<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
sainz | Adatlap | 359993 | 2008. november 23. 14:53 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 359992 | 2008. november 23. 14:10 | ![]() | |
Ritka jó felvétel a katasztrófás 210-ről. Nem sok felvétel maradt a géptől ! | |||||
sainz | Adatlap | 359991 | 2008. november 23. 13:24 | ![]() | |
Közben kaptam két levelet két szerb "kapcsolattól"...:)) A leszállás során az egyik szárnyvég és az egyik főfutómű is megsérült a 25-ösön. Ezt az ottani technikusok kijavították, majd a román Jak-23-al együtt bemutatták Tito marsallnak. Ezt követték tesztrepülések és a fegyverzetet is kipróbálták. A két jugoszláv pilóta, akik tesztelték a gépet: Vodopivec - 6 felszállás, 2 óra 40 perc Todorovic - 3 felszállás, 1 óra 56 perc folyt. köv. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 359990 | 2008. november 23. 13:18 | ![]() | |
Hú, köszi köszi! Ilyen An-26 képeid vannak még? Én is mutatok egyet :) | |||||
sainz | Adatlap | 359989 | 2008. november 23. 13:12 | ![]() | |
Nekem kezd egyre érdekesebbé válni a "25-ös" MiG-15 tesztelése odaát. Az eltévedés 1954 Február 9-én történt. Jugoszlávia abban az időben jó kapcsolatokat tartott fenn az Egyesült Államokkal. Tudjuk, hogy a koreai háborúban az USA komoly erőfeszítéseket tett egy működőképes MiG-15 megkaparintására. A Jugoszláv Légierő már 1953 Júniusától rendelkezett az F-84G-vel. Tovább megyek - egy dolog tesztrepüléseken stopperral a kézben emelkedéseket és gyorsulásokat méregetni, de alapvetően hatékonyabb megtenni mindezt egy idegen típussal géppárban, illetve más összehasonlító tesztrepüléseket végezni. Mindezt esetlegesen amerikai mérnökök, pilóták részvételével ?...hmmm Jó lenne utánajárni, valahol biztosan dokumentálva vannak, ha más nem is, de hogy mennyi repidőt tekertek bele a gépbe odaát, mikor adták vissza pontosan. Ettől sem leszünk sokkal tájékozottabbak, de azért mindkét adat következtetni enged a tesztek komplexitására(is). Nem mondom hogy feltétlenül ennek következménye, de az tény, hogy Jugoszlávia az F-86E és -86D-t rendszeresítette 1956 és 1961-ben, mindkettőt százas nagyságrendben. Másik érdekes kérdés, vajon amikor ezek az amerikai gépek megjelentek a szomszédban, mennyire voltak képben a hajózóink, mennyire működött jól a hírszerzésünk, mennyire voltak pontosak az információink a gépek számáról, technikai paramétereiről, diszlokációjáról...egyáltalán foglalkoztak e ezekkel a kérdésekkel... | |||||
Tibor | Adatlap | 359988 | 2008. november 23. 10:49 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359987 | 2008. november 23. 10:46 | ![]() | |
Köszi a választ. Arra emlékszem, hogy Szabó Pali mesélte, hogy nézték az osztrák TV közvetítését a katasztrófa után. Üdv.: Tibor | |||||
Nyugger | Adatlap | 359986 | 2008. november 23. 10:30 | ![]() | |
1953.06.24.-én dezertált egy román rgv. /Mihail Diaconu/a 135. vre ezredtől a Caransebes repülőtéréről egy Jak-23-l Jugoszláviába. Ezt a gépet/?/ vagy a bolgárt vitték ki C-124-l a Wright-Patterson bázisra ahol a Air Technical Intelligence Center-ben /ATIC/ tesztelték. A magyar gépet a jugok biztosan tesztelték a vendégsze-replés során. | |||||
romeo | Adatlap | 359985 | 2008. november 23. 10:04 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 359984 | 2008. november 23. 09:59 | ![]() | |
Tibor Az Ausztriában lezuhant 21-es az "52" lajstromszámú 75AP tipus volt,a pilóta Mészáros István hadnagy, az esemény 1981 július 7.-én történt. | |||||
romeo | Adatlap | 359983 | 2008. november 23. 09:55 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359982 | 2008. november 23. 05:54 | ![]() | |
Sainz! Apró kérdés: Melyik 21-es volt az amelyik Ausztriába átsodródva zuhant le és mikor? A wikipediás kimutatásból nem jöttem rá, de arra emlékszem, hogy Bakó F. volt az ezredparancsnok. Üdv.: Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359981 | 2008. november 23. 05:34 | ![]() | |
Jó reggelt! Egy kis adalék a 25 o.sz. Mig-15-höz. A Top Gun 1996/6 szám szerint: (szerző: Simon László): "Súlyos eseménynek számított, hogy február 9.-én, három óra leforgása alatt, két repülőgép-vezető is eltévedt, ami mindkét esetben határsértéssel párosult. A 24. Vadászrepülő Ezred állományába tartozó Dombi László hadnagy tájékozódást elvesztve, majd üzemanyagát kifogyasztva Jugoszláviában szállt le. Ugyanakkor Schéfer Miklós hadnagyot Csehszlovákiában a készültség szállította le." Üdv.: Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 359980 | 2008. november 22. 21:33 | ![]() | |
1964 július 10-én Muraszombat mellett Jugoszláviában lezuhant a 219-es MiG–21F–13, Alker József főhadnagy sikeresen katapultált. 1968 május 16-án Jugoszláviában lezuhant a 803-as MiG–21F–13, Gyenei László főhadnagy sikeresen katapultált. hu.wikipedia.org/wiki/Rep%C3%BCl%C5%91esem%C3%A9nyek_%C3%A9s_katasztr%C3%B3f%C3%A1k_a_magyar_rep%C3%BCl%C5%91csapatokn%C3%A1l_(1948-t%C3%B3l) | |||||
sainz | Adatlap | 359979 | 2008. november 22. 21:31 | ![]() | |
" Némi vendégszereplés után hazarepülték. " A szerb koma azt írta nekem, nem adták vissza rögtön a 25-ös MiG-15-ösünket, hanem 1954-ben egy hasonló sorsú román Jak-23-assal együtt alaposan letesztelték. Ez is érdekes lehet levéltárilag, hogy a "Láncos Kutya" korszakban hogy ment ez a visszaadás, ejnye-bejnye, diplomáciai üzenetváltások... | |||||
Tomi | Adatlap | 359978 | 2008. november 22. 21:24 | ![]() | |
21-esek közül melyik kettő volt az? Nem hallottam róluk... | |||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 359977 | 2008. november 22. 19:20 | ![]() | |
Magam is a helikopter ezrednél dolgoztam egészen sajnos a bezárásig. | |||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 359976 | 2008. november 22. 19:14 | ![]() | |
Az az ex német Mi 24P melyről a fotó készült repül ma is ,ez csak érdekességként említem igaz ma már magyar festéssel s felségjellel. | |||||
sainz | Adatlap | 359975 | 2008. november 22. 17:45 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359974 | 2008. november 22. 17:39 | ![]() | |
Fiúk! Ez a rejtély hamar megoldva. Dokument eszty. Még jó, hogy Tito ilyen kiváncsi ember volt. Tibor | |||||
Nyugger | Adatlap | 359973 | 2008. november 22. 17:32 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359972 | 2008. november 22. 17:24 | ![]() | |
Helló! Az igazság az, hogy én nem hallottam ilyenről, átfutottam azokat a forrásokat, amiket hirtelen megtaláltam, de ilyenről nem találtam infót. A Zsák féle füzetet elfogadom, mert konkrét adatok vannak benne, sok sok hivatkozással. Hátha valaki más tud róla. Üdv.: Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 359971 | 2008. november 22. 17:13 | ![]() | |
Lövésem sincs.Ex iraki 21-esek után kutakodtam, egy szerb srác intézte hozzám ezt a kérdést. Volt egyáltalán 15-ösünk, ami odaát esett le? 21-es volt kettő is. | |||||
Tibor | Adatlap | 359970 | 2008. november 22. 17:00 | ![]() | |
Szia Sainz! Az AERO HISTORIA MIG-15 típusismertető (szerző: Zsák Ferenc) 18. old. táblázata szerint a 1925 gy.sz. 25 old.sz. 15-ös '52.09.30.-án állt szolgálatba és '57 szeptemberében eladták. Hogy van ez? Üdv.: Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 359969 | 2008. november 22. 16:00 | ![]() | |
Van valakinek részletes infója az 1953-ban, Jugoszláviában lezuhant(kényszerleszállt?) 25-ös oldalszámú MiG-15-ről? | |||||
Tibor | Adatlap | 359968 | 2008. november 21. 09:32 | ![]() | |
Nos igazad van, a szám stílusára találtam fotót (nem Jakról) de az egyértelmű, hogy hiányzik a fehér szegély. Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359967 | 2008. november 21. 09:11 | ![]() | |
Ha itt tartunk Azért azt megjegyezném, hogy ezen a gépen lévő 3-as alakja nem ugyan az ami az egyéb jak-9 fotókon lenni szokott (szép vastagon egyenes vonalakkal, fehér szegéllyel, kiszerkesztve) ez olyan kézzel sity-suty felkent egyvonalas valami, aminek az oka lehet akár ez a sajnálatos eset... Üdv Podva | |||||
Tibor | Adatlap | 359966 | 2008. november 21. 08:58 | ![]() | |
Szia! Igen, én is erre gondolok. Általában mindig voltak tartalék gépek a szertárban. Kösz: Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359965 | 2008. november 21. 08:34 | ![]() | |
Szia Erre is lehet magyarázat: Az ezred 4+12+12 (számozott) géppel rendelkezett. Ez ugye 28 ennél azért többet kaptunk. (Zs.F. 52 harcit ír). És a "láncos kutyázás" időszakában, nem kizárt hogy a katasztrófa másnapján már ott állt a kikonzervált gép kék 3-al az oldalán. Üdv Podva | |||||
Tibor | Adatlap | 359964 | 2008. november 21. 08:15 | ![]() | |
Szia és szép napot! A hadrafoghatóságról írtakat elfogadom, de ez még mindig nem ad arra választ, hogy Tóth szds "kék 3"-al szenved katasztrófát, majd durván három hónap múlva Bajcsy "kék 3"-al kényszert száll. (lásd: 1038 h.sz. illetve a Zsák írást). Üdv.: Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359963 | 2008. november 21. 07:37 | ![]() | |
Szia A "nagyonsötétkék" 3-hoz talán annyit, hogy a Zsák-cikk szerint a rendelkezésre álló gépek kb. fele volt üzemképes, ebből adódhat hogy épp fehér számú nem volt kéznél... Nem akarok idegen tollakkal ékeskedni, de annyit mondhatok a jak-9V infórol, hogy egy barátom ismerősének levéltári kutatásából való az adat, tehát az ellentmondás feloldásának dicsősége nem az enyém. Makettező szemmel ha nézzük ezeket a tényeket, akkor ez itt egy kuriózum: magyar felségjelzés egy eredeti orosz festésű gépen. Amint az látszik sötétemóbb árnyalatú a kamuflázs mint a P-inken, de nem az a nagyonsötétzöld, mint az Il-10, meg Tu-2-inken Talán fakó AMT-4-nek nevezett zöld? Üdv Podva | |||||
Tibor | Adatlap | 359962 | 2008. november 21. 06:03 | ![]() | |
Jó reggelt Zombi! Értelek, és el is fogadom, csak az zavar, hogy Tóth szds is "kék 3" jelzésű géppel szenvedett katasztrófát (Zsák F. cikke és Kenyeres D. könyve szerint is.) Vagy itt van valami keverés? Miért a 2. szd. gépével repült az ezredparancsnok és miért nem az ezredparancsnoki raj 4 gépe közül valamelyikkel? (fehér légcsavarkúp és fehér oldalszám.) Illetve, hogy kényszerszállhatott Bajcsy '50 szeptember 5.-n, durván három hónappal Tóth katasztrófája után a "kék 3"-al? Megpróbáltam a fotót a számítógépen megbűvölni, hátha olvasható a szám a vizszintes alatt. Sajna nem sikerült. A Zsák Ferenc féle teljes tanulmányhoz hozzá lehet valahol jutni? Podva! Kösz az információt. Forrás a plusz 2 gépről? Üdv. Nektek: Tibor | |||||
