/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
mig23papa 359581 2008. augusztus 23. 09:55
Válasz erre
Aki valóban kíváncsi hogyan lehet pilóta valaki a seregben itt az infó.

www.nftc.hu/a-phase1.htm

Rákérdeztem , ezt a választ kaptam tőlük.

Tisztelt Szűcs László!

A képzés ingyenes.

A jelentkezés feltételei:
- magyar állampolgárság
- büntetlen előélet
- a képzés kezdetének évében be nem töltött 27. életév
- középszintű angol nyelvismeret
- orvosi alkalmassági vizsgálaton való részvétel vállalása

Sikeres felvételi esetén a repülőgép - vezető jelölt próbaidőre a MH szerződéses
állományába kerül tisztesi rendfokozattal (a hivatásos katona megtartja
megszerzett rendfokozatát). A próbaidő 6 hónap. Az NFTC-re történő
beiskolázáskor a jelölt tiszti állományba kerül hadnagyi rendfokozattal.

Azon fiatalok jelentkezését várjuk:
- akik főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkeznek, vagy
- akik a főiskolát vagy egyetemet a jelenlegi tanévben fejezik be, vagy
- akik a főikola, vagy az egyetem utolsó előtti évfolyamát végzik.

Bővebb információ: www.nftc.hu
Tel: 56/505-155
Fax: 56/505-151

Üdvözlettel: Hanga László
mig23papa 359580 2008. augusztus 23. 09:51
Válasz erre
Monox

Tudomásom szerint az elhunytak szénné, illetve hamuvá égtek, (teljes töltéssel szálltak fel) nemsokat tudtak boncolgatni rajtuk.

Én annyit tudok, hogy indítás , után nyitva felejtették a hűtőzsalut, és a motor , vagy a porlasztó túlhülése miatt leállt a motor. Kényszerleszállást akartak csinálni, de kis magasság miatt egy útban lévő villanyvezetéket akartak kikerülni, vagy átrepülni felette, de már nem adta ki nekik. Gép becsapódáskor kigyulladt, és bent égtek a kabinban. Gépből sem sokminden maradt.

Több ezer órát repült pilóta is hibázhat, nem egy példa volt már rá, sajna.
Monox 359579 2008. augusztus 23. 09:28
Válasz erre
Egyébként bár nem tudom hogy hol olvastam/hallottam róla, de valóban kimutatták az elhunytak szervezetében a CO okozta nyomokat aminek a szintje igencsak magasabb volt a normálisnál. Akkor egy ideig boncolgatták, hogy a kipufogócső konstrukciós hibájából kerül a kabinba az égéstermék, de hogy tettek-e lépéseket a megszüntetésére azt nem tudni.
Egyébként az a tény ahogyan lesett a gép abból is sejthető volt, hogy valami nem volt rendben. Állítólag símán hasra tehették volna a gépet, ehelyett úgy fogtak földet, mint egy lapát sz... Két több ezer órát repült pilótától ez mindenképp meglepő, ha a pilóták rontották volna el. Közben támadt egy ismerősöm (ráadásul nő az illető...) aki látta az utolsó repülést Fegyvernek felett alacsonyan, 35 km-re a becsapódástól. Csak annyit mondott, hogy kis magasságon borzasztóan billegett a gép. Valahogy nem is lepődött meg amikor a híreket halgatta utána...
mig23papa 359578 2008. augusztus 23. 09:00
Válasz erre
Kamovos

Milyen jelentésben olvastad, hogy hogy tele nyomta a fülkét szén monoxiddal!

Én mást hallottam a katasztrófa okának.
Nyugger 359577 2008. augusztus 22. 21:26
Válasz erre
SSgt_Chris topiktársunk jóvoltából láthattunk egy képet a csilli-villi nagyjavított Mi-17-704-es helikopterről, mely már azóta Szolnokon van. Sok repülőgépnek helikopternek volt valami az egyediségéből adodó neve, találjunk ki valami frappáns nevet neki. A legjobb 'névadó' vendégem egy sörre... az októberi RBK után.
Kamovos 359575 2008. augusztus 22. 20:49
Válasz erre
Szia Solo!

