| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
| sainz | Adatlap | 359911 | 2008. november 17. 15:06 | ![]() | |
| Tibcsi | Adatlap | 359910 | 2008. november 17. 15:00 | ![]() | |
|
1: Mert nem minden gép vett részt a műveletben. (tipp) 2. Nem. :) A köztük lévő távolság változhatott. A 21-eseken közelebb voltak egymáshoz. A szélességet megkockáztatom, hogy nagyjából egyforma volt. | |||||
| sainz | Adatlap | 359909 | 2008. november 17. 14:54 | ![]() | |
| Podva | Adatlap | 359908 | 2008. november 16. 18:26 | ![]() | |
|
Hali Ha magyar századelvényekről van szó, akkor a legjobb és ma még talán könnyen beszerezhető Dr.Csizek Zoltán: Magyar Repülőszázadok és Századjelvényeik 1933-1945 könyve OPUS kiadó Üdv Podva | |||||
| Tibor | Adatlap | 359907 | 2008. november 16. 18:04 | ![]() | |
|
Nincs mit, szívesen máskor is, ha tehetem. A századokat többé-kevésbé be tudod azonosítani a Csanádi-Nagyváradi-Winkler: A MAGYAR REPÜLÉS TÖRTÉNETE c. könyv 352-353 oldalai alapján. Szia. Üdv.: Tibor | |||||
| RonnieFrown | Adatlap | 359906 | 2008. november 16. 15:28 | ![]() | |
| Tibor | Adatlap | 359905 | 2008. november 16. 14:48 | ![]() | |
|
Szia! A "MIG REGISZTER" topikon megtalálod a szd. jelvényeket. Üdv.: Tibor | |||||
| Levix | Adatlap | 359904 | 2008. november 16. 12:21 | ![]() | |
|
hyperscale.com/2008/reviews/books/il10bookreviewse_1.htm Magyar Il-10 matrica is. | |||||
| RonnieFrown | Adatlap | 359903 | 2008. november 16. 11:33 | ![]() | |
|
Szevasztok, Az 1945 elotti magyar repuloszazadok nevei es jelvenyei erdekelnenek. Tudtok valami ilyen listat esetleg rajzokkal? | |||||
| Tibor | Adatlap | 359902 | 2008. november 16. 10:37 | ![]() | |
|
Szia! Ez stimmel, mert a JAK-9V-nek becsukható futóműve, míg a JAK-7V-nek fixen rögzített főfutója volt. Sajnos az ominózus fotó az eddigi viták alapján arra nem ad választ, hogy magyar-e a felségjelzés és hogy milyen nemzetiségűek a gép előtt álló személyek? Azt elfogadom az eddigi hozzászólások alapján, hogy minden jel szerint JAK-9V van a fotón. Kérdésként vetődik fel az is, hogy a korabeli magyar légierőben voltak JAK-7V-k és JAK-9V-k is, vagy csak valamilyen megnevezés keveredés van a "Liszanka" fedőnév alatt? A magyar repülés története csak JAK-7-ről beszél. Üdv.: Tibor | |||||
| Zombi | Adatlap | 359901 | 2008. november 16. 10:06 | ![]() | |
|
Sziasztok! A jelentések szerint a 0350-es magyar Jak-9V futóműve anyaghiba miatt 1951.06.20-án álló helyzetben becsukódott... (Zsák Ferenc: A Jak-9P Magyarországon) Üdv! | |||||
| Tibor | Adatlap | 359900 | 2008. november 16. 09:15 | ![]() | |
|
Szia mégegyszer! Kösz a számokat. Sajnos ez valóban zsákutcának tűnik a kibocsátó gyár kódja és a teljes gyáriszám + típus nélkül. Ha lesz valami fejlemény jelentkezz! Én is azt teszem. Üdv.: Tibor | |||||
| Podva | Adatlap | 359899 | 2008. november 16. 08:16 | ![]() | |
|
