<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Tibor | Adatlap | 360007 | 2008. november 24. 14:05 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 360006 | 2008. november 24. 11:47 | ![]() | |
Tibor, előre is köszönöm, de kérlek csak óvatosan mert úgy látom, kényes területre tévedtünk... | |||||
Monox | Adatlap | 360005 | 2008. november 24. 11:45 | ![]() | |
Biztosan oka van annak, hogy ezt írod de ém maximálisan kíváncsi lennék arra amit átélt, és ami utána történt. Nem "kicsontozni" szeretném és nem az érdekel, hogy azon a napon ki v. mi miatt halt meg 4 ember és szenvedte el máig egyetlen veszteségét az An-26-os flotta. De azok akik foglalkozunk a Néphadsereg és a mai Honvédség történetével nagyon fontosnak tartanánk, ha tudnánk a személyéről és mindenről, amit meg kíván velünk osztani. Természetesen (hangsúlyozom!) csak akkor ha ez neki sincs ellenére. A legjobb üdvözlettel: Monox | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 360004 | 2008. november 24. 11:41 | ![]() | |
Koszi a valaszt Monox. | |||||
ChevyG | Adatlap | 360003 | 2008. november 24. 11:33 | ![]() | |
Ha tiszteletlenül írt volna valaki... Braun Gergely Gábor | |||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 360002 | 2008. november 24. 11:29 | ![]() | |
Szervusztok ha kérhetem inkább ne bolygassátok ezt a dolgot ,ismerem a szóban forgó urat. | |||||
Tibor | Adatlap | 360001 | 2008. november 24. 09:54 | ![]() | |
Szia Monox! A veszprémi veterán repülők egyesületének tagja egy Takács László nevű úr. Egy-két napon belül utánanézek, hogy Ő-e aki túlélte a katasztrófát. Üdv.: Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 360000 | 2008. november 24. 09:12 | ![]() | |
1982.12.06.-án 17:47'-kor a gép leszállt a Szenkirályszabdján. Leszálláskor rosszul számították ki a siklópályát és a beton mellett értek földet. Az átstartoláskor a gépen intenzív jegesedés lépett fel, ami miatt az nem volt sikeres és emiatt a gép bal szárnyal és az orrával lapos szógben a földnek csapódott. Varga Gyula alezredes (50+) Nyári István százados (36+) Denke Károly százados (32+) Kurucz László főtörzs (32+) meghaltak a becsapódás következtében. Takács László százados (akkor 39) súlyos sérülésekkel megúszta az esetet. További sorsáról nincsenek információim. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 359999 | 2008. november 23. 19:50 | ![]() | |
Mi es hogyan tortent ezzel a repulovel? | |||||
salou | Adatlap | 359998 | 2008. november 23. 17:43 | ![]() | |
Akkor jól emlékeztem, mi szedtük össze a darabjait. | |||||
Nyugger | Adatlap | 359997 | 2008. november 23. 17:42 | ![]() | |
Igen. | |||||
salou | Adatlap | 359996 | 2008. november 23. 17:41 | ![]() | |
Ez a szentkirályi 210-es lenne? | |||||
sainz | Adatlap | 359995 | 2008. november 23. 16:01 | ![]() | |
A fotó Janka Károly albumából. | |||||
Nyugger | Adatlap | 359994 | 2008. november 23. 15:51 | ![]() | |
Lám-lám milyen ismert a katasztrófa jegyzőkönyve, hamarosan dec.12.-én lesz a 26.-k évfordulója. Pozitivabb képekre gondoltam! | |||||
sainz | Adatlap | 359993 | 2008. november 23. 14:53 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 359992 | 2008. november 23. 14:10 | ![]() | |
Ritka jó felvétel a katasztrófás 210-ről. Nem sok felvétel maradt a géptől ! | |||||
sainz | Adatlap | 359991 | 2008. november 23. 13:24 | ![]() | |
Közben kaptam két levelet két szerb "kapcsolattól"...:)) A leszállás során az egyik szárnyvég és az egyik főfutómű is megsérült a 25-ösön. Ezt az ottani technikusok kijavították, majd a román Jak-23-al együtt bemutatták Tito marsallnak. Ezt követték tesztrepülések és a fegyverzetet is kipróbálták. A két jugoszláv pilóta, akik tesztelték a gépet: Vodopivec - 6 felszállás, 2 óra 40 perc Todorovic - 3 felszállás, 1 óra 56 perc folyt. köv. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 359990 | 2008. november 23. 13:18 | ![]() | |
Hú, köszi köszi! Ilyen An-26 képeid vannak még? Én is mutatok egyet :) | |||||
sainz | Adatlap | 359989 | 2008. november 23. 13:12 | ![]() | |
Nekem kezd egyre érdekesebbé válni a "25-ös" MiG-15 tesztelése odaát. Az eltévedés 1954 Február 9-én történt. Jugoszlávia abban az időben jó kapcsolatokat tartott fenn az Egyesült Államokkal. Tudjuk, hogy a koreai háborúban az USA komoly erőfeszítéseket tett egy működőképes MiG-15 megkaparintására. A Jugoszláv Légierő már 1953 Júniusától rendelkezett az F-84G-vel. Tovább megyek - egy dolog tesztrepüléseken stopperral a kézben emelkedéseket és gyorsulásokat méregetni, de alapvetően hatékonyabb megtenni mindezt egy idegen típussal géppárban, illetve más összehasonlító tesztrepüléseket végezni. Mindezt esetlegesen amerikai mérnökök, pilóták részvételével ?...hmmm Jó lenne utánajárni, valahol biztosan dokumentálva vannak, ha más nem is, de hogy mennyi repidőt tekertek bele a gépbe odaát, mikor adták vissza pontosan. Ettől sem leszünk sokkal tájékozottabbak, de azért mindkét adat következtetni enged a tesztek komplexitására(is). Nem mondom hogy feltétlenül ennek következménye, de az tény, hogy Jugoszlávia az F-86E és -86D-t rendszeresítette 1956 és 1961-ben, mindkettőt százas nagyságrendben. Másik érdekes kérdés, vajon amikor ezek az amerikai gépek megjelentek a szomszédban, mennyire voltak képben a hajózóink, mennyire működött jól a hírszerzésünk, mennyire voltak pontosak az információink a gépek számáról, technikai paramétereiről, diszlokációjáról...egyáltalán foglalkoztak e ezekkel a kérdésekkel... | |||||
Tibor | Adatlap | 359988 | 2008. november 23. 10:49 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359987 | 2008. november 23. 10:46 | ![]() | |
Köszi a választ. Arra emlékszem, hogy Szabó Pali mesélte, hogy nézték az osztrák TV közvetítését a katasztrófa után. Üdv.: Tibor | |||||
Nyugger | Adatlap | 359986 | 2008. november 23. 10:30 | ![]() | |
1953.06.24.-én dezertált egy román rgv. /Mihail Diaconu/a 135. vre ezredtől a Caransebes repülőtéréről egy Jak-23-l Jugoszláviába. Ezt a gépet/?/ vagy a bolgárt vitték ki C-124-l a Wright-Patterson bázisra ahol a Air Technical Intelligence Center-ben /ATIC/ tesztelték. A magyar gépet a jugok biztosan tesztelték a vendégsze-replés során. | |||||
romeo | Adatlap | 359985 | 2008. november 23. 10:04 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 359984 | 2008. november 23. 09:59 | ![]() | |
Tibor Az Ausztriában lezuhant 21-es az "52" lajstromszámú 75AP tipus volt,a pilóta Mészáros István hadnagy, az esemény 1981 július 7.-én történt. | |||||
romeo | Adatlap | 359983 | 2008. november 23. 09:55 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359982 | 2008. november 23. 05:54 | ![]() | |
Sainz! Apró kérdés: Melyik 21-es volt az amelyik Ausztriába átsodródva zuhant le és mikor? A wikipediás kimutatásból nem jöttem rá, de arra emlékszem, hogy Bakó F. volt az ezredparancsnok. Üdv.: Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359981 | 2008. november 23. 05:34 | ![]() | |
Jó reggelt! Egy kis adalék a 25 o.sz. Mig-15-höz. A Top Gun 1996/6 szám szerint: (szerző: Simon László): "Súlyos eseménynek számított, hogy február 9.-én, három óra leforgása alatt, két repülőgép-vezető is eltévedt, ami mindkét esetben határsértéssel párosult. A 24. Vadászrepülő Ezred állományába tartozó Dombi László hadnagy tájékozódást elvesztve, majd üzemanyagát kifogyasztva Jugoszláviában szállt le. Ugyanakkor Schéfer Miklós hadnagyot Csehszlovákiában a készültség szállította le." Üdv.: Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 359980 | 2008. november 22. 21:33 | ![]() | |
1964 július 10-én Muraszombat mellett Jugoszláviában lezuhant a 219-es MiG–21F–13, Alker József főhadnagy sikeresen katapultált. 1968 május 16-án Jugoszláviában lezuhant a 803-as MiG–21F–13, Gyenei László főhadnagy sikeresen katapultált. hu.wikipedia.org/wiki/Rep%C3%BCl%C5%91esem%C3%A9nyek_%C3%A9s_katasztr%C3%B3f%C3%A1k_a_magyar_rep%C3%BCl%C5%91csapatokn%C3%A1l_(1948-t%C3%B3l) | |||||
sainz | Adatlap | 359979 | 2008. november 22. 21:31 | ![]() | |
" Némi vendégszereplés után hazarepülték. " A szerb koma azt írta nekem, nem adták vissza rögtön a 25-ös MiG-15-ösünket, hanem 1954-ben egy hasonló sorsú román Jak-23-assal együtt alaposan letesztelték. Ez is érdekes lehet levéltárilag, hogy a "Láncos Kutya" korszakban hogy ment ez a visszaadás, ejnye-bejnye, diplomáciai üzenetváltások... | |||||
Tomi | Adatlap | 359978 | 2008. november 22. 21:24 | ![]() | |
21-esek közül melyik kettő volt az? Nem hallottam róluk... | |||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 359977 | 2008. november 22. 19:20 | ![]() | |
Magam is a helikopter ezrednél dolgoztam egészen sajnos a bezárásig. | |||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 359976 | 2008. november 22. 19:14 | ![]() | |
Az az ex német Mi 24P melyről a fotó készült repül ma is ,ez csak érdekességként említem igaz ma már magyar festéssel s felségjellel. | |||||
sainz | Adatlap | 359975 | 2008. november 22. 17:45 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359974 | 2008. november 22. 17:39 | ![]() | |
Fiúk! Ez a rejtély hamar megoldva. Dokument eszty. Még jó, hogy Tito ilyen kiváncsi ember volt. Tibor | |||||
Nyugger | Adatlap | 359973 | 2008. november 22. 17:32 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 359972 | 2008. november 22. 17:24 | ![]() | |
Helló! Az igazság az, hogy én nem hallottam ilyenről, átfutottam azokat a forrásokat, amiket hirtelen megtaláltam, de ilyenről nem találtam infót. A Zsák féle füzetet elfogadom, mert konkrét adatok vannak benne, sok sok hivatkozással. Hátha valaki más tud róla. Üdv.: Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 359971 | 2008. november 22. 17:13 | ![]() | |
Lövésem sincs.Ex iraki 21-esek után kutakodtam, egy szerb srác intézte hozzám ezt a kérdést. Volt egyáltalán 15-ösünk, ami odaát esett le? 21-es volt kettő is. | |||||
Tibor | Adatlap | 359970 | 2008. november 22. 17:00 | ![]() | |
Szia Sainz! Az AERO HISTORIA MIG-15 típusismertető (szerző: Zsák Ferenc) 18. old. táblázata szerint a 1925 gy.sz. 25 old.sz. 15-ös '52.09.30.-án állt szolgálatba és '57 szeptemberében eladták. Hogy van ez? Üdv.: Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 359969 | 2008. november 22. 16:00 | ![]() | |
Van valakinek részletes infója az 1953-ban, Jugoszláviában lezuhant(kényszerleszállt?) 25-ös oldalszámú MiG-15-ről? | |||||
Tibor | Adatlap | 359968 | 2008. november 21. 09:32 | ![]() | |
Nos igazad van, a szám stílusára találtam fotót (nem Jakról) de az egyértelmű, hogy hiányzik a fehér szegély. Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359967 | 2008. november 21. 09:11 | ![]() | |
Ha itt tartunk Azért azt megjegyezném, hogy ezen a gépen lévő 3-as alakja nem ugyan az ami az egyéb jak-9 fotókon lenni szokott (szép vastagon egyenes vonalakkal, fehér szegéllyel, kiszerkesztve) ez olyan kézzel sity-suty felkent egyvonalas valami, aminek az oka lehet akár ez a sajnálatos eset... Üdv Podva | |||||
Tibor | Adatlap | 359966 | 2008. november 21. 08:58 | ![]() | |
Szia! Igen, én is erre gondolok. Általában mindig voltak tartalék gépek a szertárban. Kösz: Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359965 | 2008. november 21. 08:34 | ![]() | |
Szia Erre is lehet magyarázat: Az ezred 4+12+12 (számozott) géppel rendelkezett. Ez ugye 28 ennél azért többet kaptunk. (Zs.F. 52 harcit ír). És a "láncos kutyázás" időszakában, nem kizárt hogy a katasztrófa másnapján már ott állt a kikonzervált gép kék 3-al az oldalán. Üdv Podva | |||||
Tibor | Adatlap | 359964 | 2008. november 21. 08:15 | ![]() | |
Szia és szép napot! A hadrafoghatóságról írtakat elfogadom, de ez még mindig nem ad arra választ, hogy Tóth szds "kék 3"-al szenved katasztrófát, majd durván három hónap múlva Bajcsy "kék 3"-al kényszert száll. (lásd: 1038 h.sz. illetve a Zsák írást). Üdv.: Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 359963 | 2008. november 21. 07:37 | ![]() | |
Szia A "nagyonsötétkék" 3-hoz talán annyit, hogy a Zsák-cikk szerint a rendelkezésre álló gépek kb. fele volt üzemképes, ebből adódhat hogy épp fehér számú nem volt kéznél... Nem akarok idegen tollakkal ékeskedni, de annyit mondhatok a jak-9V infórol, hogy egy barátom ismerősének levéltári kutatásából való az adat, tehát az ellentmondás feloldásának dicsősége nem az enyém. Makettező szemmel ha nézzük ezeket a tényeket, akkor ez itt egy kuriózum: magyar felségjelzés egy eredeti orosz festésű gépen. Amint az látszik sötétemóbb árnyalatú a kamuflázs mint a P-inken, de nem az a nagyonsötétzöld, mint az Il-10, meg Tu-2-inken Talán fakó AMT-4-nek nevezett zöld? Üdv Podva | |||||
Tibor | Adatlap | 359962 | 2008. november 21. 06:03 | ![]() | |
Jó reggelt Zombi! Értelek, és el is fogadom, csak az zavar, hogy Tóth szds is "kék 3" jelzésű géppel szenvedett katasztrófát (Zsák F. cikke és Kenyeres D. könyve szerint is.) Vagy itt van valami keverés? Miért a 2. szd. gépével repült az ezredparancsnok és miért nem az ezredparancsnoki raj 4 gépe közül valamelyikkel? (fehér légcsavarkúp és fehér oldalszám.) Illetve, hogy kényszerszállhatott Bajcsy '50 szeptember 5.-n, durván három hónappal Tóth katasztrófája után a "kék 3"-al? Megpróbáltam a fotót a számítógépen megbűvölni, hátha olvasható a szám a vizszintes alatt. Sajna nem sikerült. A Zsák Ferenc féle teljes tanulmányhoz hozzá lehet valahol jutni? Podva! Kösz az információt. Forrás a plusz 2 gépről? Üdv. Nektek: Tibor | |||||
Zombi | Adatlap | 359961 | 2008. november 20. 20:31 | ![]() | |
Szia Tibor! Ez a 0819-es Jak-9P, ami a 41/2-es század "Kék 3"-as gépe volt és ez az esemény a képen természetesen csak egy sima kényszerleszállás Bajcsy Endrével. Ez nem az a gép, amivel Tóth szds. katasztrófát szenvedett. Egyébként a kecskeméti TÁRM-4 1951. júliusára kijavította, de hiányzó szárnylemezek miatt nem tudták átadni. (Nekem is csak hasonló minőségű másolatom van erről a képről, de láttam egyszer egy tisztább változatot, amin a farokrész alatt a szám kitűnően látszott.) Üdv! UI: azt csak zárójelben jegyezném meg, hogy a cikk, amit Podva belinkelt, az Zsák Ferencnek a Magyar Repüléstörténeti Társaság 1998-as Konferencia Kötetében megjelentetett tanulmányának erősen zanzásított és olvasmányosabbá tett változata, az eredeti a legrészletesebb anyag a magyar Jak-9-eskről, ami valaha nyomtatásban megjelent. | |||||
Podva | Adatlap | 359960 | 2008. november 20. 19:33 | ![]() | |
Hali Megvan a megoldás a Jak-9V-re! A 3 működőképes jak 9V-n kívül rendelkeztünk további 2 nem repképes Liszánkával. Ezek pedig a 0224 és a 0355 számú "földi gépek" voltak. Ezek 1951 07-hóban érkeztek. Ez már az új felségjel bevezetésének idejében történt. A slendrián csillag festés pedig annak tudható be, hogy ilyen esetben ugye az összetévesztés veszélye nem áll fenn, ezért az csupán szimbólikus jelentőséggel bírt... Üdvözlettel: Viktor | |||||
Tibor | Adatlap | 359959 | 2008. november 20. 18:48 | ![]() | |
Podva! Még van két lehetőség a hasraszállt Jak-9P oldalszám ügyében: -Tóth Zoltán katasztrófája előtt készült a fotó, és a gépet kijavították. (Erre nem találtam adatot) -Tóth katasztrófája után másik gépre festették fel a "kék 3"-t. Véleményes? Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 359958 | 2008. november 20. 18:29 | ![]() | |
Sainz! Senki sem vitatta, hogy az 1949 ősze - 1951 ősze közötti felségjel majdnem azonos a koreaival. A különbség: magyar piros-fehér-zöld körben a vörös csillag, koreai piros-fehér-kék körben a vörös csillag. Üdv.: Tibor |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Természetesen az ilyen ügyekben óvatos szoktam lenni. Először is körbejárom az ügyet az egyesület vezetőjénél, aztán, ha igaz dec. 10.-én lesz egy nyugdíjas repülő buli és megpróbálok ott szór váltani Vele.
Azzal pedig teljesen egyetértek, hogy akik szeretik a magyar repüléstörténet adatait, morzsáit összeszedni azoknak igenis fontos minden kis adat.
Üdv.: Tibor