<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Tibor | Adatlap | 359981 | 2008. november 23. 05:34 | ||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359980 | 2008. november 22. 21:33 | ||||||||||||||||||||||
1964 július 10-én Muraszombat mellett Jugoszláviában lezuhant a 219-es MiG–21F–13, Alker József főhadnagy sikeresen katapultált. 1968 május 16-án Jugoszláviában lezuhant a 803-as MiG–21F–13, Gyenei László főhadnagy sikeresen katapultált. hu.wikipedia.org/wiki/Rep%C3%BCl%C5%91esem%C3%A9nyek_%C3%A9s_katasztr%C3%B3f%C3%A1k_a_magyar_rep%C3%BCl%C5%91csapatokn%C3%A1l_(1948-t%C3%B3l) | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359979 | 2008. november 22. 21:31 | ||||||||||||||||||||||
" Némi vendégszereplés után hazarepülték. " A szerb koma azt írta nekem, nem adták vissza rögtön a 25-ös MiG-15-ösünket, hanem 1954-ben egy hasonló sorsú román Jak-23-assal együtt alaposan letesztelték. Ez is érdekes lehet levéltárilag, hogy a "Láncos Kutya" korszakban hogy ment ez a visszaadás, ejnye-bejnye, diplomáciai üzenetváltások... | |||||||||||||||||||||||||
Tomi | Adatlap | 359978 | 2008. november 22. 21:24 | ||||||||||||||||||||||
21-esek közül melyik kettő volt az? Nem hallottam róluk... | |||||||||||||||||||||||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 359977 | 2008. november 22. 19:20 | ||||||||||||||||||||||
Magam is a helikopter ezrednél dolgoztam egészen sajnos a bezárásig. | |||||||||||||||||||||||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 359976 | 2008. november 22. 19:14 | ||||||||||||||||||||||
Az az ex német Mi 24P melyről a fotó készült repül ma is ,ez csak érdekességként említem igaz ma már magyar festéssel s felségjellel. | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359975 | 2008. november 22. 17:45 | ||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359974 | 2008. november 22. 17:39 | ||||||||||||||||||||||
Fiúk! Ez a rejtély hamar megoldva. Dokument eszty. Még jó, hogy Tito ilyen kiváncsi ember volt. Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 359973 | 2008. november 22. 17:32 | ||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359972 | 2008. november 22. 17:24 | ||||||||||||||||||||||
Helló! Az igazság az, hogy én nem hallottam ilyenről, átfutottam azokat a forrásokat, amiket hirtelen megtaláltam, de ilyenről nem találtam infót. A Zsák féle füzetet elfogadom, mert konkrét adatok vannak benne, sok sok hivatkozással. Hátha valaki más tud róla. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359971 | 2008. november 22. 17:13 | ||||||||||||||||||||||
Lövésem sincs.Ex iraki 21-esek után kutakodtam, egy szerb srác intézte hozzám ezt a kérdést. Volt egyáltalán 15-ösünk, ami odaát esett le? 21-es volt kettő is. | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359970 | 2008. november 22. 17:00 | ||||||||||||||||||||||
Szia Sainz! Az AERO HISTORIA MIG-15 típusismertető (szerző: Zsák Ferenc) 18. old. táblázata szerint a 1925 gy.sz. 25 old.sz. 15-ös '52.09.30.-án állt szolgálatba és '57 szeptemberében eladták. Hogy van ez? Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359969 | 2008. november 22. 16:00 | ||||||||||||||||||||||
Van valakinek részletes infója az 1953-ban, Jugoszláviában lezuhant(kényszerleszállt?) 25-ös oldalszámú MiG-15-ről? | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359968 | 2008. november 21. 09:32 | ||||||||||||||||||||||
Nos igazad van, a szám stílusára találtam fotót (nem Jakról) de az egyértelmű, hogy hiányzik a fehér szegély. Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359967 | 2008. november 21. 09:11 | ||||||||||||||||||||||
Ha itt tartunk Azért azt megjegyezném, hogy ezen a gépen lévő 3-as alakja nem ugyan az ami az egyéb jak-9 fotókon lenni szokott (szép vastagon egyenes vonalakkal, fehér szegéllyel, kiszerkesztve) ez olyan kézzel sity-suty felkent egyvonalas valami, aminek az oka lehet akár ez a sajnálatos eset... Üdv Podva | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359966 | 2008. november 21. 08:58 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Igen, én is erre gondolok. Általában mindig voltak tartalék gépek a szertárban. Kösz: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359965 | 2008. november 21. 08:34 | ||||||||||||||||||||||
Szia Erre is lehet magyarázat: Az ezred 4+12+12 (számozott) géppel rendelkezett. Ez ugye 28 ennél azért többet kaptunk. (Zs.F. 52 harcit ír). És a "láncos kutyázás" időszakában, nem kizárt hogy a katasztrófa másnapján már ott állt a kikonzervált gép kék 3-al az oldalán. Üdv Podva | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359964 | 2008. november 21. 08:15 | ||||||||||||||||||||||
Szia és szép napot! A hadrafoghatóságról írtakat elfogadom, de ez még mindig nem ad arra választ, hogy Tóth szds "kék 3"-al szenved katasztrófát, majd durván három hónap múlva Bajcsy "kék 3"-al kényszert száll. (lásd: 1038 h.sz. illetve a Zsák írást). Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359963 | 2008. november 21. 07:37 | ||||||||||||||||||||||
Szia A "nagyonsötétkék" 3-hoz talán annyit, hogy a Zsák-cikk szerint a rendelkezésre álló gépek kb. fele volt üzemképes, ebből adódhat hogy épp fehér számú nem volt kéznél... Nem akarok idegen tollakkal ékeskedni, de annyit mondhatok a jak-9V infórol, hogy egy barátom ismerősének levéltári kutatásából való az adat, tehát az ellentmondás feloldásának dicsősége nem az enyém. Makettező szemmel ha nézzük ezeket a tényeket, akkor ez itt egy kuriózum: magyar felségjelzés egy eredeti orosz festésű gépen. Amint az látszik sötétemóbb árnyalatú a kamuflázs mint a P-inken, de nem az a nagyonsötétzöld, mint az Il-10, meg Tu-2-inken Talán fakó AMT-4-nek nevezett zöld? Üdv Podva | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359962 | 2008. november 21. 06:03 | ||||||||||||||||||||||
Jó reggelt Zombi! Értelek, és el is fogadom, csak az zavar, hogy Tóth szds is "kék 3" jelzésű géppel szenvedett katasztrófát (Zsák F. cikke és Kenyeres D. könyve szerint is.) Vagy itt van valami keverés? Miért a 2. szd. gépével repült az ezredparancsnok és miért nem az ezredparancsnoki raj 4 gépe közül valamelyikkel? (fehér légcsavarkúp és fehér oldalszám.) Illetve, hogy kényszerszállhatott Bajcsy '50 szeptember 5.-n, durván három hónappal Tóth katasztrófája után a "kék 3"-al? Megpróbáltam a fotót a számítógépen megbűvölni, hátha olvasható a szám a vizszintes alatt. Sajna nem sikerült. A Zsák Ferenc féle teljes tanulmányhoz hozzá lehet valahol jutni? Podva! Kösz az információt. Forrás a plusz 2 gépről? Üdv. Nektek: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Zombi | Adatlap | 359961 | 2008. november 20. 20:31 | ||||||||||||||||||||||
Szia Tibor! Ez a 0819-es Jak-9P, ami a 41/2-es század "Kék 3"-as gépe volt és ez az esemény a képen természetesen csak egy sima kényszerleszállás Bajcsy Endrével. Ez nem az a gép, amivel Tóth szds. katasztrófát szenvedett. Egyébként a kecskeméti TÁRM-4 1951. júliusára kijavította, de hiányzó szárnylemezek miatt nem tudták átadni. (Nekem is csak hasonló minőségű másolatom van erről a képről, de láttam egyszer egy tisztább változatot, amin a farokrész alatt a szám kitűnően látszott.) Üdv! UI: azt csak zárójelben jegyezném meg, hogy a cikk, amit Podva belinkelt, az Zsák Ferencnek a Magyar Repüléstörténeti Társaság 1998-as Konferencia Kötetében megjelentetett tanulmányának erősen zanzásított és olvasmányosabbá tett változata, az eredeti a legrészletesebb anyag a magyar Jak-9-eskről, ami valaha nyomtatásban megjelent. | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359960 | 2008. november 20. 19:33 | ||||||||||||||||||||||
Hali Megvan a megoldás a Jak-9V-re! A 3 működőképes jak 9V-n kívül rendelkeztünk további 2 nem repképes Liszánkával. Ezek pedig a 0224 és a 0355 számú "földi gépek" voltak. Ezek 1951 07-hóban érkeztek. Ez már az új felségjel bevezetésének idejében történt. A slendrián csillag festés pedig annak tudható be, hogy ilyen esetben ugye az összetévesztés veszélye nem áll fenn, ezért az csupán szimbólikus jelentőséggel bírt... Üdvözlettel: Viktor | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359959 | 2008. november 20. 18:48 | ||||||||||||||||||||||
Podva! Még van két lehetőség a hasraszállt Jak-9P oldalszám ügyében: -Tóth Zoltán katasztrófája előtt készült a fotó, és a gépet kijavították. (Erre nem találtam adatot) -Tóth katasztrófája után másik gépre festették fel a "kék 3"-t. Véleményes? Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359958 | 2008. november 20. 18:29 | ||||||||||||||||||||||
Sainz! Senki sem vitatta, hogy az 1949 ősze - 1951 ősze közötti felségjel majdnem azonos a koreaival. A különbség: magyar piros-fehér-zöld körben a vörös csillag, koreai piros-fehér-kék körben a vörös csillag. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359957 | 2008. november 20. 18:22 | ||||||||||||||||||||||
Szia Podva! A megfejtés lehet: 1. vre. szd: légcsavarkúp, oldalszám piros. 2. vre. szd: légcsavarkúp, oldalszám kék. Mivel Tóth Zoltán szds a "kék" 3-assal zuhant le és a gép felrobbant, így a képen látható hasra tett gépen a 3 valószínüleg piros lenne. Csak az a baj, hogy a felségjel pirosa és a szám "színe" nem stimmel. Lehet, hogy a homokvihar miatt Borbáspusztán kényszerleszállást végrehajtott Bajcsy Endre hadnagy 0819 gyári számú gépéről készült a fotó? Nem tudom. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359956 | 2008. november 20. 18:15 | ||||||||||||||||||||||
" A koreai Jak-18 fotókkal csak az a baj, hogy retusáltak. Fekete-fehér fotóra másképpen, hogy kerülhet vörös színű csillag? " Ez nyilvánvaló, de szerintem azon kívül hogy a a csillagnak vörös színt adtak, más nem hamis a fotókon. Így nagyon jó összehasonlítási alap ahoz, mennyire hasonlított az akkori magyar felségjelre.Csupán ezt akartam szemléltetni... | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359955 | 2008. november 20. 18:04 | ||||||||||||||||||||||
Szia Sainz! Jó, hogy beszállsz a beszélgetésbe. A koreai Jak-18 fotókkal csak az a baj, hogy retusáltak. Fekete-fehér fotóra másképpen, hogy kerülhet vörös színű csillag? A Mig-15 ügyben, bár dokumentem nincs, de el tudom képzelni, mert például a magyar Tu-2-k között visszaemlékezések szerint több olyan volt, ami megjárta Koreát és bizony találtak rajtuk háborús sérülés nyomokat. A franc ami megesz engem, akkora kupi van nálam, hogy nem találom Zsák F. Mig-15 füzetét. Abban, ha jól emlékszem, benne van az összes Mig-15-ünk származása is. Ha valakinek megvan, segítsen! Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359954 | 2008. november 20. 17:58 | ||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359953 | 2008. november 20. 17:57 | ||||||||||||||||||||||
Szia A Zsák cikkből kitűnik, hogy a Jak 9V-k dec 4-én külön érkeztek 2-t kapot a 41. vegyes ezred, egy ment a Killiánra. 1.lehet de akkor milyen? 2.Retusálás lehet, de minek? Csak a magunkfajták számára van értéke az ilyen képnek. Ezen kívül ha valaki veszi a fáradtságot retusálni, akkor azt pontosabban csinálja... Nézd meg a fotót: egy csillagba ilyen rondán kört beleírni nem fog az, aki nekifog hogy szöszöljön vele.(bár láttam már golyóstollall ideológiai alapon felrajzolt vöröscsillagot dokumentum értékű fotón) 3 Valamilyen okból bő egy évvel később került rá a magyar felségjel Ha felraktad ezt a fotót azon tűnődtél már, hogy mien színű szám van ezen a gépen? Ha azt mondod fekete, akkor azt mondom, hogy ez sem magyar:) Üdvözlettel Podva | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359952 | 2008. november 20. 17:46 | ||||||||||||||||||||||
Nem kívánnék állást foglalni a vitatott fotó-felségjel ügyben, csak némi plusz info, amely korban ideillő, fotók egy dezertált észak-koreai Jak-18-ról, ezeken jól látható az akkoriban használt felségjel: flickr.com/photos/acres-n-acres/2267408206/in/set-72157604566302484/ flickr.com/photos/acres-n-acres/2267408490/in/set-72157604566302484/ flickr.com/photos/acres-n-acres/2267408612/in/set-72157604566302484/ Illetve kérdésem lenne az állítólag észak-koreai felségjeleket, háborús sérülésnyomokat viselő magyar MiG-15-ről. Legenda vagy valóság ? Sikerült valakinek erről első kézből származó információkat szerezni, esetleg beazonosíani a gépszámot ? | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359951 | 2008. november 20. 17:42 | ||||||||||||||||||||||
Viktor! Még van egy lehetőség, most jutott eszembe: Az új, vékony fehér keretes vörös csillagban, fehér kör és abban a zöld kör 1950 őszén került bevezetésre. Ebben az időben sok tisztet és tiszthelyettest küldtek ki a Szovjetúnióba kiképzésre. Előfordulhat, hogy az ominózus fotó odakint készült, valamikor 1950 őszén, telén és még nem ismerték pontosan az új magyar felségjelet, de mondjuk egy fotózás erejéig felfestették egy kiképző gépre. (Az oroszok hajlamosak voltak gesztusok tételére a druzsba kedvéért) A fotó pedig valaki birtokában hazakerült. Ez megoldaná a fotón látható felségjel és az egyenruhák rejtélyét is. Erről mi a véleményed? Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359950 | 2008. november 20. 16:55 | ||||||||||||||||||||||
Nos akkor egy két adat: - A HM 35000/Eln. HVK 5/a-1949. számú szervezeti intézkedés és a a HM 303395/Eln.-1949. sz. rendelet alapján 1949. október 1-től Petőfi hadrend. - Ennek keretében alakítják meg a 41. vegyes repülőezredet, a demokratikus honvéd légierő első harci repülő alakulatát. A megalakítást okt. 31.-ig kell befejezni. (Pk.: Tóth Zoltán szds.) -A gépeket a szovjetek szeptemberben már leszállítják és szept. 10.-n és szept. 12.-n repülik át Kecskemétre. - Az ezred állományába december 13.-án utalnak ki 3 db Jak-9V-t. - Ebben az időben a felségjel nem olyan volt, mint a fotón, hanem olyan, mint amit most feltettem. Tehát a lehetőségek: 1) nem magyar gép van a fotón 2) a fotót utólag retusálták. Harcos üdvözlettel: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359949 | 2008. november 20. 16:32 | ||||||||||||||||||||||
T.Tibor Nagy tisztelettel kérdem, akkor szerinted milyen? Ha megfigyeled a felségjel árnyalatait akkor csak a magyar "jön ki"! Ha Zsák Úr "illusztrációs okból" rakta volna oda a képet biztos, hogy talált volna olyat ami inkább megmutatja egy nem hozzáértőnek hogy hogy is nézett ki egy Jak-9V Nem tudasz még egy olyan felségjelet mondani ahol a vörös csillagban fehér kör van és azon belül egy tetszőleges színű pont. Az hogy orosz oktatók/műszakiak állnak előtte, vagy magyar hajózók, nagy testvért majmoló egyenruhában, a gép szempontjából indifferens. Nekem van egy érvem neked egy feltételezésed... Nemrég kaptam egy képet egy messerről, törzsön fekete kereszt a vezérsíkon trikollor, előtérben egy 5 fős társaság mind német egyenruhában. Eszembe se jut azt gondolni hogy az nem magyar gép. Az érdekes a képen inkább az, hogy a 49 decemberi érkezésű gépre csak 51-ben került fel a magyar felségjel, az is csak úgy átszabva,. nem túl sok energiát beleadva. Erről folytassunk eszmecserét inkább...:) Üdvözlettel: Podva | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 359948 | 2008. november 20. 15:04 | ||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359947 | 2008. november 20. 15:02 | ||||||||||||||||||||||
Szevasz Podva! Kösz, hogy közzé tetted a Zsák féle Jak-9 cikket. Valóban sok minden le van benne írva, de bátorkodom figyelmedbe ajánlani Kenyeres Dénes: Kecskeméti katonai repülés története kezdetektől a grippenig c. könyvét. Abban kicsit bővebben lehet a magyar Vércsékről olvasni. (Pl.: amit Zsák is említ Kenyeresnél: "Május 19.-én Tóth Zoltán százados, ezredparancsnok D. Kiss Béla hadnaggyal géppárban az 1/11-es légiharc gyakorlat végrehajtására szállt fel a "kék 3-as" V-115 jelű, 0543 lajstromszámú, 747-92 gyári számú Jak-9P típusú repülőgéppel. A feladat végrehajtása során 2000m magasságból zuhanórepülésből rácsapást végzett a szűkített fordulót gyakorló célgépre. Hatszáz km/óra sebességgel a célgéppel azonos sugarú fordulóba kezdett, amelyből azonban váratlanul ellenkező irányba kivágódott. Ezt követően sebességét vesztve dugóhúzóba került. A pilóta nem tudta a zuhanó gépet kivenni a dugóhúzóból, így 9 óra 15 perckor Kecskemét Belső Ballószögpuszta térségében lezuhant és felrobbant. ... Tóth Zoltánt május 21.-én katonai tiszteletadás mellett temették el a budapesti rákoskeresztúri köztemetőben." Nos ezt csak érdekességként másoltam ide. A Jak-9V témát pedig elég alaposan kiveséztük. A véleményem változatlan, a képet Zsák Ferenc csak illusztrációnak szánta, az a gép nem magyar. Üdv. és várom reagálásod. Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359946 | 2008. november 20. 14:24 | ||||||||||||||||||||||
Szia Juge75! A "Segítség" topikban nov. 13.-n 11834 h.sz.-ban én is feltettem a MI-24 komuflázsát. Lehet, hogy segít. Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 359945 | 2008. november 20. 14:21 | ||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 359944 | 2008. november 20. 11:51 | ||||||||||||||||||||||
Kedves Ego! Remélem ez segít! Jó építést kívánok! | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359943 | 2008. november 20. 11:39 | ||||||||||||||||||||||
romeo! Ha találsz ilyesmit a Net-en, miért nem linkeled be az összes fotót ? | |||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 359942 | 2008. november 20. 11:19 | ||||||||||||||||||||||
Romeo, Szuper, csak egy kiegészítés: a Li-2-s képek nem Szolnokon készülhettek. Itt, 1966-ban nem voltak fedezékek és a háttér sem stimmel. Talán Szentkirályszabadja. | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 359941 | 2008. november 20. 10:31 | ||||||||||||||||||||||
romeo! Köszönjük! Kettő kivételével számomra ismeretlen képek, ezért aztán nagyon örülök nekik! Üdv PETI | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359940 | 2008. november 20. 10:28 | ||||||||||||||||||||||
T. Romeo! Igazán jó és érdekes fotók. Van még belőlük? Ha igen, tedd közzé légyszi. Üdvözöl egy magyar légierő barát: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 359939 | 2008. november 20. 10:23 | ||||||||||||||||||||||
MN repülők: | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359938 | 2008. november 18. 15:14 | ||||||||||||||||||||||
Sainz! Sorry. Tegnap este olvastam végig a Szepesi cikket, ma már csak a sáv felfestést néztem meg újból. Kalinyin: Abban az időben ('81-84) nem voltak, de a tanáraink időnként meséltek róluk. Enyhén szólva a tovarisok nem "szerették" őket. Ami a tananyagot illeti, az a mi időnkben is különböző volt. Például megtiltották nekünk, hogy az SZ-200 lérak komplexumról (amit nekünk tanítottak) a vietnamiak és a kubaiak előtt egyáltalán említést tegyünk. Tehát még a létezéséről sem tudhattak. Másik példa: Bóklásztunk a poligonon (technikai terület) a hangárban Mig-21bis, Mig-23MF, Mig-25 és leponyvázva egy Su-15. Kérdezzük a "tanító bácsi" polkovnyikot milyen típus az ott a ponyva alatt? Válasz: nem érdekes, az egy régi típus (megj.: ezzel a típussal is kergették a koreai utasszállítót a távol-keleten.) Mi: Ugye ez egy Su-15? Válasz: mosolygás. Egyébként más tananyag volt a VSZ országok tisztjei számára, más a vietnamiaknak és más a kubaiaknak. Egyenlőre ennyit. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359937 | 2008. november 18. 14:57 | ||||||||||||||||||||||
Nekem mindig nagyon érdekesek ezek az évfolyam fotók. Mint vmi keleti Woodstock-fesztivál...:)) Magyarok, lengyelek, vietnámiak... Van arról információd, hogy a "Táboron-kívüliek" - pl. Iraq, Szíria, Líbia, Algéria... - ugyanazt a tananyagot kapták, mint ti ? Szepesi vörös sávok nélkül riasztott MiG-17PF-ekről írt. | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359936 | 2008. november 18. 14:46 | ||||||||||||||||||||||
Szia Sainz! Megint én. Három dokument azokból a régi szép időkből. Azóta öregedtem egy negyed századot. Az akadémiai kibocsátó fotón legfelső sor balról az első, a lengyel haverom mellett szerénységem leledzik. No ennyi a "személyi kultusz" kedvéért. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 359935 | 2008. november 18. 14:16 | ||||||||||||||||||||||
Szia Sainz! Akkor folytassuk! - Revidiálom amit a 1004. h.sz.-ben írtam. Szepesi visszaemlékezését értelmezve, 20.-án késő délután, amikor a miniszteri biztos eligazítást tart, már festik a magyar gépekre is a vörös sávokat. (2. old. 3-4 hasáb) Ugyanakor voltak gépek amelyeket (Mig-15) még csíkok nélkül küldtek bevetésre és pánikszerűen vissza is rendelték őket. (szintén Szepesi írásában) - '82.-ben nem voltam Sztrelbán, akkor Kalinyinban (ma: TVER) koptattam az akadémia padjait, ittam a vodkát meg a pezsgőt és hajtottam a szép orosz csajokat. - E-mail: borsodyt@t-email.hu Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359934 | 2008. november 18. 12:06 | ||||||||||||||||||||||
Tibor! 82-es Sztrelbán nem voltál kint? Orosz cimboráktól kaptam pár képet magyar lérakos urakról, ha dobsz egy Emilcímet szívesen elküldöm. forums.airforce.ru/showthread.php Jó kapcsolatban vagyok azokkal az orosz srácokkal, akik Asztrahanyban a csapatmúzeumot gondozzák, mindig elküldik nekem, ha vmi magyar vonatkozású anyag előkerül... | |||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 359933 | 2008. november 18. 11:52 | ||||||||||||||||||||||
Tibor! " Az egyezményes kettős vörös sávok a repülőgépekre augusztus 21.-n kerülnek felfestésre, de nem mindegyik gépre. A jelzéseket az idő, vagy a nagyjavítások "koptatják" le." 21-én napkeltekor már a csíkos gépeink Csehszlovákia felett voltak. Szepesi József cikkében - az én olvasatomban - 20-a a sávok felfestésének időpontja és ez tűnik logikusnak is. Persze ez nem zárja ki, hogy akadt gép, amire csak 21-én kora hajnalban került felfestésre. Nem szőrszálhasogatásnak szántam, de szerintem ez fontos. | |||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 359932 | 2008. november 18. 11:16 | ||||||||||||||||||||||
En azokra a felvetelekre gondolok amik aztan nem kerultek be a filmbe. Olvastam valami cikkben, hogy sok legi felvetelt kellett kesziteni ahhoz, hogy be tudjak loni a repulogepre rogzitett kamerakat. Ezeken a repuleseken gyakoroltak a Mig-17PF-ekkel egyutt is (amik nem lathatok a filmben, bar asszem van egy jelenet ami ha jol emlekszem 17-es) de sok felvetel lehet L-29-rol, 21F-13-rol, sot meg a Mig-19 is feltunik egy jelenetben. Ha azt vesszuk alapul, hogy a filmben mennyi gyonyoru legifelvetel van, akkor szaz szazalek, hogy ennek a tobbszorose keszult valojaban es csak a legjobb felvetelek kerultek bele aztan a filmbe. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Egy kis adalék a 25 o.sz. Mig-15-höz. A Top Gun 1996/6 szám szerint: (szerző: Simon László): "Súlyos eseménynek számított, hogy február 9.-én, három óra leforgása alatt, két repülőgép-vezető is eltévedt, ami mindkét esetben határsértéssel párosult. A 24. Vadászrepülő Ezred állományába tartozó Dombi László hadnagy tájékozódást elvesztve, majd üzemanyagát kifogyasztva Jugoszláviában szállt le. Ugyanakkor Schéfer Miklós hadnagyot Csehszlovákiában a készültség szállította le."
Üdv.: Tibor