/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Nyugger 360061 2008. december 9. 08:12
Válasz erre
Kedves Tibor,
forum.index.hu/Article/showArticle?cmd=Article_showArticle&t=9120320
Ha ezt kimásolod és elínditod akkor a 10382-s hozzászólásban megtalálod a képeket is.
Minhta a fémgyűjtők dolgoztak volna... Volt egy -az utolsó- működőképes rendszerünk
és ezt is sikeresen halálra zúzták.
Ákos 360060 2008. december 9. 07:32
Válasz erre
Engem is érdekel, sosem láttam még fotót magyar E Messerről...
Tibor 360059 2008. december 9. 06:48
Válasz erre
Tisztelt Nyugger!
Nézegettem az Indexet, de valószínüleg hülye vagyok mert nem találtam a "döbbenetes képek"-et. Légyszi magyarázd el nekem mi akasztott ki ennyire? Ki az a hivatásos katona akire célzol?
Tisztelettel várom válaszod: Tibor
SHBalage 360058 2008. december 8. 23:04
Válasz erre
A mindenit! Lehet róluk többet tudni?
Horvath_Balazs 360057 2008. december 8. 22:19
Válasz erre
fehér 1 + fehér 6
fehér 1 + fehér 6

Volt magyar jelzésű Emil is...

(Egy kis reklám: hamarosan felkerülnek a Magyar Királyi Honvéd Légierő gépei is a www.avia-info.hu oldalra!)
Gyapjasz 360056 2008. december 8. 21:50
Válasz erre
jah bocsánat! Köszönöm szépen az infót:)
Gyapjasz 360055 2008. december 8. 21:50
Válasz erre
Igen, az átképzésről tudtam, de reméltem hogy magyar szinekben voltak a gépek.Hát lehet mégis maradok a sivatagi festésnél.:(
SHBalage 360054 2008. december 8. 21:31
Válasz erre
Szia!

Tudtommal az E variánst kizárólag a hazai messzer átképzés alatt használták magyar katonák, de német jelzésekkel.
Gyapjasz 360053 2008. december 8. 21:28
Válasz erre
Jó estét!

A bólyain sikerült a lengyelektől beszereznem kiegészítőket(motort, meg kabint) az 1/72-es Me-109E-hez.A kérdésem az lenne hogy nincs valakinek fotója magyar emilekről, vagy festési rajza? Szeretném megépíteni a madarat magyar szinekben, de sajnos nem találtam még képanyagot...lehet rosszul kerestem?:(

Üdv:Gyapjasz
Nyugger 360052 2008. december 8. 21:28
Válasz erre
Nem találok szavakat! Olvassátok el a Légvédelmi rakéták Magyarországon társ topikot,
az Indexen - a Fegyverek, emberek, félelmek site-on. Még mindig van mit örökre tönkretenni, és még mindig akad hivatásos katona /gazembert akarnék írni de a neveltetésem nem engedné/ aki még mindig tesz a saját múltja megőrzése ellen. Döbbenetes képek... Tessék mondani mi szaporítja ezeket?
Podva 360051 2008. december 7. 20:34
Válasz erre
Magyarán a vászonbol készült, és eddig raktárban elzárva tárolt gépek egyáltalán ki lesznek állítva! :)
borisz 360050 2008. december 7. 19:56
Válasz erre
Magyarán nem lesznek kitéve annyira az időjárásnak?
Nyugger 360049 2008. december 7. 12:07
Válasz erre
Szia Monox,
Igen, nem lesz ott. Ismereteim szerint a a taszári gépek fogják a Lé.Jü. gépeinek gerincét alkotni, az ismert, idén felújított gépek egy része még a repnap előtt egy része a repnap után Szolnokra -az eredeti helyére- megy vissza. Privát véleményem: vadász bázison vadászoknak van helye ! Másik igen jó hír, Szolnokon a gyűjtemény területén hangár épül! Itt lesz kiállítva a Jak-12, Jak-18, Po-2, valamint a Nord 1101, ex. Me-108-as.
PETI 360047 2008. december 7. 09:07
Válasz erre
Tibor 360046 2008. december 7. 07:50
Válasz erre
Sziasztok!
És a többi, az ez évi kecskeméti repnapra felújított géppel mi van?
Pl.: Me-108 reinkarnáció stb.
Tibor
Monox 360045 2008. december 6. 23:17
Válasz erre
Ez azt jelenti, hogy jövőre nem lesz ott Kecskeméten?
Nyugger 360044 2008. december 6. 20:35
Válasz erre
Ka-26-505 Szolnok
Ka-26-505 Szolnok

Ismét Szolnokon a Ka-26-os ! December 4.-én érkezett meg az 'állandó' kiállítási helyére.
Tibor 360043 2008. december 5. 17:47
Válasz erre
BATUR!
Olvastam az értékelésed "Az egy gép nem tért vissza" diorámáról. Lenne egy kérdésem: Hol, milyen és mikor láttál messer maradványokat beépítve épületekbe? Légyszi. Lehet, hogy Magó Karcsiékat érdekelné Szolnokon a múzeumban.
Üdv.: Tibor
Tibor 360042 2008. december 2. 16:48
Válasz erre
Fiúk, a magyar légierő szerelmesei!
Emlékezzünk az MH 87. Bakony harcihelikopter ezredre és jogelődeire: indexveszprem.hu
Tibor
Daala 360040 2008. december 1. 15:36
Válasz erre
Bár klasszikus már,de hátha valaki még nem látta :)
www.youtube.com/watch
Nyugger 360039 2008. november 30. 10:10
Válasz erre
Bolyai 071013
Bolyai 071013
Bolyai 071013  0
Bolyai 071013 0

Az ősszel kiürített Bólyai János Katonai Műszaki Főiskola haditechnikai parkjában volt egy Mi-24D tip. helikopter /is/. Vagy 4 évig volt itt, a bezárás után Szolnokra a belső Jurassic parkba került, az RMI-s szintén ex.DDR-s másik Mi-24D-vel együtt várják a jövöt. A volt pesti gép adatai: s/n: 110168, rendszerben 1981.03.-tól, ex. NVA lajstrom 496, ex.Luftwaffe lajstrom : 96+32.
notarius 360038 2008. november 29. 21:56
Válasz erre
Valóban volt ott egy ex-NDK-s gép.
Monox 360037 2008. november 29. 21:42
Válasz erre
A másik: tudja-e valaki véletlenül, hogy a most a járókelőre omlott Nemzetvédelmi Egyetem udvarán valóban állt-e egy Mi-24-es?
Ha igen: melyik volt és mi lett vele?
Monox 360036 2008. november 29. 21:41
Válasz erre
Érdekes ez, én előszőr 1995 februárban jártam ott, teljesen fémszínű volt a gép. Ültem is a gépben. A készült képek tanúsága alapján ebben az időpontban gyönyörű lemezszínű volt a gép, sőt a kabin is teljesen makulátlan volt.
Tibor a te képed várpalotai helyszínen ábrázolja a gépet.
makettes 360035 2008. november 28. 12:55
Válasz erre
Húúú...ezekre a fotókra nagyon kíváncsiak leszünk!
Valahogy csak megoldod,hogy láthassuk.
makettes
Lacy 360034 2008. november 28. 10:05
Válasz erre
Sziasztok!

A 061-es oldalszámú Mig-15-ös homokszínnel került Várpalotára. 1995 nyarán maratták le róla a festéket. Augusztusban már csak a szárny alsó felületén volt festék. Sajnos az akkori (1994, 1995) fotóim még nincsenek bescannelve, így megmutatni nem tudom.
Tibor 360033 2008. november 28. 08:44
Válasz erre
061-1
061-1

Szia Monox!
Ez nem Várpalotán készült véletlenül?
Tibor
Monox 360032 2008. november 28. 08:06
Válasz erre
Save9316
Save9316
Save9317
Save9317

Ehhez még annyit, hogy már a várpalotai korszakban is lemezszínű volt a 061-es. Hogy miképp és milyen körülmények között tünt el róla, erről nincsenek infóim. Várpalotán a 061-es MiG-15-ös a 315-ös MiG-17PF és a 1418-as MiG-21U volt kiállítva. Ma mindhárom gép Kecelen van kiállítva a lentebb jelzett minőségben. Álljon itt a korabeli Top Gun cikke erről.
Tibor 360031 2008. november 28. 06:00
Válasz erre
Rumcájsz_52 360030 2008. november 27. 20:06
Válasz erre
Szia, Tibor
A 21U és a 15-ös mellett Várpalotán ki volt állitva egy 17PF is. A 21U akkor még terepszinben volt, Pitér kenette át ezüstre. Az eredeti terepfestésről a 21-es topicban a 1914 és 1916 hsz.ben felraktam egy kis fotógyüjteményt.
üdv R.
Tibor 360029 2008. november 27. 18:43
Válasz erre
Szia!
Kösz az infót.
A 061 és a 1418 is egy időben ki voét állítva Várpalotán, egy domboldalon, ugye? A 1418 akkor még azt csodás kamuflázst hordta.
Üdv.: Tibor
Rumcájsz_52 360028 2008. november 27. 18:38
Válasz erre
A "061" MiG-15 bisz azt a festést a PG Tanmühelyében kapta. Ekkoriban /80-as évek/ a gép földi üzemképes állapotra fel lett javitva, hajtómüvezni is lehetett vele, a külső védelmet viszont csak festéssel lehetett megoldani. Festékvásárlásra persze nem volt pénz, igy a festőüzemtől "kisirt" maradék binarin-barna szin került rá, az árnyalat azért ilyen matt-sárgás, mert elég kevés edzőt tudtak adni /ez adna erősebb fényességet és kissé pirosas árnyalatot a barnának/. A fotó Ferihegyen készült, a gép ekkor Somogyvári József "Soma" MALÉV-kapitány birtokában volt /a háttérben lévő "1418"-as 21U-val együtt/, később a keceli Pintér József tulajdonába került mindkét gép, a 21-est átfestették ezüstre, a 15-ösről nincs hirem.
Tibor 360027 2008. november 27. 17:59
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-061
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-061

Helló Fiúk!
Most találtam ezt a fotót Horváth Balázs honlapján. Milyen festés ez? Tud esetleg róla valaki valamit?
Üdv.: Tibor
Levix 360026 2008. november 27. 11:17
Válasz erre
sainz 360025 2008. november 25. 13:57
Válasz erre
Monox 360024 2008. november 25. 13:32
Válasz erre
Reméljük álhírrel állunk szemben, főleg miután Pápa az most a legnagyobb nyalásaink fellegvára. Minek kellene bele helikopterbázis? Az alföld közepén jó helyen van. Igaz a pénz beszél, a kutya ugat, csak a karaván az ami a legkevésbé halad...
romeo 360022 2008. november 25. 13:05
Válasz erre
Szolnok talán Pápára települ, ti is hallottátok?
Mi lesz a repülőmúzeummal?
Tibor 360020 2008. november 25. 09:26
Válasz erre
Monox szia!
Remélem én is. Gödri Dezsővel (Ő az elnök) tegnap este beszéltem és azt mondja, hogy ügyes közelítés esetén megnyíllik. Ha minden összejön dec. 10.-én a nyugdíjas bulin megpróbálom.
Tibor
Monox 360019 2008. november 25. 08:55
Válasz erre
Borisz!

Szerinted azzal, hogy másfél milla megmarad, azzal jobb lesz valakinek is? Amióta sz eszemet tudom mindig ezt játszák, bár akármennyi repülőt is vontak ki, abból ami pénz megmaradt valaha, valaki látott valamit? Rég ki van jelölve melyiknek a zsebébe fog menni...
Monox 360018 2008. november 25. 08:28
Válasz erre
Tibor, szép munka volt! Remélem nem szakítjuk fel a sebeket azzal, hogy megpróbálunk az esetről beszélni vele...
Tibor 360017 2008. november 25. 06:18
Válasz erre
Jó reggelt!
Kösz a fotókat.
Egyébként az Ancsa katasztrófát túlélő Takács László valóban a veszprémi veterán repülők egyesületének tagja. (Forrás: az egyesület elnöke)
Üdv.: Tibor
Levix 360016 2008. november 24. 22:12
Válasz erre
Hát Alca lesz, de ezzel van tele már egy ideje minden.
legiero.blog.hu/index.php/
Daala 360015 2008. november 24. 21:12
Válasz erre
Remélem az már F-16 Block 50 lesz!
borisz 360014 2008. november 24. 20:19
Válasz erre
Valami szebb(?) is legyen:
Ma délelőtt volt valamelyik híradóban, hogy a felsővezetés rájött arra, hogy nekünk több vasmadárra lenne szükségünk, mert a 14 griff lehet, hogy kevés lesz.
Nagyjából azt mondta a bemondó, hogy új gépek beszerzésén gondolkodnak odafönn, de egyébként eljön a kánaán, mert így, hogy a ruszki vasakat kivonják, másfél mrd. pénz marad meg.
Erre valaki okosabb tudna valamit mondani?
borisz 360013 2008. november 24. 19:40
Válasz erre
sainz 360012 2008. november 24. 19:31
Válasz erre
26-1
26-1
26-2
26-2
26-3
26-3

Ezek vannak még róla.
Monox 360011 2008. november 24. 19:18
Válasz erre
Szentkirályszabadja, 1982.12.06.
Szentkirályszabadja, 1982.12.06.

Nos a fotó... Csak halkan súgom meg, hogy amióta megvan a fotó, eltelt két év mire kezdtem kapisgatni, hogy egyáltalán mit is ábrázol a fotó. Az ránézésre megállapítható, hogy egy An-24/26-osé volt, de hogy aztán hogyan tovább... És egyszer csak jött a megvilágodás... Sainz fotója volt a megerősítés. Mégis meglepő, hogy a töréseken kívűl milyen kevés a sérülés...
sainz 360010 2008. november 24. 15:25
Válasz erre
Az esemény sem nem titkos, sem nem misztikus, tanulságos mint általában minden baleset.
Nem értem miért ne lehetne róla beszélni.
Pontosan akkor nem volt értelmetlen a haláluk, ha minél alaposabban kibeszélik, publikálják az ok-okozati összefüggéseket.
Tanulságok születtek, amelyek életeket menthetnek a jelenben és a jövőben egyaránt.
Természetesen ha a túlélő nem akar nyilatkozni az ügyben - az tiszteletben tartandó.
Nevek nélkül is hasznára válhat mindenkinek, ha a részletek nyilvánosságra kerülnek.
Tibor 360009 2008. november 24. 15:21
Válasz erre
Monox!
Mutasd a fotót légyszi!
Tibor
Monox 360008 2008. november 24. 15:02
Válasz erre
Van egy fotóm a roncsról. A Sainz által közölt képpel pontosan szemben készült a másik oldalról. Akkoriban azt hittem, hogy nem totálkép készül a roncsról és ezért nem látszik de most már világos, hogy a zuhanás után szárnyaknak csak a vége tört le, a két szárny az összekötéssel együtt épen maradt valamint a vízszintes és függőleges vezérsík is alig sérült, viszont a törzs úgy ahogy volt - sehol nincs. A szárny(ak) úgy fexenek a földön mintha kiszerelés után odadobták volna őket. Hogy lehet ez?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.