/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Tibor 359893 2008. november 15. 04:51
Válasz erre
Fiúk!
Még egy észrevétel a JAK-7V, JAK-9V vitához: Nézzétek meg legyetek szívesek az ominózus 932. h.sz.-on közölt fotón az egyenruhákat, sapkákat, haubékat. Átnéztem egy csomó korabeli egyértelműen magyar fotót, nos magyar egyenruhák ezek? Nekem rendkívül hajaznak a korabeli, háborús orosz (esetleg román) egyenruhákra. A megnézett magyar fotókon (UT-2, JAK-9, TU-2, IL-10) úgy nézem más a haube, a szemüveg formája, a tisztek legtöbbször jellegzetesen magyar tányérsapkában vannak az ilyen csoportos fotózásnál, a téli sapka színe jóval sötétebb a magyaroknál, a ruha felsőrész is másnak tűnik.
Szóval még mindig kételkedem, hogy magyar Liszankaról készült ez a fotó.
Üdv.: Tibor
Tibor 359892 2008. november 15. 03:32
Válasz erre
re-2000-V4-70-wm-hejja
re-2000-V4-70-wm-hejja

Helló!
No, hogy még érdekesebb legyen én is felteszek egy rajzot ugyanerről. Csak ebben nincs emberke rajzolva. Ne kérdezzétek honnam van, egy haverom gyűjtötte le a netről pár éve.
Tibor
Podva 359891 2008. november 14. 21:20
Válasz erre
Hi
Hasonlítsd össze a 890-es hozzászólásban látható képpel
Üdv Podva
borisz 359890 2008. november 14. 21:11
Válasz erre
Lehet én vagyok a sötét bunkó, de mi is a lényeg a képen?
sainz 359889 2008. november 14. 20:44
Válasz erre
Na ez szép...
A cseheknek már ismerniük kellett a fotót, ami itt új volt mindenkinek.
Podva 359888 2008. november 14. 20:35
Válasz erre
REVI V4+70
REVI V4+70

Hali
Nézzétek mit találtam arról a bizonyos V,4+70-es Héjjáról!
Üdv Podva
Horvath_Balazs 359887 2008. november 14. 20:27
Válasz erre
Még egy plusz információ: az említett három Liszánka gyári száma 0174, 0350 és 0423 volt. Ha létezne olyan szovjet-orosz kimutatás, amely tételesen felsorolja a legyártott gépeket, akkor ott ezek alapján akár be is lehetne azonosítani őket.
Horvath_Balazs 359886 2008. november 14. 20:23
Válasz erre
Szia Muzzy!

Elnézést, félreérthetően fogalmaztam! Így talán átláthatóbb:

-V-motor, magas gerinc -> Jak-7V
-V-motor, alacsony gerinc -> Jak-9V
-csillagmotor, alacsony gerinc -> Jak-11

A fotón a gép kétüléses, alacsony gerincű, de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V.
sainz 359885 2008. november 14. 19:46
Válasz erre
Untitled-Scanned-09-1
Untitled-Scanned-09-1

Ez a fotó megjelent a Zsombok Timár György által írt AVIATIKA - JAK-9-P "VÉRCSE" füzetben, a borító belső oldalán, de sajnos semmi információ nincs hozzá, mikor, hol készült, kiket ábrázol.

Tudja valaki pontosítani ?
Podva 359884 2008. november 14. 19:24
Válasz erre
Sziasztok

Nézegetem ezt a felségjelzést... A bolgár verziót mindenképp kizárnám ott a belső kokárda kivülről befelé piros-zöld-fehér volt, ezt az árnyalatok nem támasszák alá. Lehetne még román, de ahogy a keret és a világos kör árnyalatait nézem, nekem úgy tűnik, mintha a kör világosabb lenne a keretnél. Ha sárga, vagyis román lenne, ennek a körnek legalább egy árnyalattal sötétebbnek kéne lennie. Valszeg e gép mégiscsak magyar.
A gép szinét szintén nehéz megmondani, de ha abből indulunk ki hogy a felségel középső pontja zöld, akkor talán a kamó színe egy árnyalattal tán világosabb lehet.

