<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
sainz | Adatlap | 359943 | 2008. november 20. 11:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 359942 | 2008. november 20. 11:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Romeo, Szuper, csak egy kiegészítés: a Li-2-s képek nem Szolnokon készülhettek. Itt, 1966-ban nem voltak fedezékek és a háttér sem stimmel. Talán Szentkirályszabadja. | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 359941 | 2008. november 20. 10:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||
romeo! Köszönjük! Kettő kivételével számomra ismeretlen képek, ezért aztán nagyon örülök nekik! Üdv PETI | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359940 | 2008. november 20. 10:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||
T. Romeo! Igazán jó és érdekes fotók. Van még belőlük? Ha igen, tedd közzé légyszi. Üdvözöl egy magyar légierő barát: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 359939 | 2008. november 20. 10:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||
MN repülők: | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359938 | 2008. november 18. 15:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sainz! Sorry. Tegnap este olvastam végig a Szepesi cikket, ma már csak a sáv felfestést néztem meg újból. Kalinyin: Abban az időben ('81-84) nem voltak, de a tanáraink időnként meséltek róluk. Enyhén szólva a tovarisok nem "szerették" őket. Ami a tananyagot illeti, az a mi időnkben is különböző volt. Például megtiltották nekünk, hogy az SZ-200 lérak komplexumról (amit nekünk tanítottak) a vietnamiak és a kubaiak előtt egyáltalán említést tegyünk. Tehát még a létezéséről sem tudhattak. Másik példa: Bóklásztunk a poligonon (technikai terület) a hangárban Mig-21bis, Mig-23MF, Mig-25 és leponyvázva egy Su-15. Kérdezzük a "tanító bácsi" polkovnyikot milyen típus az ott a ponyva alatt? Válasz: nem érdekes, az egy régi típus (megj.: ezzel a típussal is kergették a koreai utasszállítót a távol-keleten.) Mi: Ugye ez egy Su-15? Válasz: mosolygás. Egyébként más tananyag volt a VSZ országok tisztjei számára, más a vietnamiaknak és más a kubaiaknak. Egyenlőre ennyit. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359937 | 2008. november 18. 14:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nekem mindig nagyon érdekesek ezek az évfolyam fotók. Mint vmi keleti Woodstock-fesztivál...:)) Magyarok, lengyelek, vietnámiak... Van arról információd, hogy a "Táboron-kívüliek" - pl. Iraq, Szíria, Líbia, Algéria... - ugyanazt a tananyagot kapták, mint ti ? Szepesi vörös sávok nélkül riasztott MiG-17PF-ekről írt. | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359936 | 2008. november 18. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Sainz! Megint én. Három dokument azokból a régi szép időkből. Azóta öregedtem egy negyed századot. Az akadémiai kibocsátó fotón legfelső sor balról az első, a lengyel haverom mellett szerénységem leledzik. No ennyi a "személyi kultusz" kedvéért. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359935 | 2008. november 18. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Sainz! Akkor folytassuk! - Revidiálom amit a 1004. h.sz.-ben írtam. Szepesi visszaemlékezését értelmezve, 20.-án késő délután, amikor a miniszteri biztos eligazítást tart, már festik a magyar gépekre is a vörös sávokat. (2. old. 3-4 hasáb) Ugyanakor voltak gépek amelyeket (Mig-15) még csíkok nélkül küldtek bevetésre és pánikszerűen vissza is rendelték őket. (szintén Szepesi írásában) - '82.-ben nem voltam Sztrelbán, akkor Kalinyinban (ma: TVER) koptattam az akadémia padjait, ittam a vodkát meg a pezsgőt és hajtottam a szép orosz csajokat. - E-mail: borsodyt@t-email.hu Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359934 | 2008. november 18. 12:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Tibor! 82-es Sztrelbán nem voltál kint? Orosz cimboráktól kaptam pár képet magyar lérakos urakról, ha dobsz egy Emilcímet szívesen elküldöm. forums.airforce.ru/showthread.php Jó kapcsolatban vagyok azokkal az orosz srácokkal, akik Asztrahanyban a csapatmúzeumot gondozzák, mindig elküldik nekem, ha vmi magyar vonatkozású anyag előkerül... | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359933 | 2008. november 18. 11:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Tibor! " Az egyezményes kettős vörös sávok a repülőgépekre augusztus 21.-n kerülnek felfestésre, de nem mindegyik gépre. A jelzéseket az idő, vagy a nagyjavítások "koptatják" le." 21-én napkeltekor már a csíkos gépeink Csehszlovákia felett voltak. Szepesi József cikkében - az én olvasatomban - 20-a a sávok felfestésének időpontja és ez tűnik logikusnak is. Persze ez nem zárja ki, hogy akadt gép, amire csak 21-én kora hajnalban került felfestésre. Nem szőrszálhasogatásnak szántam, de szerintem ez fontos. | |||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 359932 | 2008. november 18. 11:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
En azokra a felvetelekre gondolok amik aztan nem kerultek be a filmbe. Olvastam valami cikkben, hogy sok legi felvetelt kellett kesziteni ahhoz, hogy be tudjak loni a repulogepre rogzitett kamerakat. Ezeken a repuleseken gyakoroltak a Mig-17PF-ekkel egyutt is (amik nem lathatok a filmben, bar asszem van egy jelenet ami ha jol emlekszem 17-es) de sok felvetel lehet L-29-rol, 21F-13-rol, sot meg a Mig-19 is feltunik egy jelenetben. Ha azt vesszuk alapul, hogy a filmben mennyi gyonyoru legifelvetel van, akkor szaz szazalek, hogy ennek a tobbszorose keszult valojaban es csak a legjobb felvetelek kerultek bele aztan a filmbe. | |||||||||||||||||||||||||
sys | Adatlap | 359931 | 2008. november 18. 11:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! A tavaly decemberben a "királyi kettesen" leadott verzióban is benne voltak a csíkos 15-ösök. Emléxem, mert a feleségem figyelmét külön felhívtam rá:) Üdv | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 359930 | 2008. november 18. 10:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Talán a Mafilm archívumban... de ha azokra gondolsz, amiket az előbb írtam, az nekem is megvan. :) | |||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 359929 | 2008. november 18. 09:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szerintetek van esely ra, hogy azok a felvetelek amik aztan nem kerultek bele a filmbe meg megvannak valahol? Jart mar ennek utana valaki? | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 359928 | 2008. november 18. 08:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nekem inkább az volt a szokatlan, hogy volt olyan jelenet, ami a hangárban játszódott széthúzott MiG-15-ösök és egy felnyitott rádióterű Delfin előtt... | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359927 | 2008. november 18. 08:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Tibcsi! Egy-két éve ismételte valamelyik TV csatorna és úgy emlékszem, hogy már nem voltak, vagy nem figyeltem. De arra emlékszem, hogy annak idején valakivel beszélgettem és ő hívta fel erre a "metélésre" a figyelmemet. A lényeg, hogy '68 után még láthatóak voltak ezek a csíkok egyes gépeken. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 359926 | 2008. november 18. 08:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Druszám, Az "Őrjárat az égen" kivágott kockáiról: én pár éve vettem fel a sorozatot a "királyi kettesről", de abban benne voltak a csíkos 15-ösök. 21-esre nem emlékszem, de az sincs kizárva.. Persze ettől még lehet olyan kópia, amiből eltüntették a csíkosokat. Tibcsi | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359925 | 2008. november 18. 06:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Jó reggelt Fórumozók! Kicsit összefoglalva az eddigi hozzászólásokat '68 ügyben: 1968. Július 29.-én hajnalban a "Zala gyakorlat" keretében az OLPK parancsot ad a vadászrepülőgép készültség fokozására, a személyi állomány összetartására, a repülőgépek széttelepítésére, álcázására, a fedélzeti fegyverek és rakéták előkészítésére, a repülőterek légvédelmére. Aztán ezeken a rendszabályokon enyhítenek. Augusztus 19.-én éjjel Fokozott harckészültséget rendelnek el. Általános eligazításra és a tényleges feladat ismertetésére csak augusztus 20.-án késő délután kerül sor. Augusztus 21.-n hajnalban rendelik el a Teljes harckészültséget. Ezen a napon hajtják végre az első vadászrepülő bevetéseket. Aznap összesen 94-et. A tevékenységek befejezéséig a három vadászrepülő ezred összesen 128 bevetést teljesít. A bevetések jellege: légi felderítés, járőrözés, szárazföldi csapatok légi biztosítása. Fegyveres összetűzésre nem került sor. Az egyezményes kettős vörös sávok a repülőgépekre augusztus 21.-n kerülnek felfestésre, de nem mindegyik gépre. A jelzéseket az idő, vagy a nagyjavítások "koptatják" le. (Tehát az "Őrjárat az égen" c. filmben szerepelhettek ilyen gépek, de állítólag később ezeket a kockákat kivágták) Eddig kb. ennyire jutottunk, hála nektek. Szép napot! Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 359924 | 2008. november 17. 20:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A pontosítás miatt : Aug. 21.-én összesen 94 repülőbevetést teljesítettek, október 31.-ig a végleges és teljes hazatérésig pedig 34 bevetés volt! ezek vadászrepülőgép bevetések voltak. | |||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 359923 | 2008. november 17. 20:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok, Megjelent egy nagyon jó könyv a 1968-as megszállásról, Dr Pataky Iván A Vonakodó Szövetséges -2008-as kiadás. Nos, ebben a témában szinte minden fontosabb időpont, a feladat végrehajtása a résztvevő alakulatok és fegyverzete is megtalálható a könyvben. Itt találtam : 1968 aug.19.-én 0 óra 10 perckor értesítette az EFEF a magyar vezérkart, hogy milyen megkülönböztető festéssel kell ellátni a megszállásban résztvevő szárazföldi technikát ill. a repülőgépeket. Tanulságos a könyv, levéltári kutatás eredménye, a magyar repülőcsapatok adatai meglepőek. Aug. 21.-én összesen 94 repülőbevetést teljesítettek, október 31.-ig a végleges és teljes hazatérésig pedig 34 bevetés volt! Szeptember 5.-én 21 órától megszüntették a honi légvédelem és a repülőcsapatok részére a fokozott készenlétet. / a szokásos keszi az megmaradt/ | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359922 | 2008. november 17. 19:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Helló! Először is időnként szükségem lenne erőre is meg egészségre, de kösz. Úgy érzem a Szepesi József által leírt és általad idézett sorok lényegében egybevágnak a Kenyeres Dénes által írtakkal. Én úgy gondolom, hogy az ezred vezetése tudhatta a "Zala" gyakorlat valós célját, bár ismerve a titoktartás szigorú játékszabályait még ezt is megkérdőjelezem, de a beosztott állomány minden valószínűség szerint csak a gyakorlatokon megszokott feladatokat hajtotta végre és az igazi célt akkor még nem tudta. Ami számomra fontos, hogy a teljes harckészültséget csak aug. 21.-én rendelték el. Ahogy én tudom, a szovjetek, no meg a mi szárazföldi csapataink is első és legfőbb feladatként a fontosabb katonai objektumokat blokkolták. Ezzel maximálisan csökkentve a katonai ellenállás lehetőségét. (Ahogy '56 november 4.-én nálunk is csinálták Pl.: Sármellék) A titoktartásról csak annyit: Katonai vezetői pályafutásom alatt két alkalommal kaptam éles tűzparancsot, illetve feladatot. (No nem lövészeten) Először '89.-ben K telefonon és még a helyetteseimmel sem oszthattam meg. Gondolhatod az a bizonyos babszem... Másodszor '91 augusztus 10.-én a délszláv válság idején. Ekkor a "felkészülésre" volt legalább 4-6 óránk. További jó beszélgetést, én most megyek sörözni a nyugdíjas hajózó haverjaimmal. Aztán majd jelentkezem. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359921 | 2008. november 17. 19:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359920 | 2008. november 17. 18:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
" Tájékoztattak arról, hogy az alkalmi koalíció repülőgépeinek a törzsén két párhuzamos vörös gyűrű van az azonosítás megkönnyítésére.Ekkor már a mi gépeinket is festették " Mindez Augusztus 20-án. | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359919 | 2008. november 17. 18:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Erőt Egészséget Tibor !...:)) " Mindig szívesen fórumozok veled, de engedd meg, hogy néhány sort idézzek Kenyeres Dénes (nyá. alez) Kecskeméti katonai repülés története kezdetektől a grippenig című könyvéből, ami alapvetően dokumentumokra épül. " Én is szívesen fórumozok veled - különösen mivel dokumentumokat idézel. " de engedd meg, hogy néhány sort idézzek..." Sokszor én vagyok itt az ügyeletes szarkeverő, de a megengedő ember az "mekett"...:)) Közben sikerült előkaparnom Szepesi József(!) cikkét. Néhány sort én is idéznék: " Mivel bennünket már Július elején felkészítettek az "internacionalista segítségnyújtásra", előszedem a csaknem egész Szlovákiát lefedő 1:200000 méretarányú, rejtjelzett fokhálóval és fedőszámokkal előkészített hatalmas munkatérképet " " Tüzet csak parancsra nyithatunk, kivéve ha közvetlenül repülőtámadás ér bennünket, vagy ha a földről légvédelmi rakétát indítanak ránk, illetve légvédelmi tüzet nyitnak " | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359918 | 2008. november 17. 18:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Miggyuri! " Az sem 100%,hogy a kép 68-ban készült " Így van, sajnos sem helyszín, sem évszám nincs a fotóhoz. " Ha a csehek leszedtek volna pár gépet, azt nem a mi MiG-jeink intézték volna, hanem nagy valószínűséggel a szovjet bombázók. Nem csak a nyomukat, de még az emléküket is eltörölték volna- ha jól sejtem. " A klasszikus - Mi lett volna ha ? Én kezdtem, de nem sok értelme volt elmenni ebbe az irányba. Tulajdonképpen azt akartam mondani, hogy nem úgy zuhantunk egy fegyveres konfliktusba egyik percről a másikra. Számomra értelmetlennek tűnik csak a gépek egy részére felfesteni a megkülönböztető jelzést.Nem volt valószínű, de alakulhatott volna úgy, hogy szükség van más gépekre is a térségben, mint amiket előzetesen beterveztek. A szovjetek nyilván lereagálak volna mindent, de fel voltak osztva a szektorok, a mi gépeink adták a légifedezetet a szárazföldi csapatainknak. Pl.ha tüzet nyitnak rád, egyértelmű parancs volt hogy viszonozni kell. A MiG-21F-13-ak pl. teljes gépágyú javadalmazással és UB-blokokkal repültek. Érdekes olvasmány erről Szepesi Ferenc cikke valamelyik korai Top-Gun-ban, ő elsők közt repült aznap hajnalban. Napkeltekor Nyitra felett - ha jól emlékszem vmi ilyesmi a címe. | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359917 | 2008. november 17. 18:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Kellemes napot Sainz! Mindig szívesen fórumozok veled, de engedd meg, hogy néhány sort idézzek Kenyeres Dénes (nyá. alez) Kecskeméti katonai repülés története kezdetektől a grippenig című könyvéből, ami alapvetően dokumentumokra épül. 164.-165 old.: " A Varsói Szerződés (VSZ) EFE törzsén keresztül 1968 nyarán a kecskeméti vadászgépek is feladatot kaptak Csehszlovákia megszállásának légi biztosításában. A hadművelet a "Zala gyakorlat" fedőnevet kapta. ... Az OLPK 1968. július 29.-én, hajnali két órakor adta ki a 001. számú intézkedését, melynek értelmében az 59. (kecskeméti) ezredtől 1 elfogó vadászrepülőgépet II. fokú, 2 gépet III. fokú készültségbe és 1 elfogó vadász repülőrajt pedig tartalék készültségbe helyeztek. ... Légi felderítésre kijelölték a kecskeméti 4. repülőszázadot. Később enyhítettek a készenléti fokozaton. De 1968. augusztus 21.-én teljes harckészültséget rendeltek el a kecskeméti repülő alakulatoknál. (Kiemelés tőlem: BT.)... A repülőgépekre egyezményes jelként kettős piros gyűrűt festettek fel. ...Augusztus 21.-én Szepesi József és Kálmánczhey László volt elsőként bevetésen. ...Szerencsére éles harctevékenységekre katonai ellenállás hiányában nem került sor." Nos egyenlőre ennyit. A könyv egyébként magánkiadás és 2006.-ban jelent meg. A szerzőt régóta személyesen ismerem. Üdv. mindenkinek és szép estét! Tibor | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359916 | 2008. november 17. 17:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Tibor ! " de mai eszemmel átgondolva, valószínűleg csapat szinten nem volt túl sok idő a felkészülésre." Pl. a szárazföldiek Nógrádban hetekig készültek az "akcióra" a Rendőrség(és talán a Munkásőrség) által teljesen elzárva a külvilágtól. A repülőcsapatoknak is hasonlóan volt idejük rákészülni, pontosan az általad is említett diplomáciai huzavona miatt. A vörös sávok felfestéséről olvastam viszont nemrégen, hogy az csak az utolsó éjszaka került fel a gépekre. | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359915 | 2008. november 17. 17:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359914 | 2008. november 17. 17:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Fiúk! Jó hogy a '68-as téma előjött. Először is szerencsére a csehszlovákok észnél voltak, tanultak '56-ból és nem igen szaladtak neki az orosz medvének. Egyébként a VSZ akkori felső vezetése igen "furmányosan" próbálta álcázni a dolgot, mivel nagy koaliciós hadgyakorlat látszatát próbálta kelteni a csehekben. Közben Brezsnyev meg aztán Kádár is próbálta megdolgozni Dubcsekékat. Egyébként Kádár először elzárkózott a katonai beavatkozás gondolatától. Mivel ez évben volt a 40. évfordulója a "prágai tavasznak", így elég sok írás jelent meg a témában, meg egyes, komolyabban vehető TV csatornák is foglalkoztak vele. Természetesen magyar részről sem minden alakulat vett részt a megszállásban. Bár akkor még csak tizennyolc éves voltam, de mai eszemmel átgondolva, valószínűleg csapat szinten nem volt túl sok idő a felkészülésre. Egyébként Szolnokon a múzeumban a felújításig a MIG-15bis-en fent voltak a csíkok. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359913 | 2008. november 17. 16:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hali Vagy esetleg nagyjavítás után/alatt lévő gépekre nem került fel ill. vissza a törzscsík, a többin meg a legközelebbi generálig megmaradt... Üdv Podva | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 359912 | 2008. november 17. 16:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nem minden 15-ös vett részt a nűveletekben. Az sem 100%,hogy a kép 68-ban készült. Az "Őrjárat az égen" c. későbbi sorozat több kockáján látható a kettős gyűrű néhány gép törzsén. Ha a csehek leszedtek volna pár gépet, azt nem a mi MiG-jeink intézték volna, hanem nagy valószínűséggel a szovjet bombázók. Nem csak a nyomukat, de még az emléküket is eltörölték volna- ha jól sejtem. | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359911 | 2008. november 17. 15:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||
" Mert nem minden gép vett részt a műveletben " Háát...nem tudom. Ha a csehek leszednek 30 gépet az első órában, valószínűleg hozzá kellett volna "nyúlni" a műveletbe be nem tervezett gépekhez. Nem lett volna idő akkor felfesteni. Ez így sántít, nem hinném hogy ennyire "trehányul" terveztek volna(idő volt rá bőven). | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 359910 | 2008. november 17. 15:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||
1: Mert nem minden gép vett részt a műveletben. (tipp) 2. Nem. :) A köztük lévő távolság változhatott. A 21-eseken közelebb voltak egymáshoz. A szélességet megkockáztatom, hogy nagyjából egyforma volt. | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359909 | 2008. november 17. 14:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359908 | 2008. november 16. 18:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hali Ha magyar századelvényekről van szó, akkor a legjobb és ma még talán könnyen beszerezhető Dr.Csizek Zoltán: Magyar Repülőszázadok és Századjelvényeik 1933-1945 könyve OPUS kiadó Üdv Podva | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359907 | 2008. november 16. 18:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nincs mit, szívesen máskor is, ha tehetem. A századokat többé-kevésbé be tudod azonosítani a Csanádi-Nagyváradi-Winkler: A MAGYAR REPÜLÉS TÖRTÉNETE c. könyv 352-353 oldalai alapján. Szia. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 359906 | 2008. november 16. 15:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359905 | 2008. november 16. 14:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! A "MIG REGISZTER" topikon megtalálod a szd. jelvényeket. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 359904 | 2008. november 16. 12:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
hyperscale.com/2008/reviews/books/il10bookreviewse_1.htm Magyar Il-10 matrica is. | |||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 359903 | 2008. november 16. 11:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szevasztok, Az 1945 elotti magyar repuloszazadok nevei es jelvenyei erdekelnenek. Tudtok valami ilyen listat esetleg rajzokkal? | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359902 | 2008. november 16. 10:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Ez stimmel, mert a JAK-9V-nek becsukható futóműve, míg a JAK-7V-nek fixen rögzített főfutója volt. Sajnos az ominózus fotó az eddigi viták alapján arra nem ad választ, hogy magyar-e a felségjelzés és hogy milyen nemzetiségűek a gép előtt álló személyek? Azt elfogadom az eddigi hozzászólások alapján, hogy minden jel szerint JAK-9V van a fotón. Kérdésként vetődik fel az is, hogy a korabeli magyar légierőben voltak JAK-7V-k és JAK-9V-k is, vagy csak valamilyen megnevezés keveredés van a "Liszanka" fedőnév alatt? A magyar repülés története csak JAK-7-ről beszél. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Zombi | Adatlap | 359901 | 2008. november 16. 10:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! A jelentések szerint a 0350-es magyar Jak-9V futóműve anyaghiba miatt 1951.06.20-án álló helyzetben becsukódott... (Zsák Ferenc: A Jak-9P Magyarországon) Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359900 | 2008. november 16. 09:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia mégegyszer! Kösz a számokat. Sajnos ez valóban zsákutcának tűnik a kibocsátó gyár kódja és a teljes gyáriszám + típus nélkül. Ha lesz valami fejlemény jelentkezz! Én is azt teszem. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359899 | 2008. november 16. 08:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Itt vannak a lengel jak 9V-k:0466, 0434, 0398, 0457, 0492, 0493, 0376, 0332, 0344, 3409, 3709 4403 0454, 1861, 4157, 0344, 6682 (ilyen számú Jak 9M-jük is volt?) Jak 9P-k a teljesség igénye nélkül: 0332, 0353,0379, 0394, 0405, 0406, 0407 17-essel kezdődő P sorozatszám ahogy nézem nem volt de volt két M-jük: 1779 és 1766 Ezek egyébként a Jak-7 Jak-9 AJ-press füzetből valók. Tegnap Zámbori Péter barátommal arra jutottunk, hogy sem a lengyelek, sem mi nem jegyezhettük fel a teljes sorozatszámot gyártókóddal együtt, ezért amíg ezek a számok elő nem kerülnek ez az irány zsákutca. Mindenesetre én hiszek a fotónak, amíg valami perdöntő cáfolat elő nem kerül. Érdekességként megemlítem, hogy volt egy korszerűbb talán fémtörzsű oktatóváltozat A Jak-9UV de szegényes lengyeltudásom révén ne várjátok hogy többet írjak róla :) A mi fotónkon a szerelőnyílás alapján V-van Üdv Podva | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359898 | 2008. november 16. 05:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Jó reggelt PODVA! Először is kösz a rajzért. Szóval jelenleg a mecs állása: Horváth Balázs fotó : fórumozók = döntetlen. Még egy apró esélyt látok, hogy átvegyük a vezetést: ha összefutok Kádár Pista bácsival őt mégegyszer kikérdezem. Csak az a gond, hogy esetenként ő is keveri a dolgokat. A döntő szerintem a futómű lehet. Ha behúzható akkor JAK-9V, ha nem akkor JAK-7V. Persze ettől még a fotó hovatartozása sajnos nem dől el. A gyári számok egyezőségére egyenlőre nincs ötletem. Pontosítsd légyszíves: a lengyel gyári számok, amik közé beillenek a 966 h.sz.-ban Balázs által megadottak JAK-9P gyári számok? Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359897 | 2008. november 15. 21:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Tibor Ez azért nem "perdöntő" érv :) Elkeztem utánatúrni a neten ennek a Liszánkának, ezt a rajzot találtam. Ez alapján a szárny is faborítású volt. Rábukkantam a lengyel hadseregben alkalmazott liszánka gyári számokra is. Ezekbe beilleszkednek akár a mi gépeink gyáriszámai is, de az a ba hogy a lengyel P-k gyáriszámai is :( Mindenesetre Balázs által publikált fótó hatására nekikezdtem az ICM korai Jak 9-ét méricskélni, lehet, hogy nem is lenne olyan nehéz átfaragni Magyar Jak-9V-vé... Üdv Podva | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359896 | 2008. november 15. 08:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Jó reggelt PODVA! Elvileg lehet, de ismerve a tovarisokat néhány magyart is bevettek volna a fotózásba. A fene tudja. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359895 | 2008. november 15. 07:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Bocs kiképzők | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359894 | 2008. november 15. 07:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Tibor Nem akarok szemtelenkedni, de mi van, ha az orosz kiképtők vannak a fotón? Úgy tudom akkoriban előfordultak ilyen egyének felénk.. :) Üdv Podva |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Ha találsz ilyesmit a Net-en, miért nem linkeled be az összes fotót ?