<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
borisz | Adatlap | 359702 | 2008. szeptember 13. 08:23 | ![]() | |
Tehát szükség esetén akár mentőhelikopterként is alkalmazhatóak lesznek, jól értem? Előzmény: (359700) Etel 2008. szeptember 12. 21:01 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359701 | 2008. szeptember 12. 21:07 | ![]() | |
Etel | Adatlap | 359700 | 2008. szeptember 12. 21:01 | ![]() | |
snus | Adatlap | 359699 | 2008. szeptember 12. 21:00 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem ez csak a helikopterek modernizálásáról szól. A karbantartás, javítás,üzemeltetés(=üzembentartás) marad a Honvédségnél. A dipol és infracsapda töltetek beszerzése pedig a 228/2004 Korm. rendelet szerint történik. Szerintem semmi sumákolás nincs itt. Ajánlom a rendelet elolvasását. Olyan kitételek vannak benne, ami kizárja a saját zsebre dolgozást, pláne, ha nyílt eljárás során megy a beszerzés. Üdv: Andris | |||||
Etel | Adatlap | 359698 | 2008. szeptember 12. 20:10 | ![]() | |
Sziasztok! Tudna valaki feltenni nagy felbontású képet az új festésű 704-es Mi-17-ről /Oroszországban volt nagyjavításon/. Köszönöm! | |||||
HADvezér | Adatlap | 359697 | 2008. szeptember 12. 19:29 | ![]() | |
Köszi, várom! próbálok addig én is egy makettet szerezni, úgy is megépítem majd - ha lesz egy kis időm... :) Ha neked most nem kell a trumpi, akkor esetleg lebartelezhetnénk, adok érte egy jó pár matricát újat is ,régit is ami neked kell. üdv | |||||
Solo | Adatlap | 359696 | 2008. szeptember 12. 15:08 | ![]() | |
Jut eszembe. A HobbyBoss 72-es Mi-17 a TRumpi kicsinyítése. Szal ugyenez 72-es méretarányban is nyerő lesz. A HobbyBoss Mi-8 egyelőre úgy tűnik baklövés mert abba is Mi-17-et csomagolnak. Nem tudom javítják e a hibát. Ja és a 706-oson van egy egyedi festés részlet (lehet van a 707-esen is azóta de még nem láttam). Holnap rakok fel róla képet. | |||||
Solo | Adatlap | 359695 | 2008. szeptember 12. 15:05 | ![]() | |
Helló! Nekem van egy a szekrényben. :) Elküldeni nem tudom, de bármit lemérek rajta. :) | |||||
HADvezér | Adatlap | 359694 | 2008. szeptember 12. 11:22 | ![]() | |
Szia Solo! Köszönöm, pont most akartam képeket kérni a 2 gépről amit írtál, a magyarázó grafika miatt. Legalább egyszerűsödik a matrica is és így olcsóbban tudom adni. Neked küldök egyet, ha elkészült, köszönetem kifejezéséül. a Danger felíratok és a data is rajta lesz! Most már csak egy makett kellene beméretezni :) üdv mindenkinek! | |||||
borisz | Adatlap | 359693 | 2008. szeptember 11. 20:07 | ![]() | |
Van egy fara:D | |||||
Solo | Adatlap | 359692 | 2008. szeptember 11. 19:49 | ![]() | |
Mi köszönjük. :) De ha lúd legyen kövér. Rakok ide egy képet a farokrészről. A "vigyázz forgó légcsavar" az jó a lapon. Esetleg két DANGER felirat elférne még rajta? :) Az egyéb pici jelzéseket már nem is említem. :) | |||||
HADvezér | Adatlap | 359691 | 2008. szeptember 11. 17:46 | ![]() | |
Köszi Solo! Át írom | |||||
Etel | Adatlap | 359690 | 2008. szeptember 11. 15:55 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 359689 | 2008. szeptember 11. 09:10 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 359688 | 2008. szeptember 11. 04:35 | ![]() | |
Jó kérdés. Azt hiszem az AERO Magazinban, de erre nem esküszöm meg. Tibcsi, ha azt a repülő F-et megtalálod, kérlek küldd el nekem. Vagy az évfolyam és lapszámot. Köszi! Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 359687 | 2008. szeptember 10. 21:57 | ![]() | |
MiG-17F: Kevésbé közismert, hogy ezek a gépek képesek voltak a hangsebesség átlépésére, és a rajtuk szolgáló pilóták többsége élt is ezzel a lehetőséggel. 7000m felett nem volt korlátozva a típus sebessége vízszintes repülés során. Pl. - egy rajkötelékben végrehajtott elfogás során a sztratoszférában, 13000m-en, felgyorsultak a gépek 1250km/ó sebességre. Ez abban a magasságban megközelíti az 1.2Mach-ot. | |||||
Nyugger | Adatlap | 359686 | 2008. szeptember 10. 21:15 | ![]() | |
MiG-17PF témában egy kis pontosítás, Iván Dezső A magyar katonai repülés története 1945-1956 cimű könyvéből : '1955 ápr.23.-án Kecskemétre érkezett ládában 6 db MiG-17PF, gyári számok 0933,0850,0939,0944,0838,0847. 1955 okt.2.-án Taszárra érkezett szintén ládában 6 db, gy.sz. 0315,0401,0402,0403,0404,0405. Gépeket orosz és magyar műszakiak helyezték üzembe'. Az 1956 utáni hadsereg csökkentés során az oroszok megkapták azokat a repülőgépeket melyeket nem fizettük ki, -bizony bizony akkor sem volt semmi ingyen- így az összes MiG-17PF,a 20 db MiG-17F,valamint 93 db MiG-15-t. A MiG-17PF-k magyarországon maradtak de orosz alakulatnál és feltételezhető, hogy repülték is. A többi gép sorsa ismeretlen. A 17PF-ek 1957 őszén kerültek visssza az alakulatokhoz. A taszári gépeket 1958 kora telén repülték Kecskemétre mert a helyi I. elfogó század MiG-19PM átképzésre utazott el. Érdekes, kevésbé ismert dátum : 1962 jan.10.-én 20.00-tól vette vissza a Magyar Néphadsereg az ország légterének védelmét a DHDSCS-tól. | |||||
gabesz80 | Adatlap | 359685 | 2008. szeptember 10. 20:53 | ![]() | |
http://modelingmadness.com/scotts/mod/previews/hasegawa/00896.htm | |||||
Monox | Adatlap | 359684 | 2008. szeptember 10. 18:34 | ![]() | |
Megszabadulak? Az oroszok tudták mi a jó és miből nincs épp raktáron éppen ezért "visszavásárolták" az összes F-et. Érdekes, hogy a PF-ekből is sokat elvittek de aztán visszadtak. Hiszen a lokátoros PF hírből nem volt annyira jó mint a lokátortalan F. | |||||
migi | Adatlap | 359683 | 2008. szeptember 10. 18:33 | ![]() | |
Szia Laci Igen én is hasonlóan tudom csak a neten több helyen is az van irva hogy katapultáltak . A héten megyek Imre úrhoz és pontositok mindent. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359682 | 2008. szeptember 10. 18:32 | ![]() | |
Könnyen lehet. Csak emlékezetből írtam és már rég láttam azt a cikket. :) | |||||
Monox | Adatlap | 359681 | 2008. szeptember 10. 18:30 | ![]() | |
Tibcsi! Az a kép azt hiszem a 402.es PF-et ábrázolta. | |||||
borisz | Adatlap | 359680 | 2008. szeptember 10. 18:29 | ![]() | |
Miért szabadultak meg ilyen gyorsan a tizenhetesektől? | |||||
Monox | Adatlap | 359679 | 2008. szeptember 10. 18:29 | ![]() | |
Mellesleg ez volt az egyetlen veszteség a 67-es típusnak tituált nagysvancú gépből amiből mindösszesen 6db volt Magyarországnak. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 359678 | 2008. szeptember 10. 17:42 | ![]() | |
migi 69 márc 8 Pápa, "4116" 21U, leszállás közben túl alacsony üzemmódú gázkar-beállitás miatt a siklópálya alá süllyedtek, későn adtak gázt, igy a beton előtt 600 m-rel értek földet, a gép átvágódott, de a két pilóta /Aranyosi alezredes és Bán szds./ nem kis szerencsével sértetlenül megúszták az esetet, a gép viszont javithatatlanul totálkáros lett /egyébként "nagysvancos" U-változat, tehát "67-es tipus" volt/ üdv R. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359677 | 2008. szeptember 10. 17:38 | ![]() | |
Nekem a TopGun-ból rémlik ez a kép. És volt egy másik cikk is, ami egy sikertelen Canberra elfogásról szólt. Ott is volt kép egy 17F-ről, repülés közben. | |||||
migi | Adatlap | 359676 | 2008. szeptember 10. 17:26 | ![]() | |
Segitsetek ki , én úgy értelmezem 1969 Márc 8 4116 Mig-21 U gépből katapultált Aranyosi Imre és Blán János pilóta .Ma beszéltem az egyik úrral és ő azt mondja hogy szó sem volt katapultálásról mert kényszerleszállás volt . Hogy van ez vagy én olvastam rosszul valamit . | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 359675 | 2008. szeptember 10. 16:41 | ![]() | |
Miggyuri! Koszi! Milyen ujsagban vagy konyvben kozoltek ezt a kepet? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 359674 | 2008. szeptember 10. 15:16 | ![]() | |
Itt van az általam is egyetlenként ismert MiG-17F képe. Ha vkinek van más, kérem, ossza meg velem is. Miggyuri | |||||
Solo | Adatlap | 359673 | 2008. szeptember 10. 12:20 | ![]() | |
Helló! Látom készül 1/35-ös MI-8/17 matrica is. Annó írtam neked, hogy a Trumpeter makettből nagy átfaragás nélkül csak a 706 és 707 építhető meg. Sajnos ezek az oldalszámok hiányoznak a lapról. Szerintem a Mi-8 oldalszámok helyett őket kellene felrakni, ugyanis a makettből nem építhető Mi-8 csak mégnagyobb faragással. | |||||
HADvezér | Adatlap | 359672 | 2008. szeptember 10. 11:41 | ![]() | |
esetleg a 714 es mi-24 esen a főnixről jól jönne még közeli kép | |||||
HADvezér | Adatlap | 359671 | 2008. szeptember 10. 11:40 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönet a képekért mindenkinek!:) készülnek a matricák! kedves Andor! nem sikerült megnyitnom a linket amit küldtél, pedig a matrica szkennelés sokat segíthetne, 1:48 iletve 1:35 ben is tervezem a gyártást. üdv:HADvezér nézzetek a honlapomra megéri :) www.had.hu | |||||
Monox | Adatlap | 359670 | 2008. szeptember 10. 08:45 | ![]() | |
Én láttam, igaz csak 1 gépről két fotót hasraszállás után, semmi egyéb nem került elő az 1955-ben bekerült 20 gépről. Az itt tartózkodásuk 1 éve alatt nagyon kevés infó került napvilágra róluk. A PF-ek valóban Kecskeméten kerültek összevonásra, kivonásuk szerintem 1976-ban történt meg, amikor az alkulat megkapta az első MiG-21MF-eket Pápáról. A MiG-15-ösöket miniszteri rendelettel 1975.09.01.-jén vonták ki az aktív szolgálatból. A MiG-19-est vonták ki 1973-ban, amikor Taszárra megérkeztek a MiG-21MF-ek. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 359669 | 2008. szeptember 10. 06:27 | ![]() | |
Vegul is ha repulte a tipust valoszinuleg repult mindegyikkel. Ha jol tudom 1955-ben erkezett mind a 12 gep Taszarra. Kesobb eloszor 6, majd vegul mind atkerult Kecskemetre ahol 1973 vagy 1974 marciusaban alltak le, bar ez az adat is pontositasra szorul. Mas. Latott mar valaki fenykepet magyar Mig-17F-rol? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359668 | 2008. szeptember 10. 05:54 | ![]() | |
Ronnie, Nekem ezt mondta a Feri bácsi, ha ő rosszul emlékezett, akkor én is rosszat írtam. Megnéztem Horváth Balázs oldalán is, ott sem találtam meg mindet. Hangsúlyozom: ezek nem estek le, csak ezekkel repült a Feri bácsi anno. Plusz még Il-10-essel is, de az most mellékes. :) Sajnos Őt már nem tudjuk megkérdezni... :( | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 359667 | 2008. szeptember 9. 23:14 | ![]() | |
Tibcsi, magyar 17PF 407-es oldalszammal nem volt. A 12db 17PF-bol egy esett le 1960-ban asszem a 933-as. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359666 | 2008. szeptember 9. 20:20 | ![]() | |
Tehát akkor az oldalszámok: MiG-15: 203, 405 MiG-15 bis: 923 907 MiG-17PF: 407 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359665 | 2008. szeptember 9. 08:22 | ![]() | |
Csak oldalszámokat tudok, négyet. Két "sima" 15-ösét, két bis-ét és egy 17PF-ét. Illetve ez már öt. :-))) | |||||
Nyugger | Adatlap | 359664 | 2008. szeptember 9. 08:17 | ![]() | |
Tibcsi, Minden oldalszám, időpont esetleg fénykép igen sok topictársat pozítiv értelemben 'sokkolna', várjuk. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359663 | 2008. szeptember 9. 05:49 | ![]() | |
Én csak gépszámokat tudnék mondani, ha az segít valamit. Igaz, nem az UTI-ét, ami leesett, hanem amin amúgy repült. Csak ahhoz elő kell kaparnom azt a cetlit, amire akkor felírtam. :) | |||||
Hawk | Adatlap | 359662 | 2008. szeptember 8. 22:40 | ![]() | |
Tévedtem most néztem vissza a dolgokat csak van kép :) | |||||
Hawk | Adatlap | 359661 | 2008. szeptember 8. 22:37 | ![]() | |
Ákos | Adatlap | 359660 | 2008. szeptember 8. 22:30 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 359659 | 2008. szeptember 8. 22:02 | ![]() | |
Monox, Nos, akkor ezekről, amit ismerek és dokumentálva van: 54.01.22. Koplányi féle hm. nélküli leszállás Kalocsán sérülés mentesen, 1960.06.03. helyett 63.06.03. Szócsi/Sebestyén baleset leszállás során földnek ütköztek, 64.08.13. hegynek ütköztek Vinyica mellet /Szu/ Lehoczky hdgy. meghalt, Fekécs szds. s.sérült. Ezeknél az eseteknél nem volt katapultálás. | |||||
Levix | Adatlap | 359658 | 2008. szeptember 8. 21:53 | ![]() | |
Bocs, igazatok van nem katapultált. A gépben maradt mert már nagyon alacsonyan voltak. A növendék meghalt. Nem tudom sajnos sem az alakulatot sem az időpontot. Megzavart a katapultos oldal :). | |||||
andorka | Adatlap | 359657 | 2008. szeptember 8. 21:30 | ![]() | |
andorka | Adatlap | 359656 | 2008. szeptember 8. 21:29 | ![]() | |
A Mi24-est kiadta a Hasegawa 1/72-en. Egyelőre csak a matricát szkenneltem be, esetleg érdekel a festési útmutató is? rapidshare.com/files/140590934/mgmfraygiuia21.part01.rar.html | |||||
Monox | Adatlap | 359655 | 2008. szeptember 8. 21:12 | ![]() | |
A magam részéről 3 balesetnek (vagyis nem katasztrófána) minősített esetről tudok. 1. 12 old.sz. UTI 1954.01.22.-én 2. 774 old.sz. UTI 1960.06.03.-án. 3. 043 old.sz. UTI 1964.08.13.-án. Megkülömböztették a törés miatt selejtezett gépektől 3 esetet. A baleset fogalma a repülőeszköz megsemmisülését jelenti úgy, hogy a személyzet nem sérül. A fenti 3 esetben gyaníthatóan sor került katapultálásra, de konkrétan nincs leírás róluk. Sőt ismeretim szerint Magyarországon összesen 2 alkalommal hajtottak végre MiG-15-ből sikeres katapultálást, a maradék 35 alkalommal a személyzet a gépben maradt. A honlapról egyébként hiányzik az első magyar jetkorszak balesete, amit igaz nem élt túl a pilóta, de a katapultálást megtette. | |||||
Nyugger | Adatlap | 359654 | 2008. szeptember 8. 20:28 | ![]() | |
Levix ! Egy kicsit tudnál többet írni a Till Ferencről? Katapultálás ideje, alakulat száma stb. Valahol nem stimmel a dolog... UTI MiG-15-ből nálunk nem katapultáltak a típus rendszerben állása alatt, baleset és katasztrófa az volt -sajnos. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 359653 | 2008. szeptember 8. 15:06 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |