<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Tibor | Adatlap | 360033 | 2008. november 28. 08:44 | ||
Monox | Adatlap | 360032 | 2008. november 28. 08:06 | ||
Ehhez még annyit, hogy már a várpalotai korszakban is lemezszínű volt a 061-es. Hogy miképp és milyen körülmények között tünt el róla, erről nincsenek infóim. Várpalotán a 061-es MiG-15-ös a 315-ös MiG-17PF és a 1418-as MiG-21U volt kiállítva. Ma mindhárom gép Kecelen van kiállítva a lentebb jelzett minőségben. Álljon itt a korabeli Top Gun cikke erről. | |||||
Tibor | Adatlap | 360031 | 2008. november 28. 06:00 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360030 | 2008. november 27. 20:06 | ||
Szia, Tibor A 21U és a 15-ös mellett Várpalotán ki volt állitva egy 17PF is. A 21U akkor még terepszinben volt, Pitér kenette át ezüstre. Az eredeti terepfestésről a 21-es topicban a 1914 és 1916 hsz.ben felraktam egy kis fotógyüjteményt. üdv R. | |||||
Tibor | Adatlap | 360029 | 2008. november 27. 18:43 | ||
Szia! Kösz az infót. A 061 és a 1418 is egy időben ki voét állítva Várpalotán, egy domboldalon, ugye? A 1418 akkor még azt csodás kamuflázst hordta. Üdv.: Tibor | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360028 | 2008. november 27. 18:38 | ||
A "061" MiG-15 bisz azt a festést a PG Tanmühelyében kapta. Ekkoriban /80-as évek/ a gép földi üzemképes állapotra fel lett javitva, hajtómüvezni is lehetett vele, a külső védelmet viszont csak festéssel lehetett megoldani. Festékvásárlásra persze nem volt pénz, igy a festőüzemtől "kisirt" maradék binarin-barna szin került rá, az árnyalat azért ilyen matt-sárgás, mert elég kevés edzőt tudtak adni /ez adna erősebb fényességet és kissé pirosas árnyalatot a barnának/. A fotó Ferihegyen készült, a gép ekkor Somogyvári József "Soma" MALÉV-kapitány birtokában volt /a háttérben lévő "1418"-as 21U-val együtt/, később a keceli Pintér József tulajdonába került mindkét gép, a 21-est átfestették ezüstre, a 15-ösről nincs hirem. | |||||
Tibor | Adatlap | 360027 | 2008. november 27. 17:59 | ||
Levix | Adatlap | 360026 | 2008. november 27. 11:17 | ||
sainz | Adatlap | 360025 | 2008. november 25. 13:57 | ||
Monox | Adatlap | 360024 | 2008. november 25. 13:32 | ||
Reméljük álhírrel állunk szemben, főleg miután Pápa az most a legnagyobb nyalásaink fellegvára. Minek kellene bele helikopterbázis? Az alföld közepén jó helyen van. Igaz a pénz beszél, a kutya ugat, csak a karaván az ami a legkevésbé halad... | |||||
romeo | Adatlap | 360022 | 2008. november 25. 13:05 | ||
Szolnok talán Pápára települ, ti is hallottátok? Mi lesz a repülőmúzeummal? | |||||
Tibor | Adatlap | 360020 | 2008. november 25. 09:26 | ||
Monox szia! Remélem én is. Gödri Dezsővel (Ő az elnök) tegnap este beszéltem és azt mondja, hogy ügyes közelítés esetén megnyíllik. Ha minden összejön dec. 10.-én a nyugdíjas bulin megpróbálom. Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 360019 | 2008. november 25. 08:55 | ||
Borisz! Szerinted azzal, hogy másfél milla megmarad, azzal jobb lesz valakinek is? Amióta sz eszemet tudom mindig ezt játszák, bár akármennyi repülőt is vontak ki, abból ami pénz megmaradt valaha, valaki látott valamit? Rég ki van jelölve melyiknek a zsebébe fog menni... | |||||
Monox | Adatlap | 360018 | 2008. november 25. 08:28 | ||
