/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
HADvezer 359525 2008. augusztus 15. 19:50
Válasz erre
szia Podva!

Köszi nem volt ismerős a kép, segített, üdv
Etel 359524 2008. augusztus 15. 19:15
Válasz erre
Sziasztok!

Több Gripen lesz? www.stop.hu/articles/article.php
sainz 359523 2008. augusztus 14. 23:28
Válasz erre
Untitled-Scanned-42_resize
Untitled-Scanned-42_resize

Keresem azt a kecskeméti pilótát, aki 1992-ben a lengyel lövészetre való ki(vagy haza)repülés során fotózott.

Az eredeti negatívok (+a szkennelt verzió) várják hogy hazataláljanak a "Gazdihoz".

sainz10@gmail.com
Podva 359522 2008. augusztus 14. 17:29
Válasz erre
Szia HADvezér

Nem akarok okvetetlenkedni, a honlapodon láttam., hogy készül Molnár Laci +66-osa amit én is nagyon várok
A matrica tervezésében talán tud segíteni, ez a fotó erről a gépről:
www.netlabor.hu/roncskutatas/modules/myalbum/photo.php
Jó girbegurba, szabadkézzel fújt számokkal. Nekem teljesen új volt de ha te már ismerted akkor bocsi :)
Üdv Podva
HADvezer 359521 2008. augusztus 14. 15:00
Válasz erre
Szia, jegyeztem, később elképzelhető a gyártás
Podva 359520 2008. augusztus 14. 07:14
Válasz erre
Hali

Ha már a magyar gyakorlógépeknél tartunk eszembe jutott még egy slágertéma:
A Kp AviaC2/ Arado Ar96/B-jéhez nagyon elkélne valamiféle magyar martica, rekintettel arra a körüloményre, hogy fehér és fekete keresztel, meg csillaggal, meg polgári lajstromjellel is egyaránt repült a típus.
Műgyanta orral, "a"-vá alakítva meg ott lenne az ékes felségjellel ellátott különböző kamuflázsok egész garmadája...

Üdv Podva
mig23papa 359519 2008. augusztus 5. 19:53
Válasz erre
Menyus

Ki ajánlotta fel hogy vegyétek meg, és miért nem vettétek meg?
Menyus 359518 2008. augusztus 4. 10:56
Válasz erre
Annó még mikor bezáratták az ország egyetlen harcihelikopter ezredét összefogtunk mi is páran hogy pár helikoptert megmenthessünk a pusztulástól .Minden megvolt már ,volt terület ahol kilehetett volna állítani őket s voltak akik vigyáztak volna a gépekre de mikor jött vissza fentről kérelmünkre a válasz azt írták vegyük meg őket ezért nem sikerült létrehozni sajnos akkor a múzeumot.
tothtomi 359517 2008. augusztus 3. 21:25
Válasz erre
ŐŐŐ, ez azt jelenti, hogy ez nem igaz. Jelenleg van 8 kesziképes Gripen hajózónk, és úgy néz ki hogy ők október 15.-től járnak majd készültségbe. Van még 5 emberünk itthon akinek el kéne érni ezt a szintet + vannak még, akik a jövőben kerülnének Gripenre, de ha az oktatók és a gépek keszibe lesznek, kivel/mivel fognak repülni!
mig23papa 359514 2008. augusztus 3. 15:32
Válasz erre
„ ezeket a furcsa jeleket nem értem előző beírásomban
mig23papa 359513 2008. augusztus 3. 15:08
Válasz erre
Beteszem nektek is azt a levelet amit annak az illetékesnek küldtem aki szerintem úgy ahogy volt lenyúlta az összes 2000-ben kivont gépet, csak azért hogy jópénzért továbbadhassa. A levelet a tértivevény szerint 2008 07 14.-én kapta meg.
Úgy látom nem sürgős neki hogy válaszoljon erre a kedves levelemre, bár4 nem értem mire vár a válasszal még ezekután. Én nem sokáig vackolnék, ha egy ilyen levelet kapnék, és ti?

Ha sokáig nem válaszol, megkérlek benneteket, hogy ti is küldjétek el neki ugyanezt.

Ime a levél:

Tisztelt Bese Ferenc Úr!

Ön szerint vajon miért érzem egyre jobban úgy, hogy az Önnel és korábban az egykori ÁPVRT-vel folytatott levelezésekből olvasott információk alapján, hogy valamolyen törvénytelenségre bukkantam?

Mint például hűtlen kezelés, csalás, hivatali visszaélés, vesztegetés, korrupció, privatozációs mahináció, vagy mindez együttesen.

Kérem, hogy ha semmi alapja a levelemben leírtaknak, akkor szíveskedjen cáfolni azt, vagy ha mégis lehet valami valóság alapja, akkor segítsen nekem kibogozni ezeket a kusza szálakat.

Meglátásom szerint a következő folyamat zajlott le 2000 augusztusától napjainkig.

2000 augusztusában az akkori légierő állományában lévő Mig-21, Mig-23, Szu-22 tipusú repülőgépek üzemeltetését leállították.
Igaz akkor még nem vonták ki azokat hivatalosan a hadrendből, mégis az akkori ÁPVRT hatáskörébe utalták további hasznosítás céljából. Az ÁPVTR állami hivatalként működött akkor. A repülőgépek is állami tulajdonban voltak, többnyire üzemképes hadrafogható állapotban. Az ÁPVTR husszú éveken keresztül igazából semmit sem tudott (vagy nem akart) kezdeni8 a repülőgépekkel, annak ellenére sem, hogy több megketesés is érkezett hozzájuk további észerű hasznosítási lehetőségek után kutatava.

Időközben az ÁPVTR ilyen irányú tevékenységét átvette a Honvéd Arzenál Zrt, amely ekkor még 100%-ban állami tulajdonban funkcipnált. A repülőgépek még ekkor is hadrendben álltak. Időközben –számomra kissé relytélyes módon_ a Honvéd Arzenál Zrt. 100%-os állami tulajdonrészéből 49%-os tulajdonrész magánkézbe került. Érzésem szerint a Honvéd Arzenál Zrt. Akkori magasrangú vezetői kezébe.

Érdekes módon körülbelül ebben asz időszakban vonták ki a hadrendből az említett repülőgépeket. Ekkor nyílhatott meg a lehetőség a Honvéd Arzenál Zrt. részére, hogy szabadon „értékesíthesse” a rábízott repülőtechnikát, ha addig még nem került autómatikusan az említett 49% magántulajdonnal rendelkező személyek kezébe. Ha nem, akkor sem okozhatott nagy gondot, hogy az állami tulajdonban lévő repülőtechnika véglegesen magánkézbe kerülhessen.

Az ügy pikantériája, hogy az állami és magánkézben lévő tulajdon felügyelete ugyanazon személyek birtokában lehetett.

Nem ez lenne az első (és nem is az utolsó) eset, hogy üzleti titkokra hivatkozva
-precízen idézve az erről szóló törvényeket-, nem adnak ki információkat az érintettb személyek. Ezzel semmi gond egészen addig, amíg nem vetődik fel valakiben a bűncselekmény gyanúja, és egészen addig, amíg ez a gyanú nem jut a bűnüldöző hatóság, és esetleg a szenzációkra éhes médiák tudomására.

Mert ebben az esetben a nyomozás eredményessége érdekében érvényét veszti az üzleti titok fogalma. Abban az esetben pedig olyan információk is napvilágra kerülhetnek (amit eddig talán még Ön sem tudott, vagy amiről nem akart tudomást szerezni) miszerint a 2000-ben (az akkor még üzemképes és hadrafogható) leállított repülőgépekben több száz, összességében akár több ezer repülésre alkalmas üzemidőóra maradt bent kihasználatlanul.

Mennyibe is kerül manapság a Grippeneknek repülése óránként? Kitudná ezt Ön zsebből fizetni? Olyan repülőgépek is vannak az említettek között melyek szinte az ipari nagyjavítás után lettek leállítva. (A nagyjavításokat egyébként a nagy múlttal és tapasztalattal rendelkező Dunai Repülőgépjavító egykori Pestvidéki Gépgyár végezte el, melyet azóta egy a szinte a semmiből előkerülő cégecske ütött ki a nyeregből, szintén nagyon relytélyes módon)

Könnyedén ki lehetne számolni, hogy az értelmetlen gépleállítással, és repülőtér bezárással hány száz millió, esetleg milliárd forinttal könnyítették meg az országot, és a kedves adófizetőket. Azt sem figyelmen kívül hagyva, hogy ezzel veszélybe került az akkori repülőgépvezető állomány kiképzési szintjének a biztosítása.

A gépeknek otthont adó repülőteret a bezárása után egyszerűen széthordták, mielőtt bázisrepülőtérré minősítették vissza. Hosszú évek vajúdása után nem kevés pénzbe került a repülőtér újjáélesztése.

Lehetséges, hogy hasonló módon kerülhetett (talán a Honvéd Arzenál Zrt. illetékesei keze által?) több tonna alig használt katonai felszerelés jó haszonnal, használtcikk kereskedéssel foglalkozó személyek birtokába.

Nagyon remélem, hogy a pápai repülőtéren tárolt repülőgépek nem kerülnek hasonló módon hozzánemértő haszonleső színesbőrű színesfémkereskedők kezébe, csak azért, hogyértelmetlen feldarabolásuk által valaki busás haszonra tehessen szert.

Az évek óta tartó meddő levelezgetés után is bízom abban, hogyaz üzleti titkokat félretéve lehet értelmesen beszélni arról, hogy ezeknek a gépeknek nem kellene mindenáron az ócskavastelepen, nagyolvasztóban végezniük, mint ahogy a mellékelt képeken látható gépeknek sem kellett volna úgy végezniük, ahogy végezték.

Aszért sem, mert szerény számításaim szerint az ilyen irányú „újrahasznosítása” sokkal többe kerülne, mintha vegyesfémhulladékként (egyben, nem feldarabolva) értékesítenék lelkes hozzáértő „amatőr” gyűjtők részére.

Tudva azt is, hogy az évek óta tartó ezirányú szándékaimat mindíg „haditechnikai eszköz nem eladható magánszemélynek” indokkal utasították el.
Mi változott azóta, ami által mégis magánkézbe kerülhettek ezek a „haditechnikai” eszközök? Egyik rejtély a másik után.

Repüléstörténeti szakemberekkel, országgyűlési képviselőkkel, és újságíró barátaimmal beszélgetve ők is eléggé rejtélyesnek találták ezt a történetet, de mindenesetre támogatásukról biztosítotak a további felderítőmunkámban, remélve, hogy kiderülhet ezen történet hiteles verziója is.

Amennyiben mégsem így történtek az események, ahogy e sorok alapján azt én gondolom, akkor szíveskedjék felvilágosítani az igazi folyamatról, előbújva végre az üzleti titkok alkotta bástya mögül, mert ha teljesen legálisan, törvényesen történtek az események, akkor valójában nincs is szükség a törvény adta lehetőségeket álcaként használni, elfedve az igazságot.

Várva mielőbbi pozitív és számomra is használható válaszát.

További munkájához sok sikert kívánva, tisztelettel:
borisz 359512 2008. augusztus 3. 14:52
Válasz erre
Lehet, hogy csak valamit be akarok látni a dolgok mögé, de azt gondolom, hogy mindentől meg akarnak szabadulni, ami az oroszokhoz köti őket.
Miért? Gőzöm sincs.
Egyébként valahol azt nyilatkozták, talán tv hírekben volt még idén, hogy a Migeket visszaadnák a ruszkiknak, cserébe meg történik valami a helikopterekkel.
Ez így lesz, vagy csak valamit mondtak?
Monox 359511 2008. augusztus 3. 14:43
Válasz erre
Úgy látom a Mig-29-esek és az Albák nagyon útban vannak a legfelsőbb vezetésnek...
Azon gondolkodok, hogy utánuk mit fognak kivonni? Már csak a Mi-24-es maradt.
mig23papa 359506 2008. augusztus 3. 09:32
Válasz erre
bgyasoldier

A Szekeres úgy hülye a honmvédséghez és a repüléshez ahogy van. De Havril András vezérezredes vezérkari főnök sincs a helyzet magaslatán. Nem kell mindent elhinni amit mondanak.
Hunyo 359505 2008. augusztus 3. 08:35
Válasz erre
Azt nem tudom, hogy hol zajlik gyorsabban, de hogy nagyon intenzív repülés nincs az fix. Szekeres biztos a szimulátorkoptatásra gondolt...
balaton 359504 2008. augusztus 2. 23:53
Válasz erre
"Gyorsabban zajlik" Ez a szekeres-féléknél azt jelentheti, hogy kevesebb órát repülhetnek, így gyorsabban végeznek a a kiképzéssel?
bgyasoldier 359503 2008. augusztus 2. 23:51
Válasz erre
Sziasztok!

erről tudtok vmi bővebbet:

"Mint Szekeres Imre hangsúlyozta, a JAS-39 EBS HU Gripen-pilóták kiképzése az előzetes elképzelésekhez képest gyorsabban zajlik, így a magyar légtér védelmét a tervezettnél hamarabb vehetik át a típussal."
zoli1989 359502 2008. augusztus 1. 21:56
Válasz erre
Szia!
Bocsi, elfelejtettem a linket adni.
Íme:
www.aranysas.hu/index.php
makettes 359501 2008. augusztus 1. 20:24
Válasz erre
Szia zoli1989!
Légy szí,írj róla bővebben.ár,hol kapható,stb..
üdv.makettes
zoli1989 359500 2008. augusztus 1. 12:07
Válasz erre
Még kedden megérkezett az Aranysas által reklámozott könyv, Az ég katonái. Szerintem rendkívűl jó. Nagyon sok pilóta van benne, és egy-egy történetüket írja le a könyv. Van benne jópár szép kép is. 1938-2008 között időszakból van a válogatás. Szerintem akit érdekel a téma ne hagyja ki.
zoli1989 359499 2008. július 31. 15:08
Válasz erre
Milyen matricák lennének hozzá?

Mert régebben volt szó hogy talán Sky Huszars is lesz. Küldtem is segítségképp néhány képet a kötelék gépeiről. Ha esetleg lenne ilyen matricával 48-as Jak-52, akkor egy vevő már tuti van ;-)
HADvezer 359498 2008. július 31. 13:35
Válasz erre
Elképzelhető hogy lesz 1:48 as Jak-52-es HAD matricakészlet, már csak önteni kellene egy pár darabot (makettet) meg van hozzá minden mesterdarabom.
Ha valaki vállalja az öntést, kb 10 db ra gondoltam, akkor lenne hozzá matrica is :)
üdv HADvezér
HADvezer 359497 2008. július 31. 13:32
Válasz erre
Menyus 359496 2008. július 31. 12:55
Válasz erre
Borisz ez így igaz addig úgyis csak találgatni lehet csak.
Menyus 359495 2008. július 31. 12:54
Válasz erre
A z meg megint más dolog milyen paraméterek kellenek egy egy adott típus üzemeltetésének biztosításához ez nem határozat kérdése.A lényeg majd kiderül mi lessz .
Menyus 359494 2008. július 31. 12:51
Válasz erre
Lásd Aero magazin ide vágó cikke.
Menyus 359493 2008. július 31. 12:50
Válasz erre
Még mielőtt félreértés lenne ezt nem én találtam ki .A másik a C 17 gyártása nem fejeződött be pl az Ausztrál megrendelés most futott be.
Nyugger 359492 2008. július 30. 21:38
Válasz erre
Szia Etel!

Manapság már minden lehet...de az is, hogy a román gyári szakemberek cserélték le.
Rákérdezek az 'illetékesnél' a légcsavar váltás körülményeire.
Etel 359491 2008. július 30. 21:26
Válasz erre
Szia Nyugger!

Köszi, hogy jelentkeztél. Szerintem az is valószínű, hogy a BACAU-ban nagyjavított gépek közül kettőt leállítottak és a légcsavarjaikat a 09 és 12 kapta.

Üdv.
Nyugger 359490 2008. július 30. 20:50
Válasz erre
Jak-52-08
Jak-52-08
Jak-52-09
Jak-52-09
Jak-52-12
Jak-52-12

Szia Etel!

Az biztos, hogy a PG n.jav után még 2 tollú volt a légcsavar. Hogy mikor és honnan vették a jelenlegit azt talán a szolnoki topiktársak megírhatnák.
PETI 359489 2008. július 30. 20:36
Válasz erre
Szia HADvezer!

Megkaptad a Ka-26 anyagot?
Muzzy 359488 2008. július 30. 12:51
Válasz erre
Magyar C-17...
2008: XXXIV. tv. A Magyar Köztársaság Kormánya és az Észak-atlanti Szerződés Szervezete közötti, a NATO Légiszállítást Kezelő Szervezetnek a Magyar Köztársaság területén való településéről és működéséről szóló Megállapodás kihirdetéséről
Megjelent Magyar Közlöny 91. szám. 2008. június 20.
Muzzy
Etel 359487 2008. július 30. 10:37
Válasz erre
Jak-52,,-09,MH,0068
Jak-52,,-09,MH,0068
Jakovlev-Jak-52-12-3
Jakovlev-Jak-52-12-3

Szia Nyugger!

Itt a képek a 09 és 12-ről.
Lehet, hogy más leállított gépről kapták a 3 tollú légcsavart?

Üdv.
Etel 359486 2008. július 30. 10:27
Válasz erre
Szia Nyugger!

Nagyon köszönöm!
Közben találtam képet ahol a 09 és a 12 is háromtollú légcsavarral van ellátva.
Erről nem tudsz valamit?

Üdv.
Muzzy 359485 2008. július 30. 09:38
Válasz erre
Uraim!
Mint hivatkoztam, stratégiai légiszállítási kapacitásról van szó. Azért állt össze a konzorcium, hogy mindenkinek a kis igényét egy nagyba lehessen összefogni, és gazdaságosabban teljesíteni az igényeket. Nem azt mondtam, hogy nálunk az A 400M az alternatíva, hanem azt, hogy pl. az Airbus konszernbe tartozó államok (pl. németek)saját gazdasági érdekük miatt inkább azt favorizálnák, ezért be sem léptek a programba. (egyébként az An-70-es is minden paraméterben verte az A-400M-et, és még olcsóbb is volt...) Ha lesz a dologból valami itthon, akkkor az C-17-ekkel fog megvalósuzulni.
Egyébként a c-17-esk gyártását is befejezték... na nem a program miatt.
Muzzy
bgyasoldier 359484 2008. július 29. 20:28
Válasz erre
Sziasztok!

Az A400M első példánya még épphogy csak elkészült, még azt berepülik... mikor lenne abból pápai jelenlét?

de ha kíválasztották a helyszínt, megvoltak a résztvevők, akkkor most mit sz@rakodnak?
Nyugger 359483 2008. július 29. 20:02
Válasz erre
Etel !

3 tollú légcsavarral a Bacau-ban nagyjavított gépek repülnek: 02,03,05,06,10,11.
A P.G.-ben n.javított gépek: 08,/katasztrófa 2003.11.13.-án/,09,12, 2 tollú. A 01,04, és a 07-s gépek nem lettek nagyjavítva és már nagyon régóta nem repülnek.
borisz 359482 2008. július 29. 17:41
Válasz erre
Muzzy!
Hol látsz te itt abramsot?:D
Végülis az A400 nagynak kicsi, kicsinek nagy, biztos abból vásárolnak majd be:D
Hogy mi lesz az egészből?
csak akkor fog kiderülni, ha landol az utolsó gép is Pápán.
balaton 359481 2008. július 29. 15:17
Válasz erre
Az Abrams inkább 68-70t körül van.
Muzzy 359480 2008. július 29. 15:03
Válasz erre
Menyus!
Ezek az adatok az Airbus honlapról valók
Special ops 40 000 ft
Range at Max. Payload * 1780 nm
Range at 30-tonne Payload * 2450 nm
Range at 20-tonne Payload * 3450 nm
Max. Payload 37 t
Egy Abrams, ha jól tudom 60 tonna körül mozog...
Muzzy
Muzzy 359479 2008. július 29. 14:58
Válasz erre
Menyus!
Ha jól tudom az A-400M-et NEM Stratégiai szállításra tervezték! Hatótáv, terhelhetőség! Ha nem tud egy Abramsot stratégiai távra elszállítani, akkor mire jó?
Muzzy
borisz 359478 2008. július 29. 14:57
Válasz erre
Szóval megint hatalmas lelkesedéssel belevágtak valamibe, aztán elkezdték a széthúzósdit?
Menyus 359477 2008. július 29. 14:52
Válasz erre
Két ország van a programban akik az Airbus 400-at favoritálják.
borisz 359476 2008. július 29. 14:45
Válasz erre
Mi lesz helyette?
Újabb AN-124, A-400, vagy nem lesz semmisem az egészből?
Menyus 359475 2008. július 29. 14:43
Válasz erre
Amennyire tudom jelenleg az sem biztos sajnos hogy az amerikai gép lessz a befutó.
Menyus 359474 2008. július 29. 14:40
Válasz erre
Még 2004-2005-ben dolgoztam Pápán a repülőtéren aJavát ismerem azoknak akik ott vannak.Szerintem jó hely jó közösség.
balaton 359473 2008. július 29. 10:42
Válasz erre
Ez nem a legjobb hír. Inkább nem írom le ide, mit csináljanak az olaszok :)
De év végén már kapható lesz a Revell 1/144-es C-17-ese, amivel terveim vannak.
Solo 359472 2008. július 29. 10:38
Válasz erre
Az olaszok kiszáltak a C-17 programból ezért csúszik a dolog. Ha nem oldják meg gyorsan a felszabadult repidő eladását akkor nem lesz ősszel C-17 Pápán.
Etel 359471 2008. július 29. 10:33
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy a honvédség mely oldalszámú Jak-52 gépei kaptak 3 tollú légcsavart? Szolnokon repül még 2 tollú légcsavaros Jak-52?
Köszi!
Muzzy 359470 2008. július 29. 09:51
Válasz erre
A C-17-esek kapcsán javaslok két korm határozatot
2041/2008. (III. 29.) Korm. határozat
a Stratégiai Légiszállítási Képességrôl szóló többoldalú Egyetértési Megállapodás szövegének végleges megállapítására adott felhatalmazásról
2109/2007. (VI. 15.) Korm. határozat
a NATO Légiszállítást Kezelô Szervezet (NAMO) létrehozásáról és a stratégiai légiszállítási képességgel kapcsolatos kormányzati döntésekrôl
Mindkét anyag a jogtárban elérhető
Muzzy
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.