<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Tibor | Adatlap | 359907 | 2008. november 16. 18:04 | ![]() | |
RonnieFrown | Adatlap | 359906 | 2008. november 16. 15:28 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359905 | 2008. november 16. 14:48 | ![]() | |
Szia! A "MIG REGISZTER" topikon megtalálod a szd. jelvényeket. Üdv.: Tibor | |||||
Levix | Adatlap | 359904 | 2008. november 16. 12:21 | ![]() | |
hyperscale.com/2008/reviews/books/il10bookreviewse_1.htm Magyar Il-10 matrica is. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 359903 | 2008. november 16. 11:33 | ![]() | |
Szevasztok, Az 1945 elotti magyar repuloszazadok nevei es jelvenyei erdekelnenek. Tudtok valami ilyen listat esetleg rajzokkal? | |||||
Tibor | Adatlap | 359902 | 2008. november 16. 10:37 | ![]() | |
Szia! Ez stimmel, mert a JAK-9V-nek becsukható futóműve, míg a JAK-7V-nek fixen rögzített főfutója volt. Sajnos az ominózus fotó az eddigi viták alapján arra nem ad választ, hogy magyar-e a felségjelzés és hogy milyen nemzetiségűek a gép előtt álló személyek? Azt elfogadom az eddigi hozzászólások alapján, hogy minden jel szerint JAK-9V van a fotón. Kérdésként vetődik fel az is, hogy a korabeli magyar légierőben voltak JAK-7V-k és JAK-9V-k is, vagy csak valamilyen megnevezés keveredés van a "Liszanka" fedőnév alatt? A magyar repülés története csak JAK-7-ről beszél. Üdv.: Tibor | |||||
Zombi | Adatlap | 359901 | 2008. november 16. 10:06 | ![]() | |
Sziasztok! A jelentések szerint a 0350-es magyar Jak-9V futóműve anyaghiba miatt 1951.06.20-án álló helyzetben becsukódott... (Zsák Ferenc: A Jak-9P Magyarországon) Üdv! | |||||
Tibor | Adatlap | 359900 | 2008. november 16. 09:15 | ![]() | |
Szia mégegyszer! Kösz a számokat. Sajnos ez valóban zsákutcának tűnik a kibocsátó gyár kódja és a teljes gyáriszám + típus nélkül. Ha lesz valami fejlemény jelentkezz! Én is azt teszem. Üdv.: Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359899 | 2008. november 16. 08:16 | ![]() | |
Szia Itt vannak a lengel jak 9V-k:0466, 0434, 0398, 0457, 0492, 0493, 0376, 0332, 0344, 3409, 3709 4403 0454, 1861, 4157, 0344, 6682 (ilyen számú Jak 9M-jük is volt?) Jak 9P-k a teljesség igénye nélkül: 0332, 0353,0379, 0394, 0405, 0406, 0407 17-essel kezdődő P sorozatszám ahogy nézem nem volt de volt két M-jük: 1779 és 1766 Ezek egyébként a Jak-7 Jak-9 AJ-press füzetből valók. Tegnap Zámbori Péter barátommal arra jutottunk, hogy sem a lengyelek, sem mi nem jegyezhettük fel a teljes sorozatszámot gyártókóddal együtt, ezért amíg ezek a számok elő nem kerülnek ez az irány zsákutca. Mindenesetre én hiszek a fotónak, amíg valami perdöntő cáfolat elő nem kerül. Érdekességként megemlítem, hogy volt egy korszerűbb talán fémtörzsű oktatóváltozat A Jak-9UV de szegényes lengyeltudásom révén ne várjátok hogy többet írjak róla :) A mi fotónkon a szerelőnyílás alapján V-van Üdv Podva | |||||
Tibor | Adatlap | 359898 | 2008. november 16. 05:47 | ![]() | |
Jó reggelt PODVA! Először is kösz a rajzért. Szóval jelenleg a mecs állása: Horváth Balázs fotó : fórumozók = döntetlen. Még egy apró esélyt látok, hogy átvegyük a vezetést: ha összefutok Kádár Pista bácsival őt mégegyszer kikérdezem. Csak az a gond, hogy esetenként ő is keveri a dolgokat. A döntő szerintem a futómű lehet. Ha behúzható akkor JAK-9V, ha nem akkor JAK-7V. Persze ettől még a fotó hovatartozása sajnos nem dől el. A gyári számok egyezőségére egyenlőre nincs ötletem. Pontosítsd légyszíves: a lengyel gyári számok, amik közé beillenek a 966 h.sz.-ban Balázs által megadottak JAK-9P gyári számok? Üdv.: Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359897 | 2008. november 15. 21:41 | ![]() | |