Szerencsére van közös témánk!
+ ellen véleményeink is!
Szeptember 7-én + beszélhetjük a témát!
De nem adom könnyen magam, úgyhogy hosszú sörözésre számíthatsz! :)

Üdv: kamovos
Solo 359574 2008. augusztus 22. 20:33
Válasz erre
Jó nem mennyünk bele ebbe a ki a felelős dologba, mert az nem olyan egyszerű.

Az általad is leírt szamárlétrában ha jól látom benne van a motoros is.
MHSZ nincs. Egy kezdő (úgy értem soha nem repült még) emberkét nem nyomhatsz bele egy gázturbinás kiképzőgépbe.
Lehet hogy rosszul hangzik, de a legelső tipus nem árt ha nem egy méregdrága gázturbinás csodamasina, mert ha azt veri oda a kedves pilótanövendék, az nagyon drága tanulópénz lesz. Jakon kétszer fordult elő légcsavartörés a növendék hibájából. Nem hiszem, hogy a Tucanó a maga nagyobb leszállósebességével annyira tolerálta volna, mint a Jak. Az egyik esetben simán megemelték a gépet. Kinyitották a futót , ami véletlenül bentmaradt és légcsavarcsere után mehetett is a dolgára.
Biztos vagyok benne, hogy ha komolyabb gépet vesznek kezdő kiképzőgépnek akkor csokkal csúnyább balesetek lettek volna. A Jakok sokat kibírtak. Látnod kellett volna milyen szökdécslést elvisel.
A kiszolgálás nehézésége itt nem mérvadó. Nem azért vesznek kiképzőgépet, mert azt könnyű üzemeltetni.
A felsorolt szamárlétrát végigjárt emberekből lettek rossz parancsnokok is. Az nem csak ezen múlik.
Ha van kedved egy sör mellett erről még beszélgethetünk ha átjöttök látogatóba. :)

A Jak-52 pedig nem szar. :)
Kamovos 359573 2008. augusztus 22. 20:06
Válasz erre
Szia Solo!

A repülés valóban veszélyes üzem!

A rep események zöméért pedig nem a technika, hanem a pilóta a felelős, a kiszolgáló személyzet legkevésbé felelős a + történ katasztrófákért, legalábbis kis hazánkban!
De ami szar az szar!
A gázturbinák világában dugattyús motoros gépeket venni nem túl ésszerű dolog!
1 dugattyús gép kiszolgálása sokkal több munkaórát igényel, mint 1 gázturbinás!
Ráadásul a gázturbinásnál nem juthat a fülkébe szénmonoxid!
A Jak, rossz döntés volt, akár csak a Grippe!
Lett volna ott más is!

De az igazi probléma, hogy nincs MHSZ!
A klasszikus pilótanevelés szamárlétrája, vitorlázó, motoros, Alba, vadász!
Ezen nőttek fel azok, akik most az öregek!
Jó kezű, jól felkészült, + bízható, csapatjátékosok!
Belőlük lettek a legkiválóbb parancsnokok is!

Üdv: kamovos
Solo 359572 2008. augusztus 22. 19:26
Válasz erre
Jajj azért ez nem ilyen egyszerű. Minden tipussal vannak balesetek. A te logikád alapján akkor eddig csak a Gripen volt jó vétel, mert azon még nem halt meg senki. A Jak kifejezetten pilótabarát. A repülés veszélyes üzem. Ezt te tudod a legjobban.
Kamovos 359571 2008. augusztus 22. 19:16
Válasz erre
Szia Solo!

Ezt peóbáld + L hitetni A Laneker Józsi szüleivel!
Tudtommal pont 1 ilyen gép okozta a halálukat azzal, hogy tle nyomta a fülkét szén monoxiddal!

Szerintem még kutakodhattak volna tovább!

Üdv: kamovos
Solo 359570 2008. augusztus 22. 19:13
Válasz erre
Még mielőtt a Jakokat megvették tesztelték nagyjaink a PC-7-et és a Tucanot is. Végül Jakokat vettek. Asszem az utcsó jó döntés volt. :) A Jak inkább alapkiképző gép ,mint a Tucano. Az albákat meg ingyen kaptuk. Azokkal nehéz volt versenyezniük.
Pedig olyan szépek azok a gépek. :)
Hogy valami pozitívumot is mondjak, jövő héten lesz egy nemzetközi Kutató-Mnető gyakorlat Magyarországon. Már az is csoda , hogy meglesz. :) Tavaly lemondtuk.
Jönnek Törökök Cougar-el, Románok Socat-al és Pumával. Ha minden igaz.
Kamovos 359569 2008. augusztus 22. 19:10
Válasz erre
Sziasztok!

A helyzet az, hogy l akarják velünk hitetni, hogy nincsen pénz!
Ezért nekünk az olcsó + oldásokat kell vállalni!
Aztán + hogy kis ország vagyunk nem kellenek nagy gépek!
Mi + L is hisszük!
Engem kivéve!
Mert én + azt mondom, a hadseregünk legyen olyan, hogy az ellenségünk rettegjen tőle!
Mert Mihelyt 1 szikrányi esélyt érez az ellenségünk, hogy legyőzhet, nekünk is ugrik!

Nem ezekez a gépeket választanám amik most itt repkednek!
Lehet, hogy a Mig-29 még pár évig repkedhetne!
De miért csak ennyi!

Szóval én csak beindítanám azt a mezőgazdaságot, + az Ikaruszt, aztán + pakolnám vele az illetékes országot!
Pápa, Szentkirály, Taszár, Kecskemét, Mezőkövesd, Szolnok + pakolnám őket 1-1 dandárnyi Szuhojjal!
Aztán kis magasságra, támogatni jöhetne 4-500 az L-159-ből is!
Aztán, párdandárnyi Mi-171 is L férne Mi-24-esekkel + támogatva!

Ezek a hazaárulók + akik így szétverték a hadsereget, állhatnának a disz sortűz elé!

Csak azért nem akarnak költeni a seregre mert azt nem lehet privatizálni, + L lopni!
Vagy ezt csak úgy hiszem! :O:

UF

Üdv:Kamovos
No emésszünk! :)
Hunyo 359568 2008. augusztus 22. 19:01
Válasz erre
Igen ez így van. Ezért is sajnálom, hogy pl.: a helik potlásáról nem is esik szó. Mindehol csak grippen, grippen, grippen... Pedig a helik is ugyanolyan fontosak, ha nem fontosabbak egy légierőnél. Én is örülnék az AlCA-nak(hazudnék, ha nem=)), de akkor inkább tényleg legyen egyezményes alapon, mindenből egy kicsi: Én egy PC-9M és valami helik(nyugati vagy keleti(?) én helikben nem vagyok otthon) jöhetnének. És akkor még szó sem esett a jó kis öreg Ancsák váltótípusáról. Tök mindegy merre indulunk, mert az egyik ujjunkat le kell harapni. Nagyon kilátástalan a jövőkép, és igen eljutunk majd arra a szintre amit te is írtál: Most még csak a pótlásról gondoskodunk papíron, de mi lesz akkor, ha már a Magyar Légierő is csak papíron fog létezni!
Solo 359567 2008. augusztus 22. 18:53
Válasz erre
OK, nem voltam egyértelmű, magam is örülnék ha Alcákat (vagy valamit) is vennénk, de a mostani vezetés szerintem nem fog. Hacsak nem jönnek rá , hogy olcsóbb Alcával reptetni a pilótákat mint Gripennel. Most is van (ha még nem ment haza) Kecsón bérben egy Alca.
A Csehek igazából azért haszálnak Alcát mert muszáj. :) Hogy nézne már ki , hogy még a gyártó ország sem használja. Nehéz lenne eladni. Így is nehéz. Elég telített a piac.
Kis ország vagyunk. Felejtsük el a NATO-nak falajánlott Gripen dolgot. Egy század Gripen (ha már megvettük) mellé egy század Alca, vagy más. Ez a minimum.
Heliknél a 24-es jövője még bizonytalan. Mivel tankunk kb nincs, ezért fontos lenne megtaratni őket még egy darabig. Szállítóknál Minyók lassan kifutnak. Csak papiron gondolkodnak a pótlásukról. Nem sokára itt fogunk állni 7 db Mi-17-el ami semmire nem elég. Pedig a helik ára eltörpül a vadászokhoz képest.
Hunyo 359566 2008. augusztus 22. 18:45
Válasz erre
De ha igazán kölcséghatékony megoldást akarunk még keresni, én szerintem, egy Pilatus PC-9M-el is jó választás lenne. A mostani tendencia szerint ugy is a sugaras kiképzőgépeket a légcsavarosok váltják ki, az elektronika fejlettségének köszönhetően. Na az még egy költséghatékony megoldás lenne, szerintem.
Hunyo 359565 2008. augusztus 22. 18:42
Válasz erre
Ez így mind szép és jó, csak például mi nem rendszeresítjük a felderítőkonténert a giffekhez. Amugy az L-159 azért lenne jó, mert a pilóták szintentartása , és "alacsonyabb rendű" feladatok elvégzésére kiválóan megfelel. És két gépet miért is nem tartanánk adott eseteben ugyanazért? A csehek sem állnak szerintem jobban, mégis működik a rendszer nálunk, jól kiegészíti egymást a két gép. Azt, hogy a Griff "csikók" szeretik a gépeket egyértelmű. Ki ne szeretné azt a gépet, amit repül, ugyanez van a migeknél is, meg még lehetne sorolni. Kis országunk mégkisebb légierejének a legnagyobb gondot az jelenti, hogy a "hozzáértő" emberek döntenek igen súlyos kérdésekben, ezért azt a keveset is rossz helyre szórják el. Viszont ez nem csak ránk jellemző: A sógoréknál(Ausztria) is egy "hozzáértő" ember miatt pl.: Nem rendelték meg a Thypoon-hoz a póttankokat, amiért most igen kemény összeget kell fizetni. Ebből is látszik, hogy mindenkinél vannak hibák, csak mindenki máshogy tanul belőle. Ha egyetértesz vele, ha nem, egy valamire való légierő nem maradhat kiképző vagy könnyű támadó gép nélkül. Nekünk az ALCA és Gripen páros tökéletes lenne, de ebben ugye nem mi döntünk. Igen az a fránya politika...
Solo 359564 2008. augusztus 22. 18:29
Válasz erre
Az L-39 most elvben három feladatkört lát el nálunk. Sugárhajtású kiképző, felderítő és (nagyon) korlátozott mértékben harci-támogató. Az L-159-et is ilyen formában használnánk csak mégjobb hatékonysággal. Viszont a Gripent eleve úgy vettük, hogy alkalmas legyen vadász, felderítő és csapásmérő feladatok ellátására is. Két gépet nem fogunk tartani ugyanazért. Igaz , hogy a Gripenek jelenleg még egyk feladatot sem tudják ellátni, de ami késik nem múlik. Ha megveszik a fegyvereket és megkapják a szükséges szoftverfrissítéseket akkor jók lesznek. Csak ne lenne ez a ha.
A Gripen pilóták egyébként nagyon szeretik (már akikkel beszéltem).
A másik nagy gond az, hogy mi ezeket szövetséges rendszerben is akarjuk majd használni. Ezért kaptak légiutántöltő képességet (ami elég szerencsétlen lett).
Sajnos erre nem elég az egy századnyi gép. A NATO-nak nincs szüksége egy géppárra. Ha azt mondjuk, hogy küldünk egy századot az ok. Az már számottevő erő. Lehet rá tervezni. De akkor mi marad itthon?
Monox 359563 2008. augusztus 22. 18:12
Válasz erre
Nyugger,

