/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Miggyuri 359688 2008. szeptember 11. 04:35
Válasz erre
Jó kérdés. Azt hiszem az AERO Magazinban, de erre nem esküszöm meg.
Tibcsi, ha azt a repülő F-et megtalálod, kérlek küldd el nekem. Vagy az évfolyam és lapszámot.
Köszi!
Miggyuri
sainz 359687 2008. szeptember 10. 21:57
Válasz erre
MiG-17F:

Kevésbé közismert, hogy ezek a gépek képesek voltak a hangsebesség átlépésére, és a rajtuk szolgáló pilóták többsége élt is ezzel a lehetőséggel.
7000m felett nem volt korlátozva a típus sebessége vízszintes repülés során.

Pl. - egy rajkötelékben végrehajtott elfogás során a sztratoszférában, 13000m-en, felgyorsultak a gépek 1250km/ó sebességre.
Ez abban a magasságban megközelíti az 1.2Mach-ot.
Nyugger 359686 2008. szeptember 10. 21:15
Válasz erre
MiG-17PF témában egy kis pontosítás, Iván Dezső A magyar katonai repülés története 1945-1956 cimű könyvéből : '1955 ápr.23.-án Kecskemétre érkezett ládában 6 db MiG-17PF, gyári számok 0933,0850,0939,0944,0838,0847. 1955 okt.2.-án Taszárra érkezett szintén ládában 6 db, gy.sz. 0315,0401,0402,0403,0404,0405. Gépeket orosz és magyar műszakiak helyezték üzembe'. Az 1956 utáni hadsereg csökkentés során az oroszok megkapták azokat a repülőgépeket melyeket nem fizettük ki, -bizony bizony akkor sem volt semmi ingyen- így az összes MiG-17PF,a 20 db MiG-17F,valamint 93 db MiG-15-t. A MiG-17PF-k magyarországon maradtak de orosz alakulatnál és feltételezhető, hogy repülték is. A többi gép sorsa ismeretlen. A 17PF-ek 1957 őszén kerültek visssza az alakulatokhoz. A taszári gépeket 1958 kora telén repülték Kecskemétre mert a helyi I. elfogó század MiG-19PM átképzésre utazott el. Érdekes, kevésbé ismert dátum : 1962 jan.10.-én 20.00-tól vette vissza a Magyar Néphadsereg az ország légterének védelmét a DHDSCS-tól.
gabesz80 359685 2008. szeptember 10. 20:53
Válasz erre
http://modelingmadness.com/scotts/mod/previews/hasegawa/00896.htm
Monox 359684 2008. szeptember 10. 18:34
Válasz erre
Megszabadulak? Az oroszok tudták mi a jó és miből nincs épp raktáron éppen ezért "visszavásárolták" az összes F-et. Érdekes, hogy a PF-ekből is sokat elvittek de aztán visszadtak. Hiszen a lokátoros PF hírből nem volt annyira jó mint a lokátortalan F.
migi 359683 2008. szeptember 10. 18:33
Válasz erre
Szia Laci
Igen én is hasonlóan tudom csak a neten több helyen is az van irva hogy katapultáltak . A héten megyek Imre úrhoz és pontositok mindent.
Tibcsi 359682 2008. szeptember 10. 18:32
Válasz erre
Könnyen lehet. Csak emlékezetből írtam és már rég láttam azt a cikket. :)
Monox 359681 2008. szeptember 10. 18:30
Válasz erre
Tibcsi!

Az a kép azt hiszem a 402.es PF-et ábrázolta.
borisz 359680 2008. szeptember 10. 18:29
Válasz erre
Miért szabadultak meg ilyen gyorsan a tizenhetesektől?
Monox 359679 2008. szeptember 10. 18:29
Válasz erre
Mellesleg ez volt az egyetlen veszteség a 67-es típusnak tituált nagysvancú gépből amiből mindösszesen 6db volt Magyarországnak.
Rumcájsz_52 359678 2008. szeptember 10. 17:42
Válasz erre
migi
69 márc 8 Pápa, "4116" 21U, leszállás közben túl alacsony üzemmódú gázkar-beállitás miatt a siklópálya alá süllyedtek, későn adtak gázt, igy a beton előtt 600 m-rel értek földet, a gép átvágódott, de a két pilóta /Aranyosi alezredes és Bán szds./ nem kis szerencsével sértetlenül megúszták az esetet, a gép viszont javithatatlanul totálkáros lett /egyébként "nagysvancos" U-változat, tehát "67-es tipus" volt/
üdv R.
Tibcsi 359677 2008. szeptember 10. 17:38
Válasz erre
Nekem a TopGun-ból rémlik ez a kép. És volt egy másik cikk is, ami egy sikertelen Canberra elfogásról szólt. Ott is volt kép egy 17F-ről, repülés közben.
migi 359676 2008. szeptember 10. 17:26
Válasz erre
Segitsetek ki , én úgy értelmezem 1969 Márc 8 4116 Mig-21 U gépből katapultált Aranyosi Imre és Blán János pilóta .Ma beszéltem az egyik úrral és ő azt mondja hogy szó sem volt katapultálásról mert kényszerleszállás volt . Hogy van ez vagy én olvastam rosszul valamit .
RonnieFrown 359675 2008. szeptember 10. 16:41
Válasz erre
Miggyuri! Koszi! Milyen ujsagban vagy konyvben kozoltek ezt a kepet?
Miggyuri 359674 2008. szeptember 10. 15:16
Válasz erre
mig-17f_1
mig-17f_1