Tibor, szép munka volt! Remélem nem szakítjuk fel a sebeket azzal, hogy megpróbálunk az esetről beszélni vele... | |||||
Tibor | Adatlap | 360017 | 2008. november 25. 06:18 | ||
Jó reggelt! Kösz a fotókat. Egyébként az Ancsa katasztrófát túlélő Takács László valóban a veszprémi veterán repülők egyesületének tagja. (Forrás: az egyesület elnöke) Üdv.: Tibor | |||||
Levix | Adatlap | 360016 | 2008. november 24. 22:12 | ||
Hát Alca lesz, de ezzel van tele már egy ideje minden. legiero.blog.hu/index.php/ | |||||
Daala | Adatlap | 360015 | 2008. november 24. 21:12 | ||
Remélem az már F-16 Block 50 lesz! | |||||
borisz | Adatlap | 360014 | 2008. november 24. 20:19 | ||
Valami szebb(?) is legyen: Ma délelőtt volt valamelyik híradóban, hogy a felsővezetés rájött arra, hogy nekünk több vasmadárra lenne szükségünk, mert a 14 griff lehet, hogy kevés lesz. Nagyjából azt mondta a bemondó, hogy új gépek beszerzésén gondolkodnak odafönn, de egyébként eljön a kánaán, mert így, hogy a ruszki vasakat kivonják, másfél mrd. pénz marad meg. Erre valaki okosabb tudna valamit mondani? | |||||
borisz | Adatlap | 360013 | 2008. november 24. 19:40 | ||
Jó képek, de rossz nézni:S . | |||||
sainz | Adatlap | 360012 | 2008. november 24. 19:31 | ||
Monox | Adatlap | 360011 | 2008. november 24. 19:18 | ||
Nos a fotó... Csak halkan súgom meg, hogy amióta megvan a fotó, eltelt két év mire kezdtem kapisgatni, hogy egyáltalán mit is ábrázol a fotó. Az ránézésre megállapítható, hogy egy An-24/26-osé volt, de hogy aztán hogyan tovább... És egyszer csak jött a megvilágodás... Sainz fotója volt a megerősítés. Mégis meglepő, hogy a töréseken kívűl milyen kevés a sérülés... | |||||
sainz | Adatlap | 360010 | 2008. november 24. 15:25 | ||
Az esemény sem nem titkos, sem nem misztikus, tanulságos mint általában minden baleset. Nem értem miért ne lehetne róla beszélni. Pontosan akkor nem volt értelmetlen a haláluk, ha minél alaposabban kibeszélik, publikálják az ok-okozati összefüggéseket. Tanulságok születtek, amelyek életeket menthetnek a jelenben és a jövőben egyaránt. Természetesen ha a túlélő nem akar nyilatkozni az ügyben - az tiszteletben tartandó. Nevek nélkül is hasznára válhat mindenkinek, ha a részletek nyilvánosságra kerülnek. | |||||
Tibor | Adatlap | 360009 | 2008. november 24. 15:21 | ||
Monox | Adatlap | 360008 | 2008. november 24. 15:02 | ||
Van egy fotóm a roncsról. A Sainz által közölt képpel pontosan szemben készült a másik oldalról. Akkoriban azt hittem, hogy nem totálkép készül a roncsról és ezért nem látszik de most már világos, hogy a zuhanás után szárnyaknak csak a vége tört le, a két szárny az összekötéssel együtt épen maradt valamint a vízszintes és függőleges vezérsík is alig sérült, viszont a törzs úgy ahogy volt - sehol nincs. A szárny(ak) úgy fexenek a földön mintha kiszerelés után odadobták volna őket. Hogy lehet ez? | |||||
Tibor | Adatlap | 360007 | 2008. november 24. 14:05 | ||
Szia Monox! Természetesen az ilyen ügyekben óvatos szoktam lenni. Először is körbejárom az ügyet az egyesület vezetőjénél, aztán, ha igaz dec. 10.-én lesz egy nyugdíjas repülő buli és megpróbálok ott szór váltani Vele. Azzal pedig teljesen egyetértek, hogy akik szeretik a magyar repüléstörténet adatait, morzsáit összeszedni azoknak igenis fontos minden kis adat. Üdv.: Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 360006 | 2008. november 24. 11:47 | ||
Tibor, előre is köszönöm, de kérlek csak óvatosan mert úgy látom, kényes területre tévedtünk... | |||||
Monox | Adatlap | 360005 | 2008. november 24. 11:45 | ||
Biztosan oka van annak, hogy ezt írod de ém maximálisan kíváncsi lennék arra amit átélt, és ami utána történt. Nem "kicsontozni" szeretném és nem az érdekel, hogy azon a napon ki v. mi miatt halt meg 4 ember és szenvedte el máig egyetlen veszteségét az An-26-os flotta. De azok akik foglalkozunk a Néphadsereg és a mai Honvédség történetével nagyon fontosnak tartanánk, ha tudnánk a személyéről és mindenről, amit meg kíván velünk osztani. Természetesen (hangsúlyozom!) csak akkor ha ez neki sincs ellenére. A legjobb üdvözlettel: Monox | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 360004 | 2008. november 24. 11:41 | ||
Koszi a valaszt Monox. | |||||
ChevyG | Adatlap | 360003 | 2008. november 24. 11:33 | ||
Ha tiszteletlenül írt volna valaki... Braun Gergely Gábor | |||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 360002 | 2008. november 24. 11:29 | ||
Szervusztok ha kérhetem inkább ne bolygassátok ezt a dolgot ,ismerem a szóban forgó urat. | |||||
Tibor | Adatlap | 360001 | 2008. november 24. 09:54 | ||
Szia Monox! A veszprémi veterán repülők egyesületének tagja egy Takács László nevű úr. Egy-két napon belül utánanézek, hogy Ő-e aki túlélte a katasztrófát. Üdv.: Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 360000 | 2008. november 24. 09:12 | ||
1982.12.06.-án 17:47'-kor a gép leszállt a Szenkirályszabdján. Leszálláskor rosszul számították ki a siklópályát és a beton mellett értek földet. Az átstartoláskor a gépen intenzív jegesedés lépett fel, ami miatt az nem volt sikeres és emiatt a gép bal szárnyal és az orrával lapos szógben a földnek csapódott. Varga Gyula alezredes (50+) Nyári István százados (36+) Denke Károly százados (32+) Kurucz László főtörzs (32+) meghaltak a becsapódás következtében. Takács László százados (akkor 39) súlyos sérülésekkel megúszta az esetet. További sorsáról nincsenek információim. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 359999 | 2008. november 23. 19:50 | ||
Mi es hogyan tortent ezzel a repulovel? | |||||
salou | Adatlap | 359998 | 2008. november 23. 17:43 | ||
Akkor jól emlékeztem, mi szedtük össze a darabjait. | |||||
Nyugger | Adatlap | 359997 | 2008. november 23. 17:42 | ||
Igen. | |||||
salou | Adatlap | 359996 | 2008. november 23. 17:41 | ||
Ez a szentkirályi 210-es lenne? | |||||
sainz | Adatlap | 359995 | 2008. november 23. 16:01 | ||
A fotó Janka Károly albumából. | |||||
Nyugger | Adatlap | 359994 | 2008. november 23. 15:51 | ||
Lám-lám milyen ismert a katasztrófa jegyzőkönyve, hamarosan dec.12.-én lesz a 26.-k évfordulója. Pozitivabb képekre gondoltam! | |||||
sainz | Adatlap | 359993 | 2008. november 23. 14:53 | ||
Nyugger | Adatlap | 359992 | 2008. november 23. 14:10 | ||
Ritka jó felvétel a katasztrófás 210-ről. Nem sok felvétel maradt a géptől ! | |||||
sainz | Adatlap | 359991 | 2008. november 23. 13:24 | ||
Közben kaptam két levelet két szerb "kapcsolattól"...:)) A leszállás során az egyik szárnyvég és az egyik főfutómű is megsérült a 25-ösön. Ezt az ottani technikusok kijavították, majd a román Jak-23-al együtt bemutatták Tito marsallnak. Ezt követték tesztrepülések és a fegyverzetet is kipróbálták. A két jugoszláv pilóta, akik tesztelték a gépet: Vodopivec - 6 felszállás, 2 óra 40 perc Todorovic - 3 felszállás, 1 óra 56 perc folyt. köv. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 359990 | 2008. november 23. 13:18 | ||
Hú, köszi köszi! Ilyen An-26 képeid vannak még? Én is mutatok egyet :) | |||||
sainz | Adatlap | 359989 | 2008. november 23. 13:12 | ||
Nekem kezd egyre érdekesebbé válni a "25-ös" MiG-15 tesztelése odaát. Az eltévedés 1954 Február 9-én történt. Jugoszlávia abban az időben jó kapcsolatokat tartott fenn az Egyesült Államokkal. Tudjuk, hogy a koreai háborúban az USA komoly erőfeszítéseket tett egy működőképes MiG-15 megkaparintására. A Jugoszláv Légierő már 1953 Júniusától rendelkezett az F-84G-vel. Tovább megyek - egy dolog tesztrepüléseken stopperral a kézben emelkedéseket és gyorsulásokat méregetni, de alapvetően hatékonyabb megtenni mindezt egy idegen típussal géppárban, illetve más összehasonlító tesztrepüléseket végezni. Mindezt esetlegesen amerikai mérnökök, pilóták részvételével ?...hmmm Jó lenne utánajárni, valahol biztosan dokumentálva vannak, ha más nem is, de hogy mennyi repidőt tekertek bele a gépbe odaát, mikor adták vissza pontosan. Ettől sem leszünk sokkal tájékozottabbak, de azért mindkét adat következtetni enged a tesztek komplexitására(is). Nem mondom hogy feltétlenül ennek következménye, de az tény, hogy Jugoszlávia az F-86E és -86D-t rendszeresítette 1956 és 1961-ben, mindkettőt százas nagyságrendben. Másik érdekes kérdés, vajon amikor ezek az amerikai gépek megjelentek a szomszédban, mennyire voltak képben a hajózóink, mennyire működött jól a hírszerzésünk, mennyire voltak pontosak az információink a gépek számáról, technikai paramétereiről, diszlokációjáról...egyáltalán foglalkoztak e ezekkel a kérdésekkel... | |||||
Tibor | Adatlap | 359988 | 2008. november 23. 10:49 | ||
Tibor | Adatlap | 359987 | 2008. november 23. 10:46 | ||
Köszi a választ. Arra emlékszem, hogy Szabó Pali mesélte, hogy nézték az osztrák TV közvetítését a katasztrófa után. Üdv.: Tibor | |||||
Nyugger | Adatlap | 359986 | 2008. november 23. 10:30 | ||
1953.06.24.-én dezertált egy román rgv. /Mihail Diaconu/a 135. vre ezredtől a Caransebes repülőtéréről egy Jak-23-l Jugoszláviába. Ezt a gépet/?/ vagy a bolgárt vitték ki C-124-l a Wright-Patterson bázisra ahol a Air Technical Intelligence Center-ben /ATIC/ tesztelték. A magyar gépet a jugok biztosan tesztelték a vendégsze-replés során. | |||||
romeo | Adatlap | 359985 | 2008. november 23. 10:04 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 359984 | 2008. november 23. 09:59 | ||
Tibor Az Ausztriában lezuhant 21-es az "52" lajstromszámú 75AP tipus volt,a pilóta Mészáros István hadnagy, az esemény 1981 július 7.-én történt. | |||||
romeo | Adatlap | 359983 | 2008. november 23. 09:55 | ||
Tibor | Adatlap | 359982 | 2008. november 23. 05:54 | ||
Sainz! Apró kérdés: Melyik 21-es volt az amelyik Ausztriába átsodródva zuhant le és mikor? A wikipediás kimutatásból nem jöttem rá, de arra emlékszem, hogy Bakó F. volt az ezredparancsnok. Üdv.: Tibor |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Szia Monox!
Ez nem Várpalotán készült véletlenül?
Tibor