tudtok vmi bővebbet:

"Mint Szekeres Imre hangsúlyozta, a JAS-39 EBS HU Gripen-pilóták kiképzése az előzetes elképzelésekhez képest gyorsabban zajlik, így a magyar légtér védelmét a tervezettnél hamarabb vehetik át a típussal."
zoli1989 359502 2008. augusztus 1. 21:56
Válasz erre
Szia!
Bocsi, elfelejtettem a linket adni.
Íme:
www.aranysas.hu/index.php
makettes 359501 2008. augusztus 1. 20:24
Válasz erre
Szia zoli1989!
Légy szí,írj róla bővebben.ár,hol kapható,stb..
üdv.makettes
zoli1989 359500 2008. augusztus 1. 12:07
Válasz erre
Még kedden megérkezett az Aranysas által reklámozott könyv, Az ég katonái. Szerintem rendkívűl jó. Nagyon sok pilóta van benne, és egy-egy történetüket írja le a könyv. Van benne jópár szép kép is. 1938-2008 között időszakból van a válogatás. Szerintem akit érdekel a téma ne hagyja ki.
zoli1989 359499 2008. július 31. 15:08
Válasz erre
Milyen matricák lennének hozzá?

Mert régebben volt szó hogy talán Sky Huszars is lesz. Küldtem is segítségképp néhány képet a kötelék gépeiről. Ha esetleg lenne ilyen matricával 48-as Jak-52, akkor egy vevő már tuti van ;-)
HADvezer 359498 2008. július 31. 13:35
Válasz erre
Elképzelhető hogy lesz 1:48 as Jak-52-es HAD matricakészlet, már csak önteni kellene egy pár darabot (makettet) meg van hozzá minden mesterdarabom.
Ha valaki vállalja az öntést, kb 10 db ra gondoltam, akkor lenne hozzá matrica is :)
üdv HADvezér
HADvezer 359497 2008. július 31. 13:32
Válasz erre
Menyus 359496 2008. július 31. 12:55
Válasz erre
Borisz ez így igaz addig úgyis csak találgatni lehet csak.
Menyus 359495 2008. július 31. 12:54
Válasz erre
A z meg megint más dolog milyen paraméterek kellenek egy egy adott típus üzemeltetésének biztosításához ez nem határozat kérdése.A lényeg majd kiderül mi lessz .
Menyus 359494 2008. július 31. 12:51
Válasz erre
Lásd Aero magazin ide vágó cikke.
Menyus 359493 2008. július 31. 12:50
Válasz erre
Még mielőtt félreértés lenne ezt nem én találtam ki .A másik a C 17 gyártása nem fejeződött be pl az Ausztrál megrendelés most futott be.
Nyugger 359492 2008. július 30. 21:38
Válasz erre
Szia Etel!

Manapság már minden lehet...de az is, hogy a román gyári szakemberek cserélték le.
Rákérdezek az 'illetékesnél' a légcsavar váltás körülményeire.
Etel 359491 2008. július 30. 21:26
Válasz erre
Szia Nyugger!

Köszi, hogy jelentkeztél. Szerintem az is valószínű, hogy a BACAU-ban nagyjavított gépek közül kettőt leállítottak és a légcsavarjaikat a 09 és 12 kapta.

Üdv.
Nyugger 359490 2008. július 30. 20:50
Válasz erre
Jak-52-08
Jak-52-08
Jak-52-09
Jak-52-09
Jak-52-12
Jak-52-12

Szia Etel!

Az biztos, hogy a PG n.jav után még 2 tollú volt a légcsavar. Hogy mikor és honnan vették a jelenlegit azt talán a szolnoki topiktársak megírhatnák.
PETI 359489 2008. július 30. 20:36
Válasz erre
Szia HADvezer!

Megkaptad a Ka-26 anyagot?
Muzzy 359488 2008. július 30. 12:51
Válasz erre
Magyar C-17...
2008: XXXIV. tv. A Magyar Köztársaság Kormánya és az Észak-atlanti Szerződés Szervezete közötti, a NATO Légiszállítást Kezelő Szervezetnek a Magyar Köztársaság területén való településéről és működéséről szóló Megállapodás kihirdetéséről
Megjelent Magyar Közlöny 91. szám. 2008. június 20.
Muzzy
Etel 359487 2008. július 30. 10:37
Válasz erre
Jak-52,,-09,MH,0068
Jak-52,,-09,MH,0068
Jakovlev-Jak-52-12-3
Jakovlev-Jak-52-12-3

Szia Nyugger!

Itt a képek a 09 és 12-ről.
Lehet, hogy más leállított gépről kapták a 3 tollú légcsavart?

Üdv.
Etel 359486 2008. július 30. 10:27
Válasz erre
Szia Nyugger!

Nagyon köszönöm!
Közben találtam képet ahol a 09 és a 12 is háromtollú légcsavarral van ellátva.
Erről nem tudsz valamit?

Üdv.
Muzzy 359485 2008. július 30. 09:38
Válasz erre
Uraim!
Mint hivatkoztam, stratégiai légiszállítási kapacitásról van szó. Azért állt össze a konzorcium, hogy mindenkinek a kis igényét egy nagyba lehessen összefogni, és gazdaságosabban teljesíteni az igényeket. Nem azt mondtam, hogy nálunk az A 400M az alternatíva, hanem azt, hogy pl. az Airbus konszernbe tartozó államok (pl. németek)saját gazdasági érdekük miatt inkább azt favorizálnák, ezért be sem léptek a programba. (egyébként az An-70-es is minden paraméterben verte az A-400M-et, és még olcsóbb is volt...) Ha lesz a dologból valami itthon, akkkor az C-17-ekkel fog megvalósuzulni.
Egyébként a c-17-esk gyártását is befejezték... na nem a program miatt.
Muzzy
bgyasoldier 359484 2008. július 29. 20:28
Válasz erre
Sziasztok!

Az A400M első példánya még épphogy csak elkészült, még azt berepülik... mikor lenne abból pápai jelenlét?

de ha kíválasztották a helyszínt, megvoltak a résztvevők, akkkor most mit sz@rakodnak?
Nyugger 359483 2008. július 29. 20:02
Válasz erre
Etel !

3 tollú légcsavarral a Bacau-ban nagyjavított gépek repülnek: 02,03,05,06,10,11.
A P.G.-ben n.javított gépek: 08,/katasztrófa 2003.11.13.-án/,09,12, 2 tollú. A 01,04, és a 07-s gépek nem lettek nagyjavítva és már nagyon régóta nem repülnek.
borisz 359482 2008. július 29. 17:41
Válasz erre
Muzzy!
Hol látsz te itt abramsot?:D
Végülis az A400 nagynak kicsi, kicsinek nagy, biztos abból vásárolnak majd be:D
Hogy mi lesz az egészből?
csak akkor fog kiderülni, ha landol az utolsó gép is Pápán.
balaton 359481 2008. július 29. 15:17
Válasz erre
Az Abrams inkább 68-70t körül van.
Muzzy 359480 2008. július 29. 15:03
Válasz erre
Menyus!
Ezek az adatok az Airbus honlapról valók
Special ops 40 000 ft
Range at Max. Payload * 1780 nm
Range at 30-tonne Payload * 2450 nm
Range at 20-tonne Payload * 3450 nm
Max. Payload 37 t
Egy Abrams, ha jól tudom 60 tonna körül mozog...
Muzzy
Muzzy 359479 2008. július 29. 14:58
Válasz erre
Menyus!
Ha jól tudom az A-400M-et NEM Stratégiai szállításra tervezték! Hatótáv, terhelhetőség! Ha nem tud egy Abramsot stratégiai távra elszállítani, akkor mire jó?
Muzzy
borisz 359478 2008. július 29. 14:57
Válasz erre
Szóval megint hatalmas lelkesedéssel belevágtak valamibe, aztán elkezdték a széthúzósdit?
Menyus 359477 2008. július 29. 14:52
Válasz erre
Két ország van a programban akik az Airbus 400-at favoritálják.
borisz 359476 2008. július 29. 14:45
Válasz erre
Mi lesz helyette?
Újabb AN-124, A-400, vagy nem lesz semmisem az egészből?
Menyus 359475 2008. július 29. 14:43
Válasz erre
Amennyire tudom jelenleg az sem biztos sajnos hogy az amerikai gép lessz a befutó.
Menyus 359474 2008. július 29. 14:40
Válasz erre
Még 2004-2005-ben dolgoztam Pápán a repülőtéren aJavát ismerem azoknak akik ott vannak.Szerintem jó hely jó közösség.
balaton 359473 2008. július 29. 10:42
Válasz erre
Ez nem a legjobb hír. Inkább nem írom le ide, mit csináljanak az olaszok :)
De év végén már kapható lesz a Revell 1/144-es C-17-ese, amivel terveim vannak.
Solo 359472 2008. július 29. 10:38
Válasz erre
Az olaszok kiszáltak a C-17 programból ezért csúszik a dolog. Ha nem oldják meg gyorsan a felszabadult repidő eladását akkor nem lesz ősszel C-17 Pápán.
Etel 359471 2008. július 29. 10:33
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy a honvédség mely oldalszámú Jak-52 gépei kaptak 3 tollú légcsavart? Szolnokon repül még 2 tollú légcsavaros Jak-52?
Köszi!
Muzzy 359470 2008. július 29. 09:51
Válasz erre
A C-17-esek kapcsán javaslok két korm határozatot
2041/2008. (III. 29.) Korm. határozat
a Stratégiai Légiszállítási Képességrôl szóló többoldalú Egyetértési Megállapodás szövegének végleges megállapítására adott felhatalmazásról
2109/2007. (VI. 15.) Korm. határozat
a NATO Légiszállítást Kezelô Szervezet (NAMO) létrehozásáról és a stratégiai légiszállítási képességgel kapcsolatos kormányzati döntésekrôl
Mindkét anyag a jogtárban elérhető
Muzzy
mig23papa 359469 2008. július 28. 17:57
Válasz erre
Menyus