Szia Itt vannak a lengel jak 9V-k:0466, 0434, 0398, 0457, 0492, 0493, 0376, 0332, 0344, 3409, 3709 4403 0454, 1861, 4157, 0344, 6682 (ilyen számú Jak 9M-jük is volt?) Jak 9P-k a teljesség igénye nélkül: 0332, 0353,0379, 0394, 0405, 0406, 0407 17-essel kezdődő P sorozatszám ahogy nézem nem volt de volt két M-jük: 1779 és 1766 Ezek egyébként a Jak-7 Jak-9 AJ-press füzetből valók. Tegnap Zámbori Péter barátommal arra jutottunk, hogy sem a lengyelek, sem mi nem jegyezhettük fel a teljes sorozatszámot gyártókóddal együtt, ezért amíg ezek a számok elő nem kerülnek ez az irány zsákutca. Mindenesetre én hiszek a fotónak, amíg valami perdöntő cáfolat elő nem kerül. Érdekességként megemlítem, hogy volt egy korszerűbb talán fémtörzsű oktatóváltozat A Jak-9UV de szegényes lengyeltudásom révén ne várjátok hogy többet írjak róla :) A mi fotónkon a szerelőnyílás alapján V-van Üdv Podva | |||||
| Tibor | Adatlap | 359898 | 2008. november 16. 05:47 | ![]() | |
|
Jó reggelt PODVA! Először is kösz a rajzért. Szóval jelenleg a mecs állása: Horváth Balázs fotó : fórumozók = döntetlen. Még egy apró esélyt látok, hogy átvegyük a vezetést: ha összefutok Kádár Pista bácsival őt mégegyszer kikérdezem. Csak az a gond, hogy esetenként ő is keveri a dolgokat. A döntő szerintem a futómű lehet. Ha behúzható akkor JAK-9V, ha nem akkor JAK-7V. Persze ettől még a fotó hovatartozása sajnos nem dől el. A gyári számok egyezőségére egyenlőre nincs ötletem. Pontosítsd légyszíves: a lengyel gyári számok, amik közé beillenek a 966 h.sz.-ban Balázs által megadottak JAK-9P gyári számok? Üdv.: Tibor | |||||
| Podva | Adatlap | 359897 | 2008. november 15. 21:41 | ![]() | |
|
Szia Tibor Ez azért nem "perdöntő" érv :) Elkeztem utánatúrni a neten ennek a Liszánkának, ezt a rajzot találtam. Ez alapján a szárny is faborítású volt. Rábukkantam a lengyel hadseregben alkalmazott liszánka gyári számokra is. Ezekbe beilleszkednek akár a mi gépeink gyáriszámai is, de az a ba hogy a lengyel P-k gyáriszámai is :( Mindenesetre Balázs által publikált fótó hatására nekikezdtem az ICM korai Jak 9-ét méricskélni, lehet, hogy nem is lenne olyan nehéz átfaragni Magyar Jak-9V-vé... Üdv Podva | |||||
| Tibor | Adatlap | 359896 | 2008. november 15. 08:07 | ![]() | |
|
Jó reggelt PODVA! Elvileg lehet, de ismerve a tovarisokat néhány magyart is bevettek volna a fotózásba. A fene tudja. Üdv.: Tibor | |||||
| Podva | Adatlap | 359895 | 2008. november 15. 07:57 | ![]() | |
|
Bocs kiképzők | |||||
| Podva | Adatlap | 359894 | 2008. november 15. 07:34 | ![]() | |
|
Szia Tibor Nem akarok szemtelenkedni, de mi van, ha az orosz kiképtők vannak a fotón? Úgy tudom akkoriban előfordultak ilyen egyének felénk.. :) Üdv Podva | |||||
| Tibor | Adatlap | 359893 | 2008. november 15. 04:51 | ![]() | |
|
Fiúk! Még egy észrevétel a JAK-7V, JAK-9V vitához: Nézzétek meg legyetek szívesek az ominózus 932. h.sz.-on közölt fotón az egyenruhákat, sapkákat, haubékat. Átnéztem egy csomó korabeli egyértelműen magyar fotót, nos magyar egyenruhák ezek? Nekem rendkívül hajaznak a korabeli, háborús orosz (esetleg román) egyenruhákra. A megnézett magyar fotókon (UT-2, JAK-9, TU-2, IL-10) úgy nézem más a haube, a szemüveg formája, a tisztek legtöbbször jellegzetesen magyar tányérsapkában vannak az ilyen csoportos fotózásnál, a téli sapka színe jóval sötétebb a magyaroknál, a ruha felsőrész is másnak tűnik. Szóval még mindig kételkedem, hogy magyar Liszankaról készült ez a fotó. Üdv.: Tibor | |||||
| Tibor | Adatlap | 359892 | 2008. november 15. 03:32 | ![]() | |
|
Helló! No, hogy még érdekesebb legyen én is felteszek egy rajzot ugyanerről. Csak ebben nincs emberke rajzolva. Ne kérdezzétek honnam van, egy haverom gyűjtötte le a netről pár éve. Tibor | |||||
| Podva | Adatlap | 359891 | 2008. november 14. 21:20 | ![]() | |
|
Hi Hasonlítsd össze a 890-es hozzászólásban látható képpel Üdv Podva | |||||
| borisz | Adatlap | 359890 | 2008. november 14. 21:11 | ![]() | |
|
Lehet én vagyok a sötét bunkó, de mi is a lényeg a képen? | |||||
| sainz | Adatlap | 359889 | 2008. november 14. 20:44 | ![]() | |
|
Na ez szép... A cseheknek már ismerniük kellett a fotót, ami itt új volt mindenkinek. | |||||
| Podva | Adatlap | 359888 | 2008. november 14. 20:35 | ![]() | |
| Horvath_Balazs | Adatlap | 359887 | 2008. november 14. 20:27 | ![]() | |
|
Még egy plusz információ: az említett három Liszánka gyári száma 0174, 0350 és 0423 volt. Ha létezne olyan szovjet-orosz kimutatás, amely tételesen felsorolja a legyártott gépeket, akkor ott ezek alapján akár be is lehetne azonosítani őket. | |||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 359886 | 2008. november 14. 20:23 | ![]() | |
|
Szia Muzzy! Elnézést, félreérthetően fogalmaztam! Így talán átláthatóbb: -V-motor, magas gerinc -> Jak-7V -V-motor, alacsony gerinc -> Jak-9V -csillagmotor, alacsony gerinc -> Jak-11 A fotón a gép kétüléses, alacsony gerincű, de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V. | |||||
| sainz | Adatlap | 359885 | 2008. november 14. 19:46 | ![]() | |
|
Ez a fotó megjelent a Zsombok Timár György által írt AVIATIKA - JAK-9-P "VÉRCSE" füzetben, a borító belső oldalán, de sajnos semmi információ nincs hozzá, mikor, hol készült, kiket ábrázol. Tudja valaki pontosítani ? | |||||
| Podva | Adatlap | 359884 | 2008. november 14. 19:24 | ![]() | |
|
Sziasztok Nézegetem ezt a felségjelzést... A bolgár verziót mindenképp kizárnám ott a belső kokárda kivülről befelé piros-zöld-fehér volt, ezt az árnyalatok nem támasszák alá. Lehetne még román, de ahogy a keret és a világos kör árnyalatait nézem, nekem úgy tűnik, mintha a kör világosabb lenne a keretnél. Ha sárga, vagyis román lenne, ennek a körnek legalább egy árnyalattal sötétebbnek kéne lennie. Valszeg e gép mégiscsak magyar. A gép szinét szintén nehéz megmondani, de ha abből indulunk ki hogy a felségel középső pontja zöld, akkor talán a kamó színe egy árnyalattal tán világosabb lehet. Az 5-ös Jak-9P érdekessége hogy a kabintető mozgó részének kerete eltérő volt a törzs színéről, valamint az hogy jópár javításból származó sötétebb folt volt rajta Üdv Podva | |||||
| SSgt_Chris | Adatlap | 359883 | 2008. november 14. 18:37 | ![]() | |
|
www.repulonap.hu/airshow/rovatok/hu/2009/meghivottak/ Én ezt nem értem..már tavaly is megmosolyogta mindenki az F-117-est, de 2009-re kiírni már tényleg parasztvakítás, tekintve, hogy a kivonása is megtörtént. Az F-111-esről már ne is beszéljek. | |||||
| Tibor | Adatlap | 359882 | 2008. november 14. 15:18 | ![]() | |
|
Szia Po-2! Előkotortam Zsombok Timár György által írt AVIATIKA - JAK-9-P "VÉRCSE" füzetét és a következőt írja: "JAK-7. ... Ez a típus volt a Magyar Néphadsereg Légierejének a kiképző géptípusa is "Liszánka" fedőnévvel. ... A "Liszánka" JAK-7 típusból kialakított, kétkormányos (UTI) oktatógépek színezése: felül mély zöld, alul szürkés kék." Üdv.: Tibor | |||||
| Tibor | Adatlap | 359881 | 2008. november 14. 15:04 | ![]() | |
|
Druszám! Egyetértek! Roppant tetszik, hogy Horváth Balázs így be tudta indítani az eszmecserét. Egyenlőre tartom a 958. h.sz.-ban megfogalmazott fentartásomat. Kár, hogy a fotó fekete-fehér. A színek segítenének a megoldásban. Hátha valaki még beszál. Üdv.: Tibor | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 359880 | 2008. november 14. 14:57 | ![]() | |
|
Druszám, Ha arra gondolsz, hogy "feltéve, ha magyar egyáltalán", akkor így utólag olvasva lehet, hogy azt kicsit benéztem. de az biztos (99%), hogy szovjet csillag van módosítva valamilyen más "baráti" ország jelzésévé. :) | |||||
| Tibor | Adatlap | 359879 | 2008. november 14. 14:50 | ![]() | |
|
Helló PODVA! A gondom csak az (és ezt próbáljuk itt közösen kiokoskodni), hogy átnéztem az abból a korból megmaradt és rendelkezésemre álló fotókat és a felségjel stílusa végkép nem stimmel. Összehasonlításként egy TU-2 fotó. Ezekről köztudott, hogy levetkezett háborús példányok is voltak köztük. Folytassuk, hátha lesz valami megoldás. Tibcsi 13:39 -es hozzászólása kezd egyre inkább szinpatikussá válni. Tibor | |||||
| Podva | Adatlap | 359878 | 2008. november 14. 14:48 | ![]() | |
|
ja bocsi most vettem észre hogy már pár dolgot megírtak az előttem szólók igy jár aki fórumozás közben dolgozik is :) Üdv Podva | |||||
| Muzzy | Adatlap | 359877 | 2008. november 14. 14:43 | ![]() | |
|
Tibor! A JAk-9_42 és JAKVEA képek fenn vannak, a másik két képet, ha jól emlékszem még nem láttam. Köszönöm! Muzzy | |||||
| Tibor | Adatlap | 359876 | 2008. november 14. 14:40 | ![]() | |
|
T. Muzzy! Ezekről lenne szó? | |||||
| Podva | Adatlap | 359875 | 2008. november 14. 14:39 | ![]() | |
|
Hali A rajzon lévő Jak törzse a bordákból ítélve faépítésű ez fix a fotón lévőről ezt talán kicsit nehezebb megállapítani, de hajlok rá hogy ez is az lehet. Makketező szempontból nagyon érdekes, hogy a csillag nem a szokásos fehérkeretes hanem az oroszoknál használatos piros fehér szegéllyű. Valszeg nem gyári új masina, hanem valami levetett átalakított esetleg háborút megjárt darab... Úgy rémlik a Zsák-cikkből, hogy ezek a mi Jak-9V-ink nemis szürkék, hanem halványzöldek voltak... Erről van valami bővebb infó Üdv Podva | |||||
| Muzzy | Adatlap | 359874 | 2008. november 14. 14:32 | ![]() | |
|