Zombi | Adatlap | 359961 | 2008. november 20. 20:31 | ![]() | |
Szia Tibor! Ez a 0819-es Jak-9P, ami a 41/2-es század "Kék 3"-as gépe volt és ez az esemény a képen természetesen csak egy sima kényszerleszállás Bajcsy Endrével. Ez nem az a gép, amivel Tóth szds. katasztrófát szenvedett. Egyébként a kecskeméti TÁRM-4 1951. júliusára kijavította, de hiányzó szárnylemezek miatt nem tudták átadni. (Nekem is csak hasonló minőségű másolatom van erről a képről, de láttam egyszer egy tisztább változatot, amin a farokrész alatt a szám kitűnően látszott.) Üdv! UI: azt csak zárójelben jegyezném meg, hogy a cikk, amit Podva belinkelt, az Zsák Ferencnek a Magyar Repüléstörténeti Társaság 1998-as Konferencia Kötetében megjelentetett tanulmányának erősen zanzásított és olvasmányosabbá tett változata, az eredeti a legrészletesebb anyag a magyar Jak-9-eskről, ami valaha nyomtatásban megjelent. | |||||
Podva | Adatlap | 359960 | 2008. november 20. 19:33 | ![]() | |
Hali Megvan a megoldás a Jak-9V-re! A 3 működőképes jak 9V-n kívül rendelkeztünk további 2 nem repképes Liszánkával. Ezek pedig a 0224 és a 0355 számú "földi gépek" voltak. Ezek 1951 07-hóban érkeztek. Ez már az új felségjel bevezetésének idejében történt. A slendrián csillag festés pedig annak tudható be, hogy ilyen esetben ugye az összetévesztés veszélye nem áll fenn, ezért az csupán szimbólikus jelentőséggel bírt... Üdvözlettel: Viktor | |||||
Tibor | Adatlap | 359959 | 2008. november 20. 18:48 | ![]() | |
Podva! Még van két lehetőség a hasraszállt Jak-9P oldalszám ügyében: -Tóth Zoltán katasztrófája előtt készült a fotó, és a gépet kijavították. (Erre nem találtam adatot) -Tóth katasztrófája után másik gépre festették fel a "kék 3"-t. Véleményes? Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359958 | 2008. november 20. 18:29 | ![]() | |
Sainz! Senki sem vitatta, hogy az 1949 ősze - 1951 ősze közötti felségjel majdnem azonos a koreaival. A különbség: magyar piros-fehér-zöld körben a vörös csillag, koreai piros-fehér-kék körben a vörös csillag. Üdv.: Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359957 | 2008. november 20. 18:22 | ![]() | |
Szia Podva! A megfejtés lehet: 1. vre. szd: légcsavarkúp, oldalszám piros. 2. vre. szd: légcsavarkúp, oldalszám kék. Mivel Tóth Zoltán szds a "kék" 3-assal zuhant le és a gép felrobbant, így a képen látható hasra tett gépen a 3 valószínüleg piros lenne. Csak az a baj, hogy a felségjel pirosa és a szám "színe" nem stimmel. Lehet, hogy a homokvihar miatt Borbáspusztán kényszerleszállást végrehajtott Bajcsy Endre hadnagy 0819 gyári számú gépéről készült a fotó? Nem tudom. Üdv.: Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 359956 | 2008. november 20. 18:15 | ![]() | |
" A koreai Jak-18 fotókkal csak az a baj, hogy retusáltak. Fekete-fehér fotóra másképpen, hogy kerülhet vörös színű csillag? " Ez nyilvánvaló, de szerintem azon kívül hogy a a csillagnak vörös színt adtak, más nem hamis a fotókon. Így nagyon jó összehasonlítási alap ahoz, mennyire hasonlított az akkori magyar felségjelre.Csupán ezt akartam szemléltetni... | |||||
Tibor | Adatlap | 359955 | 2008. november 20. 18:04 | ![]() | |
Szia Sainz! Jó, hogy beszállsz a beszélgetésbe. A koreai Jak-18 fotókkal csak az a baj, hogy retusáltak. Fekete-fehér fotóra másképpen, hogy kerülhet vörös színű csillag? A Mig-15 ügyben, bár dokumentem nincs, de el tudom képzelni, mert például a magyar Tu-2-k között visszaemlékezések szerint több olyan volt, ami megjárta Koreát és bizony találtak rajtuk háborús sérülés nyomokat. A franc ami megesz engem, akkora kupi van nálam, hogy nem találom Zsák F. Mig-15 füzetét. Abban, ha jól emlékszem, benne van az összes Mig-15-ünk származása is. Ha valakinek megvan, segítsen! Üdv.: Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359954 | 2008. november 20. 17:58 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 359953 | 2008. november 20. 17:57 | ![]() | |
Szia A Zsák cikkből kitűnik, hogy a Jak 9V-k dec 4-én külön érkeztek 2-t kapot a 41. vegyes ezred, egy ment a Killiánra. 1.lehet de akkor milyen? 2.Retusálás lehet, de minek? Csak a magunkfajták számára van értéke az ilyen képnek. Ezen kívül ha valaki veszi a fáradtságot retusálni, akkor azt pontosabban csinálja... Nézd meg a fotót: egy csillagba ilyen rondán kört beleírni nem fog az, aki nekifog hogy szöszöljön vele.(bár láttam már golyóstollall ideológiai alapon felrajzolt vöröscsillagot dokumentum értékű fotón) 3 Valamilyen okból bő egy évvel később került rá a magyar felségjel Ha felraktad ezt a fotót azon tűnődtél már, hogy mien színű szám van ezen a gépen? Ha azt mondod fekete, akkor azt mondom, hogy ez sem magyar:) Üdvözlettel Podva | |||||
sainz | Adatlap | 359952 | 2008. november 20. 17:46 | ![]() | |
Nem kívánnék állást foglalni a vitatott fotó-felségjel ügyben, csak némi plusz info, amely korban ideillő, fotók egy dezertált észak-koreai Jak-18-ról, ezeken jól látható az akkoriban használt felségjel: flickr.com/photos/acres-n-acres/2267408206/in/set-72157604566302484/ flickr.com/photos/acres-n-acres/2267408490/in/set-72157604566302484/ flickr.com/photos/acres-n-acres/2267408612/in/set-72157604566302484/ Illetve kérdésem lenne az állítólag észak-koreai felségjeleket, háborús sérülésnyomokat viselő magyar MiG-15-ről. Legenda vagy valóság ? Sikerült valakinek erről első kézből származó információkat szerezni, esetleg beazonosíani a gépszámot ? | |||||
Tibor | Adatlap | 359951 | 2008. november 20. 17:42 | ![]() | |
Viktor! Még van egy lehetőség, most jutott eszembe: Az új, vékony fehér keretes vörös csillagban, fehér kör és abban a zöld kör 1950 őszén került bevezetésre. Ebben az időben sok tisztet és tiszthelyettest küldtek ki a Szovjetúnióba kiképzésre. Előfordulhat, hogy az ominózus fotó odakint készült, valamikor 1950 őszén, telén és még nem ismerték pontosan az új magyar felségjelet, de mondjuk egy fotózás erejéig felfestették egy kiképző gépre. (Az oroszok hajlamosak voltak gesztusok tételére a druzsba kedvéért) A fotó pedig valaki birtokában hazakerült. Ez megoldaná a fotón látható felségjel és az egyenruhák rejtélyét is. Erről mi a véleményed? Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359950 | 2008. november 20. 16:55 | ![]() | |
Nos akkor egy két adat: - A HM 35000/Eln. HVK 5/a-1949. számú szervezeti intézkedés és a a HM 303395/Eln.-1949. sz. rendelet alapján 1949. október 1-től Petőfi hadrend. - Ennek keretében alakítják meg a 41. vegyes repülőezredet, a demokratikus honvéd légierő első harci repülő alakulatát. A megalakítást okt. 31.-ig kell befejezni. (Pk.: Tóth Zoltán szds.) -A gépeket a szovjetek szeptemberben már leszállítják és szept. 10.-n és szept. 12.-n repülik át Kecskemétre. - Az ezred állományába december 13.-án utalnak ki 3 db Jak-9V-t. - Ebben az időben a felségjel nem olyan volt, mint a fotón, hanem olyan, mint amit most feltettem. Tehát a lehetőségek: 1) nem magyar gép van a fotón 2) a fotót utólag retusálták. Harcos üdvözlettel: Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359949 | 2008. november 20. 16:32 | ![]() | |
T.Tibor Nagy tisztelettel kérdem, akkor szerinted milyen? Ha megfigyeled a felségjel árnyalatait akkor csak a magyar "jön ki"! Ha Zsák Úr "illusztrációs okból" rakta volna oda a képet biztos, hogy talált volna olyat ami inkább megmutatja egy nem hozzáértőnek hogy hogy is nézett ki egy Jak-9V Nem tudasz még egy olyan felségjelet mondani ahol a vörös csillagban fehér kör van és azon belül egy tetszőleges színű pont. Az hogy orosz oktatók/műszakiak állnak előtte, vagy magyar hajózók, nagy testvért majmoló egyenruhában, a gép szempontjából indifferens. Nekem van egy érvem neked egy feltételezésed... Nemrég kaptam egy képet egy messerről, törzsön fekete kereszt a vezérsíkon trikollor, előtérben egy 5 fős társaság mind német egyenruhában. Eszembe se jut azt gondolni hogy az nem magyar gép. Az érdekes a képen inkább az, hogy a 49 decemberi érkezésű gépre csak 51-ben került fel a magyar felségjel, az is csak úgy átszabva,. nem túl sok energiát beleadva. Erről folytassunk eszmecserét inkább...:) Üdvözlettel: Podva | |||||
romeo | Adatlap | 359948 | 2008. november 20. 15:04 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359947 | 2008. november 20. 15:02 | ![]() | |
Szevasz Podva! Kösz, hogy közzé tetted a Zsák féle Jak-9 cikket. Valóban sok minden le van benne írva, de bátorkodom figyelmedbe ajánlani Kenyeres Dénes: Kecskeméti katonai repülés története kezdetektől a grippenig c. könyvét. Abban kicsit bővebben lehet a magyar Vércsékről olvasni. (Pl.: amit Zsák is említ Kenyeresnél: "Május 19.-én Tóth Zoltán százados, ezredparancsnok D. Kiss Béla hadnaggyal géppárban az 1/11-es légiharc gyakorlat végrehajtására szállt fel a "kék 3-as" V-115 jelű, 0543 lajstromszámú, 747-92 gyári számú Jak-9P típusú repülőgéppel. A feladat végrehajtása során 2000m magasságból zuhanórepülésből rácsapást végzett a szűkített fordulót gyakorló célgépre. Hatszáz km/óra sebességgel a célgéppel azonos sugarú fordulóba kezdett, amelyből azonban váratlanul ellenkező irányba kivágódott. Ezt követően sebességét vesztve dugóhúzóba került. A pilóta nem tudta a zuhanó gépet kivenni a dugóhúzóból, így 9 óra 15 perckor Kecskemét Belső Ballószögpuszta térségében lezuhant és felrobbant. ... Tóth Zoltánt május 21.-én katonai tiszteletadás mellett temették el a budapesti rákoskeresztúri köztemetőben." Nos ezt csak érdekességként másoltam ide. A Jak-9V témát pedig elég alaposan kiveséztük. A véleményem változatlan, a képet Zsák Ferenc csak illusztrációnak szánta, az a gép nem magyar. Üdv. és várom reagálásod. Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359946 | 2008. november 20. 14:24 | ![]() | |
Szia Juge75! A "Segítség" topikban nov. 13.-n 11834 h.sz.-ban én is feltettem a MI-24 komuflázsát. Lehet, hogy segít. Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359945 | 2008. november 20. 14:21 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 359944 | 2008. november 20. 11:51 | ![]() | |
Kedves Ego! Remélem ez segít! Jó építést kívánok! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
210: