/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Tibor 360033 2008. november 28. 08:44
Válasz erre
061-1
061-1

Szia Monox!
Ez nem Várpalotán készült véletlenül?
Tibor
Monox 360032 2008. november 28. 08:06
Válasz erre
Save9316
Save9316
Save9317
Save9317

Ehhez még annyit, hogy már a várpalotai korszakban is lemezszínű volt a 061-es. Hogy miképp és milyen körülmények között tünt el róla, erről nincsenek infóim. Várpalotán a 061-es MiG-15-ös a 315-ös MiG-17PF és a 1418-as MiG-21U volt kiállítva. Ma mindhárom gép Kecelen van kiállítva a lentebb jelzett minőségben. Álljon itt a korabeli Top Gun cikke erről.
Tibor 360031 2008. november 28. 06:00
Válasz erre
Rumcájsz_52 360030 2008. november 27. 20:06
Válasz erre
Szia, Tibor
A 21U és a 15-ös mellett Várpalotán ki volt állitva egy 17PF is. A 21U akkor még terepszinben volt, Pitér kenette át ezüstre. Az eredeti terepfestésről a 21-es topicban a 1914 és 1916 hsz.ben felraktam egy kis fotógyüjteményt.
üdv R.
Tibor 360029 2008. november 27. 18:43
Válasz erre
Szia!
Kösz az infót.
A 061 és a 1418 is egy időben ki voét állítva Várpalotán, egy domboldalon, ugye? A 1418 akkor még azt csodás kamuflázst hordta.
Üdv.: Tibor
Rumcájsz_52 360028 2008. november 27. 18:38
Válasz erre
A "061" MiG-15 bisz azt a festést a PG Tanmühelyében kapta. Ekkoriban /80-as évek/ a gép földi üzemképes állapotra fel lett javitva, hajtómüvezni is lehetett vele, a külső védelmet viszont csak festéssel lehetett megoldani. Festékvásárlásra persze nem volt pénz, igy a festőüzemtől "kisirt" maradék binarin-barna szin került rá, az árnyalat azért ilyen matt-sárgás, mert elég kevés edzőt tudtak adni /ez adna erősebb fényességet és kissé pirosas árnyalatot a barnának/. A fotó Ferihegyen készült, a gép ekkor Somogyvári József "Soma" MALÉV-kapitány birtokában volt /a háttérben lévő "1418"-as 21U-val együtt/, később a keceli Pintér József tulajdonába került mindkét gép, a 21-est átfestették ezüstre, a 15-ösről nincs hirem.
Tibor 360027 2008. november 27. 17:59
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-061
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-061

Helló Fiúk!
Most találtam ezt a fotót Horváth Balázs honlapján. Milyen festés ez? Tud esetleg róla valaki valamit?
Üdv.: Tibor
Levix 360026 2008. november 27. 11:17
Válasz erre
sainz 360025 2008. november 25. 13:57
Válasz erre
Monox 360024 2008. november 25. 13:32
Válasz erre
Reméljük álhírrel állunk szemben, főleg miután Pápa az most a legnagyobb nyalásaink fellegvára. Minek kellene bele helikopterbázis? Az alföld közepén jó helyen van. Igaz a pénz beszél, a kutya ugat, csak a karaván az ami a legkevésbé halad...
romeo 360022 2008. november 25. 13:05
Válasz erre
Szolnok talán Pápára települ, ti is hallottátok?
Mi lesz a repülőmúzeummal?
Tibor 360020 2008. november 25. 09:26
Válasz erre
Monox szia!
Remélem én is. Gödri Dezsővel (Ő az elnök) tegnap este beszéltem és azt mondja, hogy ügyes közelítés esetén megnyíllik. Ha minden összejön dec. 10.-én a nyugdíjas bulin megpróbálom.
Tibor
Monox 360019 2008. november 25. 08:55
Válasz erre
Borisz!

Szerinted azzal, hogy másfél milla megmarad, azzal jobb lesz valakinek is? Amióta sz eszemet tudom mindig ezt játszák, bár akármennyi repülőt is vontak ki, abból ami pénz megmaradt valaha, valaki látott valamit? Rég ki van jelölve melyiknek a zsebébe fog menni...
Monox 360018 2008. november 25. 08:28
Válasz erre
Tibor, szép munka volt! Remélem nem szakítjuk fel a sebeket azzal, hogy megpróbálunk az esetről beszélni vele...
Tibor 360017 2008. november 25. 06:18
Válasz erre
Jó reggelt!
Kösz a fotókat.
Egyébként az Ancsa katasztrófát túlélő Takács László valóban a veszprémi veterán repülők egyesületének tagja. (Forrás: az egyesület elnöke)
Üdv.: Tibor
Levix 360016 2008. november 24. 22:12
Válasz erre
Hát Alca lesz, de ezzel van tele már egy ideje minden.
legiero.blog.hu/index.php/
Daala 360015 2008. november 24. 21:12
Válasz erre
Remélem az már F-16 Block 50 lesz!
borisz 360014 2008. november 24. 20:19
Válasz erre
Valami szebb(?) is legyen:
Ma délelőtt volt valamelyik híradóban, hogy a felsővezetés rájött arra, hogy nekünk több vasmadárra lenne szükségünk, mert a 14 griff lehet, hogy kevés lesz.
Nagyjából azt mondta a bemondó, hogy új gépek beszerzésén gondolkodnak odafönn, de egyébként eljön a kánaán, mert így, hogy a ruszki vasakat kivonják, másfél mrd. pénz marad meg.
Erre valaki okosabb tudna valamit mondani?
borisz 360013 2008. november 24. 19:40
Válasz erre
sainz 360012 2008. november 24. 19:31
Válasz erre
26-1
26-1
26-2
26-2
26-3
26-3

Ezek vannak még róla.
Monox 360011 2008. november 24. 19:18
Válasz erre
Szentkirályszabadja, 1982.12.06.
Szentkirályszabadja, 1982.12.06.

Nos a fotó... Csak halkan súgom meg, hogy amióta megvan a fotó, eltelt két év mire kezdtem kapisgatni, hogy egyáltalán mit is ábrázol a fotó. Az ránézésre megállapítható, hogy egy An-24/26-osé volt, de hogy aztán hogyan tovább... És egyszer csak jött a megvilágodás... Sainz fotója volt a megerősítés. Mégis meglepő, hogy a töréseken kívűl milyen kevés a sérülés...
sainz 360010 2008. november 24. 15:25
Válasz erre
Az esemény sem nem titkos, sem nem misztikus, tanulságos mint általában minden baleset.
Nem értem miért ne lehetne róla beszélni.
Pontosan akkor nem volt értelmetlen a haláluk, ha minél alaposabban kibeszélik, publikálják az ok-okozati összefüggéseket.
Tanulságok születtek, amelyek életeket menthetnek a jelenben és a jövőben egyaránt.
Természetesen ha a túlélő nem akar nyilatkozni az ügyben - az tiszteletben tartandó.
Nevek nélkül is hasznára válhat mindenkinek, ha a részletek nyilvánosságra kerülnek.
Tibor 360009 2008. november 24. 15:21
Válasz erre
Monox!
Mutasd a fotót légyszi!
Tibor
Monox 360008 2008. november 24. 15:02
Válasz erre
Van egy fotóm a roncsról. A Sainz által közölt képpel pontosan szemben készült a másik oldalról. Akkoriban azt hittem, hogy nem totálkép készül a roncsról és ezért nem látszik de most már világos, hogy a zuhanás után szárnyaknak csak a vége tört le, a két szárny az összekötéssel együtt épen maradt valamint a vízszintes és függőleges vezérsík is alig sérült, viszont a törzs úgy ahogy volt - sehol nincs. A szárny(ak) úgy fexenek a földön mintha kiszerelés után odadobták volna őket. Hogy lehet ez?
Tibor 360007 2008. november 24. 14:05
Válasz erre
Szia Monox!
Természetesen az ilyen ügyekben óvatos szoktam lenni. Először is körbejárom az ügyet az egyesület vezetőjénél, aztán, ha igaz dec. 10.-én lesz egy nyugdíjas repülő buli és megpróbálok ott szór váltani Vele.
Azzal pedig teljesen egyetértek, hogy akik szeretik a magyar repüléstörténet adatait, morzsáit összeszedni azoknak igenis fontos minden kis adat.
Üdv.: Tibor
Monox 360006 2008. november 24. 11:47
Válasz erre
Tibor, előre is köszönöm, de kérlek csak óvatosan mert úgy látom, kényes területre tévedtünk...
Monox 360005 2008. november 24. 11:45
Válasz erre
Biztosan oka van annak, hogy ezt írod de ém maximálisan kíváncsi lennék arra amit átélt, és ami utána történt. Nem "kicsontozni" szeretném és nem az érdekel, hogy azon a napon ki v. mi miatt halt meg 4 ember és szenvedte el máig egyetlen veszteségét az An-26-os flotta. De azok akik foglalkozunk a Néphadsereg és a mai Honvédség történetével nagyon fontosnak tartanánk, ha tudnánk a személyéről és mindenről, amit meg kíván velünk osztani. Természetesen (hangsúlyozom!) csak akkor ha ez neki sincs ellenére.

A legjobb üdvözlettel: Monox
RonnieFrown 360004 2008. november 24. 11:41
Válasz erre
ChevyG 360003 2008. november 24. 11:33
Válasz erre
Ha tiszteletlenül írt volna valaki...

Braun Gergely Gábor
Tornado2000ECR 360002 2008. november 24. 11:29
Válasz erre
Szervusztok ha kérhetem inkább ne bolygassátok ezt a dolgot ,ismerem a szóban forgó urat.
Tibor 360001 2008. november 24. 09:54
Válasz erre
Szia Monox!
A veszprémi veterán repülők egyesületének tagja egy Takács László nevű úr. Egy-két napon belül utánanézek, hogy Ő-e aki túlélte a katasztrófát.
Üdv.: Tibor
Monox 360000 2008. november 24. 09:12
Válasz erre
1982.12.06.-án 17:47'-kor a gép leszállt a Szenkirályszabdján. Leszálláskor rosszul számították ki a siklópályát és a beton mellett értek földet. Az átstartoláskor a gépen intenzív jegesedés lépett fel, ami miatt az nem volt sikeres és emiatt a gép bal szárnyal és az orrával lapos szógben a földnek csapódott.

Varga Gyula alezredes (50+)
Nyári István százados (36+)
Denke Károly százados (32+)
Kurucz László főtörzs (32+) meghaltak a becsapódás következtében.

Takács László százados (akkor 39) súlyos sérülésekkel megúszta az esetet.
További sorsáról nincsenek információim.
RonnieFrown 359999 2008. november 23. 19:50
Válasz erre
Mi es hogyan tortent ezzel a repulovel?
salou 359998 2008. november 23. 17:43
Válasz erre
Akkor jól emlékeztem, mi szedtük össze a darabjait.
Nyugger 359997 2008. november 23. 17:42
Válasz erre
Igen.
salou 359996 2008. november 23. 17:41
Válasz erre
sainz 359995 2008. november 23. 16:01
Válasz erre
Nyugger 359994 2008. november 23. 15:51
Válasz erre
Lám-lám milyen ismert a katasztrófa jegyzőkönyve, hamarosan dec.12.-én lesz a 26.-k évfordulója. Pozitivabb képekre gondoltam!
sainz 359993 2008. november 23. 14:53
Válasz erre
Nyugger 359992 2008. november 23. 14:10
Válasz erre
Ritka jó felvétel a katasztrófás 210-ről. Nem sok felvétel maradt a géptől !
sainz 359991 2008. november 23. 13:24
Válasz erre
Közben kaptam két levelet két szerb "kapcsolattól"...:))

A leszállás során az egyik szárnyvég és az egyik főfutómű is megsérült a 25-ösön.
Ezt az ottani technikusok kijavították, majd a román Jak-23-al együtt bemutatták Tito marsallnak.

Ezt követték tesztrepülések és a fegyverzetet is kipróbálták.
A két jugoszláv pilóta, akik tesztelték a gépet:
Vodopivec - 6 felszállás, 2 óra 40 perc
Todorovic - 3 felszállás, 1 óra 56 perc

folyt. köv.
zoli1989 359990 2008. november 23. 13:18
Válasz erre
An-26-210_03
An-26-210_03

Hú, köszi köszi!
Ilyen An-26 képeid vannak még?
Én is mutatok egyet :)
sainz 359989 2008. november 23. 13:12
Válasz erre
Nekem kezd egyre érdekesebbé válni a "25-ös" MiG-15 tesztelése odaát.
Az eltévedés 1954 Február 9-én történt.
Jugoszlávia abban az időben jó kapcsolatokat tartott fenn az Egyesült Államokkal.
Tudjuk, hogy a koreai háborúban az USA komoly erőfeszítéseket tett egy működőképes MiG-15 megkaparintására.
A Jugoszláv Légierő már 1953 Júniusától rendelkezett az F-84G-vel.
Tovább megyek - egy dolog tesztrepüléseken stopperral a kézben emelkedéseket és gyorsulásokat méregetni, de alapvetően hatékonyabb megtenni mindezt egy idegen típussal géppárban, illetve más összehasonlító tesztrepüléseket végezni.
Mindezt esetlegesen amerikai mérnökök, pilóták részvételével ?...hmmm
Jó lenne utánajárni, valahol biztosan dokumentálva vannak, ha más nem is, de hogy mennyi repidőt tekertek bele a gépbe odaát, mikor adták vissza pontosan.
Ettől sem leszünk sokkal tájékozottabbak, de azért mindkét adat következtetni enged a tesztek komplexitására(is).
Nem mondom hogy feltétlenül ennek következménye, de az tény, hogy Jugoszlávia az F-86E és -86D-t rendszeresítette 1956 és 1961-ben, mindkettőt százas nagyságrendben.
Másik érdekes kérdés, vajon amikor ezek az amerikai gépek megjelentek a szomszédban, mennyire voltak képben a hajózóink, mennyire működött jól a hírszerzésünk, mennyire voltak pontosak az információink a gépek számáról, technikai paramétereiről, diszlokációjáról...egyáltalán foglalkoztak e ezekkel a kérdésekkel...
Tibor 359988 2008. november 23. 10:49
Válasz erre
AN-26bomb1
AN-26bomb1

No akkor én is mutatok egyet.
Tibor 359987 2008. november 23. 10:46
Válasz erre
Köszi a választ. Arra emlékszem, hogy Szabó Pali mesélte, hogy nézték az osztrák TV közvetítését a katasztrófa után.
Üdv.: Tibor
Nyugger 359986 2008. november 23. 10:30
Válasz erre
Yak-23_USAF
Yak-23_USAF

1953.06.24.-én dezertált egy román rgv. /Mihail Diaconu/a 135. vre ezredtől a Caransebes repülőtéréről egy Jak-23-l Jugoszláviába. Ezt a gépet/?/ vagy a bolgárt vitték ki C-124-l a Wright-Patterson bázisra ahol a Air Technical Intelligence Center-ben /ATIC/ tesztelték. A magyar gépet a jugok biztosan tesztelték a vendégsze-replés során.
romeo 359985 2008. november 23. 10:04
Válasz erre
An-26_406
An-26_406

an-26 mh
Rumcájsz_52 359984 2008. november 23. 09:59
Válasz erre
Tibor
Az Ausztriában lezuhant 21-es az "52" lajstromszámú 75AP tipus volt,a pilóta Mészáros István hadnagy, az esemény 1981 július 7.-én történt.
romeo 359983 2008. november 23. 09:55
Válasz erre
An-26
An-26

an-26 mn
Tibor 359982 2008. november 23. 05:54
Válasz erre
Sainz!
Apró kérdés:
Melyik 21-es volt az amelyik Ausztriába átsodródva zuhant le és mikor? A wikipediás kimutatásból nem jöttem rá, de arra emlékszem, hogy Bakó F. volt az ezredparancsnok.
Üdv.: Tibor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.