<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
romeo | Adatlap | 360190 | 2009. január 24. 00:19 | ||
romeo | Adatlap | 360189 | 2009. január 23. 23:43 | ||
romeo | Adatlap | 360188 | 2009. január 23. 23:27 | ||
romeo | Adatlap | 360187 | 2009. január 23. 23:04 | ||
momi | Adatlap | 360186 | 2009. január 23. 15:04 | ||
Szia! Valóban volt ilyen festésű magyar Stuka? | |||||
Podva | Adatlap | 360185 | 2009. január 23. 14:04 | ||
Az zöd Üdv Podva | |||||
Samee | Adatlap | 360184 | 2009. január 23. 12:51 | ||
Üdv! A következőkben kérném a segítségetek. A linkelt képen látható magyar Stukán az oldalszám alatti színre lennék kíváncsi. wp.scn.ru/en/ww2/b/29/13/0/4 Ugyanis a rendelkezésre álló képek alapján nem tudtam eldönteni, h vajon RLM65, RLM 75 vagy vmi más. Segítséget előre is köszönöm. Holla: Szemi | |||||
Monox | Adatlap | 360183 | 2009. január 21. 10:28 | ||
Olyan érdekes, hogy az 1978 nyarán éjjel lezuhant MiG-21-es esetéről jószerivel azóta sem hallani. Sőt ellentmondásos, egyesek lapos szögben hatalmas sebességű ütközést említenek, mások meredeket. Bár ha a talajvíz feltört a becsapódás helyén, az inkább az előzőt erősíti. Sőt a gépről a mai napig nem találtam fényképet... | |||||
István | Adatlap | 360182 | 2009. január 20. 22:04 | ||
Köszi Nyugger! Így már teljesen világos minden.Köszi. Üdv | |||||
mig23papa | Adatlap | 360181 | 2009. január 20. 20:49 | ||
Monox Persze, ez is előfordulhat. Ha saját szememmel láthattam volna okosabbak lehetnék. Volt egy eset, igaz az kb 900 km/órával közel függőlegesen csapódott a földbe, a pilóta nem katapultált. Rosszul lett valószínű, a hajtómű műküdött végig. Állítólag egy fület és egy újjpercet találtak belőle. A gép kiásására egy mélyépítő céget bíztak meg, a talajvizet rendesen kellett szivattyúzni. Láttam a kiásott roncsot, a kecskeméti hangár udvaron, kb 1978 ban, ami megmaradt a 21-esből, a hajtómű kompresszor lapátjai egymásra kenődtek, az egésznek a hossza kb 30-40 cm lett. Gondolhatod mi lett a többi alkatrészből. Ennyi ami eszembe jutott a kérdésedet olvasva. | |||||
Monox | Adatlap | 360180 | 2009. január 20. 13:12 | ||
Szerintetek a lezuhant 02-es gép többi része hol van? Hihető, hogy annyira laza talajba csapódott, hogy egészben, törés nélkül fúródott a földbe egy géphossz mélységig, vagyis akár 15 méter mélyre is lejuthattak a gép alkatrészei? | |||||
Monox | Adatlap | 360179 | 2009. január 20. 13:08 | ||
Mindenkinek jogos a két pont... A gép Pápán zuhant le, de valóban egy másik állomáshelyen készült a kép. Ezt egy pillanatra kifelejtettem, innen a tévedés. | |||||
Nyugger | Adatlap | 360177 | 2009. január 19. 22:02 | ||
Sziasztok, Szerintem a 3031-es gépről a felvétel Kecskeméten készült. A mellékelt kép valószinüleg az első felvétel mely az rgv-k kiszállásakor készült. Abban az időben ebben a zónában fogadták a gépeket és itt történt meg az előkészítésük is, majd átvontatták a gépeket az indító zónába. Manapság ez a terület a lángterelős fogadó-indító zóna, az An-26-s állóhelyek pedig a régi indító zóna valamikori területén vannak. A 3031-es UM Taszáron kezdett a 3036-os és 3041-es gépekkel a MiG-21MF szd.-nál 1974 elején, majd a teljes század Kecskemétre került 1976-ban. | |||||
István | Adatlap | 360176 | 2009. január 19. 21:42 | ||
Köszönöm a válaszokat mindenkinek. Bocs a hitetlenkedésért de a második szám elég szögletesnek tűnik már ami látszik belőle és a második szám a leírtak szerint 0.Esetleg a szögben történt fényképezés miatt lehet? Monox! Esetleg van még képed abból a fotósorozatból?Köszi előre is . A helyszínt én Kecskemétet saccolnám. Üdv | |||||
fecsoka | Adatlap | 360175 | 2009. január 19. 20:17 | ||
Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást! | |||||
búza | Adatlap | 360174 | 2009. január 19. 17:51 | ||
Monox! Az lehet, hogy helyileg Pápán készült a kép de Szepesi József ales és Török Fábián örgy kecskeméti hajózók állnak előtte és a 3031-es is kecskeméti gép volt. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 360173 | 2009. január 19. 12:43 | ||
István: Egy fotósorozat alapján bizonyos, hogy a fotón a 3031-es oldalszámú gép látható a pápai reptéren. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360172 | 2009. január 18. 23:24 | ||
István A tipus MiG-21UM /69-es gyártmány/ és az a számjegy szerintem lehet 3-as is, és ilyen gépeink voltak : 3031, 3036, 3041 | |||||
István | Adatlap | 360171 | 2009. január 18. 23:08 | ||
Sziasztok. Lenne egy kérdésem.Véleményetek szerint az 1000 h.sz ban szereplő anyagban az első képen lévő kétszemélyes gépnek mi lehet az oldal száma?Mivel én kettesnek nézem de kettessel kezdődő oldalszámú gépünk szerintem nem volt,ezért most egy kicsit bizonytalan vagyok.Várom a válaszotokat. Tisztelettel. | |||||
Rob79 | Adatlap | 360170 | 2009. január 18. 17:32 | ||
Ja, igen... És van egy kép még róla az adatlapomon is...:) | |||||
Rob79 | Adatlap | 360169 | 2009. január 18. 17:28 | ||
Szia fecsoka! Ez egy Mig-23 Ub változata, ahogy Horváth Balu (elnézést a becézésért) is megírta neked. Ha megnézed a 1225-nél a "Mig 23-as sor" című képemen a bal szélén áll. Ha a történetéről érdeklődni akarsz, mig23papa biztosan tájékoztat mindenről, mert ők üzemeltették Pápán. Ha jól tudom, ma Szolnokon van a régi szürke festéssel, csillagos felségjellel. Üdv.: Robi | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360168 | 2009. január 18. 10:32 | ||
A "mig" helyesen persze "MiG"... | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360167 | 2009. január 18. 10:31 | ||
fecsoka | Adatlap | 360166 | 2009. január 18. 10:26 | ||
Nyugger | Adatlap | 360165 | 2009. január 17. 21:05 | ||
fecsoka! Ezek a repülőgépek még 2008 nyarán Kecskemétre kerültek... | |||||
fecsoka | Adatlap | 360164 | 2009. január 17. 20:58 | ||
zoli1989 | Adatlap | 360163 | 2009. január 17. 11:54 | ||
Szia Romeo! Keress meg E-mail-ben. címem: cszoli89@freemail.hu Szeretnék kérdezni ezt-azt. (én nem tudok neked írni, mert nem tudom a címedet) | |||||
mig23papa | Adatlap | 360161 | 2009. január 16. 22:38 | ||
mig23papa | Adatlap | 360160 | 2009. január 16. 22:26 | ||
vlevi hát igen, nekem is van 31 képem ebből a sorozatból, a Siklósi Zolitól kaptam Amit kevesebben tudnak, hogy Zoli ezzel a géppel repülte a búcsúrepülését, (ha ez a 02-es gép) többek közt kis magasságon Pápa felett is átrepülve, épp egy volt hajózókollégával összefutva a városban, mondtuk egymásnak, hogy végre egy kis nosztalgia, és erre megdöbbenve láttam este a híradóban hogy mi történt. Az utolsó leszállása a gépnek a Sikivel volt. Mondta a Siki, hogy a látvány azért is volt neki megdöbbentőbb, mikor meglátta a roncsot, mert az utolsó felszállása előtt körbejárva itt-ott megütögetve a gépet és éppen azok a részek láthatóak a képen a megmaradt gépből. Mondtam is neki, hogy az egész gépet kellett volna végig ütögetned. Szóval nem sokon múlott, hogy nem a Siki alól hulljon ki a gép, mondjuk éppen Pápa mellett. A másik érdekes sztori, hogy nemsokkal utána volt a Mizsei özvegyénél a katasztrófa 10 éves évfordulójára összehozott találkozó, én is ott lévén hallottam amikor a Siki felhívta a Pinyót (ö nem volt ott)hogy neki igen is kell az a stabilizátor a gépből, ami kiállt a földből. A Pinyó többször is végighallgatta türelmesen, de tudomásom szerint nem sokat tudott tenni a kérés érdekében. Hát ennyi, ami eszembe jutott a képet nézve :-( fel is teszem a képeket 2 adagban, mert elég nagyok | |||||
romeo | Adatlap | 360159 | 2009. január 16. 22:20 | ||
mig23papa | Adatlap | 360158 | 2009. január 16. 21:50 | ||
búza Hofi például maga volt egy szmájli, egy élő szmájli :-)) a szmájli magyarra fordítva , már amennyire lehet, azt jelenti, hogy hangulatjel | |||||
mig23papa | Adatlap | 360157 | 2009. január 16. 21:47 | ||
romeo csak a szokásos kíváncsiság, honnan lehet szerezni ilyen szuper képeket ?:-) | |||||
vlevi | Adatlap | 360156 | 2009. január 16. 21:17 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360155 | 2009. január 16. 21:14 | ||
Az a zöld nem volt mindig egyforma, és azt se felejtsük el, hogy a Kajláinkat Bulgáriában nagyjavították (Graf-Ignatyevo rémlik), nagy többségük ott kapta a terepszínű festést, és vélhetőleg nem ugyanazt a festéket használták, mint a PG-ben vagy a csapatoknál. | |||||
vlevi | Adatlap | 360154 | 2009. január 16. 21:06 | ||
Megválaszolnám magamat. Szerintem a szkenneléstől, mert vannak más képek is, ahol félrecsúszhatott a zöld szín. | |||||
vlevi | Adatlap | 360153 | 2009. január 16. 21:04 | ||
Ennek pl. mitől lett ilyen randa színe? myaviation.net/search/photo_search.php | |||||
vlevi | Adatlap | 360152 | 2009. január 16. 21:02 | ||
Nyugger | Adatlap | 360151 | 2009. január 16. 20:19 | ||
Az ék felségjelzés festésére a parancsot 1991 január 31.-én adták ki, 1991. március 31.-i végrehajtási idővel. Fel kellett festeni minden gépre, beleértve a szimbólumként használt és oktatási célú gépeket is. Egyedül a múzeumi példányokon maradhatott meg a régi jelzés. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 360150 | 2009. január 16. 19:46 | ||
Én még naív vagyok... :-) | |||||
Solo | Adatlap | 360149 | 2009. január 16. 18:53 | ||
Van nekik sokféle. Valami átképzés mindenképp lesz, nem ezen fog múlni. Azt se hiszem, hogy csak szakszóval lehet Afganisztánban repülni. :)A papír részt megoldják, ahogy itthon is. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360148 | 2009. január 16. 18:40 | ||
Felvettem a kapcsolatot a képek készítőjével, aki egy olasz úriember. Azt írta, 1988 óta ötször járt kis hazánkban fotózási célzattal, és az itt készített képeket folyamatosan tölti fel a MyAviation.net oldalra. (Akad néhány szaklap, amely eddig felhasználta a képeit: KokuFan, Aerei, JP4, Air Fan.) Bennem az a kérdés merült fel, vajon hány nyugati fotós járt a reptereinken a nyolcvanas évektől kezdve, és viszontláthatjuk-e valaha az akkor és ott készített anyagaikat? Úgy hallottam, pl. Börgöndön is vendégeskedett egy brit "delegáció" 1989-1990 körül, és megörökítették az összes ottani gépet. De jó lenne, ha egyszer ezek a képek is közkinccsé válnának...! | |||||
búza | Adatlap | 360147 | 2009. január 16. 18:26 | ||
Tanuljunk nagyjainktól! Pl. Karinthy, Szilágyi Görgy, Hofi is mindig rakott szmájlit, hogy értsék őket! Üdv: Búza | |||||
Rob79 | Adatlap | 360146 | 2009. január 16. 17:34 | ||
vlevi | Adatlap | 360145 | 2009. január 16. 17:16 | ||
Mikor kezdték el az ék felségjelet használni? Mert itt még csillag van. | |||||
Rob79 | Adatlap | 360144 | 2009. január 16. 16:32 | ||
Romeo! Nagyon szépek ezek a képek amiket feltettél! Érdekes, hogy pont azt a két 23-ast választottad, ami szomorú véget ért... Sajnos. In Memoriam Soproni K. Mizsei M. és Katovics B.! | |||||
romeo | Adatlap | 360143 | 2009. január 16. 16:14 | ||
vlevi | Adatlap | 360142 | 2009. január 16. 16:03 | ||
Ez tényleg nosztalgia. Ezek valami frissen nagyjavított gépek? Még nedves rajtuk a festék :) | |||||
romeo | Adatlap | 360141 | 2009. január 16. 15:53 | ||
SSgt_Chris | Adatlap | 360139 | 2009. január 16. 15:13 | ||
Őőőő...pár variációról már olvastam, de ez a zsákmány gép használat azért meredeknek hangzik. Nem tudom pl., hogy mondjuk a kint nekünk adott gép megfelel-e a sajátjainknak? Mert egy más altípusra azért külön szakszó kell, nem? Úgy értem, ha az nincs nálunk hadrendben... Meg oda gondolom kell a földi személyzet is, szóval nem kis feladat lenne... | |||||
Solo | Adatlap | 360138 | 2009. január 16. 12:29 | ||
Még semmi sem biztos. Közlönyben megjelent, hogy fel kell állítani egy bizottságot, ami megvizsgálja, hogy miként kivitelezhető a dolog. Remélem van (lesz) benne szakember is. Ettől függetlenül politikai döntés fog születni, mint mindig. A srácok mennek ha küldik őket. Az hogy milyen helikopterrel fognak kint repkedni, még kérdéses. Vagy a két modernizált 17-es megy vagy kapunk kint az amcsiktól valami zsákmány gépet (használatra). A kiképzés dolga is kérdéses még. kapnak e extra repidőt és, hogy lesz e benne valami spéci kiképzés az esetleges itthoni éjjellátós repülésen kívül. Az éjjellátós kiképzés is nagyban függ a két modernizált gép hadrafoghatóságán és az oktatók jártasságának fenntartásán. Nem irigylem a srácokat. Lehet fél év múlva már kint lesznek ,de még semmi biztosat nem tudni. Vagyis én nem tudok semmi biztosat. :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Üdv!