<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Solo | Adatlap | 359567 | 2008. augusztus 22. 18:53 | ||
Hunyo | Adatlap | 359566 | 2008. augusztus 22. 18:45 | ||
De ha igazán kölcséghatékony megoldást akarunk még keresni, én szerintem, egy Pilatus PC-9M-el is jó választás lenne. A mostani tendencia szerint ugy is a sugaras kiképzőgépeket a légcsavarosok váltják ki, az elektronika fejlettségének köszönhetően. Na az még egy költséghatékony megoldás lenne, szerintem. | |||||
Hunyo | Adatlap | 359565 | 2008. augusztus 22. 18:42 | ||
Ez így mind szép és jó, csak például mi nem rendszeresítjük a felderítőkonténert a giffekhez. Amugy az L-159 azért lenne jó, mert a pilóták szintentartása , és "alacsonyabb rendű" feladatok elvégzésére kiválóan megfelel. És két gépet miért is nem tartanánk adott eseteben ugyanazért? A csehek sem állnak szerintem jobban, mégis működik a rendszer nálunk, jól kiegészíti egymást a két gép. Azt, hogy a Griff "csikók" szeretik a gépeket egyértelmű. Ki ne szeretné azt a gépet, amit repül, ugyanez van a migeknél is, meg még lehetne sorolni. Kis országunk mégkisebb légierejének a legnagyobb gondot az jelenti, hogy a "hozzáértő" emberek döntenek igen súlyos kérdésekben, ezért azt a keveset is rossz helyre szórják el. Viszont ez nem csak ránk jellemző: A sógoréknál(Ausztria) is egy "hozzáértő" ember miatt pl.: Nem rendelték meg a Thypoon-hoz a póttankokat, amiért most igen kemény összeget kell fizetni. Ebből is látszik, hogy mindenkinél vannak hibák, csak mindenki máshogy tanul belőle. Ha egyetértesz vele, ha nem, egy valamire való légierő nem maradhat kiképző vagy könnyű támadó gép nélkül. Nekünk az ALCA és Gripen páros tökéletes lenne, de ebben ugye nem mi döntünk. Igen az a fránya politika... | |||||
Solo | Adatlap | 359564 | 2008. augusztus 22. 18:29 | ||
Az L-39 most elvben három feladatkört lát el nálunk. Sugárhajtású kiképző, felderítő és (nagyon) korlátozott mértékben harci-támogató. Az L-159-et is ilyen formában használnánk csak mégjobb hatékonysággal. Viszont a Gripent eleve úgy vettük, hogy alkalmas legyen vadász, felderítő és csapásmérő feladatok ellátására is. Két gépet nem fogunk tartani ugyanazért. Igaz , hogy a Gripenek jelenleg még egyk feladatot sem tudják ellátni, de ami késik nem múlik. Ha megveszik a fegyvereket és megkapják a szükséges szoftverfrissítéseket akkor jók lesznek. Csak ne lenne ez a ha. A Gripen pilóták egyébként nagyon szeretik (már akikkel beszéltem). A másik nagy gond az, hogy mi ezeket szövetséges rendszerben is akarjuk majd használni. Ezért kaptak légiutántöltő képességet (ami elég szerencsétlen lett). Sajnos erre nem elég az egy századnyi gép. A NATO-nak nincs szüksége egy géppárra. Ha azt mondjuk, hogy küldünk egy századot az ok. Az már számottevő erő. Lehet rá tervezni. De akkor mi marad itthon? | |||||
Monox | Adatlap | 359563 | 2008. augusztus 22. 18:12 | ||
Nyugger, Biztos nem vagyok de úton-útfélen azért nem szoktak az emberek ugyanarról ugyanazt beszélni, ha nincs valóság alapja. Sőt ha lenne már adnák is a keszit (lévén éleslövészet is volt) és a 29-esek is selejteződnének lefelé. Amit a nagy magasságú és sebességről írsz abban igazad van. De ha ilyen van akkor a feltételei is legyenek adottak! Máskülömben semmi értelme. Az L-159-esnél jobb ár/érték arány szerintem nem létezik. (Mégis a legmagasabb poszotkon is "gyakorlógépnek" hiszik a típust...) | |||||
Nyugger | Adatlap | 359562 | 2008. augusztus 22. 13:28 | ||
Monox, Biztos vagy abban, hogy nincs a Gripenhez rakéta ill. gpá.lőszer? Igazából egy szubszonikus repülőgép lenne az igazi zsákutca, ha csak az lenne. Hazánk jelenlegi nagysága is igényli a nagyteljesítményű vadászrepülőgépet. Gondold végig ha egy Pécs Pozsony útvonalon nagymagasságban repülő utasgéphez kell emelni azonosítás miatt egy L-159-t Kecskemétről hol fogná el ? | |||||
Monox | Adatlap | 359561 | 2008. augusztus 22. 10:27 | ||
Etel! Valóban kissé ütütt kopott a gép, de még így is jobb állpotban van mint a legtöbb hazai gép. Nézd csak meg, hogy hiba nélkül látszik az oldalszám a felségjel, a foltozás is tisztán kivehető és a kabinplexiről ne is beszéljek! Vajon hogy került Ausztriába Szolnokról? Tény, hogy a 29-es képességei felülmúlhatatéanok, de az kötségei is azok, sőt... A tetejébe még korrumpálni sem lehet az oroszokat! Ez tarthatalan, a gépeknek menniük kell! A gond majd akkor lesz, ha a svédeket se mi fogjuk fejni, hanem majd ők minket... Viszont bármerre jártam a világban az tény, hogy amikor 29-es repült a földön minden mozgás megszünt, és aki csak volt mindenki az eget nézte... Én váltótipusnak az L-159-est tudnám leginkább elképzelni, kishazánknak bőven elég lenne... csakhát a csehek se kennek. A Gripen zsákutca, nem véletlen, hogy két évvel az érkezésük után még mindig nincs fegyver hozzájuk... És amíg nincs addig marad az 5 db 29-esünk a kesziben - és a hadrendben. | |||||
SIG | Adatlap | 359560 | 2008. augusztus 21. 01:04 | ||
Ez így van ! Én akkor voltam Mélységi Felderítő és a határvonaltól kb. 50-100 méterre gubbasztottunk 24 órás szolgálatban, egy "REFI"-ben. Annyi átrepülés volt, hogy az akkori "média" szerintem az egytizedét nem írtam meg. Persze mert nem is tudtak róla, de a barcsi téma tényleg kivédhetetlen volt... | |||||
Solo | Adatlap | 359559 | 2008. augusztus 20. 22:24 | ||
A 29-es sem akadályozott volna meg egy barcsi esetet. Azt csak folyamatos járőrözéssel lehet kivédeni. Az meg sokba van ám. | |||||
Márky | Adatlap | 359558 | 2008. augusztus 20. 22:20 | ||
Hát igen. A 29-esnek meg volt azér a szexepilje. Amikor a 29-eseket rendszeresítettünk akkor a balkáni konfliktus miatt szűkségünk volt egy modern vadászgépre vagy egy használható légvédelmi rendszerre (Sz-300) de mivel az oroszok az utóbbit nem adták ezért a 29-eseket rendszeresítettük mert ugye senki sem akart egy újabb Barcsi esetet. | |||||
Solo | Adatlap | 359557 | 2008. augusztus 20. 22:20 | ||
Elcsépelt persze, csak az ember várná, hogy tanulnak belőle, de nem. Akinek meg ez a hivatása az verheti a fejét a falba. | |||||
xcraft | Adatlap | 359556 | 2008. augusztus 20. 22:14 | ||
Dettó így gondolom, mondjuk a 29-esek adta élményt nem adnám semmi pénzért. :) | |||||
Márky | Adatlap | 359555 | 2008. augusztus 20. 22:03 | ||
Ez már elcsépelt (ezen ne sértődj meg) de sajnos teljesen igazad van. Das ist eine tipische Ungarische kunst (valahogy így mondja mindig nagyapám) | |||||
Solo | Adatlap | 359554 | 2008. augusztus 20. 22:01 | ||
A saját véleményem az, hogy a 29-esek megvétele hiba volt. Nekünk is a 21-eseket kellett volna modernizálni és a Gripen/F-16-ig reptetni. Jóval olcsóbb az üzemeltetése. Amire mi használtuk a 29-est az luxus. Mondjuk a Gripen is az. :) Az államdóság fejében pedig vehettünk volna heliket. Ugyanannyi pénzből most szép új légierőnk lehetne. Csak a műrepülő díjainkat nem kaptuk volna meg... | |||||
xcraft | Adatlap | 359553 | 2008. augusztus 20. 21:55 | ||
Hello! Gondolom láttátok a román MiG 21 Lancert a repnapon. Ugye jó volt nézni, visszaemlékezni, hogy nemrég még nálunk is szárnyalt a Fishbed. De nem volt jó belegondolni, hogy mi is részt vehettünk volna hasonló felújításban. Minden egyes döntéssel mintha szándékosan mellényúlnának, és nem gondolom, hogy csak a laikus, mint pld én, látja így. Olvassátok el a vastag alaptémát fent. Nem a légierő nevetséges, hanem a döntések következetlensége a siralmas. | |||||
Solo | Adatlap | 359552 | 2008. augusztus 20. 21:43 | ||
Három gép volt kint. Kettő modernizáláson, egy pedig nagyjavításon. A nagyjavított jött haza. A két modernizálás alatt lévő is nemsokára érkezik csak van némi bonyodalom a hazareptetéssel. Az érthetetlen az, hogy a nagyjavítottat nem modernizálták, a modernizáltakat meg nem nagyjavították. Ezért a "hiper szuper" gépeket nemsokára el kell küldeni nagyjavítani újabb százmilliókért... A nagyjavítottat meg egyszer majd modernizálni kéne... Szerintem több modernizálás már nem lesz. Új tipusban gondolkodnak nagyjaink, csak még nem tudják mi legyen. Csehek, Horvátok Mi-171-et vettek. Nekünk is az lenne a legolcsóbb variáció. Kiváncsi leszek mit veszünk. Végül is mindegy csak ne levetett Blackhawk legyen. Nekünk az nem megfelelő tipus. | |||||
Etel | Adatlap | 359551 | 2008. augusztus 20. 18:16 | ||
SSgt_Chris | Adatlap | 359550 | 2008. augusztus 20. 14:23 | ||
Ez nem felújított-turbósított változat...direkt azt írtam, hogy NAGYJAVÍTOTT...ez nem ugyanaz. | |||||
balaton | Adatlap | 359549 | 2008. augusztus 20. 14:10 | ||
Én úgy tudtam, hogy Mi-171 lesz belőlük. Ezekszerint rosszul tudtam. | |||||
Monox | Adatlap | 359548 | 2008. augusztus 20. 13:43 | ||
Ezek szerint megérkezett a három gépből az egyik... Vagy mindhárom? Végülis... 3 milliárdért 3 Mi-17-est javítani, jellemzően magyar politikai/gazdasági döntés. Tiszteletem az a NoName kft.-t aki ezt lebonyolította. A gépeket egyébként Ukrajnában javították. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 359547 | 2008. augusztus 20. 13:09 | ||
basio | Adatlap | 359546 | 2008. augusztus 18. 16:02 | ||
köszi Levix! basio | |||||
Levix | Adatlap | 359545 | 2008. augusztus 18. 14:13 | ||
36173, 36373 a hivatalos. Levi www plasticwings hu | |||||
ltom74 | Adatlap | 359544 | 2008. augusztus 18. 14:11 | ||
Timur | Adatlap | 359543 | 2008. augusztus 18. 14:00 | ||
Bocs, tévedtem, közvetlenül nem megy. (Én mindig a börzén vásároltam Radektől.) | |||||
ltom74 | Adatlap | 359542 | 2008. augusztus 18. 13:28 | ||
Neztem a montex honlapjat de sehol se latom, hogy tudnam megrendelni kozvetlen toluk. csak 1 sime e-mail cim van... | |||||
ltom74 | Adatlap | 359541 | 2008. augusztus 18. 13:11 | ||
Timur | Adatlap | 359540 | 2008. augusztus 18. 12:55 | ||
Montex. Közvetlenül a gyártótól be lehet szerezni, vagy börzéken, ahol a lengyelek felbukkannak. FS | |||||
basio | Adatlap | 359539 | 2008. augusztus 18. 12:34 | ||
ltom74 | Adatlap | 359538 | 2008. augusztus 18. 12:27 | ||
Hi Ezen milyen gyartmanyu maszk es hol lehet kapni? koszi | |||||
EMBÖCKE | Adatlap | 359537 | 2008. augusztus 17. 21:54 | ||
jé, nekünk ilyen is van? | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 359536 | 2008. augusztus 17. 07:35 | ||
sainz | Adatlap | 359535 | 2008. augusztus 16. 10:04 | ||
mig23papa! Egy keméti pilótától kaptam a saját anyagával együtt. Pár tekercs még elő sem volt hívatva, azok közt voltak ezek is. Annyira emlékezett az illető hogy vmelyik barátjától kapta, de nem ugrik be kitől. Ő is nyomozgat az ügyben, de gondoltuk: miért ne próbáljuk meggyorsítani a dolgot itt is? | |||||
mig23papa | Adatlap | 359529 | 2008. augusztus 15. 20:07 | ||
sainz akitől kaptad az hogy , és kitől jutott hozzá? azon az úton nem mehetsz visszafelé? | |||||
mig23papa | Adatlap | 359528 | 2008. augusztus 15. 20:04 | ||
balaton igazad van, épen ezért dobtak ki egy rakás üzemképes gépet 2000-ben, amit most végre megkaparinthatott az ukrán hulladék feldolgozó elvtárs magának, közben jól megkenve azokat is akik a gépek leállítását intézték akkoriban | |||||
mig23papa | Adatlap | 359527 | 2008. augusztus 15. 20:02 | ||
balaton | Adatlap | 359526 | 2008. augusztus 15. 19:55 | ||
Nincs is fontosabb, mint az üzemeltetési költségek... Javasolnám 5. generációs vadászgépnek a vitorlázógépeket. Üzemanyag nem kell bele, vezetése könnyen elsajátítható, és lassúsága miatt lelőni sem könnyű, mert a gyors sugárhajtású vadászgépek hamar elsuhannak mellette. Infrafejes rakétával sem tudják leszedni, mert hajtómű híján hőkibocsátása is minimális. Micsoda ötlet :))) | |||||
HADvezer | Adatlap | 359525 | 2008. augusztus 15. 19:50 | ||
szia Podva! Köszi nem volt ismerős a kép, segített, üdv | |||||
Etel | Adatlap | 359524 | 2008. augusztus 15. 19:15 | ||
sainz | Adatlap | 359523 | 2008. augusztus 14. 23:28 | ||
Podva | Adatlap | 359522 | 2008. augusztus 14. 17:29 | ||
Szia HADvezér Nem akarok okvetetlenkedni, a honlapodon láttam., hogy készül Molnár Laci +66-osa amit én is nagyon várok A matrica tervezésében talán tud segíteni, ez a fotó erről a gépről: www.netlabor.hu/roncskutatas/modules/myalbum/photo.php Jó girbegurba, szabadkézzel fújt számokkal. Nekem teljesen új volt de ha te már ismerted akkor bocsi :) Üdv Podva | |||||
HADvezer | Adatlap | 359521 | 2008. augusztus 14. 15:00 | ||
Szia, jegyeztem, később elképzelhető a gyártás | |||||
Podva | Adatlap | 359520 | 2008. augusztus 14. 07:14 | ||
Hali Ha már a magyar gyakorlógépeknél tartunk eszembe jutott még egy slágertéma: A Kp AviaC2/ Arado Ar96/B-jéhez nagyon elkélne valamiféle magyar martica, rekintettel arra a körüloményre, hogy fehér és fekete keresztel, meg csillaggal, meg polgári lajstromjellel is egyaránt repült a típus. Műgyanta orral, "a"-vá alakítva meg ott lenne az ékes felségjellel ellátott különböző kamuflázsok egész garmadája... Üdv Podva | |||||
mig23papa | Adatlap | 359519 | 2008. augusztus 5. 19:53 | ||
Menyus Ki ajánlotta fel hogy vegyétek meg, és miért nem vettétek meg? | |||||
Menyus | Adatlap | 359518 | 2008. augusztus 4. 10:56 | ||
Annó még mikor bezáratták az ország egyetlen harcihelikopter ezredét összefogtunk mi is páran hogy pár helikoptert megmenthessünk a pusztulástól .Minden megvolt már ,volt terület ahol kilehetett volna állítani őket s voltak akik vigyáztak volna a gépekre de mikor jött vissza fentről kérelmünkre a válasz azt írták vegyük meg őket ezért nem sikerült létrehozni sajnos akkor a múzeumot. | |||||
tothtomi | Adatlap | 359517 | 2008. augusztus 3. 21:25 | ||
ŐŐŐ, ez azt jelenti, hogy ez nem igaz. Jelenleg van 8 kesziképes Gripen hajózónk, és úgy néz ki hogy ők október 15.-től járnak majd készültségbe. Van még 5 emberünk itthon akinek el kéne érni ezt a szintet + vannak még, akik a jövőben kerülnének Gripenre, de ha az oktatók és a gépek keszibe lesznek, kivel/mivel fognak repülni! | |||||
mig23papa | Adatlap | 359514 | 2008. augusztus 3. 15:32 | ||
„ ezeket a furcsa jeleket nem értem előző beírásomban | |||||
mig23papa | Adatlap | 359513 | 2008. augusztus 3. 15:08 | ||
Beteszem nektek is azt a levelet amit annak az illetékesnek küldtem aki szerintem úgy ahogy volt lenyúlta az összes 2000-ben kivont gépet, csak azért hogy jópénzért továbbadhassa. A levelet a tértivevény szerint 2008 07 14.-én kapta meg. Úgy látom nem sürgős neki hogy válaszoljon erre a kedves levelemre, bár4 nem értem mire vár a válasszal még ezekután. Én nem sokáig vackolnék, ha egy ilyen levelet kapnék, és ti? Ha sokáig nem válaszol, megkérlek benneteket, hogy ti is küldjétek el neki ugyanezt. Ime a levél: Tisztelt Bese Ferenc Úr! Ön szerint vajon miért érzem egyre jobban úgy, hogy az Önnel és korábban az egykori ÁPVRT-vel folytatott levelezésekből olvasott információk alapján, hogy valamolyen törvénytelenségre bukkantam? Mint például hűtlen kezelés, csalás, hivatali visszaélés, vesztegetés, korrupció, privatozációs mahináció, vagy mindez együttesen. Kérem, hogy ha semmi alapja a levelemben leírtaknak, akkor szíveskedjen cáfolni azt, vagy ha mégis lehet valami valóság alapja, akkor segítsen nekem kibogozni ezeket a kusza szálakat. Meglátásom szerint a következő folyamat zajlott le 2000 augusztusától napjainkig. 2000 augusztusában az akkori légierő állományában lévő Mig-21, Mig-23, Szu-22 tipusú repülőgépek üzemeltetését leállították. Igaz akkor még nem vonták ki azokat hivatalosan a hadrendből, mégis az akkori ÁPVRT hatáskörébe utalták további hasznosítás céljából. Az ÁPVTR állami hivatalként működött akkor. A repülőgépek is állami tulajdonban voltak, többnyire üzemképes hadrafogható állapotban. Az ÁPVTR husszú éveken keresztül igazából semmit sem tudott (vagy nem akart) kezdeni8 a repülőgépekkel, annak ellenére sem, hogy több megketesés is érkezett hozzájuk további észerű hasznosítási lehetőségek után kutatava. Időközben az ÁPVTR ilyen irányú tevékenységét átvette a Honvéd Arzenál Zrt, amely ekkor még 100%-ban állami tulajdonban funkcipnált. A repülőgépek még ekkor is hadrendben álltak. Időközben –számomra kissé relytélyes módon_ a Honvéd Arzenál Zrt. 100%-os állami tulajdonrészéből 49%-os tulajdonrész magánkézbe került. Érzésem szerint a Honvéd Arzenál Zrt. Akkori magasrangú vezetői kezébe. Érdekes módon körülbelül ebben asz időszakban vonták ki a hadrendből az említett repülőgépeket. Ekkor nyílhatott meg a lehetőség a Honvéd Arzenál Zrt. részére, hogy szabadon „értékesíthesse” a rábízott repülőtechnikát, ha addig még nem került autómatikusan az említett 49% magántulajdonnal rendelkező személyek kezébe. Ha nem, akkor sem okozhatott nagy gondot, hogy az állami tulajdonban lévő repülőtechnika véglegesen magánkézbe kerülhessen. Az ügy pikantériája, hogy az állami és magánkézben lévő tulajdon felügyelete ugyanazon személyek birtokában lehetett. Nem ez lenne az első (és nem is az utolsó) eset, hogy üzleti titkokra hivatkozva -precízen idézve az erről szóló törvényeket-, nem adnak ki információkat az érintettb személyek. Ezzel semmi gond egészen addig, amíg nem vetődik fel valakiben a bűncselekmény gyanúja, és egészen addig, amíg ez a gyanú nem jut a bűnüldöző hatóság, és esetleg a szenzációkra éhes médiák tudomására. Mert ebben az esetben a nyomozás eredményessége érdekében érvényét veszti az üzleti titok fogalma. Abban az esetben pedig olyan információk is napvilágra kerülhetnek (amit eddig talán még Ön sem tudott, vagy amiről nem akart tudomást szerezni) miszerint a 2000-ben (az akkor még üzemképes és hadrafogható) leállított repülőgépekben több száz, összességében akár több ezer repülésre alkalmas üzemidőóra maradt bent kihasználatlanul. Mennyibe is kerül manapság a Grippeneknek repülése óránként? Kitudná ezt Ön zsebből fizetni? Olyan repülőgépek is vannak az említettek között melyek szinte az ipari nagyjavítás után lettek leállítva. (A nagyjavításokat egyébként a nagy múlttal és tapasztalattal rendelkező Dunai Repülőgépjavító egykori Pestvidéki Gépgyár végezte el, melyet azóta egy a szinte a semmiből előkerülő cégecske ütött ki a nyeregből, szintén nagyon relytélyes módon) Könnyedén ki lehetne számolni, hogy az értelmetlen gépleállítással, és repülőtér bezárással hány száz millió, esetleg milliárd forinttal könnyítették meg az országot, és a kedves adófizetőket. Azt sem figyelmen kívül hagyva, hogy ezzel veszélybe került az akkori repülőgépvezető állomány kiképzési szintjének a biztosítása. A gépeknek otthont adó repülőteret a bezárása után egyszerűen széthordták, mielőtt bázisrepülőtérré minősítették vissza. Hosszú évek vajúdása után nem kevés pénzbe került a repülőtér újjáélesztése. Lehetséges, hogy hasonló módon kerülhetett (talán a Honvéd Arzenál Zrt. illetékesei keze által?) több tonna alig használt katonai felszerelés jó haszonnal, használtcikk kereskedéssel foglalkozó személyek birtokába. Nagyon remélem, hogy a pápai repülőtéren tárolt repülőgépek nem kerülnek hasonló módon hozzánemértő haszonleső színesbőrű színesfémkereskedők kezébe, csak azért, hogyértelmetlen feldarabolásuk által valaki busás haszonra tehessen szert. Az évek óta tartó meddő levelezgetés után is bízom abban, hogyaz üzleti titkokat félretéve lehet értelmesen beszélni arról, hogy ezeknek a gépeknek nem kellene mindenáron az ócskavastelepen, nagyolvasztóban végezniük, mint ahogy a mellékelt képeken látható gépeknek sem kellett volna úgy végezniük, ahogy végezték. Aszért sem, mert szerény számításaim szerint az ilyen irányú „újrahasznosítása” sokkal többe kerülne, mintha vegyesfémhulladékként (egyben, nem feldarabolva) értékesítenék lelkes hozzáértő „amatőr” gyűjtők részére. Tudva azt is, hogy az évek óta tartó ezirányú szándékaimat mindíg „haditechnikai eszköz nem eladható magánszemélynek” indokkal utasították el. Mi változott azóta, ami által mégis magánkézbe kerülhettek ezek a „haditechnikai” eszközök? Egyik rejtély a másik után. Repüléstörténeti szakemberekkel, országgyűlési képviselőkkel, és újságíró barátaimmal beszélgetve ők is eléggé rejtélyesnek találták ezt a történetet, de mindenesetre támogatásukról biztosítotak a további felderítőmunkámban, remélve, hogy kiderülhet ezen történet hiteles verziója is. Amennyiben mégsem így történtek az események, ahogy e sorok alapján azt én gondolom, akkor szíveskedjék felvilágosítani az igazi folyamatról, előbújva végre az üzleti titkok alkotta bástya mögül, mert ha teljesen legálisan, törvényesen történtek az események, akkor valójában nincs is szükség a törvény adta lehetőségeket álcaként használni, elfedve az igazságot. Várva mielőbbi pozitív és számomra is használható válaszát. További munkájához sok sikert kívánva, tisztelettel: | |||||
borisz | Adatlap | 359512 | 2008. augusztus 3. 14:52 | ||
Lehet, hogy csak valamit be akarok látni a dolgok mögé, de azt gondolom, hogy mindentől meg akarnak szabadulni, ami az oroszokhoz köti őket. Miért? Gőzöm sincs. Egyébként valahol azt nyilatkozták, talán tv hírekben volt még idén, hogy a Migeket visszaadnák a ruszkiknak, cserébe meg történik valami a helikopterekkel. Ez így lesz, vagy csak valamit mondtak? | |||||
Monox | Adatlap | 359511 | 2008. augusztus 3. 14:43 | ||
Úgy látom a Mig-29-esek és az Albák nagyon útban vannak a legfelsőbb vezetésnek... Azon gondolkodok, hogy utánuk mit fognak kivonni? Már csak a Mi-24-es maradt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
A Csehek igazából azért haszálnak Alcát mert muszáj. :) Hogy nézne már ki , hogy még a gyártó ország sem használja. Nehéz lenne eladni. Így is nehéz. Elég telített a piac.
Kis ország vagyunk. Felejtsük el a NATO-nak falajánlott Gripen dolgot. Egy század Gripen (ha már megvettük) mellé egy század Alca, vagy más. Ez a minimum.
Heliknél a 24-es jövője még bizonytalan. Mivel tankunk kb nincs, ezért fontos lenne megtaratni őket még egy darabig. Szállítóknál Minyók lassan kifutnak. Csak papiron gondolkodnak a pótlásukról. Nem sokára itt fogunk állni 7 db Mi-17-el ami semmire nem elég. Pedig a helik ára eltörpül a vadászokhoz képest.