Itt van az általam is egyetlenként ismert MiG-17F képe.
Ha vkinek van más, kérem, ossza meg velem is.
Miggyuri
Solo 359673 2008. szeptember 10. 12:20
Válasz erre
Helló!

Látom készül 1/35-ös MI-8/17 matrica is.
Annó írtam neked, hogy a Trumpeter makettből nagy átfaragás nélkül csak a 706 és 707 építhető meg. Sajnos ezek az oldalszámok hiányoznak a lapról.
Szerintem a Mi-8 oldalszámok helyett őket kellene felrakni, ugyanis a makettből nem építhető Mi-8 csak mégnagyobb faragással.
HADvezér 359672 2008. szeptember 10. 11:41
Válasz erre
esetleg a 714 es mi-24 esen a főnixről jól jönne még közeli kép
HADvezér 359671 2008. szeptember 10. 11:40
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönet a képekért mindenkinek!:) készülnek a matricák!
kedves Andor! nem sikerült megnyitnom a linket amit küldtél, pedig a matrica szkennelés sokat segíthetne, 1:48 iletve 1:35 ben is tervezem a gyártást.
üdv:HADvezér
nézzetek a honlapomra megéri :) www.had.hu
Monox 359670 2008. szeptember 10. 08:45
Válasz erre
Én láttam, igaz csak 1 gépről két fotót hasraszállás után, semmi egyéb nem került elő az 1955-ben bekerült 20 gépről. Az itt tartózkodásuk 1 éve alatt nagyon kevés infó került napvilágra róluk.

A PF-ek valóban Kecskeméten kerültek összevonásra, kivonásuk szerintem 1976-ban történt meg, amikor az alkulat megkapta az első MiG-21MF-eket Pápáról. A MiG-15-ösöket miniszteri rendelettel 1975.09.01.-jén vonták ki az aktív szolgálatból. A MiG-19-est vonták ki 1973-ban, amikor Taszárra megérkeztek a MiG-21MF-ek.
RonnieFrown 359669 2008. szeptember 10. 06:27
Válasz erre
Vegul is ha repulte a tipust valoszinuleg repult mindegyikkel. Ha jol tudom 1955-ben erkezett mind a 12 gep Taszarra. Kesobb eloszor 6, majd vegul mind atkerult Kecskemetre ahol 1973 vagy 1974 marciusaban alltak le, bar ez az adat is pontositasra szorul.

Mas.
Latott mar valaki fenykepet magyar Mig-17F-rol?
Tibcsi 359668 2008. szeptember 10. 05:54
Válasz erre
Ronnie,

Nekem ezt mondta a Feri bácsi, ha ő rosszul emlékezett, akkor én is rosszat írtam. Megnéztem Horváth Balázs oldalán is, ott sem találtam meg mindet. Hangsúlyozom: ezek nem estek le, csak ezekkel repült a Feri bácsi anno. Plusz még Il-10-essel is, de az most mellékes. :)

Sajnos Őt már nem tudjuk megkérdezni... :(
RonnieFrown 359667 2008. szeptember 9. 23:14
Válasz erre
Tibcsi, magyar 17PF 407-es oldalszammal nem volt. A 12db 17PF-bol egy esett le 1960-ban asszem a 933-as.
Tibcsi 359666 2008. szeptember 9. 20:20
Válasz erre
Tehát akkor az oldalszámok:

MiG-15: 203, 405
MiG-15 bis: 923 907
MiG-17PF: 407
Tibcsi 359665 2008. szeptember 9. 08:22
Válasz erre
Csak oldalszámokat tudok, négyet. Két "sima" 15-ösét, két bis-ét és egy 17PF-ét. Illetve ez már öt. :-)))
Nyugger 359664 2008. szeptember 9. 08:17
Válasz erre
Tibcsi,

Minden oldalszám, időpont esetleg fénykép igen sok topictársat pozítiv értelemben 'sokkolna', várjuk.
Tibcsi 359663 2008. szeptember 9. 05:49
Válasz erre
Én csak gépszámokat tudnék mondani, ha az segít valamit. Igaz, nem az UTI-ét, ami leesett, hanem amin amúgy repült. Csak ahhoz elő kell kaparnom azt a cetlit, amire akkor felírtam. :)
Hawk 359662 2008. szeptember 8. 22:40
Válasz erre
Tévedtem most néztem vissza a dolgokat csak van kép :)
Hawk 359661 2008. szeptember 8. 22:37
Válasz erre
1382153
1382153
airshow_2007_05
airshow_2007_05
airshow_2007_22
airshow_2007_22
airshow_2007_25
airshow_2007_25
airshow_2007_56
airshow_2007_56
Kecskemet_2008_MiG-29-01
Kecskemet_2008_MiG-29-01
Kecskemet_2008_MiG-29-02
Kecskemet_2008_MiG-29-02
Kecskemet_2008_MiG-29-03
Kecskemet_2008_MiG-29-03

HADvezér!
Én is hozzájárulok, mivel úgy láttam Cápaliról nincs nagyon fent kép.
Üdv!
Ákos 359660 2008. szeptember 8. 22:30
Válasz erre
Nyugger 359659 2008. szeptember 8. 22:02
Válasz erre
Monox,

Nos, akkor ezekről, amit ismerek és dokumentálva van: 54.01.22. Koplányi féle hm. nélküli leszállás Kalocsán sérülés mentesen, 1960.06.03. helyett 63.06.03. Szócsi/Sebestyén baleset leszállás során földnek ütköztek, 64.08.13. hegynek ütköztek Vinyica mellet /Szu/ Lehoczky hdgy. meghalt, Fekécs szds. s.sérült. Ezeknél az eseteknél nem volt katapultálás.
Levix 359658 2008. szeptember 8. 21:53
Válasz erre
Bocs, igazatok van nem katapultált. A gépben maradt mert már nagyon alacsonyan voltak. A növendék meghalt. Nem tudom sajnos sem az alakulatot sem az időpontot. Megzavart a katapultos oldal :).
andorka 359657 2008. szeptember 8. 21:30
Válasz erre
andorka 359656 2008. szeptember 8. 21:29
Válasz erre
A Mi24-est kiadta a Hasegawa 1/72-en. Egyelőre csak a matricát szkenneltem be, esetleg érdekel a festési útmutató is?
rapidshare.com/files/140590934/mgmfraygiuia21.part01.rar.html
Monox 359655 2008. szeptember 8. 21:12
Válasz erre
A magam részéről 3 balesetnek (vagyis nem katasztrófána) minősített esetről tudok.

1. 12 old.sz. UTI 1954.01.22.-én
2. 774 old.sz. UTI 1960.06.03.-án.
3. 043 old.sz. UTI 1964.08.13.-án.

Megkülömböztették a törés miatt selejtezett gépektől 3 esetet. A baleset fogalma a repülőeszköz megsemmisülését jelenti úgy, hogy a személyzet nem sérül. A fenti 3 esetben gyaníthatóan sor került katapultálásra, de konkrétan nincs leírás róluk. Sőt ismeretim szerint Magyarországon összesen 2 alkalommal hajtottak végre MiG-15-ből sikeres katapultálást, a maradék 35 alkalommal a személyzet a gépben maradt.
A honlapról egyébként hiányzik az első magyar jetkorszak balesete, amit igaz nem élt túl a pilóta, de a katapultálást megtette.
Nyugger 359654 2008. szeptember 8. 20:28
Válasz erre
Levix !

Egy kicsit tudnál többet írni a Till Ferencről? Katapultálás ideje, alakulat száma stb. Valahol nem stimmel a dolog... UTI MiG-15-ből nálunk nem katapultáltak a típus rendszerben állása alatt, baleset és katasztrófa az volt -sajnos.
zoli1989 359653 2008. szeptember 8. 15:06
Válasz erre
_IGP6848
_IGP6848
_IGP8926
_IGP8926
IMGP7008
IMGP7008
IMGP7014
IMGP7014
IMGP7020
IMGP7020
_IGP8772
_IGP8772

Szia!

Tudok én is néhány képet küldeni.
Solo 359652 2008. szeptember 8. 13:51
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10

Cápeti II-ről van pár fotóm.
HADvezer 359651 2008. szeptember 8. 13:25
Válasz erre
Sziasztok!
Nincs valakinek a 2 Cápetis Albatrosról matricakészítéshez fotóanyaga? esetleg az új mig 29 es átfestés, valamint a Mi-24 es turul "teve" festés is érdekelne. üdv: Hadvezér

info@had.hu
Tornado2000ECR 359650 2008. szeptember 8. 10:34
Válasz erre
Sok az érdekesség az utóbbi időben a háttérben az igaz .
Tornado2000ECR 359649 2008. szeptember 8. 10:32
Válasz erre
Szervusz szép napot kívánok azért szerintem még óvatosan kell kezelni az ilyen híreket ki tudja mi s hogyan fog megvalósulni. Nekem a repirányítás területén van a munkám.
Solo 359648 2008. szeptember 8. 08:55
Válasz erre
Szerintem a fenntartás szó nem ugyanaz, mint az üzemeltetés. Én úgy értelmezem, hogy a nagyjavításokra és modernizálásokra írták ki ezt az izét.
Tibcsi 359647 2008. szeptember 8. 08:51
Válasz erre
Nem tudom, mennyit tudsz róla, nekünk még a Kőrösi Csomában mesélt róla, bár nem sokat, mert nem volt túl vidám történet. A növendék meghalt az esetben...
Monox 359646 2008. szeptember 8. 08:43
Válasz erre
Ha ez valós, akkor az a hihetetlen buziság van benne, hogy civilekkel akarják üzemeltetni a helikoptereket egy olyan céggel, aki nemcsak repteti, hanem javít(tat)ja is őket. Erre írtam a 715-ös hozzászólásomban, hogy ez vicc és hogy így lehet a színvonal emelése nélkül milliárdokkal drágábban üzemeltetni a maradó technikát. Ne félj Dalaa inkább jusson eszedbe a 3 milláért IP javított és a két modernizált Mi-17-es. Igaz, hogy ennyi pénzért 5 új Mi-171-est vehettünk volna, de itt nem ez a lényeg. Egyébként ilyen "szerződés" csak akkor íródik ki meg, amikor a maffiának már megvan a kijelölt kuncsaftja az üzletre. Ha megvalósul, neked és a kollégáidnak sok esélyt nem látok a folytatásra, legfeljebb némi szerencsével.
Daala 359645 2008. szeptember 8. 05:22
Válasz erre
Bocs, 714!
Monox 359644 2008. szeptember 7. 22:44
Válasz erre
Dalaa... mi a baj? Melyik 716-os hozzászólás nem érthető?
Daala 359643 2008. szeptember 7. 21:42
Válasz erre
Segítsen valaki!
Etel hozzászólásában szereplő (716. hsz.)hirdetmény mit takar? Vagyunk egy páran rep. műszakiak itt a fórumon is, jó lenne tudni, mit jelent ez ránk nézve!
Aki érti a hirdetmény lényegét, magyarázza már meg!
Üdv.: Joe
Etel 359642 2008. szeptember 7. 21:09
Válasz erre
Kecskem__t 2008 011
Kecskem__t 2008 011
griff
griff
Griff_1
Griff_1

Sziasztok!
Levix 359641 2008. szeptember 6. 07:42
Válasz erre
Biztosan nem teljes a lista, mert volt egy pécsi makettező expilóta, aki oktatóként MiG-15UTI-ból kattintott és nincs benne. Till Ferenc. Sajnos pár éve meghalt, már nem tudok részleteket meg tőle.
Levix 359640 2008. szeptember 5. 15:02
Válasz erre
A források alul fel vannak tüntetve! Pl. Horváth Balázs weblapja.
Monox 359639 2008. szeptember 5. 11:46
Válasz erre
Ez az oldal magyar forrásúnak tűnik, különösen a Medzibrodszky-féle bejegyzések és képek után gondolom...

Apropó Medzibrodszky!

A korabeli Top Gun írta azt a cikket amihez a hozzárakott kép ezen az oldalon is szerepel. Ott az első mondatokban 3 MiG-21-est írtak a nevére. Kettőnek a nyomát hellyel-közzel meg is találtam a harmadiknak viszont semmi nyoma és a pilóta sem tesz említést róla. Valaki tud róla valamit?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.