Az 5-ös Jak-9P érdekessége hogy a kabintető mozgó részének kerete eltérő volt a törzs színéről, valamint az hogy jópár javításból származó sötétebb folt volt rajta

Üdv Podva
SSgt_Chris 359883 2008. november 14. 18:37
Válasz erre
www.repulonap.hu/airshow/rovatok/hu/2009/meghivottak/ Én ezt nem értem..már tavaly is megmosolyogta mindenki az F-117-est, de 2009-re kiírni már tényleg parasztvakítás, tekintve, hogy a kivonása is megtörtént. Az F-111-esről már ne is beszéljek.
Tibor 359882 2008. november 14. 15:18
Válasz erre
Szia Po-2!
Előkotortam Zsombok Timár György által írt AVIATIKA - JAK-9-P "VÉRCSE" füzetét és a következőt írja: "JAK-7. ... Ez a típus volt a Magyar Néphadsereg Légierejének a kiképző géptípusa is "Liszánka" fedőnévvel. ... A "Liszánka" JAK-7 típusból kialakított, kétkormányos (UTI) oktatógépek színezése: felül mély zöld, alul szürkés kék."
Üdv.: Tibor
Tibor 359881 2008. november 14. 15:04
Válasz erre
Druszám!
Egyetértek!
Roppant tetszik, hogy Horváth Balázs így be tudta indítani az eszmecserét.
Egyenlőre tartom a 958. h.sz.-ban megfogalmazott fentartásomat. Kár, hogy a fotó fekete-fehér. A színek segítenének a megoldásban. Hátha valaki még beszál.
Üdv.: Tibor
Tibcsi 359880 2008. november 14. 14:57
Válasz erre
Druszám,

Ha arra gondolsz, hogy "feltéve, ha magyar egyáltalán", akkor így utólag olvasva lehet, hogy azt kicsit benéztem. de az biztos (99%), hogy szovjet csillag van módosítva valamilyen más "baráti" ország jelzésévé. :)
Tibor 359879 2008. november 14. 14:50
Válasz erre
00065
00065

Helló PODVA!

A gondom csak az (és ezt próbáljuk itt közösen kiokoskodni), hogy átnéztem az abból a korból megmaradt és rendelkezésemre álló fotókat és a felségjel stílusa végkép nem stimmel.
Összehasonlításként egy TU-2 fotó. Ezekről köztudott, hogy levetkezett háborús példányok is voltak köztük.

Folytassuk, hátha lesz valami megoldás. Tibcsi 13:39 -es hozzászólása kezd egyre inkább szinpatikussá válni.

Tibor
Podva 359878 2008. november 14. 14:48
Válasz erre
ja bocsi most vettem észre hogy már pár dolgot megírtak az előttem szólók igy jár aki fórumozás közben dolgozik is :)
Üdv Podva
Muzzy 359877 2008. november 14. 14:43
Válasz erre
Tibor!
A JAk-9_42 és JAKVEA képek fenn vannak, a másik két képet, ha jól emlékszem még nem láttam.
Köszönöm!
Muzzy
Tibor 359876 2008. november 14. 14:40
Válasz erre
beolvasás0008
beolvasás0008
beolvasás0043
beolvasás0043
Jak-9_42
Jak-9_42
Jak-9vea
Jak-9vea

T. Muzzy!
Ezekről lenne szó?
Podva 359875 2008. november 14. 14:39
Válasz erre
Hali
A rajzon lévő Jak törzse a bordákból ítélve faépítésű ez fix a fotón lévőről ezt talán kicsit nehezebb megállapítani, de hajlok rá hogy ez is az lehet.
Makketező szempontból nagyon érdekes, hogy a csillag nem a szokásos fehérkeretes hanem az oroszoknál használatos piros fehér szegéllyű. Valszeg nem gyári új masina, hanem valami levetett átalakított esetleg háborút megjárt darab...
Úgy rémlik a Zsák-cikkből, hogy ezek a mi Jak-9V-ink nemis szürkék, hanem halványzöldek voltak... Erről van valami bővebb infó
Üdv Podva
Muzzy 359874 2008. november 14. 14:32
Válasz erre
Tibor!
Az általad felrakott JAK-9P festésminák alapját képező gépekről fotók megtalálhatóak a korábbi hozzászólásomban jelzett linken. De ha jól emlékszem ugyan ezek vannak egy magyar kiadványban is kicsi fekvő A5-ös formátumu füzetecskében, csak rosszabb felbontásban.
Muzzy
Tibor 359873 2008. november 14. 14:27
Válasz erre
Muzzy!
950 h.sz. visszavonva
Tibor
Muzzy 359872 2008. november 14. 14:26
Válasz erre
Tibor!
Rájöttem én is, ezért írtam még egyszer, két perccel előtted :)
Muzzy
Tibor 359871 2008. november 14. 14:22
Válasz erre
Muzzy!
Valami roppant érdekes kódot alkalmaztál a hozzászólásodban, csak a kulcsot is mellékeld a megfejtéshez!
Üdv.: Tibor
Muzzy 359870 2008. november 14. 14:20
Válasz erre
Bocsánat, a cirill karaktereket nem akarja megismerni. Akkor csak a gyorsfordítást teszem be még egyszer, és mindenki, aki kíváncsi nézze meg a honlapot, ahol a magyar Jak-9P-kről is vannak fényképek és festési séma.
A Jak-9V Kétszemélyes gyakorló-kiképző vadászgép a Jak-9T-ből, illetve Jak-9M-ből lett kialakítva. Két egymás mögött elhelyezkedő kabin - elöl a tanuló, hátul az oktató – közös kabintetővel készült (nem egy darabból a ford. megjegyzése). Kettős vezérléssel rendelkezett. fegyverzet: SVAK motor-ágyú (90) lőszerrel
Az első Jak-9v állami próbáira 1945 április 10-17-e között a NII VVSZ-ben került sor.A Jak-9V 1945 augusztusától 1947 augusztusáig volt sorozatgyártásban. Összesen 793 darab készült, ebből 456 újként, 337 Jak9M-ből lett átépítve.
A Jak-7V kiképző repülőgép, amely kétszemélyes kiképző repülőgépvolt, M-105PA (később M-105PF motorral és VIS 61P légcsavarral rendelkezett, és a Jak-7 ÚTI módosított változata volt. A különbség: a Jak-7 UTI behúzható, a Jak-7V nem behúzható futóval rendelkezett, nem volt fegyverzete, és egyszerűsített szerkezetű volt
Jak7V 1942 májusától 1943 decemberéig gyártották. Összesen 597 darab készül, ebből 510 újonnan, 87 Jak-7B-ből lett kialakítva.
Mivel a JAK-7V-nél azt írja, hogy a futó kinti helyzetben volt rögzítve, inkább a JAK-9V felé hajlok,
Javasolt link airfield.narod.ru/index.html
Muzzy
Muzzy 359869 2008. november 14. 14:16
Válasz erre
Egy szerintem nagyon jól összefogott, tartalmas oldal a http://airfield.narod.ru/index.html
Innen két infó a JAK-7V-ről és a JAK-9V-ről
Як-9В
Двухместный учебно-тренировочный Як-9В представлял собой модификацию серийного Як-9Т, а также переделывался из Як-9М. Был оборудован двумя размещенными одна за другой кабинами для курсанта и инструктора, прикрытых общим фонарем. Имел двойное управление. Вооружение - мотор-пушка ШВАК (90 снарядов).
Головной Як-9В проходил госиспытания в НИИ ВВС с 10 по 17 апреля 1945 г.
Як-9В строился серийно с августа 1945 г. по август 1947 г. Всего выпущено 793 машины, из них 456 заново и 337 переделаны из Як-9М
A Jak-9V Kétszemélyes gyakorló-kiképző vadászgép a Jak-9T-ből, illetve Jak-9M-ből .lett kialakítva. Két egymás mögött elhelyezkedő kabin - elöl a tanuló, hátul az oktató – közös kabintetővel készült (nem egy darabból a ford. megjegyzése). Kettős vezérléssel rendelkezett. fegyverzet: SVAK motor-ágyú (90) lőszerrel
Az első Jak-9v állami próbáira 1945 április 10-17-e között a NII VVSZ-ben került sor.A Jak-9V 1945 augusztusától 1947 augusztusáig volt sorozatgyártásban. Összesen 793 darab készült, ebből 456 újként, 337 Jak9M-ből lett átépítve
Як-7В
Як-7В (вывозной) с двигателем М-105ПА (позднее - с М-105ПФ) и винтом ВИШ-61П представлял собой двухместный учебно-тренировочный истребитель и являлся модификацией серийного Як-7УТИ.
В отличие от Як-7УТИ у Як-7В шасси было сделано неубирающимся, снято вооружение, упрощена и облегчена конструкция.
Як-7В выпускался серийно с мая 1942 г. по декабрь 1943 г. Всего выпущено 597 Як-7В (510 заново и 87 переделано из Як-7Б).
A Jak-7V kiképző repülőgép, amely kétszemélyes kiképző repülőgépvolt, M-105PA (később M-105PF motorral és VIS 61P légcsavarral rendelkezett, és a Jak-7 ÚTI módosított változata volt. A különbség: a Jak-7 UTI behúzható, a Jak-7V nem behúzható futóval rendelkezett, nem volt fegyverzete, és egyszerűsített szerkezetű volt
Jak7V 1942 májusától 1943 decemberéig gyártották. Összesen 597 darab készül, ebből 510 újonnan, 87 Jak-7B-ből lett kialakítva.
Mivel a JAK-7V-nél azt írja, hogy a futó kinti helyzetben volt rögzítve, inkább a JAK-9V felé hajlok.
Muzzy
Muzzy 359868 2008. november 14. 14:15
Válasz erre
Tibor 359867 2008. november 14. 14:09
Válasz erre
JAK-9P
JAK-9P

Fiúk!
A JAK-9V beszélgetéshez néhány oldalnézeti rajz a JAK-9P-ről. Mindegyik fotó alapján készült.
Üdv.: Tibor
Tibcsi 359866 2008. november 14. 13:39
Válasz erre
Feltéve, ha valóban magyar az a felségjel... mert lehet pl. bolgár is. :) vagy román.
Tibor 359865 2008. november 14. 13:37
Válasz erre
Druszám!
Érdekes észrevétel! Ismét megnéztem az ominózus fotót meg a rendelkezésemre álló néhány JAK-9P fotót. Szóval a felségjel stílusa gyanús, roppant gyanús.
Üdv.: Tibor
Tibcsi 359864 2008. november 14. 13:25
Válasz erre
De a magyar felségjelen ott a piros szegély, ami egyértelművé teszi, hogy a szovjet vörös csillagot "upgrade-elték" magyarra. :)
Tibor 359863 2008. november 14. 13:20
Válasz erre
T. Muzzy!
Ha jutsz valami okosra, tedd közzé légyszi. A fotón ami egyértelmű, hogy soros motor, kétüléses és a hátsó ülés mögött ott a pleko nyúlvány. Ja és a magyar felségjel.
Üdv.: Tibor
Muzzy 359862 2008. november 14. 12:42
Válasz erre
Balázs!
Nem értem a következtő mondatodat de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V Ismereteim szerint a Jak-7V is soros v motorral rendelkezett
Muzzy
Muzzy 359861 2008. november 14. 12:39
Válasz erre
Balázs!
Mindkét rajz vásznazott borítást ad a törzsre, így a teljes fémgép nem biztos, hogy megállja a helyét. Annyit tennék hozzá, hogy először fa főtartók voltak. Több esetben fémszárnyrat említenek, de ez csak arra vonatkozott, hogy a főtartó készült fémből, a többi rész maradta régi. És van a teljes fémépítésű gép. Ha jól tudom a korai JAK-ok főtartói fából készültek, a JAk-9-es szériánál jelent meg a fémfőtartó. 44-45-ben jelent meg a teljesen fémgép a JAK-9P
Meg kell néznem az anyagaimat otthon, hogy a JAK-9V milyen volt.
Muzzy
Tibor 359860 2008. november 14. 05:28
Válasz erre
Kedves Fiúk!
A MI-24 "vitában" sok-sok hasznos információ került egy helyre, szerintem mindannyiunk épülésére.

Notarius!
Külön kösz az információkért. Így teljes a kép. Teljesen egyetértek: a különböző altípusokon belül is a gyártási szériák között kisebb-nagyobb különbségek vannak. Egyébként ugyanezzel találkoztam a MIG-21-nél is. Pl.: Az F-13 esetében a Szolnokon és a Kecskeméten kiállított gépek között a fotók alapján jól azonosítható külső különbségek fedezhetőek fel. Ezért vélem azt, hogy pontos (autentikus) makettet egy konkrét oldalszámú gépről beszerzett minél több részlet fotó és dokument alapján célszerű építeni.
Én szívesen folytatnám az ilyen beszélgetéseket, ha lehet minél több dokumentummal tűzdelve.
Üdv. mindenkinek: Tibor
Tibor 359859 2008. november 14. 05:14
Válasz erre
Szép napot Balázs!
Ujjé!
Ezer köszönet a fényképért és a rajzokért. Talán tényleg Jak-9V a fotó. Legalább is a hátsó kabin folytatásában a pleko utal erre. Nekem úgy tűnik.
Üdv.: Tibor
notarius 359858 2008. november 13. 21:10
Válasz erre
Az NDK-s P - D vitához és a "magyar" zászlós képhez egy kis adalékinformáció, ami egy, a típust jól ismerő személytől származik:

Tehát a D!
Volt belőle 0-ás,100,as -és 500-as széria.
ezek közül az 500-as másabb mint az elődök, mégpedig az
operátorfülke két oldalán lévő besugárzásjelző
(dudorok)- nekünk szakáll miatt.

A V-s majdnem úgy néz ki mint az 500-as D, van szakálla, de az
AI-9-es a svancból szívja a "szűrt levegőt" és nem a
helikopter jobb oldalán lévő kopoltyúlemezek közül.

A V-s ,B-80-as szalámiköpködővel,míg az elődök,UB-32-ővel
lógatták szárnyaikat.

Csak a V-k.és az utódok bal oldalán volt bújtatott
gurulófényszóró.

Az NDK-s gépek látszólag D-sek voltak,viszont a
felszereltségük lényegesen másabb annál. A terminológiába
nem nagyon tudtuk sehová besorolni,de az biztos,hogy
lényegesen újabb széria volt a mi 500-asainktól.

Nem is érdemes feszegetni a témát,hiszen ahány gép szinte
annyiféle volt belőle.

Pl, a 115-ös Csőrikének a pilótafülke buborékja,sokkal
magasabb volt a többinél.

A 700-as,tehát a V-k farka megerősített volt.Belül plussz
merevítéssel
Solo 359857 2008. november 13. 20:13
Válasz erre
Sajnos mikor lehetett volna eszembe sem jutott fotózgatni őket. :(
A netről, emberkéktől, innen-onnan összegyűjtöttem azért pár fotót. Keress meg mélben és elküldöm őket.
golya.zoli 359856 2008. november 13. 19:21
Válasz erre
foto
foto
lajstrom számok
lajstrom számok

Meg is van Mi 24:
Aero magazin 2000/03.
Aranysas 2003/7.
Modell és Makett 1999/4.
Daala 359855 2008. november 13. 18:43
Válasz erre
Jóval tovább is, hiszen pl. a 711-es V ék felségjelet is kapott 91-ben még az orosz festésre!
Érdekesség, hogy a PG-s homok-zöld-vkék festést megkapták az itt nagyjavított cseh 24-esek is! Ahogy pl. az NDK Mi-8-asok is a mi színeinkben lettek lefestve!
golya.zoli 359854 2008. november 13. 18:31
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Nemrég építettem egy Mi 24-est.
Tudtommal a 80-as évek elejéig az első nagyjavításig repültek a magyar gépek ezzel a festéssel. Előtúrom az újságaimat vannak oldal és gyári számok is.
Horvath_Balazs 359853 2008. november 13. 18:08
Válasz erre
Jak-7V rajz
Jak-7V rajz
Jak-9V fotó
Jak-9V fotó
Jak-9V rajz
Jak-9V rajz