Mit dolgoztál és mikor a pápai reülőtéren?
Menyus 359468 2008. július 28. 16:31
Válasz erre
Az bizony könnyen megtörténhet, ha jól tudom két ország van a programban akik nem támogatják sajnos a Globemastert pedig jó lenne.Dolgoztam a pápai repülőtéren örülnék ha újra rendesen működne.
Menyus 359467 2008. július 28. 16:28
Válasz erre
Köszönöm szépen Puffyn s őket hol lehet elérni?
Puffyn 359466 2008. július 28. 11:20
Válasz erre
Szia Menyus!

Én is kerestem az enyémhez kiegészítőket és a Hannants-nál meg a greatmodels-nél találtam.

Puffyn
mig23papa 359465 2008. július 28. 10:59
Válasz erre
Menyus

Lehet, hogy még ki is szárad az a Duna :-)))
Menyus 359464 2008. július 28. 10:42
Válasz erre
Ez így van addig még sok víz lefolyik a Dunán.
Menyus 359463 2008. július 28. 10:41
Válasz erre
Kérek minden kedves makettező társat aki tud segítsen.Régóta keresek az ITALERI C-130-hoz komplett hajtóművet fő illetve orrfutót tehertér és rámpa ajtókat valamint a futóművek aknafedeleit. Ez a 817-es készlet 1:48-ban.Előre is köszönöm a segítséget.
Menyus 359462 2008. július 28. 10:36
Válasz erre
Szép napot kívánok nekem is nagy szükségem lessz ezekre a matricákra ,már nézegettem igazi mestermunkák .Így érthető miért ennyibe kerülnek hiába ez a kereslet kínálat törvénye sajnos.
mig23papa 359461 2008. július 28. 10:31
Válasz erre
BALATON
ez akkor lessz biztos amikor leszállnal Pápán
Menyus 359460 2008. július 28. 10:30
Válasz erre
Nem négy hanem kettő jön és nem biztos hogy még az ősszel.
balaton 359459 2008. július 26. 20:56
Válasz erre
Miggyuri 359458 2008. július 26. 20:49
Válasz erre
balaton!
Találtam vmi kék csíkokat az Aero-45höz. Kell még?
Miggyuri
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.