Tibor! Az általad felrakott JAK-9P festésminák alapját képező gépekről fotók megtalálhatóak a korábbi hozzászólásomban jelzett linken. De ha jól emlékszem ugyan ezek vannak egy magyar kiadványban is kicsi fekvő A5-ös formátumu füzetecskében, csak rosszabb felbontásban. Muzzy | |||||
| Tibor | Adatlap | 359873 | 2008. november 14. 14:27 | ![]() | |
|
Muzzy! 950 h.sz. visszavonva Tibor | |||||
| Muzzy | Adatlap | 359872 | 2008. november 14. 14:26 | ![]() | |
|
Tibor! Rájöttem én is, ezért írtam még egyszer, két perccel előtted :) Muzzy | |||||
| Tibor | Adatlap | 359871 | 2008. november 14. 14:22 | ![]() | |
|
Muzzy! Valami roppant érdekes kódot alkalmaztál a hozzászólásodban, csak a kulcsot is mellékeld a megfejtéshez! Üdv.: Tibor | |||||
| Muzzy | Adatlap | 359870 | 2008. november 14. 14:20 | ![]() | |
|
Bocsánat, a cirill karaktereket nem akarja megismerni. Akkor csak a gyorsfordítást teszem be még egyszer, és mindenki, aki kíváncsi nézze meg a honlapot, ahol a magyar Jak-9P-kről is vannak fényképek és festési séma. A Jak-9V Kétszemélyes gyakorló-kiképző vadászgép a Jak-9T-ből, illetve Jak-9M-ből lett kialakítva. Két egymás mögött elhelyezkedő kabin - elöl a tanuló, hátul az oktató – közös kabintetővel készült (nem egy darabból a ford. megjegyzése). Kettős vezérléssel rendelkezett. fegyverzet: SVAK motor-ágyú (90) lőszerrel Az első Jak-9v állami próbáira 1945 április 10-17-e között a NII VVSZ-ben került sor.A Jak-9V 1945 augusztusától 1947 augusztusáig volt sorozatgyártásban. Összesen 793 darab készült, ebből 456 újként, 337 Jak9M-ből lett átépítve. A Jak-7V kiképző repülőgép, amely kétszemélyes kiképző repülőgépvolt, M-105PA (később M-105PF motorral és VIS 61P légcsavarral rendelkezett, és a Jak-7 ÚTI módosított változata volt. A különbség: a Jak-7 UTI behúzható, a Jak-7V nem behúzható futóval rendelkezett, nem volt fegyverzete, és egyszerűsített szerkezetű volt Jak7V 1942 májusától 1943 decemberéig gyártották. Összesen 597 darab készül, ebből 510 újonnan, 87 Jak-7B-ből lett kialakítva. Mivel a JAK-7V-nél azt írja, hogy a futó kinti helyzetben volt rögzítve, inkább a JAK-9V felé hajlok, Javasolt link airfield.narod.ru/index.html Muzzy | |||||
| Muzzy | Adatlap | 359869 | 2008. november 14. 14:16 | ![]() | |
|
Egy szerintem nagyon jól összefogott, tartalmas oldal a http://airfield.narod.ru/index.html Innen két infó a JAK-7V-ről és a JAK-9V-ről Як-9В Двухместный учебно-тренировочный Як-9В представлял собой модификацию серийного Як-9Т, а также переделывался из Як-9М. Был оборудован двумя размещенными одна за другой кабинами для курсанта и инструктора, прикрытых общим фонарем. Имел двойное управление. Вооружение - мотор-пушка ШВАК (90 снарядов). Головной Як-9В проходил госиспытания в НИИ ВВС с 10 по 17 апреля 1945 г. Як-9В строился серийно с августа 1945 г. по август 1947 г. Всего выпущено 793 машины, из них 456 заново и 337 переделаны из Як-9М A Jak-9V Kétszemélyes gyakorló-kiképző vadászgép a Jak-9T-ből, illetve Jak-9M-ből .lett kialakítva. Két egymás mögött elhelyezkedő kabin - elöl a tanuló, hátul az oktató – közös kabintetővel készült (nem egy darabból a ford. megjegyzése). Kettős vezérléssel rendelkezett. fegyverzet: SVAK motor-ágyú (90) lőszerrel Az első Jak-9v állami próbáira 1945 április 10-17-e között a NII VVSZ-ben került sor.A Jak-9V 1945 augusztusától 1947 augusztusáig volt sorozatgyártásban. Összesen 793 darab készült, ebből 456 újként, 337 Jak9M-ből lett átépítve Як-7В Як-7В (вывозной) с двигателем М-105ПА (позднее - с М-105ПФ) и винтом ВИШ-61П представлял собой двухместный учебно-тренировочный истребитель и являлся модификацией серийного Як-7УТИ. В отличие от Як-7УТИ у Як-7В шасси было сделано неубирающимся, снято вооружение, упрощена и облегчена конструкция. Як-7В выпускался серийно с мая 1942 г. по декабрь 1943 г. Всего выпущено 597 Як-7В (510 заново и 87 переделано из Як-7Б). A Jak-7V kiképző repülőgép, amely kétszemélyes kiképző repülőgépvolt, M-105PA (később M-105PF motorral és VIS 61P légcsavarral rendelkezett, és a Jak-7 ÚTI módosított változata volt. A különbség: a Jak-7 UTI behúzható, a Jak-7V nem behúzható futóval rendelkezett, nem volt fegyverzete, és egyszerűsített szerkezetű volt Jak7V 1942 májusától 1943 decemberéig gyártották. Összesen 597 darab készül, ebből 510 újonnan, 87 Jak-7B-ből lett kialakítva. Mivel a JAK-7V-nél azt írja, hogy a futó kinti helyzetben volt rögzítve, inkább a JAK-9V felé hajlok. Muzzy | |||||
| Muzzy | Adatlap | 359868 | 2008. november 14. 14:15 | ![]() | |
|
| |||||
| Tibor | Adatlap | 359867 | 2008. november 14. 14:09 | ![]() | |
| Tibcsi | Adatlap | 359866 | 2008. november 14. 13:39 | ![]() | |
|
Feltéve, ha valóban magyar az a felségjel... mert lehet pl. bolgár is. :) vagy román. | |||||
| Tibor | Adatlap | 359865 | 2008. november 14. 13:37 | ![]() | |
|
Druszám! Érdekes észrevétel! Ismét megnéztem az ominózus fotót meg a rendelkezésemre álló néhány JAK-9P fotót. Szóval a felségjel stílusa gyanús, roppant gyanús. Üdv.: Tibor | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 359864 | 2008. november 14. 13:25 | ![]() | |
|
De a magyar felségjelen ott a piros szegély, ami egyértelművé teszi, hogy a szovjet vörös csillagot "upgrade-elték" magyarra. :) | |||||
| Tibor | Adatlap | 359863 | 2008. november 14. 13:20 | ![]() | |
|
T. Muzzy! Ha jutsz valami okosra, tedd közzé légyszi. A fotón ami egyértelmű, hogy soros motor, kétüléses és a hátsó ülés mögött ott a pleko nyúlvány. Ja és a magyar felségjel. Üdv.: Tibor | |||||
| Muzzy | Adatlap | 359862 | 2008. november 14. 12:42 | ![]() | |
|
Balázs! Nem értem a következtő mondatodat de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V Ismereteim szerint a Jak-7V is soros v motorral rendelkezett Muzzy | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Háát...nem tudom.
Ha a csehek leszednek 30 gépet az első órában, valószínűleg hozzá kellett volna "nyúlni" a műveletbe be nem tervezett gépekhez.
Nem lett volna idő akkor felfesteni.
Ez így sántít, nem hinném hogy ennyire "trehányul" terveztek volna(idő volt rá bőven).