A Liszánka-témához némi adalék: a fénykép az Aeromagazinban jelent meg, Zsák Ferenc cikkénél, 2003-ban (ha jól emlékszem). Jól látszik, hogy a gép kétüléses, alacsony gerincű, de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V. Egy korabeli baleseti jegyzőkönyvben viszont (állítólag) faépítésű típusként említik a Liszánkát, ami a Jak-7V-re utalhatna, mert úgy tudom, a Jak-9V már fémszerkezetű volt.

Magam részéről a Jak-9V mellett szavazok, de természetesen kíváncsian várom a további érveket és ellenérveket!:-)
notarius 359849 2008. november 13. 17:26
Válasz erre
Hasonló az eredeti festésű P-kről nincs véletlenül?
Solo 359848 2008. november 13. 15:42
Válasz erre
Photo0017
Photo0017
Photo0018
Photo0018
Photo0022
Photo0022

Helló!

Jól mondják a srácok, nem csak P változatot kaptunk.
Van pár nem túl jó minőségű fotóm a D változatokról a Jurrasic parkban.
Tibor 359847 2008. november 13. 15:33
Válasz erre
Szia!
Megnéztem a Jetfly cikket és megkövetlek, mert abban tényleg a nagyjavított P szentkirályi érkezéséről van szó, de a bevezető elég megtévesztő. A két haverom azt hiszem este eggyel több korsó sört fizet, ha megvezettek.
Azért még megpiszkálom a szolnokiakat is a bizonyosság kedvéért.
Szép napot!
Tibor
notarius 359846 2008. november 13. 15:23
Válasz erre
Nem tudom mi az igazság, de több helyen olvashatók az oldalszámok, talán még a gyári számok is. Meg a néhány Jurassic Park-os fotón is látszik, hogy jó néhány D verzió közűlük.
Nem lehet, hogy az említett cikk csak a P-k repülőképes állapotba hozásáról és rendszerbe állításáról szólt?
Tibor 359845 2008. november 13. 15:19
Válasz erre
T. Notarius!
Vettem az adást, de a Jetfly archívumban utánanéztem és valami még mindig nem stimmel. Miért csak a "P"-ről szóltak a híradások? Avagy ez a szokásos média hülyeség?
Köszi a hozzászólásod, én hiszek neked. Lehet, hogy Gödri Dezső, aki a 24-t repülte és Juhász "Juci" János, aki a szkirályi hdm-n dolgozott nem jól emlékeznek.
Üdv.: Tibor
notarius 359844 2008. november 13. 14:55
Válasz erre
Szerintem a kolléga nem a fotón szereplő P-re gondol. Az valóban P, öt másik tárásval egyetemben. A többi 14 darab D volt.
Tibor 359843 2008. november 13. 14:47
Válasz erre
Scan0002
Scan0002
Scan0003
Scan0003

Szia!
Nem a vita kedvéért, de a mellékelt 2 fotót valamelyik szentkirályszabadjai repülő napon saját magam csináltam. A német oldalszám nem zavar? A Hunavia-n ugyanerről a gépről van a két fotó.
Két volt szentkirályi helikopter vezető barátom is állítja, hogy "P"-k voltak. Én is úgy emlékszem, hogy a fotón szereplő gép is az volt.
Üdv.: Tibor
Tornado2000ECR 359842 2008. november 13. 12:59
Válasz erre
A szóban forgó fotón szerintem nem a német ajándék Mi-24 D van mert ez az az altípus ,nincsenek rajta a német jelzések sem az ajtón sem máshol.
Tornado2000ECR 359841 2008. november 13. 12:49
Válasz erre
Szervusz ez így nem igaz 14 db Mi-24-es közülük még a korai D változat volt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.