<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Solo | Adatlap | 359622 | 2008. augusztus 30. 15:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 359621 | 2008. augusztus 30. 15:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Most hogy mondod, tényleg. Valahogy nehezen hiszem, hogy két sast szedtek le vele:D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 359620 | 2008. augusztus 30. 14:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az inkább F-15-ös sziluett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 359619 | 2008. augusztus 30. 14:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Két kérdésem lenne: Mit jelentenek a 24es orrán a migek? A mentőheli milyen madár? Ez jött a lezuhant helyett? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359618 | 2008. augusztus 30. 11:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pár kép a héten lezajlott Cooperative Sarex 2008 zárónapjáról. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 359617 | 2008. augusztus 29. 01:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor majd 10-11 ig bámulom az eget :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gabesz80 | Adatlap | 359616 | 2008. augusztus 28. 23:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sajna nem, mert nem leszek ott csak kedden. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 359615 | 2008. augusztus 28. 22:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Véletlenül azt nem tudod hogy merről közelítik meg a bázist, mert lehet kimegyek meglesni őket, jó lenne ha Kengyel felől tennék. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gabesz80 | Adatlap | 359614 | 2008. augusztus 28. 21:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem csúnya :) Kicsit úgy néz ki mint egy csúnya béka. Merre vagy Szolnokon? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 359613 | 2008. augusztus 28. 20:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kíváncsi vagyok kapnak-e ezek is új festést! Ma megnéztem közelebbről is kívűl-belül a 704-est. A foltok tetszenek, jobban tetszik, mint a PG-s minta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gabesz80 | Adatlap | 359612 | 2008. augusztus 28. 20:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Holnap 10 és 11 között jön a két modernizált(MEDE) 17-es. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 359611 | 2008. augusztus 27. 10:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gabesz80 kíváncsivá tettél mik azok amiről nem kell mindenkinek tudni? küld el csak nekem a mig23papa@freemail.hu címemre | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
basio | Adatlap | 359610 | 2008. augusztus 27. 09:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
egy 1:72-es magyar albát szeretnék csinálni. gépet már vettem, matrica folyamatban, csak kellene két pilóta hozzá. Lehet egyáltalán kapni külön pilóta figurákat? Vagy felejtsem el? üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359608 | 2008. augusztus 26. 22:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A beszerzések úgy mennek, mint minden ebben az országban. Nem olyan nagy titok ez. Attól félsz talán, hogy a "belső ügyosztály" olvasgatja amit írunk? :) Még mindíg nem értem mi az amiről nem kell mindenkinek tudnia? :) Ami titkokat tudok azt úgyse mondom el. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menyus | Adatlap | 359607 | 2008. augusztus 26. 21:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem nem őrá gondoltam.Jól is teszed manapság jó ha figyel az ember kinek miről és mit mond.Érdekesek a közbeszerzések az biztos .Ez is igaz civilből tényleg sok a kritika de mit lehet tenni nyel az ember egy nagyot s dolgozik tovább. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gabesz80 | Adatlap | 359606 | 2008. augusztus 26. 20:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha a Szabján Balura gondolsz akkor igen :) Elég régóta :) Nem vagyok relytélyes csak nem szeretek mindenhol beszélni olyan dolgokról amiről nem kell mindenkinek tudni. Meg nem tudod ki olvassa! Nem is a katonák hanem a civileknek nem tetszik a haderő és ők piszkálódnak. Ők nem tudják, hogy nem rajtunk múlik a dolog. Az összefüggésekről csak annyit, hogy hogy megy nálunk a beszerzések meg a tenderek elnyerése. Gondolom halottál már róluk ha itt dolgozol. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359605 | 2008. augusztus 26. 20:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Milyen összefüggésekre gondolsz? :) Ha jól figyeltél láthattad, hogy a seregbe senki nem akar belerúgni. Midenki nagyon jól tudja, hogy nem a katonákon múlik, hogy milyen eszközei és lehetőségei vannak. Mindíg ilyen relytélyes vagy? Nőknél lehet bejön... :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Menyus | Adatlap | 359604 | 2008. augusztus 26. 19:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözletem szép estét kívánok még egy kolléga úr?Én a repirányitók szintjén vagyok érdekelt ,volt szerencsém a haderő reformhoz dolgoztam az azóta megszüntetett harcihelikopter ezrednél most meg itt Kecsón. A Balut ismered? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gabesz80 | Adatlap | 359603 | 2008. augusztus 25. 21:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa Hel shm mehaként végeztem de már nem ott dolgozom. Inkább a dolgok mögött :) Igazad van a vezetőkkel kapcsolatba de addig amíg olyan miniszterünk van aki még katona sem volt, a tábornokaink többsége meg gatyás vagy bokoruró addíg itt nem lesz változás :( Solo nem akarok senkit bántani csak sok összeg meg egyéb információ félreértésével meg félremagyarázásával sokan "belerúgnak" a seregbe. Meg igazán csak az látja az összefüggéseket aki benne van és ez kifelé furcsán hathat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359602 | 2008. augusztus 25. 13:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megkezdődött a kutmen gyakorlat. Románok nem jöttek. Török Cougar és Casa, szlovén Cougar és szlovák Mi-17 repked a héten a mi gépeink mellett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 359601 | 2008. augusztus 25. 12:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gabesz80 ne kerülgesd a "forró kását" amit tudsz mond el bátran milyen beosztásban dolgozol amúgy , mennyire vagy közel ahhoz a tűzhöz? A tapasztalatom az hogy elég sokat tévednek maguk azok ia akik a tüzet gyújtogatják, lásd Szekeres, Havril, néhány honvédséggel-katonai repüléssel kapcsolatos dologban halvány lila gőzük sincs, már ami az össze-vissza nyilatkozatukat illeti. Néhány lelkes kívülálló "amatőr" sokkal jobban tud dolgokról, mint nekik hivatalból tudniuk kellene. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 359600 | 2008. augusztus 25. 11:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A Humbrol enamel festékeit hasznáom, ehhez a festéshez a No.65 öst az aljához, az No.83 ast a barnához a zöldhöz pedig az No.88 ast ehhez kevertem egy pici feketét kb olyan 4:1 arányban 4=zöld 1=fekete remélem tudtam segíteni! Üdv! Hawk | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 359599 | 2008. augusztus 25. 09:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hú nagyon jól néz ki, szépen alakul! Milyen festéket használsz ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 359597 | 2008. augusztus 25. 01:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 359596 | 2008. augusztus 25. 00:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én sem tudom hogy mi lesz benne de ha már itt tartunk akkor a horvátok bütykébe mit gyömöszöltek? Ja és azt is monda a nem éppen döntéshozói szinten álló pilóta :) hogy úgy lenne a legjobb a bütyöknek a helye hogy ha ott lenne mint a Helirep logóján a helikopter arcának az orra :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359595 | 2008. augusztus 24. 21:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mik ezek a tévedések? :) Valamit rosszul tudok? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gabesz80 | Adatlap | 359594 | 2008. augusztus 24. 20:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! Nem igazán szertenék senkit sem megbántani de jó olvasgatni, hogy mindenki milyen informált a légierővel kapcsolatban. Én benne dolgozom és elég közel vagyok a tűzhöz. Sajna van benne igazság amit írtok de sok a tévedés is! :) Azért ha valakinek valami infója van jó lenne elöbb körülnézni, hogy valóság e! Ha valakit érdekel az új 17-es beszélhetünk róla :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359592 | 2008. augusztus 24. 19:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ismerem az illetőt. :) Nem éppen döntéshozói szinten van. :) Amit a kilátásról mondott az igaz, de az eddig volt az átlagosnál sokkal jobb. Így majd szimplán átlagos lesz. :) Engem jobban érdekelne mi lesz a bütyökben. Időjárásradar például szerintem felesleges. Kivéve ha van terepkövető funkciója. Az elég hasznos egy helikopternél. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 359591 | 2008. augusztus 24. 19:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még a becenévadáshoz visszatérve bennem az fogalmazódott meg hogy ennek is vmi szarvassal kapcsolatos becenév kellene mivel már ott van a HIND=szarvastehén na meg az ijú JÁVORSZARVAS-unk, ha ennek is vmi hasonlót adnánk már lenne egy egész csordánk :) pl. lehetne Őzike vagy Szarvasbika (ha már van tehén is a kicsinyük meg a bambi (az a piros oltózsák vagy mi) :) ) Még azért gondolkodom máson is hátha jut eszembe vmi jobb :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 359590 | 2008. augusztus 24. 19:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha a pilóta nevére gondolsz akkor persze hoyg emlékszem. Amúgy azt is hozzá tette hogy nem vmi jó a kilátás a 171 es ből mivel pont a középső alsó ablak helyére tették azt a "bütyköt" és nem lehet tőle rendesen kilátni állítólag. A nevet elküldöm magánban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359589 | 2008. augusztus 24. 18:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jól értesült pilóta lehetett. :) Szerintem csak azt mondta, amit szeretne. :) A nevére nem emlékszel? Egyébként logikus lenne 171-es, de az F-16 is az volt... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 359588 | 2008. augusztus 24. 18:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Solo! A Repülőnapon beszéltem az egyik mi-17 es pilótával és azt mondta hogy ha eljön a típusváltás akkor mi-171 eseket fogunk venni olyanokat vagy lagalább is nagyon hasonlókat mint a horvátok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zsury | Adatlap | 359586 | 2008. augusztus 24. 16:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 359585 | 2008. augusztus 24. 16:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zsury | Adatlap | 359584 | 2008. augusztus 23. 18:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Béka? :-))) :-))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSgt_Chris | Adatlap | 359583 | 2008. augusztus 23. 17:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
:-) Egy tipp: "Pötyi" :-))) ? Túl kézenfekvő lenne? Vagy nem elég harcias? (bár szállítóheliről van szó...) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 359582 | 2008. augusztus 23. 10:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 359581 | 2008. augusztus 23. 09:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aki valóban kíváncsi hogyan lehet pilóta valaki a seregben itt az infó. www.nftc.hu/a-phase1.htm Rákérdeztem , ezt a választ kaptam tőlük. Tisztelt Szűcs László! A képzés ingyenes. A jelentkezés feltételei: - magyar állampolgárság - büntetlen előélet - a képzés kezdetének évében be nem töltött 27. életév - középszintű angol nyelvismeret - orvosi alkalmassági vizsgálaton való részvétel vállalása Sikeres felvételi esetén a repülőgép - vezető jelölt próbaidőre a MH szerződéses állományába kerül tisztesi rendfokozattal (a hivatásos katona megtartja megszerzett rendfokozatát). A próbaidő 6 hónap. Az NFTC-re történő beiskolázáskor a jelölt tiszti állományba kerül hadnagyi rendfokozattal. Azon fiatalok jelentkezését várjuk: - akik főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkeznek, vagy - akik a főiskolát vagy egyetemet a jelenlegi tanévben fejezik be, vagy - akik a főikola, vagy az egyetem utolsó előtti évfolyamát végzik. Bővebb információ: www.nftc.hu Tel: 56/505-155 Fax: 56/505-151 Üdvözlettel: Hanga László | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 359580 | 2008. augusztus 23. 09:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox Tudomásom szerint az elhunytak szénné, illetve hamuvá égtek, (teljes töltéssel szálltak fel) nemsokat tudtak boncolgatni rajtuk. Én annyit tudok, hogy indítás , után nyitva felejtették a hűtőzsalut, és a motor , vagy a porlasztó túlhülése miatt leállt a motor. Kényszerleszállást akartak csinálni, de kis magasság miatt egy útban lévő villanyvezetéket akartak kikerülni, vagy átrepülni felette, de már nem adta ki nekik. Gép becsapódáskor kigyulladt, és bent égtek a kabinban. Gépből sem sokminden maradt. Több ezer órát repült pilóta is hibázhat, nem egy példa volt már rá, sajna. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 359579 | 2008. augusztus 23. 09:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyébként bár nem tudom hogy hol olvastam/hallottam róla, de valóban kimutatták az elhunytak szervezetében a CO okozta nyomokat aminek a szintje igencsak magasabb volt a normálisnál. Akkor egy ideig boncolgatták, hogy a kipufogócső konstrukciós hibájából kerül a kabinba az égéstermék, de hogy tettek-e lépéseket a megszüntetésére azt nem tudni. Egyébként az a tény ahogyan lesett a gép abból is sejthető volt, hogy valami nem volt rendben. Állítólag símán hasra tehették volna a gépet, ehelyett úgy fogtak földet, mint egy lapát sz... Két több ezer órát repült pilótától ez mindenképp meglepő, ha a pilóták rontották volna el. Közben támadt egy ismerősöm (ráadásul nő az illető...) aki látta az utolsó repülést Fegyvernek felett alacsonyan, 35 km-re a becsapódástól. Csak annyit mondott, hogy kis magasságon borzasztóan billegett a gép. Valahogy nem is lepődött meg amikor a híreket halgatta utána... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 359578 | 2008. augusztus 23. 09:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos Milyen jelentésben olvastad, hogy hogy tele nyomta a fülkét szén monoxiddal! Én mást hallottam a katasztrófa okának. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 359577 | 2008. augusztus 22. 21:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSgt_Chris topiktársunk jóvoltából láthattunk egy képet a csilli-villi nagyjavított Mi-17-704-es helikopterről, mely már azóta Szolnokon van. Sok repülőgépnek helikopternek volt valami az egyediségéből adodó neve, találjunk ki valami frappáns nevet neki. A legjobb 'névadó' vendégem egy sörre... az októberi RBK után. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 359575 | 2008. augusztus 22. 20:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Solo! Szerencsére van közös témánk! + ellen véleményeink is! Szeptember 7-én + beszélhetjük a témát! De nem adom könnyen magam, úgyhogy hosszú sörözésre számíthatsz! :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359574 | 2008. augusztus 22. 20:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó nem mennyünk bele ebbe a ki a felelős dologba, mert az nem olyan egyszerű. Az általad is leírt szamárlétrában ha jól látom benne van a motoros is. MHSZ nincs. Egy kezdő (úgy értem soha nem repült még) emberkét nem nyomhatsz bele egy gázturbinás kiképzőgépbe. Lehet hogy rosszul hangzik, de a legelső tipus nem árt ha nem egy méregdrága gázturbinás csodamasina, mert ha azt veri oda a kedves pilótanövendék, az nagyon drága tanulópénz lesz. Jakon kétszer fordult elő légcsavartörés a növendék hibájából. Nem hiszem, hogy a Tucanó a maga nagyobb leszállósebességével annyira tolerálta volna, mint a Jak. Az egyik esetben simán megemelték a gépet. Kinyitották a futót , ami véletlenül bentmaradt és légcsavarcsere után mehetett is a dolgára. Biztos vagyok benne, hogy ha komolyabb gépet vesznek kezdő kiképzőgépnek akkor csokkal csúnyább balesetek lettek volna. A Jakok sokat kibírtak. Látnod kellett volna milyen szökdécslést elvisel. A kiszolgálás nehézésége itt nem mérvadó. Nem azért vesznek kiképzőgépet, mert azt könnyű üzemeltetni. A felsorolt szamárlétrát végigjárt emberekből lettek rossz parancsnokok is. Az nem csak ezen múlik. Ha van kedved egy sör mellett erről még beszélgethetünk ha átjöttök látogatóba. :) A Jak-52 pedig nem szar. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 359573 | 2008. augusztus 22. 20:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Solo! A repülés valóban veszélyes üzem! A rep események zöméért pedig nem a technika, hanem a pilóta a felelős, a kiszolgáló személyzet legkevésbé felelős a + történ katasztrófákért, legalábbis kis hazánkban! De ami szar az szar! A gázturbinák világában dugattyús motoros gépeket venni nem túl ésszerű dolog! 1 dugattyús gép kiszolgálása sokkal több munkaórát igényel, mint 1 gázturbinás! Ráadásul a gázturbinásnál nem juthat a fülkébe szénmonoxid! A Jak, rossz döntés volt, akár csak a Grippe! Lett volna ott más is! De az igazi probléma, hogy nincs MHSZ! A klasszikus pilótanevelés szamárlétrája, vitorlázó, motoros, Alba, vadász! Ezen nőttek fel azok, akik most az öregek! Jó kezű, jól felkészült, + bízható, csapatjátékosok! Belőlük lettek a legkiválóbb parancsnokok is! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359572 | 2008. augusztus 22. 19:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jajj azért ez nem ilyen egyszerű. Minden tipussal vannak balesetek. A te logikád alapján akkor eddig csak a Gripen volt jó vétel, mert azon még nem halt meg senki. A Jak kifejezetten pilótabarát. A repülés veszélyes üzem. Ezt te tudod a legjobban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 359571 | 2008. augusztus 22. 19:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Solo! Ezt peóbáld + L hitetni A Laneker Józsi szüleivel! Tudtommal pont 1 ilyen gép okozta a halálukat azzal, hogy tle nyomta a fülkét szén monoxiddal! Szerintem még kutakodhattak volna tovább! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 359570 | 2008. augusztus 22. 19:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még mielőtt a Jakokat megvették tesztelték nagyjaink a PC-7-et és a Tucanot is. Végül Jakokat vettek. Asszem az utcsó jó döntés volt. :) A Jak inkább alapkiképző gép ,mint a Tucano. Az albákat meg ingyen kaptuk. Azokkal nehéz volt versenyezniük. Pedig olyan szépek azok a gépek. :) Hogy valami pozitívumot is mondjak, jövő héten lesz egy nemzetközi Kutató-Mnető gyakorlat Magyarországon. Már az is csoda , hogy meglesz. :) Tavaly lemondtuk. Jönnek Törökök Cougar-el, Románok Socat-al és Pumával. Ha minden igaz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 359569 | 2008. augusztus 22. 19:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A helyzet az, hogy l akarják velünk hitetni, hogy nincsen pénz! Ezért nekünk az olcsó + oldásokat kell vállalni! Aztán + hogy kis ország vagyunk nem kellenek nagy gépek! Mi + L is hisszük! Engem kivéve! Mert én + azt mondom, a hadseregünk legyen olyan, hogy az ellenségünk rettegjen tőle! Mert Mihelyt 1 szikrányi esélyt érez az ellenségünk, hogy legyőzhet, nekünk is ugrik! Nem ezekez a gépeket választanám amik most itt repkednek! Lehet, hogy a Mig-29 még pár évig repkedhetne! De miért csak ennyi! Szóval én csak beindítanám azt a mezőgazdaságot, + az Ikaruszt, aztán + pakolnám vele az illetékes országot! Pápa, Szentkirály, Taszár, Kecskemét, Mezőkövesd, Szolnok + pakolnám őket 1-1 dandárnyi Szuhojjal! Aztán kis magasságra, támogatni jöhetne 4-500 az L-159-ből is! Aztán, párdandárnyi Mi-171 is L férne Mi-24-esekkel + támogatva! Ezek a hazaárulók + akik így szétverték a hadsereget, állhatnának a disz sortűz elé! Csak azért nem akarnak költeni a seregre mert azt nem lehet privatizálni, + L lopni! Vagy ezt csak úgy hiszem! :O: UF Üdv:Kamovos No emésszünk! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hunyo | Adatlap | 359568 | 2008. augusztus 22. 19:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen ez így van. Ezért is sajnálom, hogy pl.: a helik potlásáról nem is esik szó. Mindehol csak grippen, grippen, grippen... Pedig a helik is ugyanolyan fontosak, ha nem fontosabbak egy légierőnél. Én is örülnék az AlCA-nak(hazudnék, ha nem=)), de akkor inkább tényleg legyen egyezményes alapon, mindenből egy kicsi: Én egy PC-9M és valami helik(nyugati vagy keleti(?) én helikben nem vagyok otthon) jöhetnének. És akkor még szó sem esett a jó kis öreg Ancsák váltótípusáról. Tök mindegy merre indulunk, mert az egyik ujjunkat le kell harapni. Nagyon kilátástalan a jövőkép, és igen eljutunk majd arra a szintre amit te is írtál: Most még csak a pótlásról gondoskodunk papíron, de mi lesz akkor, ha már a Magyar Légierő is csak papíron fog létezni! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
A két F-15-t a pilóták elmondása alapján egy gyakorlaton szedték le a géppuskával.
Persze nem élesben csak imitálva. :)