/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
SSgt_Chris 360150 2009. január 16. 19:46
Válasz erre
Solo 360149 2009. január 16. 18:53
Válasz erre
Van nekik sokféle. Valami átképzés mindenképp lesz, nem ezen fog múlni. Azt se hiszem, hogy csak szakszóval lehet Afganisztánban repülni. :)A papír részt megoldják, ahogy itthon is.
Horvath_Balazs 360148 2009. január 16. 18:40
Válasz erre
Felvettem a kapcsolatot a képek készítőjével, aki egy olasz úriember. Azt írta, 1988 óta ötször járt kis hazánkban fotózási célzattal, és az itt készített képeket folyamatosan tölti fel a MyAviation.net oldalra. (Akad néhány szaklap, amely eddig felhasználta a képeit: KokuFan, Aerei, JP4, Air Fan.)

Bennem az a kérdés merült fel, vajon hány nyugati fotós járt a reptereinken a nyolcvanas évektől kezdve, és viszontláthatjuk-e valaha az akkor és ott készített anyagaikat? Úgy hallottam, pl. Börgöndön is vendégeskedett egy brit "delegáció" 1989-1990 körül, és megörökítették az összes ottani gépet. De jó lenne, ha egyszer ezek a képek is közkinccsé válnának...!
búza 360147 2009. január 16. 18:26
Válasz erre
Tanuljunk nagyjainktól! Pl. Karinthy, Szilágyi Görgy, Hofi is mindig rakott szmájlit, hogy értsék őket!
Üdv: Búza
Rob79 360146 2009. január 16. 17:34
Válasz erre
15-ös
15-ös
K�p 004
K�p 004
Pápa Repülés
Pápa Repülés
Mig 23 sor...
Mig 23 sor...
03
03

Romeo nosztalgiáját folytatva...
vlevi 360145 2009. január 16. 17:16
Válasz erre
Mikor kezdték el az ék felségjelet használni?
Mert itt még csillag van.
Rob79 360144 2009. január 16. 16:32
Válasz erre
Romeo! Nagyon szépek ezek a képek amiket feltettél! Érdekes, hogy pont azt a két 23-ast választottad, ami szomorú véget ért... Sajnos. In Memoriam Soproni K. Mizsei M. és Katovics B.!
romeo 360143 2009. január 16. 16:14
Válasz erre
Szia!

80-as évek vége, 90-es évek eleje.
vlevi 360142 2009. január 16. 16:03
Válasz erre
Ez tényleg nosztalgia. Ezek valami frissen nagyjavított gépek? Még nedves rajtuk a festék :)
romeo 360141 2009. január 16. 15:53
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05

Üdv!
Egy kis nosztalgia.
SSgt_Chris 360139 2009. január 16. 15:13
Válasz erre
Őőőő...pár variációról már olvastam, de ez a zsákmány gép használat azért meredeknek hangzik. Nem tudom pl., hogy mondjuk a kint nekünk adott gép megfelel-e a sajátjainknak? Mert egy más altípusra azért külön szakszó kell, nem? Úgy értem, ha az nincs nálunk hadrendben... Meg oda gondolom kell a földi személyzet is, szóval nem kis feladat lenne...
Solo 360138 2009. január 16. 12:29
Válasz erre
Még semmi sem biztos. Közlönyben megjelent, hogy fel kell állítani egy bizottságot, ami megvizsgálja, hogy miként kivitelezhető a dolog. Remélem van (lesz) benne szakember is. Ettől függetlenül politikai döntés fog születni, mint mindig. A srácok mennek ha küldik őket. Az hogy milyen helikopterrel fognak kint repkedni, még kérdéses. Vagy a két modernizált 17-es megy vagy kapunk kint az amcsiktól valami zsákmány gépet (használatra). A kiképzés dolga is kérdéses még. kapnak e extra repidőt és, hogy lesz e benne valami spéci kiképzés az esetleges itthoni éjjellátós repülésen kívül. Az éjjellátós kiképzés is nagyban függ a két modernizált gép hadrafoghatóságán és az oktatók jártasságának fenntartásán.
Nem irigylem a srácokat. Lehet fél év múlva már kint lesznek ,de még semmi biztosat nem tudni. Vagyis én nem tudok semmi biztosat. :)
SSgt_Chris 360137 2009. január 16. 11:01
Válasz erre
Van újabb fejlemény az ügyben, hogy a modernizált gépek mennének Afgániába? MVoltak ilyen felvetések anno... Mert ugye, ahogy olvastam valamelyik portálon, a KMZ-csapat valamikor nemsokára utazik ki. Vagy maradnak itthon kutmen szolgálatban? Vagy ha egyik sem, akkor mi értelme volt az egésznek? 2 fecske nem csinál nyarat...
Rumcájsz_52 360136 2009. január 16. 08:24
Válasz erre
Solo
Nemcsak a sereg van kakiban, hanem minndenki, az egész ország (kivéve "bölcs" politikusainkat, ők tudnak vigyázni az érdekeikre), a többi már csak a fentiek egyenes következménye. :( :( :( /Na, ezt is megtanultam./
Solo 360134 2009. január 15. 22:35
Válasz erre
Engem is a szmájli hiánya tévesztett meg. :)

:) ez egy nevetős szmájli, ha vidám vagy vagy viccelsz ezt szokták a mondat után rakni.
Mivel az írott szövegből nehéz kitalálni, hogy mit is gondol az emberke aki írja. :)

A lényeg, hogy béke van. Ne bántsátok szegény sereget, elég nagy kakiban van, és ezt tudja mindenki aki benne él. :( (ez egy szomorú szmájli)
Rumcájsz_52 360133 2009. január 15. 21:24
Válasz erre
Petibá
Részemről rendben, de nem mondom, hogy felejtsük el, inkább tanuljunk belőle mindannyian. A szmájli lehet, hogy segitett volna, de csak akkor, ha tudnám, hogy mi az.
Üdv R._52
Tibor 360132 2009. január 15. 21:21
Válasz erre
Igen lemaradtál. Olvasd el a 1194. hozzászólást. Nálam ez dobta le az ékszíjat. Igaz itt már a többi hozzászólásban mentegetik az illetőt, hogy ez csak hülye humor, meg irónia stb. Lehet.
Egyébként az általam leírt mondatot, ami a sértegető stílusra vonatkozik egyes esetekben, továbbra is fenntartom. Csak olvasni kell a topikokat és sajnos sokszor nem a makettezésről, vagy épen a repülés szeretetéről szólnak, hanem finom anyázások, vádaskodások stb. fordulnak elő. Sajnos, félreértés ne essék, esetenként én is beleesek ebbe a hibába.
Tibor
Petibá 360131 2009. január 15. 21:18
Válasz erre
Rumcájsz, nem szeretnék tüskét hagyni benned, én kérek elnézést... Tán egy-két szmájli azért segített volna ;o)

Mindenesetre azért az látszik, hogy kicsit érzékeny a téma, csak nehogy újabb lavina induljon el ;o)

Főleg hogy az én hozzászóéáspmaz is félreértették... :o(

Petibá
Rumcájsz_52 360130 2009. január 15. 21:13
Válasz erre
Hurrá, mégse vesztem el, érvényes vagyok /de még mindig MOK-os/. És ha már ennyire nincs sikerem, maradok a repülőknél, a humort ezután meghagyom a humorista-szakembereknek.
mig23papa 360129 2009. január 15. 21:07
Válasz erre
Tibor

"Tudom, hogy élesen fogalmazok, de esetenként megdöbbent az a sértegető stílus ami ezen a fórumon is fellelhető.
Tibor"

Ki sértegetett kit, mikor és mivel, lemaradtam valamiről?
Rumcájsz_52 360128 2009. január 15. 21:04
Válasz erre
Rumcász_52 = Rumcájsz_52, igy már lehet, hogy "érvényes vagyok"?
borisz 360127 2009. január 15. 21:02
Válasz erre
Én is, csak nem akartam "emberkedni":D
Egyébként szerintem ott a hiba, hogy kimaradt egy J!
Rumcász_52 360126 2009. január 15. 21:00
Válasz erre
Szia, Tibor
Elnézést, de túl komolyan fogtad fel a hülye humoromat /most látom, hogy többen is/, igy mindenkitől elnézést kell kérnem, aki komolyan vette. Az egyész összeállitás a MH-ről szól, azért gondoltam, hogy borisz a tipuson lepődött meg. Ha figyelmesem végigolvassátok az irományomat, abból azért az is kiderül, sajnálom, hogy nekünk nincs ilyen helink. A Gripenre pedig festettek szines magyar felségjelzést, az első gépet az ünnepélyas átadásán még igy láthattad. Egyébként egyszer már regisztráltam, épp Karácsonykor ellenőriztem, akkor még élt az adatlapom, most a kritika hatására meglepődve látom, hogy eltüntek az adataim /épp az ellenőrzésnél láttam azt is, hogy MOK-tagként voltam feltüntetve, pedig én RBK-tagként iratkoztam fel, úgyhogy valami sántithat a regisztrációs rendszerben is, ha az ilyen "öntevékeny". Ezt pótolni fogom, de nem vagyok egy számitógép-zseni,úgyhogy ehhez segitség kell, vagyis idő mikor a fiam ráér/. És még egyszer bocs, ha valakit megbántottam, nem volt szándékos.
VO101_Papi 360125 2009. január 15. 21:00
Válasz erre
azért valaki csak megértette:)
VO101_Papi 360124 2009. január 15. 20:58
Válasz erre
Édes Istenem! nem érzitek Rumcájsz_52 írásában az iróniát?
Olvassatok már a sorok között!

nem mellesleg a színes felségjeles Gripen egy svéd promóciós anyagban szerepelt néhány éve, amikor még nem dölt el, hogy milyen gépre váltunk
buza 360123 2009. január 15. 20:54
Válasz erre
Sziasztok!
Bár Rumcájsz nem szorul a védelmemere, de az elgondolkodtat, hogy egyikőtök sem érezte írásában a maró gúnyt. Mondjuk én még csak 34 éve ismerem az embert és a stílusát. Lelkes amatőrnek azért nem nevezném a repülős szakmában. Azt sem gondolnám, hogy bántani akarta a sereget. Egyébként meg megvédi magát, ha akar ilyen felesleges vitába beszállni.
Üdv: Búza
Petibá 360122 2009. január 15. 20:44
Válasz erre
Anélkül hogy meg akarnék bántani, Rumcász_ 52 (nem hiányzik innen egy 'j'?) ékes példája annak, hogy mennyire félrevezethetők az emberek, ha azt látják/hallják amit szretnének hallani... Elég egy lelkes amatőr - valóban több hibával bíró -, egyébként semmi jelentőséggel nem bíró videója, máris lehet lelkesen lopással vádolni az MH-t...

Szomorú világ ez...

Petibá
Tibor 360121 2009. január 15. 20:42
Válasz erre
Nem az a gond, hogy a neten is időnként megdöbbentően hozzá nem értő, tendenciózus dolgok jelennek, meg, hanem az, hogy ezt sokan el is hiszik és még véleményt is formálnak hozzá. Lásd a 1194. hozzászólást.
Persze mindezt névtelenül. A Magyar Honvédségről pedig annyit tud, hogy egyenruhát hordanak, közelebbről sose látta.
Tudom, hogy élesen fogalmazok, de esetenként megdöbbent az a sértegető stílus ami ezen a fórumon is fellelhető.
Tibor
Podva 360120 2009. január 15. 20:38
Válasz erre
Hi a Heli szerintem cseh, és az egyik grippen is szinte biztos, hogy svéd festésű...
Üdv Podva
Nyugger 360119 2009. január 15. 20:31
Válasz erre
Borisz!
2.41-nél cseh, 3.04-nél orosz helikopter, de a youtube egy szabad site, ide az tesz fel aki akar, megfelelő ismeretek nélkül is. Az igazi csúcs bakit azért találunk hivatalos kormányzati site-on is. Honvedelemponthu, cikk: Magyar felügylet alatt a légtérvédelem, igazi képszerkesztői bravúr. Első kép egy mozifilmből, a másodikon egy B-24 Liberator, a cikk 1962-ről szól, a P-3-s lokátornál alig 10 év a tévedés.
Tibor 360118 2009. január 15. 20:28
Válasz erre
Szia!
Kár, hogy nem vagy regisztrálva, így a homályba burkolózva lehet minden butaságot leírni. Idézem: ...az MH odáig jutott, hogy lopja a helikoptert. Ha ugyanis ezzel a MH repül, csakis erről lehet szó...
Nos kétszer is megnéztem azt a Borisz által feltett site-t.
Kérdéseim:
- honnan gondolod, hogy ezt az MH készítette?
- hol van arról szó, hogy ez a helikóceráj az MH állományában van? Ne adj isten lehet, hogy román és nem MI-8 reinkarnáció?
- mikor repült nálunk színes felségjellel a Grippen? Vagy azt is lopta az MH?
- a záró kép mit fejez ki?
- ki ennek a néhány felvételt tartalmazó, láthatóan összetákolt anyagnak a készítője?

Javaslatom: Mielőtt leírsz valamit, gondolkozz!
Tisztelettel: Tibor
SSgt_Chris 360117 2009. január 15. 20:24
Válasz erre
Annyi igényesség, háttértudás nincs benne, hogy különbséget tudjon tenni, egy cseh Mi-171-es, meg egy magyar Minyó között. Komoly rajongó az ilyen.
Solo 360116 2009. január 15. 20:17
Válasz erre
Igazad van!
Ha valaki csinál egy videót Magyar Honvédség címmel és belerak pár nem magyar eszközt, akkor a Honvédség lopta el. :) Gratulálok az eszmefuttatáshoz.:)
csak szólok, hogy ez nem egy hivatalos videó. jani0130 nem hiszem, hogy a honvédelmi miniszter akar lenni..

Ja és két "modernizált" Mi-17-esünk van.
Rumcász_52 360115 2009. január 15. 20:08
Válasz erre
Borisz
Nem a heli a furcsa, hanem az, hogy az MH odáig jutott, hogy lopja a helikoptert. Ha ugyanis ezzel a MH repül, csakis erről lehet szó, ugyanis ez egy annyira modernizált Mi-8, hogy ha jól tudom, Mi-171-nek hivják, és ilyennel kis hazánk sose rendelkezett /sajnos/. A korábbiakhoz képest más a rotoragy, és a tehertér hátul nem gömbölyü, hanem lapos, igy felhajtó-rámpakémt lenyitható /ezek csak a külső eltérések, persze belülről is jóval korszerübb szerkezet, mint a mieink, kivéve az egyetlen modernizált gépünket/.
borisz 360114 2009. január 15. 19:41
Válasz erre
www.youtube.com/watch
2:41nél nekem furcsa az a helikoffer, nektek nem?
Nyugger 360113 2009. január 15. 15:38
Válasz erre
Romeo!
Köszönjük a képeket, a Mi-4-es itt még az eredeti DDR színekben /magyar oldalszám és felségjelzés/.
romeo 360112 2009. január 15. 11:33
Válasz erre
Mi-4
Mi-4
MiG-21
MiG-21
L-29
L-29
Z-43
Z-43

Üdv!
mig23papa 360111 2009. január 13. 21:13
Válasz erre
romeo

MN Magyar Néphadsereg ha minden igaz, bár a felségjel tekintetében nem tudom a választ
romeo 360110 2009. január 13. 14:03
Válasz erre
September 1990
September 1990
May 1988
May 1988

Üdv!

Ma jelent meg: An-26, MN felségjellel
vlevi 360109 2009. január 10. 17:39
Válasz erre
Jól néznek ki így egy sorban
Levix 360108 2009. január 10. 14:49
Válasz erre
opetrovics 360107 2009. január 10. 08:31
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Keresek, megvételre, MIG-23-as 1:48-as kabintetőt! Akinek lenne, kérem keressen meg az opetrovics@globonet.hu-n!

Köszönettel:

opetrovics
juge75 360106 2009. január 8. 20:13
Válasz erre
A Meteort ismeritek? Orosziban arra lőttek, az volt az éles cél.
Szép nagy táv irányítású motoros repülő, két verziója volt, egy hagyományos egyenes szárnyú azt hiszem sárga színnel és egy delta piros színnel.
Bár volt, hogy nem sok maradt belőle...
juge75 360105 2009. január 8. 20:04
Válasz erre
Nyugállományba vonulás előtt, Szolnok.
Nyugállományba vonulás előtt, Szolnok.
Győr. 2007. Nyugdíjjas találkozó, Nagyoroszi csapatzászlóval.
Győr. 2007. Nyugdíjjas találkozó, Nagyoroszi csapatzászlóval.

dudus, légvédelmi tüzér voltál?
Édesapám , 1966 sorkatonaként kezdte Kalocsán(MN 2314), 68-tól tovább szolgáló, 69-70 Hivatásos tiszthelyettes iskola után lokátor állomás pk., majd 1973 tól Nagyoroszi lőtér biztosító szakasz pk., 1974 től Csapatlégvédelmi kiképző központ Nagyoroszi, Főiskola majd Akadémia, 1989-ig Nagyoroszi, majd Szolnok ahonnan nyugállományba vonult 1995-ben.
35-év, sorkatonától őrnagyig, Juhász László.
Én pedig a kisebbik fia vagyok, Gábor.
juge75 360104 2009. január 8. 19:16
Válasz erre
Asuluk, célanyag volt Krug és Kub ütegegnek.
juge75 360103 2009. január 8. 19:15
Válasz erre
Asuluk, célanyag volt Krug és Kub ütegegnek.
dudus 360102 2009. január 7. 18:08
Válasz erre
85-ben volt szerencsém egyet elkapnom.Éjjel kismagasságon jött elém a sztyeppe felett .Darabját itt őrzöm a polcomon.
dudus
Tibor 360101 2009. január 4. 20:19
Válasz erre
Szia Balázs!
Azt hiszem 1985-ben ilyenre lődöztek a légvédelmi rakétásaink.
Különben küldtem e-mailt!
Tibor
Horvath_Balazs 360100 2009. január 4. 20:12
Válasz erre
Krilja rogyini 1994-09-01
Krilja rogyini 1994-09-01
Krilja rogyini 1994-09-02
Krilja rogyini 1994-09-02
Krilja rogyini 1994-09-03
Krilja rogyini 1994-09-03
Krilja rogyini 1994-09-04
Krilja rogyini 1994-09-04
Krilja rogyini 1994-09-05
Krilja rogyini 1994-09-05

Sziasztok! Találtam egy cikket a Miseny-ről, és gondoltam, hátha Titeket is érdekel...
Soma 360099 2008. december 28. 21:02
Válasz erre
HADvezer ! Nekem van legalább harminc különféle repülőmakettem eladó. Hívj fel : 30 9601 100 mob. Üdvözlettel Captain Soma.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.