Szia Tibor Ez azért nem "perdöntő" érv :) Elkeztem utánatúrni a neten ennek a Liszánkának, ezt a rajzot találtam. Ez alapján a szárny is faborítású volt. Rábukkantam a lengyel hadseregben alkalmazott liszánka gyári számokra is. Ezekbe beilleszkednek akár a mi gépeink gyáriszámai is, de az a ba hogy a lengyel P-k gyáriszámai is :( Mindenesetre Balázs által publikált fótó hatására nekikezdtem az ICM korai Jak 9-ét méricskélni, lehet, hogy nem is lenne olyan nehéz átfaragni Magyar Jak-9V-vé... Üdv Podva | |||||
Tibor | Adatlap | 359896 | 2008. november 15. 08:07 | ![]() | |
Jó reggelt PODVA! Elvileg lehet, de ismerve a tovarisokat néhány magyart is bevettek volna a fotózásba. A fene tudja. Üdv.: Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359895 | 2008. november 15. 07:57 | ![]() | |
Bocs kiképzők | |||||
Podva | Adatlap | 359894 | 2008. november 15. 07:34 | ![]() | |
Szia Tibor Nem akarok szemtelenkedni, de mi van, ha az orosz kiképtők vannak a fotón? Úgy tudom akkoriban előfordultak ilyen egyének felénk.. :) Üdv Podva | |||||
Tibor | Adatlap | 359893 | 2008. november 15. 04:51 | ![]() | |
Fiúk! Még egy észrevétel a JAK-7V, JAK-9V vitához: Nézzétek meg legyetek szívesek az ominózus 932. h.sz.-on közölt fotón az egyenruhákat, sapkákat, haubékat. Átnéztem egy csomó korabeli egyértelműen magyar fotót, nos magyar egyenruhák ezek? Nekem rendkívül hajaznak a korabeli, háborús orosz (esetleg román) egyenruhákra. A megnézett magyar fotókon (UT-2, JAK-9, TU-2, IL-10) úgy nézem más a haube, a szemüveg formája, a tisztek legtöbbször jellegzetesen magyar tányérsapkában vannak az ilyen csoportos fotózásnál, a téli sapka színe jóval sötétebb a magyaroknál, a ruha felsőrész is másnak tűnik. Szóval még mindig kételkedem, hogy magyar Liszankaról készült ez a fotó. Üdv.: Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359892 | 2008. november 15. 03:32 | ![]() | |
Helló! No, hogy még érdekesebb legyen én is felteszek egy rajzot ugyanerről. Csak ebben nincs emberke rajzolva. Ne kérdezzétek honnam van, egy haverom gyűjtötte le a netről pár éve. Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359891 | 2008. november 14. 21:20 | ![]() | |
Hi Hasonlítsd össze a 890-es hozzászólásban látható képpel Üdv Podva | |||||
borisz | Adatlap | 359890 | 2008. november 14. 21:11 | ![]() | |
Lehet én vagyok a sötét bunkó, de mi is a lényeg a képen? | |||||
sainz | Adatlap | 359889 | 2008. november 14. 20:44 | ![]() | |
Na ez szép... A cseheknek már ismerniük kellett a fotót, ami itt új volt mindenkinek. | |||||
Podva | Adatlap | 359888 | 2008. november 14. 20:35 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 359887 | 2008. november 14. 20:27 | ![]() | |
Még egy plusz információ: az említett három Liszánka gyári száma 0174, 0350 és 0423 volt. Ha létezne olyan szovjet-orosz kimutatás, amely tételesen felsorolja a legyártott gépeket, akkor ott ezek alapján akár be is lehetne azonosítani őket. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 359886 | 2008. november 14. 20:23 | ![]() | |
Szia Muzzy! Elnézést, félreérthetően fogalmaztam! Így talán átláthatóbb: -V-motor, magas gerinc -> Jak-7V -V-motor, alacsony gerinc -> Jak-9V -csillagmotor, alacsony gerinc -> Jak-11 A fotón a gép kétüléses, alacsony gerincű, de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V. | |||||
sainz | Adatlap | 359885 | 2008. november 14. 19:46 | ![]() | |
Ez a fotó megjelent a Zsombok Timár György által írt AVIATIKA - JAK-9-P "VÉRCSE" füzetben, a borító belső oldalán, de sajnos semmi információ nincs hozzá, mikor, hol készült, kiket ábrázol. Tudja valaki pontosítani ? | |||||
Podva | Adatlap | 359884 | 2008. november 14. 19:24 | ![]() | |
Sziasztok Nézegetem ezt a felségjelzést... A bolgár verziót mindenképp kizárnám ott a belső kokárda kivülről befelé piros-zöld-fehér volt, ezt az árnyalatok nem támasszák alá. Lehetne még román, de ahogy a keret és a világos kör árnyalatait nézem, nekem úgy tűnik, mintha a kör világosabb lenne a keretnél. Ha sárga, vagyis román lenne, ennek a körnek legalább egy árnyalattal sötétebbnek kéne lennie. Valszeg e gép mégiscsak magyar. A gép szinét szintén nehéz megmondani, de ha abből indulunk ki hogy a felségel középső pontja zöld, akkor talán a kamó színe egy árnyalattal tán világosabb lehet. Az 5-ös Jak-9P érdekessége hogy a kabintető mozgó részének kerete eltérő volt a törzs színéről, valamint az hogy jópár javításból származó sötétebb folt volt rajta Üdv Podva | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 359883 | 2008. november 14. 18:37 | ![]() | |
www.repulonap.hu/airshow/rovatok/hu/2009/meghivottak/ Én ezt nem értem..már tavaly is megmosolyogta mindenki az F-117-est, de 2009-re kiírni már tényleg parasztvakítás, tekintve, hogy a kivonása is megtörtént. Az F-111-esről már ne is beszéljek. | |||||
Tibor | Adatlap | 359882 | 2008. november 14. 15:18 | ![]() | |
Szia Po-2! Előkotortam Zsombok Timár György által írt AVIATIKA - JAK-9-P "VÉRCSE" füzetét és a következőt írja: "JAK-7. ... Ez a típus volt a Magyar Néphadsereg Légierejének a kiképző géptípusa is "Liszánka" fedőnévvel. ... A "Liszánka" JAK-7 típusból kialakított, kétkormányos (UTI) oktatógépek színezése: felül mély zöld, alul szürkés kék." Üdv.: Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359881 | 2008. november 14. 15:04 | ![]() | |
Druszám! Egyetértek! Roppant tetszik, hogy Horváth Balázs így be tudta indítani az eszmecserét. Egyenlőre tartom a 958. h.sz.-ban megfogalmazott fentartásomat. Kár, hogy a fotó fekete-fehér. A színek segítenének a megoldásban. Hátha valaki még beszál. Üdv.: Tibor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359880 | 2008. november 14. 14:57 | ![]() | |
Druszám, Ha arra gondolsz, hogy "feltéve, ha magyar egyáltalán", akkor így utólag olvasva lehet, hogy azt kicsit benéztem. de az biztos (99%), hogy szovjet csillag van módosítva valamilyen más "baráti" ország jelzésévé. :) | |||||
Tibor | Adatlap | 359879 | 2008. november 14. 14:50 | ![]() | |
Helló PODVA! A gondom csak az (és ezt próbáljuk itt közösen kiokoskodni), hogy átnéztem az abból a korból megmaradt és rendelkezésemre álló fotókat és a felségjel stílusa végkép nem stimmel. Összehasonlításként egy TU-2 fotó. Ezekről köztudott, hogy levetkezett háborús példányok is voltak köztük. Folytassuk, hátha lesz valami megoldás. Tibcsi 13:39 -es hozzászólása kezd egyre inkább szinpatikussá válni. Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359878 | 2008. november 14. 14:48 | ![]() | |
