<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Miggyuri | Adatlap | 359726 | 2008. szeptember 17. 13:43 | ||
Monox | Adatlap | 359725 | 2008. szeptember 17. 12:46 | ||
8 év az elemek teljes skálájának kitéve nem múlik el nyomtalanul. Mégis a 93-as ipari javításokkor használt festék bírja a a legjobban. A 20 évesnél idősebb festéknek (és sajnos alapvetően minden gépnek) már teljesen mindegy hogy is néz ki... De a 9604-es nagyon ledöbbentett. Van fotóm a javítás előtti csapatszínről. Pont így nézett ki. | |||||
SIG | Adatlap | 359724 | 2008. szeptember 17. 10:34 | ||
Az a brutál, hogy nekem van 3 tekercs filmem 2000-ből, amikor még a kifutón álltak és iszonyú, hogy mennyit romlott a külsejük ennyi idő alatt :( Főleg az UM-nek :( | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359723 | 2008. szeptember 17. 10:24 | ||
A földön nincs. Az igazság odaát van. | |||||
Monox | Adatlap | 359722 | 2008. szeptember 17. 07:58 | ||
Egész éjjel alig aludtam emiatt. Gyuri! Szerinted van igazság a földön? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 359721 | 2008. szeptember 17. 05:45 | ||
Monox | Adatlap | 359720 | 2008. szeptember 16. 22:12 | ||
Megesz a sárga irígység... | |||||
Misi | Adatlap | 359719 | 2008. szeptember 16. 20:33 | ||
szép képek Pápáról! www.airliners.net/search/photo.search | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 359718 | 2008. szeptember 16. 07:37 | ||
Monox! Kosz a 17F kepeket! Azt lehet tudni ki, mikor, hol es miert szallt hasra ezzel a geppel? | |||||
oritomi | Adatlap | 359717 | 2008. szeptember 15. 23:17 | ||
Magyar vonatkozású makettek egy angol makett oldalon www.modelsforsale.com/catalog/advanced_search_result.php Különösen a Hind tetszik. | |||||
pilotka | Adatlap | 359716 | 2008. szeptember 15. 22:29 | ||
www.rathbonemuseum.com/MAIN/main.html
www.rathbonemuseum.com/HUNGARY/HGMain.html egy kis érdekesség, ami nagyon lélekemelő | |||||
Solo | Adatlap | 359715 | 2008. szeptember 15. 18:23 | ||
OK, megnyugodtam. :) Fórumon az emberek hajlamosak mindenféle érzelmeket belegondolni a mások írásaiba. Néha én is :) Természetesen a polgári betegszállítás más , mint a katonai, de vannak közös vonások. Egy Mi-8 is lehet adott esetben mentőhelikopter (mint ahogy volt is), de nem ez a fő rendeltetése. Drága is arra. A kártérítési dolgot nem értem. Ha nincs orvos a fedélzeten és földön is megoldható a beteg elszállítása, akkor nem fogja elvinni a K-M gép a sérültet csak felkészíti a szállításra. Ha földön nem megközelíthető a hely akkor vagy bevárják a civil mentőhelit vagy a legközelebbi olyan helyre viszik a sérültet ahol át tudják adni a mentőszolgálatnak. Most volt épp egy gyakorlat ahol ezeket az eljárásokat próbáltuk finomítani. Néha túl jól is sikerült. :) Igazából a K-M szolgálatra azért van szükség, mert a civil mentők és tűzoltók nem rendelkeznek a szükséges információkkal és képességekkel, hogy felkutassanak egy leesett repülőgépet. Szerencsére kis ország vagyunk és általában van szemtanú aki értesíti a civil mentőket. Egy repülőgép baleseténél vannak olyan speciális dolgok ami miatt jobb ha egy szakértő is van a helyszinen. Ezért szokott akkor is odamenni a K-M gép ha már a helyszinen vannak a földi erők. Mihez nem rendelkeznek szerinted a megfelelő óraszámmal? Béke időszakában el lehet lenni a mostani repidőkkel egy darabig. Aki K-M szolgálatot ad az nem kezdő pilóta. A repidő persze kevés, de így is megcsinálják amit kell. Az új rendelettel reméljük nem lesz gond. Elvileg azok is részt vesznek a kidolgozásában akikről szól. Szerintem félreérted ezt a kórházgép dolgot. Ezeket a heliket nem napi békeidő használatra találták ki. Hummanitárius katasztrófák vagy a civilizációtól elzárt vidéken nagyo hasznos lehet. A hadseregnek tényleg nem nyerő. Nem tudnánk kihasználni. De nagy országokban életet menthet. Szerintem. | |||||
HADvezér | Adatlap | 359714 | 2008. szeptember 15. 16:17 | ||
Solo! Köszönet a képekért, üdv! | |||||
Mty | Adatlap | 359713 | 2008. szeptember 15. 15:59 | ||
Muzzy | Adatlap | 359712 | 2008. szeptember 15. 15:42 | ||
Kedves Solo! Nem akarok kötözködni. Más a polgári, és más a katonai betegszállítás követelménye, igaz, hogy szükséghelyzetben nem nézi senki, de ha normál, nem minősített helyzet van, akkor utólag sok kártérítési perre lehet számítani... Azért nem vagyok abban biztos, hogy a személyzet rendelkezik a megfelelő repült óraszámmal... Az új rendeletről a HM-es kollégák már említést tettek, de részleteket még nem láttam. (Nyugtával dícsérd a napot) A Korház koncepciónak két bibije van: A helikoptert közben nem lehet másra használni, és kicsit nehézkes a sterilitás fenntartása... Továbbá gond, hogy a beépített orvosi műszerek 220 V 50 Hz váltóáramról működtek, és ezeknek a kiszolgálására egy áramfejlesztőt raktak a tehertér hátsó falára, de hát ezt csak a földön lehetett üzemeltetni... Muzzy | |||||
Solo | Adatlap | 359711 | 2008. szeptember 15. 14:55 | ||
Nem igazán értem, hogy most mit is akarsz mondani vagy esetleg miben nincs igazam. Kb. ugyanazt írtad, mint én. :) Melyik STANAG-ről beszélsz? A betegszállítás nem egyenlő a rohammentővel. Bizonyos esetekben pedig édesmindegy milyen STANAG-nek vagy polgári követelménynek felel meg valami ha muszáj azzal csinálni amink épp van. Ezért is a mentők dolga a betegszállítás és nem a seregé. A jövőben is csak különleges esetekben vennék igénybe esetleg a K-M gépet. Pontosan meg lesz határozva, hogy milyen feladatokra, mikor, milyen feltételekkel és kinek az engedélyével mehet majd a gép. A 30/1998-as rendelet már elég régi. Ezt fogja felváltani majd egy új. Ettől fügetlenül ami abban meghatároztak az úgy is van. Ha nem hiszed menj le a K-M szolgálathoz és pakoltasd ki velük a felszerelésüket. Meg fogsz lepődni. :) Kicsit túl is lőttek annó a lista méretével. Be sem fér minden a gépbe. :) A rendeletben 150km van meghatározva, de nem hatótávnak. Az más. 150km-es sugarú körön belül kell képesnek lennie ellátni a K-M feladatot. Most Mi-8-asok adják a K-M-et, póttartállyal. Így 1 órás kutatási időt számolva kb 200km -es sugarú körön belül képesek üzemelni. Ez a távolság lefedi az ország kb 98%-át. Egyedül az ukrán határnál van egy kis sarok ahol túlcsúszik egy picit ezen a 200km-es határon. A helikopteres műtő dolog érdekes, de biztos nem repülés közbeni operálásra találták ki. :) Viszont mobil műtőnek ideális. | |||||
Muzzy | Adatlap | 359710 | 2008. szeptember 15. 14:17 | ||
Magyarország a nemzetközi kötelezettségeknek megfelelően köteles kutató mentő szolgálatot tartani a bajbajutott légijárművek megsegítésére. Kezdjük az elején, betegszállításra alkalmas a MI-8/17? A tipusalkalmassági bizonyítvány (katonai) szerint elvileg igen, de meghatározott szintű sebesültekig. A STANAG követelményeknek nem biztos, hogy megfelenek. A polgári követelményeknek viszont nem felel meg. Elvileg a Kutató Mentő helikopterek a légi kutatásban vesznek részt. azonban a hatótávolságukkal van egy kis gond, ugyanis az elég kevés erre a feladatra (szerintem a 150 Km jó a mentőnek, de nem elég a kutató feladatra) Akit érdekel itt találhat több infót róla 30/1998. (VI. 24.) BM-HM-NM-PM együttes rendelet a bajba jutott légijárművek megsegítését ellátó kutató-mentő szolgálatokról A rendelet elég sok mindent leszabályoz, kérdés, hogy ennek meg tud-e felelni a szolgálat. Mint említettem a polgári életben más követelmények vannak. Pl a veszélyes anyag szállításának kérdése. Ilyen (nevetségesnek tűnik) a tartályban szállított oxigén mennyisége. STB. Anno, még a PG-ben készület egy MI-8-as alapra egy komplett műtő, majd a prototipus alapján 6 darabos 0 széria keretén belül a PG-ben alakítottuk át a helikoptereket. Itt az volt a gond, hogy gyakorlatilag műtéti feladatot csak a földön lehetett végrehajtani, a levegőben nem (mondjuk nem szívesen hagytam volna, ha menet közben operálnak...) Muzzy | |||||
Nyugger | Adatlap | 359709 | 2008. szeptember 14. 20:15 | ||
Magyarországon az alábbi MiG-15 típusok-verziók voltak rendszeresítve : MiG-15, MiG-15bis ezek mind orosz gyártásúak voltak, az UTI-MiG-15 típusból használtunk orosz, CS-102 cseh és SBLim-1 ill. SBLim-2 lengyel gyártásút. | |||||
Mty | Adatlap | 359708 | 2008. szeptember 14. 19:32 | ||
Sziasztok! Milyen típusú Mig 15 volt anno magyarban? | |||||
sys | Adatlap | 359707 | 2008. szeptember 14. 19:25 | ||
snus! A rendeletet ugyan nem olvastam, de a többi rendelet betartása/betartatása alapján (az 'államigazgatásban' dolgozom, szégyenlem is magam) attól félek nem sokat ér, de ez már kemény politika, sztem ne folytassuk. | |||||
Solo | Adatlap | 359706 | 2008. szeptember 13. 14:13 | ||
Solo | Adatlap | 359705 | 2008. szeptember 13. 14:00 | ||
Solo | Adatlap | 359704 | 2008. szeptember 13. 12:52 | ||
Helló! Ebben a cikkben szerintem nem mentőhelikopterként való alkalmazásról beszél. Inkább sebesülszállításról. Igaz előfordult már, hogy használták a kutató-mentő (K-M) helikoptereket mentő feladatokra, de az egy ideiglenes dolog volt. Gondban voltak a mentősök és egítséget kértek. A K-M helikopterek felszerelése mai is vetekszik egy jól felszerelt mentőautóéval. Azonban a K-M felcser nem orvos. Csak könnyebb esetekhez lehetne így igénybe venni. A másik probléma aminek a megoldásán most dolgoznak, hogy hivatalosan a K-M gépeket nem lehet igénybe venni semmilyen mentő vagy katasztrófavédelmi feladatra csakis a veszélyben lévő, lezuhant vagy eltünt repülők megsegítésére. Reméljük ez a probléma hamarosan megoldódik. Ezután ha a mentőszolgálat vagy a katasztrófavédelem igényli akkor be tud segíteni a honvédség. Az árvizi mentés más téma. Azt nem készültségi helikopterrel szokták megoldani. Kivéve ha árvizi készenlét van :). | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 359703 | 2008. szeptember 13. 10:30 | ||
Az attól is függ, mit értesz mentőhelikopter alatt. Ha az Országos Mentőszolgálat "megsegitésére" komolyan gondol a miniszter úr, akkor a gépeket fel kellene szerelni egészség ügyi mentőfelszereléssel /komoly elsősegély-nyújtó, újraélesztő és életfenntartó rendszerekkel/, valamint az ezeket üzemeltetni képes, ezekre kiképzett egészségügyi szakszemélyzettel /mentőorvos, mentőápoló/ is. Honnan veszi ehhez a pénzt és az embereket, amikor Szentesen még egy heli-mentőállomás felépitése is hosszú évekbe telik? Közben meg a kijelölt mentőhelikoptert Szolnokon állomásoztatják, mert még azt sem veszik észre, hogy Kemét sokkal közelebb van a kijelölt szentesi bázishoz és az ellátni kivánt dél-alföldi körzethez. Az egészségügyi mentést/meg a róla való nyilatkozatokat is/ meg kellene hagyni a hozzáértőknek, a HM-nek meg a saját feladataival kellene foglalkozni, bőven van megoldatlan feladatuk. Ha viszont a katasztrófa-helyzeti mentésre gondoltak /pl. árviz/, akkor tudni kellett volna, hogy erre már ősidők óta használják a Honvédség helikoptereit, tehát semmi újat nem alkottak a dumán kivül. | |||||
borisz | Adatlap | 359702 | 2008. szeptember 13. 08:23 | ||
Tehát szükség esetén akár mentőhelikopterként is alkalmazhatóak lesznek, jól értem? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359701 | 2008. szeptember 12. 21:07 | ||
Etel | Adatlap | 359700 | 2008. szeptember 12. 21:01 | ||
snus | Adatlap | 359699 | 2008. szeptember 12. 21:00 | ||
Sziasztok! Szerintem ez csak a helikopterek modernizálásáról szól. A karbantartás, javítás,üzemeltetés(=üzembentartás) marad a Honvédségnél. A dipol és infracsapda töltetek beszerzése pedig a 228/2004 Korm. rendelet szerint történik. Szerintem semmi sumákolás nincs itt. Ajánlom a rendelet elolvasását. Olyan kitételek vannak benne, ami kizárja a saját zsebre dolgozást, pláne, ha nyílt eljárás során megy a beszerzés. Üdv: Andris | |||||
Etel | Adatlap | 359698 | 2008. szeptember 12. 20:10 | ||
Sziasztok! Tudna valaki feltenni nagy felbontású képet az új festésű 704-es Mi-17-ről /Oroszországban volt nagyjavításon/. Köszönöm! | |||||
HADvezér | Adatlap | 359697 | 2008. szeptember 12. 19:29 | ||
Köszi, várom! próbálok addig én is egy makettet szerezni, úgy is megépítem majd - ha lesz egy kis időm... :) Ha neked most nem kell a trumpi, akkor esetleg lebartelezhetnénk, adok érte egy jó pár matricát újat is ,régit is ami neked kell. üdv | |||||
Solo | Adatlap | 359696 | 2008. szeptember 12. 15:08 | ||
Jut eszembe. A HobbyBoss 72-es Mi-17 a TRumpi kicsinyítése. Szal ugyenez 72-es méretarányban is nyerő lesz. A HobbyBoss Mi-8 egyelőre úgy tűnik baklövés mert abba is Mi-17-et csomagolnak. Nem tudom javítják e a hibát. Ja és a 706-oson van egy egyedi festés részlet (lehet van a 707-esen is azóta de még nem láttam). Holnap rakok fel róla képet. | |||||
Solo | Adatlap | 359695 | 2008. szeptember 12. 15:05 | ||
Helló! Nekem van egy a szekrényben. :) Elküldeni nem tudom, de bármit lemérek rajta. :) | |||||
HADvezér | Adatlap | 359694 | 2008. szeptember 12. 11:22 | ||
Szia Solo! Köszönöm, pont most akartam képeket kérni a 2 gépről amit írtál, a magyarázó grafika miatt. Legalább egyszerűsödik a matrica is és így olcsóbban tudom adni. Neked küldök egyet, ha elkészült, köszönetem kifejezéséül. a Danger felíratok és a data is rajta lesz! Most már csak egy makett kellene beméretezni :) üdv mindenkinek! | |||||
borisz | Adatlap | 359693 | 2008. szeptember 11. 20:07 | ||
Van egy fara:D | |||||
Solo | Adatlap | 359692 | 2008. szeptember 11. 19:49 | ||
Mi köszönjük. :) De ha lúd legyen kövér. Rakok ide egy képet a farokrészről. A "vigyázz forgó légcsavar" az jó a lapon. Esetleg két DANGER felirat elférne még rajta? :) Az egyéb pici jelzéseket már nem is említem. :) | |||||
HADvezér | Adatlap | 359691 | 2008. szeptember 11. 17:46 | ||
Köszi Solo! Át írom | |||||
Etel | Adatlap | 359690 | 2008. szeptember 11. 15:55 | ||
Monox | Adatlap | 359689 | 2008. szeptember 11. 09:10 | ||
Miggyuri | Adatlap | 359688 | 2008. szeptember 11. 04:35 | ||
Jó kérdés. Azt hiszem az AERO Magazinban, de erre nem esküszöm meg. Tibcsi, ha azt a repülő F-et megtalálod, kérlek küldd el nekem. Vagy az évfolyam és lapszámot. Köszi! Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 359687 | 2008. szeptember 10. 21:57 | ||
MiG-17F: Kevésbé közismert, hogy ezek a gépek képesek voltak a hangsebesség átlépésére, és a rajtuk szolgáló pilóták többsége élt is ezzel a lehetőséggel. 7000m felett nem volt korlátozva a típus sebessége vízszintes repülés során. Pl. - egy rajkötelékben végrehajtott elfogás során a sztratoszférában, 13000m-en, felgyorsultak a gépek 1250km/ó sebességre. Ez abban a magasságban megközelíti az 1.2Mach-ot. | |||||
Nyugger | Adatlap | 359686 | 2008. szeptember 10. 21:15 | ||
MiG-17PF témában egy kis pontosítás, Iván Dezső A magyar katonai repülés története 1945-1956 cimű könyvéből : '1955 ápr.23.-án Kecskemétre érkezett ládában 6 db MiG-17PF, gyári számok 0933,0850,0939,0944,0838,0847. 1955 okt.2.-án Taszárra érkezett szintén ládában 6 db, gy.sz. 0315,0401,0402,0403,0404,0405. Gépeket orosz és magyar műszakiak helyezték üzembe'. Az 1956 utáni hadsereg csökkentés során az oroszok megkapták azokat a repülőgépeket melyeket nem fizettük ki, -bizony bizony akkor sem volt semmi ingyen- így az összes MiG-17PF,a 20 db MiG-17F,valamint 93 db MiG-15-t. A MiG-17PF-k magyarországon maradtak de orosz alakulatnál és feltételezhető, hogy repülték is. A többi gép sorsa ismeretlen. A 17PF-ek 1957 őszén kerültek visssza az alakulatokhoz. A taszári gépeket 1958 kora telén repülték Kecskemétre mert a helyi I. elfogó század MiG-19PM átképzésre utazott el. Érdekes, kevésbé ismert dátum : 1962 jan.10.-én 20.00-tól vette vissza a Magyar Néphadsereg az ország légterének védelmét a DHDSCS-tól. | |||||
gabesz80 | Adatlap | 359685 | 2008. szeptember 10. 20:53 | ||
http://modelingmadness.com/scotts/mod/previews/hasegawa/00896.htm | |||||
Monox | Adatlap | 359684 | 2008. szeptember 10. 18:34 | ||
Megszabadulak? Az oroszok tudták mi a jó és miből nincs épp raktáron éppen ezért "visszavásárolták" az összes F-et. Érdekes, hogy a PF-ekből is sokat elvittek de aztán visszadtak. Hiszen a lokátoros PF hírből nem volt annyira jó mint a lokátortalan F. | |||||
migi | Adatlap | 359683 | 2008. szeptember 10. 18:33 | ||
Szia Laci Igen én is hasonlóan tudom csak a neten több helyen is az van irva hogy katapultáltak . A héten megyek Imre úrhoz és pontositok mindent. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359682 | 2008. szeptember 10. 18:32 | ||
Könnyen lehet. Csak emlékezetből írtam és már rég láttam azt a cikket. :) | |||||
Monox | Adatlap | 359681 | 2008. szeptember 10. 18:30 | ||
Tibcsi! Az a kép azt hiszem a 402.es PF-et ábrázolta. | |||||
borisz | Adatlap | 359680 | 2008. szeptember 10. 18:29 | ||
Miért szabadultak meg ilyen gyorsan a tizenhetesektől? | |||||
Monox | Adatlap | 359679 | 2008. szeptember 10. 18:29 | ||
Mellesleg ez volt az egyetlen veszteség a 67-es típusnak tituált nagysvancú gépből amiből mindösszesen 6db volt Magyarországnak. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 359678 | 2008. szeptember 10. 17:42 | ||
migi 69 márc 8 Pápa, "4116" 21U, leszállás közben túl alacsony üzemmódú gázkar-beállitás miatt a siklópálya alá süllyedtek, későn adtak gázt, igy a beton előtt 600 m-rel értek földet, a gép átvágódott, de a két pilóta /Aranyosi alezredes és Bán szds./ nem kis szerencsével sértetlenül megúszták az esetet, a gép viszont javithatatlanul totálkáros lett /egyébként "nagysvancos" U-változat, tehát "67-es tipus" volt/ üdv R. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359677 | 2008. szeptember 10. 17:38 | ||
Nekem a TopGun-ból rémlik ez a kép. És volt egy másik cikk is, ami egy sikertelen Canberra elfogásról szólt. Ott is volt kép egy 17F-ről, repülés közben. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
De amíg sőt aMiG élek remélek.
Miggyuri