Biztos nem vagyok de úton-útfélen azért nem szoktak az emberek ugyanarról ugyanazt beszélni, ha nincs valóság alapja. Sőt ha lenne már adnák is a keszit (lévén éleslövészet is volt) és a 29-esek is selejteződnének lefelé.
Amit a nagy magasságú és sebességről írsz abban igazad van. De ha ilyen van akkor a feltételei is legyenek adottak! Máskülömben semmi értelme. Az L-159-esnél jobb ár/érték arány szerintem nem létezik. (Mégis a legmagasabb poszotkon is "gyakorlógépnek" hiszik a típust...)
Nyugger 359562 2008. augusztus 22. 13:28
Válasz erre
Monox,

Biztos vagy abban, hogy nincs a Gripenhez rakéta ill. gpá.lőszer? Igazából egy szubszonikus repülőgép lenne az igazi zsákutca, ha csak az lenne. Hazánk jelenlegi nagysága is igényli a nagyteljesítményű vadászrepülőgépet. Gondold végig ha egy Pécs Pozsony útvonalon nagymagasságban repülő utasgéphez kell emelni azonosítás miatt egy L-159-t Kecskemétről hol fogná el ?
Monox 359561 2008. augusztus 22. 10:27
Válasz erre
Etel!

Valóban kissé ütütt kopott a gép, de még így is jobb állpotban van mint a legtöbb hazai gép. Nézd csak meg, hogy hiba nélkül látszik az oldalszám a felségjel, a foltozás is tisztán kivehető és a kabinplexiről ne is beszéljek! Vajon hogy került Ausztriába Szolnokról?

Tény, hogy a 29-es képességei felülmúlhatatéanok, de az kötségei is azok, sőt... A tetejébe még korrumpálni sem lehet az oroszokat! Ez tarthatalan, a gépeknek menniük kell! A gond majd akkor lesz, ha a svédeket se mi fogjuk fejni, hanem majd ők minket...
Viszont bármerre jártam a világban az tény, hogy amikor 29-es repült a földön minden mozgás megszünt, és aki csak volt mindenki az eget nézte...

Én váltótipusnak az L-159-est tudnám leginkább elképzelni, kishazánknak bőven elég lenne... csakhát a csehek se kennek. A Gripen zsákutca, nem véletlen, hogy két évvel az érkezésük után még mindig nincs fegyver hozzájuk... És amíg nincs addig marad az 5 db 29-esünk a kesziben - és a hadrendben.
SIG 359560 2008. augusztus 21. 01:04
Válasz erre
Ez így van ! Én akkor voltam Mélységi Felderítő és a határvonaltól kb. 50-100 méterre gubbasztottunk 24 órás szolgálatban, egy "REFI"-ben. Annyi átrepülés volt, hogy az akkori "média" szerintem az egytizedét nem írtam meg. Persze mert nem is tudtak róla, de a barcsi téma tényleg kivédhetetlen volt...
Solo 359559 2008. augusztus 20. 22:24
Válasz erre
A 29-es sem akadályozott volna meg egy barcsi esetet. Azt csak folyamatos járőrözéssel lehet kivédeni. Az meg sokba van ám.
Márky 359558 2008. augusztus 20. 22:20
Válasz erre
Hát igen. A 29-esnek meg volt azér a szexepilje. Amikor a 29-eseket rendszeresítettünk akkor a balkáni konfliktus miatt szűkségünk volt egy modern vadászgépre vagy egy használható légvédelmi rendszerre (Sz-300) de mivel az oroszok az utóbbit nem adták ezért a 29-eseket rendszeresítettük mert ugye senki sem akart egy újabb Barcsi esetet.
Solo 359557 2008. augusztus 20. 22:20
Válasz erre
Elcsépelt persze, csak az ember várná, hogy tanulnak belőle, de nem.
Akinek meg ez a hivatása az verheti a fejét a falba.
xcraft 359556 2008. augusztus 20. 22:14
Válasz erre
Dettó így gondolom, mondjuk a 29-esek adta élményt nem adnám semmi pénzért. :)
Márky 359555 2008. augusztus 20. 22:03
Válasz erre
Ez már elcsépelt (ezen ne sértődj meg) de sajnos teljesen igazad van. Das ist eine tipische Ungarische kunst (valahogy így mondja mindig nagyapám)
Solo 359554 2008. augusztus 20. 22:01
Válasz erre
A saját véleményem az, hogy a 29-esek megvétele hiba volt. Nekünk is a 21-eseket kellett volna modernizálni és a Gripen/F-16-ig reptetni. Jóval olcsóbb az üzemeltetése. Amire mi használtuk a 29-est az luxus. Mondjuk a Gripen is az. :)
Az államdóság fejében pedig vehettünk volna heliket. Ugyanannyi pénzből most szép új légierőnk lehetne. Csak a műrepülő díjainkat nem kaptuk volna meg...
xcraft 359553 2008. augusztus 20. 21:55
Válasz erre
Hello!
Gondolom láttátok a román MiG 21 Lancert a repnapon. Ugye jó volt nézni, visszaemlékezni, hogy nemrég még nálunk is szárnyalt a Fishbed. De nem volt jó belegondolni, hogy mi is részt vehettünk volna hasonló felújításban.
Minden egyes döntéssel mintha szándékosan mellényúlnának, és nem gondolom, hogy csak a laikus, mint pld én, látja így.
Olvassátok el a vastag alaptémát fent. Nem a légierő nevetséges, hanem a döntések következetlensége a siralmas.
Solo 359552 2008. augusztus 20. 21:43
Válasz erre
Három gép volt kint.

Kettő modernizáláson, egy pedig nagyjavításon.
A nagyjavított jött haza. A két modernizálás alatt lévő is nemsokára érkezik csak van némi bonyodalom a hazareptetéssel.
Az érthetetlen az, hogy a nagyjavítottat nem modernizálták, a modernizáltakat meg nem nagyjavították. Ezért a "hiper szuper" gépeket nemsokára el kell küldeni nagyjavítani újabb százmilliókért...
A nagyjavítottat meg egyszer majd modernizálni kéne...
Szerintem több modernizálás már nem lesz. Új tipusban gondolkodnak nagyjaink, csak még nem tudják mi legyen. Csehek, Horvátok Mi-171-et vettek. Nekünk is az lenne a legolcsóbb variáció. Kiváncsi leszek mit veszünk. Végül is mindegy csak ne levetett Blackhawk legyen. Nekünk az nem megfelelő tipus.
Etel 359551 2008. augusztus 20. 18:16
Válasz erre
Off-Airport - Bad Ischl
Off-Airport - Bad Ischl

Sziasztok!

Magyar Mig-15, Bad Ischl, Ausztria,2008.
Hát, szerintem nem nagyon törődnek vele.

Üdv.
SSgt_Chris 359550 2008. augusztus 20. 14:23
Válasz erre
Ez nem felújított-turbósított változat...direkt azt írtam, hogy NAGYJAVÍTOTT...ez nem ugyanaz.
balaton 359549 2008. augusztus 20. 14:10
Válasz erre
Én úgy tudtam, hogy Mi-171 lesz belőlük. Ezekszerint rosszul tudtam.
Monox 359548 2008. augusztus 20. 13:43
Válasz erre
Ezek szerint megérkezett a három gépből az egyik... Vagy mindhárom?
Végülis... 3 milliárdért 3 Mi-17-est javítani, jellemzően magyar politikai/gazdasági döntés. Tiszteletem az a NoName kft.-t aki ezt lebonyolította. A gépeket egyébként Ukrajnában javították.
SSgt_Chris 359547 2008. augusztus 20. 13:09
Válasz erre
Mi-17_704
Mi-17_704

Egy csilli-villi (szó szerint) nagyjavított Mi-17-es, érdekes folttérképpel és lajstromszámmal...
basio 359546 2008. augusztus 18. 16:02
Válasz erre
köszi Levix!

basio
Levix 359545 2008. augusztus 18. 14:13
Válasz erre
36173, 36373 a hivatalos.

Levi
www plasticwings hu
ltom74 359544 2008. augusztus 18. 14:11
Válasz erre
Timur 359543 2008. augusztus 18. 14:00
Válasz erre
Bocs, tévedtem, közvetlenül nem megy.
(Én mindig a börzén vásároltam Radektől.)
ltom74 359542 2008. augusztus 18. 13:28
Válasz erre
Neztem a montex honlapjat de sehol se latom, hogy tudnam megrendelni kozvetlen toluk. csak 1 sime e-mail cim van...
ltom74 359541 2008. augusztus 18. 13:11
Válasz erre
Timur 359540 2008. augusztus 18. 12:55
Válasz erre
Montex.
Közvetlenül a gyártótól be lehet szerezni, vagy börzéken, ahol a lengyelek felbukkannak.
FS
basio 359539 2008. augusztus 18. 12:34
Válasz erre
Gripen
Gripen

Hello!

Tudtok ajánlani festéket a magyar Gripen
kétféle szürke színére.

köszi
basio
ltom74 359538 2008. augusztus 18. 12:27
Válasz erre
Hi

Ezen milyen gyartmanyu maszk es hol lehet kapni?

koszi
EMBÖCKE 359537 2008. augusztus 17. 21:54
Válasz erre
jé, nekünk ilyen is van?
Propellerfanatic 359536 2008. augusztus 17. 07:35
Válasz erre
K48040
K48040
K48045
K48045

Magyar maszk.
sainz 359535 2008. augusztus 16. 10:04
Válasz erre
mig23papa!

Egy keméti pilótától kaptam a saját anyagával együtt.
Pár tekercs még elő sem volt hívatva, azok közt voltak ezek is.
Annyira emlékezett az illető hogy vmelyik barátjától kapta, de nem ugrik be kitől.
Ő is nyomozgat az ügyben, de gondoltuk: miért ne próbáljuk meggyorsítani a dolgot itt is?
mig23papa 359529 2008. augusztus 15. 20:07
Válasz erre
sainz

akitől kaptad az hogy , és kitől jutott hozzá? azon az úton nem mehetsz visszafelé?
mig23papa 359528 2008. augusztus 15. 20:04
Válasz erre
balaton

igazad van, épen ezért dobtak ki egy rakás üzemképes gépet 2000-ben, amit most végre megkaparinthatott az ukrán hulladék feldolgozó elvtárs magának, közben jól megkenve azokat is akik a gépek leállítását intézték akkoriban
mig23papa 359527 2008. augusztus 15. 20:02
Válasz erre
Etel

ez a miniszter úgy hülye ahogy van :-)))
balaton 359526 2008. augusztus 15. 19:55
Válasz erre
Nincs is fontosabb, mint az üzemeltetési költségek...
Javasolnám 5. generációs vadászgépnek a vitorlázógépeket. Üzemanyag nem kell bele, vezetése könnyen elsajátítható, és lassúsága miatt lelőni sem könnyű, mert a gyors sugárhajtású vadászgépek hamar elsuhannak mellette. Infrafejes rakétával sem tudják leszedni, mert hajtómű híján hőkibocsátása is minimális. Micsoda ötlet :)))
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.