ja bocsi most vettem észre hogy már pár dolgot megírtak az előttem szólók igy jár aki fórumozás közben dolgozik is :) Üdv Podva | |||||
Muzzy | Adatlap | 359877 | 2008. november 14. 14:43 | ![]() | |
Tibor! A JAk-9_42 és JAKVEA képek fenn vannak, a másik két képet, ha jól emlékszem még nem láttam. Köszönöm! Muzzy | |||||
Tibor | Adatlap | 359876 | 2008. november 14. 14:40 | ![]() | |
T. Muzzy! Ezekről lenne szó? | |||||
Podva | Adatlap | 359875 | 2008. november 14. 14:39 | ![]() | |
Hali A rajzon lévő Jak törzse a bordákból ítélve faépítésű ez fix a fotón lévőről ezt talán kicsit nehezebb megállapítani, de hajlok rá hogy ez is az lehet. Makketező szempontból nagyon érdekes, hogy a csillag nem a szokásos fehérkeretes hanem az oroszoknál használatos piros fehér szegéllyű. Valszeg nem gyári új masina, hanem valami levetett átalakított esetleg háborút megjárt darab... Úgy rémlik a Zsák-cikkből, hogy ezek a mi Jak-9V-ink nemis szürkék, hanem halványzöldek voltak... Erről van valami bővebb infó Üdv Podva | |||||
Muzzy | Adatlap | 359874 | 2008. november 14. 14:32 | ![]() | |
Tibor! Az általad felrakott JAK-9P festésminák alapját képező gépekről fotók megtalálhatóak a korábbi hozzászólásomban jelzett linken. De ha jól emlékszem ugyan ezek vannak egy magyar kiadványban is kicsi fekvő A5-ös formátumu füzetecskében, csak rosszabb felbontásban. Muzzy | |||||
Tibor | Adatlap | 359873 | 2008. november 14. 14:27 | ![]() | |
Muzzy! 950 h.sz. visszavonva Tibor | |||||
Muzzy | Adatlap | 359872 | 2008. november 14. 14:26 | ![]() | |
Tibor! Rájöttem én is, ezért írtam még egyszer, két perccel előtted :) Muzzy | |||||
Tibor | Adatlap | 359871 | 2008. november 14. 14:22 | ![]() | |
Muzzy! Valami roppant érdekes kódot alkalmaztál a hozzászólásodban, csak a kulcsot is mellékeld a megfejtéshez! Üdv.: Tibor | |||||
Muzzy | Adatlap | 359870 | 2008. november 14. 14:20 | ![]() | |
Bocsánat, a cirill karaktereket nem akarja megismerni. Akkor csak a gyorsfordítást teszem be még egyszer, és mindenki, aki kíváncsi nézze meg a honlapot, ahol a magyar Jak-9P-kről is vannak fényképek és festési séma. A Jak-9V Kétszemélyes gyakorló-kiképző vadászgép a Jak-9T-ből, illetve Jak-9M-ből lett kialakítva. Két egymás mögött elhelyezkedő kabin - elöl a tanuló, hátul az oktató – közös kabintetővel készült (nem egy darabból a ford. megjegyzése). Kettős vezérléssel rendelkezett. fegyverzet: SVAK motor-ágyú (90) lőszerrel Az első Jak-9v állami próbáira 1945 április 10-17-e között a NII VVSZ-ben került sor.A Jak-9V 1945 augusztusától 1947 augusztusáig volt sorozatgyártásban. Összesen 793 darab készült, ebből 456 újként, 337 Jak9M-ből lett átépítve. A Jak-7V kiképző repülőgép, amely kétszemélyes kiképző repülőgépvolt, M-105PA (később M-105PF motorral és VIS 61P légcsavarral rendelkezett, és a Jak-7 ÚTI módosított változata volt. A különbség: a Jak-7 UTI behúzható, a Jak-7V nem behúzható futóval rendelkezett, nem volt fegyverzete, és egyszerűsített szerkezetű volt Jak7V 1942 májusától 1943 decemberéig gyártották. Összesen 597 darab készül, ebből 510 újonnan, 87 Jak-7B-ből lett kialakítva. Mivel a JAK-7V-nél azt írja, hogy a futó kinti helyzetben volt rögzítve, inkább a JAK-9V felé hajlok, Javasolt link airfield.narod.ru/index.html Muzzy | |||||
