/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
sainz 359911 2008. november 17. 15:06
Válasz erre
" Mert nem minden gép vett részt a műveletben "

Háát...nem tudom.
Ha a csehek leszednek 30 gépet az első órában, valószínűleg hozzá kellett volna "nyúlni" a műveletbe be nem tervezett gépekhez.
Nem lett volna idő akkor felfesteni.
Ez így sántít, nem hinném hogy ennyire "trehányul" terveztek volna(idő volt rá bőven).
Tibcsi 359910 2008. november 17. 15:00
Válasz erre
1: Mert nem minden gép vett részt a műveletben. (tipp)
2. Nem. :) A köztük lévő távolság változhatott. A 21-eseken közelebb voltak egymáshoz. A szélességet megkockáztatom, hogy nagyjából egyforma volt.
sainz 359909 2008. november 17. 14:54
Válasz erre
Untitled-Scanned-31-11
Untitled-Scanned-31-11

Gondolom ezek a 68-as csíkok a MiG-15-ösökön.

1. Miért nem lett felfestve minden gépre ?
2. A csíkok szélessége, köztük lévő távolság minden gépen azonos volt ?
Podva 359908 2008. november 16. 18:26
Válasz erre
Hali

Ha magyar századelvényekről van szó, akkor a legjobb és ma még talán könnyen beszerezhető Dr.Csizek Zoltán: Magyar Repülőszázadok és Századjelvényeik 1933-1945 könyve OPUS kiadó

Üdv Podva
Tibor 359907 2008. november 16. 18:04
Válasz erre
Nincs mit, szívesen máskor is, ha tehetem. A századokat többé-kevésbé be tudod azonosítani a Csanádi-Nagyváradi-Winkler: A MAGYAR REPÜLÉS TÖRTÉNETE c. könyv 352-353 oldalai alapján.
Szia. Üdv.: Tibor
RonnieFrown 359906 2008. november 16. 15:28
Válasz erre
Tibor 359905 2008. november 16. 14:48
Válasz erre
Szia!
A "MIG REGISZTER" topikon megtalálod a szd. jelvényeket.
Üdv.: Tibor
Levix 359904 2008. november 16. 12:21
Válasz erre
RonnieFrown 359903 2008. november 16. 11:33
Válasz erre
Szevasztok,
Az 1945 elotti magyar repuloszazadok nevei es jelvenyei erdekelnenek. Tudtok valami ilyen listat esetleg rajzokkal?
Tibor 359902 2008. november 16. 10:37
Válasz erre
Szia!
Ez stimmel, mert a JAK-9V-nek becsukható futóműve, míg a JAK-7V-nek fixen rögzített főfutója volt. Sajnos az ominózus fotó az eddigi viták alapján arra nem ad választ, hogy magyar-e a felségjelzés és hogy milyen nemzetiségűek a gép előtt álló személyek?
Azt elfogadom az eddigi hozzászólások alapján, hogy minden jel szerint JAK-9V van a fotón.
Kérdésként vetődik fel az is, hogy a korabeli magyar légierőben voltak JAK-7V-k és JAK-9V-k is, vagy csak valamilyen megnevezés keveredés van a "Liszanka" fedőnév alatt? A magyar repülés története csak JAK-7-ről beszél.
Üdv.: Tibor
Zombi 359901 2008. november 16. 10:06
Válasz erre
Sziasztok!

A jelentések szerint a 0350-es magyar Jak-9V futóműve anyaghiba miatt 1951.06.20-án álló helyzetben becsukódott... (Zsák Ferenc: A Jak-9P Magyarországon)

Üdv!
Tibor 359900 2008. november 16. 09:15
Válasz erre
Szia mégegyszer!
Kösz a számokat. Sajnos ez valóban zsákutcának tűnik a kibocsátó gyár kódja és a teljes gyáriszám + típus nélkül.
Ha lesz valami fejlemény jelentkezz! Én is azt teszem.
Üdv.: Tibor
Podva 359899 2008. november 16. 08:16
Válasz erre
Szia
Itt vannak a lengel jak 9V-k:0466, 0434, 0398, 0457, 0492, 0493, 0376, 0332, 0344, 3409, 3709 4403 0454, 1861, 4157, 0344, 6682 (ilyen számú Jak 9M-jük is volt?)
Jak 9P-k a teljesség igénye nélkül: 0332, 0353,0379, 0394, 0405, 0406, 0407
17-essel kezdődő P sorozatszám ahogy nézem nem volt de volt két M-jük: 1779 és 1766
Ezek egyébként a Jak-7 Jak-9 AJ-press füzetből valók. Tegnap Zámbori Péter barátommal arra jutottunk, hogy sem a lengyelek, sem mi nem jegyezhettük fel a teljes sorozatszámot gyártókóddal együtt, ezért amíg ezek a számok elő nem kerülnek ez az irány zsákutca. Mindenesetre én hiszek a fotónak, amíg valami perdöntő cáfolat elő nem kerül.
Érdekességként megemlítem, hogy volt egy korszerűbb talán fémtörzsű oktatóváltozat A Jak-9UV de szegényes lengyeltudásom révén ne várjátok hogy többet írjak róla :)
A mi fotónkon a szerelőnyílás alapján V-van
Üdv Podva
Tibor 359898 2008. november 16. 05:47
Válasz erre
Jó reggelt PODVA!
Először is kösz a rajzért.
Szóval jelenleg a mecs állása: Horváth Balázs fotó : fórumozók = döntetlen.
Még egy apró esélyt látok, hogy átvegyük a vezetést: ha összefutok Kádár Pista bácsival őt mégegyszer kikérdezem. Csak az a gond, hogy esetenként ő is keveri a dolgokat.
A döntő szerintem a futómű lehet. Ha behúzható akkor JAK-9V, ha nem akkor JAK-7V. Persze ettől még a fotó hovatartozása sajnos nem dől el.
A gyári számok egyezőségére egyenlőre nincs ötletem. Pontosítsd légyszíves: a lengyel gyári számok, amik közé beillenek a 966 h.sz.-ban Balázs által megadottak JAK-9P gyári számok?
Üdv.: Tibor
Podva 359897 2008. november 15. 21:41
Válasz erre
Jak9V
Jak9V

Szia Tibor

Ez azért nem "perdöntő" érv :)

Elkeztem utánatúrni a neten ennek a Liszánkának, ezt a rajzot találtam. Ez alapján a szárny is faborítású volt. Rábukkantam a lengyel hadseregben alkalmazott liszánka gyári számokra is. Ezekbe beilleszkednek akár a mi gépeink gyáriszámai is, de az a ba hogy a lengyel P-k gyáriszámai is :(
Mindenesetre Balázs által publikált fótó hatására nekikezdtem az ICM korai Jak 9-ét méricskélni, lehet, hogy nem is lenne olyan nehéz átfaragni Magyar Jak-9V-vé...
Üdv Podva
Tibor 359896 2008. november 15. 08:07
Válasz erre
Jó reggelt PODVA!
Elvileg lehet, de ismerve a tovarisokat néhány magyart is bevettek volna a fotózásba.
A fene tudja.
Üdv.: Tibor
Podva 359895 2008. november 15. 07:57
Válasz erre
Bocs
kiképzők
Podva 359894 2008. november 15. 07:34
Válasz erre
Szia Tibor
Nem akarok szemtelenkedni, de mi van, ha az orosz kiképtők vannak a fotón?
Úgy tudom akkoriban előfordultak ilyen egyének felénk.. :)
Üdv Podva
Tibor 359893 2008. november 15. 04:51
Válasz erre
Fiúk!
Még egy észrevétel a JAK-7V, JAK-9V vitához: Nézzétek meg legyetek szívesek az ominózus 932. h.sz.-on közölt fotón az egyenruhákat, sapkákat, haubékat. Átnéztem egy csomó korabeli egyértelműen magyar fotót, nos magyar egyenruhák ezek? Nekem rendkívül hajaznak a korabeli, háborús orosz (esetleg román) egyenruhákra. A megnézett magyar fotókon (UT-2, JAK-9, TU-2, IL-10) úgy nézem más a haube, a szemüveg formája, a tisztek legtöbbször jellegzetesen magyar tányérsapkában vannak az ilyen csoportos fotózásnál, a téli sapka színe jóval sötétebb a magyaroknál, a ruha felsőrész is másnak tűnik.
Szóval még mindig kételkedem, hogy magyar Liszankaról készült ez a fotó.
Üdv.: Tibor
Tibor 359892 2008. november 15. 03:32
Válasz erre
re-2000-V4-70-wm-hejja
re-2000-V4-70-wm-hejja

Helló!
No, hogy még érdekesebb legyen én is felteszek egy rajzot ugyanerről. Csak ebben nincs emberke rajzolva. Ne kérdezzétek honnam van, egy haverom gyűjtötte le a netről pár éve.
Tibor
Podva 359891 2008. november 14. 21:20
Válasz erre
Hi
Hasonlítsd össze a 890-es hozzászólásban látható képpel
Üdv Podva
borisz 359890 2008. november 14. 21:11
Válasz erre
Lehet én vagyok a sötét bunkó, de mi is a lényeg a képen?
sainz 359889 2008. november 14. 20:44
Válasz erre
Na ez szép...
A cseheknek már ismerniük kellett a fotót, ami itt új volt mindenkinek.
Podva 359888 2008. november 14. 20:35
Válasz erre
REVI V4+70
REVI V4+70

Hali
Nézzétek mit találtam arról a bizonyos V,4+70-es Héjjáról!
Üdv Podva
Horvath_Balazs 359887 2008. november 14. 20:27
Válasz erre
Még egy plusz információ: az említett három Liszánka gyári száma 0174, 0350 és 0423 volt. Ha létezne olyan szovjet-orosz kimutatás, amely tételesen felsorolja a legyártott gépeket, akkor ott ezek alapján akár be is lehetne azonosítani őket.
Horvath_Balazs 359886 2008. november 14. 20:23
Válasz erre
Szia Muzzy!

Elnézést, félreérthetően fogalmaztam! Így talán átláthatóbb:

-V-motor, magas gerinc -> Jak-7V
-V-motor, alacsony gerinc -> Jak-9V
-csillagmotor, alacsony gerinc -> Jak-11

A fotón a gép kétüléses, alacsony gerincű, de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V.
sainz 359885 2008. november 14. 19:46
Válasz erre
Untitled-Scanned-09-1
Untitled-Scanned-09-1

Ez a fotó megjelent a Zsombok Timár György által írt AVIATIKA - JAK-9-P "VÉRCSE" füzetben, a borító belső oldalán, de sajnos semmi információ nincs hozzá, mikor, hol készült, kiket ábrázol.

Tudja valaki pontosítani ?
Podva 359884 2008. november 14. 19:24
Válasz erre
Sziasztok

Nézegetem ezt a felségjelzést... A bolgár verziót mindenképp kizárnám ott a belső kokárda kivülről befelé piros-zöld-fehér volt, ezt az árnyalatok nem támasszák alá. Lehetne még román, de ahogy a keret és a világos kör árnyalatait nézem, nekem úgy tűnik, mintha a kör világosabb lenne a keretnél. Ha sárga, vagyis román lenne, ennek a körnek legalább egy árnyalattal sötétebbnek kéne lennie. Valszeg e gép mégiscsak magyar.
A gép szinét szintén nehéz megmondani, de ha abből indulunk ki hogy a felségel középső pontja zöld, akkor talán a kamó színe egy árnyalattal tán világosabb lehet.

Az 5-ös Jak-9P érdekessége hogy a kabintető mozgó részének kerete eltérő volt a törzs színéről, valamint az hogy jópár javításból származó sötétebb folt volt rajta

Üdv Podva
SSgt_Chris 359883 2008. november 14. 18:37
Válasz erre
www.repulonap.hu/airshow/rovatok/hu/2009/meghivottak/ Én ezt nem értem..már tavaly is megmosolyogta mindenki az F-117-est, de 2009-re kiírni már tényleg parasztvakítás, tekintve, hogy a kivonása is megtörtént. Az F-111-esről már ne is beszéljek.
Tibor 359882 2008. november 14. 15:18
Válasz erre
Szia Po-2!
Előkotortam Zsombok Timár György által írt AVIATIKA - JAK-9-P "VÉRCSE" füzetét és a következőt írja: "JAK-7. ... Ez a típus volt a Magyar Néphadsereg Légierejének a kiképző géptípusa is "Liszánka" fedőnévvel. ... A "Liszánka" JAK-7 típusból kialakított, kétkormányos (UTI) oktatógépek színezése: felül mély zöld, alul szürkés kék."
Üdv.: Tibor
Tibor 359881 2008. november 14. 15:04
Válasz erre
Druszám!
Egyetértek!
Roppant tetszik, hogy Horváth Balázs így be tudta indítani az eszmecserét.
Egyenlőre tartom a 958. h.sz.-ban megfogalmazott fentartásomat. Kár, hogy a fotó fekete-fehér. A színek segítenének a megoldásban. Hátha valaki még beszál.
Üdv.: Tibor
Tibcsi 359880 2008. november 14. 14:57
Válasz erre
Druszám,

Ha arra gondolsz, hogy "feltéve, ha magyar egyáltalán", akkor így utólag olvasva lehet, hogy azt kicsit benéztem. de az biztos (99%), hogy szovjet csillag van módosítva valamilyen más "baráti" ország jelzésévé. :)
Tibor 359879 2008. november 14. 14:50
Válasz erre
00065
00065

Helló PODVA!

A gondom csak az (és ezt próbáljuk itt közösen kiokoskodni), hogy átnéztem az abból a korból megmaradt és rendelkezésemre álló fotókat és a felségjel stílusa végkép nem stimmel.
Összehasonlításként egy TU-2 fotó. Ezekről köztudott, hogy levetkezett háborús példányok is voltak köztük.

Folytassuk, hátha lesz valami megoldás. Tibcsi 13:39 -es hozzászólása kezd egyre inkább szinpatikussá válni.

Tibor
Podva 359878 2008. november 14. 14:48
Válasz erre
ja bocsi most vettem észre hogy már pár dolgot megírtak az előttem szólók igy jár aki fórumozás közben dolgozik is :)
Üdv Podva
Muzzy 359877 2008. november 14. 14:43
Válasz erre
Tibor!
A JAk-9_42 és JAKVEA képek fenn vannak, a másik két képet, ha jól emlékszem még nem láttam.
Köszönöm!
Muzzy
Tibor 359876 2008. november 14. 14:40
Válasz erre
beolvasás0008
beolvasás0008
beolvasás0043
beolvasás0043
Jak-9_42
Jak-9_42
Jak-9vea
Jak-9vea

T. Muzzy!
Ezekről lenne szó?
Podva 359875 2008. november 14. 14:39
Válasz erre
Hali
A rajzon lévő Jak törzse a bordákból ítélve faépítésű ez fix a fotón lévőről ezt talán kicsit nehezebb megállapítani, de hajlok rá hogy ez is az lehet.
Makketező szempontból nagyon érdekes, hogy a csillag nem a szokásos fehérkeretes hanem az oroszoknál használatos piros fehér szegéllyű. Valszeg nem gyári új masina, hanem valami levetett átalakított esetleg háborút megjárt darab...
Úgy rémlik a Zsák-cikkből, hogy ezek a mi Jak-9V-ink nemis szürkék, hanem halványzöldek voltak... Erről van valami bővebb infó
Üdv Podva
Muzzy 359874 2008. november 14. 14:32
Válasz erre
Tibor!
Az általad felrakott JAK-9P festésminák alapját képező gépekről fotók megtalálhatóak a korábbi hozzászólásomban jelzett linken. De ha jól emlékszem ugyan ezek vannak egy magyar kiadványban is kicsi fekvő A5-ös formátumu füzetecskében, csak rosszabb felbontásban.
Muzzy
Tibor 359873 2008. november 14. 14:27
Válasz erre
Muzzy!
950 h.sz. visszavonva
Tibor
Muzzy 359872 2008. november 14. 14:26
Válasz erre
Tibor!
Rájöttem én is, ezért írtam még egyszer, két perccel előtted :)
Muzzy
Tibor 359871 2008. november 14. 14:22
Válasz erre
Muzzy!
Valami roppant érdekes kódot alkalmaztál a hozzászólásodban, csak a kulcsot is mellékeld a megfejtéshez!
Üdv.: Tibor
Muzzy 359870 2008. november 14. 14:20
Válasz erre
Bocsánat, a cirill karaktereket nem akarja megismerni. Akkor csak a gyorsfordítást teszem be még egyszer, és mindenki, aki kíváncsi nézze meg a honlapot, ahol a magyar Jak-9P-kről is vannak fényképek és festési séma.
A Jak-9V Kétszemélyes gyakorló-kiképző vadászgép a Jak-9T-ből, illetve Jak-9M-ből lett kialakítva. Két egymás mögött elhelyezkedő kabin - elöl a tanuló, hátul az oktató – közös kabintetővel készült (nem egy darabból a ford. megjegyzése). Kettős vezérléssel rendelkezett. fegyverzet: SVAK motor-ágyú (90) lőszerrel
Az első Jak-9v állami próbáira 1945 április 10-17-e között a NII VVSZ-ben került sor.A Jak-9V 1945 augusztusától 1947 augusztusáig volt sorozatgyártásban. Összesen 793 darab készült, ebből 456 újként, 337 Jak9M-ből lett átépítve.
A Jak-7V kiképző repülőgép, amely kétszemélyes kiképző repülőgépvolt, M-105PA (később M-105PF motorral és VIS 61P légcsavarral rendelkezett, és a Jak-7 ÚTI módosított változata volt. A különbség: a Jak-7 UTI behúzható, a Jak-7V nem behúzható futóval rendelkezett, nem volt fegyverzete, és egyszerűsített szerkezetű volt
Jak7V 1942 májusától 1943 decemberéig gyártották. Összesen 597 darab készül, ebből 510 újonnan, 87 Jak-7B-ből lett kialakítva.
Mivel a JAK-7V-nél azt írja, hogy a futó kinti helyzetben volt rögzítve, inkább a JAK-9V felé hajlok,
Javasolt link airfield.narod.ru/index.html
Muzzy
Muzzy 359869 2008. november 14. 14:16
Válasz erre
Egy szerintem nagyon jól összefogott, tartalmas oldal a http://airfield.narod.ru/index.html
Innen két infó a JAK-7V-ről és a JAK-9V-ről
Як-9В
Двухместный учебно-тренировочный Як-9В представлял собой модификацию серийного Як-9Т, а также переделывался из Як-9М. Был оборудован двумя размещенными одна за другой кабинами для курсанта и инструктора, прикрытых общим фонарем. Имел двойное управление. Вооружение - мотор-пушка ШВАК (90 снарядов).
Головной Як-9В проходил госиспытания в НИИ ВВС с 10 по 17 апреля 1945 г.
Як-9В строился серийно с августа 1945 г. по август 1947 г. Всего выпущено 793 машины, из них 456 заново и 337 переделаны из Як-9М
A Jak-9V Kétszemélyes gyakorló-kiképző vadászgép a Jak-9T-ből, illetve Jak-9M-ből .lett kialakítva. Két egymás mögött elhelyezkedő kabin - elöl a tanuló, hátul az oktató – közös kabintetővel készült (nem egy darabból a ford. megjegyzése). Kettős vezérléssel rendelkezett. fegyverzet: SVAK motor-ágyú (90) lőszerrel
Az első Jak-9v állami próbáira 1945 április 10-17-e között a NII VVSZ-ben került sor.A Jak-9V 1945 augusztusától 1947 augusztusáig volt sorozatgyártásban. Összesen 793 darab készült, ebből 456 újként, 337 Jak9M-ből lett átépítve
Як-7В
Як-7В (вывозной) с двигателем М-105ПА (позднее - с М-105ПФ) и винтом ВИШ-61П представлял собой двухместный учебно-тренировочный истребитель и являлся модификацией серийного Як-7УТИ.
В отличие от Як-7УТИ у Як-7В шасси было сделано неубирающимся, снято вооружение, упрощена и облегчена конструкция.
Як-7В выпускался серийно с мая 1942 г. по декабрь 1943 г. Всего выпущено 597 Як-7В (510 заново и 87 переделано из Як-7Б).
A Jak-7V kiképző repülőgép, amely kétszemélyes kiképző repülőgépvolt, M-105PA (később M-105PF motorral és VIS 61P légcsavarral rendelkezett, és a Jak-7 ÚTI módosított változata volt. A különbség: a Jak-7 UTI behúzható, a Jak-7V nem behúzható futóval rendelkezett, nem volt fegyverzete, és egyszerűsített szerkezetű volt
Jak7V 1942 májusától 1943 decemberéig gyártották. Összesen 597 darab készül, ebből 510 újonnan, 87 Jak-7B-ből lett kialakítva.
Mivel a JAK-7V-nél azt írja, hogy a futó kinti helyzetben volt rögzítve, inkább a JAK-9V felé hajlok.
Muzzy
Muzzy 359868 2008. november 14. 14:15
Válasz erre
Tibor 359867 2008. november 14. 14:09
Válasz erre
JAK-9P
JAK-9P

Fiúk!
A JAK-9V beszélgetéshez néhány oldalnézeti rajz a JAK-9P-ről. Mindegyik fotó alapján készült.
Üdv.: Tibor
Tibcsi 359866 2008. november 14. 13:39
Válasz erre
Feltéve, ha valóban magyar az a felségjel... mert lehet pl. bolgár is. :) vagy román.
Tibor 359865 2008. november 14. 13:37
Válasz erre
Druszám!
Érdekes észrevétel! Ismét megnéztem az ominózus fotót meg a rendelkezésemre álló néhány JAK-9P fotót. Szóval a felségjel stílusa gyanús, roppant gyanús.
Üdv.: Tibor
Tibcsi 359864 2008. november 14. 13:25
Válasz erre
De a magyar felségjelen ott a piros szegély, ami egyértelművé teszi, hogy a szovjet vörös csillagot "upgrade-elték" magyarra. :)
Tibor 359863 2008. november 14. 13:20
Válasz erre
T. Muzzy!
Ha jutsz valami okosra, tedd közzé légyszi. A fotón ami egyértelmű, hogy soros motor, kétüléses és a hátsó ülés mögött ott a pleko nyúlvány. Ja és a magyar felségjel.
Üdv.: Tibor
Muzzy 359862 2008. november 14. 12:42
Válasz erre
Balázs!
Nem értem a következtő mondatodat de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V Ismereteim szerint a Jak-7V is soros v motorral rendelkezett
Muzzy
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.