Muzzy | Adatlap | 359869 | 2008. november 14. 14:16 | ![]() | |
Egy szerintem nagyon jól összefogott, tartalmas oldal a http://airfield.narod.ru/index.html Innen két infó a JAK-7V-ről és a JAK-9V-ről Як-9В Двухместный учебно-тренировочный Як-9В представлял собой модификацию серийного Як-9Т, а также переделывался из Як-9М. Был оборудован двумя размещенными одна за другой кабинами для курсанта и инструктора, прикрытых общим фонарем. Имел двойное управление. Вооружение - мотор-пушка ШВАК (90 снарядов). Головной Як-9В проходил госиспытания в НИИ ВВС с 10 по 17 апреля 1945 г. Як-9В строился серийно с августа 1945 г. по август 1947 г. Всего выпущено 793 машины, из них 456 заново и 337 переделаны из Як-9М A Jak-9V Kétszemélyes gyakorló-kiképző vadászgép a Jak-9T-ből, illetve Jak-9M-ből .lett kialakítva. Két egymás mögött elhelyezkedő kabin - elöl a tanuló, hátul az oktató – közös kabintetővel készült (nem egy darabból a ford. megjegyzése). Kettős vezérléssel rendelkezett. fegyverzet: SVAK motor-ágyú (90) lőszerrel Az első Jak-9v állami próbáira 1945 április 10-17-e között a NII VVSZ-ben került sor.A Jak-9V 1945 augusztusától 1947 augusztusáig volt sorozatgyártásban. Összesen 793 darab készült, ebből 456 újként, 337 Jak9M-ből lett átépítve Як-7В Як-7В (вывозной) с двигателем М-105ПА (позднее - с М-105ПФ) и винтом ВИШ-61П представлял собой двухместный учебно-тренировочный истребитель и являлся модификацией серийного Як-7УТИ. В отличие от Як-7УТИ у Як-7В шасси было сделано неубирающимся, снято вооружение, упрощена и облегчена конструкция. Як-7В выпускался серийно с мая 1942 г. по декабрь 1943 г. Всего выпущено 597 Як-7В (510 заново и 87 переделано из Як-7Б). A Jak-7V kiképző repülőgép, amely kétszemélyes kiképző repülőgépvolt, M-105PA (később M-105PF motorral és VIS 61P légcsavarral rendelkezett, és a Jak-7 ÚTI módosított változata volt. A különbség: a Jak-7 UTI behúzható, a Jak-7V nem behúzható futóval rendelkezett, nem volt fegyverzete, és egyszerűsített szerkezetű volt Jak7V 1942 májusától 1943 decemberéig gyártották. Összesen 597 darab készül, ebből 510 újonnan, 87 Jak-7B-ből lett kialakítva. Mivel a JAK-7V-nél azt írja, hogy a futó kinti helyzetben volt rögzítve, inkább a JAK-9V felé hajlok. Muzzy | |||||
Muzzy | Adatlap | 359868 | 2008. november 14. 14:15 | ![]() | |
| |||||
Tibor | Adatlap | 359867 | 2008. november 14. 14:09 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 359866 | 2008. november 14. 13:39 | ![]() | |
Feltéve, ha valóban magyar az a felségjel... mert lehet pl. bolgár is. :) vagy román. | |||||
Tibor | Adatlap | 359865 | 2008. november 14. 13:37 | ![]() | |
Druszám! Érdekes észrevétel! Ismét megnéztem az ominózus fotót meg a rendelkezésemre álló néhány JAK-9P fotót. Szóval a felségjel stílusa gyanús, roppant gyanús. Üdv.: Tibor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 359864 | 2008. november 14. 13:25 | ![]() | |
De a magyar felségjelen ott a piros szegély, ami egyértelművé teszi, hogy a szovjet vörös csillagot "upgrade-elték" magyarra. :) | |||||
Tibor | Adatlap | 359863 | 2008. november 14. 13:20 | ![]() | |
T. Muzzy! Ha jutsz valami okosra, tedd közzé légyszi. A fotón ami egyértelmű, hogy soros motor, kétüléses és a hátsó ülés mögött ott a pleko nyúlvány. Ja és a magyar felségjel. Üdv.: Tibor | |||||
Muzzy | Adatlap | 359862 | 2008. november 14. 12:42 | ![]() | |
Balázs! Nem értem a következtő mondatodat de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V Ismereteim szerint a Jak-7V is soros v motorral rendelkezett Muzzy | |||||
Muzzy | Adatlap | 359861 | 2008. november 14. 12:39 | ![]() | |
Balázs! Mindkét rajz vásznazott borítást ad a törzsre, így a teljes fémgép nem biztos, hogy megállja a helyét. Annyit tennék hozzá, hogy először fa főtartók voltak. Több esetben fémszárnyrat említenek, de ez csak arra vonatkozott, hogy a főtartó készült fémből, a többi rész maradta régi. És van a teljes fémépítésű gép. Ha jól tudom a korai JAK-ok főtartói fából készültek, a JAk-9-es szériánál jelent meg a fémfőtartó. 44-45-ben jelent meg a teljesen fémgép a JAK-9P Meg kell néznem az anyagaimat otthon, hogy a JAK-9V milyen volt. Muzzy | |||||
Tibor | Adatlap | 359860 | 2008. november 14. 05:28 | ![]() | |
Kedves Fiúk! A MI-24 "vitában" sok-sok hasznos információ került egy helyre, szerintem mindannyiunk épülésére. Notarius! Külön kösz az információkért. Így teljes a kép. Teljesen egyetértek: a különböző altípusokon belül is a gyártási szériák között kisebb-nagyobb különbségek vannak. Egyébként ugyanezzel találkoztam a MIG-21-nél is. Pl.: Az F-13 esetében a Szolnokon és a Kecskeméten kiállított gépek között a fotók alapján jól azonosítható külső különbségek fedezhetőek fel. Ezért vélem azt, hogy pontos (autentikus) makettet egy konkrét oldalszámú gépről beszerzett minél több részlet fotó és dokument alapján célszerű építeni. Én szívesen folytatnám az ilyen beszélgetéseket, ha lehet minél több dokumentummal tűzdelve. Üdv. mindenkinek: Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359859 | 2008. november 14. 05:14 | ![]() | |
Szép napot Balázs! Ujjé! Ezer köszönet a fényképért és a rajzokért. Talán tényleg Jak-9V a fotó. Legalább is a hátsó kabin folytatásában a pleko utal erre. Nekem úgy tűnik. Üdv.: Tibor | |||||
notarius | Adatlap | 359858 | 2008. november 13. 21:10 | ![]() | |
Az NDK-s P - D vitához és a "magyar" zászlós képhez egy kis adalékinformáció, ami egy, a típust jól ismerő személytől származik: Tehát a D! Volt belőle 0-ás,100,as -és 500-as széria. ezek közül az 500-as másabb mint az elődök, mégpedig az operátorfülke két oldalán lévő besugárzásjelző (dudorok)- nekünk szakáll miatt. A V-s majdnem úgy néz ki mint az 500-as D, van szakálla, de az AI-9-es a svancból szívja a "szűrt levegőt" és nem a helikopter jobb oldalán lévő kopoltyúlemezek közül. A V-s ,B-80-as szalámiköpködővel,míg az elődök,UB-32-ővel lógatták szárnyaikat. Csak a V-k.és az utódok bal oldalán volt bújtatott gurulófényszóró. Az NDK-s gépek látszólag D-sek voltak,viszont a felszereltségük lényegesen másabb annál. A terminológiába nem nagyon tudtuk sehová besorolni,de az biztos,hogy lényegesen újabb széria volt a mi 500-asainktól. Nem is érdemes feszegetni a témát,hiszen ahány gép szinte annyiféle volt belőle. Pl, a 115-ös Csőrikének a pilótafülke buborékja,sokkal magasabb volt a többinél. A 700-as,tehát a V-k farka megerősített volt.Belül plussz merevítéssel |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Szia. Üdv.: Tibor